הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי

מצב
הנושא נעול.

Israelzi

New member
הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי

הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי
https://www.themarker.com/realestate/1.6054007 כאילו כתב אותה אדם שלא נסע אף פעם בתחב"צ וכתב כל דבר שלילי שהוא שמע מאנשים שגם לא נסעו בתחב"צ באופן קבוע
 

Bus Nerd

Active member
עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "

הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי
https://www.themarker.com/realestate/1.6054007 כאילו כתב אותה אדם שלא נסע אף פעם בתחב"צ וכתב כל דבר שלילי שהוא שמע מאנשים שגם לא נסעו בתחב"צ באופן קבוע
עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "
עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "

מה? TfL זו רשות התחבורה המטרופולינית של לונדון.
המוסדות האמריקאים הלאומיים לחקר תחבורה הם NRTC ו־ATRI.
אפילו לא טרחו לעשות חיפוש בגוגל? חושבים שהבריטים והאמריקאים הם אותו דבר כי שניהם מדברים אנגלית?
 

DRORIKO8

New member
עצרתי ב"מירב מורן"

עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "
עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "

מה? TfL זו רשות התחבורה המטרופולינית של לונדון.
המוסדות האמריקאים הלאומיים לחקר תחבורה הם NRTC ו־ATRI.
אפילו לא טרחו לעשות חיפוש בגוגל? חושבים שהבריטים והאמריקאים הם אותו דבר כי שניהם מדברים אנגלית?
עצרתי ב"מירב מורן"
 

down und

New member


עצרתי ב"מירב מורן"
 

Israelzi

New member
השיא היה על חיפה

עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "
עצרתי במשפט "המוסד הלאומי לחקר התחבורה בארה"ב (TFL) "

מה? TfL זו רשות התחבורה המטרופולינית של לונדון.
המוסדות האמריקאים הלאומיים לחקר תחבורה הם NRTC ו־ATRI.
אפילו לא טרחו לעשות חיפוש בגוגל? חושבים שהבריטים והאמריקאים הם אותו דבר כי שניהם מדברים אנגלית?
השיא היה על חיפה
הדבר הראשון שעושים כשיורדים מרכבת בחיפה הוא לפתוח אפליקציה לחיפוש מונית. העיקר להימנע ממגע עם סביבת העיר הקרובה לתחנה. לדעתו, המיקום ההגיוני לתחנה מרכזית הוא ליד קרית הממשלה שבמבנה "הטיל"
 

down und

New member
אוי כמה שטויות, אוי כמה שטויות ואולי שקרים או למצער

הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי
https://www.themarker.com/realestate/1.6054007 כאילו כתב אותה אדם שלא נסע אף פעם בתחב"צ וכתב כל דבר שלילי שהוא שמע מאנשים שגם לא נסעו בתחב"צ באופן קבוע
אוי כמה שטויות, אוי כמה שטויות ואולי שקרים או למצער
אי דיוקים נוראיים.
ולא, אינני מדבר על TFL אלא על דברים שלכאורה הם עובדות על ישראל.

חיפה, רוב אוכלוסיית חיפה גרה בשכונות שהם על ההר או בחצי הדרך בהר.
נווה שאנן, דניה, הדר עליון, כרמל צרפתי, אזור גן האם והמלונות ועוד כמה שכונות
שהן די למעלה. בכל האזורים הללו גם יחד גרה הרבה יותר ממחצית תושבי העיר
חיפה עצמה.
לכן לא משנה היכן ימקמו תחנה מרכזית, כל עוד זה יהיה למטה בחלקים השטוחים
הקרובים לים (ולא משנה אם חוף הכרמל או בת גלים או ליד מגדל הממשלה או בצ'ק פוסט) עדיין למעל ממחצית תושבי העיר זה יהיה במובהק ובעליל לא מרחק
הליכה והם יצטרכו אוטובוס פנימי בכדי להגיע מביתם לשם או משם לביתם.

שנית, אני במו עיני רואה מלא אנשים שבאים ברכבת לחיפה ולוקחים אוטובוס או מטרונית, מה זה מיון המוח הזה עם אפליקצית חיפוש מוניות?!?

נעבור לעיר שאני מכיר טוב יותר, תל אביב.
מוטי מורל לא נהרג באזור רכבת השלום אלא בדרך בגין לא רחוק ממה שהיה
בית ידיעות אחרונות. כמעט 450 מ' רחוק מרכבת השלום.
אני כן מסכים, ו-bus nerd יאלץ להסכים איתי כי לפני חודשיים שלושה כשדברו
על מקומות במרחק הליכה של עד 6 דקות הליכה מהירה או 10 דקות הליכה רגועה
מהרכבת הזכרתי את זה שמעברי החצייה באזור רכבת השלום הם לא נוחים עם
אור אדום ארוך יחסית.
זה הדבר היחיד שאני מסכים במה שהם כתבו על ת"א.

המוני אנשים, לא אחד או שניים וגם לא עשרה אלא ממש עשרות רבות ואולי מאות
רבות של בני אדם באים לת"א ברכבת ויורדים בשלום וממשיכים לא למגדלי עזריאלי
אלא או ליגאל אלון או באוטבווס/מונית לאזור אבן גבירול ומה שהיה השוק הסיטונאי.
בן דודי, אילן, היה אחד מהם. הוא עבד שנים בבית רובינשטיין (צמוד לאין גשר מעריב, אז כן צמוד ליש גשר מעריב, מגדל ענק בן 30 קומות) וגר בחדרה.
הוא היה בא ברכבת לשלום ומשם או הולך ברגל או לוקח אוטובוס לנסיעה קצרה.
הוא ממש ממשי הממשים לא היה היחיד שבא ברכבת והמשיך או לאבן גבירול או לחשמונאים או לאזור גשר מעריב.

רכבת האוניברסיטה אישית אצלנו בעבודה באים לפחות 5 אנשים יום יום
ממנה לרמת החייל (אני עובד ממש קרוב לביה"ח אסותא).
איש מהם לא התלונן על ההמתנה לאוטובוס. אגב, המתנה קצרה כי יש 4 או 5
קווים שונים משם לרמת החיל ואפילו בשעות העומס הנסיעה לוקחת מקסימום
רבע שעה.
 

raminec

New member
יש הרבה שטויות בכתבה

הכתבה הכי גרועה על תחב"צ שראיתי
https://www.themarker.com/realestate/1.6054007 כאילו כתב אותה אדם שלא נסע אף פעם בתחב"צ וכתב כל דבר שלילי שהוא שמע מאנשים שגם לא נסעו בתחב"צ באופן קבוע
יש הרבה שטויות בכתבה
אבל גם הרבה קביעות נכונות לגבי התכנון העירוני בישראל.
כולם רוצים תחבורה ציבורית, אבל לא ליד הבית שלהם. התחשבות בהולכי הרגל בתכנון המרחב הציבורי זו בדיחה בישראל. פתיחת תחנות רכבת במקומות נידחים כדי לא להתמודד עם ראשי רשויות ועוד ועוד.
 

amit1270

New member
היא פשוט לא מבינה בתחבורה

יש הרבה שטויות בכתבה
אבל גם הרבה קביעות נכונות לגבי התכנון העירוני בישראל.
כולם רוצים תחבורה ציבורית, אבל לא ליד הבית שלהם. התחשבות בהולכי הרגל בתכנון המרחב הציבורי זו בדיחה בישראל. פתיחת תחנות רכבת במקומות נידחים כדי לא להתמודד עם ראשי רשויות ועוד ועוד.
היא פשוט לא מבינה בתחבורה
היא לקחה כמה מומחים (או "מומחים") ועשתה מיש-מש שלם מהדברים שלהם, שבחלקם הם נכונים.
לעניין "כולם רוצים תחבורה ציבורית אבל לא ליד הבית שלהם" - צריך להבדיל בין נגישות טובה ובין מגורים ליד מרכז תחבורה בסגנון התמח"ת, מרכזית המפרץ והתחנה המרכזית בירושלים. מרכזי תחבורה גדולים כאלה לא אמורים להיות בלב שכונות מגורים. זה לא טוב למגורים ולא מגביר את יעילות התח"צ, כי יש עוד המון שכונות מגורים שלא נמצאות ליד אותו מרכז. התמח"ת היא דוגמא מצוינת להשפעה השלילית של מרכז כזה בלב אזור מגורים, ולא יעזור כלום, זה פשוט לא מקום לתחנה כל כך גדולה.
מה שנכון זה שתחנות רכבת רבות בישראל ממוקמות בשולי העיר, מסיבות שונות, ובראשן עצלות של גופי התכנון ובורות של ראשי רשויות.
 

down und

New member
מישהו יכול להסביר לי, בפשט, בפשט ולא בדרש כלומר טכנית-פיסית

היא פשוט לא מבינה בתחבורה
היא לקחה כמה מומחים (או "מומחים") ועשתה מיש-מש שלם מהדברים שלהם, שבחלקם הם נכונים.
לעניין "כולם רוצים תחבורה ציבורית אבל לא ליד הבית שלהם" - צריך להבדיל בין נגישות טובה ובין מגורים ליד מרכז תחבורה בסגנון התמח"ת, מרכזית המפרץ והתחנה המרכזית בירושלים. מרכזי תחבורה גדולים כאלה לא אמורים להיות בלב שכונות מגורים. זה לא טוב למגורים ולא מגביר את יעילות התח"צ, כי יש עוד המון שכונות מגורים שלא נמצאות ליד אותו מרכז. התמח"ת היא דוגמא מצוינת להשפעה השלילית של מרכז כזה בלב אזור מגורים, ולא יעזור כלום, זה פשוט לא מקום לתחנה כל כך גדולה.
מה שנכון זה שתחנות רכבת רבות בישראל ממוקמות בשולי העיר, מסיבות שונות, ובראשן עצלות של גופי התכנון ובורות של ראשי רשויות.
מישהו יכול להסביר לי, בפשט, בפשט ולא בדרש כלומר טכנית-פיסית
ובועבדות, לא דעות ולא פרשנויות אלא ע-ו-ב-ד-ו-ת, מה גרוע בתחנת אגד (אני קורא
לה בשם אגד כשם קוד למרכזית אוטובוסים) חוף הכרמל בעיקר בהיבט של הנגישות
למת"ם הקרוב (מרחק של קו אוירי של פחות מ-400 מ')?
 
המיקום שלה טוב מאוד, אבל היה יכול להיות מעולה

מישהו יכול להסביר לי, בפשט, בפשט ולא בדרש כלומר טכנית-פיסית
ובועבדות, לא דעות ולא פרשנויות אלא ע-ו-ב-ד-ו-ת, מה גרוע בתחנת אגד (אני קורא
לה בשם אגד כשם קוד למרכזית אוטובוסים) חוף הכרמל בעיקר בהיבט של הנגישות
למת"ם הקרוב (מרחק של קו אוירי של פחות מ-400 מ')?
המיקום שלה טוב מאוד, אבל היה יכול להיות מעולה
לדעתי היה יכול להיות מעולה אם היא הייתה בערך 600-700 מ' דרומה, במרכז הצלע המערבית של מת"מ (כולל תחנת הרכבת כמובן). זה היה יוצא ברדיוס של 400 מ' מכל מבנה במת"מ, כולל סמי עופר. זה היה גורם לכך שכל אוטובוס עירוני שמגיע למרכזית היה נכנס לתוך המת"מ ולכן הוא היה מקבל שירות טוב יותר.

לחילופין, וזה יותר ריאלי במצב הפיסי בשטח, היה להעביר אותה לשטח הפתוח שבין כביש 4 למגדלי המת"מ.
 

down und

New member
שאלתי מה גרוע ולא ענית

המיקום שלה טוב מאוד, אבל היה יכול להיות מעולה
לדעתי היה יכול להיות מעולה אם היא הייתה בערך 600-700 מ' דרומה, במרכז הצלע המערבית של מת"מ (כולל תחנת הרכבת כמובן). זה היה יוצא ברדיוס של 400 מ' מכל מבנה במת"מ, כולל סמי עופר. זה היה גורם לכך שכל אוטובוס עירוני שמגיע למרכזית היה נכנס לתוך המת"מ ולכן הוא היה מקבל שירות טוב יותר.

לחילופין, וזה יותר ריאלי במצב הפיסי בשטח, היה להעביר אותה לשטח הפתוח שבין כביש 4 למגדלי המת"מ.
שאלתי מה גרוע ולא ענית
כי הליצנית הלא רפואית
כתבה שההגעה מחיפה למת"ם לא נוחה, להבדיל מההגעה מנתניה, עתלית וזכרון.
אז ברור שמחיפה הם לא יבואו ברכבת ולכן נשאר רק האוטובוס. ואם אוטובוס
אזי היא מן הסתם מכוונת ומתכוונת למרכזית חוף הכרמל.
אנא הסבירו לי מדוע הנגישות מחיפה למת"ם אליבא דהקשקשנית ההזויה הזו
היא לא טובה.

תודה ושבוע טוב!
 
וזו הדוגמה לליצנות

שאלתי מה גרוע ולא ענית
כי הליצנית הלא רפואית
כתבה שההגעה מחיפה למת"ם לא נוחה, להבדיל מההגעה מנתניה, עתלית וזכרון.
אז ברור שמחיפה הם לא יבואו ברכבת ולכן נשאר רק האוטובוס. ואם אוטובוס
אזי היא מן הסתם מכוונת ומתכוונת למרכזית חוף הכרמל.
אנא הסבירו לי מדוע הנגישות מחיפה למת"ם אליבא דהקשקשנית ההזויה הזו
היא לא טובה.

תודה ושבוע טוב!
וזו הדוגמה לליצנות
מתחנת הרכבת למת"מ צריך ליסוע תחנה אחת באוטובוס פני שמביא אותך לכניסה הצפונית למתחם (וחבל שאין קו שנכנס לתוך המתחם). או ללכת ברגל.

מי שמגיע באוטובוס מחיפה כבר נמצא באוטובוס שיש לו תחנה בחלק הצפוני של המת"מ.

בקיצור:
מי שמגיע ברכבת צריך להחליף לאוטובוס (אבל כל קו יתאים לו), ומי שמגיע מהעיר כבר יש לו אוטובוס לכניסה למת"מ (אבל רק הקווים מהשכונה הספציפית שלו).

הבדל זעיר, ואולי אפילו יתרון לטובת החיפאים שלא צריכים להחליף.
 

down und

New member
שמע, הלכתי לא פעם ולא פעמיים מרכבת חוף הכרמל

וזו הדוגמה לליצנות
מתחנת הרכבת למת"מ צריך ליסוע תחנה אחת באוטובוס פני שמביא אותך לכניסה הצפונית למתחם (וחבל שאין קו שנכנס לתוך המתחם). או ללכת ברגל.

מי שמגיע באוטובוס מחיפה כבר נמצא באוטובוס שיש לו תחנה בחלק הצפוני של המת"מ.

בקיצור:
מי שמגיע ברכבת צריך להחליף לאוטובוס (אבל כל קו יתאים לו), ומי שמגיע מהעיר כבר יש לו אוטובוס לכניסה למת"מ (אבל רק הקווים מהשכונה הספציפית שלו).

הבדל זעיר, ואולי אפילו יתרון לטובת החיפאים שלא צריכים להחליף.
שמע, הלכתי לא פעם ולא פעמיים מרכבת חוף הכרמל
לא למת"ם אלא לקניון חיפה, מרחק הליכה הרבה יותר גדול.
פחות מרבע שעה הליכה כולל עמידה ברמזורי הולכי הרגל.
אז עד למת"ם מהרכבת לא צריך שום הסעה ושום כלום.
 
ועניתי לך ברמה הטכנית

שמע, הלכתי לא פעם ולא פעמיים מרכבת חוף הכרמל
לא למת"ם אלא לקניון חיפה, מרחק הליכה הרבה יותר גדול.
פחות מרבע שעה הליכה כולל עמידה ברמזורי הולכי הרגל.
אז עד למת"ם מהרכבת לא צריך שום הסעה ושום כלום.
ועניתי לך ברמה הטכנית
התחנה רקרובה מאוד למת"מ אבל לא צמודה.

והליכה של רבע שעה לתחנה זה טריוויאלי. כמעט בכל יום אני הולך מרחקים כאלה לאמצעי תח"צ.

הבעיה עם הכתבה הזו היא בועת הברנז'ה התל-אביבית שבה. החשיבה הזו שאתה קם בבוקר בדירה ברח' רוטשילד, הולך שני בלוקים לבית-הקפה וכותב כתבה פלצנית, שולח במייל לעורך, וכל זה כשאתה בלב המרכז של הצנטרום של העיר ויש תחנת אוטובוס במרחק של 100 מ' ממך. היה שם זיזול מסוים במרכזית המפרץ ש"תקועה באזור תעשיה", כאילו שאנשים לא עובדים באזורי תעשיה.
 
אולי התמונה הזו תענה על חלק מהשאלה

שאלתי מה גרוע ולא ענית
כי הליצנית הלא רפואית
כתבה שההגעה מחיפה למת"ם לא נוחה, להבדיל מההגעה מנתניה, עתלית וזכרון.
אז ברור שמחיפה הם לא יבואו ברכבת ולכן נשאר רק האוטובוס. ואם אוטובוס
אזי היא מן הסתם מכוונת ומתכוונת למרכזית חוף הכרמל.
אנא הסבירו לי מדוע הנגישות מחיפה למת"ם אליבא דהקשקשנית ההזויה הזו
היא לא טובה.

תודה ושבוע טוב!
אולי התמונה הזו תענה על חלק מהשאלה
בצד השני (צד תחנת הרכבת) דווקא יש מדרכה קצת יותר רחבה, ורצועת גינון ועצים שבעוד עשר שנים יתנו צל נורמלי אם לא ייכרתו עד אז. וגם יש הולכי רגל שנתפסו במצלךמת הסטריט-ויו.

ועדיין, מדובר בהליכה לא נעימה במיוחד.

 

raya

Well-known member
והתמונה מזכירה את המדרכה הצרה

אולי התמונה הזו תענה על חלק מהשאלה
בצד השני (צד תחנת הרכבת) דווקא יש מדרכה קצת יותר רחבה, ורצועת גינון ועצים שבעוד עשר שנים יתנו צל נורמלי אם לא ייכרתו עד אז. וגם יש הולכי רגל שנתפסו במצלךמת הסטריט-ויו.

ועדיין, מדובר בהליכה לא נעימה במיוחד.
והתמונה מזכירה את המדרכה הצרה
כאשר עולים מתחנת רכבת ההגנה לכיוון תחנה מרכזית חדשה.
עיקול דומה ומדרכה צרה.
 
למי שגר קרוב לבת גלים, היא גרועה כי פעם הייתה לו תחנה מרכזית

מישהו יכול להסביר לי, בפשט, בפשט ולא בדרש כלומר טכנית-פיסית
ובועבדות, לא דעות ולא פרשנויות אלא ע-ו-ב-ד-ו-ת, מה גרוע בתחנת אגד (אני קורא
לה בשם אגד כשם קוד למרכזית אוטובוסים) חוף הכרמל בעיקר בהיבט של הנגישות
למת"ם הקרוב (מרחק של קו אוירי של פחות מ-400 מ')?
למי שגר קרוב לבת גלים, היא גרועה כי פעם הייתה לו תחנה מרכזית
ליד הבית.
לכל השאר היא טובה כי בכל מקרה היו צריכים אוטובוס כדי להגיע לבת גלים.
 

down und

New member
כן, אבל השאלה שלי היא בעצם כפולה

למי שגר קרוב לבת גלים, היא גרועה כי פעם הייתה לו תחנה מרכזית
ליד הבית.
לכל השאר היא טובה כי בכל מקרה היו צריכים אוטובוס כדי להגיע לבת גלים.
כן, אבל השאלה שלי היא בעצם כפולה
א) בהקשר של מת"ם (היא דברה בעיקר על כך שלחיפאים מת"ם לא נגישה מספיק)
ב) בהקשר הגלובאלי של כלל החיפאים

בקשר לסעיף בי"ת, הרי בכל מקום בו ימקמו תחנה מרכזית היא תהיה קרובה רק
לשכונה בה היא נמצאת ורחוקה משאר 95% מהחיפאים.
 
מתמ נגישה מאוד. הבעיה שם היא הרמזור.

כן, אבל השאלה שלי היא בעצם כפולה
א) בהקשר של מת"ם (היא דברה בעיקר על כך שלחיפאים מת"ם לא נגישה מספיק)
ב) בהקשר הגלובאלי של כלל החיפאים

בקשר לסעיף בי"ת, הרי בכל מקום בו ימקמו תחנה מרכזית היא תהיה קרובה רק
לשכונה בה היא נמצאת ורחוקה משאר 95% מהחיפאים.
מתמ נגישה מאוד. הבעיה שם היא הרמזור.
היום המצב עוד סביר אבל עוד כמה שנים יהיו שם פקקי ענק. ואין דבר יותר מעצבן מליות 50 מטר מתחנת הקצה ולהתקע ברמזור. כניסות ויציאות ממחלף תחבורה ציבורית צריכים להיות בהפרדה מפלסית.
&nbsp
גם במרכזית המפרץ אותו הדבר.. בכל כיוון עשרות אוטובוסים עומדים בתור ומחכים לרמזור שלהם. טימטום. או שאתה יוצא מהמרכזית וישר נעמד ברמזור.
 
לאיזה רמזור אתה מתכוון? הרמזור בכניסה/יציאה ממרכזית חוף כרמל

מתמ נגישה מאוד. הבעיה שם היא הרמזור.
היום המצב עוד סביר אבל עוד כמה שנים יהיו שם פקקי ענק. ואין דבר יותר מעצבן מליות 50 מטר מתחנת הקצה ולהתקע ברמזור. כניסות ויציאות ממחלף תחבורה ציבורית צריכים להיות בהפרדה מפלסית.
&nbsp
גם במרכזית המפרץ אותו הדבר.. בכל כיוון עשרות אוטובוסים עומדים בתור ומחכים לרמזור שלהם. טימטום. או שאתה יוצא מהמרכזית וישר נעמד ברמזור.
לאיזה רמזור אתה מתכוון? הרמזור בכניסה/יציאה ממרכזית חוף כרמל
או הרמזור בצומת מתם?
הרמזור של המרכזית עצמה ממש לא בעייתי ובדרך כלל אין שם תור של אוטובוסים. ממש לא כמו מרכזית המפרץ.
בצומת מתם מתוכנן מחלף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה