המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה

המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה
המדינה החלה בהפקעת אלפי דונם בשרון למסילת הרכבת

בעלי קרקע פרטיים קיבלו לאחרונה הודעות על הפקעת אדמותיהם לצורך סלילת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית שיעבור בין היתר בחדרה ובכפר סבא. תלונתם: "המדינה מציעה פיצוי זעום של עשרות אלפי שקלים לדונם"

ענת דניאלי07:0001.05.18

חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) החלה בימים האחרונים בתהליך הפקעת אלפי דונם של קרקעות פרטיות בשרון לטובת הקמת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית, מחדרה עד מחלף ג'לג'וליה. תוואי מסילת הרכבת המלא יעבור מחדרה בקצה הצפוני עד לוד בקצה הדרומי.


ב־27 בפברואר פרסם שר התחבורה ישראל כץ הודעה על הפקעת הקרקעות, ובימים האחרונים החלו לקבל בעלי הקרקע, ובהם בעלי מאות דונמים באזור חדרה, את ההודעות לבתיהם. בסך הכל צפויה ההפקעה להתבצע בשטחים המוניציפליים של כפר סבא, חדרה, פרדס חנה־כרכור, ג'לג'וליה, טירה, טייבה, קלנסוואה והמועצות האזוריות מנשה, לב השרון, דרום השרון ועמק חפר. ההפקעה מבוצעת מתוקף תוכנית תשתיות לאומית (תת"ל 22), והמסילה המזרחית מקודמת בשפלה המזרחית. אורכה של המתוכנן של המסילה כ־65 ק"מ, ושטחה של התוכנית כ־10,700 דונם. בין היתר צפויה התוכנית לחבר את הערים טירה, טייבה ואלעד לראשונה לרשת הרכבות, ולהוסיף לחדרה, כפר סבא וראש העין תחנת רכבת שנייה.

בהודעת שר התחבורה לבעלי הזכויות מסוף פברואר נכתב: "בעל זכות בקרקע רשאי לדרוש פיצוי בשל רכישת הזכות, וזאת כנגד מסירת החזקה בה. התובע פיצויים בגין זכות או טובת הנאה כלשהן בקרקע ישלח בתוך 60 ימים מיום פרסום הודעה זו אל חברת נתיבי ישראל". על פי ההודעה, יחלו עבודות הביצוע של המסילה בטווח של שמונה שנים. התוכנית למסילה אושרה בדצמבר 2012, כך שבעלי הזכויות יכלו לתבוע פיצוי על ירידת ערך הקרקע בתוך שלוש שנים מאישורה, בשל שינוי ייעודה.

עו"ד יפעת בן אריה, מנהלת מחלקת תכנון ובנייה וליטיגציה במשרד עו"ד צבי שוב, סיפרה ל"כלכליסט" כי לא מעט בעלי זכויות הופתעו מההודעה שנשלחה לבתיהם: "לא מעטי בעלי זכויות באזור חדרה התבשרו על ההפקעה במכתב שנשלח אליהם, וזאת בהפתעה שכן הם כלל לא ידעו על אישור התוכנית בשטחם". לדבריה, לפי נתונים ראשוניים שקיבל משרדה מבעלי הקרקע, "מוצע לשלם להם פיצוי זניח של עשרות אלפי שקלים לדונם, שהוא פיצוי נמוך בראייתנו ורחוק מלהיות פיצוי ריאלי המשקף את שווי הקרקע האמיתי". עוד היא מסבירה כי דרישה לפיצויי הפקעה ניתן להגיש לכל המאוחר בתוך שבע שנים מיום תפיסת החזקה בקרקע, "לפיכך מומלץ בהקדם הניתן לנקוט הליכי תביעת הפקעה לקבלת הפיצויים, כאשר ישנם יתרונות רבים בניהול תביעות פיצויי הפקעה (להבדיל מתביעות ירידת ערך), שכן פסיקות בתי המשפט והוראות הדין בנושאי הפקעות יותר ליברליות.

"כך למשל המחוקק יצר מנגנונים שתכליתם להתחשב בזכויותיו הקנייניות של בעל הקרקע שעדיין שרירים וקיימים כגון חובת הרשות לתת הודעה אישית על הפקעה, כמו גם הטבות מס בהפקעות על פיהן המס המוטל על פיצויי הפקעה הוא מחצית מהמס הרגיל. על כן נראה כי קיימת עדיפות ברורה כדי לתקוף את הודעות ההפקעה במסגרת תביעות פיצויי הפקעה. יצוין כי יש גם מקרים בהם ניתן להתנגד לתפיסת החזקה באורח חד־צדדי על ידי הרשות ועוד".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: ”במסגרת ההפקעות המבוצעות לפרויקט המסילה המזרחית, מציעה נתיבי ישראל פיצוי לבעלי הקרקעות המופקעות בהתאם להוראות החוק והפסיקה. יתרה מכך, לפנים משורת הדין, במסגרת הפקעת המקרקעין, החברה נותנת אפשרות לבעלי הזכויות פיצוי המשקף את שוויין של קרקעותיהם, כפי שהיה במועד אישורה של תת”ל 22. זאת בין היתר לאור סמיכות הזמנים בין אישורה של תת”ל 22 לביצוע הליכי ההפקעה”.
 

סנוי

New member
והכי חשוב: "עבודות הביצוע של המסילה בטווח של שמונה שנים"


המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה
המדינה החלה בהפקעת אלפי דונם בשרון למסילת הרכבת

בעלי קרקע פרטיים קיבלו לאחרונה הודעות על הפקעת אדמותיהם לצורך סלילת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית שיעבור בין היתר בחדרה ובכפר סבא. תלונתם: "המדינה מציעה פיצוי זעום של עשרות אלפי שקלים לדונם"

ענת דניאלי07:0001.05.18

חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) החלה בימים האחרונים בתהליך הפקעת אלפי דונם של קרקעות פרטיות בשרון לטובת הקמת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית, מחדרה עד מחלף ג'לג'וליה. תוואי מסילת הרכבת המלא יעבור מחדרה בקצה הצפוני עד לוד בקצה הדרומי.


ב־27 בפברואר פרסם שר התחבורה ישראל כץ הודעה על הפקעת הקרקעות, ובימים האחרונים החלו לקבל בעלי הקרקע, ובהם בעלי מאות דונמים באזור חדרה, את ההודעות לבתיהם. בסך הכל צפויה ההפקעה להתבצע בשטחים המוניציפליים של כפר סבא, חדרה, פרדס חנה־כרכור, ג'לג'וליה, טירה, טייבה, קלנסוואה והמועצות האזוריות מנשה, לב השרון, דרום השרון ועמק חפר. ההפקעה מבוצעת מתוקף תוכנית תשתיות לאומית (תת"ל 22), והמסילה המזרחית מקודמת בשפלה המזרחית. אורכה של המתוכנן של המסילה כ־65 ק"מ, ושטחה של התוכנית כ־10,700 דונם. בין היתר צפויה התוכנית לחבר את הערים טירה, טייבה ואלעד לראשונה לרשת הרכבות, ולהוסיף לחדרה, כפר סבא וראש העין תחנת רכבת שנייה.

בהודעת שר התחבורה לבעלי הזכויות מסוף פברואר נכתב: "בעל זכות בקרקע רשאי לדרוש פיצוי בשל רכישת הזכות, וזאת כנגד מסירת החזקה בה. התובע פיצויים בגין זכות או טובת הנאה כלשהן בקרקע ישלח בתוך 60 ימים מיום פרסום הודעה זו אל חברת נתיבי ישראל". על פי ההודעה, יחלו עבודות הביצוע של המסילה בטווח של שמונה שנים. התוכנית למסילה אושרה בדצמבר 2012, כך שבעלי הזכויות יכלו לתבוע פיצוי על ירידת ערך הקרקע בתוך שלוש שנים מאישורה, בשל שינוי ייעודה.

עו"ד יפעת בן אריה, מנהלת מחלקת תכנון ובנייה וליטיגציה במשרד עו"ד צבי שוב, סיפרה ל"כלכליסט" כי לא מעט בעלי זכויות הופתעו מההודעה שנשלחה לבתיהם: "לא מעטי בעלי זכויות באזור חדרה התבשרו על ההפקעה במכתב שנשלח אליהם, וזאת בהפתעה שכן הם כלל לא ידעו על אישור התוכנית בשטחם". לדבריה, לפי נתונים ראשוניים שקיבל משרדה מבעלי הקרקע, "מוצע לשלם להם פיצוי זניח של עשרות אלפי שקלים לדונם, שהוא פיצוי נמוך בראייתנו ורחוק מלהיות פיצוי ריאלי המשקף את שווי הקרקע האמיתי". עוד היא מסבירה כי דרישה לפיצויי הפקעה ניתן להגיש לכל המאוחר בתוך שבע שנים מיום תפיסת החזקה בקרקע, "לפיכך מומלץ בהקדם הניתן לנקוט הליכי תביעת הפקעה לקבלת הפיצויים, כאשר ישנם יתרונות רבים בניהול תביעות פיצויי הפקעה (להבדיל מתביעות ירידת ערך), שכן פסיקות בתי המשפט והוראות הדין בנושאי הפקעות יותר ליברליות.

"כך למשל המחוקק יצר מנגנונים שתכליתם להתחשב בזכויותיו הקנייניות של בעל הקרקע שעדיין שרירים וקיימים כגון חובת הרשות לתת הודעה אישית על הפקעה, כמו גם הטבות מס בהפקעות על פיהן המס המוטל על פיצויי הפקעה הוא מחצית מהמס הרגיל. על כן נראה כי קיימת עדיפות ברורה כדי לתקוף את הודעות ההפקעה במסגרת תביעות פיצויי הפקעה. יצוין כי יש גם מקרים בהם ניתן להתנגד לתפיסת החזקה באורח חד־צדדי על ידי הרשות ועוד".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: ”במסגרת ההפקעות המבוצעות לפרויקט המסילה המזרחית, מציעה נתיבי ישראל פיצוי לבעלי הקרקעות המופקעות בהתאם להוראות החוק והפסיקה. יתרה מכך, לפנים משורת הדין, במסגרת הפקעת המקרקעין, החברה נותנת אפשרות לבעלי הזכויות פיצוי המשקף את שוויין של קרקעותיהם, כפי שהיה במועד אישורה של תת”ל 22. זאת בין היתר לאור סמיכות הזמנים בין אישורה של תת”ל 22 לביצוע הליכי ההפקעה”.
והכי חשוב: "עבודות הביצוע של המסילה בטווח של שמונה שנים"
 
תמיד כותבים על הפרויקטים של הטווח הרחוק

המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה
המדינה החלה בהפקעת אלפי דונם בשרון למסילת הרכבת

בעלי קרקע פרטיים קיבלו לאחרונה הודעות על הפקעת אדמותיהם לצורך סלילת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית שיעבור בין היתר בחדרה ובכפר סבא. תלונתם: "המדינה מציעה פיצוי זעום של עשרות אלפי שקלים לדונם"

ענת דניאלי07:0001.05.18

חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) החלה בימים האחרונים בתהליך הפקעת אלפי דונם של קרקעות פרטיות בשרון לטובת הקמת המקטע הצפוני של המסילה המזרחית, מחדרה עד מחלף ג'לג'וליה. תוואי מסילת הרכבת המלא יעבור מחדרה בקצה הצפוני עד לוד בקצה הדרומי.


ב־27 בפברואר פרסם שר התחבורה ישראל כץ הודעה על הפקעת הקרקעות, ובימים האחרונים החלו לקבל בעלי הקרקע, ובהם בעלי מאות דונמים באזור חדרה, את ההודעות לבתיהם. בסך הכל צפויה ההפקעה להתבצע בשטחים המוניציפליים של כפר סבא, חדרה, פרדס חנה־כרכור, ג'לג'וליה, טירה, טייבה, קלנסוואה והמועצות האזוריות מנשה, לב השרון, דרום השרון ועמק חפר. ההפקעה מבוצעת מתוקף תוכנית תשתיות לאומית (תת"ל 22), והמסילה המזרחית מקודמת בשפלה המזרחית. אורכה של המתוכנן של המסילה כ־65 ק"מ, ושטחה של התוכנית כ־10,700 דונם. בין היתר צפויה התוכנית לחבר את הערים טירה, טייבה ואלעד לראשונה לרשת הרכבות, ולהוסיף לחדרה, כפר סבא וראש העין תחנת רכבת שנייה.

בהודעת שר התחבורה לבעלי הזכויות מסוף פברואר נכתב: "בעל זכות בקרקע רשאי לדרוש פיצוי בשל רכישת הזכות, וזאת כנגד מסירת החזקה בה. התובע פיצויים בגין זכות או טובת הנאה כלשהן בקרקע ישלח בתוך 60 ימים מיום פרסום הודעה זו אל חברת נתיבי ישראל". על פי ההודעה, יחלו עבודות הביצוע של המסילה בטווח של שמונה שנים. התוכנית למסילה אושרה בדצמבר 2012, כך שבעלי הזכויות יכלו לתבוע פיצוי על ירידת ערך הקרקע בתוך שלוש שנים מאישורה, בשל שינוי ייעודה.

עו"ד יפעת בן אריה, מנהלת מחלקת תכנון ובנייה וליטיגציה במשרד עו"ד צבי שוב, סיפרה ל"כלכליסט" כי לא מעט בעלי זכויות הופתעו מההודעה שנשלחה לבתיהם: "לא מעטי בעלי זכויות באזור חדרה התבשרו על ההפקעה במכתב שנשלח אליהם, וזאת בהפתעה שכן הם כלל לא ידעו על אישור התוכנית בשטחם". לדבריה, לפי נתונים ראשוניים שקיבל משרדה מבעלי הקרקע, "מוצע לשלם להם פיצוי זניח של עשרות אלפי שקלים לדונם, שהוא פיצוי נמוך בראייתנו ורחוק מלהיות פיצוי ריאלי המשקף את שווי הקרקע האמיתי". עוד היא מסבירה כי דרישה לפיצויי הפקעה ניתן להגיש לכל המאוחר בתוך שבע שנים מיום תפיסת החזקה בקרקע, "לפיכך מומלץ בהקדם הניתן לנקוט הליכי תביעת הפקעה לקבלת הפיצויים, כאשר ישנם יתרונות רבים בניהול תביעות פיצויי הפקעה (להבדיל מתביעות ירידת ערך), שכן פסיקות בתי המשפט והוראות הדין בנושאי הפקעות יותר ליברליות.

"כך למשל המחוקק יצר מנגנונים שתכליתם להתחשב בזכויותיו הקנייניות של בעל הקרקע שעדיין שרירים וקיימים כגון חובת הרשות לתת הודעה אישית על הפקעה, כמו גם הטבות מס בהפקעות על פיהן המס המוטל על פיצויי הפקעה הוא מחצית מהמס הרגיל. על כן נראה כי קיימת עדיפות ברורה כדי לתקוף את הודעות ההפקעה במסגרת תביעות פיצויי הפקעה. יצוין כי יש גם מקרים בהם ניתן להתנגד לתפיסת החזקה באורח חד־צדדי על ידי הרשות ועוד".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: ”במסגרת ההפקעות המבוצעות לפרויקט המסילה המזרחית, מציעה נתיבי ישראל פיצוי לבעלי הקרקעות המופקעות בהתאם להוראות החוק והפסיקה. יתרה מכך, לפנים משורת הדין, במסגרת הפקעת המקרקעין, החברה נותנת אפשרות לבעלי הזכויות פיצוי המשקף את שוויין של קרקעותיהם, כפי שהיה במועד אישורה של תת”ל 22. זאת בין היתר לאור סמיכות הזמנים בין אישורה של תת”ל 22 לביצוע הליכי ההפקעה”.
תמיד כותבים על הפרויקטים של הטווח הרחוק
לי מפריע יותר העדרה של המסילה ה4 באיילון
 
חבל שלא יקימו תחנה בקלקיליה

תמיד כותבים על הפרויקטים של הטווח הרחוק
לי מפריע יותר העדרה של המסילה ה4 באיילון
חבל שלא יקימו תחנה בקלקיליה
כל כך קרובה לתוואי.
עד שהקו יבנה אולי נספח את קלקיליה. מדינה אחת שוויונית.
&nbsp
 

אורי404

New member
אם אני לא טועה תחנת קלקיליה הייתה למעשה באייל

חבל שלא יקימו תחנה בקלקיליה
כל כך קרובה לתוואי.
עד שהקו יבנה אולי נספח את קלקיליה. מדינה אחת שוויונית.
&nbsp
אם אני לא טועה תחנת קלקיליה הייתה למעשה באייל
 
יש בקלקיליה גן חיות יפה. פעם כפר סבאים היו נוסעים לשם המון

אם אני לא טועה תחנת קלקיליה הייתה למעשה באייל
יש בקלקיליה גן חיות יפה. פעם כפר סבאים היו נוסעים לשם המון
לעשות קניות, לבלות, לעשות טיפולי שיניים.
היה נותן לערבים פרנסה, ומפחית ליהודים את יוקר המחיה.
גם היום אני חושב שהכי טוב שנקבל אותם אלינו. בהדרגה, אלינו.
ואז ברור שמגיע להם רכבת שנכנסת לעיר במנהרה, ותחנה במרכז הישוב, כמו שצריך.
(מה שלא עושים בכלל חוץ ממודיעין).
&nbsp
 

matrix200200

Active member
בטח, מייד אחרי שמר"צ תרכיב את הממשלה


חבל שלא יקימו תחנה בקלקיליה
כל כך קרובה לתוואי.
עד שהקו יבנה אולי נספח את קלקיליה. מדינה אחת שוויונית.
&nbsp
בטח, מייד אחרי שמר"צ תרכיב את הממשלה

או שאולי תהיה זאת מפלגת האחים מוסלמים?
ימים יגידו
 
מרץ לא רוצים מדינה אחת. הם רוצים שתיים.

בטח, מייד אחרי שמר"צ תרכיב את הממשלה

או שאולי תהיה זאת מפלגת האחים מוסלמים?
ימים יגידו
מרץ לא רוצים מדינה אחת. הם רוצים שתיים.
כי השמאל לא באמת אוהב אדם מחבק ערבים.
השמאל רוצה לבנות חומה, ומה שקורה בצד השני לא יעניין אותו.
אבל זאת טעות - כי חומה לא עוצרת כלום.
הם רוצים את 48, גם אנחנו רוצים את 48, צריכים לחיות ביחד.
&nbsp
 
תודה אבל לא תודה

חבל שלא יקימו תחנה בקלקיליה
כל כך קרובה לתוואי.
עד שהקו יבנה אולי נספח את קלקיליה. מדינה אחת שוויונית.
&nbsp
תודה אבל לא תודה
אני מסכים לספח את את קלקיליה רק אם יבנו קלקיליה חדשה בירדן ויעבירו לשם את כל התושבים.
לא צריך שום מדינה אחת שיוויונית. ואני אומר את זה כמי שדם ערבי בעורקיו (לצערי)
 
מה לא טוב בהם?

תודה אבל לא תודה
אני מסכים לספח את את קלקיליה רק אם יבנו קלקיליה חדשה בירדן ויעבירו לשם את כל התושבים.
לא צריך שום מדינה אחת שיוויונית. ואני אומר את זה כמי שדם ערבי בעורקיו (לצערי)
מה לא טוב בהם?
אם אין סכסוך, מדוע הם לא שותפים טובים?
 
מציע לך פשוט לדבר עם ערבים ולהקשיב לתפיסת העולם שלהם

מה לא טוב בהם?
אם אין סכסוך, מדוע הם לא שותפים טובים?
מציע לך פשוט לדבר עם ערבים ולהקשיב לתפיסת העולם שלהם
כולל תפיסת העולם לגבי הסכסוך, אתה תופתע לרעה, ודעותי בשמאל המפה הפוליטית.
 

alantan

New member
אני מעריך אותך לגבי היושר האינטלקטואלי שלך

מציע לך פשוט לדבר עם ערבים ולהקשיב לתפיסת העולם שלהם
כולל תפיסת העולם לגבי הסכסוך, אתה תופתע לרעה, ודעותי בשמאל המפה הפוליטית.
אני מעריך אותך לגבי היושר האינטלקטואלי שלך
לאנשים שבאים מהצד הרציונלי של החיים, בין אם בימין ובין אם בשמאל, לחשוב שאין פתרון הוא דבר די מייאש. אנחנו נוטים לחפש פתרון כלשהו שמתאים לעולם הערכים שלנו, והנסיון מלמד שפעמים רבות, מחיר פתרונות כאלה הוא כבד מהמחיר של אי־פתרון.
 
יכול באמת להיות שאני לוקה בחוסר היכרות עם הצד השני

אני מעריך אותך לגבי היושר האינטלקטואלי שלך
לאנשים שבאים מהצד הרציונלי של החיים, בין אם בימין ובין אם בשמאל, לחשוב שאין פתרון הוא דבר די מייאש. אנחנו נוטים לחפש פתרון כלשהו שמתאים לעולם הערכים שלנו, והנסיון מלמד שפעמים רבות, מחיר פתרונות כאלה הוא כבד מהמחיר של אי־פתרון.
יכול באמת להיות שאני לוקה בחוסר היכרות עם הצד השני
והאכזבה בדרך
 
בגדול גם לא מתחבר עם המושג שמאל\ימין

אני מעריך אותך לגבי היושר האינטלקטואלי שלך
לאנשים שבאים מהצד הרציונלי של החיים, בין אם בימין ובין אם בשמאל, לחשוב שאין פתרון הוא דבר די מייאש. אנחנו נוטים לחפש פתרון כלשהו שמתאים לעולם הערכים שלנו, והנסיון מלמד שפעמים רבות, מחיר פתרונות כאלה הוא כבד מהמחיר של אי־פתרון.
בגדול גם לא מתחבר עם המושג שמאל\ימין
יש דברים בהם הימין צודק ולהפך, יש דברים בהם השמאל מעשי ולהפך.
לצערי בשמאל יש ציבור גזען לא פחות שתופס קבוצות מיעוט כמו הערבים בתור קבוצות שחסרות כל אחראיות למצבם ורק הצד השני אשם, כלומר גזענות של ציפיות נמוכות.
מבחינתם 50 ערבים שיהרגו אחד את השני זה בסדר (כי זה האופי שלהם) רק אם יהודי יהרוג ערבי, זה טירור נורא. עצוב :(
 

alantan

New member
שוב שאפו... תמיד אפשר לבחור את העמדות באופן עצמאי ולא ללכת

בגדול גם לא מתחבר עם המושג שמאל\ימין
יש דברים בהם הימין צודק ולהפך, יש דברים בהם השמאל מעשי ולהפך.
לצערי בשמאל יש ציבור גזען לא פחות שתופס קבוצות מיעוט כמו הערבים בתור קבוצות שחסרות כל אחראיות למצבם ורק הצד השני אשם, כלומר גזענות של ציפיות נמוכות.
מבחינתם 50 ערבים שיהרגו אחד את השני זה בסדר (כי זה האופי שלהם) רק אם יהודי יהרוג ערבי, זה טירור נורא. עצוב :(
שוב שאפו... תמיד אפשר לבחור את העמדות באופן עצמאי ולא ללכת
אחר העדר, אבל מעטים עושים זאת.
 
החדשות הטובות הן

תמיד כותבים על הפרויקטים של הטווח הרחוק
לי מפריע יותר העדרה של המסילה ה4 באיילון
החדשות הטובות הן
שגם היא מתקדמת.
נראה שסוף סוף היא עלתה למקום הראוי מבחינת רמת הדחיפות שמקבלי ההחלטות מייחסים לה.
ועדיין, עד שלא תאושר באופן מלא ויצאו מכרזי ביצוע, לא נדע מתי היא גם תיחנך.
ניחוש שלי 2028.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה