שבוס חוגג 3 שנות פעילות!

מצב
הנושא נעול.
איזה מגניב! גם טוב למי שאין כסף גם טוב לסביבה

שבוס חוגג 3 שנות פעילות!
והפעם נסיעה מירושלים לתל אביב ב20 שקלים בלבד
https://app.shabus.co.il/order/
הנסיעות לחברי אגודה בלבד.
איזה מגניב! גם טוב למי שאין כסף גם טוב לסביבה
וגם לחופש התנועה בשביעי, אין על שבוס.
 
ואני לא מבין מדוע תחבורה ציבורית בשבת היא נגד המסורת היהודית

שבוס חוגג 3 שנות פעילות!
והפעם נסיעה מירושלים לתל אביב ב20 שקלים בלבד
https://app.shabus.co.il/order/
הנסיעות לחברי אגודה בלבד.
ואני לא מבין מדוע תחבורה ציבורית בשבת היא נגד המסורת היהודית
הטיעון הדתי הוא "שאלפי שנים העם היהודי שמר על השבת" ולכן צריך להמשיך ככה,
הרי תחבורה ציבורית זה דבר שקרה במאה חמישים שנים האחרונות לא אלפי שנים, לפני זה יהודים לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. האיסור על תחבורה ציבורית בשבת היא הלכה שנקבעה בעקבות פסיקה של רב כלשהו ולא בעקבות מסורת של אלפי שנים.
באותה המידה הרב היה יכול לפסוק אחרת, כמו שדתיים פותחים את המקרר בשבת, ומפעילים מזגן בשבת וגם מכבים את האור בשבת (עם כל מיני טריקים)
משמע הטיעון לא נכון. אשמח להבין איך תחבורה ציבורית בשבת נוגדת מסורת של אלפי שנים.
 

Ccyclist

Well-known member
אלו מאבקי כוח. גם הטלוויזיה והכדורגל מנוגדים לתפיסתם.

ואני לא מבין מדוע תחבורה ציבורית בשבת היא נגד המסורת היהודית
הטיעון הדתי הוא "שאלפי שנים העם היהודי שמר על השבת" ולכן צריך להמשיך ככה,
הרי תחבורה ציבורית זה דבר שקרה במאה חמישים שנים האחרונות לא אלפי שנים, לפני זה יהודים לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. האיסור על תחבורה ציבורית בשבת היא הלכה שנקבעה בעקבות פסיקה של רב כלשהו ולא בעקבות מסורת של אלפי שנים.
באותה המידה הרב היה יכול לפסוק אחרת, כמו שדתיים פותחים את המקרר בשבת, ומפעילים מזגן בשבת וגם מכבים את האור בשבת (עם כל מיני טריקים)
משמע הטיעון לא נכון. אשמח להבין איך תחבורה ציבורית בשבת נוגדת מסורת של אלפי שנים.
אלו מאבקי כוח. גם הטלוויזיה והכדורגל מנוגדים לתפיסתם.
מאז קום המדינה הצד הדתי מקבל שיש דברים ציבוריים השייכים למדינה והנושאים את שמה ( מוזיאון ישראל, גביע המדינה, הטלוויזיה הישראלית שהוקמה ב67 ולכן אינה חלק מהסטטוס קוו ) וכאשר כוחו מוגבל מול הדרישה בצד החילוני הוא מקבל שאלו פני הדברים, מדינה לחוד והלכה לחוד. הבעיה היא שהצד הדתי החליט שההתנגדות לתח"צ בשבת היא מאבק כוחות שבו ינצח את ציבור תלויי התח"צ ולכן ישנן פעולות ארוכות כמו מלחמה נגד קווים שזמני נסיעתם צמודים לכניסת או יציאת השבת וכן התנגדות גורפת בטענות שונות ומשונות שלא תופסות מול פעילויות ציבוריות אחרות שמתבצעות בשבת במימון המדינה ובשמה.
&nbsp
כמו כן התבשרנו לאחרונה על קיצוצי תח"צ עקב חג הרמדאן. ברור שכל תירוצי "יום המנוחה" הדתי אינם חלים על הנהגים החוגגים את הרמדאן ביום שבת אלא ביום שישי.
 

iritilan

New member
מאבקי כוח

ואני לא מבין מדוע תחבורה ציבורית בשבת היא נגד המסורת היהודית
הטיעון הדתי הוא "שאלפי שנים העם היהודי שמר על השבת" ולכן צריך להמשיך ככה,
הרי תחבורה ציבורית זה דבר שקרה במאה חמישים שנים האחרונות לא אלפי שנים, לפני זה יהודים לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. האיסור על תחבורה ציבורית בשבת היא הלכה שנקבעה בעקבות פסיקה של רב כלשהו ולא בעקבות מסורת של אלפי שנים.
באותה המידה הרב היה יכול לפסוק אחרת, כמו שדתיים פותחים את המקרר בשבת, ומפעילים מזגן בשבת וגם מכבים את האור בשבת (עם כל מיני טריקים)
משמע הטיעון לא נכון. אשמח להבין איך תחבורה ציבורית בשבת נוגדת מסורת של אלפי שנים.
מאבקי כוח
ולצערנו נורא קל לממשלה להיכנע בנושא הזה, הרי הם לא צריכים תחבורה ציבורית
(ויכולים להשתמש חופשי בשבת ברכב במימון ציבורי) וזה לא 'עולה' להם בקולות כי עדיין יש יותר מדי אדישות כלפי נושא התחבורה הציבורית.
 
אתם צודקים, בנוסף הציבור החילוני האמיד מחזיק ברכב או קונה

מאבקי כוח
ולצערנו נורא קל לממשלה להיכנע בנושא הזה, הרי הם לא צריכים תחבורה ציבורית
(ויכולים להשתמש חופשי בשבת ברכב במימון ציבורי) וזה לא 'עולה' להם בקולות כי עדיין יש יותר מדי אדישות כלפי נושא התחבורה הציבורית.
אתם צודקים, בנוסף הציבור החילוני האמיד מחזיק ברכב או קונה
ולכן הקול של שינוי (בעבר) ויש עתיד (בהווה) לא נשמע מספיק בנושא,
נראה שהתמיכה במפלגות הכלכליות (יש עתיד וכולנו) נמוכה למרות התרומה הגבוהה בזכות השיפור באיכות הסביבה, האפשרות לא לקנות רכב שמובילה לצמצום עלויות, נמוכה מידי
חבל :(
 

Ccyclist

Well-known member
כרגע המכונית שלנו מתחזה לטרבאנט אז טוב שיש גיבוי ביום א'

אתם צודקים, בנוסף הציבור החילוני האמיד מחזיק ברכב או קונה
ולכן הקול של שינוי (בעבר) ויש עתיד (בהווה) לא נשמע מספיק בנושא,
נראה שהתמיכה במפלגות הכלכליות (יש עתיד וכולנו) נמוכה למרות התרומה הגבוהה בזכות השיפור באיכות הסביבה, האפשרות לא לקנות רכב שמובילה לצמצום עלויות, נמוכה מידי
חבל :(
כרגע המכונית שלנו מתחזה לטרבאנט אז טוב שיש גיבוי ביום א'
בדרך כלל אני מצטנע וקורא למכונית "גרמנית, לא ערב אני ולא פולקסוואגן". אבל, עם ארוע משפחתי ביום א' שמצדיק נסיעה של כמה ימים ללונדון (אי אפשר לעשות נסיעה עירונית בינפרברית ארוכה של שעה ברכב בנוסף לעלייה לעיר) פתאום היו עניינים עם עשן והזמנו טכנאי שאיתר את הבעיה ויתקן אותה בתחילת השבוע הבא. זה מותיר אותנו עם הארוע ומחירי שכירת רכב בהתראה קצרה כל כך ועוד ימים ספורים לפני סוף שבוע ארוך (חג הבנק הראשון של מאי).
&nbsp
אז אנחנו נעלה לעיר ברכבת ונשתמש בתחתית ומספר מערכות אחרות כדי להתנייד. על הצד הרע הנסיעה בת השעה בצפון מעגלי תוחלף בנסיעה בת כשעתיים וארבעה סוגי אמצעי תחבורה שונים.
&nbsp
גם בעלי רכב יכולים למצוא את עצמם במצב שמצריך גיבוי תח"צי.
&nbsp
בתיכנון המקורי היה להשתמש במיקום פרברי כבסיס לנסיעה העירונית הגדולה ולהשתמש התח"צ כדי לנסוע למרכז העיר באחד מימי הביקור.
 

Ccyclist

Well-known member
ואוסיף שיש שלמרות כמה עבודות תשתית יש רצף מסילתי.

כרגע המכונית שלנו מתחזה לטרבאנט אז טוב שיש גיבוי ביום א'
בדרך כלל אני מצטנע וקורא למכונית "גרמנית, לא ערב אני ולא פולקסוואגן". אבל, עם ארוע משפחתי ביום א' שמצדיק נסיעה של כמה ימים ללונדון (אי אפשר לעשות נסיעה עירונית בינפרברית ארוכה של שעה ברכב בנוסף לעלייה לעיר) פתאום היו עניינים עם עשן והזמנו טכנאי שאיתר את הבעיה ויתקן אותה בתחילת השבוע הבא. זה מותיר אותנו עם הארוע ומחירי שכירת רכב בהתראה קצרה כל כך ועוד ימים ספורים לפני סוף שבוע ארוך (חג הבנק הראשון של מאי).
&nbsp
אז אנחנו נעלה לעיר ברכבת ונשתמש בתחתית ומספר מערכות אחרות כדי להתנייד. על הצד הרע הנסיעה בת השעה בצפון מעגלי תוחלף בנסיעה בת כשעתיים וארבעה סוגי אמצעי תחבורה שונים.
&nbsp
גם בעלי רכב יכולים למצוא את עצמם במצב שמצריך גיבוי תח"צי.
&nbsp
בתיכנון המקורי היה להשתמש במיקום פרברי כבסיס לנסיעה העירונית הגדולה ולהשתמש התח"צ כדי לנסוע למרכז העיר באחד מימי הביקור.
ואוסיף שיש שלמרות כמה עבודות תשתית יש רצף מסילתי.
הקו המעגלי וכל הצד המזרחי של הלולאה שלו (וכן קטעי הקווים האחרים בקטע הסגור) סגורים לעבודות תשתית בסוף השבוע הזה. משום שמדובר במערכת מורכבת ניתן לעקוף את החיבור בקטע הסגור ע"י נסיעה בקווים אחרים.
&nbsp
ככה זה כשהתח"צ בנוייה כדי לשרת את הציבור ולא בציבור בנוי כדי לשרת את מי שאין לו כוונה לנסוע התח"צ ביום כזה או אחר.
 

Ccyclist

Well-known member
תיקון: " לא טרבאנט ולא פולקסוואגן"

ואוסיף שיש שלמרות כמה עבודות תשתית יש רצף מסילתי.
הקו המעגלי וכל הצד המזרחי של הלולאה שלו (וכן קטעי הקווים האחרים בקטע הסגור) סגורים לעבודות תשתית בסוף השבוע הזה. משום שמדובר במערכת מורכבת ניתן לעקוף את החיבור בקטע הסגור ע"י נסיעה בקווים אחרים.
&nbsp
ככה זה כשהתח"צ בנוייה כדי לשרת את הציבור ולא בציבור בנוי כדי לשרת את מי שאין לו כוונה לנסוע התח"צ ביום כזה או אחר.
תיקון: " לא טרבאנט ולא פולקסוואגן"
מתקן האיות הארור החליף את המילים "לא טרבאנט" ב " לא ערב אני".
 

Ccyclist

Well-known member
אעדכן שהגעתי ראשון ושמי שנהגו לשם נתקעו בפקקים.

תיקון: " לא טרבאנט ולא פולקסוואגן"
מתקן האיות הארור החליף את המילים "לא טרבאנט" ב " לא ערב אני".
אעדכן שהגעתי ראשון ושמי שנהגו לשם נתקעו בפקקים.
כמו בכל ארוע משפחתי יש את הקרובים הראשיים שהארוע נסוב סביבם ואמנם הקישור שלי ישיר יותר מזה של דודים ובני דודים אחרים שנכחו אבל אם אני הייתי מגיע באיחור בגלל התח"צ הייתי מתפדח.
&nbsp
אם הייתי נוהג הייתי מכוון לרבע שעה לפני הארוע ומוסיף 30 דקות למקרה של פקקים.
&nbsp
במסלול התח"צי שכלל אוטובוס בכל צד (אני מתארח במקום שנקבע לפי הכבישים) שתי רכבות תחתיות והרכבת פרברית שתדירותה ביום א' פעם בחצי שעה בלבד הייתי צריך לתת שעתיים לנסיעה של 30 ק"מ בקו אווירי או כ50 ק"מ בכל מסלול תח"צ או נסיעה דרך מרכז לונדון. תדירות יום א' של האוטובוסים הקצוות המסלול היתה גרועה - 20 דקות ממתחת למקום שהותי כאן ו15 דקות מתחנת הרכבת הפרברית. הלכתי איזה 600 מטר כאן כדי להגיע לאוטובוס תדיר יותר (וודאי 7 או 10 דקות כי פיספסתי אחד בצומת) לתחנת תחתית קרובה יותר והזמן שהרווחתי בתחתית הביא אותי לרכבת הפרברית הקודמת לזו שתכננתי לקחת. בסופו של דבר הגעתי חצי שעה לפני הארוע כאשר משתתפים אחרים הגיעו רבע שעה לפני והמשתתפים הראשים איחרו כאמור.
&nbsp
את הקטע שבין הארוע הרשמי לקבלת הפנים בבית הקרובים (עוד סיפור של 33 ק"מ בקו אווירי וכ 50 בנסיעה כולל בצפון מעגלי) עשיתי בהקפצה שאירגנו לי. את החזור מבית הקרובים למקום התארחותי, 7 ק"מ אך מעבר מקו תחתית אחד לאחר עשיתי בתחתית פלוס אוטובוס כולל קפיצה קטנה לסופרמרקט למוצר כזה או אחר שהיה חסר לי.
&nbsp
אם זה היה קורה בשבת בישראל ולא ביום א' באנגליה הייתי צריך לשכור רכב, להשתמש בשתי מוניות ספשל יקרות (כמה עולה מונית ל 50 ק"מ בתעריף שבת? זו של ה 7 ק"מ היתה אולי במחיר סביר) או לוותר על השתתפותי.
&nbsp
קיומה של תחבורה ציבורית בלו"ז שבת או יום א' היא זכות בסיסית למי שתלוי התח"צ וכיבוי חיוני לבעלי רכב. איך אתם נותנים לאנשים שממילא לא נוסעים בשבת לגזול את הזכות הזו ממי שכן נוסע אינני מבין. המכונית תתוקן השבוע.
 

bralor4247

New member
רוב העם היהודי נוסע בשבת

ואני לא מבין מדוע תחבורה ציבורית בשבת היא נגד המסורת היהודית
הטיעון הדתי הוא "שאלפי שנים העם היהודי שמר על השבת" ולכן צריך להמשיך ככה,
הרי תחבורה ציבורית זה דבר שקרה במאה חמישים שנים האחרונות לא אלפי שנים, לפני זה יהודים לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. האיסור על תחבורה ציבורית בשבת היא הלכה שנקבעה בעקבות פסיקה של רב כלשהו ולא בעקבות מסורת של אלפי שנים.
באותה המידה הרב היה יכול לפסוק אחרת, כמו שדתיים פותחים את המקרר בשבת, ומפעילים מזגן בשבת וגם מכבים את האור בשבת (עם כל מיני טריקים)
משמע הטיעון לא נכון. אשמח להבין איך תחבורה ציבורית בשבת נוגדת מסורת של אלפי שנים.
רוב העם היהודי נוסע בשבת
דתיים רוצים להראות בישראל שיש להם כוח פוליטי. מדובר בגועל נפש פוליטי שדופק את רוב הציבור השפוי בישראל
 
אז בנתיים יש פתרון שנקרא שבוס,

רוב העם היהודי נוסע בשבת
דתיים רוצים להראות בישראל שיש להם כוח פוליטי. מדובר בגועל נפש פוליטי שדופק את רוב הציבור השפוי בישראל
אז בנתיים יש פתרון שנקרא שבוס,
מפריע לך אתה יותר ממוזמן לתרום להם
https://donate.telepay.co.il/?formId=741d59fe-387d-4e93-be82-132196391a5e
 
תל אביבים שימו לב, ניתן לבחור נסיעה בכיוון אחד לירושלים

שבוס חוגג 3 שנות פעילות!
והפעם נסיעה מירושלים לתל אביב ב20 שקלים בלבד
https://app.shabus.co.il/order/
הנסיעות לחברי אגודה בלבד.
תל אביבים שימו לב, ניתן לבחור נסיעה בכיוון אחד לירושלים
הנסיעה יוצאת ב16 וחצי מחוף פרישמן בתל אביב, מומלץ לטייל בשבת אחר הצהוריים בירושלים הקרירה בקיץ.
פרטים באתר www.shabus.co.il
 

down und

New member
מדוע אינכם משיבים על שאלתי?


שבוס חוגג 3 שנות פעילות!
והפעם נסיעה מירושלים לתל אביב ב20 שקלים בלבד
https://app.shabus.co.il/order/
הנסיעות לחברי אגודה בלבד.
מדוע אינכם משיבים על שאלתי?
 

down und

New member
wrong answer

הם בטח עסוקים בתפעול המיזם :)
מציע לך למצוא נסיעה מתאימה ולראות בפועל
wrong answer
מן הסתם יש להם את הנתון הזה.

בעצם שני נתונים,
1. כמה הצטרפו לאגודה/עמותה/גוף הזה (כאמור רק החברים זכאים לנסיעה)
2. כמה בשבת ממוצעת כלשהי מתוך כלל החברים בוחרים דה פקטו לבצע נסיעה

את שני הנתונים יש להם במחשב שלהם.
לאתר את המידע ולהשיב עליו בפורום, אם עושים זאת לאט ובעצלתיים לוקח חצי דקה.

והם ממילא טרחו להכנס לכאן ולכתוב.
 
שלום down und

מדוע אינכם משיבים על שאלתי?
שלום down und
קודם כל מצטערים על התשובה המאוחרת, כמו שרשמנו אנו מפעילים מחדש את קו הקיץ לתל אביב, מה שדורש השקעה בשיווק.
לשאלתך, מספר הנוסעים בירושלים בשישי בערב משתנה בסופי שבוע וגם עונתית,
סדר גודל של קרוב ל100 נוסעים לפעמים אף יותר.
לגבי נסיעות מראש העין , רמת השרון וחולון אני לא יודע.
הנך יותר ממוזמן לפרסם את שבוס למכריך וגם לתרום לו.
שיהיה לך סוף שבוע שמח עם תחבורה ציבורית חופשית!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה