רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח

  • פותח הנושא h0m3r
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

h0m3r

New member
רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח

רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח
רכבות מגיעות רק עד לתחנת נתב״ג.
 

h0m3r

New member
כנראה

כבל מתח של חשמולת הקו לירושלים?
כנראה
https://www.facebook.com/irail/posts/10155668584593721
&nbsp

 

סנוי

New member
Here we go, עכשיו יחפשו את מי להאשים והחשמול יתעכב...


רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח
רכבות מגיעות רק עד לתחנת נתב״ג.
Here we go, עכשיו יחפשו את מי להאשים והחשמול יתעכב...
 

25306yosef

New member
וכפי שכבר כתבתי אין ספור פעמים,

Here we go, עכשיו יחפשו את מי להאשים והחשמול יתעכב...
וכפי שכבר כתבתי אין ספור פעמים,
עוד רחוק היום שבו תופעל בישראל רכבת חשמלית.

מנוסח ההודעה כפי שפורסמה בפייסבוק של הרכבת, לא ברור האם נגרם נזק של ממש לרכבת עצמה. אם נגרם נזק לרכבת, סביר להניח שהקרונות יושבתו למשך זמן לא ידוע ולא צריך להיות מומחה לרכבות בשביל להבין למה תגרום ההשבתה של הנייד המסילתי שנפגע באירוע הזה.

עוד רחוק היום שבו תופעל בישראל רכבת חשמלית.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קרון חייב הארקה כי אם כפי שציינתי לפני שנה, יקרו מקרי

וכפי שכבר כתבתי אין ספור פעמים,
עוד רחוק היום שבו תופעל בישראל רכבת חשמלית.

מנוסח ההודעה כפי שפורסמה בפייסבוק של הרכבת, לא ברור האם נגרם נזק של ממש לרכבת עצמה. אם נגרם נזק לרכבת, סביר להניח שהקרונות יושבתו למשך זמן לא ידוע ולא צריך להיות מומחה לרכבות בשביל להבין למה תגרום ההשבתה של הנייד המסילתי שנפגע באירוע הזה.

עוד רחוק היום שבו תופעל בישראל רכבת חשמלית.
קרון חייב הארקה כי אם כפי שציינתי לפני שנה, יקרו מקרי
קריעת חשמולת והציוד הנייד יושבת, זה מסוכן להוציא אנשים מהרכבת באמצע שומקום אם יש ליד כבל עם עשרים וחמש אלף וולט
הנוהל של הוצאת נוסעים מהרכבת במקרה שביתה פתאומית ופינוי באוטובוסים גם לא אמור להיות
כמו כן גם השבתת נייד כי לא אמור לקרות דבר לקרון
&nbsp
במקרים כאלו מביאים למסילה נגדית קטר תחזוקה ומתקנים חשמולת תוך חצי שעה (ולכן לרוב לא מפעילים חשמולת על קו מסילה בודדת) וממשיכים את הקו
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181864291/
 

Rubim88

New member
הקרון מחובר תמיד להארקה דרך המסילה

קרון חייב הארקה כי אם כפי שציינתי לפני שנה, יקרו מקרי
קריעת חשמולת והציוד הנייד יושבת, זה מסוכן להוציא אנשים מהרכבת באמצע שומקום אם יש ליד כבל עם עשרים וחמש אלף וולט
הנוהל של הוצאת נוסעים מהרכבת במקרה שביתה פתאומית ופינוי באוטובוסים גם לא אמור להיות
כמו כן גם השבתת נייד כי לא אמור לקרות דבר לקרון
&nbsp
במקרים כאלו מביאים למסילה נגדית קטר תחזוקה ומתקנים חשמולת תוך חצי שעה (ולכן לרוב לא מפעילים חשמולת על קו מסילה בודדת) וממשיכים את הקו
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181864291/
הקרון מחובר תמיד להארקה דרך המסילה
וניתן גם לחבר את כל הOCS(במקטעים מוגדרים לפי התכנון) להארקה בעזרת מפסקים. במקרה שכבל נושא מתח נקרע וגורם לזרם קצר, מערכת הסקאדה תבצע אוטומטית ניתוק הזנה וחיבור המקטע להארקה.
 

Rubim88

New member
לפי מה שהבנתי, לא כבל אלא תומכה(Cantilever)

רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח
רכבות מגיעות רק עד לתחנת נתב״ג.
לפי מה שהבנתי, לא כבל אלא תומכה(Cantilever)
שהשתחררה מסיבה כלשהיא, נגרם נזק לחלון.
 

עופר פ7

New member
מה שבטוח שזו עוד הוכחה ללו"ז המופרך של פתיחת הקו לירושלים

רכבת בדרכה למודיעין נפגעה מכבל מתח
רכבות מגיעות רק עד לתחנת נתב״ג.
מה שבטוח שזו עוד הוכחה ללו"ז המופרך של פתיחת הקו לירושלים
כבר נכתב בפורום זה רבות על ניהול הלו"ז הלקוי בפרויקט הזה, על רמת השקיפות של הלו"ז הזה אל מול מקבלי ההחלטות, על רמת קבלת ההחלטות בהתאם לגאנטים והנתיבים הקריטיים שכן הוצגו ואל מול כל הכתבות והטוקבקים בפורומים המקצועיים השונים, ועל רמת היושר המקצועי של המנהלים הבכירים בפרויקט מרכבת ישראל וחברת הניהול - כולם אל מול הפוליטיקאים.
זה רק עוד מסמר "קטן" בפיצוץ הבלון של פתיחת הקו באופן מלא במרץ 2018....
חזרנו ואמרנו בפורום זה פעם אחר פעם שגם אחרי שכל התשתית תהיה מוכנה (אפילו לפתיחת מסילה אחת בין ההגנה לירושלים), נדרשת תקופה ארוכה של בדיקות והרצות בדגש על בדיקות בטיחות, תרגול נהלי חירום וכו'. בכל זאת מסיעים נוסעים מתחת למתח של 25,000 וולט!
מהתקלה הזו אני משליך שיכול להיות שמבחינה בטיחותית אסור לפתוח את הקו על מסילה אחת משום שאם תהיה תקלה בדגש על מערכת החשמל, כיצד תגיע רכבת/קטר/קרונות חילוץ טכניים לפתור את הבעיה שלא במסילה הנגדית? אני מודה שאני לא מבין בחשמול רכבות, אך זו הלוגיקה שלי.
לסיכום, כשכתבתי פה פעם שהקו יפתח באופן מלא לא לפני ראש השנה 2019, ושלהערכתי גישה ריאלית תהיה לדבר על פתיחה ב-2020, רבים בפורום זה ובפורומים אחרים התנפלו עלי בדגש על כך שאני לא איש מקצוע בתחום התשתיות (אם כי בסוגריים אציין שניהלתי אי אלו פרויקטים בסדרי גודל של עשרות מליוני דולרים - לא בתחום התשתיות)...
כעת נראה שייתכן והייתי אופטימי!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה