כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים

כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html

"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"

חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:

"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"

קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות

"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "

מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?

ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."

אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
 

25306yosef

New member
ולמה בכלל זה צריך להפתיע אותך?

כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html

"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"

חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:

"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"

קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות

"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "

מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?

ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."

אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
ולמה בכלל זה צריך להפתיע אותך?
אני כבר כתבתי פעמים רבות שהקו הזה והחישמול בכלל, לא יושלמו בקרוב...
 

25306yosef

New member
ועוד הערה בעניין "אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט"

כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html

"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"

חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:

"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"

קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות

"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "

מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?

ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."

אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
ועוד הערה בעניין "אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט"
ככה זה כאשר תופרים חליפה מיוחדת במיוחד למה שמשרד האוצר מוכן להשקיע אחרי שנים רבות של התנגדות לקו רכבת מהיר לירושלים.

כאשר משרד האוצר מציב קשיים, נאלצים לתפור חליפה מיוחדת בהתאם לתקציב המוגבל ואז מקבלים את "אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט".

אם משרד האוצר לא היה מציב קשיים, ניתן היה אפשר להקים קו רכבת חדש לחלוטין ומהיר באמת בסטנדרטים בינלאומים, קו שניתן היה אפשר לנסוע בו במהירות המקסימלית לכל אורכו, מהירות גבוהה באמת ויותר מהבדיחה של 160 קמ"ש שאפשרית רק בחלק מהקו.
 

עופר פ7

New member
בעית ניהול פרויקטים קלאסית ובעיית יחסי ציבור פוליטיים

ועוד הערה בעניין "אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט"
ככה זה כאשר תופרים חליפה מיוחדת במיוחד למה שמשרד האוצר מוכן להשקיע אחרי שנים רבות של התנגדות לקו רכבת מהיר לירושלים.

כאשר משרד האוצר מציב קשיים, נאלצים לתפור חליפה מיוחדת בהתאם לתקציב המוגבל ואז מקבלים את "אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט".

אם משרד האוצר לא היה מציב קשיים, ניתן היה אפשר להקים קו רכבת חדש לחלוטין ומהיר באמת בסטנדרטים בינלאומים, קו שניתן היה אפשר לנסוע בו במהירות המקסימלית לכל אורכו, מהירות גבוהה באמת ויותר מהבדיחה של 160 קמ"ש שאפשרית רק בחלק מהקו.
בעית ניהול פרויקטים קלאסית ובעיית יחסי ציבור פוליטיים
שנים דיברו על מרץ 2018.
חזרו על זה כמו על מנטרה.
אם הפרויקט הזה היה מתעכב בשנה ואפילו שנה וחצי והיו מודיעים על כך באופן שקוף מספיק זמן מראש, אז לא היה קורה כלום, כי פרויקטים בסדרי גודל האלה יכולים להתעכב.
אך הכתובת היתה על הקיר ואף אחד לא העיז לאמר שהמלך הוא עירום. חמור מכך, בינואר עוד הכריז שר התחבורה שהקו יפתח במרץ. זה מצביע על בעיה של שקיפות, של אמירת אמת, של אמת מקצועית בכל שרשרת הניהול מהשר , דרך המשרד שלו ועד להנהלת הרכבת וחטיבת הפיתוח שלה.
ועדת החקירה צריכה להיות לא למה הפרויקט מתעכב, זה די ברור, אלא על נושא הניהול הפרויקטלי וניהול הלו"ז בפרויקט, איך המידע על סטטוס הפרויקט זרם והופץ ועל הנושא הפוליטי.
 

מענדי

New member
הספיקו לחשמל מסילה אחת?

כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html

"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"

חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:

"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"

קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות

"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "

מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?

ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."

אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
הספיקו לחשמל מסילה אחת?
אולי בקווי מתח בלתי נראים
 

Rubim88

New member
בכתבה יש לא מעט דברים לא מדוייקים/מעוותים

כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html

"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"

חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:

"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"

קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות

"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "

מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?

ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."

אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
בכתבה יש לא מעט דברים לא מדוייקים/מעוותים
לגבי החיפוי בנתב"ג, יתכן שקשור לדרישות שהוכנסו לתת"ל 18 בנוגע לEMF. זכור לי שהייתה הצעה לחיפויים כלשהם להורדת רמת החשיפה על העובדים(שהם אלו שנמצאים זמן רב לאורך היום) אבל למיטב ידיעתי הלכו בסוף על פתרון אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה