כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html
"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה
אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"
חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:
"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"
קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות
"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "
מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?
ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."
אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?
כלכליסט בעוד כתבה לגבי העיכובים ברכבת לירושלים
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3736805,00.html
"הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה
אוסף התקלות הניהוליות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים עלול לגרור הקמת ועדת חקירה. השאלה שנותרה היא מי ישלם את המחיר. רק אחרי חג סוכות הקרוב נדע עד כמה הדחייה בקו היא ארוכה ממה שחשבו"
חלק מהכתבה נשמע לי קצת בולשיט:
"אחד המהנדסים הבכירים שלח מכתב רשמי שבו הוא מבקש להודיע רשמית לרכבת שהוא מסיר מעליו כל אחריות כיוון שקונסטרוקציה לשלושה מתקנים לקווי מתח עליון עבור הרכבת בוצעו שלא על בסיס התוכניות של משרדו וללא תיאום. לכן, המהנדס מסיר אחריות ליציבות בפרויקט שאמור לסחוב על גבו עשרות טונות של פלדה נוסעת"
קונסטרוקציה למתקנים לקווי מתח עליון אמורים לסחוב עשרות טונות? של "פלדה נוסעת"? חשבתי שקווי מתח הם יחסית נייחים, לא עשויים מפלדה ובטח שלא שוקלים עשרות טונות
"בישיבה שהתקיימה בשבועיים האחרונים בין גורמי המקצוע עלה חשש שמא תחנת הרכבת שבשדה התעופה מחייבת קירוי וחיפוי כאמצעי בטיחות. מאחר שאף אחד עוד לא התחיל לתכנן את זה, ובטח לא הוציא מכרז, קיים ספק ביכולת להשלים את העבודות בתוך חצי שנה. "
מישהו יכול להסביר מה כוונת המשורר כאן? איזה קירוי? איזה חיפוי? בטיחות של מי או מה? ואם זה באמת נכון איך יכול להיות שגילו רק עכשיו?
ובתגובת הרכבת
"פרוייקט החשמול עתיד להיות מושלם בין ירושלים לתחנת תא הגנה, בקו אחד, בשבועות הקרובים. מספר שבועות קדימה יושלם גם הקו השני עד ההגנה."
אתם באמת מאמינים לזה? אם לקח להם כל כך הרבה זמן לחשמל רק מסילה אחת, למה שהחשמול של השנייה יזוז מהר יותר?