היכן תחנת הרכבת המצולמת?

נייף

New member
היכן תחנת הרכבת המצולמת?

שרשור תמונות רכבת היסטוריות
היכן תחנת הרכבת המצולמת?

 

XrayCharlie

New member
התנועה לכיוון ראש הנקרה הופסקה עוד לפני הקמת המדינה

הגיעה לראש הנקרה?
ישר זיהתי שזו תחנת נהריה
. האם זה צולם בתקופה בה רכבות נסעו לראש הנקרה? מתי בעצם הפסיקו רכבות להגיע לראש הנקרה?
התנועה לכיוון ראש הנקרה הופסקה עוד לפני הקמת המדינה
כך שכאשר צולמה התמונה (ברור שלא לפני 48) כבר לא הייתה תנועה צפונה מהתחנה אבל המסילה (לפחות מה שרואים בתמונה) הייתה קיימת עוד הרבה שנים לאחר מכן
&nbsp
 
לא מדויק. היו רכבות צפונה למפעל יסאסבסט (איתנית) המסרטן וגם

התנועה לכיוון ראש הנקרה הופסקה עוד לפני הקמת המדינה
כך שכאשר צולמה התמונה (ברור שלא לפני 48) כבר לא הייתה תנועה צפונה מהתחנה אבל המסילה (לפחות מה שרואים בתמונה) הייתה קיימת עוד הרבה שנים לאחר מכן
&nbsp
לא מדויק. היו רכבות צפונה למפעל יסאסבסט (איתנית) המסרטן וגם
למפעלים נוספים באיזור התעשייה הצפוני של נהריה זמן רב.
&nbsp
 

25306yosef

New member
אכן היו רכבות משא צפונה למפעל ישאסבסט (איתנית) המסרטן

לא מדויק. היו רכבות צפונה למפעל יסאסבסט (איתנית) המסרטן וגם
למפעלים נוספים באיזור התעשייה הצפוני של נהריה זמן רב.
&nbsp
אכן היו רכבות משא צפונה למפעל ישאסבסט (איתנית) המסרטן
וגם למפעל מילוז הנמצא בסמוך להיכן שהיתה פעם תחנת הרכבת בצת מצפון לאכזיב.

כל המסילה שמצפון לתחנה תפעולית נהריה היתה בימים ההם שלוחה ולא קו רכבת ראשי והשלוחה אכן נקראה שלוחת בצת
 

25306yosef

New member
תחנת נהריה של שנות ה-80

היכן תחנת הרכבת המצולמת?
תחנת נהריה של שנות ה-80
רואים בתמונה את המסוטים שהיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים של שלוחות.

רואים בתמונה גם את הבוטקה שהיה בו מתקן השרביטים והטלפון מסוג ווסטרן אלקטריק ללשכת הפיקוד שמספרו היה 24. טלפון פנימי של רכבת ישראל לא היה בתחנת נהריה והטלפון הפנימי הצפוני ביותר בימים ההם היה בתחנת עכו ומספרו היה 4409. לצורך ההתקשרות עם האתת בתחנת עכו נעשה שימוש בטלפון של מתקן השרביטים או בטלפון הווסטרן אלקטריק הפיקודי. בשנות ה-90 מערכת הטלפוניה המיושנת מסוג ווסטרן אלקטריק כבר לא היתה עוד בשימוש ונשאר רק הטלפון של מתקן השרביטים ששימש לצורך תקשורת טלפונית עד אשר הותקן בתחנת נהריה איתות חשמלי וזה היה רק לפני קצת למעלה מעשור. לפני 20 שנה קטע מוצקין נהריה פעל עדיין באיתות מכני.

תחנת נהריה בשנות ה-80 וה-90 היתה אמנם תחנה תפעולית, אבל לא היתה בדיוק תחנה כמו כל התחנות האחרות וזאת משום שמנהל תחנה לא היה בנהריה ולמעשה מנהל תחנת עכו היה אחראי גם על תחנת נהריה (וגם על שלוחות איתנית ובצת). זאת ועוד, המסוטים בתחנה תפעולית זו לא הופעלו כפי שמופעלים מסוטים בתחנות רכבת אחרות מתא האיתות או על ידי האתת מהשטח ואז במקרה שכזה הם נעולים במנעולי הודג'סון, אלא הופעלו על ידי הפקח של הרכבת (כרטיסן / קונדוקטור) והיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים לשלוחות המסתעפות בקטעים המופעלים בשיטת איתות מכני (קטע חיפה מזרח נהריה הופעל בשיטת איתות מכני עם שרביטי קטע).

יתרה מכך, בתחנת נהריה הכרטיסים לרכבת נמכרו על ידי סוכן חיצוני ולא על ידי רכבת ישראל. סוכן הכרטיסים היה למעשה מזנון / קיוסק שמכר בעיקר כריכים ומשקאות.
 

25306yosef

New member
הערה חשובה בעניין הטלפון של מתקן השרביטים בתחנת נהריה

תחנת נהריה של שנות ה-80
רואים בתמונה את המסוטים שהיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים של שלוחות.

רואים בתמונה גם את הבוטקה שהיה בו מתקן השרביטים והטלפון מסוג ווסטרן אלקטריק ללשכת הפיקוד שמספרו היה 24. טלפון פנימי של רכבת ישראל לא היה בתחנת נהריה והטלפון הפנימי הצפוני ביותר בימים ההם היה בתחנת עכו ומספרו היה 4409. לצורך ההתקשרות עם האתת בתחנת עכו נעשה שימוש בטלפון של מתקן השרביטים או בטלפון הווסטרן אלקטריק הפיקודי. בשנות ה-90 מערכת הטלפוניה המיושנת מסוג ווסטרן אלקטריק כבר לא היתה עוד בשימוש ונשאר רק הטלפון של מתקן השרביטים ששימש לצורך תקשורת טלפונית עד אשר הותקן בתחנת נהריה איתות חשמלי וזה היה רק לפני קצת למעלה מעשור. לפני 20 שנה קטע מוצקין נהריה פעל עדיין באיתות מכני.

תחנת נהריה בשנות ה-80 וה-90 היתה אמנם תחנה תפעולית, אבל לא היתה בדיוק תחנה כמו כל התחנות האחרות וזאת משום שמנהל תחנה לא היה בנהריה ולמעשה מנהל תחנת עכו היה אחראי גם על תחנת נהריה (וגם על שלוחות איתנית ובצת). זאת ועוד, המסוטים בתחנה תפעולית זו לא הופעלו כפי שמופעלים מסוטים בתחנות רכבת אחרות מתא האיתות או על ידי האתת מהשטח ואז במקרה שכזה הם נעולים במנעולי הודג'סון, אלא הופעלו על ידי הפקח של הרכבת (כרטיסן / קונדוקטור) והיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים לשלוחות המסתעפות בקטעים המופעלים בשיטת איתות מכני (קטע חיפה מזרח נהריה הופעל בשיטת איתות מכני עם שרביטי קטע).

יתרה מכך, בתחנת נהריה הכרטיסים לרכבת נמכרו על ידי סוכן חיצוני ולא על ידי רכבת ישראל. סוכן הכרטיסים היה למעשה מזנון / קיוסק שמכר בעיקר כריכים ומשקאות.
הערה חשובה בעניין הטלפון של מתקן השרביטים בתחנת נהריה
הטלפון של מתקן השרביטים הוא למעשה טלפון נל"ן והוא מאפשר התקשרות רק לטלפון של מתקן השרביטים המחובר למתקן השרביטים ממנו מתבצעת ההתקשרות.

כל מתקן שרביטים מחובר למתקן שרביטים נוסף בתחנה התפעולית הבאה כמו טלפון נל"ן. בתחנת קצה קיים מתקן שרביטים אחד בלבד ואילו בתחנת ביניים קיימים לפחות שני מתקני שרביטים. בשיטת איתות מכני לא ניתן לבצע אבטלת תחנה ואף לא תפעול בשלט רחוק כפי שניתן לבצע בשיטת איתות חשמלי.

נל"ן - טלפון נקודה לנקודה.
 

sweetums

New member
באיזה אופן פעלו מפגשי הכביש-מסילה באותה תקופה?

תחנת נהריה של שנות ה-80
רואים בתמונה את המסוטים שהיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים של שלוחות.

רואים בתמונה גם את הבוטקה שהיה בו מתקן השרביטים והטלפון מסוג ווסטרן אלקטריק ללשכת הפיקוד שמספרו היה 24. טלפון פנימי של רכבת ישראל לא היה בתחנת נהריה והטלפון הפנימי הצפוני ביותר בימים ההם היה בתחנת עכו ומספרו היה 4409. לצורך ההתקשרות עם האתת בתחנת עכו נעשה שימוש בטלפון של מתקן השרביטים או בטלפון הווסטרן אלקטריק הפיקודי. בשנות ה-90 מערכת הטלפוניה המיושנת מסוג ווסטרן אלקטריק כבר לא היתה עוד בשימוש ונשאר רק הטלפון של מתקן השרביטים ששימש לצורך תקשורת טלפונית עד אשר הותקן בתחנת נהריה איתות חשמלי וזה היה רק לפני קצת למעלה מעשור. לפני 20 שנה קטע מוצקין נהריה פעל עדיין באיתות מכני.

תחנת נהריה בשנות ה-80 וה-90 היתה אמנם תחנה תפעולית, אבל לא היתה בדיוק תחנה כמו כל התחנות האחרות וזאת משום שמנהל תחנה לא היה בנהריה ולמעשה מנהל תחנת עכו היה אחראי גם על תחנת נהריה (וגם על שלוחות איתנית ובצת). זאת ועוד, המסוטים בתחנה תפעולית זו לא הופעלו כפי שמופעלים מסוטים בתחנות רכבת אחרות מתא האיתות או על ידי האתת מהשטח ואז במקרה שכזה הם נעולים במנעולי הודג'סון, אלא הופעלו על ידי הפקח של הרכבת (כרטיסן / קונדוקטור) והיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים לשלוחות המסתעפות בקטעים המופעלים בשיטת איתות מכני (קטע חיפה מזרח נהריה הופעל בשיטת איתות מכני עם שרביטי קטע).

יתרה מכך, בתחנת נהריה הכרטיסים לרכבת נמכרו על ידי סוכן חיצוני ולא על ידי רכבת ישראל. סוכן הכרטיסים היה למעשה מזנון / קיוסק שמכר בעיקר כריכים ומשקאות.
באיזה אופן פעלו מפגשי הכביש-מסילה באותה תקופה?
 

25306yosef

New member
מחסומים אוטומטיים ברוב מפגשי הכביש מסילה

באיזה אופן פעלו מפגשי הכביש-מסילה באותה תקופה?
מחסומים אוטומטיים ברוב מפגשי הכביש מסילה
ברוב מפגשי הכביש מסילה בארץ היו מחסומים אוטומטיים. במקומות שבהם מפגשי כביש מסילה היו בתחום של תחנה תפעולית, הם שולבו בתוך מערכת האיתות. בתחנות שהופעלו באיתות אלקטרומכני משולב עם איתות מכני, מפגשי הכביש מסילה שהיו בתחום התחנה היו מוגנים על ידי שני סימנורים, אחד פנימי והשני חיצוני, והמחסום הופעל מצד הכניסה לתחנה באופן אוטומטי על ידי מעגל חשמלי מסילתי ומצד התחנה הופעל ידנית על ידי האתת. שאר המחסומים האוטומטיים שלא היו בתחום התחנה הופעלו בצורה אוטומטית. חלק מאלו שפעלו אוטומטית בקטעים המופעלים באיתות מכני הופעלו רק במקרה והוצא שרביט קטע והאתת שלח זרם חשמלי. בקטעים המופעלים באיתות חשמלי הרוב היה אוטומטי לחלוטין למעט כמה מקומות בודדים שהופעלו ידנית מהשטח.

במקומות שבהם לא היתה תנועה רבה של כלי רכב לא היו מחסומים כלל.

היו כמה מקומות שבהם המחסומים היו מכניים והופעלו ידנית כמו בקישון בכניסה לבית הספר הטכני בחיפה, בשתי הכניסות לנמל חיפה שלא קיימות כיום, בחיפה אל עתיקה, בדרך בית לחם בירושלים, ובעוד כמה מקומות.

בשלוחות שחצו כבישים ראשיים עמוסים היו מחסומים מכניים סיבוביים שהופעלו ביד.
 

sweetums

New member
תודה רבה

מחסומים אוטומטיים ברוב מפגשי הכביש מסילה
ברוב מפגשי הכביש מסילה בארץ היו מחסומים אוטומטיים. במקומות שבהם מפגשי כביש מסילה היו בתחום של תחנה תפעולית, הם שולבו בתוך מערכת האיתות. בתחנות שהופעלו באיתות אלקטרומכני משולב עם איתות מכני, מפגשי הכביש מסילה שהיו בתחום התחנה היו מוגנים על ידי שני סימנורים, אחד פנימי והשני חיצוני, והמחסום הופעל מצד הכניסה לתחנה באופן אוטומטי על ידי מעגל חשמלי מסילתי ומצד התחנה הופעל ידנית על ידי האתת. שאר המחסומים האוטומטיים שלא היו בתחום התחנה הופעלו בצורה אוטומטית. חלק מאלו שפעלו אוטומטית בקטעים המופעלים באיתות מכני הופעלו רק במקרה והוצא שרביט קטע והאתת שלח זרם חשמלי. בקטעים המופעלים באיתות חשמלי הרוב היה אוטומטי לחלוטין למעט כמה מקומות בודדים שהופעלו ידנית מהשטח.

במקומות שבהם לא היתה תנועה רבה של כלי רכב לא היו מחסומים כלל.

היו כמה מקומות שבהם המחסומים היו מכניים והופעלו ידנית כמו בקישון בכניסה לבית הספר הטכני בחיפה, בשתי הכניסות לנמל חיפה שלא קיימות כיום, בחיפה אל עתיקה, בדרך בית לחם בירושלים, ובעוד כמה מקומות.

בשלוחות שחצו כבישים ראשיים עמוסים היו מחסומים מכניים סיבוביים שהופעלו ביד.
תודה רבה
 

נחלאותי

New member
אתה זוכר אולי את צומת ראש העין?

מחסומים אוטומטיים ברוב מפגשי הכביש מסילה
ברוב מפגשי הכביש מסילה בארץ היו מחסומים אוטומטיים. במקומות שבהם מפגשי כביש מסילה היו בתחום של תחנה תפעולית, הם שולבו בתוך מערכת האיתות. בתחנות שהופעלו באיתות אלקטרומכני משולב עם איתות מכני, מפגשי הכביש מסילה שהיו בתחום התחנה היו מוגנים על ידי שני סימנורים, אחד פנימי והשני חיצוני, והמחסום הופעל מצד הכניסה לתחנה באופן אוטומטי על ידי מעגל חשמלי מסילתי ומצד התחנה הופעל ידנית על ידי האתת. שאר המחסומים האוטומטיים שלא היו בתחום התחנה הופעלו בצורה אוטומטית. חלק מאלו שפעלו אוטומטית בקטעים המופעלים באיתות מכני הופעלו רק במקרה והוצא שרביט קטע והאתת שלח זרם חשמלי. בקטעים המופעלים באיתות חשמלי הרוב היה אוטומטי לחלוטין למעט כמה מקומות בודדים שהופעלו ידנית מהשטח.

במקומות שבהם לא היתה תנועה רבה של כלי רכב לא היו מחסומים כלל.

היו כמה מקומות שבהם המחסומים היו מכניים והופעלו ידנית כמו בקישון בכניסה לבית הספר הטכני בחיפה, בשתי הכניסות לנמל חיפה שלא קיימות כיום, בחיפה אל עתיקה, בדרך בית לחם בירושלים, ובעוד כמה מקומות.

בשלוחות שחצו כבישים ראשיים עמוסים היו מחסומים מכניים סיבוביים שהופעלו ביד.
אתה זוכר אולי את צומת ראש העין?
היה שם מפגש של כביש 483 עם המסילה המזרחית. המפגש הכי זכור לי מהילדות. אני זוכר שהסימנורים הישנים שם עמדו והחלידו שנים עד שנזכרו לפרק אותם. אחד מהם היה נטוע באדמה עקום.

בימים ההם כמעט לכל מחסום היתה צורה שונה. לזה שמדרום לתחנת ראש העין דרום היה חלק מעוגל עם שתי זרועות שיצאו ממנו והתחברו בקודקוד. לעומת זאת, המחסום הצפוני יותר (איפה שכביש 5 חצה פעם את המסילה המזרחית) היה נראה מרובע יותר - כמו בתמונה הזאת. נדמה לי שגם זה היה מחסום שהופעל ידנית. ראיתי פעם רכבת משא שנסעה לכפ"ס שעצרה ממש צמוד למפגש הזה. הנהג ירד מהקטר , עבר לצד השני ואז המחסום ירד.
בצומת אל על, לעומת זאת, בכלל היה מחסום שנראה שונה מכל מחסום אחר שראיתי. גם לרמזורים שלו היתה מסגרת מרובעת ולא עגולה.

מחסום מכני מממממממש ישן ראיתי כשנסעתי ברכבת לירושלים ב1990 לערך. לא זוכר אם זה היה בדרך בית לחם או בגנרל קניג.

חבל שאין כמעט תמונות של מחסומים ישנים.
 

25306yosef

New member
בראש העין היתה בשנות ה-80 פעם ביום רכבת

אתה זוכר אולי את צומת ראש העין?
היה שם מפגש של כביש 483 עם המסילה המזרחית. המפגש הכי זכור לי מהילדות. אני זוכר שהסימנורים הישנים שם עמדו והחלידו שנים עד שנזכרו לפרק אותם. אחד מהם היה נטוע באדמה עקום.

בימים ההם כמעט לכל מחסום היתה צורה שונה. לזה שמדרום לתחנת ראש העין דרום היה חלק מעוגל עם שתי זרועות שיצאו ממנו והתחברו בקודקוד. לעומת זאת, המחסום הצפוני יותר (איפה שכביש 5 חצה פעם את המסילה המזרחית) היה נראה מרובע יותר - כמו בתמונה הזאת. נדמה לי שגם זה היה מחסום שהופעל ידנית. ראיתי פעם רכבת משא שנסעה לכפ"ס שעצרה ממש צמוד למפגש הזה. הנהג ירד מהקטר , עבר לצד השני ואז המחסום ירד.
בצומת אל על, לעומת זאת, בכלל היה מחסום שנראה שונה מכל מחסום אחר שראיתי. גם לרמזורים שלו היתה מסגרת מרובעת ולא עגולה.

מחסום מכני מממממממש ישן ראיתי כשנסעתי ברכבת לירושלים ב1990 לערך. לא זוכר אם זה היה בדרך בית לחם או בגנרל קניג.

חבל שאין כמעט תמונות של מחסומים ישנים.
בראש העין היתה בשנות ה-80 פעם ביום רכבת
כך שלא יצא לי להסתובב שם ולכן אני לא מכיר את המחסומים שם.

אבל, אני יודע שבשנות ה-80 קו בני ברק לוד הופעל בשיטת איתות מכני עם שרביטי קטע וסמאפורים, כך שהסימנורים שהיו שם הם סימנורי הגנה על מפגש ולא סימנורים של איתות.
 

נחלאותי

New member
בנוגע לאיתות הישן

תחנת נהריה של שנות ה-80
רואים בתמונה את המסוטים שהיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים של שלוחות.

רואים בתמונה גם את הבוטקה שהיה בו מתקן השרביטים והטלפון מסוג ווסטרן אלקטריק ללשכת הפיקוד שמספרו היה 24. טלפון פנימי של רכבת ישראל לא היה בתחנת נהריה והטלפון הפנימי הצפוני ביותר בימים ההם היה בתחנת עכו ומספרו היה 4409. לצורך ההתקשרות עם האתת בתחנת עכו נעשה שימוש בטלפון של מתקן השרביטים או בטלפון הווסטרן אלקטריק הפיקודי. בשנות ה-90 מערכת הטלפוניה המיושנת מסוג ווסטרן אלקטריק כבר לא היתה עוד בשימוש ונשאר רק הטלפון של מתקן השרביטים ששימש לצורך תקשורת טלפונית עד אשר הותקן בתחנת נהריה איתות חשמלי וזה היה רק לפני קצת למעלה מעשור. לפני 20 שנה קטע מוצקין נהריה פעל עדיין באיתות מכני.

תחנת נהריה בשנות ה-80 וה-90 היתה אמנם תחנה תפעולית, אבל לא היתה בדיוק תחנה כמו כל התחנות האחרות וזאת משום שמנהל תחנה לא היה בנהריה ולמעשה מנהל תחנת עכו היה אחראי גם על תחנת נהריה (וגם על שלוחות איתנית ובצת). זאת ועוד, המסוטים בתחנה תפעולית זו לא הופעלו כפי שמופעלים מסוטים בתחנות רכבת אחרות מתא האיתות או על ידי האתת מהשטח ואז במקרה שכזה הם נעולים במנעולי הודג'סון, אלא הופעלו על ידי הפקח של הרכבת (כרטיסן / קונדוקטור) והיו נעולים בנעילה שרביטית כפי שנעולים מסוטים לשלוחות המסתעפות בקטעים המופעלים בשיטת איתות מכני (קטע חיפה מזרח נהריה הופעל בשיטת איתות מכני עם שרביטי קטע).

יתרה מכך, בתחנת נהריה הכרטיסים לרכבת נמכרו על ידי סוכן חיצוני ולא על ידי רכבת ישראל. סוכן הכרטיסים היה למעשה מזנון / קיוסק שמכר בעיקר כריכים ומשקאות.
בנוגע לאיתות הישן
באיזה תאריך הפסיקו ברכבת ישראל להשתמש בסמפורים?

http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/G8/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/SAFB/pix.html



 

25306yosef

New member
שליחות דשנים בשנות ה-80 או ה-90

בנוגע לאיתות הישן
באיזה תאריך הפסיקו ברכבת ישראל להשתמש בסמפורים?

http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/G8/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/SAFB/pix.html
שליחות דשנים בשנות ה-80 או ה-90
את הקטר המצרי (127-129) ככל הנראה 127 זהיתי ישר ולאחר מכן אי אפשר שלא לזהות את שליחות דשנים (קטר 127 היה נקרא בשם קטר דשנים).

בצד שמאל ניתן גם לראות חלק מגן הירק של שלמה שהיה מנהל תחנת קישון. הסמאפור שרואים בתמונה הוא סמאפור יציאה משליחות דשנים לקו ראשי בקטע קישון צומת זבולון.

 

25306yosef

New member
השימוש בסמפורים הופסק כאשר הופסק השימוש באיתות מכני.

בנוגע לאיתות הישן
באיזה תאריך הפסיקו ברכבת ישראל להשתמש בסמפורים?

http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/G8/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/SAFB/pix.html
השימוש בסמפורים הופסק כאשר הופסק השימוש באיתות מכני.
אני לא יודע את התאריך או השנה.
 
למעלה