כביש 531: ביטול רמפות סוקולוב ומגדיאל, פגיעה ב"מהיר לעיר"?

מצב
הנושא נעול.

joeire

New member
כביש 531: ביטול רמפות סוקולוב ומגדיאל, פגיעה ב"מהיר לעיר"?

כביש 531: ביטול רמפות סוקולוב ומגדיאל, פגיעה ב"מהיר לעיר"?
קישורים:
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-401889-00.html?t=204625

https://www.tzomet-kfs.co.il/news/15930

ציטוט:
מֶחבָּר (רמפת) סוקולוב' ו'מחבר מגדיאל' (תל-חי), שהוגדרו כתנאי למיזם 'מהיר לעיר' ויהוו את החיבור היחיד מחלקו המזרחי של 531 אל כביש 4 לצפון
 

iritilan

New member
כתבות חד צדדיות

כביש 531: ביטול רמפות סוקולוב ומגדיאל, פגיעה ב"מהיר לעיר"?
קישורים:
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-401889-00.html?t=204625

https://www.tzomet-kfs.co.il/news/15930

ציטוט:
מֶחבָּר (רמפת) סוקולוב' ו'מחבר מגדיאל' (תל-חי), שהוגדרו כתנאי למיזם 'מהיר לעיר' ויהוו את החיבור היחיד מחלקו המזרחי של 531 אל כביש 4 לצפון
כתבות חד צדדיות
מישהו חשב בכלל מה ייקרה ברחובות הקרובים לכביש אם ייפתח שם עוד כביש מהיר שאיכשהו יהיה צריך להגיע אליו/ממנו לתוך העיר? עדיף להשקיע בסיום העבודה על חיבור מסילת השרון להרצליה ונתיבי תחבורה ציבורית ולא לעשות להפוך עוד רחובות עירוניים לכבישים ראשיים.
וחורשת אוסישקין היא הפינה הקטנה האחרונה של טבע באזור, התושבים לא רוצים לעקוב אותה בשביל עוד כבישף לא יפתור את בעית הפקקים.
 

Bus Nerd

Active member
531 כבר פתוח, ויש ממנו ירידה לרחוב תל חי

כתבות חד צדדיות
מישהו חשב בכלל מה ייקרה ברחובות הקרובים לכביש אם ייפתח שם עוד כביש מהיר שאיכשהו יהיה צריך להגיע אליו/ממנו לתוך העיר? עדיף להשקיע בסיום העבודה על חיבור מסילת השרון להרצליה ונתיבי תחבורה ציבורית ולא לעשות להפוך עוד רחובות עירוניים לכבישים ראשיים.
וחורשת אוסישקין היא הפינה הקטנה האחרונה של טבע באזור, התושבים לא רוצים לעקוב אותה בשביל עוד כבישף לא יפתור את בעית הפקקים.
531 כבר פתוח, ויש ממנו ירידה לרחוב תל חי
כך שהתנועה כבר במילא נכנסת לשכונות.
אבל אין ירידה מתל חי אליו ואין ממנו ירידה לסוקולוב.

המשמעות - כל מי שרוצה להגיע מ531 מערב (נפחי תנועה לא קטנים בכלל שמגיעים מכביש 6, כביש 40 וכביש 444) לאיזור שקרוב יותר לסוקולוב או לצומת רעננה או ל־4 צפון צריך לרדת בתל חי (ולעבור דרך העיר עצמה).

כל מי שרוצה להגיע מתוך העיר ל531 מערב צריך לנסוע בתוך העיר עד סוקולוב כדי לרדת לתל חי.

1) בהינתן האמור לעיל, איך בדיוק עצירה של העבודה באמצע תוציא תנועה מהעיר? מה יעשו כל מי שרוצה להגיע מכביש 6 לצומת רעננה אם לא לנסוע דרך העיר עצמה?

2) אם התושבים לא רצו לעקור כמה עצים בחורשה, למה לא התנגדו מראש כשניתנה להם ההזדמנות? אם ניתן לכולם לעצור פרוייקטים כבר בשלב הביצוע אז היינו צריכים גם לתת לעיריית רמת גן לעצור את הקו האדום ולהעלות אותו לקרקע (חס וחלילה) או לעצור את הקו הסגול ולהוריד אותו לתת הקרקע. נשמע הגיוני? לי לא.
 

matrix200200

Active member


531 כבר פתוח, ויש ממנו ירידה לרחוב תל חי
כך שהתנועה כבר במילא נכנסת לשכונות.
אבל אין ירידה מתל חי אליו ואין ממנו ירידה לסוקולוב.

המשמעות - כל מי שרוצה להגיע מ531 מערב (נפחי תנועה לא קטנים בכלל שמגיעים מכביש 6, כביש 40 וכביש 444) לאיזור שקרוב יותר לסוקולוב או לצומת רעננה או ל־4 צפון צריך לרדת בתל חי (ולעבור דרך העיר עצמה).

כל מי שרוצה להגיע מתוך העיר ל531 מערב צריך לנסוע בתוך העיר עד סוקולוב כדי לרדת לתל חי.

1) בהינתן האמור לעיל, איך בדיוק עצירה של העבודה באמצע תוציא תנועה מהעיר? מה יעשו כל מי שרוצה להגיע מכביש 6 לצומת רעננה אם לא לנסוע דרך העיר עצמה?

2) אם התושבים לא רצו לעקור כמה עצים בחורשה, למה לא התנגדו מראש כשניתנה להם ההזדמנות? אם ניתן לכולם לעצור פרוייקטים כבר בשלב הביצוע אז היינו צריכים גם לתת לעיריית רמת גן לעצור את הקו האדום ולהעלות אותו לקרקע (חס וחלילה) או לעצור את הקו הסגול ולהוריד אותו לתת הקרקע. נשמע הגיוני? לי לא.

נשמע כמו מקרה קלאסי של NIMBY
 

alantan

New member
התושבים התנגדו מראש, כבר לפני 5-6 שנים ויותר הוגשה תכנית

531 כבר פתוח, ויש ממנו ירידה לרחוב תל חי
כך שהתנועה כבר במילא נכנסת לשכונות.
אבל אין ירידה מתל חי אליו ואין ממנו ירידה לסוקולוב.

המשמעות - כל מי שרוצה להגיע מ531 מערב (נפחי תנועה לא קטנים בכלל שמגיעים מכביש 6, כביש 40 וכביש 444) לאיזור שקרוב יותר לסוקולוב או לצומת רעננה או ל־4 צפון צריך לרדת בתל חי (ולעבור דרך העיר עצמה).

כל מי שרוצה להגיע מתוך העיר ל531 מערב צריך לנסוע בתוך העיר עד סוקולוב כדי לרדת לתל חי.

1) בהינתן האמור לעיל, איך בדיוק עצירה של העבודה באמצע תוציא תנועה מהעיר? מה יעשו כל מי שרוצה להגיע מכביש 6 לצומת רעננה אם לא לנסוע דרך העיר עצמה?

2) אם התושבים לא רצו לעקור כמה עצים בחורשה, למה לא התנגדו מראש כשניתנה להם ההזדמנות? אם ניתן לכולם לעצור פרוייקטים כבר בשלב הביצוע אז היינו צריכים גם לתת לעיריית רמת גן לעצור את הקו האדום ולהעלות אותו לקרקע (חס וחלילה) או לעצור את הקו הסגול ולהוריד אותו לתת הקרקע. נשמע הגיוני? לי לא.
התושבים התנגדו מראש, כבר לפני 5-6 שנים ויותר הוגשה תכנית
חלופית שהיתה מקימה את הרמפה מעל החניון של הרכבת. היא נפסלה על ידי נתיבי ישראל בטענה שרמפת היציאה תהיה 20 מ' קרובה מדי לרמפת הכניסה. עם קצת מחשבה, אפשר היה לפתור את הבעיה. מספר תושבים העלו את התהייה שאולי הסיבה האמיתית שפסלו את החלופה היא הרצון להקים מרכז מסחרי מעל חניון הרכבת.
&nbsp
לא מדובר ב־"כמה עצים" אלא בחורשה של 170 עצים, אחת מפינות הנוי האחרונות שנותרו בדרום השרון. אביא את תגובת ועד תושבי מרכז העיר בתגובה להודעה הראשית.
&nbsp
גילוי נאות: הכותב הוא תושב מרכז כפר סבא וחבר בוועד מרכז העיר.
 

iritilan

New member
מצטרפת לתגובה של alantan

התושבים התנגדו מראש, כבר לפני 5-6 שנים ויותר הוגשה תכנית
חלופית שהיתה מקימה את הרמפה מעל החניון של הרכבת. היא נפסלה על ידי נתיבי ישראל בטענה שרמפת היציאה תהיה 20 מ' קרובה מדי לרמפת הכניסה. עם קצת מחשבה, אפשר היה לפתור את הבעיה. מספר תושבים העלו את התהייה שאולי הסיבה האמיתית שפסלו את החלופה היא הרצון להקים מרכז מסחרי מעל חניון הרכבת.
&nbsp
לא מדובר ב־"כמה עצים" אלא בחורשה של 170 עצים, אחת מפינות הנוי האחרונות שנותרו בדרום השרון. אביא את תגובת ועד תושבי מרכז העיר בתגובה להודעה הראשית.
&nbsp
גילוי נאות: הכותב הוא תושב מרכז כפר סבא וחבר בוועד מרכז העיר.
מצטרפת לתגובה של alantan
ההתנגדות לא חדשה ומדובר בעקירת חורשה קטנה שהיא פינת טבע בודדה בתוך העיר עם עצים ותיקים .
זה נכון שרחוב סוקולוב כבר עכשיו הפך לכביש מהיר בתוך העיר והמדרכה בהתאם צרה מאד בחלק אחד, אבל יש בסביבה עוד רחובות מגורים קטנים שתוספת התנועה הבלתי נמנעת באזור בשל הצורך בגישה לכביש תהפוך אותם רועשים וצפופים יותר ואלו רחובות שבהחלט לא מתאימים לזה, בתור תושבת האזור אני ממש לא רוצה עוד רחובות בעיר שלא יהיו ידידותיים להולכי רגל. שפרו את התחבורה הציבורית ותוסיפו נת"צים במקום לפגוע בעיר בשביל עוד כבישים
 

alantan

New member


מצטרפת לתגובה של alantan
ההתנגדות לא חדשה ומדובר בעקירת חורשה קטנה שהיא פינת טבע בודדה בתוך העיר עם עצים ותיקים .
זה נכון שרחוב סוקולוב כבר עכשיו הפך לכביש מהיר בתוך העיר והמדרכה בהתאם צרה מאד בחלק אחד, אבל יש בסביבה עוד רחובות מגורים קטנים שתוספת התנועה הבלתי נמנעת באזור בשל הצורך בגישה לכביש תהפוך אותם רועשים וצפופים יותר ואלו רחובות שבהחלט לא מתאימים לזה, בתור תושבת האזור אני ממש לא רוצה עוד רחובות בעיר שלא יהיו ידידותיים להולכי רגל. שפרו את התחבורה הציבורית ותוסיפו נת"צים במקום לפגוע בעיר בשביל עוד כבישים
 

alantan

New member
תגובת ועד תושבי מרכז העיר כפר סבא

כביש 531: ביטול רמפות סוקולוב ומגדיאל, פגיעה ב"מהיר לעיר"?
קישורים:
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-401889-00.html?t=204625

https://www.tzomet-kfs.co.il/news/15930

ציטוט:
מֶחבָּר (רמפת) סוקולוב' ו'מחבר מגדיאל' (תל-חי), שהוגדרו כתנאי למיזם 'מהיר לעיר' ויהוו את החיבור היחיד מחלקו המזרחי של 531 אל כביש 4 לצפון
תגובת ועד תושבי מרכז העיר כפר סבא
עד מרכז העיר מברך על ההחלטה שלא לכרות את עצי יער אוסישקין לטובת סלילת רמפת מחלף סוקולוב מכביש 531.

עם זאת, הניסיון לקשור בין עצירת העבודות על רמפת סוקולוב לעצירת העבודות על רמפת תל חי היא בגין זריית חול בעיני הציבור וזלזול מוחלט של נתיבי ישראל באינטליגנציה של תושבי העיר.

1. הקמת רמפת סוקולוב, לבאים מ־531 ממזרח כדי לרדת לרחוב סוקולוב, הייתה פוגעת באופי המקום וגורמת לגדיעה של 170 עצים. ביטול הרמפה הזו שהקמתה עדיין לא החלה מבורך והפגיעה שנגרמת מאי־הקמתה היא מזערית. ממילא נפח התנועה ממזרח הוא מועט יחסית, ויש אף תכנית לרמפה עתידית מ־531 מזרח ל־4 צפון בתת"ל 43א שהוגשה לדיון לפני כחודש.

2. רמפת תל־חי שהקמתה החלה, לבאים מכפר סבא והוד השרון ל־531 מערבה, היא הכרחית. בבקרים, נפחי תנועה אדירים מכל כפר סבא והוד השרון מתנקזים לרחוב סוקולוב ורחובות שכונתיים על מנת להגיע ל־531 מערב ו־4 דרום לכיוון תל אביב. התושבים והעירייה לא התנגדו לרמפה הזו, היא אינה פוגעת בעצים, וכלל לא ברור מדוע נת"י מתעקשת לבטל גם אותה.

חבל שנת"י בוחרים לשפוך את התינוק עם מימי האמבט ומתעקשים לבטל את כל הפרויקט במחיר פגיעה קשה בתושבי שתי הערים שצריכים להגיע ליציאה המערבית של העיר בבקרים.

גילוי נאות: הכותב הוא חבר בוועד
 

אורי404

New member
עיכוב רמפת תל-חי ולימים ביטולה אכן מקומם

תגובת ועד תושבי מרכז העיר כפר סבא
עד מרכז העיר מברך על ההחלטה שלא לכרות את עצי יער אוסישקין לטובת סלילת רמפת מחלף סוקולוב מכביש 531.

עם זאת, הניסיון לקשור בין עצירת העבודות על רמפת סוקולוב לעצירת העבודות על רמפת תל חי היא בגין זריית חול בעיני הציבור וזלזול מוחלט של נתיבי ישראל באינטליגנציה של תושבי העיר.

1. הקמת רמפת סוקולוב, לבאים מ־531 ממזרח כדי לרדת לרחוב סוקולוב, הייתה פוגעת באופי המקום וגורמת לגדיעה של 170 עצים. ביטול הרמפה הזו שהקמתה עדיין לא החלה מבורך והפגיעה שנגרמת מאי־הקמתה היא מזערית. ממילא נפח התנועה ממזרח הוא מועט יחסית, ויש אף תכנית לרמפה עתידית מ־531 מזרח ל־4 צפון בתת"ל 43א שהוגשה לדיון לפני כחודש.

2. רמפת תל־חי שהקמתה החלה, לבאים מכפר סבא והוד השרון ל־531 מערבה, היא הכרחית. בבקרים, נפחי תנועה אדירים מכל כפר סבא והוד השרון מתנקזים לרחוב סוקולוב ורחובות שכונתיים על מנת להגיע ל־531 מערב ו־4 דרום לכיוון תל אביב. התושבים והעירייה לא התנגדו לרמפה הזו, היא אינה פוגעת בעצים, וכלל לא ברור מדוע נת"י מתעקשת לבטל גם אותה.

חבל שנת"י בוחרים לשפוך את התינוק עם מימי האמבט ומתעקשים לבטל את כל הפרויקט במחיר פגיעה קשה בתושבי שתי הערים שצריכים להגיע ליציאה המערבית של העיר בבקרים.

גילוי נאות: הכותב הוא חבר בוועד
עיכוב רמפת תל-חי ולימים ביטולה אכן מקומם
לא מובן לי בכלל מדוע התעכבה עד כה רמפת היציאה בתל חי לכיוון מערב. כמו שכתבת אלן הביצוע הראשוני החל כבר. אני חושב שזה החל עוד ב-2007.
אני מודה שאני לא בקיא במחירי פרויקטים ולכן אכתוב בהסתייגות; 20 מיליון ש"ח זה נשמע לי כתקציב מופרז ומופרך. הייתכן שזהו מחיר הפרויקט?
אם לא ברור מדוע התושבים והעירייה לא התנגדו וגורמים בנת"י חושבים שהם יכולים לשחק בציבור, לדעתי יש עילה לפנייה לגורמים משפטיים.
מסכים איתך אלן בכל הדברים האחרים שכתבת.
 

amit1270

New member
שקלתם לעתור לבג"ץ?

תגובת ועד תושבי מרכז העיר כפר סבא
עד מרכז העיר מברך על ההחלטה שלא לכרות את עצי יער אוסישקין לטובת סלילת רמפת מחלף סוקולוב מכביש 531.

עם זאת, הניסיון לקשור בין עצירת העבודות על רמפת סוקולוב לעצירת העבודות על רמפת תל חי היא בגין זריית חול בעיני הציבור וזלזול מוחלט של נתיבי ישראל באינטליגנציה של תושבי העיר.

1. הקמת רמפת סוקולוב, לבאים מ־531 ממזרח כדי לרדת לרחוב סוקולוב, הייתה פוגעת באופי המקום וגורמת לגדיעה של 170 עצים. ביטול הרמפה הזו שהקמתה עדיין לא החלה מבורך והפגיעה שנגרמת מאי־הקמתה היא מזערית. ממילא נפח התנועה ממזרח הוא מועט יחסית, ויש אף תכנית לרמפה עתידית מ־531 מזרח ל־4 צפון בתת"ל 43א שהוגשה לדיון לפני כחודש.

2. רמפת תל־חי שהקמתה החלה, לבאים מכפר סבא והוד השרון ל־531 מערבה, היא הכרחית. בבקרים, נפחי תנועה אדירים מכל כפר סבא והוד השרון מתנקזים לרחוב סוקולוב ורחובות שכונתיים על מנת להגיע ל־531 מערב ו־4 דרום לכיוון תל אביב. התושבים והעירייה לא התנגדו לרמפה הזו, היא אינה פוגעת בעצים, וכלל לא ברור מדוע נת"י מתעקשת לבטל גם אותה.

חבל שנת"י בוחרים לשפוך את התינוק עם מימי האמבט ומתעקשים לבטל את כל הפרויקט במחיר פגיעה קשה בתושבי שתי הערים שצריכים להגיע ליציאה המערבית של העיר בבקרים.

גילוי נאות: הכותב הוא חבר בוועד
שקלתם לעתור לבג"ץ?
 

alantan

New member
באיזו עילה? אני מופתע שבתור קבלן ביצוע של משרד התחבורה,

שקלתם לעתור לבג"ץ?
באיזו עילה? אני מופתע שבתור קבלן ביצוע של משרד התחבורה,
לנתיבי ישראל יש כל כך הרבה כוח להחליט מה כן יבוצע ומה לא. גם מוזר שהם קובעים שמהיר לעיר תלוי בפרויקט הזה, כאשר אין כמעט תמיכה פוליטית לפרויקט (לצערי). כאילו צביקה צרפתי פתאום יגיד, "אוי לא, אל תפגעו במהיר לעיר!"...
 

amit1270

New member
הם מכסים את עצמם מכל הצדדים...

באיזו עילה? אני מופתע שבתור קבלן ביצוע של משרד התחבורה,
לנתיבי ישראל יש כל כך הרבה כוח להחליט מה כן יבוצע ומה לא. גם מוזר שהם קובעים שמהיר לעיר תלוי בפרויקט הזה, כאשר אין כמעט תמיכה פוליטית לפרויקט (לצערי). כאילו צביקה צרפתי פתאום יגיד, "אוי לא, אל תפגעו במהיר לעיר!"...
הם מכסים את עצמם מכל הצדדים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה