כיצד מנצלים ערך צבור ברכבת ישראל? זה לא עובד אצלי

מצב
הנושא נעול.

novarex

New member
כיצד מנצלים ערך צבור ברכבת ישראל? זה לא עובד אצלי

כיצד מנצלים ערך צבור ברכבת ישראל? זה לא עובד אצלי
בכל פעם שאני נוסע ברכבת אני מנסה לנצל את הערך הצבור, אך ללא הצלחה. תמיד אני נדרש לשלם בכרטיס אשראי בין אם אני מנסה לרכוש "הסדר נסיעה" במסוף בתחנה, דרך האינטרנט או בקופות. אף ניסיתי להיעזר בדיילים בתחנות ותמיד מבקשים ממני כרטיס אשראי, ואז אני מקבל כרטיס נייר, או שטוענים את הסדר הנסיעה ברב קו באמצעות כרטיס האשראי. כאשר אני מתפעל את המסופים בעצמי ברגע שהגדרתי את הנסיעה המבוקשת הצג מראה שעלי להכניס כרטיס אשראי כאשר אין אופציה אחרת מלבד ביטול הפעולה. יש התעלמות מהערך הצבור ברב קו (כרגע כ-250 שקלים).
יש לציין שאיני נתקל בקושי כלשהו בשימוש בערך צבור באוטובוסים וברכבות קלות.
בבירור באתר האינטרנט של רכבת ישראל מסתבר שאכן קיימת אפשרות להשתמש בערך צבור לצורך רכישת הסדרי נסיעה (נדמה לי שבעבר זה לא התאפשר), ולכן אולי כרטיס הרב קו שלי אולי אינו תואם מבחינה טכנית לציוד של רכבת ישראל. האם אולי צריכים להחליף את הכרטיס או אולי להחזיק שני כרטיסים - אחד לשימוש ברכבת ישראל והשני לאוטובוסים ורכבות קלות? או שאולי צריכים לרכוש את הערך הצבור בדרך מאד מסויימת כדי שיהיה תקף גם ברכבת ישראל? או שאולי יש מסופים נפרדים מסוג שונה מהמסופים הרגילים אשר מיועדים לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות ערך צבור?
כאשר אני יוצר קשר עם רכבת ישראל בנידון אומרים לי שאין שום בעיה ואפשר להשתמש בערך הצבור, אבל כאשר אני מגיע לתחנה אין אופציה כזו ואני נאלץ שוב ושוב לשלם בכרטיס ויזה ולשמור קבלות וכרטיסים נפרדים בנוסף לקבלות על טעינת הערך הצבור ברב קו.
הסיפור הזה נמשך זמן רב ואודה מאד למי שיוכל להסביר מדוע איני מצליח להשתמש בערך צבור ברכבת ישראל ולהציע פתרון בדוק.
חג עצמאות שמח,
דוד
 

Israelzi

New member
טרום תיקוף נסיעה בערך צבור

כיצד מנצלים ערך צבור ברכבת ישראל? זה לא עובד אצלי
בכל פעם שאני נוסע ברכבת אני מנסה לנצל את הערך הצבור, אך ללא הצלחה. תמיד אני נדרש לשלם בכרטיס אשראי בין אם אני מנסה לרכוש "הסדר נסיעה" במסוף בתחנה, דרך האינטרנט או בקופות. אף ניסיתי להיעזר בדיילים בתחנות ותמיד מבקשים ממני כרטיס אשראי, ואז אני מקבל כרטיס נייר, או שטוענים את הסדר הנסיעה ברב קו באמצעות כרטיס האשראי. כאשר אני מתפעל את המסופים בעצמי ברגע שהגדרתי את הנסיעה המבוקשת הצג מראה שעלי להכניס כרטיס אשראי כאשר אין אופציה אחרת מלבד ביטול הפעולה. יש התעלמות מהערך הצבור ברב קו (כרגע כ-250 שקלים).
יש לציין שאיני נתקל בקושי כלשהו בשימוש בערך צבור באוטובוסים וברכבות קלות.
בבירור באתר האינטרנט של רכבת ישראל מסתבר שאכן קיימת אפשרות להשתמש בערך צבור לצורך רכישת הסדרי נסיעה (נדמה לי שבעבר זה לא התאפשר), ולכן אולי כרטיס הרב קו שלי אולי אינו תואם מבחינה טכנית לציוד של רכבת ישראל. האם אולי צריכים להחליף את הכרטיס או אולי להחזיק שני כרטיסים - אחד לשימוש ברכבת ישראל והשני לאוטובוסים ורכבות קלות? או שאולי צריכים לרכוש את הערך הצבור בדרך מאד מסויימת כדי שיהיה תקף גם ברכבת ישראל? או שאולי יש מסופים נפרדים מסוג שונה מהמסופים הרגילים אשר מיועדים לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות ערך צבור?
כאשר אני יוצר קשר עם רכבת ישראל בנידון אומרים לי שאין שום בעיה ואפשר להשתמש בערך הצבור, אבל כאשר אני מגיע לתחנה אין אופציה כזו ואני נאלץ שוב ושוב לשלם בכרטיס ויזה ולשמור קבלות וכרטיסים נפרדים בנוסף לקבלות על טעינת הערך הצבור ברב קו.
הסיפור הזה נמשך זמן רב ואודה מאד למי שיוכל להסביר מדוע איני מצליח להשתמש בערך צבור ברכבת ישראל ולהציע פתרון בדוק.
חג עצמאות שמח,
דוד
טרום תיקוף נסיעה בערך צבור
מכניס את הרב קו ואז יש לך אפשרות שנקראת טרום תיקוף נסיעה בערך צבור לוחץ עליה ואז בוחר את היעד שלך ואז פשוט עובר עם הרב קו בשער בכניסה וביציאה
 

novarex

New member
אחפש אופציה זו בפעם הבאה

טרום תיקוף נסיעה בערך צבור
מכניס את הרב קו ואז יש לך אפשרות שנקראת טרום תיקוף נסיעה בערך צבור לוחץ עליה ואז בוחר את היעד שלך ואז פשוט עובר עם הרב קו בשער בכניסה וביציאה
אחפש אופציה זו בפעם הבאה
האם מדובר באופציה הקיימת בכל המסופים הרגילים, או שיש מסוף מסוג אחר שנועד רק לשם כך?
מוזר מאד שגם הדיילים והקופאים אינם מודעים לקיומה של אופציה זו ותמיד מבקשים כרטיס אשראי בנוסף לכרטיס הרב קו וגם מתייחסים לרב קו כאילו הוא די מיותר. אני סבור שהבעיה נובעת מממשק אדם-מכונה לקוי. הציפייה שלי היא שקודם אגדיר את הנסיעה שברצוני לבצע ורק אחרי זה אבחר בין האופציות לתשלום, ולא בסדר הפוך, כפי שהמערכת מתוכננת כדבריך.
אגב, אם שואפים לביצוע מושלם אז מוטב היה לחייב רק ביציאה כמו במקרה של כרטיס האויסטר בלונדון, כי אולי הנוסע יבקש לשנות את היעד באמצע נסיעה. יש הרי מקרים בהם יסתבר באמצע נסיעה שעדיף לנסוע ליעד אחר. הסיבה יכולה להיות תקלה ברכבת ישראל או קבלת שיחת טלפון בה מתברר שעדיף להגיע לתחנה אחרת לצורך מפגש עם אדם אחר, וכו'. ברור שבמקרה זה אם נוס ייצא מבלי לתקף את הכרטיס בשער היציאה אזי יחוייב לפי תעריף מרבי, כפי שקורה בלונדון.
תודה שוב על התשובה.
דוד
 

Bus Nerd

Active member
יש גם במכונות הרגילות וגם במכונות מיוחדות

אחפש אופציה זו בפעם הבאה
האם מדובר באופציה הקיימת בכל המסופים הרגילים, או שיש מסוף מסוג אחר שנועד רק לשם כך?
מוזר מאד שגם הדיילים והקופאים אינם מודעים לקיומה של אופציה זו ותמיד מבקשים כרטיס אשראי בנוסף לכרטיס הרב קו וגם מתייחסים לרב קו כאילו הוא די מיותר. אני סבור שהבעיה נובעת מממשק אדם-מכונה לקוי. הציפייה שלי היא שקודם אגדיר את הנסיעה שברצוני לבצע ורק אחרי זה אבחר בין האופציות לתשלום, ולא בסדר הפוך, כפי שהמערכת מתוכננת כדבריך.
אגב, אם שואפים לביצוע מושלם אז מוטב היה לחייב רק ביציאה כמו במקרה של כרטיס האויסטר בלונדון, כי אולי הנוסע יבקש לשנות את היעד באמצע נסיעה. יש הרי מקרים בהם יסתבר באמצע נסיעה שעדיף לנסוע ליעד אחר. הסיבה יכולה להיות תקלה ברכבת ישראל או קבלת שיחת טלפון בה מתברר שעדיף להגיע לתחנה אחרת לצורך מפגש עם אדם אחר, וכו'. ברור שבמקרה זה אם נוס ייצא מבלי לתקף את הכרטיס בשער היציאה אזי יחוייב לפי תעריף מרבי, כפי שקורה בלונדון.
תודה שוב על התשובה.
דוד
יש גם במכונות הרגילות וגם במכונות מיוחדות
בנוסף לכחולות הגדולות, שמאפשרות לבצע את כל הפעולות, שים לב שהותקנו ברוב (אם לא כל) תחנות הרכבת מסופונים קטנים שחורים שנראים כמו מסך קטן על זרוע שמחוברת לקיר. קצת כמו ולידטור של אוטובס. הם יכולים לבצע טרום תיקוף ולחסוך לך את התור למכונות הכחולות הגדולות.

אישית לא יצא לי להשתמש בהן, וכן יצא לי לבצע טרום תיקוף במכונות הגדולות.

מעולם לא רכשתי כרטיס נסיעה בודד בקופה מאויישת, אבל אני מניח שאם תגיד לקופאי "אפשר לקנות כרטיס בערך צבור" הוא אמור לדעת מה אתה מבקש.
 

novarex

New member
מעניין שלא ראיתי את האופציה הזו

יש גם במכונות הרגילות וגם במכונות מיוחדות
בנוסף לכחולות הגדולות, שמאפשרות לבצע את כל הפעולות, שים לב שהותקנו ברוב (אם לא כל) תחנות הרכבת מסופונים קטנים שחורים שנראים כמו מסך קטן על זרוע שמחוברת לקיר. קצת כמו ולידטור של אוטובס. הם יכולים לבצע טרום תיקוף ולחסוך לך את התור למכונות הכחולות הגדולות.

אישית לא יצא לי להשתמש בהן, וכן יצא לי לבצע טרום תיקוף במכונות הגדולות.

מעולם לא רכשתי כרטיס נסיעה בודד בקופה מאויישת, אבל אני מניח שאם תגיד לקופאי "אפשר לקנות כרטיס בערך צבור" הוא אמור לדעת מה אתה מבקש.
מעניין שלא ראיתי את האופציה הזו
למען האמת המונח טרום תיקוף מוזר מאד ולכן אולי פסחתי עליו בחיפוש אחר יעד הנסיעה שלי. למעשה כל רכישת "הסדר נסיעה" הינה בגדר "טרום תיקוף" בין אם היא נעשית בכרטיס אשראי, במזומנים או באמצעות ערך צבור, כך שלא נראה לי שהייתי מבין ש-"טרום תיקוף" הוא שם קוד ל-"תשלום באמצעות ערך צבור ברב קו".
לצערי, אני נתקל מפעם לפעם בתופעה של שימוש בשפה מבלבלת בתוכנות ישראליות. התחושה היא שהתכנתים מחליטים על דעת עצמם מה יוצג למשתמש במקום שאיש המתמחה בהנדסת אנוש יעשה את ההגדרות הללו בכוונה להיות מובנים לציבור הרחבו. בענין זה אני עדין מאמין שהדרך הטבעית לרכוש "הסדר נסיעה" (שפה של עורכי דין ולא מתאימה לנוסע הרגיל) היא קודם להגדיר את היעד ורק אחר כך לבחור את שיטת התשלום מתוך שלוש האופציות: מזומנים, כרטיס אשראי וערך צבור. הייתי גם מציע שאם המשתמש הניח כרטיס רב קו במסוף אשר טעון בו ערך צבור מספיק לנסיעה המוגדרת אזי ברירת המחדל לתשלום תהיה באמצעות הערך הצבור.
העיקר הוא שעכשיו גיליתם לי את מילות הקסם "טרום תיקוף" המאפשרות גישה לתשלום בערך צבור, ושעכשיו אני יודע שצריכים להקיש אופציה זו דווקא לפני הגדרת היעד ולא אחרי-כן. תודה!
 

Bus Nerd

Active member
אתה צודק בקשר להנדסת אנוש לקויה

מעניין שלא ראיתי את האופציה הזו
למען האמת המונח טרום תיקוף מוזר מאד ולכן אולי פסחתי עליו בחיפוש אחר יעד הנסיעה שלי. למעשה כל רכישת "הסדר נסיעה" הינה בגדר "טרום תיקוף" בין אם היא נעשית בכרטיס אשראי, במזומנים או באמצעות ערך צבור, כך שלא נראה לי שהייתי מבין ש-"טרום תיקוף" הוא שם קוד ל-"תשלום באמצעות ערך צבור ברב קו".
לצערי, אני נתקל מפעם לפעם בתופעה של שימוש בשפה מבלבלת בתוכנות ישראליות. התחושה היא שהתכנתים מחליטים על דעת עצמם מה יוצג למשתמש במקום שאיש המתמחה בהנדסת אנוש יעשה את ההגדרות הללו בכוונה להיות מובנים לציבור הרחבו. בענין זה אני עדין מאמין שהדרך הטבעית לרכוש "הסדר נסיעה" (שפה של עורכי דין ולא מתאימה לנוסע הרגיל) היא קודם להגדיר את היעד ורק אחר כך לבחור את שיטת התשלום מתוך שלוש האופציות: מזומנים, כרטיס אשראי וערך צבור. הייתי גם מציע שאם המשתמש הניח כרטיס רב קו במסוף אשר טעון בו ערך צבור מספיק לנסיעה המוגדרת אזי ברירת המחדל לתשלום תהיה באמצעות הערך הצבור.
העיקר הוא שעכשיו גיליתם לי את מילות הקסם "טרום תיקוף" המאפשרות גישה לתשלום בערך צבור, ושעכשיו אני יודע שצריכים להקיש אופציה זו דווקא לפני הגדרת היעד ולא אחרי-כן. תודה!
אתה צודק בקשר להנדסת אנוש לקויה
בניגוד לאפשרויות האחרות, שבהן צריך להניח את כרטיס הרב קו רק אחרי בחירת היעד, בטרום תיקוף צריך *קודם* להניח את כרטיס הרב קו. לא נסעתי ברכבת כבר כמה חודשים, אז אני לא זוכר בדיוק, אבל ייתכן והכפתור מוסתר לפני שמניחים את כרטיס הרב קו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן, הוא מוצג רק בדף פירוט תוכן הרב-קו

אתה צודק בקשר להנדסת אנוש לקויה
בניגוד לאפשרויות האחרות, שבהן צריך להניח את כרטיס הרב קו רק אחרי בחירת היעד, בטרום תיקוף צריך *קודם* להניח את כרטיס הרב קו. לא נסעתי ברכבת כבר כמה חודשים, אז אני לא זוכר בדיוק, אבל ייתכן והכפתור מוסתר לפני שמניחים את כרטיס הרב קו.
אכן, הוא מוצג רק בדף פירוט תוכן הרב-קו
ולגבי לבחור יעד ורק אז להניח רב-קו, זה לא, כי ללא רב-קו מוצגת רק אפשרות של כרטיס נייר כיוון אחד ללא הנחה

רק אחרי שהנחת רב-קו אתה יכול לבחור רכישת הסדר נסיעה אם ברצונך לטעון משהו אחר לרשומה פנויה ברב-קו (ולהציג חוזים מתאימים לפרופיל הכרטיס) ולכן האפשרויות ברכישת הסדר נסיעה זה תשלום באשראי/מזומן בלבד (שלא לדבר על העובדה שרכישת חוזה כיוון אחד בנפרד זה ללא הנחה, כשיש לך הנחת פרופיל בערך צבור וכל ההנחות האחרות (כגון ה-"הנחה" של כרמיאל) מתבססות על רכישת כרטיס בודד, עקב צו פיקוח דפוק, כי ייתכן ויש לך הנחה טובה יותב בערך צבור...)

טרום תיקוף ערך צבור מבצעים מדף פירוט תוכן הרב-קו ללא רכישת הסדר אחר, ויש לשים לב שלא מדובר על רכישת כרטיס, כי התשלום בפועל של מה שתוקף מבוצע בשער הרציפים, ואם לא עברת אותו תוך רבע שעה מהרגע שעשית טרום תיקוף, הטרום תיקוף פג

טרום תיקוף זה טרום תיקוף (prevalidation) זה לא חיוב (charge) החוזה אשר מבוצע בשער הכניסה לרציף

בהשוואה לכרטיסי אשראי שבו יש לך חסימת מסגרת (preauthorization hold) לזמן מוגבל ואז חיוב (charge) של המסגרת שאושרה
וזה שברירת המחדל אישור המסגרת באשראי יושב לך 30 יום אם בית העסק או חברת האשראי לא מבטלת/מחייבת זה דבר הזמן המוגבל, כאמור ברב-קו יש לך רבע שעה מטרום תיקוף עד הכניסה לרציף, וביצוע כל פעולה אחרת בכרטיס או אם התחרטת ונסעת באוטובוס, מבטלת את הטרום תיקוף
 

sweetums

New member
ניתן לקנות כרטיס בערך צבור בקופה, שימושי כשיש תור במכונות.

יש גם במכונות הרגילות וגם במכונות מיוחדות
בנוסף לכחולות הגדולות, שמאפשרות לבצע את כל הפעולות, שים לב שהותקנו ברוב (אם לא כל) תחנות הרכבת מסופונים קטנים שחורים שנראים כמו מסך קטן על זרוע שמחוברת לקיר. קצת כמו ולידטור של אוטובס. הם יכולים לבצע טרום תיקוף ולחסוך לך את התור למכונות הכחולות הגדולות.

אישית לא יצא לי להשתמש בהן, וכן יצא לי לבצע טרום תיקוף במכונות הגדולות.

מעולם לא רכשתי כרטיס נסיעה בודד בקופה מאויישת, אבל אני מניח שאם תגיד לקופאי "אפשר לקנות כרטיס בערך צבור" הוא אמור לדעת מה אתה מבקש.
ניתן לקנות כרטיס בערך צבור בקופה, שימושי כשיש תור במכונות.
 

luckydude

Active member
בחירת היעד מראש עוזר לוודא שיש לך מספיק יתרה

אחפש אופציה זו בפעם הבאה
האם מדובר באופציה הקיימת בכל המסופים הרגילים, או שיש מסוף מסוג אחר שנועד רק לשם כך?
מוזר מאד שגם הדיילים והקופאים אינם מודעים לקיומה של אופציה זו ותמיד מבקשים כרטיס אשראי בנוסף לכרטיס הרב קו וגם מתייחסים לרב קו כאילו הוא די מיותר. אני סבור שהבעיה נובעת מממשק אדם-מכונה לקוי. הציפייה שלי היא שקודם אגדיר את הנסיעה שברצוני לבצע ורק אחרי זה אבחר בין האופציות לתשלום, ולא בסדר הפוך, כפי שהמערכת מתוכננת כדבריך.
אגב, אם שואפים לביצוע מושלם אז מוטב היה לחייב רק ביציאה כמו במקרה של כרטיס האויסטר בלונדון, כי אולי הנוסע יבקש לשנות את היעד באמצע נסיעה. יש הרי מקרים בהם יסתבר באמצע נסיעה שעדיף לנסוע ליעד אחר. הסיבה יכולה להיות תקלה ברכבת ישראל או קבלת שיחת טלפון בה מתברר שעדיף להגיע לתחנה אחרת לצורך מפגש עם אדם אחר, וכו'. ברור שבמקרה זה אם נוס ייצא מבלי לתקף את הכרטיס בשער היציאה אזי יחוייב לפי תעריף מרבי, כפי שקורה בלונדון.
תודה שוב על התשובה.
דוד
בחירת היעד מראש עוזר לוודא שיש לך מספיק יתרה
בערך הצבור כדי להגיע אליו.
 

novarex

New member
האם אפשר בכל זאת לשנות את היעד תוך כדי נסיעה

בחירת היעד מראש עוזר לוודא שיש לך מספיק יתרה
בערך הצבור כדי להגיע אליו.
האם אפשר בכל זאת לשנות את היעד תוך כדי נסיעה
מה אמור לקרות בפועל בכל אחד מהמקרים הבאים:
1. קיצור הנסיעה ביחס ליעד המקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה והאם התשלום בפועל יהיה לפי היעד המקורי או החדש?)
2. הארכת הנסיעה ביחס ליעד המקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה והאם הנוסע יחוייב אוטומטית בהפרש?)
3. שינוי היעד ליעד חדש כאשר גובה התשלום זהה למקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה ללא צורך להתעסק בכספים?)
עם קצת רצון טוב והשקעה בתכנון אפשר היה לדעתי להגיע לרמה של אויסטר בלונדון, דבר שהיה נותן מענה לכל השאלות והציפיות. ברור שמימוש כמו אויסטר יחייב תמיכה בערך צבור שלילי אבל גם לזה יש פתרונות כמו הגבלת סכום המינוס לגובה התשלום ששולם במקור בגין רכישת הכרטיס. אנחנו מתפערים בהיותנו מדינת היי-טק משוכללת ולכן הייתי מצפה שהיישומים בשטח יהיו מקיפים ונוחים לפחות כמו בחו"ל. זה רק ענין של הגדרה מדוייקת מראש של המערכת על כל פרטיה...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תשובות

האם אפשר בכל זאת לשנות את היעד תוך כדי נסיעה
מה אמור לקרות בפועל בכל אחד מהמקרים הבאים:
1. קיצור הנסיעה ביחס ליעד המקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה והאם התשלום בפועל יהיה לפי היעד המקורי או החדש?)
2. הארכת הנסיעה ביחס ליעד המקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה והאם הנוסע יחוייב אוטומטית בהפרש?)
3. שינוי היעד ליעד חדש כאשר גובה התשלום זהה למקורי (האם הוולידטור יאפשר יציאה ללא צורך להתעסק בכספים?)
עם קצת רצון טוב והשקעה בתכנון אפשר היה לדעתי להגיע לרמה של אויסטר בלונדון, דבר שהיה נותן מענה לכל השאלות והציפיות. ברור שמימוש כמו אויסטר יחייב תמיכה בערך צבור שלילי אבל גם לזה יש פתרונות כמו הגבלת סכום המינוס לגובה התשלום ששולם במקור בגין רכישת הכרטיס. אנחנו מתפערים בהיותנו מדינת היי-טק משוכללת ולכן הייתי מצפה שהיישומים בשטח יהיו מקיפים ונוחים לפחות כמו בחו"ל. זה רק ענין של הגדרה מדוייקת מראש של המערכת על כל פרטיה...
תשובות
1. לא ניתן לצאת בתחנה אחרת מזו שתוקפה (רק בשני התחנות באר שבע, שני תחנות ירושלים (גן חיות/מלחה), שלושה תחנות חיפה (מרכז השמונה, בת גלים, חוף הכרמל), וארבעת התחנות של תל אביב לא משנה באיזו תחנה אתה יוצא)
2. לא, אם תוך כדי נסיעה מחליטים שלא לצאת ביעד שתוקף, ורוצים יעד אחר, מתקפים זאת אצל הפקח ברכבת
3. ראה 1, בתיקוף נרשם קוד התחנה, צריך תיקוף חדש אם רוצים שינוי או ביטול תיקוף לפני שהתחלת נסיעה בתחנת המוצא (ביטול של תחנה לא נכונה ניתן אם סורקים רב-קו שוב במכונת הכרטוס לפני שעוברים לשער הרציפים)

4. אם נכנסים עם תקופתי אבל רוצים להמשיך אל מחוץ לאזור, מתקפים הפרש אצל פקח הרכבת (כלומר ניתן שלא לשלם שוב על מקטע הכלול בתקופתי). כמו כן מבחוץ לאזור ניתן בהחלט לתקף ערך צבור גם רק עד התחנה אחרי הגבול בתוך האזור של חוזה תקופתי טעון, להמשיך ולצאת על ידי החוזה האחר בלי לתקף יציאה בחוזה ערך הצבור כי החיוב היה בשער הכניסה
 
יש עוד תחנות שנחשבות תחנות בעיר אחת לצורך כניסה ויציאה

תשובות
1. לא ניתן לצאת בתחנה אחרת מזו שתוקפה (רק בשני התחנות באר שבע, שני תחנות ירושלים (גן חיות/מלחה), שלושה תחנות חיפה (מרכז השמונה, בת גלים, חוף הכרמל), וארבעת התחנות של תל אביב לא משנה באיזו תחנה אתה יוצא)
2. לא, אם תוך כדי נסיעה מחליטים שלא לצאת ביעד שתוקף, ורוצים יעד אחר, מתקפים זאת אצל הפקח ברכבת
3. ראה 1, בתיקוף נרשם קוד התחנה, צריך תיקוף חדש אם רוצים שינוי או ביטול תיקוף לפני שהתחלת נסיעה בתחנת המוצא (ביטול של תחנה לא נכונה ניתן אם סורקים רב-קו שוב במכונת הכרטוס לפני שעוברים לשער הרציפים)

4. אם נכנסים עם תקופתי אבל רוצים להמשיך אל מחוץ לאזור, מתקפים הפרש אצל פקח הרכבת (כלומר ניתן שלא לשלם שוב על מקטע הכלול בתקופתי). כמו כן מבחוץ לאזור ניתן בהחלט לתקף ערך צבור גם רק עד התחנה אחרי הגבול בתוך האזור של חוזה תקופתי טעון, להמשיך ולצאת על ידי החוזה האחר בלי לתקף יציאה בחוזה ערך הצבור כי החיוב היה בשער הכניסה
יש עוד תחנות שנחשבות תחנות בעיר אחת לצורך כניסה ויציאה
בפתח תקוה, בת ים, חולון, נתניה, מודיעין, לוד, תחנות הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו והתחנות בקריות.
 

novarex

New member
הבעיה היא שהנוסע המזדמן אינו מכיר את כל הפרטים

יש עוד תחנות שנחשבות תחנות בעיר אחת לצורך כניסה ויציאה
בפתח תקוה, בת ים, חולון, נתניה, מודיעין, לוד, תחנות הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו והתחנות בקריות.
הבעיה היא שהנוסע המזדמן אינו מכיר את כל הפרטים
ולכן אולי נאלץ לנסוע ליעד המקורי, לצאת דרך המחסום, ואז לבצע נסיעה חדשה משם ליעדו החדש, והכל בשל החשש להיות מואשם בעבירה ולשלם קנס גבוה.
פעם הסתבר לבני שנסע מהצפון לתל אביב שאני באזור מודיעין ואוכל לאסוף אותו מתחנת הרכבת. רק העובדה שהיה אז חייל איפשר לו להמשיך למודיעין מבלי להסתבך. ונדמה לי שלמרות זאת היו כמה חילפופי דברים בינו לסגל בתחנה עד אשר הדברים הסתדרו.
 

novarex

New member
לא בטוח שתמיד מעשי למצוא פקח ברכבת עצמה

תשובות
1. לא ניתן לצאת בתחנה אחרת מזו שתוקפה (רק בשני התחנות באר שבע, שני תחנות ירושלים (גן חיות/מלחה), שלושה תחנות חיפה (מרכז השמונה, בת גלים, חוף הכרמל), וארבעת התחנות של תל אביב לא משנה באיזו תחנה אתה יוצא)
2. לא, אם תוך כדי נסיעה מחליטים שלא לצאת ביעד שתוקף, ורוצים יעד אחר, מתקפים זאת אצל הפקח ברכבת
3. ראה 1, בתיקוף נרשם קוד התחנה, צריך תיקוף חדש אם רוצים שינוי או ביטול תיקוף לפני שהתחלת נסיעה בתחנת המוצא (ביטול של תחנה לא נכונה ניתן אם סורקים רב-קו שוב במכונת הכרטוס לפני שעוברים לשער הרציפים)

4. אם נכנסים עם תקופתי אבל רוצים להמשיך אל מחוץ לאזור, מתקפים הפרש אצל פקח הרכבת (כלומר ניתן שלא לשלם שוב על מקטע הכלול בתקופתי). כמו כן מבחוץ לאזור ניתן בהחלט לתקף ערך צבור גם רק עד התחנה אחרי הגבול בתוך האזור של חוזה תקופתי טעון, להמשיך ולצאת על ידי החוזה האחר בלי לתקף יציאה בחוזה ערך הצבור כי החיוב היה בשער הכניסה
לא בטוח שתמיד מעשי למצוא פקח ברכבת עצמה
בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם ולכן לא תמיד מעשי לחפש פקח ברכבת לצורך שינוי היעד המוזמן בכרטיס. מעניין מה יקרה אם אגיע ליעד אחר בכל זאת. האם מקובל לפנות לאנשי הרכבת בתחנה באזור מחסום היציאה ולהסביר שהיעד שונה באמצע או שזה יסתיים בוויתור על הפרש ואף תשלום קנס אם מדובר בקיצור הנסיעה, או בקנס במקרה והתשלום זהה למקורי או גבוה יותר.
בטוח שמישהו חשב על זה, כי לא יתכן ואף אחד לא משנה את יעדו באמצע נסיעה. כאשר אני בלונדון אני משנה את היעד כל הזמן תוך כדי בירור אופציות הגעה למקומות בזמן אמיתי, או בהתאם להתארגנות עם חברים וקרובי משפחה. אין שום בעיות שם כי החיוב מתבצע ביציאה בהתאם לנסיעה בפועל ולא לפי שום הצהרה מראש. שיטת האויסטר גם חוסכת את הצורך להקיש יעד כלשהו מראש ומאפשר מעבר חופשי מיד דרך הוולידטור בכניסה. אומנם ישראל גדולה יותר מלונדון, אבל נדמה לי שלא בהרבה מבחינת תעריפי מכסימום וכו'. כיום, האויסטר מאפשר להגיע אף לנמל התעופה גטוויק וזה עולה משהו כמו שווה-ערך ל-50 שקלים אם אינני טועה.
שוב, חבל שבישראל לא חוקרים את המודלים הקיימים בעולם ומאמצים את הכי מצליח והכי נוח אלא ממציאים את הגלגל או בוחרים שיטה נחותה החסרה גמישות ואינה עונה על מצבים שונים. צריכים לשאוף למצב של חופש מוחלט כל עוד הנוסע מצטייד באמצעי תשלום מספיק ונאלץ לשלם בעבור כל נסיעה שביצע בפועל. אם בגלל הבדלי מנטליות מקומיים השיטה הלונדונית אינה ישימה כאן אפשר היה לשקול מכירת כרטיס רב קו משודרג בסכום גבוה יחסית אשר מביא בחשבון מצבים של ערך צבור שלילי במקרה שבוצעה נסיעה מעבר לערך הצבור. אני הייתי הולך על זה למען הגמישות והפשטות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לגבי בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם זה גבולי

לא בטוח שתמיד מעשי למצוא פקח ברכבת עצמה
בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם ולכן לא תמיד מעשי לחפש פקח ברכבת לצורך שינוי היעד המוזמן בכרטיס. מעניין מה יקרה אם אגיע ליעד אחר בכל זאת. האם מקובל לפנות לאנשי הרכבת בתחנה באזור מחסום היציאה ולהסביר שהיעד שונה באמצע או שזה יסתיים בוויתור על הפרש ואף תשלום קנס אם מדובר בקיצור הנסיעה, או בקנס במקרה והתשלום זהה למקורי או גבוה יותר.
בטוח שמישהו חשב על זה, כי לא יתכן ואף אחד לא משנה את יעדו באמצע נסיעה. כאשר אני בלונדון אני משנה את היעד כל הזמן תוך כדי בירור אופציות הגעה למקומות בזמן אמיתי, או בהתאם להתארגנות עם חברים וקרובי משפחה. אין שום בעיות שם כי החיוב מתבצע ביציאה בהתאם לנסיעה בפועל ולא לפי שום הצהרה מראש. שיטת האויסטר גם חוסכת את הצורך להקיש יעד כלשהו מראש ומאפשר מעבר חופשי מיד דרך הוולידטור בכניסה. אומנם ישראל גדולה יותר מלונדון, אבל נדמה לי שלא בהרבה מבחינת תעריפי מכסימום וכו'. כיום, האויסטר מאפשר להגיע אף לנמל התעופה גטוויק וזה עולה משהו כמו שווה-ערך ל-50 שקלים אם אינני טועה.
שוב, חבל שבישראל לא חוקרים את המודלים הקיימים בעולם ומאמצים את הכי מצליח והכי נוח אלא ממציאים את הגלגל או בוחרים שיטה נחותה החסרה גמישות ואינה עונה על מצבים שונים. צריכים לשאוף למצב של חופש מוחלט כל עוד הנוסע מצטייד באמצעי תשלום מספיק ונאלץ לשלם בעבור כל נסיעה שביצע בפועל. אם בגלל הבדלי מנטליות מקומיים השיטה הלונדונית אינה ישימה כאן אפשר היה לשקול מכירת כרטיס רב קו משודרג בסכום גבוה יחסית אשר מביא בחשבון מצבים של ערך צבור שלילי במקרה שבוצעה נסיעה מעבר לערך הצבור. אני הייתי הולך על זה למען הגמישות והפשטות.
לגבי בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם זה גבולי
ותלוי בנסיבות
&nbsp
כי אם הפקח ימצא אותך נוסע במקטע שבו אין לך כרטיס תקף, אתה תקבל קנס, כמו כן גם מפקחי התחנה ביציאה אם יסתבר כי לא תיקפת את ההפרש ונסעת חלק מהנסיעה ללא כרטיס תקף. תצא בשלום עם וויתור הפרש רק במקרה של קיצור נסיעה
&nbsp
אם הנוסע ביוזמתו מחפש את הפקח, אשר בדרך כלל שומר על הסדר בקרון המקומות השמורים, ומסדר מולו את הנסיעה, אז תצא בשלום, אבל כאמור רק אם אתה עדיין נוסע בתוך גבולות התיקוף או באזור החוזה התקופתי לפני שהרכבת עזבה את התחנה האחרונה של האזור (אשר ממנה אתה צריך לתקף את ההפרש), ואתה עוד נחשב לבעל כרטיס נסיעה. אחרת אם אתה ניגש לפקח כשאין לך כרטיס אתה בבעיה
&nbsp
זו מעין חוק לא כתוב בינלאומי שתקף לכל רכבת בכל העולם ושימשתי בו ברוב רכבות אירופה: החוק אומר שאם הפקח/מבקר מוצא אותך קודם ויש לך כרטוס לא תקין, אתה בבעיה, אבל אם אכן יש לך בעיה שידועה לך, כולל הדרך לטיפולה, וידוע לך שיש בסמכות הפקח לתקן זאת בשילוב אמצעי הכרטוס שלך (למשל אם יש לך מספיק יתרה בכרטיס חכם), אתה ניגש לפקח ביוזמתך בזמן שהכרטוס המקורי שלך עדיין תקף והרכבת עוד לא עברה את הגבול, לפני שהוא ניגש אליך, וברוב המוחלט של המקרים תצא בשלום עם כרטוס מעודכן
&nbsp
לגבי ערך צבור שלילי, בקליפסו לא ניתן, כי הערך ב-unsigned
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מעשי גם באוטובוסים

לגבי בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם זה גבולי
ותלוי בנסיבות
&nbsp
כי אם הפקח ימצא אותך נוסע במקטע שבו אין לך כרטיס תקף, אתה תקבל קנס, כמו כן גם מפקחי התחנה ביציאה אם יסתבר כי לא תיקפת את ההפרש ונסעת חלק מהנסיעה ללא כרטיס תקף. תצא בשלום עם וויתור הפרש רק במקרה של קיצור נסיעה
&nbsp
אם הנוסע ביוזמתו מחפש את הפקח, אשר בדרך כלל שומר על הסדר בקרון המקומות השמורים, ומסדר מולו את הנסיעה, אז תצא בשלום, אבל כאמור רק אם אתה עדיין נוסע בתוך גבולות התיקוף או באזור החוזה התקופתי לפני שהרכבת עזבה את התחנה האחרונה של האזור (אשר ממנה אתה צריך לתקף את ההפרש), ואתה עוד נחשב לבעל כרטיס נסיעה. אחרת אם אתה ניגש לפקח כשאין לך כרטיס אתה בבעיה
&nbsp
זו מעין חוק לא כתוב בינלאומי שתקף לכל רכבת בכל העולם ושימשתי בו ברוב רכבות אירופה: החוק אומר שאם הפקח/מבקר מוצא אותך קודם ויש לך כרטוס לא תקין, אתה בבעיה, אבל אם אכן יש לך בעיה שידועה לך, כולל הדרך לטיפולה, וידוע לך שיש בסמכות הפקח לתקן זאת בשילוב אמצעי הכרטוס שלך (למשל אם יש לך מספיק יתרה בכרטיס חכם), אתה ניגש לפקח ביוזמתך בזמן שהכרטוס המקורי שלך עדיין תקף והרכבת עוד לא עברה את הגבול, לפני שהוא ניגש אליך, וברוב המוחלט של המקרים תצא בשלום עם כרטוס מעודכן
&nbsp
לגבי ערך צבור שלילי, בקליפסו לא ניתן, כי הערך ב-unsigned
&nbsp
&nbsp
מעשי גם באוטובוסים
שילוב תקופתי/ערך צבור ניתן לבצע גם באוטובוס על ידי רכישת מספר חוזים תקופתיים (אם לחוזה אחיד יש לך אפשרות רק לחוזה ארצי למשל, אבל טעינת שני חוזים שאזוריהם לא מקשורים עולה פחות מהארצי) ותיקוף החוזה הרלוונטי בדיוק לפני שאמצעי התחבורה עובר את האזור, כנ"ל גם תיקוף ערך צבור רק עד המקום שבו יש לך תקופתי טעון או להיפך נסיעה עם תקופתי ולגשת לנהג שוב בגבול האזור כדי לתקף ערך צבור או חוזה אחר על המשך הנסיעה
&nbsp
קרא לזה שימוש נכון ב: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183102447/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
ערך צבור שלילי אפשרי אם אתה יצירתי מספיק

לגבי בדרך כלל הפקחים מוצאים אותנו ולא אנחנו אותם זה גבולי
ותלוי בנסיבות
&nbsp
כי אם הפקח ימצא אותך נוסע במקטע שבו אין לך כרטיס תקף, אתה תקבל קנס, כמו כן גם מפקחי התחנה ביציאה אם יסתבר כי לא תיקפת את ההפרש ונסעת חלק מהנסיעה ללא כרטיס תקף. תצא בשלום עם וויתור הפרש רק במקרה של קיצור נסיעה
&nbsp
אם הנוסע ביוזמתו מחפש את הפקח, אשר בדרך כלל שומר על הסדר בקרון המקומות השמורים, ומסדר מולו את הנסיעה, אז תצא בשלום, אבל כאמור רק אם אתה עדיין נוסע בתוך גבולות התיקוף או באזור החוזה התקופתי לפני שהרכבת עזבה את התחנה האחרונה של האזור (אשר ממנה אתה צריך לתקף את ההפרש), ואתה עוד נחשב לבעל כרטיס נסיעה. אחרת אם אתה ניגש לפקח כשאין לך כרטיס אתה בבעיה
&nbsp
זו מעין חוק לא כתוב בינלאומי שתקף לכל רכבת בכל העולם ושימשתי בו ברוב רכבות אירופה: החוק אומר שאם הפקח/מבקר מוצא אותך קודם ויש לך כרטוס לא תקין, אתה בבעיה, אבל אם אכן יש לך בעיה שידועה לך, כולל הדרך לטיפולה, וידוע לך שיש בסמכות הפקח לתקן זאת בשילוב אמצעי הכרטוס שלך (למשל אם יש לך מספיק יתרה בכרטיס חכם), אתה ניגש לפקח ביוזמתך בזמן שהכרטוס המקורי שלך עדיין תקף והרכבת עוד לא עברה את הגבול, לפני שהוא ניגש אליך, וברוב המוחלט של המקרים תצא בשלום עם כרטוס מעודכן
&nbsp
לגבי ערך צבור שלילי, בקליפסו לא ניתן, כי הערך ב-unsigned
&nbsp
&nbsp
ערך צבור שלילי אפשרי אם אתה יצירתי מספיק
פשוט להזיז את ה0.
בכרטיס בגוטבורג שאני די בטוח שהוא גם קליפסו יש ערך שלילי. כשאתה קונה את הכרטיס אתה מפקיד "פיקדון" והפיקדון הזה מאפשר שלילי.

זאת אומרת בהתאמה לישראל אפשר להחליט על פיקדון של נניח 50 ש"ח לכרטיס, ושהמכונות יראו את היתרה הם פשוט יפחיתו 50 בזמן התצוגה.

בסופו של דבר יתרה שלילית היא פסיכולוגית ולא יותר מזה, כי הרי את צריך להגביל את האפשרות השלילית לערך מסויים, והגיוני שההגבלה הזו תצא מאותו "פיקדון" שהופקד על הכרטיס.

אפשרות לקשר רב קו לכרטיס אשראי (כמו שנרמז שייקרה בעתיד) ואפשרות לחיוב בכרטיסי contactless די תפתור את הבעיה הזו וגם תאפשר נסיעה ברכבת בלי בחירת יעד מראש.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה היה יכול לעבוד עם יתרה ששווה כסף, אבל כאשר לנוסע אחד

ערך צבור שלילי אפשרי אם אתה יצירתי מספיק
פשוט להזיז את ה0.
בכרטיס בגוטבורג שאני די בטוח שהוא גם קליפסו יש ערך שלילי. כשאתה קונה את הכרטיס אתה מפקיד "פיקדון" והפיקדון הזה מאפשר שלילי.

זאת אומרת בהתאמה לישראל אפשר להחליט על פיקדון של נניח 50 ש"ח לכרטיס, ושהמכונות יראו את היתרה הם פשוט יפחיתו 50 בזמן התצוגה.

בסופו של דבר יתרה שלילית היא פסיכולוגית ולא יותר מזה, כי הרי את צריך להגביל את האפשרות השלילית לערך מסויים, והגיוני שההגבלה הזו תצא מאותו "פיקדון" שהופקד על הכרטיס.

אפשרות לקשר רב קו לכרטיס אשראי (כמו שנרמז שייקרה בעתיד) ואפשרות לחיוב בכרטיסי contactless די תפתור את הבעיה הזו וגם תאפשר נסיעה ברכבת בלי בחירת יעד מראש.
זה היה יכול לעבוד עם יתרה ששווה כסף, אבל כאשר לנוסע אחד
50 שח הם 100, לנוסע שני הם 75, לנוסע שלישי הם 62.5 זה.... וגם כשכל הקבלות עושות לך שטיפת מח עם הדפסת יתרה בשקלים כשזה לא כך
&nbsp
מונה החוזה אומנם קשור לפרופיל אבל במהותו הוא שדה נפרד
&nbsp
כפי שלא מזמן הצגתי את הבעיה של חלוקה בשליש כאשר דוין על ניסיון הצגת כספי סובסידיה ברמת הצגה על מסך מתקף בלבד במקום לעשות קריאה כפי שנרשם בכרטיס
&nbsp
זה מעשי אם לבטל הנחה בטעינה ולחזור להנחה בעת חיוב
 

Grosseto

New member
אני שמח שאני לא הטמבל היחיד

כיצד מנצלים ערך צבור ברכבת ישראל? זה לא עובד אצלי
בכל פעם שאני נוסע ברכבת אני מנסה לנצל את הערך הצבור, אך ללא הצלחה. תמיד אני נדרש לשלם בכרטיס אשראי בין אם אני מנסה לרכוש "הסדר נסיעה" במסוף בתחנה, דרך האינטרנט או בקופות. אף ניסיתי להיעזר בדיילים בתחנות ותמיד מבקשים ממני כרטיס אשראי, ואז אני מקבל כרטיס נייר, או שטוענים את הסדר הנסיעה ברב קו באמצעות כרטיס האשראי. כאשר אני מתפעל את המסופים בעצמי ברגע שהגדרתי את הנסיעה המבוקשת הצג מראה שעלי להכניס כרטיס אשראי כאשר אין אופציה אחרת מלבד ביטול הפעולה. יש התעלמות מהערך הצבור ברב קו (כרגע כ-250 שקלים).
יש לציין שאיני נתקל בקושי כלשהו בשימוש בערך צבור באוטובוסים וברכבות קלות.
בבירור באתר האינטרנט של רכבת ישראל מסתבר שאכן קיימת אפשרות להשתמש בערך צבור לצורך רכישת הסדרי נסיעה (נדמה לי שבעבר זה לא התאפשר), ולכן אולי כרטיס הרב קו שלי אולי אינו תואם מבחינה טכנית לציוד של רכבת ישראל. האם אולי צריכים להחליף את הכרטיס או אולי להחזיק שני כרטיסים - אחד לשימוש ברכבת ישראל והשני לאוטובוסים ורכבות קלות? או שאולי צריכים לרכוש את הערך הצבור בדרך מאד מסויימת כדי שיהיה תקף גם ברכבת ישראל? או שאולי יש מסופים נפרדים מסוג שונה מהמסופים הרגילים אשר מיועדים לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות ערך צבור?
כאשר אני יוצר קשר עם רכבת ישראל בנידון אומרים לי שאין שום בעיה ואפשר להשתמש בערך הצבור, אבל כאשר אני מגיע לתחנה אין אופציה כזו ואני נאלץ שוב ושוב לשלם בכרטיס ויזה ולשמור קבלות וכרטיסים נפרדים בנוסף לקבלות על טעינת הערך הצבור ברב קו.
הסיפור הזה נמשך זמן רב ואודה מאד למי שיוכל להסביר מדוע איני מצליח להשתמש בערך צבור ברכבת ישראל ולהציע פתרון בדוק.
חג עצמאות שמח,
דוד
אני שמח שאני לא הטמבל היחיד
הייתה לי בעיה להבין מה זה ערך צבור, ועד היום אני לא מצליח לסוע במטרונית, אני מנסה הרבה זמן ואנשים מאחורי מתעצבנים, פעם גם תקעתי את הרב קו באחד החריצים (יש כמה כאלה) והוא נתקע שם לנצח
 

Bus Nerd

Active member
"ערך צבור" = "ארנק"

אני שמח שאני לא הטמבל היחיד
הייתה לי בעיה להבין מה זה ערך צבור, ועד היום אני לא מצליח לסוע במטרונית, אני מנסה הרבה זמן ואנשים מאחורי מתעצבנים, פעם גם תקעתי את הרב קו באחד החריצים (יש כמה כאלה) והוא נתקע שם לנצח
"ערך צבור" = "ארנק"
תחשוב על זה כמו ארנק אלקטרוני / כרטיס אשראי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה