מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות

מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות
[URL]https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/rfi-bike.aspx[/URL]
נשמע מעניין. מעניין באילו מהתחנות זה יהיה, אלא אם זה יהיה בכולן. לא נותר אלא שתהיה גם תשתית לשבילי אופניים, בחלק מהתחנות, כדי שזה יהיה מוצלח.
 
זה לא מכרז אלא RFI. רשום בקובץ במפורש שאין לראות בכך הליך

מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות
[URL]https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/rfi-bike.aspx[/URL]
נשמע מעניין. מעניין באילו מהתחנות זה יהיה, אלא אם זה יהיה בכולן. לא נותר אלא שתהיה גם תשתית לשבילי אופניים, בחלק מהתחנות, כדי שזה יהיה מוצלח.
זה לא מכרז אלא RFI. רשום בקובץ במפורש שאין לראות בכך הליך
מכרזי.
 

אורי404

New member
הכוונה לטרום-מכרז / מכרז-מקדים?

זה לא מכרז אלא RFI. רשום בקובץ במפורש שאין לראות בכך הליך
מכרזי.
הכוונה לטרום-מכרז / מכרז-מקדים?
על ההארה.
למעשה נעשית בדיקה האם העניין הזה כדאי של אופניים שיתופיים בתחנות הרכבת וכן סיכוי שיהיו בכלל מתמודדים למכרז אפשרי?
 
זה אפילו לא מכרז מקדים, אלא בקשה לקבלת מידע לצורך קבלת

הכוונה לטרום-מכרז / מכרז-מקדים?
על ההארה.
למעשה נעשית בדיקה האם העניין הזה כדאי של אופניים שיתופיים בתחנות הרכבת וכן סיכוי שיהיו בכלל מתמודדים למכרז אפשרי?
זה אפילו לא מכרז מקדים, אלא בקשה לקבלת מידע לצורך קבלת
החלטות בעתיד, כפי שכתבת במשפט האחרון.
 

joeire

New member
רעיון מטומטם ביותר שנועד לכשלון

מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות
[URL]https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/rfi-bike.aspx[/URL]
נשמע מעניין. מעניין באילו מהתחנות זה יהיה, אלא אם זה יהיה בכולן. לא נותר אלא שתהיה גם תשתית לשבילי אופניים, בחלק מהתחנות, כדי שזה יהיה מוצלח.
רעיון מטומטם ביותר שנועד לכשלון
קצרה היריעה מלתאר למה הרעיון הזה כל כך גרוע.
כל מרגיז ומכעיס שהגאונים האלו במשרד התחבורה מייבאים רעיון כושל מסין כדרך להתמודד בחוסר רצון, יכולת וידע לשיפור תשתית עבור רוכבי אופניים.

הנה וידאו שמתאר את השימוש בשירות OV-fiets ההולנדי.
https://www.youtube.com/watch?v=fvExS9q0658
לטובת "המומחים" של משרד התחבורה הנה כמה יתרונות של השירות הזה:
* עלות של 3.85 אירו יומית לשימוש חופשי בזוג אופניים, תזכירו לי כמה אלפי שקלים צריך לשלם לתל אופן עבור השכרה של 24 שעות?
* האופניים מגיעים עם מפתח, מנעול וכבל נעילה. תתפלאו, מי שרוכב למקום עבודתו עם זוג אופניים מצפה למצוא אותם בתום היום כדי שיוכל לחזור לתחנת הרכבת.
* האופניים נמצאים במתקן חנייה תת קרקעי אוטומטי, מתקני קשירה ברחוב או במפלס חניית האופניים שבתחנת הרכבת. שוב, הפלא ופלא, מחוץ לסין לא מקובל לעשות מערום של אופניים כמדורת ל"ג בעומר כסוג של חנייה מוסדרת.
* יש מכונה לשימוש בשירות עם ממשק משתמש פשוט וחברה אחת ויחידה שזכתה במכרז לסיפוק השירות הזה. זה כמובן לא רעיון מקובל על משרד התחבורה, צריך במקום זאת אוסף של אפליקציות של חברות שונות כדי להנות מהפאזל של התאמת זוג אופנים לאפליקציה, ואם נגמרה הסוללה בסמארטפון או שאבד אז צריך לחזור ברגל. לפחות לא מכריחים אותנו לרכוש אייפון.

אני יכול עוד להמשיך אך נראה לי שהבנתם.
מטומטמים הביתה בבקשה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ומה כשנגמרה הסוללה אינך יכול לשלם חניה,איזיפארק הפסיק פעילות

רעיון מטומטם ביותר שנועד לכשלון
קצרה היריעה מלתאר למה הרעיון הזה כל כך גרוע.
כל מרגיז ומכעיס שהגאונים האלו במשרד התחבורה מייבאים רעיון כושל מסין כדרך להתמודד בחוסר רצון, יכולת וידע לשיפור תשתית עבור רוכבי אופניים.

הנה וידאו שמתאר את השימוש בשירות OV-fiets ההולנדי.
https://www.youtube.com/watch?v=fvExS9q0658
לטובת "המומחים" של משרד התחבורה הנה כמה יתרונות של השירות הזה:
* עלות של 3.85 אירו יומית לשימוש חופשי בזוג אופניים, תזכירו לי כמה אלפי שקלים צריך לשלם לתל אופן עבור השכרה של 24 שעות?
* האופניים מגיעים עם מפתח, מנעול וכבל נעילה. תתפלאו, מי שרוכב למקום עבודתו עם זוג אופניים מצפה למצוא אותם בתום היום כדי שיוכל לחזור לתחנת הרכבת.
* האופניים נמצאים במתקן חנייה תת קרקעי אוטומטי, מתקני קשירה ברחוב או במפלס חניית האופניים שבתחנת הרכבת. שוב, הפלא ופלא, מחוץ לסין לא מקובל לעשות מערום של אופניים כמדורת ל"ג בעומר כסוג של חנייה מוסדרת.
* יש מכונה לשימוש בשירות עם ממשק משתמש פשוט וחברה אחת ויחידה שזכתה במכרז לסיפוק השירות הזה. זה כמובן לא רעיון מקובל על משרד התחבורה, צריך במקום זאת אוסף של אפליקציות של חברות שונות כדי להנות מהפאזל של התאמת זוג אופנים לאפליקציה, ואם נגמרה הסוללה בסמארטפון או שאבד אז צריך לחזור ברגל. לפחות לא מכריחים אותנו לרכוש אייפון.

אני יכול עוד להמשיך אך נראה לי שהבנתם.
מטומטמים הביתה בבקשה.
ומה כשנגמרה הסוללה אינך יכול לשלם חניה,איזיפארק הפסיק פעילות
ופנגו לא זמין לתיירים כי חייב להרשם עם ת.ז. ישראלית וטלפון ישראלי בעוד שלא משנה אם איזה רישיון נהיגה בינ"ל אתה שוכר רכב
 

Bus Nerd

Active member
מה עם סלופארק?

ומה כשנגמרה הסוללה אינך יכול לשלם חניה,איזיפארק הפסיק פעילות
ופנגו לא זמין לתיירים כי חייב להרשם עם ת.ז. ישראלית וטלפון ישראלי בעוד שלא משנה אם איזה רישיון נהיגה בינ"ל אתה שוכר רכב
מה עם סלופארק?
 

אורי404

New member
בהולנד יש מסלולי אופניים

רעיון מטומטם ביותר שנועד לכשלון
קצרה היריעה מלתאר למה הרעיון הזה כל כך גרוע.
כל מרגיז ומכעיס שהגאונים האלו במשרד התחבורה מייבאים רעיון כושל מסין כדרך להתמודד בחוסר רצון, יכולת וידע לשיפור תשתית עבור רוכבי אופניים.

הנה וידאו שמתאר את השימוש בשירות OV-fiets ההולנדי.
https://www.youtube.com/watch?v=fvExS9q0658
לטובת "המומחים" של משרד התחבורה הנה כמה יתרונות של השירות הזה:
* עלות של 3.85 אירו יומית לשימוש חופשי בזוג אופניים, תזכירו לי כמה אלפי שקלים צריך לשלם לתל אופן עבור השכרה של 24 שעות?
* האופניים מגיעים עם מפתח, מנעול וכבל נעילה. תתפלאו, מי שרוכב למקום עבודתו עם זוג אופניים מצפה למצוא אותם בתום היום כדי שיוכל לחזור לתחנת הרכבת.
* האופניים נמצאים במתקן חנייה תת קרקעי אוטומטי, מתקני קשירה ברחוב או במפלס חניית האופניים שבתחנת הרכבת. שוב, הפלא ופלא, מחוץ לסין לא מקובל לעשות מערום של אופניים כמדורת ל"ג בעומר כסוג של חנייה מוסדרת.
* יש מכונה לשימוש בשירות עם ממשק משתמש פשוט וחברה אחת ויחידה שזכתה במכרז לסיפוק השירות הזה. זה כמובן לא רעיון מקובל על משרד התחבורה, צריך במקום זאת אוסף של אפליקציות של חברות שונות כדי להנות מהפאזל של התאמת זוג אופנים לאפליקציה, ואם נגמרה הסוללה בסמארטפון או שאבד אז צריך לחזור ברגל. לפחות לא מכריחים אותנו לרכוש אייפון.

אני יכול עוד להמשיך אך נראה לי שהבנתם.
מטומטמים הביתה בבקשה.
בהולנד יש מסלולי אופניים
אמנם הייתי שם מזמן בשנת 2000. היו מסלולי אופניים נוחים מאוד. היה נוח מאוד ומהנה לרכב שם.
לא בקיא כיום בכל תחנה ותחנה, אבל עדיין לא בכולן (אם לא ברובן) עדיין אין שבילים. גם בנושא הזה יש ללמוד מהולנד. שם מסלולי האופניים הם כחלק ממערכת הכבישים. כאן לרב השבילים הם כחלק מהמדרכות.
תחנות שזה יכול להתאים: תחנת פתח תקווה-קרית אריה, תחנת בני ברק ותחנת הרצליה. בתל אביב כעיקרון יש את ה"תל-אופן". בירושלים, בצפון ובדרום אני פחות בקיא. בכל מקרה ברב (אם לא כל) תחנות חולון, בתל ים וראשון לציון עדיין אין שבילים. כנ"ל ראש העין ותחנות הוד השרון ופתח תקווה. דומני שגם לא ברעננה דרום העתידית. בתחנה המערבית אולי כן.
 

Ccyclist

Well-known member
הזנחה ברוכה עדיפה משבילים ספציפיים שלא מגיעים לכל מקום.

בהולנד יש מסלולי אופניים
אמנם הייתי שם מזמן בשנת 2000. היו מסלולי אופניים נוחים מאוד. היה נוח מאוד ומהנה לרכב שם.
לא בקיא כיום בכל תחנה ותחנה, אבל עדיין לא בכולן (אם לא ברובן) עדיין אין שבילים. גם בנושא הזה יש ללמוד מהולנד. שם מסלולי האופניים הם כחלק ממערכת הכבישים. כאן לרב השבילים הם כחלק מהמדרכות.
תחנות שזה יכול להתאים: תחנת פתח תקווה-קרית אריה, תחנת בני ברק ותחנת הרצליה. בתל אביב כעיקרון יש את ה"תל-אופן". בירושלים, בצפון ובדרום אני פחות בקיא. בכל מקרה ברב (אם לא כל) תחנות חולון, בתל ים וראשון לציון עדיין אין שבילים. כנ"ל ראש העין ותחנות הוד השרון ופתח תקווה. דומני שגם לא ברעננה דרום העתידית. בתחנה המערבית אולי כן.
הזנחה ברוכה עדיפה משבילים ספציפיים שלא מגיעים לכל מקום.
הבעיה עם שבילי אופניים היא שהם לא יכולים להגיע מכל מקום לכל מקום ושאם לא משלבים אותם בכביש בצורה שמאפשרת לפנות מהם בכל כיוון הם הופכים למטרד שהרוכבים נמנעים ממנו.
&nbsp
למשל: שביל דו כיווני בצד אחד של כביש מהיר לא ישרת את מי שצריכים לפנות פניות קלות (ימינה) מכיוון הנסיעה שהוזז לגדה הלא נכונה. שביל ימני ואי תנועה לנתיב הימני ילכדו את מי שרוצה לרכב קדימה וכמובן שבלי קופסאות עצירה קדמית קשה לרוכבים לפנות שמאלה.
&nbsp
אי אפשר לבנות מערכת שבילים מושלמת שניתן להשתלב אליה וממנה ברכיבה רציפה מהנתיב הימני ולכן הפתרון הוא בשילוב מוצלח יותר של האופניים במפלס הכביש הרגיל במקום מערכת ייחודית. הנתיב הימני צריך להיות רחב מספיק לרכב לאופניים במקביל ואז אפשר לחלוק מרחב במקום להזדקק לתשתית נפרדת.
 

אורי404

New member
אתה כתבת בסוף ההודעה, על הפתרון המוצלח


הזנחה ברוכה עדיפה משבילים ספציפיים שלא מגיעים לכל מקום.
הבעיה עם שבילי אופניים היא שהם לא יכולים להגיע מכל מקום לכל מקום ושאם לא משלבים אותם בכביש בצורה שמאפשרת לפנות מהם בכל כיוון הם הופכים למטרד שהרוכבים נמנעים ממנו.
&nbsp
למשל: שביל דו כיווני בצד אחד של כביש מהיר לא ישרת את מי שצריכים לפנות פניות קלות (ימינה) מכיוון הנסיעה שהוזז לגדה הלא נכונה. שביל ימני ואי תנועה לנתיב הימני ילכדו את מי שרוצה לרכב קדימה וכמובן שבלי קופסאות עצירה קדמית קשה לרוכבים לפנות שמאלה.
&nbsp
אי אפשר לבנות מערכת שבילים מושלמת שניתן להשתלב אליה וממנה ברכיבה רציפה מהנתיב הימני ולכן הפתרון הוא בשילוב מוצלח יותר של האופניים במפלס הכביש הרגיל במקום מערכת ייחודית. הנתיב הימני צריך להיות רחב מספיק לרכב לאופניים במקביל ואז אפשר לחלוק מרחב במקום להזדקק לתשתית נפרדת.
אתה כתבת בסוף ההודעה, על הפתרון המוצלח

"הפתרון הוא בשילוב מוצלח יותר של האופניים במפלס הכביש הרגיל במקום מערכת ייחודית".
כאן בישראל לרב השבילים הם במפלס המדרכה ולא הכביש. למשל במשה דיין בתל אביב וברחוב פנקס שבילי האופניים הם במפלס הכביש. אבל הרב כאמור הם במפלס המדרכה. לא ממש נוחים לרוכבים ויותר מזאת יוצאים מסוכן להולכי הרגל.
 
בסין דווקא זה עובד, מצוין בזכות המייזם מיליונים רוכבים

רעיון מטומטם ביותר שנועד לכשלון
קצרה היריעה מלתאר למה הרעיון הזה כל כך גרוע.
כל מרגיז ומכעיס שהגאונים האלו במשרד התחבורה מייבאים רעיון כושל מסין כדרך להתמודד בחוסר רצון, יכולת וידע לשיפור תשתית עבור רוכבי אופניים.

הנה וידאו שמתאר את השימוש בשירות OV-fiets ההולנדי.
https://www.youtube.com/watch?v=fvExS9q0658
לטובת "המומחים" של משרד התחבורה הנה כמה יתרונות של השירות הזה:
* עלות של 3.85 אירו יומית לשימוש חופשי בזוג אופניים, תזכירו לי כמה אלפי שקלים צריך לשלם לתל אופן עבור השכרה של 24 שעות?
* האופניים מגיעים עם מפתח, מנעול וכבל נעילה. תתפלאו, מי שרוכב למקום עבודתו עם זוג אופניים מצפה למצוא אותם בתום היום כדי שיוכל לחזור לתחנת הרכבת.
* האופניים נמצאים במתקן חנייה תת קרקעי אוטומטי, מתקני קשירה ברחוב או במפלס חניית האופניים שבתחנת הרכבת. שוב, הפלא ופלא, מחוץ לסין לא מקובל לעשות מערום של אופניים כמדורת ל"ג בעומר כסוג של חנייה מוסדרת.
* יש מכונה לשימוש בשירות עם ממשק משתמש פשוט וחברה אחת ויחידה שזכתה במכרז לסיפוק השירות הזה. זה כמובן לא רעיון מקובל על משרד התחבורה, צריך במקום זאת אוסף של אפליקציות של חברות שונות כדי להנות מהפאזל של התאמת זוג אופנים לאפליקציה, ואם נגמרה הסוללה בסמארטפון או שאבד אז צריך לחזור ברגל. לפחות לא מכריחים אותנו לרכוש אייפון.

אני יכול עוד להמשיך אך נראה לי שהבנתם.
מטומטמים הביתה בבקשה.
בסין דווקא זה עובד, מצוין בזכות המייזם מיליונים רוכבים
על אופניים, בנוסף זה פותר את בעיית הקילומטר האחרון מתחנת המטרו ליעד.
 

Bus Nerd

Active member
ממתי כותבים כתבות על דברים טובים, מנסיון של רוכבים בסין

ממתי כותבים כתבות על דברים טובים, מנסיון של רוכבים בסין
וגם מתצפית וסינים שדברתי איתם, רואה שהפרויקט הולך לא רע, לא טענתי שהוא מושלם.
 

itamo

New member
לא הבנתי איך זה יכול לעבוד

מכרז "רכבת ישראל" לאופניים שיתופיים בתחנות
[URL]https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/rfi-bike.aspx[/URL]
נשמע מעניין. מעניין באילו מהתחנות זה יהיה, אלא אם זה יהיה בכולן. לא נותר אלא שתהיה גם תשתית לשבילי אופניים, בחלק מהתחנות, כדי שזה יהיה מוצלח.
לא הבנתי איך זה יכול לעבוד
אם אני לוקח אופניים מתחנת הרכבת ונוסע למקום העבודה שלי במרכז העיר ומשאיר אותן שם, איך אני אוכל לדעת בודאות שהן יחכו לי שם גם בערב כשאני ארצה לחזור לרכבת?
אני אוכל לקחת אותן, לנסוע ולהשאיר אותן בכל מקום שארצה?
 

S o l l y

New member
אתה לא תוכל

לא הבנתי איך זה יכול לעבוד
אם אני לוקח אופניים מתחנת הרכבת ונוסע למקום העבודה שלי במרכז העיר ומשאיר אותן שם, איך אני אוכל לדעת בודאות שהן יחכו לי שם גם בערב כשאני ארצה לחזור לרכבת?
אני אוכל לקחת אותן, לנסוע ולהשאיר אותן בכל מקום שארצה?
אתה לא תוכל
אבל המטרה של המיזמים האלו זה שיהיו כמויות גדולות של אופניים פזורות ברחבי העיר, ואתה תוכל לראות באפליקציה איפה הן נמצאות ולקחת כל אחת מהן...
 

Bus Nerd

Active member
כאילו אין לנו מספיק זבל על המדרכות בלי להוסיף ערימות אופניים

אתה לא תוכל
אבל המטרה של המיזמים האלו זה שיהיו כמויות גדולות של אופניים פזורות ברחבי העיר, ואתה תוכל לראות באפליקציה איפה הן נמצאות ולקחת כל אחת מהן...
כאילו אין לנו מספיק זבל על המדרכות בלי להוסיף ערימות אופניים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה