תגובת המפעילה מעידה על אי הבנתם את נקודת המבט של הנוסע.
קנה מכונית כדי לנהוג בין לונדון לבריסטול כי זה זול מרכבת
http://www.bbc.com/news/uk-england-london-43745117
סיפור על איש שקנה מכונית ונהג מלונדון לבריסטול וזה עלה לו פחות מכרטיס רכבת באותו מסלול.
באותו רוח של הסיפור הישן יותר על הנער שטס משפילד לאסקס דרך ברלין כי זה היה זול יותר מכרטיס רכבת
https://www.independent.co.uk/trave...-cheaper-than-getting-the-train-a6837836.html
תגובת המפעילה מעידה על אי הבנתם את נקודת המבט של הנוסע.
כאשר החברה נוקבת בזמן הנסיעה מתחנת בריסטול טמפל מידס ללונדון פאדינגטון בהשוואה לזמן הנסיעה ברכב היא שוכחת שהנוסע לא גר בתחנה וכן את העובדה שיש חורים של שעה בלו"ז. יתרון הזמנים שהחברה טוענת לו יכול להתבזבז בזמן הנסיעה לתחנה ובזמן ההמתנה. כמו כן היא לא מבינה שיתכן שיש לנסוע ארוע או סיבה להיות בלונדון ב9 בבוקר, שעת השיא, ולכן הוא לא יכול להמתין לתחילת מחירי השפל אחרי 9 או 10 בבוקר ולהגיע ללונדון בין 11 ל 12.
 
במקרה הספציפי הזה תחנת בריסטול טמפל מידס יושבת על הקו לקורנוול ומצפון לעיר ישנה תחנת בריסטול פארקווי שעוברות בה גם רכבות מווילס והשירות ממנה ללונדון חצי שעתית.
 
הבעיה הגדולה עם מחירי הרכבת הבריטית כיום היא שמחירי השיא נועדו להעביר נסיעת פנאי משעות השיא לשעות עמוסות פחות במחשבה שהמומחים ישתמשו בכרטיסים תקופתיים.
 
כמו כן יש מסורת בריטית של קביעת שיאים או עשיית מעשים לא 100% הגיוניים כדי להוכיח נקודה. העובדה שאפשר לקנות מכונית ולבטח אותה בפחות ממחיר כרטיס הרכבת או שניתן לטוס לברלין וחזרה פלוס כרטיס יומי ברלינאי בפחות ממחיר הרכבת ממחישים את בעיית המחירים בצורה אבסורדית. באותה מידה רכבתי פעם מלונדון לברייטון כי זה דבר שנחשב להוכחת יכולת לעבור מרחק (גוגל מעריך את המרחק המדוייק מהמוצא ליעד כ 107 ק"מ) וכל פעם שמישהו שלא רוכב היתה לתת לי " עצות" על רכיבה פשוט הסתמתי אותו במשפט "רכבתי מלונדון לברייטון" כי ברור שאני רוכב מנוסה.
 
אם בתחילת העשור רכבים חשמליים אוטונומיים יוזילו את הנסיעות הבינעירוניות באחוזים ניכרים לעומת הרכבת היא תהיה בצרות. נסיעה ברכבת פרברית משולי העיר למרכז יכולה להוציא את הפקקים הגרועים ביותר מהמשוואה.
 
כבר כיום ידוע שזול יותר לטוס לסקוטלנד מאשר לקחת רכבת וזו המחשה של כישלון מודל ההפרטה הרכבתית הנהוג בבריטניה מול מודל חברות התעופה הפרטיות שאכן מתחרות זו בזו.