פרוטוקול הות"ל בעניין המסילות בחיפה

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בהחלט. לרבות המשפט האחרון

מה בדיוק הצורך בארבע מסילות פרבריות מדרום לנתניה?
אני יכול להבין דרומית משפיים, אבל מנתניה? אם בכל זאת משקיעים בארבע מסילות אז אולי עדיף להשקיע בתוואי שנכנס לנתניה עצמה.
בהחלט. לרבות המשפט האחרון
 

Rubim88

New member
מתכוננים למאה הבאה?

מה בדיוק הצורך בארבע מסילות פרבריות מדרום לנתניה?
אני יכול להבין דרומית משפיים, אבל מנתניה? אם בכל זאת משקיעים בארבע מסילות אז אולי עדיף להשקיע בתוואי שנכנס לנתניה עצמה.
מתכוננים למאה הבאה?
להכנס לנתניה מחייב לעשות זאת בתת קרקע וזה בקנה מידה אחר מלהוסיף עוד 2 מסילות כשמוסיפים בכל מקרה 2(תועלת שולית). אם כבר עדיף להשתמש בכסף למערכת שתחבר את נתניה והישובים באזור לתחנות בצורה יעילה.
 

alantan

New member
נכון, אבל אם כבר מבזבזים כסף... גם בעוד מאה שנה אני לא רואה

מתכוננים למאה הבאה?
להכנס לנתניה מחייב לעשות זאת בתת קרקע וזה בקנה מידה אחר מלהוסיף עוד 2 מסילות כשמוסיפים בכל מקרה 2(תועלת שולית). אם כבר עדיף להשתמש בכסף למערכת שתחבר את נתניה והישובים באזור לתחנות בצורה יעילה.
נכון, אבל אם כבר מבזבזים כסף... גם בעוד מאה שנה אני לא רואה
סיבה לשתי מסילות פרבריות באותו תוואי כשיש מסילה בינעירונית לידן. במסילה אחת (בכל כיוון) ניתן להעביר בקלות ארבע רכבות בשעה שעוצרות בכל התחנות ועוד ארבע שעוצרות רק בתחנות הראשיות, למשל הרצליה, נתניה, חדרה.
 
אולי לוקחים בחשבון גם גידול בפעילות רכבות משא

נכון, אבל אם כבר מבזבזים כסף... גם בעוד מאה שנה אני לא רואה
סיבה לשתי מסילות פרבריות באותו תוואי כשיש מסילה בינעירונית לידן. במסילה אחת (בכל כיוון) ניתן להעביר בקלות ארבע רכבות בשעה שעוצרות בכל התחנות ועוד ארבע שעוצרות רק בתחנות הראשיות, למשל הרצליה, נתניה, חדרה.
אולי לוקחים בחשבון גם גידול בפעילות רכבות משא
 

Rubim88

New member
הכותרת הייתה צינית

נכון, אבל אם כבר מבזבזים כסף... גם בעוד מאה שנה אני לא רואה
סיבה לשתי מסילות פרבריות באותו תוואי כשיש מסילה בינעירונית לידן. במסילה אחת (בכל כיוון) ניתן להעביר בקלות ארבע רכבות בשעה שעוצרות בכל התחנות ועוד ארבע שעוצרות רק בתחנות הראשיות, למשל הרצליה, נתניה, חדרה.
הכותרת הייתה צינית
אופק תכנון כזה כלל לא הגיוני במציאות הקיימת בעולמנו. לעניין הצורך, אפשר גם פי כמה יותר בזוג פרברי וזוג מהיר, מילא שפיים אבל נתניה? נשמע כמו עוד תכנון overdo. לדעתי יש מן תופעה כזו בסאגת פיתוח הרשת הרכבתית שדברים מסויימים מתוכננים מוגזם מדי ביחס למה שדרוש ודברים אחרים ההפך.
 
השקעה בתוואי שנכנס לנתניה עצמה תהיה בקו הכתום

מה בדיוק הצורך בארבע מסילות פרבריות מדרום לנתניה?
אני יכול להבין דרומית משפיים, אבל מנתניה? אם בכל זאת משקיעים בארבע מסילות אז אולי עדיף להשקיע בתוואי שנכנס לנתניה עצמה.
השקעה בתוואי שנכנס לנתניה עצמה תהיה בקו הכתום
הקו הכתום יקשר בין האזורים המאוכלסים של נתניה לבין תחנות נתניה ונתניה ספיר.
 
חלופת המינהור במפה זו חלופה 5, חלופת החוף במפה זו חלופה 102

זו מפה של חלופה 5
בשביל מפה של חלופה 102 היה צריך להיות נוכח כנראה בישיבה - אחלה שקיפות והנגשה לציבור. בפרוקוטול יש תיאור מילולי של חלופה 102, מצורף.

מי שרוצה לקרוא את כל התמלול והפרוטוקול - גם מצורף. רק צריך לב חזק כי האיגיון חוגג שם.
חלופת המינהור במפה זו חלופה 5, חלופת החוף במפה זו חלופה 102
 
במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים

זו מפה של חלופה 5
בשביל מפה של חלופה 102 היה צריך להיות נוכח כנראה בישיבה - אחלה שקיפות והנגשה לציבור. בפרוקוטול יש תיאור מילולי של חלופה 102, מצורף.

מי שרוצה לקרוא את כל התמלול והפרוטוקול - גם מצורף. רק צריך לב חזק כי האיגיון חוגג שם.
במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים
מעניינים שמעידים חד-משמעית על גניזת חלופת השדרה המופרכת.
שימו לב לתגובתו של אביגדור יצחקי לדברי דביר לנגר ואורית סקר.

 

oshlick1

New member
כל הכבוד לו אמר את האמת.

במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים
מעניינים שמעידים חד-משמעית על גניזת חלופת השדרה המופרכת.
שימו לב לתגובתו של אביגדור יצחקי לדברי דביר לנגר ואורית סקר.
כל הכבוד לו אמר את האמת.
ישובי הצפון הם פרבר של חיפה, לא של תל אביב.
ואם לא טוב להם חיפה - שלא יגורו בצפון.
 

Rubim88

New member
אם החישובים והמספרים שמר לנגר הציג בועדה הם אותם אלה

במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים
מעניינים שמעידים חד-משמעית על גניזת חלופת השדרה המופרכת.
שימו לב לתגובתו של אביגדור יצחקי לדברי דביר לנגר ואורית סקר.
אם החישובים והמספרים שמר לנגר הציג בועדה הם אותם אלה
שהוא מציג באתר שלו, הם לא רק לא ממין העניין אלא גם לא קשורים למציאות.
 
אביגדור יצחקי אמר שלחלופת השדרה אין שום אחיזה במציאות

אם החישובים והמספרים שמר לנגר הציג בועדה הם אותם אלה
שהוא מציג באתר שלו, הם לא רק לא ממין העניין אלא גם לא קשורים למציאות.
אביגדור יצחקי אמר שלחלופת השדרה אין שום אחיזה במציאות
 

Rubim88

New member
יותר מדויק לטיעונים והמספרים לטובת החלופה

אביגדור יצחקי אמר שלחלופת השדרה אין שום אחיזה במציאות
יותר מדויק לטיעונים והמספרים לטובת החלופה
אין אחיזה, משמע אותם אלו שמובאים באתר של לנגר - מביך. החלופה עצמה היא בסה"כ חלופה.
 

סנוי

New member
הרעיון שהציע לנגר הפוך מההיגיון - הרי ברור שזה ינוון את חיפה

במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים
מעניינים שמעידים חד-משמעית על גניזת חלופת השדרה המופרכת.
שימו לב לתגובתו של אביגדור יצחקי לדברי דביר לנגר ואורית סקר.
הרעיון שהציע לנגר הפוך מההיגיון - הרי ברור שזה ינוון את חיפה
הוא מציע משהו הפוך ממה שהגיוני: אם כרגע המשקולת של התעסוקה במדינת ישראל היא גוש-דן, הקלת הגעה אליה מהצפון תוך עקיפת חיפה רק תחמיר את ניוונה הכלכלי של חיפה, ולא להיפך. הוא טועה לטעמי כשאמר שמי שגר ברמת-גן יוכל לעבוד בחיפה (זה במידה ויפתחו עוד עסקים שם, מאחר והנגישות תסייע בכך כביכול), יראה כי טוב ויחליט לעבור לגור שם מתישהו. אם כבר הפוך, אנשים יעברו לגור בחיפה ובקריות, בנהריה ועוד מקומות שזולים מהמרכז (פה היתרון של הצפון) - ואז יכבידו עוד יותר על דרכי התחבורה אל גוש-דן. הוא רק יחזק את חוסר שיווי המשקל.

טוב מאוד האופן בו יצחקי הגיב לטענות שלו. לפי דעתי זו חשיבה מצויינת: "מערכת תחבורתית לא צריכה להביא את כולם למקום אחד. היא צריכה לפזר אותם על פני כול מדינת ישראל".
ולאחר שמוזכרת שוב מנהרת השדרה אצל אדם אחר, יצחקי כבר מתעצבן ובצדק:
"...אני לא אתן, כול עוד אני חי, אני אומר לך, אני לא אתן לדבר הזה לקרות לשדרה הזאת. מבחינתי השדרה הזאת זו בעיה כלכלית ממדרגה ראשונה. הפיקציה הזאת של לחשב כמות דקות כפול זמן של אנשים כפול יכולת השתכרות או תפוקות , היא לא באמת אמיתית. אנחנו צריכים ליצור מצב שבו אנשים לא יצאו לתל אביב מנהרייה, לא שהם ייסעו לתל אביב מנהריה, שהם לא ייסעו לתל אביב מנהריה. אתם לא מבינים את זה , אתם לא קולטים על זה"..."אם אנחנו באמת רוצים ליצור מאסה, אנחנו רוצים ליצור מאסה של תעסוקה בצפון, בגליל המערבי...על מנת באמת לשרת את התעסוקה. אנחנו רוצים שאנשים בסוף יהיו עסוקים על יד הבית שלהם כמה שאפשר. אתה יודע מה עושה הרכבת לבאר שבע? היא לוקחת את תושבי באר שבע לעבוד בתל אביב , זה מה היא עושה...יותר אנשים קמים בבוקר בבאר שבע, נוסעים ברכבת לתל אביב מאשר אנשים שגרים בתל אביב ונוסעים לעבוד בתל אביב."
 

nitro11

New member
חילופי הדברים בין דביר לנגר ליו"ר הותל מבדרים ביותר

במסמך השני (סיכום הפרוטוקול לאחר העריכה) יש עוד דברים
מעניינים שמעידים חד-משמעית על גניזת חלופת השדרה המופרכת.
שימו לב לתגובתו של אביגדור יצחקי לדברי דביר לנגר ואורית סקר.
חילופי הדברים בין דביר לנגר ליו"ר הותל מבדרים ביותר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה