כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)

כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-MAGAZINE-1.5991513

"מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים תייקר את הפרויקט בחצי מיליארד שקל ותפגע בגן הפעמון"

"הוועדה המחוזית שוקלת לחצוב מנהרה שתפגע בפארק המסילה ובגן הפעמון בירושלים בשל התנגדות תושבי המושבה הגרמנית לתוואי העובר בשכונתם. החלופה צפויה לעכב את הפרויקט בכשלוש שנים"

"
חפירת מנהרה לרכבת הקלה בירושלים באזור עמק רפאים תביא לפגיעה בפארק המסילה, וצפויה לעלות כחצי מיליארד שקל יותר מאשר העברת הרכבת ברחוב עמק רפאים, כפי שתוכנן. כך עולה ממסמכים שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון בירושלים. הוועדה המחוזית בירושלים תקבל החלטה על תוואי הרכבת בעוד כחודש, לאחר שהוועדה המקומית תעביר לה את המלצתה.
בשנה האחרונה מנהלים תושבים וסוחרים מרחוב עמק רפאים (המושבה הגרמנית) בדרום ירושלים מאבק ציבורי נרחב נגד העברת הרכבת הקלה במרכז הרחוב ההיסטורי. בשל ההתנגדות, לא אושר קטע זה של המסילה שהוחרג מהתוכנית לקו הכחול של הרכבת הקלה והובא לדיון מחודש. ביום שני קיימה הוועדה המחוזית דיון שבמסגרתו הציגו אנשי "תוכנית אב לתחבורה" (גוף חצי ממשלתי וחצי עירוני לניהול מערכת התחבורה העתידית של הבירה) את החלופות השונות להעברת הקו."

לא אעתיק לכאן את הטקסט המלא כי הכתבה ארוכה ומפורטת, אבל מי שעוקב אחרי העניינים מבין לאן זה הולך. המון נימבי.
 
לא בטוח שזה נימבי. נימבי זה: "אנחנו רוצים את זה אבל לא

כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-MAGAZINE-1.5991513

"מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים תייקר את הפרויקט בחצי מיליארד שקל ותפגע בגן הפעמון"

"הוועדה המחוזית שוקלת לחצוב מנהרה שתפגע בפארק המסילה ובגן הפעמון בירושלים בשל התנגדות תושבי המושבה הגרמנית לתוואי העובר בשכונתם. החלופה צפויה לעכב את הפרויקט בכשלוש שנים"

"
חפירת מנהרה לרכבת הקלה בירושלים באזור עמק רפאים תביא לפגיעה בפארק המסילה, וצפויה לעלות כחצי מיליארד שקל יותר מאשר העברת הרכבת ברחוב עמק רפאים, כפי שתוכנן. כך עולה ממסמכים שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון בירושלים. הוועדה המחוזית בירושלים תקבל החלטה על תוואי הרכבת בעוד כחודש, לאחר שהוועדה המקומית תעביר לה את המלצתה.
בשנה האחרונה מנהלים תושבים וסוחרים מרחוב עמק רפאים (המושבה הגרמנית) בדרום ירושלים מאבק ציבורי נרחב נגד העברת הרכבת הקלה במרכז הרחוב ההיסטורי. בשל ההתנגדות, לא אושר קטע זה של המסילה שהוחרג מהתוכנית לקו הכחול של הרכבת הקלה והובא לדיון מחודש. ביום שני קיימה הוועדה המחוזית דיון שבמסגרתו הציגו אנשי "תוכנית אב לתחבורה" (גוף חצי ממשלתי וחצי עירוני לניהול מערכת התחבורה העתידית של הבירה) את החלופות השונות להעברת הקו."

לא אעתיק לכאן את הטקסט המלא כי הכתבה ארוכה ומפורטת, אבל מי שעוקב אחרי העניינים מבין לאן זה הולך. המון נימבי.
לא בטוח שזה נימבי. נימבי זה: "אנחנו רוצים את זה אבל לא
לידנו". פה יש: "אנחנו לא רוצים את זה. לא לידנו ולא רחוק מאיתנו". הרכבת הקלה נתפסת ע"י רבים כדבר מיותר.

משרד התחבורה נכשל במיתוג של הרכבת הקלה. צריך לעשות פרסומות בטלוויזיה שמראות את התועלת של הרכבת הקלה. בישראל היא נחשבת כדבר רע שנכפה על התושבים ללא צורך.
 

alantan

New member
תודה על הודעתך. אם תרצה להמשיך עם הודעות נוספות

לא בטוח שזה נימבי. נימבי זה: "אנחנו רוצים את זה אבל לא
לידנו". פה יש: "אנחנו לא רוצים את זה. לא לידנו ולא רחוק מאיתנו". הרכבת הקלה נתפסת ע"י רבים כדבר מיותר.

משרד התחבורה נכשל במיתוג של הרכבת הקלה. צריך לעשות פרסומות בטלוויזיה שמראות את התועלת של הרכבת הקלה. בישראל היא נחשבת כדבר רע שנכפה על התושבים ללא צורך.
תודה על הודעתך. אם תרצה להמשיך עם הודעות נוספות
נשמח לארח אותך בפורום בתור משתמש רשום.
 

נתנאל531

Well-known member
הרכבת הקלה במתכונתה הירושלמית היא צרה לתושבים

כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-MAGAZINE-1.5991513

"מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים תייקר את הפרויקט בחצי מיליארד שקל ותפגע בגן הפעמון"

"הוועדה המחוזית שוקלת לחצוב מנהרה שתפגע בפארק המסילה ובגן הפעמון בירושלים בשל התנגדות תושבי המושבה הגרמנית לתוואי העובר בשכונתם. החלופה צפויה לעכב את הפרויקט בכשלוש שנים"

"
חפירת מנהרה לרכבת הקלה בירושלים באזור עמק רפאים תביא לפגיעה בפארק המסילה, וצפויה לעלות כחצי מיליארד שקל יותר מאשר העברת הרכבת ברחוב עמק רפאים, כפי שתוכנן. כך עולה ממסמכים שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון בירושלים. הוועדה המחוזית בירושלים תקבל החלטה על תוואי הרכבת בעוד כחודש, לאחר שהוועדה המקומית תעביר לה את המלצתה.
בשנה האחרונה מנהלים תושבים וסוחרים מרחוב עמק רפאים (המושבה הגרמנית) בדרום ירושלים מאבק ציבורי נרחב נגד העברת הרכבת הקלה במרכז הרחוב ההיסטורי. בשל ההתנגדות, לא אושר קטע זה של המסילה שהוחרג מהתוכנית לקו הכחול של הרכבת הקלה והובא לדיון מחודש. ביום שני קיימה הוועדה המחוזית דיון שבמסגרתו הציגו אנשי "תוכנית אב לתחבורה" (גוף חצי ממשלתי וחצי עירוני לניהול מערכת התחבורה העתידית של הבירה) את החלופות השונות להעברת הקו."

לא אעתיק לכאן את הטקסט המלא כי הכתבה ארוכה ומפורטת, אבל מי שעוקב אחרי העניינים מבין לאן זה הולך. המון נימבי.
הרכבת הקלה במתכונתה הירושלמית היא צרה לתושבים
עבודות לא-נגמרות שחוסמות את הרחוב לשנים והופכות אותו לאתר בניה גדול, הורסות את המסחר ומציקות בלי סוף לתושבים, וגם לאחר מכן סובלים מרצועה רחבה שנלקחה לשימוש בלעדי של הרכבת הקלה, שלא לדבר על הסכמי הפעלה שערוריתיים שהופכים את הציבור למשרתי הרכבת הקלה, במקום להפך (ביטול קווי נסיעה מקבילים משיקולי רווח של מפעיל הרק"ל).
&nbsp
המטרונית החיפאית לעומתה מתבססת בעיקרה על נת"צים / מת"צים ישנים, או מסלולים חדשים שנסללו במיוחד לטובתה, בלי לקחת נתיבים ציבורים קודמים לחזקתה הבלעדית, ובהתאם זכתה להרבה פחות התנגדות
 

arand

New member
יש בכלל השוואה בין מטרונית לרכבת קלה?

הרכבת הקלה במתכונתה הירושלמית היא צרה לתושבים
עבודות לא-נגמרות שחוסמות את הרחוב לשנים והופכות אותו לאתר בניה גדול, הורסות את המסחר ומציקות בלי סוף לתושבים, וגם לאחר מכן סובלים מרצועה רחבה שנלקחה לשימוש בלעדי של הרכבת הקלה, שלא לדבר על הסכמי הפעלה שערוריתיים שהופכים את הציבור למשרתי הרכבת הקלה, במקום להפך (ביטול קווי נסיעה מקבילים משיקולי רווח של מפעיל הרק"ל).
&nbsp
המטרונית החיפאית לעומתה מתבססת בעיקרה על נת"צים / מת"צים ישנים, או מסלולים חדשים שנסללו במיוחד לטובתה, בלי לקחת נתיבים ציבורים קודמים לחזקתה הבלעדית, ובהתאם זכתה להרבה פחות התנגדות
יש בכלל השוואה בין מטרונית לרכבת קלה?
לא יכול להיות בכלל השוואה
רכבת קלה טובה בכל המובנים
 

Ccyclist

Well-known member
בפארק המסילה צריכה להיות מנהרת קומתיים עד לבקעה.

כתבה בהארץ על מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים (ירושלים)
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-MAGAZINE-1.5991513

"מנהרת הרכבת הקלה בעמק רפאים תייקר את הפרויקט בחצי מיליארד שקל ותפגע בגן הפעמון"

"הוועדה המחוזית שוקלת לחצוב מנהרה שתפגע בפארק המסילה ובגן הפעמון בירושלים בשל התנגדות תושבי המושבה הגרמנית לתוואי העובר בשכונתם. החלופה צפויה לעכב את הפרויקט בכשלוש שנים"

"
חפירת מנהרה לרכבת הקלה בירושלים באזור עמק רפאים תביא לפגיעה בפארק המסילה, וצפויה לעלות כחצי מיליארד שקל יותר מאשר העברת הרכבת ברחוב עמק רפאים, כפי שתוכנן. כך עולה ממסמכים שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון בירושלים. הוועדה המחוזית בירושלים תקבל החלטה על תוואי הרכבת בעוד כחודש, לאחר שהוועדה המקומית תעביר לה את המלצתה.
בשנה האחרונה מנהלים תושבים וסוחרים מרחוב עמק רפאים (המושבה הגרמנית) בדרום ירושלים מאבק ציבורי נרחב נגד העברת הרכבת הקלה במרכז הרחוב ההיסטורי. בשל ההתנגדות, לא אושר קטע זה של המסילה שהוחרג מהתוכנית לקו הכחול של הרכבת הקלה והובא לדיון מחודש. ביום שני קיימה הוועדה המחוזית דיון שבמסגרתו הציגו אנשי "תוכנית אב לתחבורה" (גוף חצי ממשלתי וחצי עירוני לניהול מערכת התחבורה העתידית של הבירה) את החלופות השונות להעברת הקו."

לא אעתיק לכאן את הטקסט המלא כי הכתבה ארוכה ומפורטת, אבל מי שעוקב אחרי העניינים מבין לאן זה הולך. המון נימבי.
בפארק המסילה צריכה להיות מנהרת קומתיים עד לבקעה.
למעט עיקול אחד פארק המסילה מקביל לרחוב עמק רפאים ודי צמוד אליו. תחנות בדרך בית לחם, בריכת ירושלים ובקעה ישרתו היטב את השכונה. אפשר להבין מדוע יש לחץ לשימוש בתוואי הזה במקום רחוב עמק רפאים עצמו.
&nbsp
הבעיה היא שבנייה ללא הכנה למנהרת רכבת בינעירונית מתחת למנהרת הרק"ל תסתום את הגולל על האפשרות לחבר את מלחה לאומה דרך הציר הקיים הזה שניתן לפתחו באמצעים זולים יחסית של חפירה וכיסוי. התוואי הישן מאפשר תחנה בתלפיות שתנגיש את הרכבת גם לדרום מזרח העיר.
&nbsp
חפירה וכיסוי תאפשר את חידוש פארק המסילה מעל לתוואי. בקטע שבין החאן לבקעה היא תצריך מנהרה דו קומתית כדי שהרק"ל ור"י תוכלנה להשתמש באותו התוואי. לדעתי הרק"ל תוכל לעצור ברציף החאן ההיסטורי וברציף מקביל במתחם, לרדת לקומה העליונה של המנהרה המשותפת בתחום המתחם, ולעלות לרחוב בן זכאי בבקעה. מסילות ר"י יוכלו לצאת מפורטל מנהרת הTBM בסביבות גן סמאטס / יעל לקומה התחתונה של המנהרה המשותפת ולהמשיך בקומה היחידה של המנהרה שאחרי בקעה. יתכן שניתן לבנות את המנהרה העליונה תוך כדי חפירת היסודות לעומק הדרוש למנהרה התחתונה אך עדיף ששתיהן יבנו כמכלול אחד על תשתיות המילוט והניקוז שלהן. אסור שמנהרת הרק"ל תתכונן ותיבנה באופן שיחסום את אופציית מנהרת הרכבת הבינעירונית באופן שצריך את המשך מנהרת ה TBM עד אל מעבר לצומת אורנים תוך וויתור על השליש לתוואי ה C&C כי זה ייקור מיותר שיפגע בסיכוי לקידום הפרוייקט.
&nbsp
&nbsp
 

amit1270

New member
אין שום הצדקה למנהרה שם

בפארק המסילה צריכה להיות מנהרת קומתיים עד לבקעה.
למעט עיקול אחד פארק המסילה מקביל לרחוב עמק רפאים ודי צמוד אליו. תחנות בדרך בית לחם, בריכת ירושלים ובקעה ישרתו היטב את השכונה. אפשר להבין מדוע יש לחץ לשימוש בתוואי הזה במקום רחוב עמק רפאים עצמו.
&nbsp
הבעיה היא שבנייה ללא הכנה למנהרת רכבת בינעירונית מתחת למנהרת הרק"ל תסתום את הגולל על האפשרות לחבר את מלחה לאומה דרך הציר הקיים הזה שניתן לפתחו באמצעים זולים יחסית של חפירה וכיסוי. התוואי הישן מאפשר תחנה בתלפיות שתנגיש את הרכבת גם לדרום מזרח העיר.
&nbsp
חפירה וכיסוי תאפשר את חידוש פארק המסילה מעל לתוואי. בקטע שבין החאן לבקעה היא תצריך מנהרה דו קומתית כדי שהרק"ל ור"י תוכלנה להשתמש באותו התוואי. לדעתי הרק"ל תוכל לעצור ברציף החאן ההיסטורי וברציף מקביל במתחם, לרדת לקומה העליונה של המנהרה המשותפת בתחום המתחם, ולעלות לרחוב בן זכאי בבקעה. מסילות ר"י יוכלו לצאת מפורטל מנהרת הTBM בסביבות גן סמאטס / יעל לקומה התחתונה של המנהרה המשותפת ולהמשיך בקומה היחידה של המנהרה שאחרי בקעה. יתכן שניתן לבנות את המנהרה העליונה תוך כדי חפירת היסודות לעומק הדרוש למנהרה התחתונה אך עדיף ששתיהן יבנו כמכלול אחד על תשתיות המילוט והניקוז שלהן. אסור שמנהרת הרק"ל תתכונן ותיבנה באופן שיחסום את אופציית מנהרת הרכבת הבינעירונית באופן שצריך את המשך מנהרת ה TBM עד אל מעבר לצומת אורנים תוך וויתור על השליש לתוואי ה C&C כי זה ייקור מיותר שיפגע בסיכוי לקידום הפרוייקט.
&nbsp
&nbsp
אין שום הצדקה למנהרה שם
רכבת קלה היא כלי עירוני שנועד לנוע במפלס הרחוב ומשתלב בו בצורה הטובה ביותר. רק במקרים קיצוניים יש הצדקה למנהור קווי רק"ל: הגדלת הקיבולת, כמו ביציר הכלאיים של גוש דן (שהיה צריך להיסלל כמטרו מלכתחילה) או במקום שבו העבירות קשה ביותר. בקווים המתוכננים בירושלים יש רק מקום אחד כזה - קטע הקו הכחול שבין רח' שטראוס לסנהדריה, שם הטופוגרפיה נותנת עדיפות למנהור והמעבר בלב ה"קסבה" החרדית ורחובותיה הצרים בעייתי ביותר.
&nbsp
הבעיות האלה לא קיימות בעמק רפאים, שהוא אחד הרחובות המישוריים ביותר בירושלים, ובנוסף לכך זה רחוב מסחרי שיכול רק להרוויח ממעבר רכבת קלה בו (בדומה לרחוב יפו) שאחת מתוצאות הלוואי שלה יהיה חסימת הרחוב לתנועת רכבים עוברת, שמהווה כ-70% מכלל התנועה שם (תהיה גישה לרכב כמעט לכל אורך הרחוב למעט סביב התחנה המתוכננת). הפחתת התנועה תקטין את הרעש והזיהום ותהפוך את רחוב עמק רפאים לנעים ואטרקטיבי הרבה יותר. כל זה יימנע אם יחליטו על תוואי עוקף, עילי או תחתי.
&nbsp
תושבי המושבה הגרמנית המתנגדים לרכבת הקלה בעמק רפאים מדברים מתוך בורות ופחד משינויים. למרבה הצער יש להם המון כסף והשפעה והם הצליחו לגרור את הוועדה המחוזית לדיונים מיותרים ללא הכרעה במקום להיזרק מכל המדרגות. ראיתי את האנשים האלה באחד הכנסים. כמעט כולם בני 70 ומעלה. כל מי שיצא לי לשוחח איתו על הנושא הפגין בורות מדהימה. אחד מאותם אנשים סיפר לי שהרכבת הקלה דורסת למוות אנשים כל יום, אבל לא מדווחים על זה בחדשות... הוא קצת התבלבל עם רכבת אחרת....
 

Ccyclist

Well-known member
יש שם רחוב צר ותוואי עוקף צמוד.

אין שום הצדקה למנהרה שם
רכבת קלה היא כלי עירוני שנועד לנוע במפלס הרחוב ומשתלב בו בצורה הטובה ביותר. רק במקרים קיצוניים יש הצדקה למנהור קווי רק"ל: הגדלת הקיבולת, כמו ביציר הכלאיים של גוש דן (שהיה צריך להיסלל כמטרו מלכתחילה) או במקום שבו העבירות קשה ביותר. בקווים המתוכננים בירושלים יש רק מקום אחד כזה - קטע הקו הכחול שבין רח' שטראוס לסנהדריה, שם הטופוגרפיה נותנת עדיפות למנהור והמעבר בלב ה"קסבה" החרדית ורחובותיה הצרים בעייתי ביותר.
&nbsp
הבעיות האלה לא קיימות בעמק רפאים, שהוא אחד הרחובות המישוריים ביותר בירושלים, ובנוסף לכך זה רחוב מסחרי שיכול רק להרוויח ממעבר רכבת קלה בו (בדומה לרחוב יפו) שאחת מתוצאות הלוואי שלה יהיה חסימת הרחוב לתנועת רכבים עוברת, שמהווה כ-70% מכלל התנועה שם (תהיה גישה לרכב כמעט לכל אורך הרחוב למעט סביב התחנה המתוכננת). הפחתת התנועה תקטין את הרעש והזיהום ותהפוך את רחוב עמק רפאים לנעים ואטרקטיבי הרבה יותר. כל זה יימנע אם יחליטו על תוואי עוקף, עילי או תחתי.
&nbsp
תושבי המושבה הגרמנית המתנגדים לרכבת הקלה בעמק רפאים מדברים מתוך בורות ופחד משינויים. למרבה הצער יש להם המון כסף והשפעה והם הצליחו לגרור את הוועדה המחוזית לדיונים מיותרים ללא הכרעה במקום להיזרק מכל המדרגות. ראיתי את האנשים האלה באחד הכנסים. כמעט כולם בני 70 ומעלה. כל מי שיצא לי לשוחח איתו על הנושא הפגין בורות מדהימה. אחד מאותם אנשים סיפר לי שהרכבת הקלה דורסת למוות אנשים כל יום, אבל לא מדווחים על זה בחדשות... הוא קצת התבלבל עם רכבת אחרת....
יש שם רחוב צר ותוואי עוקף צמוד.
בין הרחובות מרטין לותר קינג והמליץ מדובר בכביש דו נתיבי. אין כרגע כביש מקביל שמאפשר נסיעה עוקפת באותו הכיוון. תוואי המסילה הישנה צמוד לשכונה למעט עיקול גן סמאטס / יעל.
&nbsp
ברור שהתושבים יעדיפו שהתוואי העוקף הצמוד לשכונה ישמש את הרק"ל וזה עלול לבוא במחיר פארק המסילה וחסימת האופציה לשימוש בתוואי ע"י ר"י אם לא יהיה תיכנון לעתיד.
&nbsp
רכבת קלה הינה שונה מטראם ישן בכך שהיא דורשת לרוב זכות דרך אקסקלוסיבית על מנת להיות יעילה יותר מאוטובס. אם זכות הדרך הזו יוצרת בעיות בשכונת מגורים בטבעת הראשונה סביב מרכז העיר יצטרכו לחשוב על פתרונות אחרים או לרק"ל או למערכת הכבישים (במחיר של העברת התנועה דרך רחובות מגורים שקטים וצרים יותר באזור ההיסטורי הזה). הפתרון הזול הוא לאבד את פארק המסילה בקטע הזה וחבל.
 

amit1270

New member
יש רחובות מקבילים לתנועה עוברת: דרך בית לחם, דרך חברון, ועוד

יש שם רחוב צר ותוואי עוקף צמוד.
בין הרחובות מרטין לותר קינג והמליץ מדובר בכביש דו נתיבי. אין כרגע כביש מקביל שמאפשר נסיעה עוקפת באותו הכיוון. תוואי המסילה הישנה צמוד לשכונה למעט עיקול גן סמאטס / יעל.
&nbsp
ברור שהתושבים יעדיפו שהתוואי העוקף הצמוד לשכונה ישמש את הרק"ל וזה עלול לבוא במחיר פארק המסילה וחסימת האופציה לשימוש בתוואי ע"י ר"י אם לא יהיה תיכנון לעתיד.
&nbsp
רכבת קלה הינה שונה מטראם ישן בכך שהיא דורשת לרוב זכות דרך אקסקלוסיבית על מנת להיות יעילה יותר מאוטובס. אם זכות הדרך הזו יוצרת בעיות בשכונת מגורים בטבעת הראשונה סביב מרכז העיר יצטרכו לחשוב על פתרונות אחרים או לרק"ל או למערכת הכבישים (במחיר של העברת התנועה דרך רחובות מגורים שקטים וצרים יותר באזור ההיסטורי הזה). הפתרון הזול הוא לאבד את פארק המסילה בקטע הזה וחבל.
יש רחובות מקבילים לתנועה עוברת: דרך בית לחם, דרך חברון, ועוד
ובכל מקרה תהיה גישה לרכב פרטי (לא לתנועה עוברת) ובקטע הצר של רחוב עמק רפאים מתוכננת מסילה בודדת לאורך כ-400 מטר, עם זכות דרך אקסקלוסיבית לרק"ל, לצד נתיב לתנועה חד-סטרית לרכב. קטע עם מסילה בודדת עשוי להגביל את התדירות, אבל התדירות הצפויה בשלוחה הזאת לא תהיה גבוהה במיוחד (מדובר בשלוחה ולא בקו הראשי), כך שאין בעיה עם הקטע הזה, והנושא נבדק.

הרק"ל בעמק רפאים לא יוצרת בעיות (אם כבר אז ההפך) ואין שום צורך למצוא פתרונות אחרים. פארק המסילה הוא קונסנזוס, וגם מתנגדי הרק"ל בעמק רפאים לא רוצים לפגוע בו, ולכן הציעו את המנהור. כעת התברר שהמנהור מסובך על סף ה"לא ישים", יקר מאוד וגם פוגע בפארק, ולדעת כל המומחים (למעט אלה שהמתנגדים שכרו...) גם מיותר.
 

Ccyclist

Well-known member
אלו אינם רחובות רלוונטים לבאים ממערב לשכונה או מאורנים.

יש רחובות מקבילים לתנועה עוברת: דרך בית לחם, דרך חברון, ועוד
ובכל מקרה תהיה גישה לרכב פרטי (לא לתנועה עוברת) ובקטע הצר של רחוב עמק רפאים מתוכננת מסילה בודדת לאורך כ-400 מטר, עם זכות דרך אקסקלוסיבית לרק"ל, לצד נתיב לתנועה חד-סטרית לרכב. קטע עם מסילה בודדת עשוי להגביל את התדירות, אבל התדירות הצפויה בשלוחה הזאת לא תהיה גבוהה במיוחד (מדובר בשלוחה ולא בקו הראשי), כך שאין בעיה עם הקטע הזה, והנושא נבדק.

הרק"ל בעמק רפאים לא יוצרת בעיות (אם כבר אז ההפך) ואין שום צורך למצוא פתרונות אחרים. פארק המסילה הוא קונסנזוס, וגם מתנגדי הרק"ל בעמק רפאים לא רוצים לפגוע בו, ולכן הציעו את המנהור. כעת התברר שהמנהור מסובך על סף ה"לא ישים", יקר מאוד וגם פוגע בפארק, ולדעת כל המומחים (למעט אלה שהמתנגדים שכרו...) גם מיותר.
אלו אינם רחובות רלוונטים לבאים ממערב לשכונה או מאורנים.
עיקוף דרך רחוב יהודה או סיבוב שלם דרך רחובות צריך כמו הילדרסהיימר לשופן וז'בוטינסקי אינם נוחים במיוחד לתנועה מבן זכאי, קטמון הישנה, המושבה היוונית ומערב המושבה הגרמנית.
&nbsp
דרך חברון פותרת את הבעיה לבאים מדרום מזרח בלבד.
&nbsp
כל זה כשיש ציר חלופי אפשרי שניתן לפתח אותו לטובת רק"ל דו מסילתי שיכול לעבור בעתיד כענף מהקו הכחול ל"קו סגול" או קו עתידי אחר.
&nbsp
&nbsp
 

amit1270

New member
יש רחובות עוקפים גם ממערב, אבל זאת לא הנקודה

אלו אינם רחובות רלוונטים לבאים ממערב לשכונה או מאורנים.
עיקוף דרך רחוב יהודה או סיבוב שלם דרך רחובות צריך כמו הילדרסהיימר לשופן וז'בוטינסקי אינם נוחים במיוחד לתנועה מבן זכאי, קטמון הישנה, המושבה היוונית ומערב המושבה הגרמנית.
&nbsp
דרך חברון פותרת את הבעיה לבאים מדרום מזרח בלבד.
&nbsp
כל זה כשיש ציר חלופי אפשרי שניתן לפתח אותו לטובת רק"ל דו מסילתי שיכול לעבור בעתיד כענף מהקו הכחול ל"קו סגול" או קו עתידי אחר.
&nbsp
&nbsp
יש רחובות עוקפים גם ממערב, אבל זאת לא הנקודה
המטרה היא לא לפתור את בעיות הרכב הפרטי אלא לספק לו אלטרנטיבה ראויה. לרחוב עמק רפאים יש הרבה יותר מה להציע מציר לתנועת מכוניות עוברת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה