כתבה נוסטלגית על מנהרת הרכבת החיג'אזית במשולש הגבולות

מצב
הנושא נעול.
כתבה נוסטלגית על מנהרת הרכבת החיג'אזית במשולש הגבולות

כתבה נוסטלגית על מנהרת הרכבת החיג'אזית במשולש הגבולות
ישראל-ירדן-סוריה, שנמצאת בשטח ישראל אך מעבר לגדר הגבול.
קישור לכתבה
מומלץ מאוד לצפות לטעמי למי שחובב נוסטלגיית רכבות
לא הכרתי אותה כלל! (בהתחלה הייתי בטוח שמדובר על מנהרת ראמין שבשומרון)
 
עד הקמת ישראל נסעו ברכבת למכה מכל המקומות. ישראל חתכה את

כתבה נוסטלגית על מנהרת הרכבת החיג'אזית במשולש הגבולות
ישראל-ירדן-סוריה, שנמצאת בשטח ישראל אך מעבר לגדר הגבול.
קישור לכתבה
מומלץ מאוד לצפות לטעמי למי שחובב נוסטלגיית רכבות
לא הכרתי אותה כלל! (בהתחלה הייתי בטוח שמדובר על מנהרת ראמין שבשומרון)
עד הקמת ישראל נסעו ברכבת למכה מכל המקומות. ישראל חתכה את
המסילה ממצרים והמסילה מנבלוס והמסילה מלבנון והמסילה לירדן. ישראל שמה גבול על המסילות ויותר אין נוסעים. חוגגים 70 לישראל אבל צריך לזכור על חשבון מי החגיגות ומה קרה לפני 70 שנים. המנהרות הם הוכחות למה שקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
רכבות בינ"ל היו. האשמה בהחלטה מדינות ערב לחרם טוטאלי.

עד הקמת ישראל נסעו ברכבת למכה מכל המקומות. ישראל חתכה את
המסילה ממצרים והמסילה מנבלוס והמסילה מלבנון והמסילה לירדן. ישראל שמה גבול על המסילות ויותר אין נוסעים. חוגגים 70 לישראל אבל צריך לזכור על חשבון מי החגיגות ומה קרה לפני 70 שנים. המנהרות הם הוכחות למה שקרה.
רכבות בינ"ל היו. האשמה בהחלטה מדינות ערב לחרם טוטאלי.
מצריים תמיד היתה עצמאית בתאוריה גם כשנשלטה מהשגרירות הבריטית. סוריה ולבנון היו בשליטה צרפתית רוב תקופת פעילות המנהרה הזו. בין אמצע שנות הארבעים ל48 סוריה, לבנון וירדן היו עצמאיות ופא"י נשלטה ע"י בריטניה. הגבולות לא מנעו את תנועת הרכבות.
&nbsp
מי שמנעו את חידוש תנועת הרכבות בשנות החמישים היו מדינות ערב שבחרו להחרים את ישראל בצורה טוטאלית. בברלין הרכבות המערביות המשיכו לנסוע דרך המזרח גם כשהיתה החומה וכל המובלעת המערבית נשענה על קו רכבת שחצה למערב גרמניה דרך שטח המזרח במשך 45 שנות חלוקת גרמניה. העוינות הערבית לישראל היתה גדולה יותר המעונינות של המלחמה הקרה.
&nbsp
&nbsp
 
כמעט מדוייק

רכבות בינ"ל היו. האשמה בהחלטה מדינות ערב לחרם טוטאלי.
מצריים תמיד היתה עצמאית בתאוריה גם כשנשלטה מהשגרירות הבריטית. סוריה ולבנון היו בשליטה צרפתית רוב תקופת פעילות המנהרה הזו. בין אמצע שנות הארבעים ל48 סוריה, לבנון וירדן היו עצמאיות ופא"י נשלטה ע"י בריטניה. הגבולות לא מנעו את תנועת הרכבות.
&nbsp
מי שמנעו את חידוש תנועת הרכבות בשנות החמישים היו מדינות ערב שבחרו להחרים את ישראל בצורה טוטאלית. בברלין הרכבות המערביות המשיכו לנסוע דרך המזרח גם כשהיתה החומה וכל המובלעת המערבית נשענה על קו רכבת שחצה למערב גרמניה דרך שטח המזרח במשך 45 שנות חלוקת גרמניה. העוינות הערבית לישראל היתה גדולה יותר המעונינות של המלחמה הקרה.
&nbsp
&nbsp
כמעט מדוייק
בזמן הסגר על ברלין לא הייתה תנועת רכבות והקשר בין ברלין המערבית לשאר העולם התבצע דרך "רכבת אווירית" בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
הסגר ארך כמה חודשים. השימוש במסילות המזרח - 45 שנה.

כמעט מדוייק
בזמן הסגר על ברלין לא הייתה תנועת רכבות והקשר בין ברלין המערבית לשאר העולם התבצע דרך "רכבת אווירית" בלבד.
הסגר ארך כמה חודשים. השימוש במסילות המזרח - 45 שנה.
בתוך העיר האובאהן (מטרו) המערבי נסע מתחת למזרח במספר קווים כל תקופת החלוקה. עד לבניית החומה ב61 היו תחנות פעילות בקטעים המזרחיים של הקווים שנסעו דרך מרכז העיר המזרחית (העיר חולדה במקור
לשני שלישים מערביים ושליש מזרחי, כך שהיו אזורים מערביים משני עברי מרכז העיר המזרחית, שני השלושים המערביים חולקו ל3 אזורי כיבוש כדי לתת לצרפת אזור משלה אך זה לא בא על חשבון השליש הסובייטי ).
&nbsp
סביב העיר וכן על הפרוזדור החוצה אותה מערכת האסבאהן (רכבת פרברית) ששירתה את מערב ברלין לא היתה של דויטשה באהן המערבית אלא של דויטשה רייכסבאהן המזרחית, והיו מי שהחרימו את המערכת כדי שלא להכניס מטבע קשיח (דויטשמארקים מערביים) תקופת המדינה המזרח גרמנית.
&nbsp
עד לבניית החומה ב61 העיר היתה פתוחה למעבר מצד לצד והיו מי שעבדו במערב וגרו המזרח, להבנתי שירותי הרכבת העירוניים פעלו ללא חלוקה קשיחה למעט שאלות בעלות עד לבניית החומה. אחרי בניית החומה נסגרו תחנות הרכבת של הקווים המערביים מתחת למזרח העיר אך הרכבות המשיכו לנסוע דרך המנהרות. המערכת הפרברית עברה להפעלה מחולקת.
&nbsp
הקו מצו למערב גרמניה דרך מגדברג היה שייך לדויטשה רייכסבאהן המזרחית והעובדה שסגרו אותו לכמה חודשים בתקופת המצור הסובייטי על מערב ברלין לא משנה את העיקרון שבמשך 44 שנות עויינות השירות פעל, כאשר ההשוואה היא לחרם טוטאלי של מדינות ערב על ישראל ואי חידוש הקשרים הרכבתיים אפילו למצריים איתה יש שלום כמעט 40 שנה.
 
החכמתי מתגובתך

הסגר ארך כמה חודשים. השימוש במסילות המזרח - 45 שנה.
בתוך העיר האובאהן (מטרו) המערבי נסע מתחת למזרח במספר קווים כל תקופת החלוקה. עד לבניית החומה ב61 היו תחנות פעילות בקטעים המזרחיים של הקווים שנסעו דרך מרכז העיר המזרחית (העיר חולדה במקור
לשני שלישים מערביים ושליש מזרחי, כך שהיו אזורים מערביים משני עברי מרכז העיר המזרחית, שני השלושים המערביים חולקו ל3 אזורי כיבוש כדי לתת לצרפת אזור משלה אך זה לא בא על חשבון השליש הסובייטי ).
&nbsp
סביב העיר וכן על הפרוזדור החוצה אותה מערכת האסבאהן (רכבת פרברית) ששירתה את מערב ברלין לא היתה של דויטשה באהן המערבית אלא של דויטשה רייכסבאהן המזרחית, והיו מי שהחרימו את המערכת כדי שלא להכניס מטבע קשיח (דויטשמארקים מערביים) תקופת המדינה המזרח גרמנית.
&nbsp
עד לבניית החומה ב61 העיר היתה פתוחה למעבר מצד לצד והיו מי שעבדו במערב וגרו המזרח, להבנתי שירותי הרכבת העירוניים פעלו ללא חלוקה קשיחה למעט שאלות בעלות עד לבניית החומה. אחרי בניית החומה נסגרו תחנות הרכבת של הקווים המערביים מתחת למזרח העיר אך הרכבות המשיכו לנסוע דרך המנהרות. המערכת הפרברית עברה להפעלה מחולקת.
&nbsp
הקו מצו למערב גרמניה דרך מגדברג היה שייך לדויטשה רייכסבאהן המזרחית והעובדה שסגרו אותו לכמה חודשים בתקופת המצור הסובייטי על מערב ברלין לא משנה את העיקרון שבמשך 44 שנות עויינות השירות פעל, כאשר ההשוואה היא לחרם טוטאלי של מדינות ערב על ישראל ואי חידוש הקשרים הרכבתיים אפילו למצריים איתה יש שלום כמעט 40 שנה.
החכמתי מתגובתך
ולגבי ההשוואה לישראל-מדינות ערב, לדעתי מראש העוינות הערבית הייתה גדולה בהרבה מהעוינות בין מזרח למערב גרמניה. שם היה מדובר באותו עם עם הבדלים פוליטיים חריפים אך בסיס משותף חזק יחסית. כמו כן מעולם לא הייתה מלחמה פעילה בין שתי המדינות האלו.
לעומת זאת, היישוב נתקל בעוינות מצד מדינות ערב לאורך כל תקופת קיומו ועם תום המנדט והכרזת העצמאות בפלישה מיידית מתוך מטרה מוצהרת להשמידו.
גם לאחר חתימת הסכמי השלום, השלום הוא קר. במצרים וירדן ממשיכים להסית נגד ישראל ורק לאחרונה מתחילים להגיע לשתופי פעולה בתחום האנרגיה.
לגבי קישור רכבתי למצרים וירדן: עד כמה שהבנתי הרשת הרכבתית של ירדן לא מאוד מפותחת. לא יודע לגבי מצרים אך מאמין שלהם בוודאי יש משהו יותר מוצלח מהירדנים (כמה עשורים של שליטה בריטית בדרך כלל עוזרים בנושא של פיתוח רכבות).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לזה היית קורא מצלח?אין רכבת בסיני,רק שלוחה קצרה ליד נמל סאיד

החכמתי מתגובתך
ולגבי ההשוואה לישראל-מדינות ערב, לדעתי מראש העוינות הערבית הייתה גדולה בהרבה מהעוינות בין מזרח למערב גרמניה. שם היה מדובר באותו עם עם הבדלים פוליטיים חריפים אך בסיס משותף חזק יחסית. כמו כן מעולם לא הייתה מלחמה פעילה בין שתי המדינות האלו.
לעומת זאת, היישוב נתקל בעוינות מצד מדינות ערב לאורך כל תקופת קיומו ועם תום המנדט והכרזת העצמאות בפלישה מיידית מתוך מטרה מוצהרת להשמידו.
גם לאחר חתימת הסכמי השלום, השלום הוא קר. במצרים וירדן ממשיכים להסית נגד ישראל ורק לאחרונה מתחילים להגיע לשתופי פעולה בתחום האנרגיה.
לגבי קישור רכבתי למצרים וירדן: עד כמה שהבנתי הרשת הרכבתית של ירדן לא מאוד מפותחת. לא יודע לגבי מצרים אך מאמין שלהם בוודאי יש משהו יותר מוצלח מהירדנים (כמה עשורים של שליטה בריטית בדרך כלל עוזרים בנושא של פיתוח רכבות).
לזה היית קורא מצלח?אין רכבת בסיני,רק שלוחה קצרה ליד נמל סאיד

 

Ccyclist

Well-known member
בין 67-73 ר"י הפעילה רכבות עד קנטרה שעל שפת התעלה.

לזה היית קורא מצלח?אין רכבת בסיני,רק שלוחה קצרה ליד נמל סאיד
בין 67-73 ר"י הפעילה רכבות עד קנטרה שעל שפת התעלה.
פא"י היתה מקושרת למצריים המסילה סטנדרטית כל שנות המנדט. המסילה בצפון סיני ורצועת עזה היתה פעילה עד שנות השבעים לפחות הן תחת השליטה המצרית והן תחת השליטה הישראלית. אם מצריים הזניחה את המסילה אחרי החזרת סיני זה עניין מצרי שיתכן שיש לו קשרים לשאלת הנורמליזציה.
 

luckydude

Active member
למיטב ידיעתי ישראל הרסה חלקים נרחבים מהמסילה בצפון סיני

בין 67-73 ר"י הפעילה רכבות עד קנטרה שעל שפת התעלה.
פא"י היתה מקושרת למצריים המסילה סטנדרטית כל שנות המנדט. המסילה בצפון סיני ורצועת עזה היתה פעילה עד שנות השבעים לפחות הן תחת השליטה המצרית והן תחת השליטה הישראלית. אם מצריים הזניחה את המסילה אחרי החזרת סיני זה עניין מצרי שיתכן שיש לו קשרים לשאלת הנורמליזציה.
למיטב ידיעתי ישראל הרסה חלקים נרחבים מהמסילה בצפון סיני
ונעשה שימוש בחלקי המסילה לבניית המצודות על קו בר לב.
&nbsp
המצרים שיקמו את המסילה מקנטרה לביר אל עבד בתחילת שנות ה2000 (ביחד עם בניית גשר פרידאן שנהרס ב67׳ בעזרה יפנית) אבל לאחר מספר שנים הזניחו אותה.
&nbsp
היום מעשית אין מסילת רכבת בסיני ואפילו חיבור רכבתי לאפריקה לא קיים יותר בגלל שאין גשר מעל תעלת סואץ המורחבת.
 

Ccyclist

Well-known member
הנקודה היא שב1950 היתה מסילה שחיברה סורב ע"י מצריים.

למיטב ידיעתי ישראל הרסה חלקים נרחבים מהמסילה בצפון סיני
ונעשה שימוש בחלקי המסילה לבניית המצודות על קו בר לב.
&nbsp
המצרים שיקמו את המסילה מקנטרה לביר אל עבד בתחילת שנות ה2000 (ביחד עם בניית גשר פרידאן שנהרס ב67׳ בעזרה יפנית) אבל לאחר מספר שנים הזניחו אותה.
&nbsp
היום מעשית אין מסילת רכבת בסיני ואפילו חיבור רכבתי לאפריקה לא קיים יותר בגלל שאין גשר מעל תעלת סואץ המורחבת.
הנקודה היא שב1950 היתה מסילה שחיברה סורב ע"י מצריים.
נטען שישראל ניתקה את כל החיבורים המסילתיים וכנגד טענה זו הבאתי את ייחודיות החרם הערבי בהשוואה למצבים אחרים של יריבות פוליטית כולל המלחמה הקרה.
&nbsp
אם מצב היריבות אחרי הפסקת הנשק של 49 היה דומה לזה שבמקומות אחרים באותה התקופה אז תנועת הרכבות על המסילה מחיפה לתעלה דרך עזה היתה מתחדשת בתחילת שנות החמישים על המסילה שהיתה אז והמשיכה להתקיים כ20 שנה אחר-כך. זה לא שולל ביקורת גבולות דרקונית במיוחד על נוסעים או דרישת אשרות כניסה ויציאה מיוחדות וכן לא שולל ביקורות מכס ארוכות על מטען, אבל בכל סיכסוך אחר עצם קיומו של החיבור הרכבתי לא היה מנותק באופן אבסולוטי.
 

נחלאותי

New member
תיקון קטן

הסגר ארך כמה חודשים. השימוש במסילות המזרח - 45 שנה.
בתוך העיר האובאהן (מטרו) המערבי נסע מתחת למזרח במספר קווים כל תקופת החלוקה. עד לבניית החומה ב61 היו תחנות פעילות בקטעים המזרחיים של הקווים שנסעו דרך מרכז העיר המזרחית (העיר חולדה במקור
לשני שלישים מערביים ושליש מזרחי, כך שהיו אזורים מערביים משני עברי מרכז העיר המזרחית, שני השלושים המערביים חולקו ל3 אזורי כיבוש כדי לתת לצרפת אזור משלה אך זה לא בא על חשבון השליש הסובייטי ).
&nbsp
סביב העיר וכן על הפרוזדור החוצה אותה מערכת האסבאהן (רכבת פרברית) ששירתה את מערב ברלין לא היתה של דויטשה באהן המערבית אלא של דויטשה רייכסבאהן המזרחית, והיו מי שהחרימו את המערכת כדי שלא להכניס מטבע קשיח (דויטשמארקים מערביים) תקופת המדינה המזרח גרמנית.
&nbsp
עד לבניית החומה ב61 העיר היתה פתוחה למעבר מצד לצד והיו מי שעבדו במערב וגרו המזרח, להבנתי שירותי הרכבת העירוניים פעלו ללא חלוקה קשיחה למעט שאלות בעלות עד לבניית החומה. אחרי בניית החומה נסגרו תחנות הרכבת של הקווים המערביים מתחת למזרח העיר אך הרכבות המשיכו לנסוע דרך המנהרות. המערכת הפרברית עברה להפעלה מחולקת.
&nbsp
הקו מצו למערב גרמניה דרך מגדברג היה שייך לדויטשה רייכסבאהן המזרחית והעובדה שסגרו אותו לכמה חודשים בתקופת המצור הסובייטי על מערב ברלין לא משנה את העיקרון שבמשך 44 שנות עויינות השירות פעל, כאשר ההשוואה היא לחרם טוטאלי של מדינות ערב על ישראל ואי חידוש הקשרים הרכבתיים אפילו למצריים איתה יש שלום כמעט 40 שנה.
תיקון קטן
בתקופת החלוקה, בגרמניה המערבית עוד לא היתה דויטשה באן אלא הבונדסבאן (כמו שיש עד היום באוסטריה ושוויץ). כששתי הגרמניות התאחדו, שתי החברות עוד המשיכו להתקיים עוד ארבע שנים עד 1.1.1994 ואז התאחדו לDB של ימינו.

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bundesbahn#1970-1993[/URL]
 

alantan

New member
מפחד לשכתב את ההסטוריה בשמך?

עד הקמת ישראל נסעו ברכבת למכה מכל המקומות. ישראל חתכה את
המסילה ממצרים והמסילה מנבלוס והמסילה מלבנון והמסילה לירדן. ישראל שמה גבול על המסילות ויותר אין נוסעים. חוגגים 70 לישראל אבל צריך לזכור על חשבון מי החגיגות ומה קרה לפני 70 שנים. המנהרות הם הוכחות למה שקרה.
מפחד לשכתב את ההסטוריה בשמך?
כפי שאתה בוודאי יודע, ובוחר להתעלם, מי ששמה גבול על המסילות לפני 70 שנה לא הייתה ישראל אלא צבאות לבנון, סוריה, ירדן, מצרים, עירק, ערב הסעודית, סודן, תימן ומרוקו.
&nbsp
לאחר המלחמה, כשישראל הושיטה, שוב ושוב, את ידה לשלום, מדינות ערב הן אלה שסירבו.
&nbsp
אם אתה רוצה להמשיך את הדיון, תרשם - הודעות אנונימיות נוספות בנושאים פוליטיים ושנויים במחלוקת תמחקנה.
 
בהקשר זה צריך להזכיר את צינור הנפט

מפחד לשכתב את ההסטוריה בשמך?
כפי שאתה בוודאי יודע, ובוחר להתעלם, מי ששמה גבול על המסילות לפני 70 שנה לא הייתה ישראל אלא צבאות לבנון, סוריה, ירדן, מצרים, עירק, ערב הסעודית, סודן, תימן ומרוקו.
&nbsp
לאחר המלחמה, כשישראל הושיטה, שוב ושוב, את ידה לשלום, מדינות ערב הן אלה שסירבו.
&nbsp
אם אתה רוצה להמשיך את הדיון, תרשם - הודעות אנונימיות נוספות בנושאים פוליטיים ושנויים במחלוקת תמחקנה.
בהקשר זה צריך להזכיר את צינור הנפט
שעבר דרך רמת הגולן והעביר נפט לנמלי לבנון, וישראל התירה להמשיך להשתמש בו גם לאחר מלחמת ששת הימים בה שטח הרמה עבר לשליטתה
 
אפרופו "ידינו מושטות לשלום עאלק"

מפחד לשכתב את ההסטוריה בשמך?
כפי שאתה בוודאי יודע, ובוחר להתעלם, מי ששמה גבול על המסילות לפני 70 שנה לא הייתה ישראל אלא צבאות לבנון, סוריה, ירדן, מצרים, עירק, ערב הסעודית, סודן, תימן ומרוקו.
&nbsp
לאחר המלחמה, כשישראל הושיטה, שוב ושוב, את ידה לשלום, מדינות ערב הן אלה שסירבו.
&nbsp
אם אתה רוצה להמשיך את הדיון, תרשם - הודעות אנונימיות נוספות בנושאים פוליטיים ושנויים במחלוקת תמחקנה.
אפרופו "ידינו מושטות לשלום עאלק"
בפעם היחידה שבאמת הושיטו יד (בגין וסאדאת) ,נפגשו קצינים ישראלים ומצריים בדימוס.הם החליפו חוויות .המצרים סיפרו לעמיתיהם שכאשר היו שומעים ברדיו את בן גוריון מכריז ש"ידינו מושטות לשלום" מייד הייתה מוכרזת כוננות עליונה כי באותו הלילה הייתה התקפה ישראלית
 

matrix200200

Active member
money talks bullshit walks

אפרופו "ידינו מושטות לשלום עאלק"
בפעם היחידה שבאמת הושיטו יד (בגין וסאדאת) ,נפגשו קצינים ישראלים ומצריים בדימוס.הם החליפו חוויות .המצרים סיפרו לעמיתיהם שכאשר היו שומעים ברדיו את בן גוריון מכריז ש"ידינו מושטות לשלום" מייד הייתה מוכרזת כוננות עליונה כי באותו הלילה הייתה התקפה ישראלית
money talks bullshit walks
במקום ליילל בפורום, תעשה משהוא בנידון.
גש מייד לעזה, או לטהרן ותושיט יד לשלום לאסמאעיל הנייה או לגנרל קאסם סולימאני.
ספר לנו אחרי זה, איך היה החומוס
 
תגובה ימינונית בבונית אופיינית. תושיט יד לאבו מאזן קודם כל

money talks bullshit walks
במקום ליילל בפורום, תעשה משהוא בנידון.
גש מייד לעזה, או לטהרן ותושיט יד לשלום לאסמאעיל הנייה או לגנרל קאסם סולימאני.
ספר לנו אחרי זה, איך היה החומוס
תגובה ימינונית בבונית אופיינית. תושיט יד לאבו מאזן קודם כל

טהרן והנייה יבואו אחר כך
מעדיף את החומוס של אבו חסן ביפו ....
ואתה כנראה באמת חי במטריקס יאללה צא ממנו
 

matrix200200

Active member
חומוס אבו חסן?

תגובה ימינונית בבונית אופיינית. תושיט יד לאבו מאזן קודם כל

טהרן והנייה יבואו אחר כך
מעדיף את החומוס של אבו חסן ביפו ....
ואתה כנראה באמת חי במטריקס יאללה צא ממנו
חומוס אבו חסן?
חומוס עם פטריות אני מניח?
אתה סתם מוציא שם רע לאבו חסן, אני בטוח שהוא לא מחזיק בחומרים אסורים אצלו במסעדה

ולמה שאני ארצה להושיט יד לאבו מאזן, באשר אל אסד, או אייטולה חמנאי?
בינתיים היחיד שהביא עניין בלהושיט יד לשלום, היית אתה.
אז קדימה תעשה את זה.
מה אני קשור?
או שאתה רק מיילל בפורומים?
 

alantan

New member
אני לא מושיט ידיים למכחישי שואה. יש גבול...

תגובה ימינונית בבונית אופיינית. תושיט יד לאבו מאזן קודם כל

טהרן והנייה יבואו אחר כך
מעדיף את החומוס של אבו חסן ביפו ....
ואתה כנראה באמת חי במטריקס יאללה צא ממנו
אני לא מושיט ידיים למכחישי שואה. יש גבול...
 

alantan

New member
יש בהחלט בעייתיות בחלק מהימניים באירופה, אבל לא כולם ניאו

אתה לא אבל הממשלה כן ,אימצה אל ליבה את הימין הנאו נאצי
אנטישמי ואיסלמופובי באירופה .
יש בהחלט בעייתיות בחלק מהימניים באירופה, אבל לא כולם ניאו
נאצים, כפי שמתבטאים אנשי שמאל מסויימים השכם וערב. הכלת כולם בתוך אותה קטגוריה, רק כי אינך מסכים עם הדעות שלהם היא עצלנות אינטלקטואלית. למשל חירט וילדרס ההולנדי, שמנסה למנוע השתלטות איסלמו-פשיסטית, הוא ליברל בכל עצמותיו, ורחוק שמים וארץ מנאצים ופשיזם. אבל זה לא מפריע לשמאל לקרוא לו פשיסט.
&nbsp
נהפוך הוא, רבים מהשמאל הרדיקלי נהנים לשתף פעולה עם איסלמיסטים בעלי דיעות פשיסטיות. למשל מנהיג הלייבור בבריטניה שדיבר לא כל כך מזמן על "חברינו בחמאס ובחיזבאללה". אבל כשזה משרת את מטרות הקומיסרים, זה פתאום בסדר להיות פשיסט.
(אם אתה לא מקבל שחיזבאללה היא ארגון פשיסטי, הנה תמונה להמחשה:
https://goo.gl/images/25doue)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה