תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.

תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.
בפוסט זה אסקור את תחנות הרכבת, הקיימות והעתידיות,
במזרח גוש-דן ואת חיבורן או אי חיבורן לרשת המתע"ן העתידית.

תחנת ראש-העין דרום
אתחיל מהתחנה בה ההחמצה היא הגדולה ביותר.
כיום לא מתוכנן שום מפגש של איזשהו קו מתע"ן עם תחנה זו,
אך מצב זה לא היה חייב להיות כך.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא קו רק"ל ומסתיים (או מתחיל)
בתחנה המרכזית של פתח תקוה.
אם קו זה היה נבנה כקו מטרו, היה ניתן להאריכו, מעבר
לפתח-תקוה, לכיוון תחנת ראש העין דרום ולמעשה עד ראש העין,
היכן שקו המטרו, הירוק כהה, מסתיים.

עוד קו מטרו שהיה יכול לעבור בתחנה זו, זה קו המטרו,
הירוק כהה, מראש העין לתל אביב.
כיום קו זה אינו מתוכנן לעבור בתחנה זו, אך קיימת גרסה שלו
שכן עוברת דרך תחנת ראש-העין דרום (תמונה 2).
שימו לב לכך שבגרסה זו של הקו, הוא עוקף את סירקין מצפון,
אני לא יודע אם הוא באמת פוגש את תחנת ראש-העין דרום,
אין מדובר בתוואי מדויק אז אני פשוט אניח שכן.
אני מניח שבחרו בתוואי שלא עובר בראש-העין דרום מכיוון
שגם הקו האדום לא עובר בה ולא ראו בה תחנת מעבר.
לסיכום תחנה זו תהיה ללא חיבור לקווי מטרו, חבל חבל חבל.
אך מצב זה לא חייב להישאר כך.
גם לאחר בנייתו, של קו המטרו הירוק כהה, ניתן יהיה לבנות
מעקף שיתחבר לראש העין דרום ומשם לראש העין,
למעשה יהיה שילוב של שתי החלופות.
כדי להאריך את הקו האדום ידרש לשנותו לקו מטרו,
האם זה יקרה, האם זה אפשרי, זה לפוסט שונה.

תחנת כפר-סבא מזרח
לתחנה זו היה אמור להגיע הקו הורוד, קו זה בוטל.
לדעתי ניתן להאריך את קו המטרו מכפר-סבא לתחנה זו.

תחנת ראש-העין צפון
אין תיכנון לאיזשהו קו מתע"ן שיגיע אליה.
לדעתי היא תתבטל בעתיד.

תחנת אלעד מחלף נחשונים
אין תיכנון לחיבור קו מתע"ן לתחנה זו.

תחנת תעופה
על פי התכנון כיום מתוכנן לעבור בתחנה זו קו ה-BRT
בין לוד לכפר-סבא, לאורך כביש 40 (בהנחה שהוא באמת מתוכנן).
לדעתי עם ההתפתחות של הערים בבקעת אונו,
יהיה כדאי להאריך את קו הרק"ל הסגול מצומת הטייסים
לתחנת תעופה.

תחנה במחלף נשרים
אני לא יודע אם באמת מתוכננת תחנה זו,
היא בטח לא תהיה פשוטה, מדובר במפגש של סמילת לוד-באר שבע,
מסילת 431 ומסילת עוקף לוד,
אך אם היא תהיה יגיע אליה קו המטרו מרמלה.
לדעתי אם תחנה זו תיבנה ויהיה מטרו אליה,
ניתן יהיה לבטל את תחנת רמלה הנוכחית.

תחנת מזכרת בתיה
כיום לא מתוכנן קו מתע"ן המגיע לתחנה זו.
קו המטרו לרחובות מתוכנן להסתיים בצומת בילו,
לדעתי כדאי יהיה להאריכו עד לתחנת מזכרת בתיה דרך כביש 411.

לסיכום ניתן לראות בפוטנציאל של תחנות אלו
לשמש כחיבור בין רשת המסילות לערים במזרח גוש-דן,
מדובר בתחנות שתעברנה בהן רכבות מכל הארץ.
לא ניתן לטעון שהמסילה המזרחית היא עוקפת גוש-דן,
והמסילות באיילון לא יכולות לשרת את כל גוש-דן בצורה יעילה.

בלי חיבור של מטרו יהיו אוטובוסים, כבודם במקומם מונח,
אך במקרים אלו יש להם חסרונות לעומת המטרו.
איטיות, תדירות וטווח נסיעה נמוך יותר.
לדוגמה, עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת ראש העין דרום
עד לפתח תקוה, אך מעבר לכך זה בעייתי.
עם מטרו אפשר לנסוע עד בר-אילן, בני ברק ומזרח רמת גן.
עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת כפר-סבא מזרח עד כפר-סבא,
עם מטרו אפשר גם מעבר.


יכול להיות שיש תחנות ששכחתי (סירקין?) ועוד דברים שלא ציינתי,
מוזמנים להעלות אותם.



 

מיכה831

New member
לתחנת סגולה של רכבת ישראל היה אמור להיות הקו הסגול אבל

תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.
בפוסט זה אסקור את תחנות הרכבת, הקיימות והעתידיות,
במזרח גוש-דן ואת חיבורן או אי חיבורן לרשת המתע"ן העתידית.

תחנת ראש-העין דרום
אתחיל מהתחנה בה ההחמצה היא הגדולה ביותר.
כיום לא מתוכנן שום מפגש של איזשהו קו מתע"ן עם תחנה זו,
אך מצב זה לא היה חייב להיות כך.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא קו רק"ל ומסתיים (או מתחיל)
בתחנה המרכזית של פתח תקוה.
אם קו זה היה נבנה כקו מטרו, היה ניתן להאריכו, מעבר
לפתח-תקוה, לכיוון תחנת ראש העין דרום ולמעשה עד ראש העין,
היכן שקו המטרו, הירוק כהה, מסתיים.

עוד קו מטרו שהיה יכול לעבור בתחנה זו, זה קו המטרו,
הירוק כהה, מראש העין לתל אביב.
כיום קו זה אינו מתוכנן לעבור בתחנה זו, אך קיימת גרסה שלו
שכן עוברת דרך תחנת ראש-העין דרום (תמונה 2).
שימו לב לכך שבגרסה זו של הקו, הוא עוקף את סירקין מצפון,
אני לא יודע אם הוא באמת פוגש את תחנת ראש-העין דרום,
אין מדובר בתוואי מדויק אז אני פשוט אניח שכן.
אני מניח שבחרו בתוואי שלא עובר בראש-העין דרום מכיוון
שגם הקו האדום לא עובר בה ולא ראו בה תחנת מעבר.
לסיכום תחנה זו תהיה ללא חיבור לקווי מטרו, חבל חבל חבל.
אך מצב זה לא חייב להישאר כך.
גם לאחר בנייתו, של קו המטרו הירוק כהה, ניתן יהיה לבנות
מעקף שיתחבר לראש העין דרום ומשם לראש העין,
למעשה יהיה שילוב של שתי החלופות.
כדי להאריך את הקו האדום ידרש לשנותו לקו מטרו,
האם זה יקרה, האם זה אפשרי, זה לפוסט שונה.

תחנת כפר-סבא מזרח
לתחנה זו היה אמור להגיע הקו הורוד, קו זה בוטל.
לדעתי ניתן להאריך את קו המטרו מכפר-סבא לתחנה זו.

תחנת ראש-העין צפון
אין תיכנון לאיזשהו קו מתע"ן שיגיע אליה.
לדעתי היא תתבטל בעתיד.

תחנת אלעד מחלף נחשונים
אין תיכנון לחיבור קו מתע"ן לתחנה זו.

תחנת תעופה
על פי התכנון כיום מתוכנן לעבור בתחנה זו קו ה-BRT
בין לוד לכפר-סבא, לאורך כביש 40 (בהנחה שהוא באמת מתוכנן).
לדעתי עם ההתפתחות של הערים בבקעת אונו,
יהיה כדאי להאריך את קו הרק"ל הסגול מצומת הטייסים
לתחנת תעופה.

תחנה במחלף נשרים
אני לא יודע אם באמת מתוכננת תחנה זו,
היא בטח לא תהיה פשוטה, מדובר במפגש של סמילת לוד-באר שבע,
מסילת 431 ומסילת עוקף לוד,
אך אם היא תהיה יגיע אליה קו המטרו מרמלה.
לדעתי אם תחנה זו תיבנה ויהיה מטרו אליה,
ניתן יהיה לבטל את תחנת רמלה הנוכחית.

תחנת מזכרת בתיה
כיום לא מתוכנן קו מתע"ן המגיע לתחנה זו.
קו המטרו לרחובות מתוכנן להסתיים בצומת בילו,
לדעתי כדאי יהיה להאריכו עד לתחנת מזכרת בתיה דרך כביש 411.

לסיכום ניתן לראות בפוטנציאל של תחנות אלו
לשמש כחיבור בין רשת המסילות לערים במזרח גוש-דן,
מדובר בתחנות שתעברנה בהן רכבות מכל הארץ.
לא ניתן לטעון שהמסילה המזרחית היא עוקפת גוש-דן,
והמסילות באיילון לא יכולות לשרת את כל גוש-דן בצורה יעילה.

בלי חיבור של מטרו יהיו אוטובוסים, כבודם במקומם מונח,
אך במקרים אלו יש להם חסרונות לעומת המטרו.
איטיות, תדירות וטווח נסיעה נמוך יותר.
לדוגמה, עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת ראש העין דרום
עד לפתח תקוה, אך מעבר לכך זה בעייתי.
עם מטרו אפשר לנסוע עד בר-אילן, בני ברק ומזרח רמת גן.
עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת כפר-סבא מזרח עד כפר-סבא,
עם מטרו אפשר גם מעבר.


יכול להיות שיש תחנות ששכחתי (סירקין?) ועוד דברים שלא ציינתי,
מוזמנים להעלות אותם.
לתחנת סגולה של רכבת ישראל היה אמור להיות הקו הסגול אבל
כמו שאמרו פה- תושבי כפר גנים ג' התנגדו לו והקו בוטל. דווקא התושבים שביטלו הם אלה שיקבלו תחנה של הקו הסגול בכניסה לשכונתם ושאר תושבי פ"ת לא.

אפשר בכל זאת די בקלות להביא קו רק"ל אחר לסגולה- הקו האדום. אפשר להאריך אותו לאורך מסילת רכבת ישראל מהדיפו. אחר כך אפשר עוד להאריך אותו עד לראש העין דרום.

לגבי תחנת אלעד אפשר להאריך את הקו הסגול לאורך כביש 471 מבר אילן. אם זה יקרה אז יהיו תחנות רק"ל גם לאלעד, גם להדר גנים וגם לשכונת סירקין החדשה.
 

nitro11

New member
תחנת סגולה לא יושבת על ציר ראשי

לתחנת סגולה של רכבת ישראל היה אמור להיות הקו הסגול אבל
כמו שאמרו פה- תושבי כפר גנים ג' התנגדו לו והקו בוטל. דווקא התושבים שביטלו הם אלה שיקבלו תחנה של הקו הסגול בכניסה לשכונתם ושאר תושבי פ"ת לא.

אפשר בכל זאת די בקלות להביא קו רק"ל אחר לסגולה- הקו האדום. אפשר להאריך אותו לאורך מסילת רכבת ישראל מהדיפו. אחר כך אפשר עוד להאריך אותו עד לראש העין דרום.

לגבי תחנת אלעד אפשר להאריך את הקו הסגול לאורך כביש 471 מבר אילן. אם זה יקרה אז יהיו תחנות רק"ל גם לאלעד, גם להדר גנים וגם לשכונת סירקין החדשה.
תחנת סגולה לא יושבת על ציר ראשי
לא תעברנה בה רכבות בין עירוניות/מטרופוליניות.
ואני לא מתייחס למפת הקווים ב-2040.
&nbsp
הארכה של הקו הסגול עד סגולה כנראה לא תקרה,
אך גם אם כן ויאריכו אותו מסגולה לראש העין דרום,
קו רק"ל כזה לא ייתן יתרון גדול לעומת האוטובוס,
אבל לא פוסל זאת, רק טוען שאין מדובר ביתרון גדול.
יש לציין שקו כזה לא יסע לאורך כל הקו הסגול אלא רק עד בר אילן בערך.
&nbsp
הארכה לאלעד היא בעייתית, לאורך כביש 471 אין פוטנציאל לתחנות
ולעשות קו רק"ל מתחנת אלעד עד רמת גן ותל אביב נראה לי בעייתי.
&nbsp
 
לא הגיוני להאריך את שלוחת הקו האדום לסגולה

לתחנת סגולה של רכבת ישראל היה אמור להיות הקו הסגול אבל
כמו שאמרו פה- תושבי כפר גנים ג' התנגדו לו והקו בוטל. דווקא התושבים שביטלו הם אלה שיקבלו תחנה של הקו הסגול בכניסה לשכונתם ושאר תושבי פ"ת לא.

אפשר בכל זאת די בקלות להביא קו רק"ל אחר לסגולה- הקו האדום. אפשר להאריך אותו לאורך מסילת רכבת ישראל מהדיפו. אחר כך אפשר עוד להאריך אותו עד לראש העין דרום.

לגבי תחנת אלעד אפשר להאריך את הקו הסגול לאורך כביש 471 מבר אילן. אם זה יקרה אז יהיו תחנות רק"ל גם לאלעד, גם להדר גנים וגם לשכונת סירקין החדשה.
לא הגיוני להאריך את שלוחת הקו האדום לסגולה
אם כבר אז אפשר להאריך את הקו האדום הראשי מהתחנה המרכזית בפתח תקוה באותו תוואי שבו היה אמור להיות הקו הסגול בין התחנה המרכזית של פתח תקוה לתחנת סגולה.
 
נדמה לי שהרקל החום אמור להגיע בקצהו לתחנת לוד גני אביב

תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.
בפוסט זה אסקור את תחנות הרכבת, הקיימות והעתידיות,
במזרח גוש-דן ואת חיבורן או אי חיבורן לרשת המתע"ן העתידית.

תחנת ראש-העין דרום
אתחיל מהתחנה בה ההחמצה היא הגדולה ביותר.
כיום לא מתוכנן שום מפגש של איזשהו קו מתע"ן עם תחנה זו,
אך מצב זה לא היה חייב להיות כך.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא קו רק"ל ומסתיים (או מתחיל)
בתחנה המרכזית של פתח תקוה.
אם קו זה היה נבנה כקו מטרו, היה ניתן להאריכו, מעבר
לפתח-תקוה, לכיוון תחנת ראש העין דרום ולמעשה עד ראש העין,
היכן שקו המטרו, הירוק כהה, מסתיים.

עוד קו מטרו שהיה יכול לעבור בתחנה זו, זה קו המטרו,
הירוק כהה, מראש העין לתל אביב.
כיום קו זה אינו מתוכנן לעבור בתחנה זו, אך קיימת גרסה שלו
שכן עוברת דרך תחנת ראש-העין דרום (תמונה 2).
שימו לב לכך שבגרסה זו של הקו, הוא עוקף את סירקין מצפון,
אני לא יודע אם הוא באמת פוגש את תחנת ראש-העין דרום,
אין מדובר בתוואי מדויק אז אני פשוט אניח שכן.
אני מניח שבחרו בתוואי שלא עובר בראש-העין דרום מכיוון
שגם הקו האדום לא עובר בה ולא ראו בה תחנת מעבר.
לסיכום תחנה זו תהיה ללא חיבור לקווי מטרו, חבל חבל חבל.
אך מצב זה לא חייב להישאר כך.
גם לאחר בנייתו, של קו המטרו הירוק כהה, ניתן יהיה לבנות
מעקף שיתחבר לראש העין דרום ומשם לראש העין,
למעשה יהיה שילוב של שתי החלופות.
כדי להאריך את הקו האדום ידרש לשנותו לקו מטרו,
האם זה יקרה, האם זה אפשרי, זה לפוסט שונה.

תחנת כפר-סבא מזרח
לתחנה זו היה אמור להגיע הקו הורוד, קו זה בוטל.
לדעתי ניתן להאריך את קו המטרו מכפר-סבא לתחנה זו.

תחנת ראש-העין צפון
אין תיכנון לאיזשהו קו מתע"ן שיגיע אליה.
לדעתי היא תתבטל בעתיד.

תחנת אלעד מחלף נחשונים
אין תיכנון לחיבור קו מתע"ן לתחנה זו.

תחנת תעופה
על פי התכנון כיום מתוכנן לעבור בתחנה זו קו ה-BRT
בין לוד לכפר-סבא, לאורך כביש 40 (בהנחה שהוא באמת מתוכנן).
לדעתי עם ההתפתחות של הערים בבקעת אונו,
יהיה כדאי להאריך את קו הרק"ל הסגול מצומת הטייסים
לתחנת תעופה.

תחנה במחלף נשרים
אני לא יודע אם באמת מתוכננת תחנה זו,
היא בטח לא תהיה פשוטה, מדובר במפגש של סמילת לוד-באר שבע,
מסילת 431 ומסילת עוקף לוד,
אך אם היא תהיה יגיע אליה קו המטרו מרמלה.
לדעתי אם תחנה זו תיבנה ויהיה מטרו אליה,
ניתן יהיה לבטל את תחנת רמלה הנוכחית.

תחנת מזכרת בתיה
כיום לא מתוכנן קו מתע"ן המגיע לתחנה זו.
קו המטרו לרחובות מתוכנן להסתיים בצומת בילו,
לדעתי כדאי יהיה להאריכו עד לתחנת מזכרת בתיה דרך כביש 411.

לסיכום ניתן לראות בפוטנציאל של תחנות אלו
לשמש כחיבור בין רשת המסילות לערים במזרח גוש-דן,
מדובר בתחנות שתעברנה בהן רכבות מכל הארץ.
לא ניתן לטעון שהמסילה המזרחית היא עוקפת גוש-דן,
והמסילות באיילון לא יכולות לשרת את כל גוש-דן בצורה יעילה.

בלי חיבור של מטרו יהיו אוטובוסים, כבודם במקומם מונח,
אך במקרים אלו יש להם חסרונות לעומת המטרו.
איטיות, תדירות וטווח נסיעה נמוך יותר.
לדוגמה, עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת ראש העין דרום
עד לפתח תקוה, אך מעבר לכך זה בעייתי.
עם מטרו אפשר לנסוע עד בר-אילן, בני ברק ומזרח רמת גן.
עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת כפר-סבא מזרח עד כפר-סבא,
עם מטרו אפשר גם מעבר.


יכול להיות שיש תחנות ששכחתי (סירקין?) ועוד דברים שלא ציינתי,
מוזמנים להעלות אותם.
נדמה לי שהרקל החום אמור להגיע בקצהו לתחנת לוד גני אביב
ואולי גם לעבור בסמוך לתחנת רמלה הנוכחית
 
מדוע שיבטלו את תחנת ראש העין צפון?

תחנות רכבת במזרח גוש-דן וחיבור קווי מתע"ן אליהן.
בפוסט זה אסקור את תחנות הרכבת, הקיימות והעתידיות,
במזרח גוש-דן ואת חיבורן או אי חיבורן לרשת המתע"ן העתידית.

תחנת ראש-העין דרום
אתחיל מהתחנה בה ההחמצה היא הגדולה ביותר.
כיום לא מתוכנן שום מפגש של איזשהו קו מתע"ן עם תחנה זו,
אך מצב זה לא היה חייב להיות כך.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא קו רק"ל ומסתיים (או מתחיל)
בתחנה המרכזית של פתח תקוה.
אם קו זה היה נבנה כקו מטרו, היה ניתן להאריכו, מעבר
לפתח-תקוה, לכיוון תחנת ראש העין דרום ולמעשה עד ראש העין,
היכן שקו המטרו, הירוק כהה, מסתיים.

עוד קו מטרו שהיה יכול לעבור בתחנה זו, זה קו המטרו,
הירוק כהה, מראש העין לתל אביב.
כיום קו זה אינו מתוכנן לעבור בתחנה זו, אך קיימת גרסה שלו
שכן עוברת דרך תחנת ראש-העין דרום (תמונה 2).
שימו לב לכך שבגרסה זו של הקו, הוא עוקף את סירקין מצפון,
אני לא יודע אם הוא באמת פוגש את תחנת ראש-העין דרום,
אין מדובר בתוואי מדויק אז אני פשוט אניח שכן.
אני מניח שבחרו בתוואי שלא עובר בראש-העין דרום מכיוון
שגם הקו האדום לא עובר בה ולא ראו בה תחנת מעבר.
לסיכום תחנה זו תהיה ללא חיבור לקווי מטרו, חבל חבל חבל.
אך מצב זה לא חייב להישאר כך.
גם לאחר בנייתו, של קו המטרו הירוק כהה, ניתן יהיה לבנות
מעקף שיתחבר לראש העין דרום ומשם לראש העין,
למעשה יהיה שילוב של שתי החלופות.
כדי להאריך את הקו האדום ידרש לשנותו לקו מטרו,
האם זה יקרה, האם זה אפשרי, זה לפוסט שונה.

תחנת כפר-סבא מזרח
לתחנה זו היה אמור להגיע הקו הורוד, קו זה בוטל.
לדעתי ניתן להאריך את קו המטרו מכפר-סבא לתחנה זו.

תחנת ראש-העין צפון
אין תיכנון לאיזשהו קו מתע"ן שיגיע אליה.
לדעתי היא תתבטל בעתיד.

תחנת אלעד מחלף נחשונים
אין תיכנון לחיבור קו מתע"ן לתחנה זו.

תחנת תעופה
על פי התכנון כיום מתוכנן לעבור בתחנה זו קו ה-BRT
בין לוד לכפר-סבא, לאורך כביש 40 (בהנחה שהוא באמת מתוכנן).
לדעתי עם ההתפתחות של הערים בבקעת אונו,
יהיה כדאי להאריך את קו הרק"ל הסגול מצומת הטייסים
לתחנת תעופה.

תחנה במחלף נשרים
אני לא יודע אם באמת מתוכננת תחנה זו,
היא בטח לא תהיה פשוטה, מדובר במפגש של סמילת לוד-באר שבע,
מסילת 431 ומסילת עוקף לוד,
אך אם היא תהיה יגיע אליה קו המטרו מרמלה.
לדעתי אם תחנה זו תיבנה ויהיה מטרו אליה,
ניתן יהיה לבטל את תחנת רמלה הנוכחית.

תחנת מזכרת בתיה
כיום לא מתוכנן קו מתע"ן המגיע לתחנה זו.
קו המטרו לרחובות מתוכנן להסתיים בצומת בילו,
לדעתי כדאי יהיה להאריכו עד לתחנת מזכרת בתיה דרך כביש 411.

לסיכום ניתן לראות בפוטנציאל של תחנות אלו
לשמש כחיבור בין רשת המסילות לערים במזרח גוש-דן,
מדובר בתחנות שתעברנה בהן רכבות מכל הארץ.
לא ניתן לטעון שהמסילה המזרחית היא עוקפת גוש-דן,
והמסילות באיילון לא יכולות לשרת את כל גוש-דן בצורה יעילה.

בלי חיבור של מטרו יהיו אוטובוסים, כבודם במקומם מונח,
אך במקרים אלו יש להם חסרונות לעומת המטרו.
איטיות, תדירות וטווח נסיעה נמוך יותר.
לדוגמה, עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת ראש העין דרום
עד לפתח תקוה, אך מעבר לכך זה בעייתי.
עם מטרו אפשר לנסוע עד בר-אילן, בני ברק ומזרח רמת גן.
עם אוטובוס אפשר לנסוע מתחנת כפר-סבא מזרח עד כפר-סבא,
עם מטרו אפשר גם מעבר.


יכול להיות שיש תחנות ששכחתי (סירקין?) ועוד דברים שלא ציינתי,
מוזמנים להעלות אותם.
מדוע שיבטלו את תחנת ראש העין צפון?
הרבה מאוד משתמשים בה, לא רק מראש העין אלא גם מהיישובים האחרים בקרבתה. יש לה חניון גדול ומסוף אוטובוסים שצמוד לכניסה לתחנה כך שהיא נוחה מאוד להגעה ברכב או באוטובוס (אבל לא בהליכה, כי היא לא בתוך העיר).
אין שום סיבה לבטל את התחנה הזאת
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן היא תהיה נקודת ההשקה של כל לולאת השרון למסילה המזרחית

מדוע שיבטלו את תחנת ראש העין צפון?
הרבה מאוד משתמשים בה, לא רק מראש העין אלא גם מהיישובים האחרים בקרבתה. יש לה חניון גדול ומסוף אוטובוסים שצמוד לכניסה לתחנה כך שהיא נוחה מאוד להגעה ברכב או באוטובוס (אבל לא בהליכה, כי היא לא בתוך העיר).
אין שום סיבה לבטל את התחנה הזאת
כמו כן היא תהיה נקודת ההשקה של כל לולאת השרון למסילה המזרחית
נוסעים בקווים עוקפי איילון יוכלו לרדת בראש העין צפון ולהגיע הן למסילת הירקון והן למסילת השרון, מה שיהפוך את התחנה לדלת האחורית הבינעירונית של פרברי צפון גוש דן, בדומה לתפקידה האוטובוסי של צומת רעננה בימינו.
&nbsp
הנוחות של שירות בינעירוני ארצי מתחנות פרבריות היא שתושבי הפרברים אינם נדרשים להגיע עד למרכז הגוש העירוני או לציר מקביל בגוש כדי להשתמש בשירות שיוצא החוצה מהעיר.
 

nitro11

New member
ראש העין-צפון משמשת רכבות הנוסעות ממסילת הירקון צפונה.

מדוע שיבטלו את תחנת ראש העין צפון?
הרבה מאוד משתמשים בה, לא רק מראש העין אלא גם מהיישובים האחרים בקרבתה. יש לה חניון גדול ומסוף אוטובוסים שצמוד לכניסה לתחנה כך שהיא נוחה מאוד להגעה ברכב או באוטובוס (אבל לא בהליכה, כי היא לא בתוך העיר).
אין שום סיבה לבטל את התחנה הזאת
ראש העין-צפון משמשת רכבות הנוסעות ממסילת הירקון צפונה.
לדעתי, עם השלמת המסילות באזור גוש דן,
תשתנה גם מפת הקווים, יהיו שני קווי טבעת,
קו שיכלול את איילון, מזרחית, ירקון ונתבג-הגנה.
קו נוסף יהיה איילון, מזרחית, 531, 431.
למעשה כל רכבת שתעבור בראש העין צפון תעבור גם כן בראש העין דרום,
ולתחנה זו יהיו רכבות נוספות שלא תעברנה בראש העין צפון.
&nbsp
גם אם הקווים אלו לא יהיו, מה שיקבע האם תחנת ראש-העין צפון
תמשיך לפעול, זה האם תהיינה רכבות ממסילת הירקון לכיוון צפון וההיפך.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
ראש העין צפון זו התחנה העיקרית שמשמשת את תושבי השומרון

ראש העין-צפון משמשת רכבות הנוסעות ממסילת הירקון צפונה.
לדעתי, עם השלמת המסילות באזור גוש דן,
תשתנה גם מפת הקווים, יהיו שני קווי טבעת,
קו שיכלול את איילון, מזרחית, ירקון ונתבג-הגנה.
קו נוסף יהיה איילון, מזרחית, 531, 431.
למעשה כל רכבת שתעבור בראש העין צפון תעבור גם כן בראש העין דרום,
ולתחנה זו יהיו רכבות נוספות שלא תעברנה בראש העין צפון.
&nbsp
גם אם הקווים אלו לא יהיו, מה שיקבע האם תחנת ראש-העין צפון
תמשיך לפעול, זה האם תהיינה רכבות ממסילת הירקון לכיוון צפון וההיפך.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
ראש העין צפון זו התחנה העיקרית שמשמשת את תושבי השומרון
והסיבה הזו מספיקה כדי שהיא תמשיך לפעול.
 
גם בעתיד הנראה לעין ראש העין צפון תהיה תחנת הרכבת העיקרית

כיום המצב הוא כך, אך בעתיד זה ישתנה.
גם בעתיד הנראה לעין ראש העין צפון תהיה תחנת הרכבת העיקרית
שתקשר בין השומרון ללב גוש דן, כי גם בעתיד זו תהיה התחנה הכי נגישה לציר חוצה שומרון.
רוב הנוסעים מהשומרון שמשתמשים בה לא ישתמשו בתחנת כפר סבא צפון. תחנת כפר סבא צפון תשמש נוסעים חדשים שכיום לא משתמשים ברכבת ונוסעים שכיום משתמשים בתחנת נורדאו.
והתחנות הצפוניות יותר במסילה המזרחית יהיו רלוונטיות, אם בכלל, למעט נוסעים מהשומרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה