מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?

מצב
הנושא נעול.
מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?

מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?
מי שנוסע בקו של "משה דיין" דרומה, או רק מסתכל מהתחנה דרומה, יכול לראות מנהרה בעלת מקום לשתי מסילות.
אני משאר שתפקידה העתידי יהיה כדי שהרכבות יוכלו לנסוע מן התחנה הזאת לכיוון "הראשונים", אך נוצרות פה שאלות:
1. היכן תהיה היציאה ממנה?
2. האם יתגלה שגובה המנהרה לא מספיק כדי להכניס כבלי מתח לחשמול הרכבת?
3. איך רכבות שמגיעות מדרום לצפון יעברו למסילת 431?
 
המנהרה הזו נועדה לחיבור בין משה דיין לראשונים דרך מערב העיר

מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?
מי שנוסע בקו של "משה דיין" דרומה, או רק מסתכל מהתחנה דרומה, יכול לראות מנהרה בעלת מקום לשתי מסילות.
אני משאר שתפקידה העתידי יהיה כדי שהרכבות יוכלו לנסוע מן התחנה הזאת לכיוון "הראשונים", אך נוצרות פה שאלות:
1. היכן תהיה היציאה ממנה?
2. האם יתגלה שגובה המנהרה לא מספיק כדי להכניס כבלי מתח לחשמול הרכבת?
3. איך רכבות שמגיעות מדרום לצפון יעברו למסילת 431?
המנהרה הזו נועדה לחיבור בין משה דיין לראשונים דרך מערב העיר
אבל מכיוון שעיררית ראשל"צ מתנגדת לתוואי הזה החיבור יתבצע ככל הנראה דרך תוואי כביש 431.
 
1. היא מנהרה קצרה לרוחב נתיבי האיילון. המסילה תצא מהאיילון

מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?
מי שנוסע בקו של "משה דיין" דרומה, או רק מסתכל מהתחנה דרומה, יכול לראות מנהרה בעלת מקום לשתי מסילות.
אני משאר שתפקידה העתידי יהיה כדי שהרכבות יוכלו לנסוע מן התחנה הזאת לכיוון "הראשונים", אך נוצרות פה שאלות:
1. היכן תהיה היציאה ממנה?
2. האם יתגלה שגובה המנהרה לא מספיק כדי להכניס כבלי מתח לחשמול הרכבת?
3. איך רכבות שמגיעות מדרום לצפון יעברו למסילת 431?
1. היא מנהרה קצרה לרוחב נתיבי האיילון. המסילה תצא מהאיילון
בצד המזרחי שלו ואז תמשיך דרומה ואז תעבור מתחת לכביש 431, תעבור בתחנת מעיין שורק החדשה, תעבור צפונה מתחת לכביש 431 ותתחבר לתחנת הראשונים.

2. אז מה תגיד על המנהרות הלחוצות של הקו החשמלי לירושלים? במנהרה אין כבלים מלמעלה.

3. רכבת יכולה לנסוע לשני הכיוונים. כמו שרכבת עוצרת בתחנת הראשונים כעת ונוסעת אחורה הרכבת תעצור בתחנת משה דיין ותיסע אחורה למנהרה. גם כך היא עוצרת במשה דיין אז זה לא עיכוב.
 

סנוי

New member
לגבי 3 את/ה לדעתי מטעה את השואל, הרי אין הגיון בכך.

1. היא מנהרה קצרה לרוחב נתיבי האיילון. המסילה תצא מהאיילון
בצד המזרחי שלו ואז תמשיך דרומה ואז תעבור מתחת לכביש 431, תעבור בתחנת מעיין שורק החדשה, תעבור צפונה מתחת לכביש 431 ותתחבר לתחנת הראשונים.

2. אז מה תגיד על המנהרות הלחוצות של הקו החשמלי לירושלים? במנהרה אין כבלים מלמעלה.

3. רכבת יכולה לנסוע לשני הכיוונים. כמו שרכבת עוצרת בתחנת הראשונים כעת ונוסעת אחורה הרכבת תעצור בתחנת משה דיין ותיסע אחורה למנהרה. גם כך היא עוצרת במשה דיין אז זה לא עיכוב.
לגבי 3 את/ה לדעתי מטעה את השואל, הרי אין הגיון בכך.
רכבת לא תגיע למשה דיין מדרום ותחזור דרומה למנהרה, זה לא הגיוני מבחינת שירות בקו ספציפי. רק במודיעין אולי יש הצדקה לדבר כזה בדיון שעלה פה לגבי רכבת י-ם - מודיעין - ת"א (על אופציה של רכבת ש'תתפור' ביקושים כאלו, במעין זיגזג)

גם מבחינת התקנון של הפורום, לא עדיף שתירשמ/י כדי שההערות שלך יהיו גם מגובות? לרוב, מענה בידי אורחים קשה להסתמך עליו. אני מציע להירשם, נחמד פה סך הכול ואם כבר תרמת מזמנך..
 
הייתי רשום לפני אלף שנה אבל שכחתי גם את הסיסמה וגם את

לגבי 3 את/ה לדעתי מטעה את השואל, הרי אין הגיון בכך.
רכבת לא תגיע למשה דיין מדרום ותחזור דרומה למנהרה, זה לא הגיוני מבחינת שירות בקו ספציפי. רק במודיעין אולי יש הצדקה לדבר כזה בדיון שעלה פה לגבי רכבת י-ם - מודיעין - ת"א (על אופציה של רכבת ש'תתפור' ביקושים כאלו, במעין זיגזג)

גם מבחינת התקנון של הפורום, לא עדיף שתירשמ/י כדי שההערות שלך יהיו גם מגובות? לרוב, מענה בידי אורחים קשה להסתמך עליו. אני מציע להירשם, נחמד פה סך הכול ואם כבר תרמת מזמנך..
הייתי רשום לפני אלף שנה אבל שכחתי גם את הסיסמה וגם את
המשתמש וגם את המייל שדרכו נרשמתי. אין לי כח להירשם שוב ולשכוח שוב.
 

סנוי

New member
מבין לגמרי (הגבתי ככה כי יש לאחרונה המון לא-רשומים פה)

הייתי רשום לפני אלף שנה אבל שכחתי גם את הסיסמה וגם את
המשתמש וגם את המייל שדרכו נרשמתי. אין לי כח להירשם שוב ולשכוח שוב.
מבין לגמרי (הגבתי ככה כי יש לאחרונה המון לא-רשומים פה)
 

meltamir

New member
במנהרה אין כבלים מלמעלה?!

1. היא מנהרה קצרה לרוחב נתיבי האיילון. המסילה תצא מהאיילון
בצד המזרחי שלו ואז תמשיך דרומה ואז תעבור מתחת לכביש 431, תעבור בתחנת מעיין שורק החדשה, תעבור צפונה מתחת לכביש 431 ותתחבר לתחנת הראשונים.

2. אז מה תגיד על המנהרות הלחוצות של הקו החשמלי לירושלים? במנהרה אין כבלים מלמעלה.

3. רכבת יכולה לנסוע לשני הכיוונים. כמו שרכבת עוצרת בתחנת הראשונים כעת ונוסעת אחורה הרכבת תעצור בתחנת משה דיין ותיסע אחורה למנהרה. גם כך היא עוצרת במשה דיין אז זה לא עיכוב.
במנהרה אין כבלים מלמעלה?!
מקור:
[URL]https://www.facebook.com/semirakevet/photos/pcb.947369072118088/947367665451562/?type=3&theater[/URL]

 

סנוי

New member
לגבי 3 - אני לא מכיר תכניות לחבר מדרום למזרח או להיפך...

מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?
מי שנוסע בקו של "משה דיין" דרומה, או רק מסתכל מהתחנה דרומה, יכול לראות מנהרה בעלת מקום לשתי מסילות.
אני משאר שתפקידה העתידי יהיה כדי שהרכבות יוכלו לנסוע מן התחנה הזאת לכיוון "הראשונים", אך נוצרות פה שאלות:
1. היכן תהיה היציאה ממנה?
2. האם יתגלה שגובה המנהרה לא מספיק כדי להכניס כבלי מתח לחשמול הרכבת?
3. איך רכבות שמגיעות מדרום לצפון יעברו למסילת 431?
לגבי 3 - אני לא מכיר תכניות לחבר מדרום למזרח או להיפך...
אני חושב שהכוונה הייתה ליצור קו 431 שלא מתחבר עם קו שורק-אשדוד, בגלל שעיקר השירות הוא מכיוון מודיעין וראשל"צ לתל אביב. באמת מוזר שלא חשבו על חיבור שכזה אבל יכול להיות שלא היה מקום למחלף מסילתי כזה תחת שכונת פרס נובל... הרי הכוונה הייתה להעביר את קו 431 במנהרה עד ראשונים מתחת למערב ראשון.
 
אני חושב שיהיה פספוס אדיר אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/

לגבי 3 - אני לא מכיר תכניות לחבר מדרום למזרח או להיפך...
אני חושב שהכוונה הייתה ליצור קו 431 שלא מתחבר עם קו שורק-אשדוד, בגלל שעיקר השירות הוא מכיוון מודיעין וראשל"צ לתל אביב. באמת מוזר שלא חשבו על חיבור שכזה אבל יכול להיות שלא היה מקום למחלף מסילתי כזה תחת שכונת פרס נובל... הרי הכוונה הייתה להעביר את קו 431 במנהרה עד ראשונים מתחת למערב ראשון.
אני חושב שיהיה פספוס אדיר אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/
אני חושב שיהיה פספוס אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/אשדוד לירושלים, מכיוון שמי שירצה לנסוע מדרום הארץ לירושלים, לא יירצה לעבור בתל אביב להחליף רכבות או להתעכב במשה דיין.

יש בכלל תוכניות פתוחות לציבור של הקו?
 

luckydude

Active member
ראה תגובה שלי למטה.

אני חושב שיהיה פספוס אדיר אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/
אני חושב שיהיה פספוס אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/אשדוד לירושלים, מכיוון שמי שירצה לנסוע מדרום הארץ לירושלים, לא יירצה לעבור בתל אביב להחליף רכבות או להתעכב במשה דיין.

יש בכלל תוכניות פתוחות לציבור של הקו?
ראה תגובה שלי למטה.
 

סנוי

New member
צודק, אבל עדיף לחבר את אשדוד י-ם דרך רחובות (מה שמתוכנן)

אני חושב שיהיה פספוס אדיר אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/
אני חושב שיהיה פספוס אם לא יהיה חיבור ישיר בין באר שבע/אשדוד לירושלים, מכיוון שמי שירצה לנסוע מדרום הארץ לירושלים, לא יירצה לעבור בתל אביב להחליף רכבות או להתעכב במשה דיין.

יש בכלל תוכניות פתוחות לציבור של הקו?
צודק, אבל עדיף לחבר את אשדוד י-ם דרך רחובות (מה שמתוכנן)
אופס - לא שמתי לב ש-luckydude כבר כתב לך על זה
 

luckydude

Active member
תשובות

מנהרת הרכבת דרומית לתחנת "משה דיין" - מובילה לשום מקום?
מי שנוסע בקו של "משה דיין" דרומה, או רק מסתכל מהתחנה דרומה, יכול לראות מנהרה בעלת מקום לשתי מסילות.
אני משאר שתפקידה העתידי יהיה כדי שהרכבות יוכלו לנסוע מן התחנה הזאת לכיוון "הראשונים", אך נוצרות פה שאלות:
1. היכן תהיה היציאה ממנה?
2. האם יתגלה שגובה המנהרה לא מספיק כדי להכניס כבלי מתח לחשמול הרכבת?
3. איך רכבות שמגיעות מדרום לצפון יעברו למסילת 431?
תשובות
1. היציאה תהיה ממזרח לאיילון ומדרום לשדרות רבין. התוכנית המקורית היתה שמשם המסילה תמשיך בתוואי מקביל לשדרות רבין לגן רווה (עם שתי תחנות בדרך) ומשם דרומה לראשונים אבל בגלל מסע ההפחדה של עירית רשל״צ כנגד התוואי הנגיש והמוצלח הזה (שהעיריה עצמה הסכימה לו לפני 20 שנה) התכנון שונה לא מזמן ומפתח המנהרה המסילה תמשיך דרומה לקצת דרומית ל431 ומשם לראשונים.
&nbsp
2. לא תהיה בעייה עם חשמול.
&nbsp
3. לפי מה שאני מבין, התכנון ארוך הטווח הוא לקשת מסילתית שתחבר את מסילת רחובות-באר יעקב לכיוון צפון למסילת 431 לכיוון מזרח. זה ייצור חיבור יותר ישיר מ- ואל אשדוד (ודרומית לה) לירושלים ומודיעין (וגם יאפשר נסיעה ישירה מרחובות לערים אלו) מאשר החיבור ששאלת עליו.
 
בין ב"ש לירושלים

תשובות
1. היציאה תהיה ממזרח לאיילון ומדרום לשדרות רבין. התוכנית המקורית היתה שמשם המסילה תמשיך בתוואי מקביל לשדרות רבין לגן רווה (עם שתי תחנות בדרך) ומשם דרומה לראשונים אבל בגלל מסע ההפחדה של עירית רשל״צ כנגד התוואי הנגיש והמוצלח הזה (שהעיריה עצמה הסכימה לו לפני 20 שנה) התכנון שונה לא מזמן ומפתח המנהרה המסילה תמשיך דרומה לקצת דרומית ל431 ומשם לראשונים.
&nbsp
2. לא תהיה בעייה עם חשמול.
&nbsp
3. לפי מה שאני מבין, התכנון ארוך הטווח הוא לקשת מסילתית שתחבר את מסילת רחובות-באר יעקב לכיוון צפון למסילת 431 לכיוון מזרח. זה ייצור חיבור יותר ישיר מ- ואל אשדוד (ודרומית לה) לירושלים ומודיעין (וגם יאפשר נסיעה ישירה מרחובות לערים אלו) מאשר החיבור ששאלת עליו.
בין ב"ש לירושלים
כנראה ישתמשו בעתיד בעוקף רמלוד (מסילת מצליח) שממנה תהיה קשת מסילתית למסילת 431 וממנה ל-A1.
בין אשדוד לירושלים תהיה את מסילת כביש 7 שתתחבר ל"עוקף רמלוד".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה