יש בעיית שמות רצינית כי אכן מדובר ברשת.
תודה על התמונות! ביקרתי בסיור הבוקר וצילמתי קצת, אבל
התמונות שהעלית טובות יותר.
 
לשאלה שלי "האם ישקלו שינוי שמות התחנות לשמות יותר הגיוניים במקומות בהם יש תחנות מעבר או כפילות? למשל תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (באבן גבירול) ואילו בקו האדום הוא נמצא ליד רכבת מרכז." לא קיבלתי תשובה מספקת לטעמי. הנציג טען שכל קו עומד בפני עצמו ולכן התחנות שלו הן לפי השמות של הרחובות שחוצים אותו. לטענה שלי שמדובר ברשת הנציג התיחס בביטול, ואמר שגם לרכבת ישראל יש שמות אחרים.
 
דוגמאות לתחנות עם שמות בעייתיים:
1. תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
2. תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
3. תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב) ותחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
4. תחנת אבן גבירול יהוד.
5. תחנות ז'בוטינסקי ורוטשילד בבת ים.
6. תחנת תחנה מרכזית בפתח תקווה.
7. תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
יש בעיית שמות רצינית כי אכן מדובר ברשת.
ספציפית:
 
1 צריכה להיות "ת"א מרכז (סבידור...)" וכך כל המתחם התחבורתי שם. הנוסע הבינעירוני צריך להשתמש ברק"ל להגיע לתחנת הרכבת או למסוף האוטובוסים הבינעירוניים ולכן יש צורך בשם אחיד לטובת נוסעים שאינם מכירים את כל שמות המתחם השונים.
 
לגבי 2 הייתי בטוח שהיא תחנת החלפה בין הקווים גם אם מדובר בצירים שונים. האם אין יציאה מהתחנה התת קרקעית של הקו הירוק לסביבת הרציפים הקרקעיים של הקו הסגול ?
 
(עד כאן ספציפי, ההמשך - עקרוני)
 
לפני מספר חודשים יצרתי מפה לפי שמות תחנות הרק"ל בדיאגרמה הנוכחית וכן לפי תחנות שהוספתי על מסלולי המטרו (בקירוב). באותו הפוסט שיחקתי "בינגו שמות" עם שמות שחזרו על עצמם במקומות שונים ברחבי גוש דן כדי לחדד את בעיית השמות החריפה.
 
בנומנקולטורה הישראלית שמות הרחובות בכל עיר ועיר משקפים את אישי התנועה הציונית ומקימי המדינה. אין כל רע בכך עד שמחברים גוש עירוני של כ24 רשויות מקומיות שבכל אחת ואחת מהן יש רחוב הרצל, בן יהודה, וויצמן וכו'. כל שם תחנה המבוסס על שם רחוב כזה יכול להיות בכל אחת מ24 הרשויות המקומיות בגוש דן ולכן אינו יכול להיות שימושי ברשת מטרופוליטנית. שמות השכונות לעומת זאת יותר ייחודיות ולכן יתכן שמחוץ לתל אביב אפשר לבסס את שמות תחנות הרק"ל על שמות שכונה (כולל "שכונה - כיוון" כשיש מספר תחנות באותה השכונה).
 
כמו כן התנגדותי להנצחת אישים במקום שאין בו אלמנט גאוגרפי על שמם ידועה, אך בקונטקסט של רשת עירונית יתכן שעדיף להגביל את ההנצחה עוד יותר לתחנה אחת בלבד, הכי חשובה ורלוונטית, על שם אישיות. כך נתב"ג צריכה להיות התחנה היחידה על שם דוד בן גוריון ברשת (תארו לכם שתיירים שצריכים לטוס הביתה יגיעו לדרך בן גוריון ברמת גן) או רשל"צ-דיין היחידה על שם משה דיין. באותה מידה תחנה ששם האישיות בה זהה לשם רחוב תל אביבי מרכזי לא יכולה להתפזר לה ליהוד או רמת השרון.
 
חבל שהדובר מטעם נת"ע לא מבין מהי רשת, בייחוד רשת מבוססת החלפות.