יש גם פקקים בחניונים. אני לא מבין למה אנשים לא עוברים לתח"צ?

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
יש גם פקקים בחניונים. אני לא מבין למה אנשים לא עוברים לתח"צ?

יש גם פקקים בחניונים. אני לא מבין למה אנשים לא עוברים לתח"צ?
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734585,00.html

בכתבה הזאת של כלכליסט מתוארים פקקי ענק בכניסה וביציאה מחניונים, אפילו מעל שעה. אני לא מבין איך אנשים עושים את זה לעצמם? איך הם לא מנסים לעבור לתח"צ?
כמה מהם נשאלים שם וטוענים שזה יקח הרבה יותר זמן. איכשהו אני לא מאמין שהם ניסו (אחד מהם טען שלקח לו שעה ו-40 לצאת מחניון קרית הממשלה ועד הגעה ל'גן קצת מרוחק' שבה נמצאת בתו ברמת גן (הרוב המוחלט מתוך זה בחניון). בתור מישהו שעובד לא רחוק משם וגר בצד ה'רחוק' של ר"ג, לוקח לי 45 דקות באוטובוס.

אני רואה מה הולך בכבישים. מודע לבעיות של תח"צ, אבל לדעתי הטיה של כמה אחוזים מרכב פרטי לתח"צ אפשרית רק אם תוחדר בהם מודעות לאופציה הזאת. אני באמת חושב שיש פה התקרבות לנקודת פיצוץ שאפשר לרתום להעברה לתח"צ של אנשים שגרים לפחות יחסית במקום נגיש... לא מדבר על פרברים בשרון אלא על מקומות ש*באמת* מחוברים ונגישים, ואנשים ממעטים להשתמש בתח"צ בהם.
מישהו כאן ניסה לשכנע בעלי רכב לוותר עליו (ואולי הצליח)?
 

matrix200200

Active member
אבל אותם עיתונאים רק לא מזמן פרסמו שגם תחבורה ציבורית

יש גם פקקים בחניונים. אני לא מבין למה אנשים לא עוברים לתח"צ?
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734585,00.html

בכתבה הזאת של כלכליסט מתוארים פקקי ענק בכניסה וביציאה מחניונים, אפילו מעל שעה. אני לא מבין איך אנשים עושים את זה לעצמם? איך הם לא מנסים לעבור לתח"צ?
כמה מהם נשאלים שם וטוענים שזה יקח הרבה יותר זמן. איכשהו אני לא מאמין שהם ניסו (אחד מהם טען שלקח לו שעה ו-40 לצאת מחניון קרית הממשלה ועד הגעה ל'גן קצת מרוחק' שבה נמצאת בתו ברמת גן (הרוב המוחלט מתוך זה בחניון). בתור מישהו שעובד לא רחוק משם וגר בצד ה'רחוק' של ר"ג, לוקח לי 45 דקות באוטובוס.

אני רואה מה הולך בכבישים. מודע לבעיות של תח"צ, אבל לדעתי הטיה של כמה אחוזים מרכב פרטי לתח"צ אפשרית רק אם תוחדר בהם מודעות לאופציה הזאת. אני באמת חושב שיש פה התקרבות לנקודת פיצוץ שאפשר לרתום להעברה לתח"צ של אנשים שגרים לפחות יחסית במקום נגיש... לא מדבר על פרברים בשרון אלא על מקומות ש*באמת* מחוברים ונגישים, ואנשים ממעטים להשתמש בתח"צ בהם.
מישהו כאן ניסה לשכנע בעלי רכב לוותר עליו (ואולי הצליח)?
אבל אותם עיתונאים רק לא מזמן פרסמו שגם תחבורה ציבורית
היא לא באמת אופצייה.
היתה סדרת כתבות בטמקא על זמני נסיעה בתח"ץ בהשוואה לרכב הפרטי שהראתה הבדל (במקרים מסוימים) של מאות אחוזים לטובת רכב הפרטי.
אתה תגיד שזה מקרים קיצוניים ויש מקרים שאכן ההפרש הוא לא גדול וזה יהיה נכון, אבל גם מקרים על עמידה של שעה בפקק לכניסה לחניון הם מקרי קיצון.
למרות הכל עדיין נסיעה ברכב הפרטי ככל הנראה לוקחת פחות זמן וללא צל של ספק הרבה יותר נוחה משימוש בתחבורה ציבורית.
בנוסף אני אזכיר לך טיעון שנדמה לי כבר היה כאן בפורום בהקשר של תחבורה ציבורית בשבת.
אנשים שכבר קנו רכב, לא ירצו לזנוח אותו (הרי הם בכל מקרה משלמים עליו) ולשלם עוד ועוד כסף כדי גם להתנייד בתחבורה ציבורית.
זה פשוט לא כלכלי ולא הגיוני.
 
שני המשפטים האחרונים שכתבת לא ממש נכונים כי עיקר ההוצאות על

אבל אותם עיתונאים רק לא מזמן פרסמו שגם תחבורה ציבורית
היא לא באמת אופצייה.
היתה סדרת כתבות בטמקא על זמני נסיעה בתח"ץ בהשוואה לרכב הפרטי שהראתה הבדל (במקרים מסוימים) של מאות אחוזים לטובת רכב הפרטי.
אתה תגיד שזה מקרים קיצוניים ויש מקרים שאכן ההפרש הוא לא גדול וזה יהיה נכון, אבל גם מקרים על עמידה של שעה בפקק לכניסה לחניון הם מקרי קיצון.
למרות הכל עדיין נסיעה ברכב הפרטי ככל הנראה לוקחת פחות זמן וללא צל של ספק הרבה יותר נוחה משימוש בתחבורה ציבורית.
בנוסף אני אזכיר לך טיעון שנדמה לי כבר היה כאן בפורום בהקשר של תחבורה ציבורית בשבת.
אנשים שכבר קנו רכב, לא ירצו לזנוח אותו (הרי הם בכל מקרה משלמים עליו) ולשלם עוד ועוד כסף כדי גם להתנייד בתחבורה ציבורית.
זה פשוט לא כלכלי ולא הגיוני.
שני המשפטים האחרונים שכתבת לא ממש נכונים כי עיקר ההוצאות על
רכב אלה הוצאות השימוש והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות9 יותר גבוהים מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
השימוש ברכב כי יש רכב נובע יותר מפסיכולוגיה ופחות מכלכלה.
 
בגלל פרסומות אי אפשר לערוך הודעות...

שני המשפטים האחרונים שכתבת לא ממש נכונים כי עיקר ההוצאות על
רכב אלה הוצאות השימוש והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות9 יותר גבוהים מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
השימוש ברכב כי יש רכב נובע יותר מפסיכולוגיה ופחות מכלכלה.
בגלל פרסומות אי אפשר לערוך הודעות...
תיקון:
והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות) יותר גבוהות מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר אם פותחים את ההודעה בקישור שלה בנפרד מהנקודה בכותרת

בגלל פרסומות אי אפשר לערוך הודעות...
תיקון:
והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות) יותר גבוהות מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
אפשר אם פותחים את ההודעה בקישור שלה בנפרד מהנקודה בכותרת
 

Ccyclist

Well-known member
הפרסומות הסתירו לי תמונות, בייחוד המודל של אוטובוס דן

בגלל פרסומות אי אפשר לערוך הודעות...
תיקון:
והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות) יותר גבוהות מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
הפרסומות הסתירו לי תמונות, בייחוד המודל של אוטובוס דן
יש להתפרנס מפרסומות ויש להפריע לתוכן שמביא גולשים לאתר או ליכולת השימוש באתר.
&nbsp
נראה שלאחרונה הפרסומות גלשו לשתי האפשרויות האחרונות.
&nbsp
המודל עניין אותי אבל לא מספיק כדי לפתוח אותו בהגדלה בטאב נפרד.
&nbsp
&nbsp
 
אאל"ט היה פעם מישהוא שמוסיף בקביעות תמונה סתם כדי

הפרסומות הסתירו לי תמונות, בייחוד המודל של אוטובוס דן
יש להתפרנס מפרסומות ויש להפריע לתוכן שמביא גולשים לאתר או ליכולת השימוש באתר.
&nbsp
נראה שלאחרונה הפרסומות גלשו לשתי האפשרויות האחרונות.
&nbsp
המודל עניין אותי אבל לא מספיק כדי לפתוח אותו בהגדלה בטאב נפרד.
&nbsp
&nbsp
אאל"ט היה פעם מישהוא שמוסיף בקביעות תמונה סתם כדי
להיפטר מפרסומות מעצבנות בפוסטים שהוא מפרסם.
 

טשאפק 2

New member
ההבדל בזמן הוא ממשי וחשוב

שני המשפטים האחרונים שכתבת לא ממש נכונים כי עיקר ההוצאות על
רכב אלה הוצאות השימוש והוצאות השימוש ברכב פרטי (דלק, בלאי, תיקונים וגם תשלומי חניות9 יותר גבוהים מעלויות שימוש בתחבורה ציבורית.
השימוש ברכב כי יש רכב נובע יותר מפסיכולוגיה ופחות מכלכלה.
ההבדל בזמן הוא ממשי וחשוב
המקרה שלי, למשל, הוא כמעט אידאלי - יש לי (אמנם במרחק 10 דקות הליכה) שלושה קווי אוטובוס, שאחד תדיר מאד ושניים בתדירות סבירה, שנוסעים ישר למקום עבודתי, כמעט באותו מסלול שבו אני נוסע ברכב. מצב הרבה יותר טוב מרוב הנוסעים, ועדיין מדלת לדלת לוקח לי 40-45 דקות בממוצע בשעת העומס במקום 20-25. הפער נגרם מזמן ההליכה, מההמתנה - 5 דקות בממוצע, ומהעיכוב בעצירה בתחנות. ברכב יש עיכוב קל ביציאה מהשכונה וקצת חיפוש חנייה. אישית אני בוחר לרוב באוטובוס, אבל מבין אנשים שיעדיפו רכב, מטעמי זמן נטו. כמובן, שבמצב פחות אידאלי, למשל תלות בקו בודד שמפשל לפעמים, או עושה מסלול סיבובי, הפער לטובת הרכב מתעצם.

אילו היה נת"צ בדרך, ויש הצדקה מלאה לכך, גם הזמן היה יכול להיות תחרותי. העובדה שאוטובוס עם 50 נוסעים עומד מאחורי רכב פרטי עם אדם יחיד פשוט אינה סבירה.
 

Bus Nerd

Active member
יש לתח"צ בישראל הרבה סטיגמה של משהו נחות ומסריח

יש גם פקקים בחניונים. אני לא מבין למה אנשים לא עוברים לתח"צ?
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734585,00.html

בכתבה הזאת של כלכליסט מתוארים פקקי ענק בכניסה וביציאה מחניונים, אפילו מעל שעה. אני לא מבין איך אנשים עושים את זה לעצמם? איך הם לא מנסים לעבור לתח"צ?
כמה מהם נשאלים שם וטוענים שזה יקח הרבה יותר זמן. איכשהו אני לא מאמין שהם ניסו (אחד מהם טען שלקח לו שעה ו-40 לצאת מחניון קרית הממשלה ועד הגעה ל'גן קצת מרוחק' שבה נמצאת בתו ברמת גן (הרוב המוחלט מתוך זה בחניון). בתור מישהו שעובד לא רחוק משם וגר בצד ה'רחוק' של ר"ג, לוקח לי 45 דקות באוטובוס.

אני רואה מה הולך בכבישים. מודע לבעיות של תח"צ, אבל לדעתי הטיה של כמה אחוזים מרכב פרטי לתח"צ אפשרית רק אם תוחדר בהם מודעות לאופציה הזאת. אני באמת חושב שיש פה התקרבות לנקודת פיצוץ שאפשר לרתום להעברה לתח"צ של אנשים שגרים לפחות יחסית במקום נגיש... לא מדבר על פרברים בשרון אלא על מקומות ש*באמת* מחוברים ונגישים, ואנשים ממעטים להשתמש בתח"צ בהם.
מישהו כאן ניסה לשכנע בעלי רכב לוותר עליו (ואולי הצליח)?
יש לתח"צ בישראל הרבה סטיגמה של משהו נחות ומסריח
סטיגמה שהרבה פעמים היא לא מוצדקת.

יש אנשים שלא משנה כמה התח"צ תשתנה בפועל, כל עוד משרד התחבורה לא יעשה עבודה מקיפה של מיתוג התח"צ כמשהו מודרני ומתותקתק, הם ימשיכו להשתמש ברכב פרטי.

כל עוד התחנות עדיין לא עושות צל
כל עוד האוטובוסים נראים "שכונה"
כל עוד הכרטוס מבלבל ולא נוח
כל עוד הנגשת המידע לציבור היא בדרגת בדיחה

האנשים האלו יישארו ברכב הפרטי.
אם לתח"צ הייתה תדמית כמו שTfL דאגו שתהיה לה בלונדון, הרבה אנשים יעברו לתח"צ.

---
אבל בכל זאת הרבה אנשים עוברים לתח"צ. מספר הנוסעים ברכבת ישראל עולה כל הזמן. זה לא שלא עוברים לתח"צ - פשוט לא עוברים מספיק לתח"צ.
 

matrix200200

Active member
אתה צודק, אבל אני חושב שזה ישתנה כאשר מערכות להסעת המונים

יש לתח"צ בישראל הרבה סטיגמה של משהו נחות ומסריח
סטיגמה שהרבה פעמים היא לא מוצדקת.

יש אנשים שלא משנה כמה התח"צ תשתנה בפועל, כל עוד משרד התחבורה לא יעשה עבודה מקיפה של מיתוג התח"צ כמשהו מודרני ומתותקתק, הם ימשיכו להשתמש ברכב פרטי.

כל עוד התחנות עדיין לא עושות צל
כל עוד האוטובוסים נראים "שכונה"
כל עוד הכרטוס מבלבל ולא נוח
כל עוד הנגשת המידע לציבור היא בדרגת בדיחה

האנשים האלו יישארו ברכב הפרטי.
אם לתח"צ הייתה תדמית כמו שTfL דאגו שתהיה לה בלונדון, הרבה אנשים יעברו לתח"צ.

---
אבל בכל זאת הרבה אנשים עוברים לתח"צ. מספר הנוסעים ברכבת ישראל עולה כל הזמן. זה לא שלא עוברים לתח"צ - פשוט לא עוברים מספיק לתח"צ.
אתה צודק, אבל אני חושב שזה ישתנה כאשר מערכות להסעת המונים
סוף סוף יגיעו לפה.
כפי שאמרת אכן יש עלייה של שימוש ברכבת ולדעתי הציבור שמתחיל להשתמש ברכבת, אלה דווקא אנשים שזונחים את הרכבים הפרטיים שלהם.
עם כל הבעיות שיש לרכבת (ולא חסר) כשיש אלטרנטיבה ראוייה, אז אנשים עושים את זה.
כמובן אף אחד למשל לא יעבור לאוטובוס בשביל להגיע מבת ים נניח לרמת החייל למרות הפקקים.
 

Bus Nerd

Active member
נכון, בעיקר עם עבודת המיתוג הטובה שעושים בנת"ע

אתה צודק, אבל אני חושב שזה ישתנה כאשר מערכות להסעת המונים
סוף סוף יגיעו לפה.
כפי שאמרת אכן יש עלייה של שימוש ברכבת ולדעתי הציבור שמתחיל להשתמש ברכבת, אלה דווקא אנשים שזונחים את הרכבים הפרטיים שלהם.
עם כל הבעיות שיש לרכבת (ולא חסר) כשיש אלטרנטיבה ראוייה, אז אנשים עושים את זה.
כמובן אף אחד למשל לא יעבור לאוטובוס בשביל להגיע מבת ים נניח לרמת החייל למרות הפקקים.
נכון, בעיקר עם עבודת המיתוג הטובה שעושים בנת"ע
ראיתי את הדוגמיות שלהם לשילוט תחנות, עמודי טוטם, וכל זה - נראה מקצועי כמו בחו"ל.
 

סנוי

New member
לדעתי צריך כבר מעכשיו למתג קווים תדירים של אוטובוסים, וגם..

אתה צודק, אבל אני חושב שזה ישתנה כאשר מערכות להסעת המונים
סוף סוף יגיעו לפה.
כפי שאמרת אכן יש עלייה של שימוש ברכבת ולדעתי הציבור שמתחיל להשתמש ברכבת, אלה דווקא אנשים שזונחים את הרכבים הפרטיים שלהם.
עם כל הבעיות שיש לרכבת (ולא חסר) כשיש אלטרנטיבה ראוייה, אז אנשים עושים את זה.
כמובן אף אחד למשל לא יעבור לאוטובוס בשביל להגיע מבת ים נניח לרמת החייל למרות הפקקים.
לדעתי צריך כבר מעכשיו למתג קווים תדירים של אוטובוסים, וגם..
ליצור מפה (כמו של אלן טנמן - מפה מעולה אגב), שתסייע לאנשים להפנים את רמת השירות הטובה שיכולים לקבל בתח"צ (במקומות מסוימים כמובן).
בתור צעד ראשון זה יכול לשנות חשיבה אצל אנשים.
 

Bus Nerd

Active member


לדעתי צריך כבר מעכשיו למתג קווים תדירים של אוטובוסים, וגם..
ליצור מפה (כמו של אלן טנמן - מפה מעולה אגב), שתסייע לאנשים להפנים את רמת השירות הטובה שיכולים לקבל בתח"צ (במקומות מסוימים כמובן).
בתור צעד ראשון זה יכול לשנות חשיבה אצל אנשים.
 
הלוואי שזה יעזור

לדעתי צריך כבר מעכשיו למתג קווים תדירים של אוטובוסים, וגם..
ליצור מפה (כמו של אלן טנמן - מפה מעולה אגב), שתסייע לאנשים להפנים את רמת השירות הטובה שיכולים לקבל בתח"צ (במקומות מסוימים כמובן).
בתור צעד ראשון זה יכול לשנות חשיבה אצל אנשים.
הלוואי שזה יעזור
התמכרות לרכב שמלווה לעיתים במנטרות כמו "התחבורה הציבורית בישראל היא הגרועה בעולם המערבי" זו בעייה קשה מידי מכדי שמפות יפתרו אותה.
 
אכן, קח לדוגמא את הבחור בסוף הכתבה, נסיעה מראשון לת"א

יש לתח"צ בישראל הרבה סטיגמה של משהו נחות ומסריח
סטיגמה שהרבה פעמים היא לא מוצדקת.

יש אנשים שלא משנה כמה התח"צ תשתנה בפועל, כל עוד משרד התחבורה לא יעשה עבודה מקיפה של מיתוג התח"צ כמשהו מודרני ומתותקתק, הם ימשיכו להשתמש ברכב פרטי.

כל עוד התחנות עדיין לא עושות צל
כל עוד האוטובוסים נראים "שכונה"
כל עוד הכרטוס מבלבל ולא נוח
כל עוד הנגשת המידע לציבור היא בדרגת בדיחה

האנשים האלו יישארו ברכב הפרטי.
אם לתח"צ הייתה תדמית כמו שTfL דאגו שתהיה לה בלונדון, הרבה אנשים יעברו לתח"צ.

---
אבל בכל זאת הרבה אנשים עוברים לתח"צ. מספר הנוסעים ברכבת ישראל עולה כל הזמן. זה לא שלא עוברים לתח"צ - פשוט לא עוברים מספיק לתח"צ.
אכן, קח לדוגמא את הבחור בסוף הכתבה, נסיעה מראשון לת"א
אורכת לו שעה ברכבת ובאוטובוס, ורק "20 דקות" ברכב הפרטי. אז למה הוא מתלונן? אין ספק שלא הכליל את העמידה בפקק בחניון (נושא הכתבה), ואת כל הימים היותר פקוקים ואת העלות הפסיכולוגית של כל זה, והכל כדי להצדיק את הנסיעה ברכב הפרטי.

לשיפור התח"צ יש אלמנט שכולל אלפי צעדים קטנים ומקומיים כדי לקצר את זמני הנסיעה ולשפר את השירות. זה יכול להיעשות רק אם החבר'ה האלו יתחילו לנסוע בתח"צ ולדרוש את השיפורים הספציפיים המתאימים להם.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734048,00.html
 

down und

New member
פסיכולוגית, מרבית בני האדם לא סופרים את הזמן ברוטו כמות שהוא

אכן, קח לדוגמא את הבחור בסוף הכתבה, נסיעה מראשון לת"א
אורכת לו שעה ברכבת ובאוטובוס, ורק "20 דקות" ברכב הפרטי. אז למה הוא מתלונן? אין ספק שלא הכליל את העמידה בפקק בחניון (נושא הכתבה), ואת כל הימים היותר פקוקים ואת העלות הפסיכולוגית של כל זה, והכל כדי להצדיק את הנסיעה ברכב הפרטי.

לשיפור התח"צ יש אלמנט שכולל אלפי צעדים קטנים ומקומיים כדי לקצר את זמני הנסיעה ולשפר את השירות. זה יכול להיעשות רק אם החבר'ה האלו יתחילו לנסוע בתח"צ ולדרוש את השיפורים הספציפיים המתאימים להם.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3734048,00.html
פסיכולוגית, מרבית בני האדם לא סופרים את הזמן ברוטו כמות שהוא
קרי, מדלת הבית ועד החתמת הכרטיס בעבודה, אלא רק את זמן הנסיעה עצמה
גם שם לא ברוטו אלא נטו. הכוונה את הזמן (שבד"כ צריך להיות זניח) של מההגעה
לבניין העבודה אבל טרם הכניסה לחנייה עצמה בד"כ רבים לא מחשיבים אותו.
גם לא תת הכרתית או תת מודעית לעצמם!!!

מכאן שאם תשאל את יוסי או את דינה כמה זמן לקחה להם הנסיעה מביתם בהכא
למקום עבודתם בהתם הם יגידו לך 45 דקות, כולל הפקקים בדרך.
אבל, את ה-5 עד 10 דקות מהרגע שהם הגיעו לבניין בו הם עובדים ועד שהצליחו
להחנות את הרכב בחניון הבניין, כמעט תמיד, הם לא יחשיבו בתחשיב הזמן הכולל
דלת לדלת.


אגב, דבר די דומה רכבת ישראל עצמה עושה ובעיקר עשתה המון פעמים.
התגאתה בזמן נסיעה קצר שאותו הדגישה, נניח 17 דקות מראש העין לת"א
או 23 דקות מנתניה לת"א ברכבת.
כאשר זה זמן הנסיעה נטו שבנטו.
מרגע עזיבת הרכבת את הרציף בתחנה הפרברית ועד לעצירה הראשונה בתחנת האונ' שבצפון העיר.

אבל, היי, גם מי שגר 6 דקות הליכה מתחנת רכבת (וללפחות 20 תחנות כאלו בארץ
יש עשרות אלפי אנשים הגרים 6 דקות הליכה מהן)
והיעד שלו הוא 6 דקות הליכה מהתחנה, יש להוסיף לא 12 דקות. ממש ממש לא.
יש את זמן הבדיקה הבטחונית, העברת הכרטיס בסבסבות, הליכה מהסבסבות אל
הרציף ובתחנת היעד יציאה מהקרון, הליכה על הרציף ואז דרגנוע או מדרגות או מעלית.

בקיצור, במקרה המינימלי של אדם ספורטיבי באופיו, מדלת לדלת, כאשר הוא יודע
בדיוק את זמן יציאת הרכבת מעירו לעבר העיר הגדולה ועד שהוא במקום עבודתו,
יש להוסיף לזמן הנסיעה נטו של הרכבת משהו כמו 17 דקות, וזה כאשר הוא בדיוק
6 דקות גר מהרכבת והיעד שלו הוא גם 6 דקות מהרכבת.


חבר פורום, 'תמיד בדרכים' גר כ-3 דקות הליכה על השעון מתחנת וולפסון חולון.
הוא עובד ליד מתחם הבורסה במגדל מפואר חדש למדי.
דלת לדלת לוקח לו 37 דקות, כאשר זמן הנסיעה ברכבת היא 17 דקות בלבד
(מוולפסון לסבידור).
 

down und

New member
רשימת התחנות שיש לידן מגורים במרחק של כ-6 דקות הליכה

פסיכולוגית, מרבית בני האדם לא סופרים את הזמן ברוטו כמות שהוא
קרי, מדלת הבית ועד החתמת הכרטיס בעבודה, אלא רק את זמן הנסיעה עצמה
גם שם לא ברוטו אלא נטו. הכוונה את הזמן (שבד"כ צריך להיות זניח) של מההגעה
לבניין העבודה אבל טרם הכניסה לחנייה עצמה בד"כ רבים לא מחשיבים אותו.
גם לא תת הכרתית או תת מודעית לעצמם!!!

מכאן שאם תשאל את יוסי או את דינה כמה זמן לקחה להם הנסיעה מביתם בהכא
למקום עבודתם בהתם הם יגידו לך 45 דקות, כולל הפקקים בדרך.
אבל, את ה-5 עד 10 דקות מהרגע שהם הגיעו לבניין בו הם עובדים ועד שהצליחו
להחנות את הרכב בחניון הבניין, כמעט תמיד, הם לא יחשיבו בתחשיב הזמן הכולל
דלת לדלת.


אגב, דבר די דומה רכבת ישראל עצמה עושה ובעיקר עשתה המון פעמים.
התגאתה בזמן נסיעה קצר שאותו הדגישה, נניח 17 דקות מראש העין לת"א
או 23 דקות מנתניה לת"א ברכבת.
כאשר זה זמן הנסיעה נטו שבנטו.
מרגע עזיבת הרכבת את הרציף בתחנה הפרברית ועד לעצירה הראשונה בתחנת האונ' שבצפון העיר.

אבל, היי, גם מי שגר 6 דקות הליכה מתחנת רכבת (וללפחות 20 תחנות כאלו בארץ
יש עשרות אלפי אנשים הגרים 6 דקות הליכה מהן)
והיעד שלו הוא 6 דקות הליכה מהתחנה, יש להוסיף לא 12 דקות. ממש ממש לא.
יש את זמן הבדיקה הבטחונית, העברת הכרטיס בסבסבות, הליכה מהסבסבות אל
הרציף ובתחנת היעד יציאה מהקרון, הליכה על הרציף ואז דרגנוע או מדרגות או מעלית.

בקיצור, במקרה המינימלי של אדם ספורטיבי באופיו, מדלת לדלת, כאשר הוא יודע
בדיוק את זמן יציאת הרכבת מעירו לעבר העיר הגדולה ועד שהוא במקום עבודתו,
יש להוסיף לזמן הנסיעה נטו של הרכבת משהו כמו 17 דקות, וזה כאשר הוא בדיוק
6 דקות גר מהרכבת והיעד שלו הוא גם 6 דקות מהרכבת.


חבר פורום, 'תמיד בדרכים' גר כ-3 דקות הליכה על השעון מתחנת וולפסון חולון.
הוא עובד ליד מתחם הבורסה במגדל מפואר חדש למדי.
דלת לדלת לוקח לו 37 דקות, כאשר זמן הנסיעה ברכבת היא 17 דקות בלבד
(מוולפסון לסבידור).
רשימת התחנות שיש לידן מגורים במרחק של כ-6 דקות הליכה
מהירה או 10 דקות הליכה רגועה.

ת"א סבידור (הבתים המזרחיים של ארלוזורוב וכן חלק מרח' דפנה, ומנגד אם באים דרך הבורסה אזי הבתים שליד צומת עלית)
ת"א ההגנה (הבתים המערביים של שכונת התקווה)
חיפה מרכז
חיפה בת גלים
לוד גני אביב
לוד
רמלה
בני ברק (במיוחד מאז פתיחת הגשר החדש מי שגר באזור ולנברג, כן, יש בתים בצדו הצפוני של הרחוב אפשרי ב-10 דקות הליכה רגועה. מאצלי בעבודה ליד אסותא
אנשים עושים זאת ב-15 דקות הליכה אז בוודאי שמהצד המערבי של ולנברג אפשרי בעד 10 דקות)
באר שבע צפון
באר שבע מרכז (לא בטוח אם יש מגורים במרחק של 10 דקות, עסקים יש בלי סוף)
בנימינה
בית יהושע
הרצליה (בעיקר שכונת הרצליה ב')
עתלית
חדרה (שכון סלע וחלק קטנטן מנווה חיים)
כפר סבא נורדאו
כפר סבא סוקולוב
נהריה
עכו
קרית מוצקין
קרית חיים
עפולה
בית שאן
אחיהוד
להבים
הראשונים
וולפסון
יוספטל
קוממיות
כפר חבד
יבנה מזרח
באר יעקב
מודיעין מרכז

אם שכחתי תחנה כלשהי איתה הסליחה.
 

Bus Nerd

Active member
שכחת את תל אביב השלום

רשימת התחנות שיש לידן מגורים במרחק של כ-6 דקות הליכה
מהירה או 10 דקות הליכה רגועה.

ת"א סבידור (הבתים המזרחיים של ארלוזורוב וכן חלק מרח' דפנה, ומנגד אם באים דרך הבורסה אזי הבתים שליד צומת עלית)
ת"א ההגנה (הבתים המערביים של שכונת התקווה)
חיפה מרכז
חיפה בת גלים
לוד גני אביב
לוד
רמלה
בני ברק (במיוחד מאז פתיחת הגשר החדש מי שגר באזור ולנברג, כן, יש בתים בצדו הצפוני של הרחוב אפשרי ב-10 דקות הליכה רגועה. מאצלי בעבודה ליד אסותא
אנשים עושים זאת ב-15 דקות הליכה אז בוודאי שמהצד המערבי של ולנברג אפשרי בעד 10 דקות)
באר שבע צפון
באר שבע מרכז (לא בטוח אם יש מגורים במרחק של 10 דקות, עסקים יש בלי סוף)
בנימינה
בית יהושע
הרצליה (בעיקר שכונת הרצליה ב')
עתלית
חדרה (שכון סלע וחלק קטנטן מנווה חיים)
כפר סבא נורדאו
כפר סבא סוקולוב
נהריה
עכו
קרית מוצקין
קרית חיים
עפולה
בית שאן
אחיהוד
להבים
הראשונים
וולפסון
יוספטל
קוממיות
כפר חבד
יבנה מזרח
באר יעקב
מודיעין מרכז

אם שכחתי תחנה כלשהי איתה הסליחה.
שכחת את תל אביב השלום
מי שגר בביצרון, רמת ישראל, מונטיפיורי ונחלת יצחק גר במרחק הליכה קצרצר לת"א השלום.
 

down und

New member
לא שכחתי כלום.

שכחת את תל אביב השלום
מי שגר בביצרון, רמת ישראל, מונטיפיורי ונחלת יצחק גר במרחק הליכה קצרצר לת"א השלום.
לא שכחתי כלום.
רכבת השלום היא לא 6 דקות הליכה מהירה (או 10 דקות הליכה רגילה/רגועה)
מהשכונות שנקבת בשמן.
היא 10 עד 12 דקות הליכה מהירה וכ-15 עד 20 דקות הליכה רגועה מאותן מקומות.
מנסיון עשיר ביותר של הליכה מחללקן.
היתה תקופה שלא היה שם כחול לבן (סוף שנות ה-90) וכ"שרוט" רכבות (בעבר
פי 77 יותר מאשר כיום) הייתי לוקח מכוניתי האהובה ומחנה אותה במקומות שרשמת
והולך רגלית לתחנת השלום שנחנכה במחצית הראשונה של שנת 96'.
 

Bus Nerd

Active member
יש בתים 750 מטר משם. זה 10 דקות הליכה רגילה.

לא שכחתי כלום.
רכבת השלום היא לא 6 דקות הליכה מהירה (או 10 דקות הליכה רגילה/רגועה)
מהשכונות שנקבת בשמן.
היא 10 עד 12 דקות הליכה מהירה וכ-15 עד 20 דקות הליכה רגועה מאותן מקומות.
מנסיון עשיר ביותר של הליכה מחללקן.
היתה תקופה שלא היה שם כחול לבן (סוף שנות ה-90) וכ"שרוט" רכבות (בעבר
פי 77 יותר מאשר כיום) הייתי לוקח מכוניתי האהובה ומחנה אותה במקומות שרשמת
והולך רגלית לתחנת השלום שנחנכה במחצית הראשונה של שנת 96'.
יש בתים 750 מטר משם. זה 10 דקות הליכה רגילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה