מצגת של משרד התחבורה לוועדת הכספים עם הרבה פרטים מעניינים:

מצב
הנושא נעול.
לרחובות היתה תוכנית גרנדיוזית יותר

אני בעד, אבל את העין שלי תפס העניין של הוספת כניסות
זאת בעיה מאוד חמורה בתחנת רחובות.
קשה מאוד לצאת מהתחנה לנוסעים ברכבות שמגיעות לרציף האי.
יש רק מעבר תת"ק מאוד צר שדרכו נאלצים לעבור מאות אנשים בשעות העומס ונוסעים עם קורקינטים ואופניים לא ממש משפרים את המצב.
חייבים לעשות משהוא, כי לדעתי מדובר במצב מסוכן שעלול לגרום גם לנפגעים בנפש.
התקווה שלי שאולי במסגרת אותו שיפור תחנה, ייתנו לזה מענה כלשהוא.
לרחובות היתה תוכנית גרנדיוזית יותר
שאין לי מושג אם היא עדיין על השולחן או שהיא נקברה קבורת חמור.

בגדול מרציפי תחנת רחובות אתה אמור לצאת בסוף... (תופים להגברת המתח....) למעלה!!!.

כל שטח המסילות והרציפים אמור להיות מקורה באופן שייצור כיכר ציבורית רחבה, ו"מבנה הכניסה והיציאה מהתחנה" יהיה באמצע אותה כיכר ציבורית.
מהיציאה הזאת תוכל להמשיך רגלית צפונה לאזור התעסוקה, דרומה למכון וייצמן או מערבה לרחוב וייצמן, הכיכר כמובן תהיה בדיוק בגובה של ההפרדה המפלסית. ובאמצעה היה אמור לפזז לו הקו הכחול שבינתיים הוקפא/בוטל/נגנז.
התוכנית כללה גם את הרחבת מסוף האוטובוסים הקטן שצמוד לתחנה (בעיקר לחניות תפעוליות תת קרקעיות שיאפשרו שימוש רב יותר בו), וכמובן עיבוי הבינוי מעורב השימושים (מסחר+משרדים) בצד הכיכר הציבורית.

אבל זו לא בדיוק תוכנית של פרויקט רוחבי, כך שלא מן הנמנע שכעת יעשו משהו קוסמטי בלבד לשיפור תנאי ההמתנה ותו לא.
 

matrix200200

Active member
מכיר את התוכנית והיא כבר נדונה כאן בעבר.

לרחובות היתה תוכנית גרנדיוזית יותר
שאין לי מושג אם היא עדיין על השולחן או שהיא נקברה קבורת חמור.

בגדול מרציפי תחנת רחובות אתה אמור לצאת בסוף... (תופים להגברת המתח....) למעלה!!!.

כל שטח המסילות והרציפים אמור להיות מקורה באופן שייצור כיכר ציבורית רחבה, ו"מבנה הכניסה והיציאה מהתחנה" יהיה באמצע אותה כיכר ציבורית.
מהיציאה הזאת תוכל להמשיך רגלית צפונה לאזור התעסוקה, דרומה למכון וייצמן או מערבה לרחוב וייצמן, הכיכר כמובן תהיה בדיוק בגובה של ההפרדה המפלסית. ובאמצעה היה אמור לפזז לו הקו הכחול שבינתיים הוקפא/בוטל/נגנז.
התוכנית כללה גם את הרחבת מסוף האוטובוסים הקטן שצמוד לתחנה (בעיקר לחניות תפעוליות תת קרקעיות שיאפשרו שימוש רב יותר בו), וכמובן עיבוי הבינוי מעורב השימושים (מסחר+משרדים) בצד הכיכר הציבורית.

אבל זו לא בדיוק תוכנית של פרויקט רוחבי, כך שלא מן הנמנע שכעת יעשו משהו קוסמטי בלבד לשיפור תנאי ההמתנה ותו לא.
מכיר את התוכנית והיא כבר נדונה כאן בעבר.
לדעתי מימושה עוד רחוק (אם היא תתממש אי פעם).
כרגע הייתי מסתפק במה שbus nerd אמר, או אולי בניית איזה גשרון בין הרציפים.
 

YuMi2017

Member
סוף סוף תחנת אשדוד תשתדרג

מצגת של משרד התחבורה לוועדת הכספים עם הרבה פרטים מעניינים:
[URL]https://www.gov.il/BlobFolder/reports/takziv_2019/he/takziv2019.pdf[/URL]
סוף סוף תחנת אשדוד תשתדרג
דיברו כאן על העומס ברחובות.
באשדוד המצב גם קטסטרופלי. מעבר תת קרקעי אחד למאות אנשים שיורדים ברכבת. צפוף מאוד ויש סכנה אמיתית לפציעות חס וחלילה.
כאשר רכבת מגיעה לתחנה ואנשים יוצאים, אם מישהו במקרה רוצה ללכת "נגד הזרם" הוא פשוט לא יכול ואז הוא מפספס את הרכבת שממשיכה לרוב לבאר שבע.
גם התחנה עצמה והכניסות קטנות, צפופות מאוד.
מישהו יודע אם יש כבר תכנית ומה היא תהיה? הבנתי שכל התחנה אמורה להיות מועתקת 100 מטרים דרומה ולהיבנות בצורה שונה לחלוטין.
 

matrix200200

Active member
מחזק ומצטרף למשאלה שלך לגבי אשדוד.

סוף סוף תחנת אשדוד תשתדרג
דיברו כאן על העומס ברחובות.
באשדוד המצב גם קטסטרופלי. מעבר תת קרקעי אחד למאות אנשים שיורדים ברכבת. צפוף מאוד ויש סכנה אמיתית לפציעות חס וחלילה.
כאשר רכבת מגיעה לתחנה ואנשים יוצאים, אם מישהו במקרה רוצה ללכת "נגד הזרם" הוא פשוט לא יכול ואז הוא מפספס את הרכבת שממשיכה לרוב לבאר שבע.
גם התחנה עצמה והכניסות קטנות, צפופות מאוד.
מישהו יודע אם יש כבר תכנית ומה היא תהיה? הבנתי שכל התחנה אמורה להיות מועתקת 100 מטרים דרומה ולהיבנות בצורה שונה לחלוטין.
מחזק ומצטרף למשאלה שלך לגבי אשדוד.
אכן המצב שם גרוע באותה מידה.
בעצם הפיתרון צריך להיות אותו פיתרון כמו ברחובות, הרכבות בצד העמוס (לפי שעת היום) צריכות להיות ברציף הצמוד לתחנה, כך שאנשים לא צריכים להשתמש במעבר הזה.
לגבי התוכניות לבנייה של תחנה מחדש, איפה ראית את זה?
לא שמעתי על זה בשום מקום.
 

YuMi2017

Member
ראיתי את זה איפשהו בכתבה על ראש העיר

מחזק ומצטרף למשאלה שלך לגבי אשדוד.
אכן המצב שם גרוע באותה מידה.
בעצם הפיתרון צריך להיות אותו פיתרון כמו ברחובות, הרכבות בצד העמוס (לפי שעת היום) צריכות להיות ברציף הצמוד לתחנה, כך שאנשים לא צריכים להשתמש במעבר הזה.
לגבי התוכניות לבנייה של תחנה מחדש, איפה ראית את זה?
לא שמעתי על זה בשום מקום.
ראיתי את זה איפשהו בכתבה על ראש העיר
שם זה נאמר,
אני לא מוצא מקור לדבר הזה עכשיו, אבל אני בוודאות זוכר שראיתי את זה.
השאלה אם זה לא קשקוש והמצאה או שזה נכון.
האמת שהקמת תחנה חדשה 100 מטר דרומה תעשה הרבה מאוד סדר בבלאגן שם ותאפשר לבנות תחנה בסטנדרטים של עיר גדולה ועל הדרך לסדר את הכאוס התחבורתי בכיכר הרכבת.
 

עכבר8

New member
מצב
הנושא נעול.
למעלה