החל משבוע הבא: הוזלה משמעותית בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

joeire

New member
רעיון מעולה

חבל שלא מייבאים את קונספט ה Capping (סכום יומי מקסימלי)
במערכת האויסטר הלונדונית אי אפשר להטעין כרטיס יומי. מה שקורה הוא שנוסעים על ערך צבור עד שמגיעים לסכום היומי המקסימלי לאזורים בהם נסעתם , £6.80 לאזור 1 או אזורים 1-2 למשל (מה שרלוונטי לתיירים המבקרים במרכז העיר) ואז הגבייה מהערך הצבור נפסקת. הסכום הזה מוצג במערכת המיירים כמקבילה למחירו של הכרטיס היומי שהיה קיים פעם במערכת הנייר (עם המעבר לאויסטר היה ניתן להוציא כרטיסי מייר אך מחירם היה גבוה יותר, היוצא מן הכלל היחידי היה לכרטיסים שהוצאו עם הנחת רשת של הרכבות הלאומיות בסופי השבוע).
&nbsp
בשיטה כזה הנוסע היומי המזדמן לא צריך להתחשבן מראש אם עדיף לו כך או כך כי המערכת בנוייה להגביל את הסכום המקסימלי שיגגבה ממנו.
&nbsp
לנוסעים תדירים יותר משתלם לקנות כרטיס שבועי (העובדה ש Capping שבועי מתחיל רק מבוקר יום ב' ועד הלילה שבין א' לב' הבא בעיר שמושכת תיירות היא שערורייתית) או חודשי (אין Capping חודשי וההנחה המובנית גדולה יותר מזו של הכרטיס השבועי).
&nbsp
כמו כן בשיטה הלונדונית עדיף לקנות שבועי או חודשי של האזורים בהם אתם מתכננים לנסוע הכי הרבה ולהוסיף £5-£10 של ערך צבור לנסיעות מעבר לאזורים אלו כדי לנסוע לאטרקציה כזו או אחרת בגבולות העיר כאשר אתם משלמים רק על חלק הנסיעה שאינו כלול בכרטיס התקופתי (משבועי 1-2 ונסיעה לאזור 5 תיגבה נסיעה יחידה מ3 ל5 גם אם התחלתם את הנסיעה באזור 1, כי שילמתם על הנסיעות באזורים 1-2). החלת הערך הצבור בשיטה כזו יכולה לעודד בעלי כרטיסי אזור 1 תל אביביים לצאת אל קניוני רשל"צ או לחופי הים של נתניה כאשר התשלום הנגבה מהם הוא של אזור ה2 או ה 2-3 הרלוונטי, זו שיטה שנועדה לעודד נסועה במטרופולין הרחב יותר כתוספת לכרטיס התקופתי.
רעיון מעולה
יש פה חסכון של תשלום כפול שיכול אולי להיות משמעותי להרבה אנשים.
נאמר אם יש כבר חוזה תקופתי במטרופולין אחד אך נוסעים פעמיים בשבוע ברכבת למטרופולין אחר ובחזרה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ברב-קו אונליין אפשר מראש להיום/מחר/מחרתיים

אכן עבור מי שנוסע נסיעה הלוך-חזור בין-עירונית, ערך צבור
יהפוך להיות לא כדאי.
לנסיעות עירוניות מזדמנות או בינעירוניות בכיוון אחד, ערך צבור עדיין יהיה כדאי.
אבל הבעיה עם חופשי יומי שצריך לרכוש אותו באותו יום ובהרבה מקרים מדובר בתשלום במזומן לנהג אוטובוס. סביר להניח שיהיו הרבה נוסעים שבגלל חוסר הנוחיות ברכישה הזו יעדיפו בכל זאת להשתמש בערך צבור (אלא אם כן יהיה כדאי להם לרכוש כבר חופשי חודשי).
ברב-קו אונליין אפשר מראש להיום/מחר/מחרתיים
וכאשר יבטלו בשאר הארץ טעינה אצל נהג (ע"ע ירושלים) אז כל מי שצריך טעינה יעשה זאת בעמדת טעינה/בית עסק/אפליקציה/כספונט, כי ההרגלה ותקופת הביניים שבו עדיין אפשר לרכוש חופשי יומי מנהג היא זמנית, וגם - הנהגים בירושלים טוענים רק יומי סובב ירושלים (טבעת 1) אם אינני טועה, אם אתה רוצה מורחב או חצי מטרופולין או מטרופולין מלא או משהו אחר, את זה טוענים רק בעמדה ושאר האמצעים
&nbsp
בקופת רכבת גם אפשר לטעון ימים מראש
 

joeire

New member
אבל מאבדים את הנוחות של טעינת ערך צבור מראש בסכום הגבוה

ברב-קו אונליין אפשר מראש להיום/מחר/מחרתיים
וכאשר יבטלו בשאר הארץ טעינה אצל נהג (ע"ע ירושלים) אז כל מי שצריך טעינה יעשה זאת בעמדת טעינה/בית עסק/אפליקציה/כספונט, כי ההרגלה ותקופת הביניים שבו עדיין אפשר לרכוש חופשי יומי מנהג היא זמנית, וגם - הנהגים בירושלים טוענים רק יומי סובב ירושלים (טבעת 1) אם אינני טועה, אם אתה רוצה מורחב או חצי מטרופולין או מטרופולין מלא או משהו אחר, את זה טוענים רק בעמדה ושאר האמצעים
&nbsp
בקופת רכבת גם אפשר לטעון ימים מראש
אבל מאבדים את הנוחות של טעינת ערך צבור מראש בסכום הגבוה
ביחס לנסיעה בודדת.

אני יודע שיש לי כסף בכרטיס או שהטענתי לילד את הרב קו.
לדעתי שווה לשקול להוסיף אפשרות של רכישת חוזה חופשי יומי או שבועי באמצעות הערך הצבור הקיים בכרטיס.
 

joeire

New member
נראה לי שצריך לאפשר המרת ערך צבור לחופשי יומי/שבועי

אכן עבור מי שנוסע נסיעה הלוך-חזור בין-עירונית, ערך צבור
יהפוך להיות לא כדאי.
לנסיעות עירוניות מזדמנות או בינעירוניות בכיוון אחד, ערך צבור עדיין יהיה כדאי.
אבל הבעיה עם חופשי יומי שצריך לרכוש אותו באותו יום ובהרבה מקרים מדובר בתשלום במזומן לנהג אוטובוס. סביר להניח שיהיו הרבה נוסעים שבגלל חוסר הנוחיות ברכישה הזו יעדיפו בכל זאת להשתמש בערך צבור (אלא אם כן יהיה כדאי להם לרכוש כבר חופשי חודשי).
נראה לי שצריך לאפשר המרת ערך צבור לחופשי יומי/שבועי
כך נשמר היתרון של ערך צבור כטעינת הרב קו מראש בכסף.
אצל הנהגים עושים עדכון תוכנה בסה"כ ועדיין הם לא צריכים להתעסק בכסף, רק ללחוץ על הלחצן המתאים, וכמובן התיקוף יכול להיות עצמאי.
אפשר אפילו להוסיף מכשירים בכל התחנות להמרת ערך צבור לחוזה יומי/שבועי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא יקרה כי הרוב שוכח שערך צבור כולל הנחה מראש לפי הפרופיל

נראה לי שצריך לאפשר המרת ערך צבור לחופשי יומי/שבועי
כך נשמר היתרון של ערך צבור כטעינת הרב קו מראש בכסף.
אצל הנהגים עושים עדכון תוכנה בסה"כ ועדיין הם לא צריכים להתעסק בכסף, רק ללחוץ על הלחצן המתאים, וכמובן התיקוף יכול להיות עצמאי.
אפשר אפילו להוסיף מכשירים בכל התחנות להמרת ערך צבור לחוזה יומי/שבועי.
לא יקרה כי הרוב שוכח שערך צבור כולל הנחה מראש לפי הפרופיל
כלומר אם לאפשר המרה כזו, אז מחירי התקופתיים ייראו יקרים יותר כדי לבטל את ההנחה, וכולם יכעסו שגונבים כסף
&nbsp
כדי לישם את זה צריך בכלל לרדת מהפרופילים, לעבור ליתרת ערך צבור ששווה כסף ללא הנחות, ולחזור לסרבול של הצגת תעודות לנהג כדי שיתקף תעריף מוזל אבל לא יקרה כי זה מגדיל תורים וגם לא נותן אפשרות של בקרה לרכישת הכרטיס הנכון בכניסה אחורית
 

nox120

New member
למה "לרדת מהפרופילים"?

לא יקרה כי הרוב שוכח שערך צבור כולל הנחה מראש לפי הפרופיל
כלומר אם לאפשר המרה כזו, אז מחירי התקופתיים ייראו יקרים יותר כדי לבטל את ההנחה, וכולם יכעסו שגונבים כסף
&nbsp
כדי לישם את זה צריך בכלל לרדת מהפרופילים, לעבור ליתרת ערך צבור ששווה כסף ללא הנחות, ולחזור לסרבול של הצגת תעודות לנהג כדי שיתקף תעריף מוזל אבל לא יקרה כי זה מגדיל תורים וגם לא נותן אפשרות של בקרה לרכישת הכרטיס הנכון בכניסה אחורית
למה "לרדת מהפרופילים"?
אפשר לטעון ערך צבור שווה לכל הפרופילים, והמכשיר שבו מתקפים יחייב מחיר לפי ההנחה המגיעה לפרופיל בכרטיס.
&nbsp
מי שהמציא את הרעיון של הנחה בטעינה במקום בתשלום זכאי לפרס ישראל לדיכוי השימוש בתחבורה ציבורית.
 

joeire

New member
נראה לי שההמון קצת יותר אינטליגנטי

לא יקרה כי הרוב שוכח שערך צבור כולל הנחה מראש לפי הפרופיל
כלומר אם לאפשר המרה כזו, אז מחירי התקופתיים ייראו יקרים יותר כדי לבטל את ההנחה, וכולם יכעסו שגונבים כסף
&nbsp
כדי לישם את זה צריך בכלל לרדת מהפרופילים, לעבור ליתרת ערך צבור ששווה כסף ללא הנחות, ולחזור לסרבול של הצגת תעודות לנהג כדי שיתקף תעריף מוזל אבל לא יקרה כי זה מגדיל תורים וגם לא נותן אפשרות של בקרה לרכישת הכרטיס הנכון בכניסה אחורית
נראה לי שההמון קצת יותר אינטליגנטי
לא חייבים להפוך את ההמרה הזו לשקופה.
אפשר להציג במכשיר התיקוף כיצד הומר הערך הצבור בחזרה לכסף לפי ההנחה המקורית של הערך הצבור.
כך יהיה ברור שהכסף לא מאבד את ערכו ברכישת חוזה חופשי יומי/שבועי עם הערך הצבור.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי אפשר לפצל את התצוגה כדי להראות את הסובסידיה

לא יקרה כי הרוב שוכח שערך צבור כולל הנחה מראש לפי הפרופיל
כלומר אם לאפשר המרה כזו, אז מחירי התקופתיים ייראו יקרים יותר כדי לבטל את ההנחה, וכולם יכעסו שגונבים כסף
&nbsp
כדי לישם את זה צריך בכלל לרדת מהפרופילים, לעבור ליתרת ערך צבור ששווה כסף ללא הנחות, ולחזור לסרבול של הצגת תעודות לנהג כדי שיתקף תעריף מוזל אבל לא יקרה כי זה מגדיל תורים וגם לא נותן אפשרות של בקרה לרכישת הכרטיס הנכון בכניסה אחורית
אולי אפשר לפצל את התצוגה כדי להראות את הסובסידיה
משהו כזה:
&nbsp
יתרה: 100 ש"ח
שולם בש"ח: 80 ש"ח
סובסידייה 20% רגיל: 20 ש"ח
&nbsp
כרטיסים שבועיים וחודשיים יירכשו רק מהסכום ששולם בש"ח ולא מכספי הסובסידיה.
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לחוזה יש רק מונה (counter) אחד שממנו יורדים התיקופים

אולי אפשר לפצל את התצוגה כדי להראות את הסובסידיה
משהו כזה:
&nbsp
יתרה: 100 ש"ח
שולם בש"ח: 80 ש"ח
סובסידייה 20% רגיל: 20 ש"ח
&nbsp
כרטיסים שבועיים וחודשיים יירכשו רק מהסכום ששולם בש"ח ולא מכספי הסובסידיה.
&nbsp
&nbsp
לחוזה יש רק מונה (counter) אחד שממנו יורדים התיקופים
והחוזה בתורו קשור לשדה הפרופיל אשר מקנה זכות להשתמש בחוזה וביתרתו

פיצול כזה אפשר להראות רק על בסיס חישוב נוסף של היתרה מינוס אחוז הנחת פרופיל, ואז זה כמעט לעולם לא יוצא מדויק כי מדובר על חישוב אחוזים, אם היתרה שלך למשל 46.70, אז בפרופיל רגיל מינוס 20% יוצא לך ₪37.36 בכסף, אתה קונה ביתרת הערך צבור כרטיס יומי של ₪13.50, אבל ₪13.50 פלוס 25% להמרה ליתרת המונה יוצא לך 16.875, וכאן מתחילה הבעיה שהמונה אומנם כולל חמש ספרות, אבל זה יחד עם האגורות (עד 99999 = 999.99), יש לך רק עד המאיות (חיוב 5.90 זה חיוב 590- מהמונה), אז אתה לא יכול להוריד 1687- וחצי מהמונה , וצריך לחייב או פחות או יותר מהשווי

עוד יותר מסתבכים כשמחשבים ככה את פרופילי ה-33% (שזה 50%+ כדי להמיר כסף ליתרת המונה) ואת פרופילי ה-50% (100%+ כדי להמיר כסף ליתרה). 20% ו-33% זו המרת יתרה לכסף

אז, אזרח ותיק / סטודנט מורחב / נוער (פרופיל 50%) עם יתרה 46.70 (₪23.35) מבקש לרכוש ע"י היתרה כרטיס יומי של ₪13.50 אשר במקרה של אזרח ותיק גם בחצי מחיר, הוא יראה שהחוזה עולה ₪6.75 (13.50 מהיתרה), והשאר יראה שהחוזה עולה 27 מהיתרה

אתה בטוח שצריך לסבך ככה קשישים וילדים? (קשישים יתכן ששכחו איך לספור אחוזים, וילדים ייתכן ועוד לא למדו זאת)
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שהערך הצבור צריך להיות נקוב בנקודות או "שקל תחבורה".

לחוזה יש רק מונה (counter) אחד שממנו יורדים התיקופים
והחוזה בתורו קשור לשדה הפרופיל אשר מקנה זכות להשתמש בחוזה וביתרתו

פיצול כזה אפשר להראות רק על בסיס חישוב נוסף של היתרה מינוס אחוז הנחת פרופיל, ואז זה כמעט לעולם לא יוצא מדויק כי מדובר על חישוב אחוזים, אם היתרה שלך למשל 46.70, אז בפרופיל רגיל מינוס 20% יוצא לך ₪37.36 בכסף, אתה קונה ביתרת הערך צבור כרטיס יומי של ₪13.50, אבל ₪13.50 פלוס 25% להמרה ליתרת המונה יוצא לך 16.875, וכאן מתחילה הבעיה שהמונה אומנם כולל חמש ספרות, אבל זה יחד עם האגורות (עד 99999 = 999.99), יש לך רק עד המאיות (חיוב 5.90 זה חיוב 590- מהמונה), אז אתה לא יכול להוריד 1687- וחצי מהמונה , וצריך לחייב או פחות או יותר מהשווי

עוד יותר מסתבכים כשמחשבים ככה את פרופילי ה-33% (שזה 50%+ כדי להמיר כסף ליתרת המונה) ואת פרופילי ה-50% (100%+ כדי להמיר כסף ליתרה). 20% ו-33% זו המרת יתרה לכסף

אז, אזרח ותיק / סטודנט מורחב / נוער (פרופיל 50%) עם יתרה 46.70 (₪23.35) מבקש לרכוש ע"י היתרה כרטיס יומי של ₪13.50 אשר במקרה של אזרח ותיק גם בחצי מחיר, הוא יראה שהחוזה עולה ₪6.75 (13.50 מהיתרה), והשאר יראה שהחוזה עולה 27 מהיתרה

אתה בטוח שצריך לסבך ככה קשישים וילדים? (קשישים יתכן ששכחו איך לספור אחוזים, וילדים ייתכן ועוד לא למדו זאת)
יתכן שהערך הצבור צריך להיות נקוב בנקודות או "שקל תחבורה".
ישנו דיבור נרחב יותר על הפיכת הרב קו לכרטיס תשלום אלקטרוני לילדים ולשכבות החלשות, וכן ישנה שאלת הנגשת המערכת למשתמשים מזדמנים ע"י איפשור תשלום בכרטיס אשראי מגע. לשם מימוש שתי האפשרויות האלו וכן היכולת לרכוש כרטיסים תקופתיים מהערך הצבור (אף שניתן וצריך ליישם גבול תשלום יומי עליון כפי שהדגמתי מלונדון) צריכה להיות דרך להפריד בין הכסף ששולם ובין הסובסידיה כי לא יתכן שיקנו מזון בקיוסק בכספי הסובסידיה הציבורית וגם לא יתכן שנוסע עם רב קו ישלם 5 ש"ח פלוס סובסידיה על נסיעה ונוסע באשראי מגע ישלם 6 ש"ח אם המטרה היא להפוך את המערכת לאטרקטיבית לנוסע המזדמן ולחסוך בכרטיסי רב קו.
&nbsp
אם יש מונה יחיד הוא צריך להיות בסוג של מטבע מקביל כך שהנוסע יבין שניתנו לו יחידה נוספת על כל 5 (רגיל), 2 או 1 שקלים ששולמו למערכת.
&nbsp
בהמרת יחידות לשקלים יצטרכו לעשות זאת בשער הנכון ( 6 ל 5, 3 ל 2, 2 ל1 ) לפי סוג הפרופיל. ההמרה הזו תהיה שימושית לא רק בקנייה בקיוסק אלא גם במעבר בין סוגי פרופיל שונים כי הערך הכספי ישמר והסובסידיה המתאימה תיושם מולו במקום ההקפאה וההתעסקות הנהוגים כיום.
&nbsp
במדינה שכבר 27 שנה אין בה כסף מדוייק אפשר להתרגל לרעיון שאת השברים הקטנים לא ישמישו לתשלום. יתכן שהבעיה הטכנית הזו של חלוקה בשליש תביא להעחאת הסובסידיה של ה33% ל35% או 40% שיאפשרו חלוקה הגיונית יותר.
&nbsp
במערכת הלונדונית כל פאונד שהטענת שווה פאונד בערך הצבור בלי טריקים ושטיקים. אם אתה זכאי להנחה המערכת מורידה ממך את המחיר לפרופיל הרלוונטי כאשר המחיר המוזל הוא זה בו מגולמת ההנחה.
 

dio19751

New member
לכל המעוניין , באתר של דן באר שבע יש תעריפים מדויקים של הרפ

החל משבוע הבא: הוזלה משמעותית בתחבורה הציבורית
https://mobile.mako.co.il/news-mone...utm_campaign=OngoingActivity&Partner=Facebook
לכל המעוניין , באתר של דן באר שבע יש תעריפים מדויקים של הרפ
ורמה.
עם המחרים ואיזור

http://www.danbr7.co.il/news/news.aspx?news=1294
 

nox120

New member
המפה סותרת את המפה במצגת של משרד התחבורה (ואת עצמה)

לכל המעוניין , באתר של דן באר שבע יש תעריפים מדויקים של הרפ
ורמה.
עם המחרים ואיזור

http://www.danbr7.co.il/news/news.aspx?news=1294
המפה סותרת את המפה במצגת של משרד התחבורה (ואת עצמה)
שקושרה בתחילת השרשור, בהודעה שכותרתה "הודעה של משרד התחבורה".
&nbsp
לפי דן באר שבע, אזור מצפה רמון נכלל בכרטיסים 917 (ב"ש - גוש דן) ו-375 (ב"ש - י-ם). לפי המצגת של משרד התחבורה לא.
&nbsp
באתר של דן באר שבע, בטקסט כתוב שאזורי אשקלון וקריית גת נכללים בכרטיסים הבין מטרופוליניים, אך במפה הם לא מופיעים.
 
אזורי אשקלון וקרית גת נכללים בכרטיסים הבין מטרופוליניים

המפה סותרת את המפה במצגת של משרד התחבורה (ואת עצמה)
שקושרה בתחילת השרשור, בהודעה שכותרתה "הודעה של משרד התחבורה".
&nbsp
לפי דן באר שבע, אזור מצפה רמון נכלל בכרטיסים 917 (ב"ש - גוש דן) ו-375 (ב"ש - י-ם). לפי המצגת של משרד התחבורה לא.
&nbsp
באתר של דן באר שבע, בטקסט כתוב שאזורי אשקלון וקריית גת נכללים בכרטיסים הבין מטרופוליניים, אך במפה הם לא מופיעים.
אזורי אשקלון וקרית גת נכללים בכרטיסים הבין מטרופוליניים
של באר שבע וירושלים ובאר שבע וגוש דן, גם לפי משרד התחבורה.
 

sweetums

New member
דן ב"ש זה לא מקור אמין, גם לא לתעריפים.

המפה סותרת את המפה במצגת של משרד התחבורה (ואת עצמה)
שקושרה בתחילת השרשור, בהודעה שכותרתה "הודעה של משרד התחבורה".
&nbsp
לפי דן באר שבע, אזור מצפה רמון נכלל בכרטיסים 917 (ב"ש - גוש דן) ו-375 (ב"ש - י-ם). לפי המצגת של משרד התחבורה לא.
&nbsp
באתר של דן באר שבע, בטקסט כתוב שאזורי אשקלון וקריית גת נכללים בכרטיסים הבין מטרופוליניים, אך במפה הם לא מופיעים.
דן ב"ש זה לא מקור אמין, גם לא לתעריפים.
אין עדיין עדכון לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, שקובע חוקית את הכול.
 

raya

Well-known member
ובטבלת המחירים החדשים....

דן ב"ש זה לא מקור אמין, גם לא לתעריפים.
אין עדיין עדכון לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, שקובע חוקית את הכול.
ובטבלת המחירים החדשים....
הוחלפו המחירים של מחיר מנוי חודשי ומנוי חודשי אזרח ותיק.
"כאילו" אזרח ותיק משלם כפול מאזרח "רגיל".
חבל שזה בתוקף רק מיום רביעי , אני נוסעת לירושלים ביום ראשון וחוזרת ביום שני.....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה