החל משבוע הבא: הוזלה משמעותית בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל

trilliane

Well-known member
מנהל
ומה עם הנסיעות בתוך כל עיר/מטרופולין? והאם זה כולל גם רכבת?

שיהיה אפשר לנסוע בין חיפה לת"א עם כרטיס יומי או חודשי גם
באוטובוסים.
ומה עם הנסיעות בתוך כל עיר/מטרופולין? והאם זה כולל גם רכבת?
 
"גם באוטובוסים", כלומר בנוסף למה שכבר נכלל היום - רכבת

ומה עם הנסיעות בתוך כל עיר/מטרופולין? והאם זה כולל גם רכבת?
"גם באוטובוסים", כלומר בנוסף למה שכבר נכלל היום - רכבת
וזה כולל נסיעות בתוך המטרופולינים גם באוטובוסים, גם ברכבות וגם ברכבות קלות.
 

dio19751

New member
במטרופולין כבר אפשר לנסוע עם מנוי של רכבת ביו באר שבע

"גם באוטובוסים", כלומר בנוסף למה שכבר נכלל היום - רכבת
וזה כולל נסיעות בתוך המטרופולינים גם באוטובוסים, גם ברכבות וגם ברכבות קלות.
במטרופולין כבר אפשר לנסוע עם מנוי של רכבת ביו באר שבע
לתל אביב בקווים מהיריים 370 ו 380 . אתמול נסעתי עם מנוי כזה שקוד שיתוף שלו 917
 
יכול להיות שמאפשרים את זה בגלל עבודות הרכבת

במטרופולין כבר אפשר לנסוע עם מנוי של רכבת ביו באר שבע
לתל אביב בקווים מהיריים 370 ו 380 . אתמול נסעתי עם מנוי כזה שקוד שיתוף שלו 917
יכול להיות שמאפשרים את זה בגלל עבודות הרכבת
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/stations-cluser.aspx[/URL]
גם כשהיו עבודות במסילות החוף, היה אפשר להשתמש בגמיש 30 בקוד 919 לנסיעות באוטובוסים בין תל אביב לחיפה.
 

dio19751

New member
ממש לא, כתבתי מייל לפניות הציבור שלהם לפני כמה ימים, הם חזרו

יכול להיות שמאפשרים את זה בגלל עבודות הרכבת
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/stations-cluser.aspx[/URL]
גם כשהיו עבודות במסילות החוף, היה אפשר להשתמש בגמיש 30 בקוד 919 לנסיעות באוטובוסים בין תל אביב לחיפה.
ממש לא, כתבתי מייל לפניות הציבור שלהם לפני כמה ימים, הם חזרו
ואמרו בגלל שיש את הרפורמה שהל מ28.03 , כל מי שיש לו מנוי קוד 917 יוכלו כבר לעלות למהירים, רק לקנות אותו באוטבוסים יכולים רק מ ה 28.03. אז ככה שזה לא קשור לעבודות ברכבת
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חופשי יומי תקף עד תום השירות כולל קווי לילה אם יש באותו יום

באמת אין התייחסות להצהרה שחופשי יומי
יהיה תקף ל 24 שעות
חופשי יומי תקף עד תום השירות כולל קווי לילה אם יש באותו יום
עד 4:30 בבוקר למחרת תקף התקופתי שהיה תקף/פג אתמול
&nbsp
אם רוכשים בלילה אם החופשי תקופתי שמתחיל באותו יום, הוא תקף עד תום השירות
&nbsp
תרכוש חופשי יומי דקה אחרי חצות, תקבל תוקף לעשרים ושמונה וחצי שעות, בלילה תקפים גם התקופתיים של אתמול וגם של אותו היום
&nbsp
שבועי כולל את הלילה של היום השמיני
גמיש 30 כולל את הלילה של היום ה-31
חודשי קלנדרי לא כולל את הקטע הזה: תקף עד היום האחרון של החודש כולל עד חצות
 

scooby5

Member
דובר על חופשי ל 24 שעות מהרכישה

חופשי יומי תקף עד תום השירות כולל קווי לילה אם יש באותו יום
עד 4:30 בבוקר למחרת תקף התקופתי שהיה תקף/פג אתמול
&nbsp
אם רוכשים בלילה אם החופשי תקופתי שמתחיל באותו יום, הוא תקף עד תום השירות
&nbsp
תרכוש חופשי יומי דקה אחרי חצות, תקבל תוקף לעשרים ושמונה וחצי שעות, בלילה תקפים גם התקופתיים של אתמול וגם של אותו היום
&nbsp
שבועי כולל את הלילה של היום השמיני
גמיש 30 כולל את הלילה של היום ה-31
חודשי קלנדרי לא כולל את הקטע הזה: תקף עד היום האחרון של החודש כולל עד חצות
דובר על חופשי ל 24 שעות מהרכישה
 

Ccyclist

Well-known member
עוד חצי העתקה גרועה וחלקית. היום של TFL נגמר ב 04:30

חופשי יומי תקף עד תום השירות כולל קווי לילה אם יש באותו יום
עד 4:30 בבוקר למחרת תקף התקופתי שהיה תקף/פג אתמול
&nbsp
אם רוכשים בלילה אם החופשי תקופתי שמתחיל באותו יום, הוא תקף עד תום השירות
&nbsp
תרכוש חופשי יומי דקה אחרי חצות, תקבל תוקף לעשרים ושמונה וחצי שעות, בלילה תקפים גם התקופתיים של אתמול וגם של אותו היום
&nbsp
שבועי כולל את הלילה של היום השמיני
גמיש 30 כולל את הלילה של היום ה-31
חודשי קלנדרי לא כולל את הקטע הזה: תקף עד היום האחרון של החודש כולל עד חצות
עוד חצי העתקה גרועה וחלקית. היום של TFL נגמר ב 04:30
אם מעתיקים את השעה המדוייקת של TFL אז שיעתיקו גם את הנוהל המדוייק: היום האחרון בכל חוזה (תשלום עליון יומי, הטענת כרטיס שבועי, חודשי או שנתי) מסתיים ב 04:30 בתאריך שלמחרת (כך 23.3 מסתיים ב 04:30 ב 24.3).
&nbsp
הרעיון שדווקא הכרטיס ארוך הטווח לא יחזיר את בעליו הביתה ביום האחרון לתוקפו בעוד שהכרטיס היומי תקף בלילה הינו מופרך לחלוטין.
&nbsp
זו פשוט עוד אנומליה המצטרפת לכל הרעות החולות של מערכת התימחור הכפולה והמשולשת שמשרד התחבורה יצר בארץ במקום שתהיה מערכת אחת של נגזרות שבהן היחס מהנסיעה הבודדת ועד לכרטיס השנתי עולה בטור מתמטי הגיוני.
 

joeire

New member
מה עם ערך צבור?

החל משבוע הבא: הוזלה משמעותית בתחבורה הציבורית
https://mobile.mako.co.il/news-mone...utm_campaign=OngoingActivity&Partner=Facebook
מה עם ערך צבור?
חופשי יומי הופך את הערך צבור ללא אטרקטיבי, במיוחד כאשר משולבות שתי נסיעות ברכבת (נסיעת הלוך ונסיעה חזור).
עם ערך צבור נסיעה הלוך ברכבת ואוטובוס ביעד (הגעה לתחנת במוצא עם אופניים) וכמובן נסיעת חזור יוצא לי בסה"כ כ־73 ש"ח כאשר 20% הנחת ערך צבור כבר נכללת בחישוב.
עם חופשי יומי אשלם בסה"כ 40 ש"ח.

לפי החישוב שלי, עוד לפני כן לחופשי חודשי היה יתרון משמעותי כל עוד נוסעים בממוצע יותר מ‏־4 נסיעות ברכבת כל שבוע, אבל מי שעושה 4 נסיעות ומטה ברכבת בשבוע אז כבר היה עדיף לו להשתמש בערך צבור, אך עתה ללא הנחה נוספת במחירי הנסיעות אני לא רואה שום סיבה להעדיף ערך צבור כאשר משולבת 2 נסיעות ברכבת באותו יום (הלוך וחזור).

אציין שיכול להיות שזהו מקרה קצה כיוון שבמקרה שלי לכל כיוון קיימת נסיעה בודדת באוטובוס / כרטיס מעבר שעתי, ואין צורך בחופשי יומי לאוטובוס בתוך במטרופולין אחד או יותר.

דבר נוסף, עם עכשיו הרכבת עמוסה לחלוטין מה יהיה אם ההנחות האלה יביאו עוד נוסעים לרכבת? נראה לי שהולך להיות סיוט לא נורמלי, נראה לי שהגיע הזמן לתוכנית חירום לאומית עבור הרכבת.
 
אכן עבור מי שנוסע נסיעה הלוך-חזור בין-עירונית, ערך צבור

מה עם ערך צבור?
חופשי יומי הופך את הערך צבור ללא אטרקטיבי, במיוחד כאשר משולבות שתי נסיעות ברכבת (נסיעת הלוך ונסיעה חזור).
עם ערך צבור נסיעה הלוך ברכבת ואוטובוס ביעד (הגעה לתחנת במוצא עם אופניים) וכמובן נסיעת חזור יוצא לי בסה"כ כ־73 ש"ח כאשר 20% הנחת ערך צבור כבר נכללת בחישוב.
עם חופשי יומי אשלם בסה"כ 40 ש"ח.

לפי החישוב שלי, עוד לפני כן לחופשי חודשי היה יתרון משמעותי כל עוד נוסעים בממוצע יותר מ‏־4 נסיעות ברכבת כל שבוע, אבל מי שעושה 4 נסיעות ומטה ברכבת בשבוע אז כבר היה עדיף לו להשתמש בערך צבור, אך עתה ללא הנחה נוספת במחירי הנסיעות אני לא רואה שום סיבה להעדיף ערך צבור כאשר משולבת 2 נסיעות ברכבת באותו יום (הלוך וחזור).

אציין שיכול להיות שזהו מקרה קצה כיוון שבמקרה שלי לכל כיוון קיימת נסיעה בודדת באוטובוס / כרטיס מעבר שעתי, ואין צורך בחופשי יומי לאוטובוס בתוך במטרופולין אחד או יותר.

דבר נוסף, עם עכשיו הרכבת עמוסה לחלוטין מה יהיה אם ההנחות האלה יביאו עוד נוסעים לרכבת? נראה לי שהולך להיות סיוט לא נורמלי, נראה לי שהגיע הזמן לתוכנית חירום לאומית עבור הרכבת.
אכן עבור מי שנוסע נסיעה הלוך-חזור בין-עירונית, ערך צבור
יהפוך להיות לא כדאי.
לנסיעות עירוניות מזדמנות או בינעירוניות בכיוון אחד, ערך צבור עדיין יהיה כדאי.
אבל הבעיה עם חופשי יומי שצריך לרכוש אותו באותו יום ובהרבה מקרים מדובר בתשלום במזומן לנהג אוטובוס. סביר להניח שיהיו הרבה נוסעים שבגלל חוסר הנוחיות ברכישה הזו יעדיפו בכל זאת להשתמש בערך צבור (אלא אם כן יהיה כדאי להם לרכוש כבר חופשי חודשי).
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שלא מייבאים את קונספט ה Capping (סכום יומי מקסימלי)

אכן עבור מי שנוסע נסיעה הלוך-חזור בין-עירונית, ערך צבור
יהפוך להיות לא כדאי.
לנסיעות עירוניות מזדמנות או בינעירוניות בכיוון אחד, ערך צבור עדיין יהיה כדאי.
אבל הבעיה עם חופשי יומי שצריך לרכוש אותו באותו יום ובהרבה מקרים מדובר בתשלום במזומן לנהג אוטובוס. סביר להניח שיהיו הרבה נוסעים שבגלל חוסר הנוחיות ברכישה הזו יעדיפו בכל זאת להשתמש בערך צבור (אלא אם כן יהיה כדאי להם לרכוש כבר חופשי חודשי).
חבל שלא מייבאים את קונספט ה Capping (סכום יומי מקסימלי)
במערכת האויסטר הלונדונית אי אפשר להטעין כרטיס יומי. מה שקורה הוא שנוסעים על ערך צבור עד שמגיעים לסכום היומי המקסימלי לאזורים בהם נסעתם , £6.80 לאזור 1 או אזורים 1-2 למשל (מה שרלוונטי לתיירים המבקרים במרכז העיר) ואז הגבייה מהערך הצבור נפסקת. הסכום הזה מוצג במערכת המיירים כמקבילה למחירו של הכרטיס היומי שהיה קיים פעם במערכת הנייר (עם המעבר לאויסטר היה ניתן להוציא כרטיסי מייר אך מחירם היה גבוה יותר, היוצא מן הכלל היחידי היה לכרטיסים שהוצאו עם הנחת רשת של הרכבות הלאומיות בסופי השבוע).
&nbsp
בשיטה כזה הנוסע היומי המזדמן לא צריך להתחשבן מראש אם עדיף לו כך או כך כי המערכת בנוייה להגביל את הסכום המקסימלי שיגגבה ממנו.
&nbsp
לנוסעים תדירים יותר משתלם לקנות כרטיס שבועי (העובדה ש Capping שבועי מתחיל רק מבוקר יום ב' ועד הלילה שבין א' לב' הבא בעיר שמושכת תיירות היא שערורייתית) או חודשי (אין Capping חודשי וההנחה המובנית גדולה יותר מזו של הכרטיס השבועי).
&nbsp
כמו כן בשיטה הלונדונית עדיף לקנות שבועי או חודשי של האזורים בהם אתם מתכננים לנסוע הכי הרבה ולהוסיף £5-£10 של ערך צבור לנסיעות מעבר לאזורים אלו כדי לנסוע לאטרקציה כזו או אחרת בגבולות העיר כאשר אתם משלמים רק על חלק הנסיעה שאינו כלול בכרטיס התקופתי (משבועי 1-2 ונסיעה לאזור 5 תיגבה נסיעה יחידה מ3 ל5 גם אם התחלתם את הנסיעה באזור 1, כי שילמתם על הנסיעות באזורים 1-2). החלת הערך הצבור בשיטה כזו יכולה לעודד בעלי כרטיסי אזור 1 תל אביביים לצאת אל קניוני רשל"צ או לחופי הים של נתניה כאשר התשלום הנגבה מהם הוא של אזור ה2 או ה 2-3 הרלוונטי, זו שיטה שנועדה לעודד נסועה במטרופולין הרחב יותר כתוספת לכרטיס התקופתי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ראשל"צ ות"א באותו האזור גם לתקופתי וגם לנסיעת ערך צבור

חבל שלא מייבאים את קונספט ה Capping (סכום יומי מקסימלי)
במערכת האויסטר הלונדונית אי אפשר להטעין כרטיס יומי. מה שקורה הוא שנוסעים על ערך צבור עד שמגיעים לסכום היומי המקסימלי לאזורים בהם נסעתם , £6.80 לאזור 1 או אזורים 1-2 למשל (מה שרלוונטי לתיירים המבקרים במרכז העיר) ואז הגבייה מהערך הצבור נפסקת. הסכום הזה מוצג במערכת המיירים כמקבילה למחירו של הכרטיס היומי שהיה קיים פעם במערכת הנייר (עם המעבר לאויסטר היה ניתן להוציא כרטיסי מייר אך מחירם היה גבוה יותר, היוצא מן הכלל היחידי היה לכרטיסים שהוצאו עם הנחת רשת של הרכבות הלאומיות בסופי השבוע).
&nbsp
בשיטה כזה הנוסע היומי המזדמן לא צריך להתחשבן מראש אם עדיף לו כך או כך כי המערכת בנוייה להגביל את הסכום המקסימלי שיגגבה ממנו.
&nbsp
לנוסעים תדירים יותר משתלם לקנות כרטיס שבועי (העובדה ש Capping שבועי מתחיל רק מבוקר יום ב' ועד הלילה שבין א' לב' הבא בעיר שמושכת תיירות היא שערורייתית) או חודשי (אין Capping חודשי וההנחה המובנית גדולה יותר מזו של הכרטיס השבועי).
&nbsp
כמו כן בשיטה הלונדונית עדיף לקנות שבועי או חודשי של האזורים בהם אתם מתכננים לנסוע הכי הרבה ולהוסיף £5-£10 של ערך צבור לנסיעות מעבר לאזורים אלו כדי לנסוע לאטרקציה כזו או אחרת בגבולות העיר כאשר אתם משלמים רק על חלק הנסיעה שאינו כלול בכרטיס התקופתי (משבועי 1-2 ונסיעה לאזור 5 תיגבה נסיעה יחידה מ3 ל5 גם אם התחלתם את הנסיעה באזור 1, כי שילמתם על הנסיעות באזורים 1-2). החלת הערך הצבור בשיטה כזו יכולה לעודד בעלי כרטיסי אזור 1 תל אביביים לצאת אל קניוני רשל"צ או לחופי הים של נתניה כאשר התשלום הנגבה מהם הוא של אזור ה2 או ה 2-3 הרלוונטי, זו שיטה שנועדה לעודד נסועה במטרופולין הרחב יותר כתוספת לכרטיס התקופתי.
ראשל"צ ות"א באותו האזור גם לתקופתי וגם לנסיעת ערך צבור
אז רק נתניה בדוגמה זו רלוונטית, כי היא באזור 3.1 של המטרופולין
 

Ccyclist

Well-known member
אז מה שלא ב1, רחובות, נתב"ג.

ראשל"צ ות"א באותו האזור גם לתקופתי וגם לנסיעת ערך צבור
אז רק נתניה בדוגמה זו רלוונטית, כי היא באזור 3.1 של המטרופולין
אז מה שלא ב1, רחובות, נתב"ג.
תייר שמגיע מנתב"ג יוכל להוציא שבועי 1 פלוס טיפה ערך צבור לשתי נסיעות בודדות לנתב"ג.
&nbsp
הנקודה היא שהערך הצבור הוא כלי שמאפשר להרחיב את הנסועה מעבר לגבולות הכרטיס התקופתי כאשר מדובר בנסיעות ספורות מעבר לאזור שאינן מצדיקות כרטיס תקופתי למספר אזורים נרחב יותר.
&nbsp
כמו כן כאשר הערך הצבור בנוי בצורה שאינך משלם יותר מהכרטיס היומי הרלוונטי אין צורך להתעסק עם כרטיסים יומיים ואתה יכול להסתמך על המערכת שתפעל לטובתך במקום לרעתך כי אין אפשרות לצאת מופסד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה