נכון, תושבי הדרום רק עד אזור מצפה רמון ועין יהב
אז כשתושב אילת ינסה לחזור הביתה עם כרטיס יומי, הוא יגיד
לנהג שנתנאל531 כתב שהרפורמה חלה עליו, ואז הוא יוכל לנסוע בלי לשלם?
נכון, תושבי הדרום רק עד אזור מצפה רמון ועין יהב
תושבי הערבה מספיר ודרומה ותושבי אילת - מקופחים ונדפקים.
 
נראה שהחשש של משרד התחבורה הוא מפני ניצול של הכרטיסים היומיים בנסיעה לאילת, שהיא כביכול אזור אקס-טריטוריאלי לסבסוד תחבורה ציבורית. אבל זה יותר חוסר רצון, כי אפשר היה ליצור כרטיסים מיוחדים שניתנים להטענה רק על פרופיל ערבה/אילת שיהיה מיועד לתושבי האזור (באופן דומה לחיילים תושבי האזור שיש להם פרופיל מיוחד).
 
אבל תושבי הדרום עד קו מצפה רמון זוכים להנחות שאין באזורי ארץ אחרים, לדוגמא חופשי-יומי לבאר שבע עולה 9 ש"ח בלבד, בהשוואה ל־13.5 בירושלים/תל אביב/חיפה, חופשי-חודשי מרחבי לכל אזורי הדרום + מצפה רמון עולה 354 ש"ח (בהשוואה ל־423 במטרופולינים האחרים), ויש הנחות נוספות שאין להם הסבר תחבורתי סביר. האם יתכן שהסיבה להם היא שכיחות גבוהה של מצביעי ליכוד במרחב הדרום? לא אתפלא אם התשובה חיובית...