קווים במודיעין

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
קווים במודיעין

קווים במודיעין
היום זכיתי לראות את זה
הקידוד לסימני שאלה היה לכל התחנות בנסיעה בשני הלוחות
הבוטלודר מהנסיעה השניה והוא תקוע והמערכת לא עולה







 

DanBus43Maalit72

Active member
באג מוזר. קורה מדי פעם לזמן קצר אבל אחרי זה מסתדר.

קווים במודיעין
היום זכיתי לראות את זה
הקידוד לסימני שאלה היה לכל התחנות בנסיעה בשני הלוחות
הבוטלודר מהנסיעה השניה והוא תקוע והמערכת לא עולה
באג מוזר. קורה מדי פעם לזמן קצר אבל אחרי זה מסתדר.
בעייה באוטובוס עצמו או בעייה מהרשת של קווים.
באוטובוס יש מחשב קטן מבוסס רשת(ChipPC) שאחראי לתצוגה והכריזה באוטובוס. לא צריך הרבה RAM כפי שאתה רואה באחת התמונות.
 

Bus Nerd

Active member
המסכים האלו מריצים ווינדוס CE בחלק מהחחברות

קווים במודיעין
היום זכיתי לראות את זה
הקידוד לסימני שאלה היה לכל התחנות בנסיעה בשני הלוחות
הבוטלודר מהנסיעה השניה והוא תקוע והמערכת לא עולה
המסכים האלו מריצים ווינדוס CE בחלק מהחחברות
קרה לי כבר לנסוע באוטובוס שבו במקום לראות את תצוגת התחנות הבאות פשוט ראו דסקטופ של Windows.

לא ברור לי למה בחרו דווקא במערכת הזו, כנראה מי שפיתח את היישום במשרד התחבורה (או בזכיין הבודד שזכה לעשות את זה) לא מכיר טכנולוגיות שאינן של מיקרוסופט. אני הייתי בונה את זה אחרת לגמרי.
 

DanBus43Maalit72

Active member
WINDOWS CE מורץ על מחשבי CHIP PC/XPC בלבד.

המסכים האלו מריצים ווינדוס CE בחלק מהחחברות
קרה לי כבר לנסוע באוטובוס שבו במקום לראות את תצוגת התחנות הבאות פשוט ראו דסקטופ של Windows.

לא ברור לי למה בחרו דווקא במערכת הזו, כנראה מי שפיתח את היישום במשרד התחבורה (או בזכיין הבודד שזכה לעשות את זה) לא מכיר טכנולוגיות שאינן של מיקרוסופט. אני הייתי בונה את זה אחרת לגמרי.
WINDOWS CE מורץ על מחשבי CHIP PC/XPC בלבד.
זהו סוג של מחשב ללא זיכרון קשיח פרט לRAM המבוסס על רשת. כלומר הנתונים הם מתוך שרת. מחשבים כאלה תמיד מריצים WINDOWS CE ומיועדים בדרך כלל לעד 5 תוכנות ספציפיות בלבד.
בכל אוטובוס ישנו מחשב כזה שבו יש את התוכנות של התצוגה, השילוט הפנימי, הכריזה. כל הנתונים מהשרתים של המפעילה.
שמתי לב שזה מחשב כזה עקב כך שמדי פעם יוצא לי לראות שהצג מציג שלוחן עבודה של WINDOWS CE.
 

Bus Nerd

Active member
אתה לא מדייק במונחים

WINDOWS CE מורץ על מחשבי CHIP PC/XPC בלבד.
זהו סוג של מחשב ללא זיכרון קשיח פרט לRAM המבוסס על רשת. כלומר הנתונים הם מתוך שרת. מחשבים כאלה תמיד מריצים WINDOWS CE ומיועדים בדרך כלל לעד 5 תוכנות ספציפיות בלבד.
בכל אוטובוס ישנו מחשב כזה שבו יש את התוכנות של התצוגה, השילוט הפנימי, הכריזה. כל הנתונים מהשרתים של המפעילה.
שמתי לב שזה מחשב כזה עקב כך שמדי פעם יוצא לי לראות שהצג מציג שלוחן עבודה של WINDOWS CE.
אתה לא מדייק במונחים
Windows CE הוא פשוט גרסת Embedded למערכת הפעלה חלונות. אפשר להריץ אותו על הרבה סוגי חומרה, וכן, מיועד להפעלה עם קצת זיכרון. המונח "chip pc" הוא לא באמת מונח שקיים בתעשייה.

אין בעיה להריץ את Windows CE גם ממחשב שיש לו אחסון מקומי משלו. פעם היו טלפונים ניידים שמריצים את זה.

הולידטורים באגד אגב מריצים אנדרויד, שזו עוד בחירה למערכת הפעלה לembedded בשנים האחרונות.

אני אישית הייתי מממש את זה עם לינוקס נקי, אפשר לחסוך המון כסף על רישיונות לWindows ולהפעיל את זה על שבבים זולים במיוחד כך שעיקר העלות של המערכת תהיה המסך עצמו, וכל השאר יהיה כסף קטן.

(ואפשר גם להגדיר restart on failure אוטומטי כדי שלא ייווצר מצב שבמקום רשימת תחנות רואים מסך ריק, ולא לבזבז זיכרון על דסקטופ במערכת שלא צריכה דסקטופ)
 

DanBus43Maalit72

Active member
החומרה של Transway מבוססת אנדרואיד.

אתה לא מדייק במונחים
Windows CE הוא פשוט גרסת Embedded למערכת הפעלה חלונות. אפשר להריץ אותו על הרבה סוגי חומרה, וכן, מיועד להפעלה עם קצת זיכרון. המונח "chip pc" הוא לא באמת מונח שקיים בתעשייה.

אין בעיה להריץ את Windows CE גם ממחשב שיש לו אחסון מקומי משלו. פעם היו טלפונים ניידים שמריצים את זה.

הולידטורים באגד אגב מריצים אנדרויד, שזו עוד בחירה למערכת הפעלה לembedded בשנים האחרונות.

אני אישית הייתי מממש את זה עם לינוקס נקי, אפשר לחסוך המון כסף על רישיונות לWindows ולהפעיל את זה על שבבים זולים במיוחד כך שעיקר העלות של המערכת תהיה המסך עצמו, וכל השאר יהיה כסף קטן.

(ואפשר גם להגדיר restart on failure אוטומטי כדי שלא ייווצר מצב שבמקום רשימת תחנות רואים מסך ריק, ולא לבזבז זיכרון על דסקטופ במערכת שלא צריכה דסקטופ)
החומרה של Transway מבוססת אנדרואיד.
מה שבתמונה מוגדר כ chip pc או XPC.
מחשב מבוסס רשת ללא אחסון פנימי פרט ל RAM. מיועד להרצה של עד כ 5 תוכנות קבועות בלבד. כל הנתונים במחשב הם מהשרת. מחשב זה תמיד מריץ WINDOWS CE.
זה מה שאני מאמין שיש באוטובוסים. אני לא חושב שהמפעילה תקנה מחשב רגיל עם אחסון לצגים והכריזה של האוטובוס.
יש לי קצת נסיון עם מחשבים כאלה. נפוץ יחסית בארגונים גדולים ובתי חולים.

 

Bus Nerd

Active member
יש לי יותר מקצת ניסיון עם חומרה כזו

החומרה של Transway מבוססת אנדרואיד.
מה שבתמונה מוגדר כ chip pc או XPC.
מחשב מבוסס רשת ללא אחסון פנימי פרט ל RAM. מיועד להרצה של עד כ 5 תוכנות קבועות בלבד. כל הנתונים במחשב הם מהשרת. מחשב זה תמיד מריץ WINDOWS CE.
זה מה שאני מאמין שיש באוטובוסים. אני לא חושב שהמפעילה תקנה מחשב רגיל עם אחסון לצגים והכריזה של האוטובוס.
יש לי קצת נסיון עם מחשבים כאלה. נפוץ יחסית בארגונים גדולים ובתי חולים.
יש לי יותר מקצת ניסיון עם חומרה כזו
אתה מדבר על מותג אחד ספציפי של מחשב embedded, ואני אומר לך שאפשר למצוא אלפי וריאציות של זה - כאלו שבאות מוכנות, כאלו שבאות בתור ערכה, או כאלו שבונים בהתאמה אישית מאפס.
(ואני אומר לך שבתור מישהו עם ניסיון בתחום, בחיים לא הייתי עושה את זה עם Windows אם הייתה לי ברירה)

אם יש או אין אחסון זה לא קשור בכלל. אחסון יכול להיות קבוע (ROM) שצרוב על הלוח, או eMMC (כמו בטלפונים ניידים) או SD (כמו במצלמות).
לא מדבר על הארדיסק או SSD כמו שיש במחשב ביתי.

מה שאתה קורא לו "מחשב רגיל" (מעבד x86 ב־form factor תואם ATX עם כונן קשיח או SSD) זה בבירור לא מה שיש באוטובוסים, ולא מתאים ליישום הזה.

אבל זה לא אומר שיש שם את הדגם הספציפי שאתה מראה בתמונה.

להשכלה נוספת:
https://en.wikipedia.org/wiki/Embedded_system

והנה כמה סוגים של מחשבי embedded מפורסמים:
https://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi
https://en.wikipedia.org/wiki/CHIP_(computer)
https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_Pi
https://en.wikipedia.org/wiki/Arduino

אלו למשל טובים למשחק בבית, אבל לא בטוח שהייתי מבסס עליהם פלטפורמה לאוטובוס, שעיקר המטרה בה זה להיות כמה שיותר אמינה לאורך כל החיים של האוטובוס (כמה שפחות תחזוקה), שתהיה כמה שיותר זולה, שתתפוס כמה שפחות מקום, ושתצטרוך מעט מאוד חשמל.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מחשבי ה Embedded זה מה שאני מתכוון שיש באוטובוסים.

יש לי יותר מקצת ניסיון עם חומרה כזו
אתה מדבר על מותג אחד ספציפי של מחשב embedded, ואני אומר לך שאפשר למצוא אלפי וריאציות של זה - כאלו שבאות מוכנות, כאלו שבאות בתור ערכה, או כאלו שבונים בהתאמה אישית מאפס.
(ואני אומר לך שבתור מישהו עם ניסיון בתחום, בחיים לא הייתי עושה את זה עם Windows אם הייתה לי ברירה)

אם יש או אין אחסון זה לא קשור בכלל. אחסון יכול להיות קבוע (ROM) שצרוב על הלוח, או eMMC (כמו בטלפונים ניידים) או SD (כמו במצלמות).
לא מדבר על הארדיסק או SSD כמו שיש במחשב ביתי.

מה שאתה קורא לו "מחשב רגיל" (מעבד x86 ב־form factor תואם ATX עם כונן קשיח או SSD) זה בבירור לא מה שיש באוטובוסים, ולא מתאים ליישום הזה.

אבל זה לא אומר שיש שם את הדגם הספציפי שאתה מראה בתמונה.

להשכלה נוספת:
https://en.wikipedia.org/wiki/Embedded_system

והנה כמה סוגים של מחשבי embedded מפורסמים:
https://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi
https://en.wikipedia.org/wiki/CHIP_(computer)
https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_Pi
https://en.wikipedia.org/wiki/Arduino

אלו למשל טובים למשחק בבית, אבל לא בטוח שהייתי מבסס עליהם פלטפורמה לאוטובוס, שעיקר המטרה בה זה להיות כמה שיותר אמינה לאורך כל החיים של האוטובוס (כמה שפחות תחזוקה), שתהיה כמה שיותר זולה, שתתפוס כמה שפחות מקום, ושתצטרוך מעט מאוד חשמל.
מחשבי ה Embedded זה מה שאני מתכוון שיש באוטובוסים.
אין טעם לשים מחשב רגיל עם אחסון קשיח באוטובוס. רק מספר תוכנות מוגבל צריך לרוץ בתוך מחשב של אוטובוס למשל צגי תחנות, צג תחנות LED מקדימה, מערכת הכריזה וולידציה באינטגרציה עם מערכות Embedded אחרות.
באגד החומרה של Transway היא מבוססת אנדרואיד בזמן שיש גם מחשב Embedded מבוסס WINDOWS CE בתוך האוטובוס.
חוץ מזה בקווים יש גם מקרים שאתה רואה במסך האחורי באוטובוס בינעירוני את שלוחן העבודה עליו רצה התוכנה של מערכת הכריזה.
 

matrix200200

Active member
זה לא לגמרי נכון.

מחשבי ה Embedded זה מה שאני מתכוון שיש באוטובוסים.
אין טעם לשים מחשב רגיל עם אחסון קשיח באוטובוס. רק מספר תוכנות מוגבל צריך לרוץ בתוך מחשב של אוטובוס למשל צגי תחנות, צג תחנות LED מקדימה, מערכת הכריזה וולידציה באינטגרציה עם מערכות Embedded אחרות.
באגד החומרה של Transway היא מבוססת אנדרואיד בזמן שיש גם מחשב Embedded מבוסס WINDOWS CE בתוך האוטובוס.
חוץ מזה בקווים יש גם מקרים שאתה רואה במסך האחורי באוטובוס בינעירוני את שלוחן העבודה עליו רצה התוכנה של מערכת הכריזה.
זה לא לגמרי נכון.
חוסר מוחלט של אכסון מקומי מקשה מאוד על תחזוקה של מחשבים מהסוג הזה.
היום כשמחירי הזיכרון פלאש לא כל כך גבוהים, אין שום הצדקה להשתמש במחשבים מהסוג הזה.
ללא כל קשר, גם מחשבים שאין בהם אחסון מקומי במובן שאתה מייחס לו, הזיכרון שמאחסן את מערכת הפעלה כמובן ניתן לכתיבה (כי אחרת לא היה ניתן לעשות עדכוני תוכנה).
כמו שbus nerd אמר, אתה בטוח שזה Windows CE ולא Windows 7 or XP Embedded?
אני שואל, כי למיטב ידיעתי Windows CE די עברה מהעולם לפני מספר שנים (סדר גודל של 5 שנים לפחות).
קשה לי להאמין שעדיין משווקים אותה, כי גם מייקרוסופט לדעתי לא תומכים בה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
עדיין קיים Windows Embbeded.

זה לא לגמרי נכון.
חוסר מוחלט של אכסון מקומי מקשה מאוד על תחזוקה של מחשבים מהסוג הזה.
היום כשמחירי הזיכרון פלאש לא כל כך גבוהים, אין שום הצדקה להשתמש במחשבים מהסוג הזה.
ללא כל קשר, גם מחשבים שאין בהם אחסון מקומי במובן שאתה מייחס לו, הזיכרון שמאחסן את מערכת הפעלה כמובן ניתן לכתיבה (כי אחרת לא היה ניתן לעשות עדכוני תוכנה).
כמו שbus nerd אמר, אתה בטוח שזה Windows CE ולא Windows 7 or XP Embedded?
אני שואל, כי למיטב ידיעתי Windows CE די עברה מהעולם לפני מספר שנים (סדר גודל של 5 שנים לפחות).
קשה לי להאמין שעדיין משווקים אותה, כי גם מייקרוסופט לדעתי לא תומכים בה.
עדיין קיים Windows Embbeded.
באוטובוסים מותקן מחשב Embbeded האחראי לשילוט הפנימי, צגים ומערכת הכריזה.
יש מקומות בהם יש עדיין מחשבי Embbeded עם WIN CE שעדיין בשימוש.
בבית חולים בו אני סוג של עובד יש עדיין שפע של מחשבי Embbeded(דגם XPC) אך גם התפוצה של מחשבים אלו דועכת ומוחלפים במחשבים אישיים מוקטנים.
 

matrix200200

Active member
אני יכול להבין למה זה המצב בבית חולים, אבל אין שום הצדקה

עדיין קיים Windows Embbeded.
באוטובוסים מותקן מחשב Embbeded האחראי לשילוט הפנימי, צגים ומערכת הכריזה.
יש מקומות בהם יש עדיין מחשבי Embbeded עם WIN CE שעדיין בשימוש.
בבית חולים בו אני סוג של עובד יש עדיין שפע של מחשבי Embbeded(דגם XPC) אך גם התפוצה של מחשבים אלו דועכת ומוחלפים במחשבים אישיים מוקטנים.
אני יכול להבין למה זה המצב בבית חולים, אבל אין שום הצדקה
לכך באוטובוסים.
בבתי חולים לפעמים מדובר בחומרה מאוד יקרה וייחודית שפשוט לה תחליף ושגם אין לה תמיכה.
מצב מאוד נפוץ לצערי ולא תמיד יש לזה פיתרון.
אבל מה יכול להיות יותר פשוט מלשדרג מסופים באוטובוסים?
עלויות חומרה צריכות להיות מינימליות ולא צריכה להיות בעיה לשדרג את התוכנה (הרי לחלק מאוטובוסים כבר יש אנדרואיד).
עצלנות וקמצנות בשקל.
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי זו לא רק עצלנות וקמצנות אלא גם חוסר ידע

אני יכול להבין למה זה המצב בבית חולים, אבל אין שום הצדקה
לכך באוטובוסים.
בבתי חולים לפעמים מדובר בחומרה מאוד יקרה וייחודית שפשוט לה תחליף ושגם אין לה תמיכה.
מצב מאוד נפוץ לצערי ולא תמיד יש לזה פיתרון.
אבל מה יכול להיות יותר פשוט מלשדרג מסופים באוטובוסים?
עלויות חומרה צריכות להיות מינימליות ולא צריכה להיות בעיה לשדרג את התוכנה (הרי לחלק מאוטובוסים כבר יש אנדרואיד).
עצלנות וקמצנות בשקל.
לדעתי זו לא רק עצלנות וקמצנות אלא גם חוסר ידע
ברור שחברה שבאמת מבינה בנושא הייתה יכולה לבנות פתרון זול מאוד בהתבסס על פלטפורמות קיימות שלא דורשות תשלום רישיון למיקרוסופט.

אני חושב שמדובר בחוסר ידע + חברה שנבחרה באיזה מכרז עלום ע"י אנשים שלא מבינים דבר וחצי דבר במערכות מחשוב.
זה ככה כמעט כל פעם שחברה שאינה טכנית בייסודה צריכה איזושהי מערכת תוכנה (לראייה אתרי האינטרנט של חברות האוטובוסים, אתרי אינטרנט של סופרמרקטים, וכו'), וקורה באופן עוד יותר נפוץ כשמדובר במשהו ממשלתי - כי בממשלה מכורים למיקרוסופט ולא מסוגלים לדמיין תשתית שאינה מיקרוסופטית (עניין של חינוך. ממשלות אחרות בעולם לא נעולות על מיקרוסופט כמו אצלנו).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עבור IoT Core לא צריך רישיונות כי היא חינמית, אז צריך לשלם

לדעתי זו לא רק עצלנות וקמצנות אלא גם חוסר ידע
ברור שחברה שבאמת מבינה בנושא הייתה יכולה לבנות פתרון זול מאוד בהתבסס על פלטפורמות קיימות שלא דורשות תשלום רישיון למיקרוסופט.

אני חושב שמדובר בחוסר ידע + חברה שנבחרה באיזה מכרז עלום ע"י אנשים שלא מבינים דבר וחצי דבר במערכות מחשוב.
זה ככה כמעט כל פעם שחברה שאינה טכנית בייסודה צריכה איזושהי מערכת תוכנה (לראייה אתרי האינטרנט של חברות האוטובוסים, אתרי אינטרנט של סופרמרקטים, וכו'), וקורה באופן עוד יותר נפוץ כשמדובר במשהו ממשלתי - כי בממשלה מכורים למיקרוסופט ולא מסוגלים לדמיין תשתית שאינה מיקרוסופטית (עניין של חינוך. ממשלות אחרות בעולם לא נעולות על מיקרוסופט כמו אצלנו).
עבור IoT Core לא צריך רישיונות כי היא חינמית, אז צריך לשלם
רק על החומרה + פיתוח יישום/אפליקציה/אתר/מערכת רשת שיפעל על זה
&nbsp
זו יותר בעיה של התמכרות לטכנולוגיות מיושנות (ע"ע כספומטים הפועלים על XP!) ואי רצון חברות לעבור לטכנולוגיות מודרניות יותר (אשר גם יותר ידידותיות לפיתוח וניהול), במקום זאת בוחרים לתחזק דברים במשך עשרות שנים.... עם כל החורים...
 

matrix200200

Active member
בורות זה בהחלט חלק מזה, אבל לא נראה לי שזה קשור לממשלה

אני יכול להבין למה זה המצב בבית חולים, אבל אין שום הצדקה
לכך באוטובוסים.
בבתי חולים לפעמים מדובר בחומרה מאוד יקרה וייחודית שפשוט לה תחליף ושגם אין לה תמיכה.
מצב מאוד נפוץ לצערי ולא תמיד יש לזה פיתרון.
אבל מה יכול להיות יותר פשוט מלשדרג מסופים באוטובוסים?
עלויות חומרה צריכות להיות מינימליות ולא צריכה להיות בעיה לשדרג את התוכנה (הרי לחלק מאוטובוסים כבר יש אנדרואיד).
עצלנות וקמצנות בשקל.
בורות זה בהחלט חלק מזה, אבל לא נראה לי שזה קשור לממשלה
הרי מדובר בחברות פרטיות, לא?
חברות האוטובוס מחליטות לבד, איזו פלטפרומה לשמש לכרטוס וכריזה.
הממשלה אולי מציבה תנאים בקשר למה שמערכת כזאת אמורה להיות מסוגלת לעשות.
הרי יש גם חברות שבחרו באנדרואיד וממשלה בלי שום בעיה נתנה לזה לקרות.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שיש מצב שמערכת השילוט היא משהו שמשרד התחבורה מכתיב

בורות זה בהחלט חלק מזה, אבל לא נראה לי שזה קשור לממשלה
הרי מדובר בחברות פרטיות, לא?
חברות האוטובוס מחליטות לבד, איזו פלטפרומה לשמש לכרטוס וכריזה.
הממשלה אולי מציבה תנאים בקשר למה שמערכת כזאת אמורה להיות מסוגלת לעשות.
הרי יש גם חברות שבחרו באנדרואיד וממשלה בלי שום בעיה נתנה לזה לקרות.
אני חושב שיש מצב שמערכת השילוט היא משהו שמשרד התחבורה מכתיב
כי נראה שהרבה חברות אוטובוסים (או אפילו כל?) משתמשות באותה מערכת - גם למסכי הdot matrix וגם למסך הגדול של התחנות הקרובות.

אם היה כאן באמת "שוק חופשי" בלי הוראות מגבוה היית מצפה שלחברות שונות היה עיצוב שונה ויצרנים שונים למערכת, לא?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
העיצוב ויצרנים הם שונים מחברה לחברה

אני חושב שיש מצב שמערכת השילוט היא משהו שמשרד התחבורה מכתיב
כי נראה שהרבה חברות אוטובוסים (או אפילו כל?) משתמשות באותה מערכת - גם למסכי הdot matrix וגם למסך הגדול של התחנות הקרובות.

אם היה כאן באמת "שוק חופשי" בלי הוראות מגבוה היית מצפה שלחברות שונות היה עיצוב שונה ויצרנים שונים למערכת, לא?
העיצוב ויצרנים הם שונים מחברה לחברה
לוח הדוטמטריקס שונה במטרופולין, קווים, אגד ודן..
 

Bus Nerd

Active member
ובמסכים הגדולים? ראיתי את אותו עיצוב בדיוק בלפחות 4 חברות

העיצוב ויצרנים הם שונים מחברה לחברה
לוח הדוטמטריקס שונה במטרופולין, קווים, אגד ודן..
ובמסכים הגדולים? ראיתי את אותו עיצוב בדיוק בלפחות 4 חברות
ואת ההודעה של ה dot matrix כשהוא נתקע בעליה / לא מוגדר עם גרסת הביוס והמילה busInt גם ראיתי בחברות רבות
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מיקרוסופט לא תומכים יותר לא ב-CE וגם לא ב-Embedded מכל סוג

זה לא לגמרי נכון.
חוסר מוחלט של אכסון מקומי מקשה מאוד על תחזוקה של מחשבים מהסוג הזה.
היום כשמחירי הזיכרון פלאש לא כל כך גבוהים, אין שום הצדקה להשתמש במחשבים מהסוג הזה.
ללא כל קשר, גם מחשבים שאין בהם אחסון מקומי במובן שאתה מייחס לו, הזיכרון שמאחסן את מערכת הפעלה כמובן ניתן לכתיבה (כי אחרת לא היה ניתן לעשות עדכוני תוכנה).
כמו שbus nerd אמר, אתה בטוח שזה Windows CE ולא Windows 7 or XP Embedded?
אני שואל, כי למיטב ידיעתי Windows CE די עברה מהעולם לפני מספר שנים (סדר גודל של 5 שנים לפחות).
קשה לי להאמין שעדיין משווקים אותה, כי גם מייקרוסופט לדעתי לא תומכים בה.
מיקרוסופט לא תומכים יותר לא ב-CE וגם לא ב-Embedded מכל סוג
המערכות המודרניות הנתמכות מהסוג הזה מעתה הם

Windows 10 IoT Core (לחומרה מסוג מערכת על צ'יפ, אין ממש בעיה לבסס מסך תחנות באוטובוסים על rpi2/3 , רק מחברים לזה מסך ו/או את לוח הדוטמטריקס דרך ה-GPIO ואת הרמקול ביציאת השמע)
כמו כן אם מפרישים לצ'יפ זה אפליקציה מודרנית (UWP) ומוודאים שהמערכת תהיה מחוברת לאינטרנט, אפשר לעדכנה אותומטית מהחנות (גם אם החנות עצמו לא זמין, עדכונים יורדים לאפליקציות אותומטית אם האפליקציה מפורסמת שם, וזה גם לא חייב להיות פרסום ציבורי, אלא ניתן גם רק כ-LOB ל-tenant של העסק), מידע לאפליקציה מבססים בקלות דרך Azure, וניהול מלאי של כל המערכות עצמן דרך Azure IoT Hub
אופציה מועדפת גם למסופים, כספומטים, עמדות טעינה, אילתומטים וכדומה, לא צריך יותר מלא חומרה של "מחשב רגיל" (x86 תואם ATX... שגם לוקח מלא מקום)
גרסאות קודמות ל-IoT Core הם האיטרציות של Windows Embedded Compact ו-Automotive , שניהם מוזגו ל-IoT Core ובה ניתן ליישם כל יישום כזה

Windows 10 IoT Mobile הגרסה הטלפונית למסופים ניידים מכל סוג, עורכים תדמית מערכת מה-packages ב-ADK, פורשים אל החומרה

Windows 10 IoT Enterprise הגרסה המלאה עם אותה רמת קאסטומיזציה של בניית תדמית מערכת, כולל אפשרות לדסקטופ , אשר קיימת בכל איטרציה של Windows Embedded Standard , ניתן גם לעדכנה כפי שאת המערכת הרגילה כל חצי שנה
גרסאות Embedded בסוגי Industry, ו-ThinPC גם מוזגו אל ה-IoT Enterprise

**פורשים = לפרוש = deploy
 

arseny92

Well-known member
מנהל
באג"ת בנתניה? אני גם ראיתי את הדסקטופ winCE6 שם

המסכים האלו מריצים ווינדוס CE בחלק מהחחברות
קרה לי כבר לנסוע באוטובוס שבו במקום לראות את תצוגת התחנות הבאות פשוט ראו דסקטופ של Windows.

לא ברור לי למה בחרו דווקא במערכת הזו, כנראה מי שפיתח את היישום במשרד התחבורה (או בזכיין הבודד שזכה לעשות את זה) לא מכיר טכנולוגיות שאינן של מיקרוסופט. אני הייתי בונה את זה אחרת לגמרי.
באג"ת בנתניה? אני גם ראיתי את הדסקטופ winCE6 שם
ועוד זוכר את הוולידטור של דן באר שבע שגם פורסם כאן עם הסייר של ה-CE6
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה