קרון מהדרין ברכבת הקלה בירושלים לציבור החרדי. הגברים

מצב
הנושא נעול.
קרון מהדרין ברכבת הקלה בירושלים לציבור החרדי. הגברים

קרון מהדרין ברכבת הקלה בירושלים לציבור החרדי. הגברים
החרדים יתרכזו בקידמת הקרון האחורי וכך הם ייסעו בצורה זהה לנסיעתם בקויי המהדרין של האוטובוסים. באוטובוסים הם מתרכזים בקידמת האוטובוס והנשים מאחורה מטעמי צניעות.

חב' סיטיפס היתה מוכנה להקצות להם מקום הפרדה בקרונות שלה אבל בג"ץ מנע זאת ממנה ולכן החרדים פותחים ביוזמה עצמאית משלהם.

אין לחרדים ברירה אחרת כי הרכבת הקלה ביטלה להם הרבה קווי מהדרין ולכן הם חייבים להשתמש בה. הם גם הרוב בירושלים והרוב קובע. אולי גם ברכבת הקלה שתהיה בבני ברק כך יהיה נהוג.

 
בקו האדום שיעבור מתחת לציר ז'בוטינסקי בבני ברק זה לא יכול

קרון מהדרין ברכבת הקלה בירושלים לציבור החרדי. הגברים
החרדים יתרכזו בקידמת הקרון האחורי וכך הם ייסעו בצורה זהה לנסיעתם בקויי המהדרין של האוטובוסים. באוטובוסים הם מתרכזים בקידמת האוטובוס והנשים מאחורה מטעמי צניעות.

חב' סיטיפס היתה מוכנה להקצות להם מקום הפרדה בקרונות שלה אבל בג"ץ מנע זאת ממנה ולכן החרדים פותחים ביוזמה עצמאית משלהם.

אין לחרדים ברירה אחרת כי הרכבת הקלה ביטלה להם הרבה קווי מהדרין ולכן הם חייבים להשתמש בה. הם גם הרוב בירושלים והרוב קובע. אולי גם ברכבת הקלה שתהיה בבני ברק כך יהיה נהוג.
בקו האדום שיעבור מתחת לציר ז'בוטינסקי בבני ברק זה לא יכול
להתממש כי הקו ישרת עוד ערים בגוש דן שבהן החרדים מיעוט קטן.
גם בקווי האוטובוס שנוסעים בז'בוטינסקי והקו האדום יחליף אותם, אין שום הפרדה.
 
ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה

בקו האדום שיעבור מתחת לציר ז'בוטינסקי בבני ברק זה לא יכול
להתממש כי הקו ישרת עוד ערים בגוש דן שבהן החרדים מיעוט קטן.
גם בקווי האוטובוס שנוסעים בז'בוטינסקי והקו האדום יחליף אותם, אין שום הפרדה.
ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה
ציבורית כי פ"ת היא עיר חצי-חרדית. רוב הנוסעים בקטע המסויים הזה הם חרדים. החילונים שנוסעים בקטע הזה לא יורדים/עולים בבני ברק אלא בפ"ת, בר"ג ובת"א. הקטע הזה משמש לחילונים רק כקטע מעבר.
אם אתה מבטל קווי אוטובוס בקטע הזה בציר ז'בוטינסקי, קווים שבין ת"א לפ"ת, אתה דוחף בכח לרכבת הקלה את כל הנוסעים החרדים שבין פ"ת לבני ברק. רק בקטע הזה, יהיה רוב חרדי בקרונות של הרכבת הקלה.
יש גם את הנסיעות לירושלים מבני ברק ומפ"ת של קווים חרדיים שעוברים בקטע הזה.
 

matrix200200

Active member
אני לא חושב שזה נכון

ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה
ציבורית כי פ"ת היא עיר חצי-חרדית. רוב הנוסעים בקטע המסויים הזה הם חרדים. החילונים שנוסעים בקטע הזה לא יורדים/עולים בבני ברק אלא בפ"ת, בר"ג ובת"א. הקטע הזה משמש לחילונים רק כקטע מעבר.
אם אתה מבטל קווי אוטובוס בקטע הזה בציר ז'בוטינסקי, קווים שבין ת"א לפ"ת, אתה דוחף בכח לרכבת הקלה את כל הנוסעים החרדים שבין פ"ת לבני ברק. רק בקטע הזה, יהיה רוב חרדי בקרונות של הרכבת הקלה.
יש גם את הנסיעות לירושלים מבני ברק ומפ"ת של קווים חרדיים שעוברים בקטע הזה.
אני לא חושב שזה נכון
תחנת בן גוריון תהיה תחנה שתשמש את כל העובדים במתחם BBC ומן הסתם חרדים לא יהיו בה הרוב.
גם בפתח תקווה יש איזורי תעסוקה שרבים מאוד מתושבי גוש דן רבתי עובדים בהם.
חרדים לא יהיו רוב הנוסעים לכל הפחות בשעות הבוקר המוקדמות והערב כאשר אנשים נוסעים מ\ל עבודה.
ייתכן שזה יהיה נכון בשאר שעות היום.
 
אין שום שעה באף יום שבה יש בציר ז'בוטינסקי בבני ברק רוב

אני לא חושב שזה נכון
תחנת בן גוריון תהיה תחנה שתשמש את כל העובדים במתחם BBC ומן הסתם חרדים לא יהיו בה הרוב.
גם בפתח תקווה יש איזורי תעסוקה שרבים מאוד מתושבי גוש דן רבתי עובדים בהם.
חרדים לא יהיו רוב הנוסעים לכל הפחות בשעות הבוקר המוקדמות והערב כאשר אנשים נוסעים מ\ל עבודה.
ייתכן שזה יהיה נכון בשאר שעות היום.
אין שום שעה באף יום שבה יש בציר ז'בוטינסקי בבני ברק רוב
לנוסעים חרדים.
גם לא בקווים מ/ל פתח תקוה - לא בקווי X38, לא בקו 50, לא בקו 66, לא בקו 82, לא בקו 166 ואפילו לא בקו 92.
 

matrix200200

Active member
לא מתווכח איתך, רק אמרתי שבשעות של יוממים בוודאות לא יהיה

אין שום שעה באף יום שבה יש בציר ז'בוטינסקי בבני ברק רוב
לנוסעים חרדים.
גם לא בקווים מ/ל פתח תקוה - לא בקווי X38, לא בקו 50, לא בקו 66, לא בקו 82, לא בקו 166 ואפילו לא בקו 92.
לא מתווכח איתך, רק אמרתי שבשעות של יוממים בוודאות לא יהיה
רוב חרדי, מהסיבות שציינתי.
מה שכן, ייתכן שנוכחות של חרדים בקו האדום תהיה יותר בולטת מנוכחותם בקווי אוטובוסים בציר היום, אם יבוטלו רוב הקווים שציינת.
אני לא בהכרח מתכוון לנוסעים מפתח תקווה לבני ברק, אלה לאלה שנוסעים ממקום למקום על ציר ז'בוטינסקי.
בכל אופן אני לא מכיר מספיק את הקווים שם.
 
קו 92 - דוגמא טובה כי חצי מהמסלול שלו נמחק. הוא היה קו

אין שום שעה באף יום שבה יש בציר ז'בוטינסקי בבני ברק רוב
לנוסעים חרדים.
גם לא בקווים מ/ל פתח תקוה - לא בקווי X38, לא בקו 50, לא בקו 66, לא בקו 82, לא בקו 166 ואפילו לא בקו 92.
קו 92 - דוגמא טובה כי חצי מהמסלול שלו נמחק. הוא היה קו
מקשר בין השכונות החרדיות של בני ברק והשכונות החרדיות של פ"ת. הוא כבר לא נכנס לשכונות החרדיות בפ"ת (כפר אברהם, הדר גנים) אלא עוצר בתחנה המרכזית בפ"ת.
כל הנוסעים החרדים שהיו רגילים לנסוע איתו מקצה לקצה חייבים להשתמש בקווי ציר ז'בוטינסקי האחרים כדי להשלים את המסלול הזה. הקווים האחרים האלה גם יימחקו כי הרכבת הקלה תבוא במקומם.
בכל מקרה אתה מקבל רוב חרדי ברכבת הקלה בקטע שבין פ"ת לבני ברק. גם לנסיעות לירושלים מפ"ת ומבני ברק אתה מקבל שימוש נרחב של נוסעים חרדים בקטע זה של ציר ז'בוטינסקי.
 
חרדים לא נסעו עם 92 בין הדר גנים לבני ברק, בשביל זה יש את

קו 92 - דוגמא טובה כי חצי מהמסלול שלו נמחק. הוא היה קו
מקשר בין השכונות החרדיות של בני ברק והשכונות החרדיות של פ"ת. הוא כבר לא נכנס לשכונות החרדיות בפ"ת (כפר אברהם, הדר גנים) אלא עוצר בתחנה המרכזית בפ"ת.
כל הנוסעים החרדים שהיו רגילים לנסוע איתו מקצה לקצה חייבים להשתמש בקווי ציר ז'בוטינסקי האחרים כדי להשלים את המסלול הזה. הקווים האחרים האלה גם יימחקו כי הרכבת הקלה תבוא במקומם.
בכל מקרה אתה מקבל רוב חרדי ברכבת הקלה בקטע שבין פ"ת לבני ברק. גם לנסיעות לירושלים מפ"ת ומבני ברק אתה מקבל שימוש נרחב של נוסעים חרדים בקטע זה של ציר ז'בוטינסקי.
חרדים לא נסעו עם 92 בין הדר גנים לבני ברק, בשביל זה יש את
292 ולכן גם 92 קוצר. והחרדים ממש לא עברו לקווי ז'בוטינסקי. במסלול של 92 בז'בוטינסקי לא שונה שום דבר.
ואילו נסיעות בדיוק מפ"ת לירושלים עוברות בז'בוטינסקי? קו 426 החרדי לא נוסע כלל בז'בוטינסקי ובקו 425 חרדים לא נוסעים מפ"ת (מאור יהודה אולי כן).
ואין שום קשר בין נסיעות בין בני ברק לירושלים לבין הקו האדום.
 
קו 92 היה הקו היחיד ולפני 10 שנים קו 292 נחנך כדי לתגבר

חרדים לא נסעו עם 92 בין הדר גנים לבני ברק, בשביל זה יש את
292 ולכן גם 92 קוצר. והחרדים ממש לא עברו לקווי ז'בוטינסקי. במסלול של 92 בז'בוטינסקי לא שונה שום דבר.
ואילו נסיעות בדיוק מפ"ת לירושלים עוברות בז'בוטינסקי? קו 426 החרדי לא נוסע כלל בז'בוטינסקי ובקו 425 חרדים לא נוסעים מפ"ת (מאור יהודה אולי כן).
ואין שום קשר בין נסיעות בין בני ברק לירושלים לבין הקו האדום.
קו 92 היה הקו היחיד ולפני 10 שנים קו 292 נחנך כדי לתגבר
אותו. מצד אחד הוא לא עשה סיבוב בתוך פ"ת אבל מהצד השני היתה לו תדירות נמוכה. הוא הוסט לתוך כביש מכבית לאחר פתיחת הכביש כדי לקצר את זמן נסיעתו.
החרדים תמיד השתמשו בשני הקווים ותמיד האוטובוסים של שניהם דילגו על תחנות בגלל אי היכולת להכניס עוד נוסעים לאוטובוסים המלאים.
החילונים לא השתמשו בקווים אלה כי כשהאוטובוסים שלהם יצאו מהדר גנים הם היו כבר מלאים בנוסעים חרדים. האוטובוסים המשיכו ישירות לבני ברק ללא יכולת לאסוף נוסעים חילונים.
התדירות של קו 292 שופרה אבל עדיין קו 92 היה עמוס בנוסעים חרדים.
שני הקווים מיועדים לציבור החרדי ולא לחילוני. לציבור החילוני יש קווים אחרים שלא נכנסים לשכונות חרדיות בפ"ת ובבני ברק.
בעבר היו גירסאות שונות לקו 92 שבמסגרתן הקו עשה סיבוב יותר גדול בתוך בני ברק בשעות מסויימות והיו גרסאות בעבר שבמסגרתן קו 92 התחיל בתחנה המרכזית בפ"ת בשעות מסויימות כפי שהוא מתחיל היום. תמיד שינו את הקו הזה וניסו לשפר אותו.

לאוטובוסים שנוסעים לירושלים יש תחנת העלאה ביציאה מבני ברק בגהה. החרדים מפ"ת ומבני ברק מגיעים אליה באוטובוסים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי.
 
ממש לא. פתח תקוה היא לא עיר חצי חרדית ולא עשירית חרדית

ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה
ציבורית כי פ"ת היא עיר חצי-חרדית. רוב הנוסעים בקטע המסויים הזה הם חרדים. החילונים שנוסעים בקטע הזה לא יורדים/עולים בבני ברק אלא בפ"ת, בר"ג ובת"א. הקטע הזה משמש לחילונים רק כקטע מעבר.
אם אתה מבטל קווי אוטובוס בקטע הזה בציר ז'בוטינסקי, קווים שבין ת"א לפ"ת, אתה דוחף בכח לרכבת הקלה את כל הנוסעים החרדים שבין פ"ת לבני ברק. רק בקטע הזה, יהיה רוב חרדי בקרונות של הרכבת הקלה.
יש גם את הנסיעות לירושלים מבני ברק ומפ"ת של קווים חרדיים שעוברים בקטע הזה.
ממש לא. פתח תקוה היא לא עיר חצי חרדית ולא עשירית חרדית
אפילו בקו 92 רוב הנוסעים אינם חרדים.
הקו היחיד בין פתח תקוה לבני ברק שיש בו רוב חרדי זה קו 292 וציר ז'בוטינסקי (ולכן גם הקו האדום) לא רלוונטי עבור הנוסעים בו.
אין שום סיכוי שבקו האדום יהיה רוב חרדי, בשום קטע שלו.
 
ממש לא. פתח תקוה היא לא עיר חצי חרדית ולא עיר עשירית חרדית

ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה
ציבורית כי פ"ת היא עיר חצי-חרדית. רוב הנוסעים בקטע המסויים הזה הם חרדים. החילונים שנוסעים בקטע הזה לא יורדים/עולים בבני ברק אלא בפ"ת, בר"ג ובת"א. הקטע הזה משמש לחילונים רק כקטע מעבר.
אם אתה מבטל קווי אוטובוס בקטע הזה בציר ז'בוטינסקי, קווים שבין ת"א לפ"ת, אתה דוחף בכח לרכבת הקלה את כל הנוסעים החרדים שבין פ"ת לבני ברק. רק בקטע הזה, יהיה רוב חרדי בקרונות של הרכבת הקלה.
יש גם את הנסיעות לירושלים מבני ברק ומפ"ת של קווים חרדיים שעוברים בקטע הזה.
ממש לא. פתח תקוה היא לא עיר חצי חרדית ולא עיר עשירית חרדית
אפילו בקו 92 רוב הנוסעים אינם חרדים.
הקו היחיד בין פתח תקוה לבני ברק שיש בו רוב חרדי זה קו 292 וציר ז'בוטינסקי (ולכן גם הקו האדום) לא רלוונטי עבור הנוסעים בו.
אין שום סיכוי שבקו האדום יהיה רוב חרדי, בשום קטע שלו.
 
אני מכיר את פ"ת די טוב. במרכז, בדרום ובמזרח שלה יש שכונות

ממש לא. פתח תקוה היא לא עיר חצי חרדית ולא עיר עשירית חרדית
אפילו בקו 92 רוב הנוסעים אינם חרדים.
הקו היחיד בין פתח תקוה לבני ברק שיש בו רוב חרדי זה קו 292 וציר ז'בוטינסקי (ולכן גם הקו האדום) לא רלוונטי עבור הנוסעים בו.
אין שום סיכוי שבקו האדום יהיה רוב חרדי, בשום קטע שלו.
אני מכיר את פ"ת די טוב. במרכז, בדרום ובמזרח שלה יש שכונות
חרדיות עם איסור כניסה לרכבים בשבת ובחג. שכונות המערב והצפון הן חילוניות אבל אצלם לא משתמשים שימוש רב באוטובוסים ולכן גם לא ישתמשו ברכבת הקלה. במרכז העיר יש שכונה חרדית גדולה ושם הביקוש לקו 92 הוא גדול. הרחוב הראשי שם הוא רחוב חרדי סביב בית המדרש של ויז'ניץ (פרנקפורטר 20).
 
אין שכונות חרדיות במרכז פ"ת

אני מכיר את פ"ת די טוב. במרכז, בדרום ובמזרח שלה יש שכונות
חרדיות עם איסור כניסה לרכבים בשבת ובחג. שכונות המערב והצפון הן חילוניות אבל אצלם לא משתמשים שימוש רב באוטובוסים ולכן גם לא ישתמשו ברכבת הקלה. במרכז העיר יש שכונה חרדית גדולה ושם הביקוש לקו 92 הוא גדול. הרחוב הראשי שם הוא רחוב חרדי סביב בית המדרש של ויז'ניץ (פרנקפורטר 20).
אין שכונות חרדיות במרכז פ"ת
יש בדרום-מזרח את הדר גנים וגני הדר שהן שכונות עם רוב חרדי, אבל גם דתיים לאומיים חיים בהן ויש את אזור כפר אברהם עם אוכלוסיה חרדית גדולה. ורק באזורים הללו יש רחובות שסגורים בשבת.
ברחוב פרנקפורטר וגם ברחוב טרומפלדור גרים הרבה חרדים אבל הם ממש לא רחובות חרדיים והם פתוחים לחלוטין בשבתות וחגים.
אין במרכז פתח תקוה אף רחוב סגור בשבת, למעט רחוב חובבי ציון שסגור בשעות התפילה בבית הכנסת הגדול. והוא ממש לא רחוב חרדי.
 

mister K

New member
קישקוש בלבוש

ציר ז'בוטינסקי בין בני ברק לפ"ת הוא "ציר חרדי" של תחבורה
ציבורית כי פ"ת היא עיר חצי-חרדית. רוב הנוסעים בקטע המסויים הזה הם חרדים. החילונים שנוסעים בקטע הזה לא יורדים/עולים בבני ברק אלא בפ"ת, בר"ג ובת"א. הקטע הזה משמש לחילונים רק כקטע מעבר.
אם אתה מבטל קווי אוטובוס בקטע הזה בציר ז'בוטינסקי, קווים שבין ת"א לפ"ת, אתה דוחף בכח לרכבת הקלה את כל הנוסעים החרדים שבין פ"ת לבני ברק. רק בקטע הזה, יהיה רוב חרדי בקרונות של הרכבת הקלה.
יש גם את הנסיעות לירושלים מבני ברק ומפ"ת של קווים חרדיים שעוברים בקטע הזה.
קישקוש בלבוש
אני עובד באזור התעשייה של בני ברק ונוסע כל יום הלוך וחזור בתחבורה ציבורית.
הרוב המוחלט של הנוסעים ברוב המוחלט של הקווים העירוניים הוא חילוני.
לעולם לא תהיה הפרדה מגדרית בתחבורה הציבורית העירונית בגוש דן. גם לא בקווים שעוברים בבני ברק ובוודאי שלא ברכבת הקלה, שהרוב המוחלט של הנוסעים בה יהיה חילוני.
כיום אפילו בקווים עירוניים שמסתיימים בתוך בני ברק, כמו 160 ו-240, אין שום הפרדה רשמית או לא רשמית, מכיוון שקווים אלה משרתים את כלל המגזרים. לעולם גם לא תהיה.
על קביעתך הנחרצת שפתח תקווה היא "עיר חצי חרדית" נותר לי רק לגחך או אפילו לחשוד שאתה טרול שבא להתריס.
 
החרדים גרים בפ"ת בלית ברירה. הם מעדיפים לגור בבני ברק אבל

קישקוש בלבוש
אני עובד באזור התעשייה של בני ברק ונוסע כל יום הלוך וחזור בתחבורה ציבורית.
הרוב המוחלט של הנוסעים ברוב המוחלט של הקווים העירוניים הוא חילוני.
לעולם לא תהיה הפרדה מגדרית בתחבורה הציבורית העירונית בגוש דן. גם לא בקווים שעוברים בבני ברק ובוודאי שלא ברכבת הקלה, שהרוב המוחלט של הנוסעים בה יהיה חילוני.
כיום אפילו בקווים עירוניים שמסתיימים בתוך בני ברק, כמו 160 ו-240, אין שום הפרדה רשמית או לא רשמית, מכיוון שקווים אלה משרתים את כלל המגזרים. לעולם גם לא תהיה.
על קביעתך הנחרצת שפתח תקווה היא "עיר חצי חרדית" נותר לי רק לגחך או אפילו לחשוד שאתה טרול שבא להתריס.
החרדים גרים בפ"ת בלית ברירה. הם מעדיפים לגור בבני ברק אבל
אין בה יותר שטח למגורים.
בני ברק היא מרכז חייהם ולכן הם נוסעים אליה בכל יום כדי ללמוד בה או כדי להיפגש עם משפחתם. בימי שישי הם נוסעים אליה כדי ללון בה בשבת אצל קרוביהם. יש לחרדים עונות מסויימות של שמחות ושל חופשות מהלימודים שבהן הם מתכנסים לארועי ענק בבני ברק. בני ברק היא "עיר הבירה" שלהם. היא המרכז התרבותי והרוחני שלהם.
הם משתמשים בעיקר באוטובוסים ציבוריים לצרכים אלה. הנוסעים שעולים בתחנות שבשכונות החילוניות הם חילונים. הנוסעים שעולים בתחנות שבשכונות החרדיות הם חרדים. אתה כנראה נוסע בקווים שלא עוברים בשכונות חרדיות.
 
קווים 166 ו 238 מתחילים ועוברים בהדר גנים - מספר הנוסעים

החרדים גרים בפ"ת בלית ברירה. הם מעדיפים לגור בבני ברק אבל
אין בה יותר שטח למגורים.
בני ברק היא מרכז חייהם ולכן הם נוסעים אליה בכל יום כדי ללמוד בה או כדי להיפגש עם משפחתם. בימי שישי הם נוסעים אליה כדי ללון בה בשבת אצל קרוביהם. יש לחרדים עונות מסויימות של שמחות ושל חופשות מהלימודים שבהן הם מתכנסים לארועי ענק בבני ברק. בני ברק היא "עיר הבירה" שלהם. היא המרכז התרבותי והרוחני שלהם.
הם משתמשים בעיקר באוטובוסים ציבוריים לצרכים אלה. הנוסעים שעולים בתחנות שבשכונות החילוניות הם חילונים. הנוסעים שעולים בתחנות שבשכונות החרדיות הם חרדים. אתה כנראה נוסע בקווים שלא עוברים בשכונות חרדיות.
קווים 166 ו 238 מתחילים ועוברים בהדר גנים - מספר הנוסעים
החרדים בהם זעום.
ובין חילונים לחרדים יש גם הרבה דתיים לא חרדים. בפתח תקוה אין אף שכונה שהיא על טהרת החרדים. גם בהדר גנים ובכפר אברהם יש הרבה דתיים שאינם חרדים.
 
238 לא עובר בבני ברק ולכן החרדים לא משתמשים בו. 166 הוא קו

קווים 166 ו 238 מתחילים ועוברים בהדר גנים - מספר הנוסעים
החרדים בהם זעום.
ובין חילונים לחרדים יש גם הרבה דתיים לא חרדים. בפתח תקוה אין אף שכונה שהיא על טהרת החרדים. גם בהדר גנים ובכפר אברהם יש הרבה דתיים שאינם חרדים.
238 לא עובר בבני ברק ולכן החרדים לא משתמשים בו. 166 הוא קו
בוקר עד לשעה 9.

גם בשכונות החילוניות של פ"ת יש הרבה דתיים. בפ"ת יש גם שכונות שלמות של דתיים בלי חילונים. במרכז העיר יש רחוב שלם של בתי ספר חרדיים (רחוב נורדאו) וגם ברחוב רוטשילד יש הרבה בתי ספר ובתי מדרש לחרדים.
העיר היא חצי דתית-חרדית וחצי חילונית כי היא נמצאת בין בני ברק וגבעת שמואל לבין אלעד. לכן היא מושכת אליה דתיים וחרדים. אני חושב שיש בה כבר יותר דתיים וחרדים מאשר חילונים. בונים בה עכשיו שכונות חדשות לדתיים ולחרדים אבל לא לחילונים כי יש ביקוש גדול לכך.
 
כ-40% דתיים-לאומיים וחרדים שזה רחוק מאוד ממה שכתבת בתחילה

238 לא עובר בבני ברק ולכן החרדים לא משתמשים בו. 166 הוא קו
בוקר עד לשעה 9.

גם בשכונות החילוניות של פ"ת יש הרבה דתיים. בפ"ת יש גם שכונות שלמות של דתיים בלי חילונים. במרכז העיר יש רחוב שלם של בתי ספר חרדיים (רחוב נורדאו) וגם ברחוב רוטשילד יש הרבה בתי ספר ובתי מדרש לחרדים.
העיר היא חצי דתית-חרדית וחצי חילונית כי היא נמצאת בין בני ברק וגבעת שמואל לבין אלעד. לכן היא מושכת אליה דתיים וחרדים. אני חושב שיש בה כבר יותר דתיים וחרדים מאשר חילונים. בונים בה עכשיו שכונות חדשות לדתיים ולחרדים אבל לא לחילונים כי יש ביקוש גדול לכך.
כ-40% דתיים-לאומיים וחרדים שזה רחוק מאוד ממה שכתבת בתחילה
"חצי-חרדית".
[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%AA%D7%97_%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%94#%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%94[/URL]
מבין 40% הללו החרדים הם מיעוט די קטן, ואת הדתיים-לאומיים אי אפשר לקשור יחד עם החרדים. רבים מהם קרובים לחילונים הרבה יותר מאשר לחרדים.

וממש לא נכון שלא בונים בפתח תקוה שכונות חדשות לחילונים - בונים גם בהדר המושבות החדשה וגם בכפר גנים ג' וברמת סיב בניה שחלק גדול ממנה מאוכלס על ידי חילונים.

פתח תקוה אינה עיר חרדית ולא תהיה עיר חרדית.
 
40% באוכלוסיה הבוגרת. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים

כ-40% דתיים-לאומיים וחרדים שזה רחוק מאוד ממה שכתבת בתחילה
"חצי-חרדית".
[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%AA%D7%97_%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%94#%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%94[/URL]
מבין 40% הללו החרדים הם מיעוט די קטן, ואת הדתיים-לאומיים אי אפשר לקשור יחד עם החרדים. רבים מהם קרובים לחילונים הרבה יותר מאשר לחרדים.

וממש לא נכון שלא בונים בפתח תקוה שכונות חדשות לחילונים - בונים גם בהדר המושבות החדשה וגם בכפר גנים ג' וברמת סיב בניה שחלק גדול ממנה מאוכלס על ידי חילונים.

פתח תקוה אינה עיר חרדית ולא תהיה עיר חרדית.
40% באוכלוסיה הבוגרת. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים
של ילדי תושבי העיר יש אחוז גדול יותר בחינוך הדתי והחרדי מאשר האחוז של ילדים בחינוך החילוני. ריבוי הילדים יהפוך את פ"ת לעיר עם רוב דתי-חרדי בעוד 10-20 שנה.

יש בפ"ת הרבה שכונות חילוניות-מסורתיות כמו שערייה שמשמשות כמעוזים של ש"ס.
בתקשורת מדברים הרבה על כפר גנים ג' ושוכחים את כפר גנים א' ו-ב' שהן שכונות דתיות עם בנים ממשיכים שקונים כבר דירות בכפר גנים ג'. הדתיים קונים הרבה דירות בשכונות החילוניות. המגמה הזאת נפוצה בכל הערים ולא רק בפ"ת. לחרדים ולדתיים אין יותר מקום מגורים בשכונות שלהם. הם קונים דירות בשכונות חילוניות סמוכות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה