שוב ביטול נסיעות ברכבת. מתי יפריטו אותה? זה כמו שבאוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
שוב ביטול נסיעות ברכבת. מתי יפריטו אותה? זה כמו שבאוטובוסים

שוב ביטול נסיעות ברכבת. מתי יפריטו אותה? זה כמו שבאוטובוסים
היינו עדיין עם דן ואגד או כמו שבטלויזיה היינו עדיין עם ערוץ 1. צריך להפריט אותה כך שבכל 5 שנים יהיה מכרז לחברה בי"ל אחרת שתפעיל אותה. את צה"ל כבר הפריטו אבל את רכבת ישראל לא. בבסיסי צה"ל יש היום יותר אזרחים מחיילים כי ישראל הבינה שהחיילים לא שווים כלום ועושים טובה שהם מבצעים את המטלות שלהם.
 

Ccyclist

Well-known member
איחורים וביטולים קורים גם ברכבות מופרטות בחו"ל.

שוב ביטול נסיעות ברכבת. מתי יפריטו אותה? זה כמו שבאוטובוסים
היינו עדיין עם דן ואגד או כמו שבטלויזיה היינו עדיין עם ערוץ 1. צריך להפריט אותה כך שבכל 5 שנים יהיה מכרז לחברה בי"ל אחרת שתפעיל אותה. את צה"ל כבר הפריטו אבל את רכבת ישראל לא. בבסיסי צה"ל יש היום יותר אזרחים מחיילים כי ישראל הבינה שהחיילים לא שווים כלום ועושים טובה שהם מבצעים את המטלות שלהם.
איחורים וביטולים קורים גם ברכבות מופרטות בחו"ל.
רכבת היא אמצעי תחבורה התלוי בתשתית מורכבת כולל מערכות איתות וסלוטים וקורה שישנה תקלת איתות (חבל שבימינו אין גיבוי אלחוטי לכבלי האיתות) או שאיחורים קטנים מצטברים למצב שאין סלוטים.
&nbsp
במערכת מופרטת יש את כל הבעיות הטכניות שיש למערכת מולאמת אך יש גם אלמנט של צורך להוציא כספים מהמערכת כדי לשלם דיווידנדים לבעלי המניות. כמו כן הצוות במערכת המופרטת נוטה להיות אותו הצוות שעבד במערכת המולאמת ולכן מבחינת היחס לנוסע היחס אותו יחס בייחוד באזורים שבהם חברת הרכבת הספציפית היא מונופול. כמו כן, בניגוד לחברות התעופה הזולה למשל, חברות הרכבת המופרטות לא יכולות ליזום קווים חדשים כי בשיטת המפעיל המופרט יש להן אשכולות ספציפיים והאזורים השכנים שייכים למונופול של חברות אחרות .
&nbsp
והמחיר: אני תמיד מתפלא מהמחירים הזולים של חברות הרכבת המולאמות באירופה מול המחירים הגבוהים של חברות הרכבת המופרטות בבריטניה. במחיר דל הכרטיס הזול ביותר (כולל שימוש בכרטיס הנחה שעולה כ 150 ש"ח) ממני ללונדון אפשר לשבת במחלקה הראשונה של ה AVE הספרדית (300 קמ"ש), להגיע בטיפה יותר משליש מזמן הנסיעה הבריטית (קו של 160 קמ"ש בלבד עם מספר קטעים איטיים יותר) ולקבל ארוחה הכלולה בכרטיס !
 
המחיר לא תופס כי את המחיר המדינה קובעת ולא החברה שזוכה

איחורים וביטולים קורים גם ברכבות מופרטות בחו"ל.
רכבת היא אמצעי תחבורה התלוי בתשתית מורכבת כולל מערכות איתות וסלוטים וקורה שישנה תקלת איתות (חבל שבימינו אין גיבוי אלחוטי לכבלי האיתות) או שאיחורים קטנים מצטברים למצב שאין סלוטים.
&nbsp
במערכת מופרטת יש את כל הבעיות הטכניות שיש למערכת מולאמת אך יש גם אלמנט של צורך להוציא כספים מהמערכת כדי לשלם דיווידנדים לבעלי המניות. כמו כן הצוות במערכת המופרטת נוטה להיות אותו הצוות שעבד במערכת המולאמת ולכן מבחינת היחס לנוסע היחס אותו יחס בייחוד באזורים שבהם חברת הרכבת הספציפית היא מונופול. כמו כן, בניגוד לחברות התעופה הזולה למשל, חברות הרכבת המופרטות לא יכולות ליזום קווים חדשים כי בשיטת המפעיל המופרט יש להן אשכולות ספציפיים והאזורים השכנים שייכים למונופול של חברות אחרות .
&nbsp
והמחיר: אני תמיד מתפלא מהמחירים הזולים של חברות הרכבת המולאמות באירופה מול המחירים הגבוהים של חברות הרכבת המופרטות בבריטניה. במחיר דל הכרטיס הזול ביותר (כולל שימוש בכרטיס הנחה שעולה כ 150 ש"ח) ממני ללונדון אפשר לשבת במחלקה הראשונה של ה AVE הספרדית (300 קמ"ש), להגיע בטיפה יותר משליש מזמן הנסיעה הבריטית (קו של 160 קמ"ש בלבד עם מספר קטעים איטיים יותר) ולקבל ארוחה הכלולה בכרטיס !
המחיר לא תופס כי את המחיר המדינה קובעת ולא החברה שזוכה
במכרז. החשוב הוא היעילות. בחברה פרטית חייבים להיות יעילים כי אחרת המדינה תיקח ממנה את המכרז ותוציא לה שם רע בעולם. המדינה משלמת כסף רב לחברה ולא הנוסעים שמבחינתם רק מרוויחים כי באותו מחיר נסיעה הם מקבלים יעילות פי כמה מיעילות של חברה ממשלתית שלמדינה אין שוט נגדה. לחברה ממשלתית אין שום רצון להיות יעילה כי אף אחד לא יפגע בה. דווקא ההיפך - השרים שומרים שאף אחד לא יפגע בה כי הם משתמשים בה כבסיס לכח פוליטי ולפרסום ציבורי רב (ע"ע כץ).
 

iritilan

New member
הפרטה לא תפתור בעיות תשתית

המחיר לא תופס כי את המחיר המדינה קובעת ולא החברה שזוכה
במכרז. החשוב הוא היעילות. בחברה פרטית חייבים להיות יעילים כי אחרת המדינה תיקח ממנה את המכרז ותוציא לה שם רע בעולם. המדינה משלמת כסף רב לחברה ולא הנוסעים שמבחינתם רק מרוויחים כי באותו מחיר נסיעה הם מקבלים יעילות פי כמה מיעילות של חברה ממשלתית שלמדינה אין שוט נגדה. לחברה ממשלתית אין שום רצון להיות יעילה כי אף אחד לא יפגע בה. דווקא ההיפך - השרים שומרים שאף אחד לא יפגע בה כי הם משתמשים בה כבסיס לכח פוליטי ולפרסום ציבורי רב (ע"ע כץ).
הפרטה לא תפתור בעיות תשתית
חלק מהבעיות נגרמות בגלל תשתית המסילות. כל בעיה במסילות איילון למשל יכולה ליצור עיכובים בכל הקווים. שום הפרטה לא תפתור את זה.
ההשקעה ברכבות היא לטווח ארוך, איזה חברה תשקיע בתשתית - קרונות, קטרים וכו' בשביל 5 שנים?
אי אפשר להחליף חברה כל 5 נשים והפרטה בלא תחרות ממילא תיצור מונופול. תחרות אינה מעשית על אותם קווים ברכבת.
 
ראית פעם אצל קווים או אפיקים או סופרבוס אוטובוסים ישנים?

הפרטה לא תפתור בעיות תשתית
חלק מהבעיות נגרמות בגלל תשתית המסילות. כל בעיה במסילות איילון למשל יכולה ליצור עיכובים בכל הקווים. שום הפרטה לא תפתור את זה.
ההשקעה ברכבות היא לטווח ארוך, איזה חברה תשקיע בתשתית - קרונות, קטרים וכו' בשביל 5 שנים?
אי אפשר להחליף חברה כל 5 נשים והפרטה בלא תחרות ממילא תיצור מונופול. תחרות אינה מעשית על אותם קווים ברכבת.
ראית פעם אצל קווים או אפיקים או סופרבוס אוטובוסים ישנים?
חברה פרטית לא תתקרב לציוד ישן כי ציוד ישן עולה הרבה כסף.

חברה פרטית ברכבת תפעיל רק קרונות וקטרים חדשים. אחרת היא לא חברה פרטית אלא ממשלתית עם מוסכי רכבת שמתחזקים ציוד בן 30 שנה לטובת המוסכים ונגד הנוסעים.

חברה פרטית באה לעבוד ולא לשחק משחקים. ציוד ישן נועד רק למטרה אחת. ליצור סביבו מערכת שלמה של תחזוקה מנופחת ויקרה עם עובדים ששומרים עליו כי הוא שומר עליהם מפני פיטורים והתייעלות.

פרק הזמן של 5 שנים נועד כדי ליצור פחד אצל החברה הזוכה שחושבת כל הזמן על סיכויי הזכייה הבאים שלה ולא שאננה כמו חברה ממשלתית. התחלופה כל 5 שנים הכרחית כי היא מונעת שירות רע לנוסעים.
 

Bus Nerd

Active member
כל האוטובוסים בפתח תקווה הוחזקו עם מסקנטייפ

ראית פעם אצל קווים או אפיקים או סופרבוס אוטובוסים ישנים?
חברה פרטית לא תתקרב לציוד ישן כי ציוד ישן עולה הרבה כסף.

חברה פרטית ברכבת תפעיל רק קרונות וקטרים חדשים. אחרת היא לא חברה פרטית אלא ממשלתית עם מוסכי רכבת שמתחזקים ציוד בן 30 שנה לטובת המוסכים ונגד הנוסעים.

חברה פרטית באה לעבוד ולא לשחק משחקים. ציוד ישן נועד רק למטרה אחת. ליצור סביבו מערכת שלמה של תחזוקה מנופחת ויקרה עם עובדים ששומרים עליו כי הוא שומר עליהם מפני פיטורים והתייעלות.

פרק הזמן של 5 שנים נועד כדי ליצור פחד אצל החברה הזוכה שחושבת כל הזמן על סיכויי הזכייה הבאים שלה ולא שאננה כמו חברה ממשלתית. התחלופה כל 5 שנים הכרחית כי היא מונעת שירות רע לנוסעים.
כל האוטובוסים בפתח תקווה הוחזקו עם מסקנטייפ
ולפני כמה חודשים היו תלונות בלתי פוסקות בפורום על המכונות המתפרקות של סופרבוס.
אה, ואפיקים? קנו זבל סיני שלמרות שהוא חדש מהמפעל הוא כבר חורק ומשקשק וזוועה לנסוע בו (בעיקר כשיש באפמרים או בורות בכביש. ובפתח תקווה יש המון בורות).

אם משרד התחבורה לא היה מכריח את החברות האלו לחדש את הצי הם גם היו מפעילים אוטובוסים בני 30.

ואתה ממש מצחיק אם אתה חושב שחברה פרטית לא תפעיל רכבות ישנות. אתה באמת חושב שלחברה פרטית יהיה משתלם לקנות קרונות חדשים במילארדי שקלים כל עשר שנים רק כדי שלנוסע יהיה יותר נוח?

סלח לי ידידי, אבל אתה פשוט חי בסרט.
 

DanBus43Maalit72

Active member


כל האוטובוסים בפתח תקווה הוחזקו עם מסקנטייפ
ולפני כמה חודשים היו תלונות בלתי פוסקות בפורום על המכונות המתפרקות של סופרבוס.
אה, ואפיקים? קנו זבל סיני שלמרות שהוא חדש מהמפעל הוא כבר חורק ומשקשק וזוועה לנסוע בו (בעיקר כשיש באפמרים או בורות בכביש. ובפתח תקווה יש המון בורות).

אם משרד התחבורה לא היה מכריח את החברות האלו לחדש את הצי הם גם היו מפעילים אוטובוסים בני 30.

ואתה ממש מצחיק אם אתה חושב שחברה פרטית לא תפעיל רכבות ישנות. אתה באמת חושב שלחברה פרטית יהיה משתלם לקנות קרונות חדשים במילארדי שקלים כל עשר שנים רק כדי שלנוסע יהיה יותר נוח?

סלח לי ידידי, אבל אתה פשוט חי בסרט.

חברה פרטית פועלת רק מסיבות כלכליות
 
אתה מכנה אותם בשם "זבל סיני" אבל כל מה שאתה רואה סביבך

כל האוטובוסים בפתח תקווה הוחזקו עם מסקנטייפ
ולפני כמה חודשים היו תלונות בלתי פוסקות בפורום על המכונות המתפרקות של סופרבוס.
אה, ואפיקים? קנו זבל סיני שלמרות שהוא חדש מהמפעל הוא כבר חורק ומשקשק וזוועה לנסוע בו (בעיקר כשיש באפמרים או בורות בכביש. ובפתח תקווה יש המון בורות).

אם משרד התחבורה לא היה מכריח את החברות האלו לחדש את הצי הם גם היו מפעילים אוטובוסים בני 30.

ואתה ממש מצחיק אם אתה חושב שחברה פרטית לא תפעיל רכבות ישנות. אתה באמת חושב שלחברה פרטית יהיה משתלם לקנות קרונות חדשים במילארדי שקלים כל עשר שנים רק כדי שלנוסע יהיה יותר נוח?

סלח לי ידידי, אבל אתה פשוט חי בסרט.
אתה מכנה אותם בשם "זבל סיני" אבל כל מה שאתה רואה סביבך
בישראל בשנים האחרונות מיוצר בסין. אין בבית שלך דבר אחד שלא בא מסין. אתה גם חושב שהאוטובוסים של דן ושל אגד עם הלוגו של מרצדס או מאן מיוצרים בגרמניה ומורכבים בארץ. יש לך עוד הרבה מה ללמוד לגביהם אבל עליהם לא תגיד שהם "זבל גרמני" למרות שהם נשרפים בעליה לירושלים אוטובוס אחרי אוטובוס כל יום. אתה גם חושב שלחברה פרטית יש כסף לקנות צי של אוטובוסים ציבוריים או צי של קרונות וקטרים ציבוריים. רק מדינות יכולות לקנות אותם. זה שחברה פרטית אומרת שהיא קונה אותם לא אומר שזה נכון. משרד התחבורה משלם עליהם. אתה חושב שיש חברה פרטית בעולם שתתקרב בכלל לתחזוקה של ציוד ישן? אוטובוס או קטר שיושב דקה במוסך ולא מכניס לה כסף לא בא בחשבון מבחינתה. ציוד ישן תמצא רק בחברות ממשלתיות כי הוא דורש הרבה עובדים שיתחזקו אותו.

כל ההנחות שלך לא קשורות לנעשה במציאות.
 

Bus Nerd

Active member
יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי

אתה מכנה אותם בשם "זבל סיני" אבל כל מה שאתה רואה סביבך
בישראל בשנים האחרונות מיוצר בסין. אין בבית שלך דבר אחד שלא בא מסין. אתה גם חושב שהאוטובוסים של דן ושל אגד עם הלוגו של מרצדס או מאן מיוצרים בגרמניה ומורכבים בארץ. יש לך עוד הרבה מה ללמוד לגביהם אבל עליהם לא תגיד שהם "זבל גרמני" למרות שהם נשרפים בעליה לירושלים אוטובוס אחרי אוטובוס כל יום. אתה גם חושב שלחברה פרטית יש כסף לקנות צי של אוטובוסים ציבוריים או צי של קרונות וקטרים ציבוריים. רק מדינות יכולות לקנות אותם. זה שחברה פרטית אומרת שהיא קונה אותם לא אומר שזה נכון. משרד התחבורה משלם עליהם. אתה חושב שיש חברה פרטית בעולם שתתקרב בכלל לתחזוקה של ציוד ישן? אוטובוס או קטר שיושב דקה במוסך ולא מכניס לה כסף לא בא בחשבון מבחינתה. ציוד ישן תמצא רק בחברות ממשלתיות כי הוא דורש הרבה עובדים שיתחזקו אותו.

כל ההנחות שלך לא קשורות לנעשה במציאות.
יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי
ושוב אני אומר לך
קווים היא חברה פרטית. היא הפעילה אוטובוסים ישנים ומתפרקים שהוחזקו במסקנטייפ והיו בהם הרים כל כך גדולים של אבק שנראה היה שעוד רגע ייפתחו סיוויליזציה משלהם.

סופרבוס היא חברה פרטית. האוטובוסים שלה היו במצב תחזוקתי כל כך גרוע לפני כמה חודשים שהיו צריכים להשבית חלק גדול מהם בביקורת פתע של המשטרה.

בחו"ל יצא לי לנסוע ברכבות פרטיות יותר זקנות מהרכבת הכי ישנה שיש בשירות ברכבת ישראל. הציוד שיש ברכבת ישראל נחשב מודרני. הקרונות הכי ישנים שפועלים היום בארץ הם קרונועי IC3, משנות ה90, והם נחשבים "צעירים" יחסית לרכבות אחרות בעולם - יש חברות רכבות שמפעילות עדיין רכבות משנות השישים והחמישים!

ושוב אגיד, חברה פרטית לא תהיה מוכנה לרכוש רכבות במילארדי שקלים כל כמה שנים רק כדי שלאדון שמכנה את עצמו "נוסע עצבני" תהיה את החוויה של לנסוע בציוד "חדש".
רכבת שמבלה זמן במוסך בהחלט עדיפה לחברה מאשר לקנות רכבות חדשות במילארדים כל כמה שנים.

אבל אתה טוען שלחברות פרטיות בכלל אין כסף לקנות רכבות? אז אם המדינה תקנה את הרכבות ותיתן למפעיל פרטי להפעיל אותן, למה אתה חושב שהן יהיו "חדישות"?

אתה חי בבועה. צא מהבועה שאתה חי בה.

אגב חברות פרטיות וציוד ישן, יש עדיין חברות תעופה פרטיות קטנות שמפעילות Douglas DC-3, מטוס שיוצר לראשונה בשנות השלושים.
ובאונינג 767, מטוס משנות השמונים, עדיין בשירות בכמה כמה חברות תעופה גדולות.
חברת תעופה מפסידה *המון* כסף על מטוס כשהוא לא באוויר, אבל עדיין משתלם להם יותר להמשיך לתחזק את אלו מאשר לקנות חדש. כך זה גם עם רכבות ואוניות.
 
בטח אתה מתכוון לאמטרק שהיא זהה לרכבת ישראל. התפקיד שלה

יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי
ושוב אני אומר לך
קווים היא חברה פרטית. היא הפעילה אוטובוסים ישנים ומתפרקים שהוחזקו במסקנטייפ והיו בהם הרים כל כך גדולים של אבק שנראה היה שעוד רגע ייפתחו סיוויליזציה משלהם.

סופרבוס היא חברה פרטית. האוטובוסים שלה היו במצב תחזוקתי כל כך גרוע לפני כמה חודשים שהיו צריכים להשבית חלק גדול מהם בביקורת פתע של המשטרה.

בחו"ל יצא לי לנסוע ברכבות פרטיות יותר זקנות מהרכבת הכי ישנה שיש בשירות ברכבת ישראל. הציוד שיש ברכבת ישראל נחשב מודרני. הקרונות הכי ישנים שפועלים היום בארץ הם קרונועי IC3, משנות ה90, והם נחשבים "צעירים" יחסית לרכבות אחרות בעולם - יש חברות רכבות שמפעילות עדיין רכבות משנות השישים והחמישים!

ושוב אגיד, חברה פרטית לא תהיה מוכנה לרכוש רכבות במילארדי שקלים כל כמה שנים רק כדי שלאדון שמכנה את עצמו "נוסע עצבני" תהיה את החוויה של לנסוע בציוד "חדש".
רכבת שמבלה זמן במוסך בהחלט עדיפה לחברה מאשר לקנות רכבות חדשות במילארדים כל כמה שנים.

אבל אתה טוען שלחברות פרטיות בכלל אין כסף לקנות רכבות? אז אם המדינה תקנה את הרכבות ותיתן למפעיל פרטי להפעיל אותן, למה אתה חושב שהן יהיו "חדישות"?

אתה חי בבועה. צא מהבועה שאתה חי בה.

אגב חברות פרטיות וציוד ישן, יש עדיין חברות תעופה פרטיות קטנות שמפעילות Douglas DC-3, מטוס שיוצר לראשונה בשנות השלושים.
ובאונינג 767, מטוס משנות השמונים, עדיין בשירות בכמה כמה חברות תעופה גדולות.
חברת תעופה מפסידה *המון* כסף על מטוס כשהוא לא באוויר, אבל עדיין משתלם להם יותר להמשיך לתחזק את אלו מאשר לקנות חדש. כך זה גם עם רכבות ואוניות.
בטח אתה מתכוון לאמטרק שהיא זהה לרכבת ישראל. התפקיד שלה
הוא להפסיד כסף בארה"ב והיא עולה למשלמי המיסים מיליארד וחצי דולר בכל שנה שמועברים אליה ע"י הקונגרס כמו שכנסת ישראל מעבירים לרכבת ישראל בכל שנה סכום זהה לכך.

אתה לא צריך ללכת לחו"ל. יש לך בעיר שלך דוגמאות מצוינות להצלחה של חברות סיניות. מי בנה אצלך את שכונת אם המושבות? חברות בניה סיניות. ראית שבניין שם מתמוטט? מי בונה אצלך את הקו האדום לת"א? חברות בניה סיניות. ראית שם כשלים בחפירות? הסינים היום הם הגרמנים של פעם. עבודה מהירה עם איכות גבוהה. הם גם זולים כי יש להם כח עבודה בלתי מוגבל של מיליארד תושבים.

אם אתה רוצה יעילות לא תמצא אותה בחברה ממשלתית שעובדיה מקבלים קצת כסף ומוגנים מפיטורים. אין להם שום סיבה לעבוד מהר או לעבוד בלילה או להתאמץ. אף אחד לא ישלם להם יותר כסף על הצטיינות. התקציב הקבוע שלהם יגיע בכל שנה כמו שעון מכנסת ישראל.
 

Bus Nerd

Active member
נו ובסין ויפן לא משתמשים ברכבות ישנות?

בטח אתה מתכוון לאמטרק שהיא זהה לרכבת ישראל. התפקיד שלה
הוא להפסיד כסף בארה"ב והיא עולה למשלמי המיסים מיליארד וחצי דולר בכל שנה שמועברים אליה ע"י הקונגרס כמו שכנסת ישראל מעבירים לרכבת ישראל בכל שנה סכום זהה לכך.

אתה לא צריך ללכת לחו"ל. יש לך בעיר שלך דוגמאות מצוינות להצלחה של חברות סיניות. מי בנה אצלך את שכונת אם המושבות? חברות בניה סיניות. ראית שבניין שם מתמוטט? מי בונה אצלך את הקו האדום לת"א? חברות בניה סיניות. ראית שם כשלים בחפירות? הסינים היום הם הגרמנים של פעם. עבודה מהירה עם איכות גבוהה. הם גם זולים כי יש להם כח עבודה בלתי מוגבל של מיליארד תושבים.

אם אתה רוצה יעילות לא תמצא אותה בחברה ממשלתית שעובדיה מקבלים קצת כסף ומוגנים מפיטורים. אין להם שום סיבה לעבוד מהר או לעבוד בלילה או להתאמץ. אף אחד לא ישלם להם יותר כסף על הצטיינות. התקציב הקבוע שלהם יגיע בכל שנה כמו שעון מכנסת ישראל.
נו ובסין ויפן לא משתמשים ברכבות ישנות?
 

DanBus43Maalit72

Active member
יש גם אוניות ומעבורות משנת 1975

יצא לך לנסוע באוטובוס שאני מדבר עליו של אפיקים? לא נראה לי
ושוב אני אומר לך
קווים היא חברה פרטית. היא הפעילה אוטובוסים ישנים ומתפרקים שהוחזקו במסקנטייפ והיו בהם הרים כל כך גדולים של אבק שנראה היה שעוד רגע ייפתחו סיוויליזציה משלהם.

סופרבוס היא חברה פרטית. האוטובוסים שלה היו במצב תחזוקתי כל כך גרוע לפני כמה חודשים שהיו צריכים להשבית חלק גדול מהם בביקורת פתע של המשטרה.

בחו"ל יצא לי לנסוע ברכבות פרטיות יותר זקנות מהרכבת הכי ישנה שיש בשירות ברכבת ישראל. הציוד שיש ברכבת ישראל נחשב מודרני. הקרונות הכי ישנים שפועלים היום בארץ הם קרונועי IC3, משנות ה90, והם נחשבים "צעירים" יחסית לרכבות אחרות בעולם - יש חברות רכבות שמפעילות עדיין רכבות משנות השישים והחמישים!

ושוב אגיד, חברה פרטית לא תהיה מוכנה לרכוש רכבות במילארדי שקלים כל כמה שנים רק כדי שלאדון שמכנה את עצמו "נוסע עצבני" תהיה את החוויה של לנסוע בציוד "חדש".
רכבת שמבלה זמן במוסך בהחלט עדיפה לחברה מאשר לקנות רכבות חדשות במילארדים כל כמה שנים.

אבל אתה טוען שלחברות פרטיות בכלל אין כסף לקנות רכבות? אז אם המדינה תקנה את הרכבות ותיתן למפעיל פרטי להפעיל אותן, למה אתה חושב שהן יהיו "חדישות"?

אתה חי בבועה. צא מהבועה שאתה חי בה.

אגב חברות פרטיות וציוד ישן, יש עדיין חברות תעופה פרטיות קטנות שמפעילות Douglas DC-3, מטוס שיוצר לראשונה בשנות השלושים.
ובאונינג 767, מטוס משנות השמונים, עדיין בשירות בכמה כמה חברות תעופה גדולות.
חברת תעופה מפסידה *המון* כסף על מטוס כשהוא לא באוויר, אבל עדיין משתלם להם יותר להמשיך לתחזק את אלו מאשר לקנות חדש. כך זה גם עם רכבות ואוניות.
יש גם אוניות ומעבורות משנת 1975
שעדיין מפליגות כמו ספינת התענוגות של מנו ספנות שנוצרה בשנת 1975 ומפליגה עד היום.
לחברות הקרוזים הגדולות יש גם אוניות בנות 28 שנה שעדיין מפליגות.
&nbsp
מסכים איתך לחלוטין. אם לא היה פיקוח אז כל ה B7L היו עדיין על הכביש עם הסלוטייפים ובמצב תחזוקתי ירוד.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
סיטיפס פרטיים. האם אתה יכול לקרוא להם יעילים? אני לא.

המחיר לא תופס כי את המחיר המדינה קובעת ולא החברה שזוכה
במכרז. החשוב הוא היעילות. בחברה פרטית חייבים להיות יעילים כי אחרת המדינה תיקח ממנה את המכרז ותוציא לה שם רע בעולם. המדינה משלמת כסף רב לחברה ולא הנוסעים שמבחינתם רק מרוויחים כי באותו מחיר נסיעה הם מקבלים יעילות פי כמה מיעילות של חברה ממשלתית שלמדינה אין שוט נגדה. לחברה ממשלתית אין שום רצון להיות יעילה כי אף אחד לא יפגע בה. דווקא ההיפך - השרים שומרים שאף אחד לא יפגע בה כי הם משתמשים בה כבסיס לכח פוליטי ולפרסום ציבורי רב (ע"ע כץ).
סיטיפס פרטיים. האם אתה יכול לקרוא להם יעילים? אני לא.
 
לא בטוח שהקשיים האלה קשורים בכלל לסיטיפס. סיטיפס באה

וגרירת הרגליים בהארכת התוואי נחשבת יעילה?
לא בטוח שהקשיים האלה קשורים בכלל לסיטיפס. סיטיפס באה
להרוויח כסף ומצידה תיתן לה לעבוד כל הלילה ותאריך לה את הקווים לכל הרחובות בירושלים. היא תגיד לך תודה.
 

Bus Nerd

Active member
סיטיפס עיכבה את העבודות כי היא רצתה עוד כסף מהעיריה והמדינה

לא בטוח שהקשיים האלה קשורים בכלל לסיטיפס. סיטיפס באה
להרוויח כסף ומצידה תיתן לה לעבוד כל הלילה ותאריך לה את הקווים לכל הרחובות בירושלים. היא תגיד לך תודה.
סיטיפס עיכבה את העבודות כי היא רצתה עוד כסף מהעיריה והמדינה
 

Ccyclist

Well-known member
תהליך ההקמה הארוך של סיטיפס היה הסיבה לדחייתה להארכה.

בווודאי שלא התייחסתי לשירות הקיים בלבד,
ברחוב הנטקה בקריית יובל יש שיחים שהגיעו כבר לגובה מטר!%@##
חבל שלא שתלו עצי פרי !#@$
תהליך ההקמה הארוך של סיטיפס היה הסיבה לדחייתה להארכה.
 

Ccyclist

Well-known member
במודל הבריטי יש מחירים מפוקחים ומחירים שהחברה חופשית לקבוע.

המחיר לא תופס כי את המחיר המדינה קובעת ולא החברה שזוכה
במכרז. החשוב הוא היעילות. בחברה פרטית חייבים להיות יעילים כי אחרת המדינה תיקח ממנה את המכרז ותוציא לה שם רע בעולם. המדינה משלמת כסף רב לחברה ולא הנוסעים שמבחינתם רק מרוויחים כי באותו מחיר נסיעה הם מקבלים יעילות פי כמה מיעילות של חברה ממשלתית שלמדינה אין שוט נגדה. לחברה ממשלתית אין שום רצון להיות יעילה כי אף אחד לא יפגע בה. דווקא ההיפך - השרים שומרים שאף אחד לא יפגע בה כי הם משתמשים בה כבסיס לכח פוליטי ולפרסום ציבורי רב (ע"ע כץ).
במודל הבריטי יש מחירים מפוקחים ומחירים שהחברה חופשית לקבוע.
כמו כן מדובר בחברות עסקיות שגובות את התשלום ישירות אליהן (או סולקות אותו ביניהן במקרה של נסיעה בין חברות רבות) דרך מערכת שמנפיקה כרטיסי נייר אחידים. אין את האלמנט הישראלי של העברת ההכנסות למשרד התחבורה וקבלת מימון מלא מהמדינה. במחירים הלא מפוקחים החברות חופשיות לגבות את מה שהן רוצות ותאמין לי שהן גובות. יש קווים שבהם מחיר השיא בבוקר יכול להיות גבוה פי 2 ומעלה מהמחיר עם כרטיס הנחה אחרי 10 בבוקר. היו מקרים שלברות פשטו את הרגל בגלל ההפרש בין ההכנסות שתיכננו בתוכנית העיסקית ובין ההכנסות בפועל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה