פרסום ראשון: שר התחבורה אישר הקמת רכבת קלה לאריאל

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
כץ במוד בחירות. הכתבה שוכחת להזכיר שהוא לא יכול להחליט לבד

פרסום ראשון: שר התחבורה אישר הקמת רכבת קלה לאריאל
https://news.walla.co.il/item/3142734
כץ במוד בחירות. הכתבה שוכחת להזכיר שהוא לא יכול להחליט לבד
צריך הסכמה של משרד האוצר, של הממשלה, של הכנסת.
(ולא ברור לי איך זה יכול לעבוד מבחינה חוקית, כי הרי לכנסת אסור לחוקק חוקים מעבר לקו הירוק)
 
למה צריך לזה חוק?

כץ במוד בחירות. הכתבה שוכחת להזכיר שהוא לא יכול להחליט לבד
צריך הסכמה של משרד האוצר, של הממשלה, של הכנסת.
(ולא ברור לי איך זה יכול לעבוד מבחינה חוקית, כי הרי לכנסת אסור לחוקק חוקים מעבר לקו הירוק)
למה צריך לזה חוק?
האם צריך לאשר כל פרוייקט בחקיקה בכנסת?
 

Bus Nerd

Active member
לפחות חוק התקציב צריך להיות מאושר בכנסת

למה צריך לזה חוק?
האם צריך לאשר כל פרוייקט בחקיקה בכנסת?
לפחות חוק התקציב צריך להיות מאושר בכנסת
וצריך גם לעדכן את פקודת מסילות הברזל, לשנות את ייעוד הקרקע בועדות התכנון והבנייה, לפעמים צריך גם לעדכן את חוק ההסדרים.
 
זה מתבצע ביהודה ושומרון דרך המינהל האזרחי ומתאם פעולות

לפחות חוק התקציב צריך להיות מאושר בכנסת
וצריך גם לעדכן את פקודת מסילות הברזל, לשנות את ייעוד הקרקע בועדות התכנון והבנייה, לפעמים צריך גם לעדכן את חוק ההסדרים.
זה מתבצע ביהודה ושומרון דרך המינהל האזרחי ומתאם פעולות
הממשלה ביו"ש..
כפי שאפשר לבנות בישובים יהודיים ביו"ש, לסלול כבישים ולהפעיל קווי אוטובוס, כך אפשר גם להקים קו רכבת קלה או כבדה.
אגב, חלק ממסילת A1 עובר בשטחים מעבר לקו הירוק.
 
מי החכם שמתאים את סוג הרכבת לתוואי?

פרסום ראשון: שר התחבורה אישר הקמת רכבת קלה לאריאל
https://news.walla.co.il/item/3142734
מי החכם שמתאים את סוג הרכבת לתוואי?
אני לא מומחה, אבל נראה לי שמה שמתאים לאריאל - ראש העין - פתח תקווה זו רכבת כבדה, רכבת פרברית, אס באן.
אבל מחליטים על רכבת קלה , למרחק כזה, שהיא גם פחות נוחה וגם יותר איטית.
בתל אביב במקום רכבת תחתית יו באן, בונים רכבת קלה מתחת לאדמה.
אחר כך חושבים לעשות קווים ארוכים למשל מהרצליה לרחובות - ברכבת תחתית, אבל לזה מתאימה רכבת פרברית כבדה אס באן.
לנצרת רוצים להריץ רכבת קלה.
עושה רושם שרוצים לחסוך רכבת פנימית (אריאל, נצרת) אז במקום לבנות רכבת קלה כזאת, עושים גם את הקטע הבינערוני כרכבת קלה. אבל זה ממש לא מתאים.
היינו בברלין, היינו בוינה, היינו בפראג, היינו בפריז שם זה קצת אחרת. אנחנו יודעים איך זה צריך לעבוד, ופה בארץ החוכמולוגים הכל הפוך.
 

סנוי

New member
מסכים לגמרי.

מי החכם שמתאים את סוג הרכבת לתוואי?
אני לא מומחה, אבל נראה לי שמה שמתאים לאריאל - ראש העין - פתח תקווה זו רכבת כבדה, רכבת פרברית, אס באן.
אבל מחליטים על רכבת קלה , למרחק כזה, שהיא גם פחות נוחה וגם יותר איטית.
בתל אביב במקום רכבת תחתית יו באן, בונים רכבת קלה מתחת לאדמה.
אחר כך חושבים לעשות קווים ארוכים למשל מהרצליה לרחובות - ברכבת תחתית, אבל לזה מתאימה רכבת פרברית כבדה אס באן.
לנצרת רוצים להריץ רכבת קלה.
עושה רושם שרוצים לחסוך רכבת פנימית (אריאל, נצרת) אז במקום לבנות רכבת קלה כזאת, עושים גם את הקטע הבינערוני כרכבת קלה. אבל זה ממש לא מתאים.
היינו בברלין, היינו בוינה, היינו בפראג, היינו בפריז שם זה קצת אחרת. אנחנו יודעים איך זה צריך לעבוד, ופה בארץ החוכמולוגים הכל הפוך.
מסכים לגמרי.
 

david80

Member
רכבת קלה לפרברים זה לא נדיר, קוראים לזה Tram-Train

מי החכם שמתאים את סוג הרכבת לתוואי?
אני לא מומחה, אבל נראה לי שמה שמתאים לאריאל - ראש העין - פתח תקווה זו רכבת כבדה, רכבת פרברית, אס באן.
אבל מחליטים על רכבת קלה , למרחק כזה, שהיא גם פחות נוחה וגם יותר איטית.
בתל אביב במקום רכבת תחתית יו באן, בונים רכבת קלה מתחת לאדמה.
אחר כך חושבים לעשות קווים ארוכים למשל מהרצליה לרחובות - ברכבת תחתית, אבל לזה מתאימה רכבת פרברית כבדה אס באן.
לנצרת רוצים להריץ רכבת קלה.
עושה רושם שרוצים לחסוך רכבת פנימית (אריאל, נצרת) אז במקום לבנות רכבת קלה כזאת, עושים גם את הקטע הבינערוני כרכבת קלה. אבל זה ממש לא מתאים.
היינו בברלין, היינו בוינה, היינו בפראג, היינו בפריז שם זה קצת אחרת. אנחנו יודעים איך זה צריך לעבוד, ופה בארץ החוכמולוגים הכל הפוך.
רכבת קלה לפרברים זה לא נדיר, קוראים לזה Tram-Train
ולדעתי זו פתרון טוב לחיבור מסילתי למקומות הרריים (כמו יהודה ושומרון, הגליל העליון ורמת הגולן) אליהם לא משתלם להשקיע בגשרים ומנהרות עבור רכבות כבדות.
השאלה היא האם רכבת קלה היא מספיק טובה לאריאל עבור מספר הנוסעים הצפוי עד שנת 2040.
 
אם רכבת Tram-Train מתאימה לאיזור עירוני שכיום חיים בו כ-200

רכבת קלה לפרברים זה לא נדיר, קוראים לזה Tram-Train
ולדעתי זו פתרון טוב לחיבור מסילתי למקומות הרריים (כמו יהודה ושומרון, הגליל העליון ורמת הגולן) אליהם לא משתלם להשקיע בגשרים ומנהרות עבור רכבות כבדות.
השאלה היא האם רכבת קלה היא מספיק טובה לאריאל עבור מספר הנוסעים הצפוי עד שנת 2040.
אם רכבת Tram-Train מתאימה לאיזור עירוני שכיום חיים בו כ-200
אלף תושבים, למה שהיא לא תהיה מספיק טובה לעיר קטנה שכיום חיים בה כעשרים אלף תושבים (וגם אם לוקחים בחשבון יישובים אחרים בסביבה לא מגיעים אפילו לחמישים אלף)?
 

david80

Member


אם רכבת Tram-Train מתאימה לאיזור עירוני שכיום חיים בו כ-200
אלף תושבים, למה שהיא לא תהיה מספיק טובה לעיר קטנה שכיום חיים בה כעשרים אלף תושבים (וגם אם לוקחים בחשבון יישובים אחרים בסביבה לא מגיעים אפילו לחמישים אלף)?
 
רכבת קלה לעיר עם 20,000 תושבים?

פרסום ראשון: שר התחבורה אישר הקמת רכבת קלה לאריאל
https://news.walla.co.il/item/3142734
רכבת קלה לעיר עם 20,000 תושבים?
ישנן עשרות ערים בישראל עם אוכלוסיה גדולה יותר שמגיע להן שירות קודם לכן, לא? מבין ערי ישראל ע"פ ויקיפדיה אריאל היא העיר ה-74 (מתוך 76) בגודל אוכלוסייתה - ורק לאחת מהן יש כיום רכבת קלה. באופן לא מפתיע, זו העיר בראש הרשימה - כך שברור שגודל אוכלוסיה הוא המדד הנכון לקדימות למערכת הסעת המונים.

אני מצטרף לטוענים שמדובר בתעלול בחירות - ואפילו תעלול לא ראוי (על חשבונך וחשבוני).
 
אתה לא לוקח בחשבון את הסטודנטים היוממים

רכבת קלה לעיר עם 20,000 תושבים?
ישנן עשרות ערים בישראל עם אוכלוסיה גדולה יותר שמגיע להן שירות קודם לכן, לא? מבין ערי ישראל ע"פ ויקיפדיה אריאל היא העיר ה-74 (מתוך 76) בגודל אוכלוסייתה - ורק לאחת מהן יש כיום רכבת קלה. באופן לא מפתיע, זו העיר בראש הרשימה - כך שברור שגודל אוכלוסיה הוא המדד הנכון לקדימות למערכת הסעת המונים.

אני מצטרף לטוענים שמדובר בתעלול בחירות - ואפילו תעלול לא ראוי (על חשבונך וחשבוני).
אתה לא לוקח בחשבון את הסטודנטים היוממים
 

tenen

New member
העיר היחידה בישראל שיש בה אוניברסיטה ולא מחוברת לרכבת.

רכבת קלה לעיר עם 20,000 תושבים?
ישנן עשרות ערים בישראל עם אוכלוסיה גדולה יותר שמגיע להן שירות קודם לכן, לא? מבין ערי ישראל ע"פ ויקיפדיה אריאל היא העיר ה-74 (מתוך 76) בגודל אוכלוסייתה - ורק לאחת מהן יש כיום רכבת קלה. באופן לא מפתיע, זו העיר בראש הרשימה - כך שברור שגודל אוכלוסיה הוא המדד הנכון לקדימות למערכת הסעת המונים.

אני מצטרף לטוענים שמדובר בתעלול בחירות - ואפילו תעלול לא ראוי (על חשבונך וחשבוני).
העיר היחידה בישראל שיש בה אוניברסיטה ולא מחוברת לרכבת.
בכל שאר הערים שיש בהן אוניברסיטה כבר יש רכבת.
רכבת חשובה לסטודנטים שהם אוכלוסיה שאינה חזקה כלכלית וזה חשוב שם במיוחד לאור העובדה שאריאל לא בדיוק מלאה במקומות תעסוקה לאותם סטודנטים שלומדים בה והם צריכים לנסוע בין לימודים עבודה ובית.
 
מספר זעום של סטודנטים משתמש ברכבת לירושלים

העיר היחידה בישראל שיש בה אוניברסיטה ולא מחוברת לרכבת.
בכל שאר הערים שיש בהן אוניברסיטה כבר יש רכבת.
רכבת חשובה לסטודנטים שהם אוכלוסיה שאינה חזקה כלכלית וזה חשוב שם במיוחד לאור העובדה שאריאל לא בדיוק מלאה במקומות תעסוקה לאותם סטודנטים שלומדים בה והם צריכים לנסוע בין לימודים עבודה ובית.
מספר זעום של סטודנטים משתמש ברכבת לירושלים
וגם הרכבת לחיפה לא מגיעה קרוב לאוניברסיטאות שם.
באותה מידה אפשר להגיד שסטודנטים באריאל יכולים לנסוע לרכבת ראש העין, כמו שסטודנטים מאוניבריסטת חיפה נוסעים לתחנת הרכבת של חוף הכרמל.
 
מספר זעום של נוסעים בכלל משתמש ברכבת הקיימת לירושלים

מספר זעום של סטודנטים משתמש ברכבת לירושלים
וגם הרכבת לחיפה לא מגיעה קרוב לאוניברסיטאות שם.
באותה מידה אפשר להגיד שסטודנטים באריאל יכולים לנסוע לרכבת ראש העין, כמו שסטודנטים מאוניבריסטת חיפה נוסעים לתחנת הרכבת של חוף הכרמל.
מספר זעום של נוסעים בכלל משתמש ברכבת הקיימת לירושלים
כך שזו לא דוגמה מייצגת.
ברכבות לחיפה, באר שבע וגם בכיוון ההפוך לתל אביב משתמשים הרבה סטודנטים.
וגם בקו המהיר לירושלים, לאחר שייפתח, ישתמשו הרבה סטודנטים.
 

asifp

New member
נאיבי מעט מצידי, אבל אפשר לחשוב על רכבת ככלי

רכבת קלה לעיר עם 20,000 תושבים?
ישנן עשרות ערים בישראל עם אוכלוסיה גדולה יותר שמגיע להן שירות קודם לכן, לא? מבין ערי ישראל ע"פ ויקיפדיה אריאל היא העיר ה-74 (מתוך 76) בגודל אוכלוסייתה - ורק לאחת מהן יש כיום רכבת קלה. באופן לא מפתיע, זו העיר בראש הרשימה - כך שברור שגודל אוכלוסיה הוא המדד הנכון לקדימות למערכת הסעת המונים.

אני מצטרף לטוענים שמדובר בתעלול בחירות - ואפילו תעלול לא ראוי (על חשבונך וחשבוני).
נאיבי מעט מצידי, אבל אפשר לחשוב על רכבת ככלי
למשיכת אוכלוסייה.
&nbsp
לאט לאט נגמרים השטחים במרכז הצפוף של גוש דן, לדעתי פיזור אוכלוסייה גם לאיזור אריאל (מבלי להתייחס לסבך הגאו-פוליטי) יכול לתרום, ותכנון של מסילה כזו שעל בסיסה יוקמו שכונות חדשות (ולא כמו הסכמי הגג שעושים פחות או יותר ההפך) זה משהו שאנו צריכים לעודד.
לא נראה כאילו הצמיחה באוכלוסייה בישראל נמצאת באיזשהו מיתון.
 
אתם לא ממש קוראים את זה נכון

נאיבי מעט מצידי, אבל אפשר לחשוב על רכבת ככלי
למשיכת אוכלוסייה.
&nbsp
לאט לאט נגמרים השטחים במרכז הצפוף של גוש דן, לדעתי פיזור אוכלוסייה גם לאיזור אריאל (מבלי להתייחס לסבך הגאו-פוליטי) יכול לתרום, ותכנון של מסילה כזו שעל בסיסה יוקמו שכונות חדשות (ולא כמו הסכמי הגג שעושים פחות או יותר ההפך) זה משהו שאנו צריכים לעודד.
לא נראה כאילו הצמיחה באוכלוסייה בישראל נמצאת באיזשהו מיתון.
אתם לא ממש קוראים את זה נכון
"ישראל כץ אישר להמשיך ולהתקדם עם התכנון שכבר יצאה הודעת עיתונות לגבי תחילת תכנונו לפני שנה"
גם בעוד שנה הוא יאשר את הקו וגם בעוד שנתיים, ואם השר יתחלף אז השר הבא "יאשר" את הקו עוד כמה פעמים, עד שבסוף אולי זה באמת יהיה תכנון סגור ויהיה לו תקציב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה