מקבץ הנהלים בנושא הרב-קו באתר משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
מקבץ הנהלים בנושא הרב-קו באתר משרד התחבורה

מקבץ הנהלים בנושא הרב-קו באתר משרד התחבורה
מאחר והדפים הלא מעודכנים מ-2013 חדלו מלהתקיים באתר הישן ב-nohal.mot.gov.il (לפני שבוע הם עוד היו שם, והם לא היו באתר גוב) ׁׂ

המקבץ היותר מעודכן (רבעונית) מעתה זמין ב
https://www.gov.il/he/Departments/General/smart_ticketing

תוכן עניינים בתיקיה הראשונה מהשורש במקבץ, אבל הם שמרו אותו בקידוד שמות קבצים לטיני ממערכת ללא תמיכה בעברית (אפשר לסדר בהחלפת שם ידנית, להעזר על ידי קובץ התוכן), כמו כן יש כמה קבצי temp שנותרו מעריכות.... כלומר קיבצו ל-ZIP יחד עם הקובץ הזמני לעריכה כשמעבד התמלילים פתוח

טבלאות משותפות ב-Smart_ticketing_01_18\ÇàéâÅ 1-2018\02. ÜÖÜëàÜ ÜöÆàî\04. êüîÇàÜ\êüîÇàÜ ÄÖàÜöàÜ - ver 15.pdf
 

arseny92

Well-known member
מנהל
סוג אמצעי כרטוס (ETT) חדש, חוזה post-pay קוד 43

מקבץ הנהלים בנושא הרב-קו באתר משרד התחבורה
מאחר והדפים הלא מעודכנים מ-2013 חדלו מלהתקיים באתר הישן ב-nohal.mot.gov.il (לפני שבוע הם עוד היו שם, והם לא היו באתר גוב) ׁׂ

המקבץ היותר מעודכן (רבעונית) מעתה זמין ב
https://www.gov.il/he/Departments/General/smart_ticketing

תוכן עניינים בתיקיה הראשונה מהשורש במקבץ, אבל הם שמרו אותו בקידוד שמות קבצים לטיני ממערכת ללא תמיכה בעברית (אפשר לסדר בהחלפת שם ידנית, להעזר על ידי קובץ התוכן), כמו כן יש כמה קבצי temp שנותרו מעריכות.... כלומר קיבצו ל-ZIP יחד עם הקובץ הזמני לעריכה כשמעבד התמלילים פתוח

טבלאות משותפות ב-Smart_ticketing_01_18\ÇàéâÅ 1-2018\02. ÜÖÜëàÜ ÜöÆàî\04. êüîÇàÜ\êüîÇàÜ ÄÖàÜöàÜ - ver 15.pdf
סוג אמצעי כרטוס (ETT) חדש, חוזה post-pay קוד 43
"בשלב ראשון לשימוש רכבת ישראל בלבד, מחיר הנסיעה יחשב לאחר ביצוע הנסיעה ויחוייב מחשבון הנוסע. יתאים בהמשך עבור יישומי ABT"
&nbsp
מניח שרכבת ישראל תצטרף לרב-קו אונליין, ותחייב את אמצעי התשלום של הנוסע בעבור הנסיעות שבוצעו למספר כרטיס הרב-קו המקושר לחשבון (לא ניתן שם למחוק כרטיסי רב-קו, רק להסתיר מהצגה)
או ששוב תמציא את הגלגל והנוסעים יצטרכו להרשם באתר שלה, להוסיף אמצעי תשלום ולאמת בעלות כרטיס רב-קו לפי מספרו
או כמו שבתקופת האבן, טעינה של הסדר כזה מהקופה ושיוך כרטיס האשראי של הנוסע לכרטיס הרב-קו.. לא הכי בטיחותי אם מאבדים כרטיסים
&nbsp
&nbsp
יש גם מרווח קודי שיתוף חוזה (predefined) לרפורמה הבינאזורית בין 830-889
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
מה זה יישומי ABT?

סוג אמצעי כרטוס (ETT) חדש, חוזה post-pay קוד 43
"בשלב ראשון לשימוש רכבת ישראל בלבד, מחיר הנסיעה יחשב לאחר ביצוע הנסיעה ויחוייב מחשבון הנוסע. יתאים בהמשך עבור יישומי ABT"
&nbsp
מניח שרכבת ישראל תצטרף לרב-קו אונליין, ותחייב את אמצעי התשלום של הנוסע בעבור הנסיעות שבוצעו למספר כרטיס הרב-קו המקושר לחשבון (לא ניתן שם למחוק כרטיסי רב-קו, רק להסתיר מהצגה)
או ששוב תמציא את הגלגל והנוסעים יצטרכו להרשם באתר שלה, להוסיף אמצעי תשלום ולאמת בעלות כרטיס רב-קו לפי מספרו
או כמו שבתקופת האבן, טעינה של הסדר כזה מהקופה ושיוך כרטיס האשראי של הנוסע לכרטיס הרב-קו.. לא הכי בטיחותי אם מאבדים כרטיסים
&nbsp
&nbsp
יש גם מרווח קודי שיתוף חוזה (predefined) לרפורמה הבינאזורית בין 830-889
&nbsp
&nbsp
מה זה יישומי ABT?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
Account Based Ticketing

מה זה יישומי ABT?
Account Based Ticketing
https://www.discoverpassenger.com/2...ssful-account-based-ticketing-implementation/

https://www.lta.gov.sg/apps/news/page.aspx?c=2&id=ea61ae1b-8aaf-4cab-89b8-c32fdf276745

יש לציין שמדובר באמצעי כרטוס, אשר אפילו לא בהכרח עבור הרב-קו, למשל ETT קוד 91 ו-92 משמשים עבור כרטיסי הנייר לנסיעה בודדת, ומשמשים בקודים אלה לדיווחים למרכז השירות (כפי שמצויין בטבלה), כלומר קוד למכשיר התיקוף כדי להוציא כרטיס

ABT זה "גשר" לקליפסו אשר פותח את המערכת לאפשור תשלומים באמצעות דברים אחרים, למשל כרטיסי אשראי מגע וחיוב אמצעי תשלום (אשראי, בנק...) לאחר זיהוי הנוסע על ידי כל אמצעי שמזהה אותו ומקשר לאותו חשבון - תשלום ב-Apple/Android/Samsung/Microsoft Pay ב-NFC? בבקשה: חיוב מהחשבון שמקושר לטלפון והוצאת כרטיס הנסיעה
 

Bus Nerd

Active member
אז זה בעצם הדרך בה ימומש "אתר הרב קו" שהבטיחו

Account Based Ticketing
https://www.discoverpassenger.com/2...ssful-account-based-ticketing-implementation/

https://www.lta.gov.sg/apps/news/page.aspx?c=2&id=ea61ae1b-8aaf-4cab-89b8-c32fdf276745

יש לציין שמדובר באמצעי כרטוס, אשר אפילו לא בהכרח עבור הרב-קו, למשל ETT קוד 91 ו-92 משמשים עבור כרטיסי הנייר לנסיעה בודדת, ומשמשים בקודים אלה לדיווחים למרכז השירות (כפי שמצויין בטבלה), כלומר קוד למכשיר התיקוף כדי להוציא כרטיס

ABT זה "גשר" לקליפסו אשר פותח את המערכת לאפשור תשלומים באמצעות דברים אחרים, למשל כרטיסי אשראי מגע וחיוב אמצעי תשלום (אשראי, בנק...) לאחר זיהוי הנוסע על ידי כל אמצעי שמזהה אותו ומקשר לאותו חשבון - תשלום ב-Apple/Android/Samsung/Microsoft Pay ב-NFC? בבקשה: חיוב מהחשבון שמקושר לטלפון והוצאת כרטיס הנסיעה
אז זה בעצם הדרך בה ימומש "אתר הרב קו" שהבטיחו
לפני כמה חודשים הבטיחו שיוקם אתר רב קו שדרכו יהיה ניתן לשייך אשראי לכרטיס הרב קו כדי לשלם בסוף החודש וגם לקבל דו"ח פירוט נסיעות.

לא בטוח שזה יהיה "רב קו אונליין" שהוא לא בדיוק מיזם של משרד התחבורה.
סביר להניח שימציאו את הגלגל מחדש (וחבל).

בכל מקרה טוב שיש התקדמות לכיוון הזה. בתקווה שזה גם ייאפשר בעתיד תשלום באשראי contactless ואפליקציות ארנק בטלפון.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לפיסנטרה ככל הנראה יש הסכמים על מתן ופיתוח שירותי רב-קו עם

אז זה בעצם הדרך בה ימומש "אתר הרב קו" שהבטיחו
לפני כמה חודשים הבטיחו שיוקם אתר רב קו שדרכו יהיה ניתן לשייך אשראי לכרטיס הרב קו כדי לשלם בסוף החודש וגם לקבל דו"ח פירוט נסיעות.

לא בטוח שזה יהיה "רב קו אונליין" שהוא לא בדיוק מיזם של משרד התחבורה.
סביר להניח שימציאו את הגלגל מחדש (וחבל).

בכל מקרה טוב שיש התקדמות לכיוון הזה. בתקווה שזה גם ייאפשר בעתיד תשלום באשראי contactless ואפליקציות ארנק בטלפון.
לפיסנטרה ככל הנראה יש הסכמים על מתן ופיתוח שירותי רב-קו עם
משרד התחבורה, כי זה : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183022385/אקטואליה/תחבורה_ציבורית לא נשמע כמו משהו שאפשר לפתח בלי משרד התחבורה, זה לא משהו שעושים תוך שבוע לאחר הוצאת תוכנית ביטול הטענה מידי נהג....
 

25306yosef

New member
לעניין ההסכמים של פיסנטרה עם משרד התחבורה,

לפיסנטרה ככל הנראה יש הסכמים על מתן ופיתוח שירותי רב-קו עם
משרד התחבורה, כי זה : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183022385/אקטואליה/תחבורה_ציבורית לא נשמע כמו משהו שאפשר לפתח בלי משרד התחבורה, זה לא משהו שעושים תוך שבוע לאחר הוצאת תוכנית ביטול הטענה מידי נהג....
לעניין ההסכמים של פיסנטרה עם משרד התחבורה,
כאן בדיוק נכנס לתמונה חוק חופש המידע התשנ"ח-1998.

מי מגולשי הפורום מוכן להענות לאתגר ולהגיש למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע?
 
אני לא בטוח

לעניין ההסכמים של פיסנטרה עם משרד התחבורה,
כאן בדיוק נכנס לתמונה חוק חופש המידע התשנ"ח-1998.

מי מגולשי הפורום מוכן להענות לאתגר ולהגיש למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע?
אני לא בטוח
אבל למיטב ידיעתי פיסנטרה עובדת עבור מפעילי התחבורה הציבורית.

המדינה חייבה את המפעילים להקים אתא רבה קו ואפליקציית רב קו, והם קיבלו אישור להתאגד לצורך כך. הם התאגדו ופנו לפיסנטרה שתפתח. לדעתי התוצאה מצוינת.
מכאן שלא מדובר במיזם פרטי לחלוטין אלא במיזם שנולד כתוצאה ממחויבות המפעילים למשרד התחבורה.
 

25306yosef

New member
במקרה עסקינן דווקא עדיף שימציאו את הגלגל מחדש.

אז זה בעצם הדרך בה ימומש "אתר הרב קו" שהבטיחו
לפני כמה חודשים הבטיחו שיוקם אתר רב קו שדרכו יהיה ניתן לשייך אשראי לכרטיס הרב קו כדי לשלם בסוף החודש וגם לקבל דו"ח פירוט נסיעות.

לא בטוח שזה יהיה "רב קו אונליין" שהוא לא בדיוק מיזם של משרד התחבורה.
סביר להניח שימציאו את הגלגל מחדש (וחבל).

בכל מקרה טוב שיש התקדמות לכיוון הזה. בתקווה שזה גם ייאפשר בעתיד תשלום באשראי contactless ואפליקציות ארנק בטלפון.
במקרה עסקינן דווקא עדיף שימציאו את הגלגל מחדש.
כל עוד חברת לאומי קארד (להלן החברה) היא בעלת עניין ברב קו אונליין, סביר להניח שלא יהיה שום שיפור של ממש בשירות מאחר ושיפור בשירות משמעו שיתוף פעולה על החברות המתחרות בה. החברה מסיבותיה העיסקיות לא תסכים לנקוט במהלכים שיאלצו אותה לשתף פעולה עם המתחרות שלה.

ולכן עדיף להמציא את הגלגל מחדש.
 

Bus Nerd

Active member
רב קו אונליין הם סה"כ לקוח של לאומי קארד

במקרה עסקינן דווקא עדיף שימציאו את הגלגל מחדש.
כל עוד חברת לאומי קארד (להלן החברה) היא בעלת עניין ברב קו אונליין, סביר להניח שלא יהיה שום שיפור של ממש בשירות מאחר ושיפור בשירות משמעו שיתוף פעולה על החברות המתחרות בה. החברה מסיבותיה העיסקיות לא תסכים לנקוט במהלכים שיאלצו אותה לשתף פעולה עם המתחרות שלה.

ולכן עדיף להמציא את הגלגל מחדש.
רב קו אונליין הם סה"כ לקוח של לאומי קארד
לא מהנמנע שיחליפו אותם במסלקה אחרת.
 

25306yosef

New member
על מנת שהסליקה תהיה מושלמת חייבים לעבוד עם שתי חברות סליקה

רב קו אונליין הם סה"כ לקוח של לאומי קארד
לא מהנמנע שיחליפו אותם במסלקה אחרת.
על מנת שהסליקה תהיה מושלמת חייבים לעבוד עם שתי חברות סליקה
חייבים לעבוד עם שתי חברות סליקה על מנת שסליקת האשראי תהיה מושלמת.

כרטיסי אמקס ו-JCB נסלקים בישראל בלעדית ע"י חברת ישראכרט.
כרטיסי דיינרס נסלקים בישראל בלעדית ע"י חברת כא"ל.
כל שאר המותגים (כולל מותג ישראכרט) נסלקים בישראל ע"י כולם.

לכן חייבים לעבוד גם עם ישראכט וגם עם כא"ל על מנת שהסליקה תהיה מושלמת. על חברת לאומי קארד אפשר לוותר מאחר והיא סולקת רק 3 מותגים שנסלקים גם ע"י ישראכרט וגם ע"י כא"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה