תחנת ארלוזורוב על שם אריק איינשטיין. כץ החליט לקרוא לה ע"ש

מצב
הנושא נעול.
תחנת ארלוזורוב על שם אריק איינשטיין. כץ החליט לקרוא לה ע"ש

תחנת ארלוזורוב על שם אריק איינשטיין. כץ החליט לקרוא לה ע"ש
הזמר המיתולוגי של הפועל:

"אהובה שלי, אדומה שלי,
את הדאבל של חיי,
נשמה שלי, הקבוצה שלי,
הפועל תל אביב, את כל חיי".


"אמרו לו שהחולצה האדומה
זאת לא מציאה
אמרו לו שהוא נכנס פה לצרה
ואין יציאה
אמרו לו שיהיה כבר מעשי
רמזו לו שיתבגר
אז הוא לא למד שום לקח
ואין לו שכל גם להצטער"


"ואני חושב: הפועל שוב בליגה, איזה כיף לאוהדים שעלו מהמרתף
סע לאט, סע לאט"


"ואני חושב הפועל שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים -
שאוכלים להם ת'לב.
סע לאט, סע לאט"

.
 
הרעיון יפה, אבל מיקום התחנה קצת מוזר

תחנת ארלוזורוב על שם אריק איינשטיין. כץ החליט לקרוא לה ע"ש
הזמר המיתולוגי של הפועל:

"אהובה שלי, אדומה שלי,
את הדאבל של חיי,
נשמה שלי, הקבוצה שלי,
הפועל תל אביב, את כל חיי".


"אמרו לו שהחולצה האדומה
זאת לא מציאה
אמרו לו שהוא נכנס פה לצרה
ואין יציאה
אמרו לו שיהיה כבר מעשי
רמזו לו שיתבגר
אז הוא לא למד שום לקח
ואין לו שכל גם להצטער"


"ואני חושב: הפועל שוב בליגה, איזה כיף לאוהדים שעלו מהמרתף
סע לאט, סע לאט"


"ואני חושב הפועל שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים -
שאוכלים להם ת'לב.
סע לאט, סע לאט"

.
הרעיון יפה, אבל מיקום התחנה קצת מוזר
אין בכלל ספק שאריק איינשטיין היה אייקון תל-אביבי וראוי להיות מונצח גם בתח"צ.
אני חושב שתחנת ארלוזורוב זה מיקום קצת בעייתי להנצחה.
בעיני חלקים מהציבור זו תהיה תחנת ארלוזורוב על-שם איינשטיין ליד תחנת רכבת מרכז על-שם סבידור.
ובנוסף הקו הירוק (פתיחה ב-2060?) יעבור ברח' איינשטיין עצמו, וזה עלול לבלבל (במיוחד כי הוא חוצה את ארלוזורוב).

מחשבה: אולי לקרוא לקווים על-שם אושיות גוש-דניות/תל-אביביות?
למשל, הקו האדום ייקרא אריק/Arik - חיבור יפה לכדורגל
אני אישית אשמח ליסוע בקו נתן/Nathan (אלתרמן)
הרעיון בשמות הפרטיים הוא להנגיש את שמות הקווים גם לתיירים, וכמובן שכמה שיותר אנשים שהיו אהובים על הכלל ולא פוליטיקאים.
 

down und

New member
רעיון רע

הרעיון יפה, אבל מיקום התחנה קצת מוזר
אין בכלל ספק שאריק איינשטיין היה אייקון תל-אביבי וראוי להיות מונצח גם בתח"צ.
אני חושב שתחנת ארלוזורוב זה מיקום קצת בעייתי להנצחה.
בעיני חלקים מהציבור זו תהיה תחנת ארלוזורוב על-שם איינשטיין ליד תחנת רכבת מרכז על-שם סבידור.
ובנוסף הקו הירוק (פתיחה ב-2060?) יעבור ברח' איינשטיין עצמו, וזה עלול לבלבל (במיוחד כי הוא חוצה את ארלוזורוב).

מחשבה: אולי לקרוא לקווים על-שם אושיות גוש-דניות/תל-אביביות?
למשל, הקו האדום ייקרא אריק/Arik - חיבור יפה לכדורגל
אני אישית אשמח ליסוע בקו נתן/Nathan (אלתרמן)
הרעיון בשמות הפרטיים הוא להנגיש את שמות הקווים גם לתיירים, וכמובן שכמה שיותר אנשים שהיו אהובים על הכלל ולא פוליטיקאים.
רעיון רע
לכל היותר, כמו שעשו עם מכונות הכרייה, אפשר לכל קרון (כמו שעושים עם מטוסי
אלעל) לתת שם של אישיות שיקרא (הקרון) על שמה.
 

Bus Nerd

Active member
בלונדון יש לקווים שמות וזה בסדר

רעיון רע
לכל היותר, כמו שעשו עם מכונות הכרייה, אפשר לכל קרון (כמו שעושים עם מטוסי
אלעל) לתת שם של אישיות שיקרא (הקרון) על שמה.
בלונדון יש לקווים שמות וזה בסדר
 

down und

New member
לא נכון, הם לא שמות סתמיים או על שם אנשים אלא הם

בלונדון יש לקווים שמות וזה בסדר
לא נכון, הם לא שמות סתמיים או על שם אנשים אלא הם
או תיאור הקו (סירקל ליין, קרי הקו שמהווה מעגל במרכז העיר)
או שם של תחנה מאוד ראשית בקצה (או לקראת קצה הקו) הקו שעל שמה הקו קרוי.
 

Bus Nerd

Active member
קו היובל סותר את הטענה שלך

לא נכון, הם לא שמות סתמיים או על שם אנשים אלא הם
או תיאור הקו (סירקל ליין, קרי הקו שמהווה מעגל במרכז העיר)
או שם של תחנה מאוד ראשית בקצה (או לקראת קצה הקו) הקו שעל שמה הקו קרוי.
קו היובל סותר את הטענה שלך
 

down und

New member
קו יחיד שמהווה יוצא מהכלל שמעיד על הכלל

קו היובל סותר את הטענה שלך
קו יחיד שמהווה יוצא מהכלל שמעיד על הכלל
נסעתי במערכות תחתיות בכ-10 ערים בעולם.
חוץ מהקו הזה לא נתקלתי בשום מקום אחר בקו על שם אדם אלא או מספרים,
או צבעים או אות לועזית.

להלן מערכות התחתית בנות יותר מקו אחד שנסעתי בהן:
לונדון
ברצלונה
מדריד
סנטיאגו (צ'ילה)
בואנוס איירס
פראג
בודפשט
מלבורן
סידני
רומא
ליסבון
 

alantan

New member
קו הוויקטוריה ע"ש תחנת ויקטוריה, שבתורה ע"ש המלכה

קו יחיד שמהווה יוצא מהכלל שמעיד על הכלל
נסעתי במערכות תחתיות בכ-10 ערים בעולם.
חוץ מהקו הזה לא נתקלתי בשום מקום אחר בקו על שם אדם אלא או מספרים,
או צבעים או אות לועזית.

להלן מערכות התחתית בנות יותר מקו אחד שנסעתי בהן:
לונדון
ברצלונה
מדריד
סנטיאגו (צ'ילה)
בואנוס איירס
פראג
בודפשט
מלבורן
סידני
רומא
ליסבון
קו הוויקטוריה ע"ש תחנת ויקטוריה, שבתורה ע"ש המלכה
קו אליזבת' החדש (Crossrail לשעבר) ע"ש המלכה.
 

down und

New member
קו ויקטוריה הוא במקרה על שם המלכה שכן הוא בעצם על שם התחנה

קו הוויקטוריה ע"ש תחנת ויקטוריה, שבתורה ע"ש המלכה
קו אליזבת' החדש (Crossrail לשעבר) ע"ש המלכה.
קו ויקטוריה הוא במקרה על שם המלכה שכן הוא בעצם על שם התחנה
העיקרית של המסלול שלו.
וזה שהבריטים קוראים למספר קווים שלהם על שם המלכה (קו היובל הוא
קו לציון חצי יובל, במקור היה מתוכנן ל-1977 שכן היא הושבעה ב-1952
אבל נפתח רק ב-79', כלומר שוב משהו שקשור לבית המלוכה)
לא אומר שבישראל צריך לעשות זאת.

שוב, ממה שראיתי במו עיני וכן לגבי מקומות שלא הייתי בהם קראתי באינטרנט,
קווי רכבת הם לא על שם אנשים.

גם ככה יש אינפצליה בקריאת מקומות על שם אנשים.
 

Bus Nerd

Active member
צודק בקשר לאינפלציה

קו ויקטוריה הוא במקרה על שם המלכה שכן הוא בעצם על שם התחנה
העיקרית של המסלול שלו.
וזה שהבריטים קוראים למספר קווים שלהם על שם המלכה (קו היובל הוא
קו לציון חצי יובל, במקור היה מתוכנן ל-1977 שכן היא הושבעה ב-1952
אבל נפתח רק ב-79', כלומר שוב משהו שקשור לבית המלוכה)
לא אומר שבישראל צריך לעשות זאת.

שוב, ממה שראיתי במו עיני וכן לגבי מקומות שלא הייתי בהם קראתי באינטרנט,
קווי רכבת הם לא על שם אנשים.

גם ככה יש אינפצליה בקריאת מקומות על שם אנשים.
צודק בקשר לאינפלציה
אבל אם הבחירה היא בין לקרוא לתחנות על שם אנשים לבין לקרוא לקווים על שם אנשים - אעדיף שייקראו לקווים על שם אנשים ולתחנות בשמות גיאוגרפיים.

(ואם היינו בעולם מושלם אז לקווים היו צבעים/מספרים/אותיות, לתחנות שמות גיאוגרפיים מאוחדים, ואפס סמכות לישראל כץ לקבוע דברים כאלו)
 

down und

New member
אכן בברירה בין תחנות על שם אנשים לקווים על שם אנשים

צודק בקשר לאינפלציה
אבל אם הבחירה היא בין לקרוא לתחנות על שם אנשים לבין לקרוא לקווים על שם אנשים - אעדיף שייקראו לקווים על שם אנשים ולתחנות בשמות גיאוגרפיים.

(ואם היינו בעולם מושלם אז לקווים היו צבעים/מספרים/אותיות, לתחנות שמות גיאוגרפיים מאוחדים, ואפס סמכות לישראל כץ לקבוע דברים כאלו)
אכן בברירה בין תחנות על שם אנשים לקווים על שם אנשים
אני מסכים שעדיף שהקווים יהיו על שם אנשים ולא התחנות.
 

Ccyclist

Well-known member
יש הבדל בין תחנה עילית של 19 רציפים או שדה תעופה ותחנת רק"ל.

אכן בברירה בין תחנות על שם אנשים לקווים על שם אנשים
אני מסכים שעדיף שהקווים יהיו על שם אנשים ולא התחנות.
יש הבדל בין תחנה עילית של 19 רציפים או שדה תעופה ותחנת רק"ל.
כשמגיעים לסדר הגודל הזה מדובר כבר במתקן שלוקח אזור גאוגרפי שלם בזכות עצמו וכל האזור המיידי מתמלא בבתי עסק נלווים לתחנה עצמה. כמו כן בתחנות הטרמינל הגדולות של לונדון יש אזורי תיפעול שלמים בין התחנה עצמה למסילה הראשית ממנה שבעבר היו גדולים עוד יותר בגלל הצרכים של עידני הקיטור והעידן שקדם להמצאת המשאית, כשהיו מטענים רבים ששונעו ברכבת. תחשוב 3-4 תחנות ההגנה זו ליד זו ומספר דומה של תל-אביב דרום.
&nbsp
כמו כן קו הבייקרלו הוא שילוב בין שמות התחנות בייקר סטריט ו-ווטרלו
&nbsp
במקור קו היובל נועד להקרא קו הפליט Fleet על שם נהר לשעבר שהיה אמור להיות על מסלול הקו בגדה הצפונית ממזרח לתחנת צ'ארינג קרוס שהיתה התחנה הסופית בקו עד סגירתה ב1999 ופתיחת הקטע לווסטמינסטר ולגדה הדרומית. זהו הקו שעבר הכי הרבה הסבות ושינויים במערכת הלונדונית ונבנה בכלל מהפרברים פנימה. הקטע הראשון שלו הוא ענף סטאנמור שהינו ענף פרברי שהתפצל במקור מהקו המטרופוליטני. בסוף שנות השלושים נבנה קטע תחתית עמוקה שחיבר את תחנת פינצ'לי רוד דרך מספר תחנות חדשות לקו הבייקרלו בבייקר סטריט והקו פעל כאחת משתי שלוחות פרבריות של קו הבייקרלו שהיה אז בצורת Y. בשלב זה היתה כבר ההפרדה בין מסילות האקספרס של הקו המטרופוליטני שהרכבות עוצרות בהן רק בתחנת ביניים אחת בין וומבלי לבייקר סטריט ובין המסילות האיטיות שעליהן 7 תחנות ביניים נוספות בין השתיים, על ענף קו הבייקרלו דאז וכיום על קו היובל. הקטע העירוני שנפתח ב1979 אינו ארוך בהרבה מהקטע שנפתח ב1939 אבל הוא זה שיצר קו עצמאי בזכות 3 תחנות במרכז העיר והפרדה תפעולית מהקווים הקודמים. כשליש מהקטע הזה אינו פעיל יותר בגלל סגירת תחנת הקו בצ'ארינג קרוס (תחנת תחתית שנולדה מחיבור שתי תחנות קיימות בגלל שרציפי קו היובל יצרו הזדמנות לחיבור ביניהן וכיום החיבור ביניהן מרגיש קצת מאולץ) שהיא בעצמה ניצול מחדש של חלק ממנהרת לולאת היפוך שהיתה שייכת לאחד מהקווים שהתמזגו לקו הצפוני. רק אחרי פתיחת הקטע נגרין פארק דרך ווסטמינסטר, ווטרלו והגדה הדרומית, דרך חצאי האיים של הדוקלנדס (גדה צפונית) וגריניץ' (דרומית) וחזרה לגדה הצפונית עד סטראטפורד הקו הפך לכזה שרובו נבנה כקו היובל ולא מסלול יד שניה ושלישית "מאחיו הגדולים". הפואנטה בתיאור היא שניתן להגמיש קווים קיימים ולחבר קטעים קיימים לקטעים חדשים להתאמת קווי מטרו בעתיד, וזה דבר שיתכן שכדאי שישקלו בהקשר של הקו האדום בתל אביב כאשר יתברר שההחלטה להקים רק"ל במפלס הרחוב היא בכייה לדורות.
 
הקווים צריכים לקבל שמות פרטיים

קו אם הפנינה. זהירות מהמרווח !
הקווים צריכים לקבל שמות פרטיים
א. שמות פרטיים הם לרוב קצרים יותר וקלים יותר להגייה (ועדיין הייתי נמנע משמות כמו מנחם).
ב. זה מאפשר להתנתק מהייחוס הספציפי לאדם. למשל קו "אריק" יכול להנציח בו זמנית את איינשטיין, שרון ולביא, ואפילו לכבד את זאבי יבדל"א. קו נתן/Nathan יכול להיות אלתרמן, יונתן וגם לכבד את החיים זך ושרנסקי.
ג. הרחובות נקראים בשמות משפחה, וכך אפשר למנוע בילבולים. מה יקרה למשל עם קו שושנה דמארי יפגוש את רח' שושנה דמארי, ואני לא מדבר על הרצל, בן-גוריון וכו'.
 

down und

New member
ואתה צריך לנוח ולהפסיק להציע הצעות

הקווים צריכים לקבל שמות פרטיים
א. שמות פרטיים הם לרוב קצרים יותר וקלים יותר להגייה (ועדיין הייתי נמנע משמות כמו מנחם).
ב. זה מאפשר להתנתק מהייחוס הספציפי לאדם. למשל קו "אריק" יכול להנציח בו זמנית את איינשטיין, שרון ולביא, ואפילו לכבד את זאבי יבדל"א. קו נתן/Nathan יכול להיות אלתרמן, יונתן וגם לכבד את החיים זך ושרנסקי.
ג. הרחובות נקראים בשמות משפחה, וכך אפשר למנוע בילבולים. מה יקרה למשל עם קו שושנה דמארי יפגוש את רח' שושנה דמארי, ואני לא מדבר על הרצל, בן-גוריון וכו'.
ואתה צריך לנוח ולהפסיק להציע הצעות
שרק מוסיפות להנצחת היתר שקיימת בישראל בכלל ובתח"ץ בפרט.
 
אתה לא צריך לדאוג לשעות המנוחה שלי


ואתה צריך לנוח ולהפסיק להציע הצעות
שרק מוסיפות להנצחת היתר שקיימת בישראל בכלל ובתח"ץ בפרט.
אתה לא צריך לדאוג לשעות המנוחה שלי

ברור שחלק מטרפת ההנצחה נובעת מצרכים פוליטיים, שלא לאמר מהרצון לראות יום אחד את תחנת תל-אביב ההגנה על-שם ישראל כ"ץ ותל-אביב השלום על-שם רון חולדאי ועוד מיליון יצורים כאלה. א-פרופו ההודעה על פרס ישראל אתמול, יש לי ניחוש למה לתחנת בית-שאן עוד לא קראו על שם מישהו.

זה לא אומר שצריך להימנע מהנצחה של אנשים, אלא רק שצריך לעשות זאת באופן שפוי, שיטתי והגון. ואני חושב שהרעיון שאני העליתי שפוי, שיטתי והגון כי לא קוראים לקו על-שם, אלא נותנים לו שם פרטי שמזכיר לנו מישהו. במיוחד אם זה ימנע אינפלציה של הנצחות ויבוא במקום קריאת כל תחנה וקרון על-שם.

תופעת ההנצחה התגברה בשנים האחרונות בגלל ההיסטוריה של המדינה. ישראל בת 70, וזה אומר שבתקופה הזו נפטרים לא מעט מהדור השני של המדינה: ילידי שנות ה-20 וה-30, שהם האמנים הלוהטים של שנות ה-60, פוליטיקאים של שנות ה-70 וכו'. זה גורר גל הנצחה שני אחרי הגל של דור המייסדים שהונצחו לפני כ-30 שנה.

עכשיו זה כבר בכלל נהיה טירוף גם בגלל הפוליטקלי קורקט. אם אתה קורא לתחנת רקלת על-שם אריק איינשטיין, אז אתה חייב גם תחנה על-שם זמר מזרחי, ועל-שם זמרת, ועל-שם מישהו מפתח-תקווה ועל-שם מישהו מבת-ים, ואז ייזכרו שההוא שוביניסט וההיא גזענית וההוא אמר משהו על חרדים וההיא נעצרה פעם וזה לא ייפסק.
אני לא רוצה לחשוב מה יהיה בעוד 15-20 שנה, כשימות הדור של הלהקות הצבאיות, ראשית הטלוויזיה, סרטי הבורקס וכו'.
 

25306yosef

New member
טירוף ההנצחה אכן נובע מצרכים פוליטיים בלבד.

אתה לא צריך לדאוג לשעות המנוחה שלי

ברור שחלק מטרפת ההנצחה נובעת מצרכים פוליטיים, שלא לאמר מהרצון לראות יום אחד את תחנת תל-אביב ההגנה על-שם ישראל כ"ץ ותל-אביב השלום על-שם רון חולדאי ועוד מיליון יצורים כאלה. א-פרופו ההודעה על פרס ישראל אתמול, יש לי ניחוש למה לתחנת בית-שאן עוד לא קראו על שם מישהו.

זה לא אומר שצריך להימנע מהנצחה של אנשים, אלא רק שצריך לעשות זאת באופן שפוי, שיטתי והגון. ואני חושב שהרעיון שאני העליתי שפוי, שיטתי והגון כי לא קוראים לקו על-שם, אלא נותנים לו שם פרטי שמזכיר לנו מישהו. במיוחד אם זה ימנע אינפלציה של הנצחות ויבוא במקום קריאת כל תחנה וקרון על-שם.

תופעת ההנצחה התגברה בשנים האחרונות בגלל ההיסטוריה של המדינה. ישראל בת 70, וזה אומר שבתקופה הזו נפטרים לא מעט מהדור השני של המדינה: ילידי שנות ה-20 וה-30, שהם האמנים הלוהטים של שנות ה-60, פוליטיקאים של שנות ה-70 וכו'. זה גורר גל הנצחה שני אחרי הגל של דור המייסדים שהונצחו לפני כ-30 שנה.

עכשיו זה כבר בכלל נהיה טירוף גם בגלל הפוליטקלי קורקט. אם אתה קורא לתחנת רקלת על-שם אריק איינשטיין, אז אתה חייב גם תחנה על-שם זמר מזרחי, ועל-שם זמרת, ועל-שם מישהו מפתח-תקווה ועל-שם מישהו מבת-ים, ואז ייזכרו שההוא שוביניסט וההיא גזענית וההוא אמר משהו על חרדים וההיא נעצרה פעם וזה לא ייפסק.
אני לא רוצה לחשוב מה יהיה בעוד 15-20 שנה, כשימות הדור של הלהקות הצבאיות, ראשית הטלוויזיה, סרטי הבורקס וכו'.
טירוף ההנצחה אכן נובע מצרכים פוליטיים בלבד.
ומהרצון לראות יום אחד את אחת מתחנות הרכבת על שמו של השר הפופוליסט...

הטירוף הבזוי הזה לא מביא שום תועלת לאזרח.
 
זה כבר מתחיל לצאת משליטה

תחנת ארלוזורוב על שם אריק איינשטיין. כץ החליט לקרוא לה ע"ש
הזמר המיתולוגי של הפועל:

"אהובה שלי, אדומה שלי,
את הדאבל של חיי,
נשמה שלי, הקבוצה שלי,
הפועל תל אביב, את כל חיי".


"אמרו לו שהחולצה האדומה
זאת לא מציאה
אמרו לו שהוא נכנס פה לצרה
ואין יציאה
אמרו לו שיהיה כבר מעשי
רמזו לו שיתבגר
אז הוא לא למד שום לקח
ואין לו שכל גם להצטער"


"ואני חושב: הפועל שוב בליגה, איזה כיף לאוהדים שעלו מהמרתף
סע לאט, סע לאט"


"ואני חושב הפועל שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים -
שאוכלים להם ת'לב.
סע לאט, סע לאט"

.
זה כבר מתחיל לצאת משליטה
ממש מגזימים עם הנצחת שמות אישים בתחנות.
ועכשיו למתחם הזה יקראו "תחנת רכבת תל אביב סבידור-מרכז, מסוף ארלוזרוב 2000 תחנת הרק"ל ארלוזורוב ע"ש אריק איינשטיין". באמת שאפשר להוסיף לזה "אם הדרקונים" בסוף וירגיש טבעי.
שיתפשרו על שם אחד וברור לכל המתחם במקום כל הסלט הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה