השקת הקו האדום בת'א תדחה בשנה

מצב
הנושא נעול.
אני אומר רק ב 2025 יגמרו את כל העבודות ורק ב 2030 יצליחו

השקת הקו האדום בת'א תדחה בשנה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5166545,00.html#autoplay

ככה על פי ממצאי מבקר המדינה. חבל.
אני אומר רק ב 2025 יגמרו את כל העבודות ורק ב 2030 יצליחו
להסיע אותה באופן שוטף. 5 שנים זה רק בדיקה ותיקון תקלות של מחשבים.
 

matrix200200

Active member
נדמה לי שיש כאן אמירה של דבר והיפוכו

השקת הקו האדום בת'א תדחה בשנה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5166545,00.html#autoplay

ככה על פי ממצאי מבקר המדינה. חבל.
נדמה לי שיש כאן אמירה של דבר והיפוכו
מצד אחד מבקר המדינה מציין שלוקח לנת"ע יותר מדי זמן להוציא מכרזים ולקדם אותם לביצוע ומצד שני הוא גם אומר שנת"ע לא עושה מספיק תיעוד ושחסרה בקרה והסכמים משפטיים בין מדינה לנת"ע.
הוא הרי מבין שאם הדרישות שלו לתיעוד ובעניין הסדרה משפטית יקויימו, אז זה יגרום לעוד עיכוב בפרוייקט.
אז מה הוא מנסה להגיד בדיוק?
יש על זה בדיחה רוסית.
לעכברים ביער נמאס שכולם אוכלים אותם, אז הם באו לינשוף שנחשב לחיה הכי חכמה ושאלו אותו "כולם אוכלים אותנו ואנחנו לא יודעים מה לעשות, תגיד לנו איך נוכל להגן על עצמינו?".
אז הינשוף חשב קצת ואמר להם "תקשיבו אתם צריכים לגדל קוצים כמו קיפודים, ככה אף אחד לא יעז לתקוף אתכם".
אז שאלו העכברים, "ואיך אנחנו נעשה את זה?".
ענה להם הינשוף, "מה אתם רוצים ממני? אני רק יועץ לעניינים אסטרטגיים".
נדמה שמבקר המדינה מתנהג קצת כמו הינשוף בסיפור הזה.
לא באמת מעניין אותו כיצד אמורים ליישם את ההמלצות שלו.
 

down und

New member
או כמו ההוא, וזה סיפור אמיתי, שבא בזמן מלחמת העולם

נדמה לי שיש כאן אמירה של דבר והיפוכו
מצד אחד מבקר המדינה מציין שלוקח לנת"ע יותר מדי זמן להוציא מכרזים ולקדם אותם לביצוע ומצד שני הוא גם אומר שנת"ע לא עושה מספיק תיעוד ושחסרה בקרה והסכמים משפטיים בין מדינה לנת"ע.
הוא הרי מבין שאם הדרישות שלו לתיעוד ובעניין הסדרה משפטית יקויימו, אז זה יגרום לעוד עיכוב בפרוייקט.
אז מה הוא מנסה להגיד בדיוק?
יש על זה בדיחה רוסית.
לעכברים ביער נמאס שכולם אוכלים אותם, אז הם באו לינשוף שנחשב לחיה הכי חכמה ושאלו אותו "כולם אוכלים אותנו ואנחנו לא יודעים מה לעשות, תגיד לנו איך נוכל להגן על עצמינו?".
אז הינשוף חשב קצת ואמר להם "תקשיבו אתם צריכים לגדל קוצים כמו קיפודים, ככה אף אחד לא יעז לתקוף אתכם".
אז שאלו העכברים, "ואיך אנחנו נעשה את זה?".
ענה להם הינשוף, "מה אתם רוצים ממני? אני רק יועץ לעניינים אסטרטגיים".
נדמה שמבקר המדינה מתנהג קצת כמו הינשוף בסיפור הזה.
לא באמת מעניין אותו כיצד אמורים ליישם את ההמלצות שלו.
או כמו ההוא, וזה סיפור אמיתי, שבא בזמן מלחמת העולם
השניה לפנטגון והציע פתרון כיצד להלחם בצוללות הגרמניות שעשו שמות לצי
האמריקאי והבריטי והטביעו הן אוניות סוחר אזרחיות והן ספינות מלחמה.

הפתרון שלו היה להרתיח את האוקיינוס האטלנטי.
שאלו אותו כיצד זה הם ירתיחו את האוקיינוס והוא השיב שהוא רק נותן רעיון
ואת הפתרון הטכני שהם ישברו את הראש.
 

matrix200200

Active member


או כמו ההוא, וזה סיפור אמיתי, שבא בזמן מלחמת העולם
השניה לפנטגון והציע פתרון כיצד להלחם בצוללות הגרמניות שעשו שמות לצי
האמריקאי והבריטי והטביעו הן אוניות סוחר אזרחיות והן ספינות מלחמה.

הפתרון שלו היה להרתיח את האוקיינוס האטלנטי.
שאלו אותו כיצד זה הם ירתיחו את האוקיינוס והוא השיב שהוא רק נותן רעיון
ואת הפתרון הטכני שהם ישברו את הראש.
 

Bus Nerd

Active member
עושים הר מעכבר עם כותרות לא קשורות למציאות!

השקת הקו האדום בת'א תדחה בשנה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5166545,00.html#autoplay

ככה על פי ממצאי מבקר המדינה. חבל.
עושים הר מעכבר עם כותרות לא קשורות למציאות!
מה שכתוב זה שהקו כן ייפתח בזמן, אבל "אחת מהתחנות" תיפתח שנה אחר כך.

התחנה זו היא קרליבך. כולנו ידענו את זה. זה פורסם לפני הרבה זמן כבר. מכיוון שמדובר בתחנה מסובכת יותר ועמוקה יותר, שיעברו בה שני קווים ומעליה מעבר תחתי (מיותר לדעתי) לכלי רכב.

אין כאן שום דבר חדש.

לפי הנתונים של נת"ע וגם לפי מה שכתוב בכתבה (למי שיודע לקרוא יותר מרק כותרת ויודע לסנן בולשיט של עיתונאים), הקו האדום ייפתח בזמן.

מההיכרות שלי עם נת"ע, אני באמת מאמין להם כרגע. המנהרות נכרות בקצב טוב. רוב התחנות נחפרות בקצב טוב. העבודה על הצ'יימבר במלוא המרץ. אם יהיו עיכובים בפרוייקט (ויכול להיות שיהיו) כרגע מוקדם מדי מכדי לדעת אותם.
נקבל הערכה טובה יותר רק כשקבלן המערכות וקבלן המסילות יתחילו את העבודה שלהם.
 

matrix200200

Active member


עושים הר מעכבר עם כותרות לא קשורות למציאות!
מה שכתוב זה שהקו כן ייפתח בזמן, אבל "אחת מהתחנות" תיפתח שנה אחר כך.

התחנה זו היא קרליבך. כולנו ידענו את זה. זה פורסם לפני הרבה זמן כבר. מכיוון שמדובר בתחנה מסובכת יותר ועמוקה יותר, שיעברו בה שני קווים ומעליה מעבר תחתי (מיותר לדעתי) לכלי רכב.

אין כאן שום דבר חדש.

לפי הנתונים של נת"ע וגם לפי מה שכתוב בכתבה (למי שיודע לקרוא יותר מרק כותרת ויודע לסנן בולשיט של עיתונאים), הקו האדום ייפתח בזמן.

מההיכרות שלי עם נת"ע, אני באמת מאמין להם כרגע. המנהרות נכרות בקצב טוב. רוב התחנות נחפרות בקצב טוב. העבודה על הצ'יימבר במלוא המרץ. אם יהיו עיכובים בפרוייקט (ויכול להיות שיהיו) כרגע מוקדם מדי מכדי לדעת אותם.
נקבל הערכה טובה יותר רק כשקבלן המערכות וקבלן המסילות יתחילו את העבודה שלהם.
 
ואני מוסיף

עושים הר מעכבר עם כותרות לא קשורות למציאות!
מה שכתוב זה שהקו כן ייפתח בזמן, אבל "אחת מהתחנות" תיפתח שנה אחר כך.

התחנה זו היא קרליבך. כולנו ידענו את זה. זה פורסם לפני הרבה זמן כבר. מכיוון שמדובר בתחנה מסובכת יותר ועמוקה יותר, שיעברו בה שני קווים ומעליה מעבר תחתי (מיותר לדעתי) לכלי רכב.

אין כאן שום דבר חדש.

לפי הנתונים של נת"ע וגם לפי מה שכתוב בכתבה (למי שיודע לקרוא יותר מרק כותרת ויודע לסנן בולשיט של עיתונאים), הקו האדום ייפתח בזמן.

מההיכרות שלי עם נת"ע, אני באמת מאמין להם כרגע. המנהרות נכרות בקצב טוב. רוב התחנות נחפרות בקצב טוב. העבודה על הצ'יימבר במלוא המרץ. אם יהיו עיכובים בפרוייקט (ויכול להיות שיהיו) כרגע מוקדם מדי מכדי לדעת אותם.
נקבל הערכה טובה יותר רק כשקבלן המערכות וקבלן המסילות יתחילו את העבודה שלהם.
ואני מוסיף
נת"ע רק התחילה לעבוד על המקטעים העיליים.

בעוד שתחנות ומנהרות זה הנדסה, עבודה על מקטעים עיליים זה גם המון פוליטיקה פנימית.

אם משהו יעכב את הפרויקט זה ויכוחים על הסדרי תנועה זמניים בזמן העבודות על המקטעים העיליים.
 

matrix200200

Active member
גם, אבל אני חושב שמכרזי המערכות השונים כרגע הם המקור

ואני מוסיף
נת"ע רק התחילה לעבוד על המקטעים העיליים.

בעוד שתחנות ומנהרות זה הנדסה, עבודה על מקטעים עיליים זה גם המון פוליטיקה פנימית.

אם משהו יעכב את הפרויקט זה ויכוחים על הסדרי תנועה זמניים בזמן העבודות על המקטעים העיליים.
גם, אבל אני חושב שמכרזי המערכות השונים כרגע הם המקור
האפשרי ביותר לעיכובים בפרוייקט.
יש שמה יותר מדי חלקים נעים (פרוייקטים "קטנים").
בכל מכרז כזה יכול להיווצר מצב של מפסיד שתובע את נת"ע ודורש צו עיכוב לביצוע עד לבירור המשפטי.
בעצם זה קורה כמעט בכל מכרז.
עיין ערך מכרז מעליות שרק לאחרונה הוזכר בהקשר הזה.
המצב האבסורדי הזה, הוא הגורם העיקרי לעיכובים כמעט בכל פרוייקט ממשלתי (עיין ערך A1, גם מכרז מקורי לקו האדם בתל אביב וגם פרוייקטים אחרים).
הסיכויים לסיים כל פרוייקט תשתיות גדול בזמן קטנים ביותר, במצב של המשפטיזציה מטורפת הזאת.
 

Bus Nerd

Active member
מה עם עבודות על פנים התחנות עצמן? היה מרכז לזה?

גם, אבל אני חושב שמכרזי המערכות השונים כרגע הם המקור
האפשרי ביותר לעיכובים בפרוייקט.
יש שמה יותר מדי חלקים נעים (פרוייקטים "קטנים").
בכל מכרז כזה יכול להיווצר מצב של מפסיד שתובע את נת"ע ודורש צו עיכוב לביצוע עד לבירור המשפטי.
בעצם זה קורה כמעט בכל מכרז.
עיין ערך מכרז מעליות שרק לאחרונה הוזכר בהקשר הזה.
המצב האבסורדי הזה, הוא הגורם העיקרי לעיכובים כמעט בכל פרוייקט ממשלתי (עיין ערך A1, גם מכרז מקורי לקו האדם בתל אביב וגם פרוייקטים אחרים).
הסיכויים לסיים כל פרוייקט תשתיות גדול בזמן קטנים ביותר, במצב של המשפטיזציה מטורפת הזאת.
מה עם עבודות על פנים התחנות עצמן? היה מרכז לזה?
מה כולל מכרז המערכות? מיזוג? חשמל? דלתות קצה רציף?
מה לגבי ריצוף? תאורה? אינסטלציה? קירות פנימיים? מדרגות?

כל קבלן וקבלן משנה ינסה לגזור קופון על חשבון הציבור ויכול לגרום לעיכובים גדולים בפתיחת התחנות.
אבל מה שבטוח - מוקדם מדי לדעת אם יהיה עיכוב וכמה גדול הוא יהיה.
 

matrix200200

Active member
לדעתי עדיין לא יצאו מכרזים לעיצוב פנים של תחנות

מה עם עבודות על פנים התחנות עצמן? היה מרכז לזה?
מה כולל מכרז המערכות? מיזוג? חשמל? דלתות קצה רציף?
מה לגבי ריצוף? תאורה? אינסטלציה? קירות פנימיים? מדרגות?

כל קבלן וקבלן משנה ינסה לגזור קופון על חשבון הציבור ויכול לגרום לעיכובים גדולים בפתיחת התחנות.
אבל מה שבטוח - מוקדם מדי לדעת אם יהיה עיכוב וכמה גדול הוא יהיה.
לדעתי עדיין לא יצאו מכרזים לעיצוב פנים של תחנות
מכרז מערכות זה לא רק מה שאמרת.
בהרצאה ההיא, דיברו על מערכות השונות.
יש שם מערכות מחשוב ותקשורת ובקרה מאוד רציניות, שלדעתי בכלל לא קיימות בארץ.
על תשכח אל הנושא של אבטחה (מצלמות במעגל סגור, חיישנים למיניהם ודברים אחרים).
מסכים איתך לגמרי לגבי הסיפה.
בשלב הזה מדובר בספקולציות בלבד.
 

Bus Nerd

Active member
אז מערכות זה בעצם חשמול לרכבת, איתות, ואבטחה?

לדעתי עדיין לא יצאו מכרזים לעיצוב פנים של תחנות
מכרז מערכות זה לא רק מה שאמרת.
בהרצאה ההיא, דיברו על מערכות השונות.
יש שם מערכות מחשוב ותקשורת ובקרה מאוד רציניות, שלדעתי בכלל לא קיימות בארץ.
על תשכח אל הנושא של אבטחה (מצלמות במעגל סגור, חיישנים למיניהם ודברים אחרים).
מסכים איתך לגמרי לגבי הסיפה.
בשלב הזה מדובר בספקולציות בלבד.
אז מערכות זה בעצם חשמול לרכבת, איתות, ואבטחה?
כשמערכות בתוך התחנה עצמה - מיזוג, אוורור, חשמל, תאורה, כיבוי אש, דלתות קצות רציף, מעליות, דרגנועים, וכו' זה מכרז נפרד?

איזה בלאגן. יש לי הרגשה שזה עשוי לגרום להמון עיכובים.

מה עם ולידטורים? באיזה מכרז הם נכנסים?
 

matrix200200

Active member
ככה אני הבנתי (יכול להיות שאני טועה)

אז מערכות זה בעצם חשמול לרכבת, איתות, ואבטחה?
כשמערכות בתוך התחנה עצמה - מיזוג, אוורור, חשמל, תאורה, כיבוי אש, דלתות קצות רציף, מעליות, דרגנועים, וכו' זה מכרז נפרד?

איזה בלאגן. יש לי הרגשה שזה עשוי לגרום להמון עיכובים.

מה עם ולידטורים? באיזה מכרז הם נכנסים?
ככה אני הבנתי (יכול להיות שאני טועה)
לגבי ולידטורים לא יודע.
ניחוש שלי שזה יקרה בעוד זמן מה.
 

matrix200200

Active member


השקת הקו האדום בת'א תדחה בשנה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5166545,00.html#autoplay

ככה על פי ממצאי מבקר המדינה. חבל.

איך אומרים?
הכלבים נובחים והשיירה עוברת

נת"ע פירקו היום את מכונות ההידרומיל בתחנת קרליבך.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל נדמה לי שזה מסמל סוף לבניית קירות הסלארי בכל התחנות.
בנוסף מעדות אישית, עברתי שם לפני כמה ימים ונדמה לי שסוף סוף התחילו החפירות לעומק בתחנה הזאת.
 

Bus Nerd

Active member
מעולה


איך אומרים?
הכלבים נובחים והשיירה עוברת

נת"ע פירקו היום את מכונות ההידרומיל בתחנת קרליבך.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל נדמה לי שזה מסמל סוף לבניית קירות הסלארי בכל התחנות.
בנוסף מעדות אישית, עברתי שם לפני כמה ימים ונדמה לי שסוף סוף התחילו החפירות לעומק בתחנה הזאת.
מעולה
 

סנוי

New member
כן. הם התחילו לחפור שם לפי מה שראיתי


איך אומרים?
הכלבים נובחים והשיירה עוברת

נת"ע פירקו היום את מכונות ההידרומיל בתחנת קרליבך.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל נדמה לי שזה מסמל סוף לבניית קירות הסלארי בכל התחנות.
בנוסף מעדות אישית, עברתי שם לפני כמה ימים ונדמה לי שסוף סוף התחילו החפירות לעומק בתחנה הזאת.
כן. הם התחילו לחפור שם לפי מה שראיתי
עברתי שם לפני שבוע אחרי העבודה ושמתי לב שחופרים קצת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה