הרוכב לאוטובוסים1
Well-known member
רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
עם חנוכת הכניסה החדשה לרכבת מרכז ואוטוטו לשלום, נשאר לטפל בתחנות העמוסות הבאות בתור.
אני די בטוח שגם בתחנת ההגנה מתוכנן מבנה מסודר בצידו השני של הגשר וכך נשארנו עם תחנת האוניברסיטה.
לתחנת האוניברסיטה כבר יש שתי כניסות (מערב ומזרח) שמתפקדות יופי, אך הבעיה העיקרית שלה היא הירידה מהרציפים לקומת התחנה. מדרגות צרות מלהכיל.
בעיה נוספת היא ריחוקה מהאוניברסיטה, גם הפיזי וגם הטופוגרפי, מיום פתיחתה מדברים על דרגנוע שיקל וזה לא קורה, וגם כשהוא יקרה הוא ישנה את העבודה שאתה נדרש לרדת מהרציפים לאולם רק כדי לעלות חזרה למעלה.
מה שאני מציע מסתמך על על הגשר שייבנה עבור הקו הירוק, למי שלא יודע הקו הירוק ייכנס לפורטל ברחוב בן ישי, ויצא בערך מאמצע המדרון לגשר מעל האיילון והמסילות שיתעקל וינחת מעדנות לתחנה סמוך ליציאה המזרחית, כנראה במפלס מאד גבוה מעליה. ומשם יתעקל שוב מעל רוקח וינחת במקביל לו להמשך הדרך לכיוון רמת החייל. (דמיינו מן גשר קלאטרווה מעוקל פעמיים רק בלי המיתרים).
אני מציע דרגנועים מקצות הרציפים הצפוניים אל אותו גשר, שם, בדומה לגשר המיתרים יכלול הגשר מסלול הליכה רגלי בצידו לכיוון גבעת האוניברסיטה. על צלע המדרון ייבנה מבנה הכניסה/יציאה החדשה לרכבת (כרטיסים, אבטחה וכו') וממנה תהיה יציאה ישר לטיילת המדע.
זמן ההגעה מהרציפים לטיילת המדע יתקצר בחצי. העומס במדרגות היורדות יירד באופן דרסטי (למעשה, מאחר והשימוש בתחנה הולך וגובר הוא יישאר אותו דבר ורק לא יחמיר...), היציאה המערבית תישמר כתחנת קצה לאוטובוסים כי זה עדיין נדרש בזמן שהולכי הרגל כבר לא יעברו דרכה ולכן גם שם התור בבידוק יתקצר (היום בשעות סיום הלימודים הוא מאד ארוך).
מה דעתכם? אפשרי? רצוי?
רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
עם חנוכת הכניסה החדשה לרכבת מרכז ואוטוטו לשלום, נשאר לטפל בתחנות העמוסות הבאות בתור.
אני די בטוח שגם בתחנת ההגנה מתוכנן מבנה מסודר בצידו השני של הגשר וכך נשארנו עם תחנת האוניברסיטה.
לתחנת האוניברסיטה כבר יש שתי כניסות (מערב ומזרח) שמתפקדות יופי, אך הבעיה העיקרית שלה היא הירידה מהרציפים לקומת התחנה. מדרגות צרות מלהכיל.
בעיה נוספת היא ריחוקה מהאוניברסיטה, גם הפיזי וגם הטופוגרפי, מיום פתיחתה מדברים על דרגנוע שיקל וזה לא קורה, וגם כשהוא יקרה הוא ישנה את העבודה שאתה נדרש לרדת מהרציפים לאולם רק כדי לעלות חזרה למעלה.
מה שאני מציע מסתמך על על הגשר שייבנה עבור הקו הירוק, למי שלא יודע הקו הירוק ייכנס לפורטל ברחוב בן ישי, ויצא בערך מאמצע המדרון לגשר מעל האיילון והמסילות שיתעקל וינחת מעדנות לתחנה סמוך ליציאה המזרחית, כנראה במפלס מאד גבוה מעליה. ומשם יתעקל שוב מעל רוקח וינחת במקביל לו להמשך הדרך לכיוון רמת החייל. (דמיינו מן גשר קלאטרווה מעוקל פעמיים רק בלי המיתרים).
אני מציע דרגנועים מקצות הרציפים הצפוניים אל אותו גשר, שם, בדומה לגשר המיתרים יכלול הגשר מסלול הליכה רגלי בצידו לכיוון גבעת האוניברסיטה. על צלע המדרון ייבנה מבנה הכניסה/יציאה החדשה לרכבת (כרטיסים, אבטחה וכו') וממנה תהיה יציאה ישר לטיילת המדע.
זמן ההגעה מהרציפים לטיילת המדע יתקצר בחצי. העומס במדרגות היורדות יירד באופן דרסטי (למעשה, מאחר והשימוש בתחנה הולך וגובר הוא יישאר אותו דבר ורק לא יחמיר...), היציאה המערבית תישמר כתחנת קצה לאוטובוסים כי זה עדיין נדרש בזמן שהולכי הרגל כבר לא יעברו דרכה ולכן גם שם התור בבידוק יתקצר (היום בשעות סיום הלימודים הוא מאד ארוך).
מה דעתכם? אפשרי? רצוי?