רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה

מצב
הנושא נעול.
רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה

רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
עם חנוכת הכניסה החדשה לרכבת מרכז ואוטוטו לשלום, נשאר לטפל בתחנות העמוסות הבאות בתור.
אני די בטוח שגם בתחנת ההגנה מתוכנן מבנה מסודר בצידו השני של הגשר וכך נשארנו עם תחנת האוניברסיטה.

לתחנת האוניברסיטה כבר יש שתי כניסות (מערב ומזרח) שמתפקדות יופי, אך הבעיה העיקרית שלה היא הירידה מהרציפים לקומת התחנה. מדרגות צרות מלהכיל.

בעיה נוספת היא ריחוקה מהאוניברסיטה, גם הפיזי וגם הטופוגרפי, מיום פתיחתה מדברים על דרגנוע שיקל וזה לא קורה, וגם כשהוא יקרה הוא ישנה את העבודה שאתה נדרש לרדת מהרציפים לאולם רק כדי לעלות חזרה למעלה.

מה שאני מציע מסתמך על על הגשר שייבנה עבור הקו הירוק, למי שלא יודע הקו הירוק ייכנס לפורטל ברחוב בן ישי, ויצא בערך מאמצע המדרון לגשר מעל האיילון והמסילות שיתעקל וינחת מעדנות לתחנה סמוך ליציאה המזרחית, כנראה במפלס מאד גבוה מעליה. ומשם יתעקל שוב מעל רוקח וינחת במקביל לו להמשך הדרך לכיוון רמת החייל. (דמיינו מן גשר קלאטרווה מעוקל פעמיים רק בלי המיתרים).

אני מציע דרגנועים מקצות הרציפים הצפוניים אל אותו גשר, שם, בדומה לגשר המיתרים יכלול הגשר מסלול הליכה רגלי בצידו לכיוון גבעת האוניברסיטה. על צלע המדרון ייבנה מבנה הכניסה/יציאה החדשה לרכבת (כרטיסים, אבטחה וכו') וממנה תהיה יציאה ישר לטיילת המדע.
זמן ההגעה מהרציפים לטיילת המדע יתקצר בחצי. העומס במדרגות היורדות יירד באופן דרסטי (למעשה, מאחר והשימוש בתחנה הולך וגובר הוא יישאר אותו דבר ורק לא יחמיר...), היציאה המערבית תישמר כתחנת קצה לאוטובוסים כי זה עדיין נדרש בזמן שהולכי הרגל כבר לא יעברו דרכה ולכן גם שם התור בבידוק יתקצר (היום בשעות סיום הלימודים הוא מאד ארוך).

מה דעתכם? אפשרי? רצוי?
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שזה יהיה קשה

רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
עם חנוכת הכניסה החדשה לרכבת מרכז ואוטוטו לשלום, נשאר לטפל בתחנות העמוסות הבאות בתור.
אני די בטוח שגם בתחנת ההגנה מתוכנן מבנה מסודר בצידו השני של הגשר וכך נשארנו עם תחנת האוניברסיטה.

לתחנת האוניברסיטה כבר יש שתי כניסות (מערב ומזרח) שמתפקדות יופי, אך הבעיה העיקרית שלה היא הירידה מהרציפים לקומת התחנה. מדרגות צרות מלהכיל.

בעיה נוספת היא ריחוקה מהאוניברסיטה, גם הפיזי וגם הטופוגרפי, מיום פתיחתה מדברים על דרגנוע שיקל וזה לא קורה, וגם כשהוא יקרה הוא ישנה את העבודה שאתה נדרש לרדת מהרציפים לאולם רק כדי לעלות חזרה למעלה.

מה שאני מציע מסתמך על על הגשר שייבנה עבור הקו הירוק, למי שלא יודע הקו הירוק ייכנס לפורטל ברחוב בן ישי, ויצא בערך מאמצע המדרון לגשר מעל האיילון והמסילות שיתעקל וינחת מעדנות לתחנה סמוך ליציאה המזרחית, כנראה במפלס מאד גבוה מעליה. ומשם יתעקל שוב מעל רוקח וינחת במקביל לו להמשך הדרך לכיוון רמת החייל. (דמיינו מן גשר קלאטרווה מעוקל פעמיים רק בלי המיתרים).

אני מציע דרגנועים מקצות הרציפים הצפוניים אל אותו גשר, שם, בדומה לגשר המיתרים יכלול הגשר מסלול הליכה רגלי בצידו לכיוון גבעת האוניברסיטה. על צלע המדרון ייבנה מבנה הכניסה/יציאה החדשה לרכבת (כרטיסים, אבטחה וכו') וממנה תהיה יציאה ישר לטיילת המדע.
זמן ההגעה מהרציפים לטיילת המדע יתקצר בחצי. העומס במדרגות היורדות יירד באופן דרסטי (למעשה, מאחר והשימוש בתחנה הולך וגובר הוא יישאר אותו דבר ורק לא יחמיר...), היציאה המערבית תישמר כתחנת קצה לאוטובוסים כי זה עדיין נדרש בזמן שהולכי הרגל כבר לא יעברו דרכה ולכן גם שם התור בבידוק יתקצר (היום בשעות סיום הלימודים הוא מאד ארוך).

מה דעתכם? אפשרי? רצוי?
נראה לי שזה יהיה קשה
הגשר המדובר יהיה מאוד גבוה ביחד לרציפים, התחנה של הקו הירוק שתהיה אחרי הגשר תהיה מגובהת על עמודים (בגובה שלוש קומות או משהו כזה אם אני זוכר נכון מהסרטוט).
יצטרכו דרגנועים מאוד ארוכים כדי להגיע אליו.

נראה לי שפתרון יותר טוב הוא להגדיל את הכניסה המזרחית, בעיקר בהתחשב בעובדה שהחשיבות שלה תגדל ברגע שתהיה לידה תחנה של הקו הירוק.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי עדיף לנצל את עמודי הגשר למעבר "תחתי" בגשר עצמו

נראה לי שזה יהיה קשה
הגשר המדובר יהיה מאוד גבוה ביחד לרציפים, התחנה של הקו הירוק שתהיה אחרי הגשר תהיה מגובהת על עמודים (בגובה שלוש קומות או משהו כזה אם אני זוכר נכון מהסרטוט).
יצטרכו דרגנועים מאוד ארוכים כדי להגיע אליו.

נראה לי שפתרון יותר טוב הוא להגדיל את הכניסה המזרחית, בעיקר בהתחשב בעובדה שהחשיבות שלה תגדל ברגע שתהיה לידה תחנה של הקו הירוק.
אולי עדיף לנצל את עמודי הגשר למעבר "תחתי" בגשר עצמו
מהתיאור נשמע שעלייה למפלס הגשר עצמו תהיה תלולה במיוחד ותצריך את הרחבת הגשר. ביסוס מעבר הולכי רגל במפלס שמתחת לגשר יכול לפתור מספר בעיות בבת אחת: פחות דרגנועים בין רציפי האוניברסיטה למפלס הגשר, אי מעבר הולכי רגל דרך רציפי תחנת הרק"ל (בתחתית יש תחנות שהמעבר מחייב הליכה ברציפי קווים אחרים וזה בעייתי עד כדי כך שבנו מסדרונות תת קרקעיים לאפשר החלפה ללא הליכה ברציפים. דוגמאות: תס"ר הישנה, ויקטוריה. ) בצורה כזו היציאה המערבית תהיה מקומה נמוכה יותר באותו "בניין בן 3 קומות" (ויאדוקט גבוה?) עליו תוצב תחנת הרק"ל. בגלל חיבור הרק"ל לגני התערוכה יתכן שלא יהיה צורך בכניסה מזרחית ושאמצעי החלפה לרק"ל (דרגנועים פלוס מעליות ממפלס הולכי הרגל) יספיקו.
&nbsp
אם חייבים לשים אולם מאבטחים אז ניתן למקם אותו מתחת לתחנת הרק"ל על הגדה המערבית של נתיבי האיילון (אני מודע שהנחל נשפך לירקון) במקום לבנות אולם מסובך מעל לנתיבי האיילון עצמם.
 

Bus Nerd

Active member
אתה מתבלבל בכיוונים

אולי עדיף לנצל את עמודי הגשר למעבר "תחתי" בגשר עצמו
מהתיאור נשמע שעלייה למפלס הגשר עצמו תהיה תלולה במיוחד ותצריך את הרחבת הגשר. ביסוס מעבר הולכי רגל במפלס שמתחת לגשר יכול לפתור מספר בעיות בבת אחת: פחות דרגנועים בין רציפי האוניברסיטה למפלס הגשר, אי מעבר הולכי רגל דרך רציפי תחנת הרק"ל (בתחתית יש תחנות שהמעבר מחייב הליכה ברציפי קווים אחרים וזה בעייתי עד כדי כך שבנו מסדרונות תת קרקעיים לאפשר החלפה ללא הליכה ברציפים. דוגמאות: תס"ר הישנה, ויקטוריה. ) בצורה כזו היציאה המערבית תהיה מקומה נמוכה יותר באותו "בניין בן 3 קומות" (ויאדוקט גבוה?) עליו תוצב תחנת הרק"ל. בגלל חיבור הרק"ל לגני התערוכה יתכן שלא יהיה צורך בכניסה מזרחית ושאמצעי החלפה לרק"ל (דרגנועים פלוס מעליות ממפלס הולכי הרגל) יספיקו.
&nbsp
אם חייבים לשים אולם מאבטחים אז ניתן למקם אותו מתחת לתחנת הרק"ל על הגדה המערבית של נתיבי האיילון (אני מודע שהנחל נשפך לירקון) במקום לבנות אולם מסובך מעל לנתיבי האיילון עצמם.
אתה מתבלבל בכיוונים
תחנת הקו הירוק (שתהיה על הויאדקט) היא מזרחית לתחנת רכבת ישראל. לכן אם כבר זו תהיה "יציאה מזרחית", אבל בפועל חיבור כמו שאתה מציע (מזרחה) יעזור רק לאנשים שיעדם הוא תחנת הקו הירוק, כי אף אחד לא יעלה לשם ירידה.

מכיוון שהתוכניות לגשר ולתחנה נחתמו מזמן, לא נראה לי שמה שאתה מציע יקרה... היו צריכים לחשוב על זה הרבה קודם.
 

Ccyclist

Well-known member
הרק"ל זו האוניברסיטה או גני התערוכה ?

אתה מתבלבל בכיוונים
תחנת הקו הירוק (שתהיה על הויאדקט) היא מזרחית לתחנת רכבת ישראל. לכן אם כבר זו תהיה "יציאה מזרחית", אבל בפועל חיבור כמו שאתה מציע (מזרחה) יעזור רק לאנשים שיעדם הוא תחנת הקו הירוק, כי אף אחד לא יעלה לשם ירידה.

מכיוון שהתוכניות לגשר ולתחנה נחתמו מזמן, לא נראה לי שמה שאתה מציע יקרה... היו צריכים לחשוב על זה הרבה קודם.
הרק"ל זו האוניברסיטה או גני התערוכה ?
אם זו גני התערוכה אז יצטרכו לחשוב על מעבר לשתי הגדות אחרת חיבור לגני התערוכה ורק"ל לתחנת האוניברסיטה של הרק"ל (יתכן שהיא תהיה קרובה יותר לכניסה ויש לרק"ל תחנת האוניברסיטה ותחנת רכבת האוניברסיטה) כי אני לא רואה איך מעבר מזרחה בלבד יצדיק את ההשקעה.
 

Bus Nerd

Active member
ממזרח לתחנת ר"י, אבל לא נראה לי שיקראו לה אוניברסיטה

הרק"ל זו האוניברסיטה או גני התערוכה ?
אם זו גני התערוכה אז יצטרכו לחשוב על מעבר לשתי הגדות אחרת חיבור לגני התערוכה ורק"ל לתחנת האוניברסיטה של הרק"ל (יתכן שהיא תהיה קרובה יותר לכניסה ויש לרק"ל תחנת האוניברסיטה ותחנת רכבת האוניברסיטה) כי אני לא רואה איך מעבר מזרחה בלבד יצדיק את ההשקעה.
ממזרח לתחנת ר"י, אבל לא נראה לי שיקראו לה אוניברסיטה
יקימו אותה בויאדקט על חשבון חלק מהשטח הקיים של חניון תחנת ת"א אוניברסיטה, בצד של גני התערוכה.
(לא נראה לי שיקראו לתחנת הרק"ל "אוניברסיטה" כי לאותו קו רק"ל יהיו כמה תחנות אחרות קרובות יותר לאוניברסיטה עצמה)

מעט מזרחה משם, במפלס הרחוב (הרכבת תחצה את הרחוב על הויאדקט בשיפוע ותרד למפלס הרחוב דרומית לו) תהיה תחנה לגני יהושוע/גני התערוכה/פארק הירקון.

זה אומר שיהיו תחנות נוחות לשתי הגדות של רוקח. אבל לא ברור לי אם התכוונת לגדות של רוקח או דווקא הגדות של נתיבי איילון.

אני מניח שהקמת תחנת הקו הירוק דווקא תגדיל את העומס על היציאה המזרחית מתחנת האוניברסיטה, כי הרבה אנשים שיעדם באוניברסיטה יבחרו לתפוס את הקו הירוק (מהתחנה על הויאדקט) במקום להסתמך על האוטובוסים במסוף או על הליכה ברגל.
לכן דווקא להרחיב את הכניסה המזרחית של תחנת ר"י יכול להיות פתרון טוב לעומס על הכניסות במחשבה לטווח הארוך.
 

dctgdctg

Member
יקראו לה מרכז הירידים

ממזרח לתחנת ר"י, אבל לא נראה לי שיקראו לה אוניברסיטה
יקימו אותה בויאדקט על חשבון חלק מהשטח הקיים של חניון תחנת ת"א אוניברסיטה, בצד של גני התערוכה.
(לא נראה לי שיקראו לתחנת הרק"ל "אוניברסיטה" כי לאותו קו רק"ל יהיו כמה תחנות אחרות קרובות יותר לאוניברסיטה עצמה)

מעט מזרחה משם, במפלס הרחוב (הרכבת תחצה את הרחוב על הויאדקט בשיפוע ותרד למפלס הרחוב דרומית לו) תהיה תחנה לגני יהושוע/גני התערוכה/פארק הירקון.

זה אומר שיהיו תחנות נוחות לשתי הגדות של רוקח. אבל לא ברור לי אם התכוונת לגדות של רוקח או דווקא הגדות של נתיבי איילון.

אני מניח שהקמת תחנת הקו הירוק דווקא תגדיל את העומס על היציאה המזרחית מתחנת האוניברסיטה, כי הרבה אנשים שיעדם באוניברסיטה יבחרו לתפוס את הקו הירוק (מהתחנה על הויאדקט) במקום להסתמך על האוטובוסים במסוף או על הליכה ברגל.
לכן דווקא להרחיב את הכניסה המזרחית של תחנת ר"י יכול להיות פתרון טוב לעומס על הכניסות במחשבה לטווח הארוך.
יקראו לה מרכז הירידים
ראו סעיף 4.6 ב:
[URL]https://www.nta.co.il/sites/default/files/nspkh_shylvb_yrvny-3.pdf[/URL]

 

Ccyclist

Well-known member
אתמול הייתי על דרגנוע שעלה 4 קומות לפחות.

אתה מתבלבל בכיוונים
תחנת הקו הירוק (שתהיה על הויאדקט) היא מזרחית לתחנת רכבת ישראל. לכן אם כבר זו תהיה "יציאה מזרחית", אבל בפועל חיבור כמו שאתה מציע (מזרחה) יעזור רק לאנשים שיעדם הוא תחנת הקו הירוק, כי אף אחד לא יעלה לשם ירידה.

מכיוון שהתוכניות לגשר ולתחנה נחתמו מזמן, לא נראה לי שמה שאתה מציע יקרה... היו צריכים לחשוב על זה הרבה קודם.
אתמול הייתי על דרגנוע שעלה 4 קומות לפחות.
ובתחנת האוניברסיטה תמיד מתלוננים על העלייה התלולה בצד המערבי כך שהצמדה לגשר רק"ל גבוה ויציאה במפלסו (פלוס דרגנוע של קומה אחת ממפלס הולכי רגל התלוי מתחת לגשר הרק"ל עצמו ביציאה זו) כשהוא מגיע לגבעה שתמיד מתלוננים עליה כך שזו למעשה עלייה לצורך עלייה.
&nbsp
בצד הצפוני של הרציפים אפשר למקם דרגנועים למפלס ביניים אחד שממנו דרגנוע אחד למפלס הולכי הרגל בגשר בין אם הוא במפלס תחתי או במפלס המסילות. פירי המעליות יצטרכו להתחבר בגשר משני בין המעבר למעליות.
&nbsp
&nbsp
 
אכן, גם מתחת זה אחלה.

אולי עדיף לנצל את עמודי הגשר למעבר "תחתי" בגשר עצמו
מהתיאור נשמע שעלייה למפלס הגשר עצמו תהיה תלולה במיוחד ותצריך את הרחבת הגשר. ביסוס מעבר הולכי רגל במפלס שמתחת לגשר יכול לפתור מספר בעיות בבת אחת: פחות דרגנועים בין רציפי האוניברסיטה למפלס הגשר, אי מעבר הולכי רגל דרך רציפי תחנת הרק"ל (בתחתית יש תחנות שהמעבר מחייב הליכה ברציפי קווים אחרים וזה בעייתי עד כדי כך שבנו מסדרונות תת קרקעיים לאפשר החלפה ללא הליכה ברציפים. דוגמאות: תס"ר הישנה, ויקטוריה. ) בצורה כזו היציאה המערבית תהיה מקומה נמוכה יותר באותו "בניין בן 3 קומות" (ויאדוקט גבוה?) עליו תוצב תחנת הרק"ל. בגלל חיבור הרק"ל לגני התערוכה יתכן שלא יהיה צורך בכניסה מזרחית ושאמצעי החלפה לרק"ל (דרגנועים פלוס מעליות ממפלס הולכי הרגל) יספיקו.
&nbsp
אם חייבים לשים אולם מאבטחים אז ניתן למקם אותו מתחת לתחנת הרק"ל על הגדה המערבית של נתיבי האיילון (אני מודע שהנחל נשפך לירקון) במקום לבנות אולם מסובך מעל לנתיבי האיילון עצמם.
אכן, גם מתחת זה אחלה.
אמנם היה בראש את גשר המיתרים, עם פס הולכי הרגל בצידו, אך גם מתחת זה נהדר.
פס הולכי הרגל הזה יכול כמובן ללכת גם מערבה, למבנה כניסה לתחנה שייבנה בכיכר בן ישי (טיילת המדע) וגם מזרחה לחחבור יעיל יותר לתחנה המוגבהת של הקו הירוק. כל פתרון שיחסוך את הירידה במדרגות הצרות לאולם המבואה ומשם טיפוס מחדש. אולם המבואה ישמש רק את אלה שמחליפים לאוטובוסים במסופים משני הצדדים וברוקח, את אלה שהולכים למה שיישאר מהחניה בחורשת האקליפטוסים ואת אלה שממשיכים לגני התערוכה ופארק הירקון.
ההליכה ברגל לאוניברסיטה או ההחלפה לקו הירוק תתבצע באמצעות עליה ישירות מהרציפים למפלס הגשר החדש.

את היציאה המזרחית אפשרי להרחיב, אבל את המדרגות המרציפים למטה אי אפשר להרחיב.
 
הירידה מהרציפים לתחנה אכן בלתי נסבלת

רעיון לכניסה/יציאה חדשה לתחנת האוניברסיטה
עם חנוכת הכניסה החדשה לרכבת מרכז ואוטוטו לשלום, נשאר לטפל בתחנות העמוסות הבאות בתור.
אני די בטוח שגם בתחנת ההגנה מתוכנן מבנה מסודר בצידו השני של הגשר וכך נשארנו עם תחנת האוניברסיטה.

לתחנת האוניברסיטה כבר יש שתי כניסות (מערב ומזרח) שמתפקדות יופי, אך הבעיה העיקרית שלה היא הירידה מהרציפים לקומת התחנה. מדרגות צרות מלהכיל.

בעיה נוספת היא ריחוקה מהאוניברסיטה, גם הפיזי וגם הטופוגרפי, מיום פתיחתה מדברים על דרגנוע שיקל וזה לא קורה, וגם כשהוא יקרה הוא ישנה את העבודה שאתה נדרש לרדת מהרציפים לאולם רק כדי לעלות חזרה למעלה.

מה שאני מציע מסתמך על על הגשר שייבנה עבור הקו הירוק, למי שלא יודע הקו הירוק ייכנס לפורטל ברחוב בן ישי, ויצא בערך מאמצע המדרון לגשר מעל האיילון והמסילות שיתעקל וינחת מעדנות לתחנה סמוך ליציאה המזרחית, כנראה במפלס מאד גבוה מעליה. ומשם יתעקל שוב מעל רוקח וינחת במקביל לו להמשך הדרך לכיוון רמת החייל. (דמיינו מן גשר קלאטרווה מעוקל פעמיים רק בלי המיתרים).

אני מציע דרגנועים מקצות הרציפים הצפוניים אל אותו גשר, שם, בדומה לגשר המיתרים יכלול הגשר מסלול הליכה רגלי בצידו לכיוון גבעת האוניברסיטה. על צלע המדרון ייבנה מבנה הכניסה/יציאה החדשה לרכבת (כרטיסים, אבטחה וכו') וממנה תהיה יציאה ישר לטיילת המדע.
זמן ההגעה מהרציפים לטיילת המדע יתקצר בחצי. העומס במדרגות היורדות יירד באופן דרסטי (למעשה, מאחר והשימוש בתחנה הולך וגובר הוא יישאר אותו דבר ורק לא יחמיר...), היציאה המערבית תישמר כתחנת קצה לאוטובוסים כי זה עדיין נדרש בזמן שהולכי הרגל כבר לא יעברו דרכה ולכן גם שם התור בבידוק יתקצר (היום בשעות סיום הלימודים הוא מאד ארוך).

מה דעתכם? אפשרי? רצוי?
הירידה מהרציפים לתחנה אכן בלתי נסבלת
אולי אם יוכלו לעשות גשר בין רציפי האי זה יקל על המעבר (כמו שיש בתחנת חדרה).
כך במקרה שיש עומס בירידה מרציף 1/2 יוכלו לעבור בגשר לאי השני (רציפים 3/4) ולרדת לתחנה מהמדרגות שלו.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה