מוקדש לכל חברי הפורום המקטרים על איחור בA1

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
אתה מערבב פה 2 מספרים שונים לגמרי

מוקדש לכל חברי הפורום המקטרים על איחור בA1


http://abc30.com/politics/high-speed-rail-project-cost-jumps-to-$77-billion-opening-delayed/3194858/
ובכן עלות הקמת הרכבת המהירה מLA לSF עלתה שוב.
הפעם ל77 מיליארד דולר (נזכיר שבשנת 2008 דובר על תקציב של 10 מיליארד בלבד.
כמו כן הפרוייקט נדחה בעוד 4 שנים עד לשנת 2033 וגם פתיחה חלקית (עד לאיזור central walley) תידחה ב4 שנים לשנת 2029.

טוב כל זה בטח באשמת טראמפ
אתה מערבב פה 2 מספרים שונים לגמרי
77 זו הערכות העלות של כלל הפרוייקט(1300 ק"מ +-)
10 זו הערכה שהייתה לגבי העלות של החלק הראשון בפרוייקט(192 ק"מ)
 

matrix200200

Active member
וכמה הוא היה אמור לעלות?

אתה מערבב פה 2 מספרים שונים לגמרי
77 זו הערכות העלות של כלל הפרוייקט(1300 ק"מ +-)
10 זו הערכה שהייתה לגבי העלות של החלק הראשון בפרוייקט(192 ק"מ)
וכמה הוא היה אמור לעלות?
 

Rubim88

New member
לא מכיר ממש את הפרוייקט

וכמה הוא היה אמור לעלות?
לא מכיר ממש את הפרוייקט
בכתבה נרשם עליה של 20 אחוז ביחס להערכה הקודמת. פשוט שום פרוייקט לא קופץ פתאום פי 8, והעלות החדשה לא הסתדרה בכלל עם הנתון היחיד על מספר הק"מ בכתבה.
 

matrix200200

Active member
זאת לא פעם ראשונה שנעשתה הערכה מחדש של עלויות ולו"ז

לא מכיר ממש את הפרוייקט
בכתבה נרשם עליה של 20 אחוז ביחס להערכה הקודמת. פשוט שום פרוייקט לא קופץ פתאום פי 8, והעלות החדשה לא הסתדרה בכלל עם הנתון היחיד על מספר הק"מ בכתבה.
זאת לא פעם ראשונה שנעשתה הערכה מחדש של עלויות ולו"ז
הכל כתוב בכתבה שהבאתי.
לדעתי ה20% האלה זה רק העלייה האחרונה בתקציב.
לפני זה היו עוד עליות נוספות.
 

Bus Nerd

Active member
לא ברור לי למה הם חושבים שזה יהיה רווחי או משתלם

זאת לא פעם ראשונה שנעשתה הערכה מחדש של עלויות ולו"ז
הכל כתוב בכתבה שהבאתי.
לדעתי ה20% האלה זה רק העלייה האחרונה בתקציב.
לפני זה היו עוד עליות נוספות.
לא ברור לי למה הם חושבים שזה יהיה רווחי או משתלם
זה מגוכח באותו סדר גודל של הרכבת לאילת.
ואני חושב את זה גם על ההייפרלופ של מאסק שהוא רוצה להקים במסלול דומה.
איזו דרישה תהיה לשירות כזה בכלל?
כמה פעמים בשנה כבר אדם צריך לעשות את המרחק בין LA לSF?
 

matrix200200

Active member
אני מקווה שאתה לא שואל אותי


לא ברור לי למה הם חושבים שזה יהיה רווחי או משתלם
זה מגוכח באותו סדר גודל של הרכבת לאילת.
ואני חושב את זה גם על ההייפרלופ של מאסק שהוא רוצה להקים במסלול דומה.
איזו דרישה תהיה לשירות כזה בכלל?
כמה פעמים בשנה כבר אדם צריך לעשות את המרחק בין LA לSF?
אני מקווה שאתה לא שואל אותי

במקומך הייתי מפנה את השאלה הזאת למושל קליפורניה.
באמת הייתי רוצה לשמוע את תשובתו
 

Bus Nerd

Active member
מפנה את השאלה גם לאלון מאסק


אני מקווה שאתה לא שואל אותי

במקומך הייתי מפנה את השאלה הזאת למושל קליפורניה.
באמת הייתי רוצה לשמוע את תשובתו
מפנה את השאלה גם לאלון מאסק

אבל ברצינות, אם יש לקליפורניה כסף להשקיע ברכבות עדיף שישקיעו כדי לתקן את BART ו‏MUNI בסאן פרנסיסקו מאשר לבנות פיל לבן שאף אחד לא רוצה או צריך.

(הייתי אומר "שישיקעו בלתקן את המצב בלוס אנג'לס" ששם המצב חמור יותר מבחינה תחבורתית אבל אותה אי אפשר להציל גם אם יישפכו על זה 100 מילארד דולר)

---
למזלנו אצלנו אף אחד (עדיין) לא בזבז כסף על קו רכבת שהוא *באמת* מיותר, למעט אולי הקו לדימונה אבל עליו לא נראה לי ששפכו סכומים כאלו.
 

Rubim88

New member
איך קובעים אם משהו הוא *באמת* מיותר?

מפנה את השאלה גם לאלון מאסק

אבל ברצינות, אם יש לקליפורניה כסף להשקיע ברכבות עדיף שישקיעו כדי לתקן את BART ו‏MUNI בסאן פרנסיסקו מאשר לבנות פיל לבן שאף אחד לא רוצה או צריך.

(הייתי אומר "שישיקעו בלתקן את המצב בלוס אנג'לס" ששם המצב חמור יותר מבחינה תחבורתית אבל אותה אי אפשר להציל גם אם יישפכו על זה 100 מילארד דולר)

---
למזלנו אצלנו אף אחד (עדיין) לא בזבז כסף על קו רכבת שהוא *באמת* מיותר, למעט אולי הקו לדימונה אבל עליו לא נראה לי ששפכו סכומים כאלו.
איך קובעים אם משהו הוא *באמת* מיותר?
מיותר זה דבר יחסי שתלוי בזמן ובמצב בזמן מסויים. ולכן קיים סדר עדיפויות של "נחיצות", כשלא פועלים לפי סדר זה אז בהכרח כל דבר שעושים אחרת הוא מיותר לשעתו.
 

Bus Nerd

Active member
אני בטוח שכולם יסכימו שהרכבת לדימונה מיותרת, לא?

איך קובעים אם משהו הוא *באמת* מיותר?
מיותר זה דבר יחסי שתלוי בזמן ובמצב בזמן מסויים. ולכן קיים סדר עדיפויות של "נחיצות", כשלא פועלים לפי סדר זה אז בהכרח כל דבר שעושים אחרת הוא מיותר לשעתו.
אני בטוח שכולם יסכימו שהרכבת לדימונה מיותרת, לא?
 
מאחר והזכרת את לוס אנג'לס

מפנה את השאלה גם לאלון מאסק

אבל ברצינות, אם יש לקליפורניה כסף להשקיע ברכבות עדיף שישקיעו כדי לתקן את BART ו‏MUNI בסאן פרנסיסקו מאשר לבנות פיל לבן שאף אחד לא רוצה או צריך.

(הייתי אומר "שישיקעו בלתקן את המצב בלוס אנג'לס" ששם המצב חמור יותר מבחינה תחבורתית אבל אותה אי אפשר להציל גם אם יישפכו על זה 100 מילארד דולר)

---
למזלנו אצלנו אף אחד (עדיין) לא בזבז כסף על קו רכבת שהוא *באמת* מיותר, למעט אולי הקו לדימונה אבל עליו לא נראה לי ששפכו סכומים כאלו.
מאחר והזכרת את לוס אנג'לס
הנה פוסט בנושא


ובסוף הפוסט יש גם התייחסות לקו המהיר של קליפורניה והתחברותו לדאון-טאון לוס אנג'לס.
 

Rubim88

New member
צריך לשאול את חלק מתושבי קליפורניה

אני מקווה שאתה לא שואל אותי

במקומך הייתי מפנה את השאלה הזאת למושל קליפורניה.
באמת הייתי רוצה לשמוע את תשובתו
צריך לשאול את חלק מתושבי קליפורניה
היה משאל עם למימון החלק הראשון בפרוייקט ו52.6 אחוז אמרו כן.
 

Bus Nerd

Active member
זו הבעיה בדמוקרטיה ישירה, אנשים עושים שטויות


צריך לשאול את חלק מתושבי קליפורניה
היה משאל עם למימון החלק הראשון בפרוייקט ו52.6 אחוז אמרו כן.
זו הבעיה בדמוקרטיה ישירה, אנשים עושים שטויות

בקליפורניה (גם בכל המדינה וגם חוקי עזר מקומיים בערים ספציפיות) המון חוקים עומדים למשאל עם מחייב בצורה ישירה (וככה גם בעוד כמה מדינות בארה"ב), וזה כולל המון חוקים שקשורים למימון תשתיות (בסגנון "האם להוסיף שני סנט למס הקנייה שלכם תמורת מימון קו הרק"ל הזה?"), חוקים שסותרים אחד את השני (שלפעמים שניהם מקבלים רוב) ועוד כל מיני שטויות כאלו, והציבור לא תמיד מחליט את ההחלטה ההגיונית.
(וכמובן - בעלי אינטרסים עושים הכל כדי להשפיע על הציבור בבחירה שלו, כולל קמפיינים מפחידים בטלויזיה ומה לא)

אני מניח שאם בישראל היה משאל עם דומה, היינו מקבלים רוב לרכבת לאילת, רוב לרכבת מהירה לחיפה, אבל לא היינו מקבלים רוב לתוכנית החשמול
 

Rubim88

New member
כל קבוצת אוכלוסיה ורמת האינטיליגנציה והמודעות הממוצעת שלה..

זו הבעיה בדמוקרטיה ישירה, אנשים עושים שטויות

בקליפורניה (גם בכל המדינה וגם חוקי עזר מקומיים בערים ספציפיות) המון חוקים עומדים למשאל עם מחייב בצורה ישירה (וככה גם בעוד כמה מדינות בארה"ב), וזה כולל המון חוקים שקשורים למימון תשתיות (בסגנון "האם להוסיף שני סנט למס הקנייה שלכם תמורת מימון קו הרק"ל הזה?"), חוקים שסותרים אחד את השני (שלפעמים שניהם מקבלים רוב) ועוד כל מיני שטויות כאלו, והציבור לא תמיד מחליט את ההחלטה ההגיונית.
(וכמובן - בעלי אינטרסים עושים הכל כדי להשפיע על הציבור בבחירה שלו, כולל קמפיינים מפחידים בטלויזיה ומה לא)

אני מניח שאם בישראל היה משאל עם דומה, היינו מקבלים רוב לרכבת לאילת, רוב לרכבת מהירה לחיפה, אבל לא היינו מקבלים רוב לתוכנית החשמול
כל קבוצת אוכלוסיה ורמת האינטיליגנציה והמודעות הממוצעת שלה..
כלל לא בטוח שמה שאתה מתאר במקרה של משאל עם בישראל היה קורה, איך אמר ספיידרמן, עם כח גדול באה אחריות גדולה. אבל גם אם היה קורה, טוב שהאחריות נופלת ישירות, לטוב ולרע.
 

Rubim88

New member
למה לנסות לנחש? יש מידע רשמי באינטרנט

זאת לא פעם ראשונה שנעשתה הערכה מחדש של עלויות ולו"ז
הכל כתוב בכתבה שהבאתי.
לדעתי ה20% האלה זה רק העלייה האחרונה בתקציב.
לפני זה היו עוד עליות נוספות.
למה לנסות לנחש? יש מידע רשמי באינטרנט
כולל בויקיפדיה.
 

Ccyclist

Well-known member
טמזלינק 2000 יגיע להפעלה מלאה בדצמבר 2019 !

מוקדש לכל חברי הפורום המקטרים על איחור בA1


http://abc30.com/politics/high-speed-rail-project-cost-jumps-to-$77-billion-opening-delayed/3194858/
ובכן עלות הקמת הרכבת המהירה מLA לSF עלתה שוב.
הפעם ל77 מיליארד דולר (נזכיר שבשנת 2008 דובר על תקציב של 10 מיליארד בלבד.
כמו כן הפרוייקט נדחה בעוד 4 שנים עד לשנת 2033 וגם פתיחה חלקית (עד לאיזור central walley) תידחה ב4 שנים לשנת 2029.

טוב כל זה בטח באשמת טראמפ
טמזלינק 2000 יגיע להפעלה מלאה בדצמבר 2019 !
האחות הגדולה החורגת של קרוסרייל אם תרצו עומדת להגיע להפעלה מלאה חודש לפני ששנת 2020 תהפוך את האיחור שלה לאיחור לא אופנתי במיוחד של שני עשורים.
&nbsp
בוידאו מסוקרת נסיעה סדירה בשבוע ההפעלה השני (יום חמישי שעבר) דרך מנהרות "חדשות" שהושלמו פיזית ב2006 אך עברו 12 שנה לפני שהפרוייקט להרחבת תחנת לונדון ברידג' בצד השני של המסלול העירוני איפשר להעביר רכבות חדשות במסלול המרכזי של הרשת.
&nbsp
סעיף המנהרות בערך פרוייקט בוויקיפדיה:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thameslink_Programme#Canal_Tunnels
&nbsp
תחילת הטמזלינק בפתיחה מחדש של מנהרת סנו היל : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Snow_Hill_Tunnel_(London)
ב1988 אחרי שתנועת הנוסעים במנהרה זו הופסקה במהלך מלחמת העולם הראשונה. לעניין השירשור המנהרה נבנתה ע"י חברה פרטית בשיא עידן ניית הרכבות ב1866.
&nbsp
פרוייקט הטמזלינק 2009 החל כרעיון של בריטיש רייל (מושחטים לאפריט) עוד לפני ההפרטה ב1994, המשיך תחת ריילטראק (מושחטים לאלאים) ונטוורק רייל (מושחטים לאפריט). באמת שסוג הבעלות לא הכי משנה.

 

matrix200200

Active member
צרת רבים, חצי נחמה


טמזלינק 2000 יגיע להפעלה מלאה בדצמבר 2019 !
האחות הגדולה החורגת של קרוסרייל אם תרצו עומדת להגיע להפעלה מלאה חודש לפני ששנת 2020 תהפוך את האיחור שלה לאיחור לא אופנתי במיוחד של שני עשורים.
&nbsp
בוידאו מסוקרת נסיעה סדירה בשבוע ההפעלה השני (יום חמישי שעבר) דרך מנהרות "חדשות" שהושלמו פיזית ב2006 אך עברו 12 שנה לפני שהפרוייקט להרחבת תחנת לונדון ברידג' בצד השני של המסלול העירוני איפשר להעביר רכבות חדשות במסלול המרכזי של הרשת.
&nbsp
סעיף המנהרות בערך פרוייקט בוויקיפדיה:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thameslink_Programme#Canal_Tunnels
&nbsp
תחילת הטמזלינק בפתיחה מחדש של מנהרת סנו היל : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Snow_Hill_Tunnel_(London)
ב1988 אחרי שתנועת הנוסעים במנהרה זו הופסקה במהלך מלחמת העולם הראשונה. לעניין השירשור המנהרה נבנתה ע"י חברה פרטית בשיא עידן ניית הרכבות ב1866.
&nbsp
פרוייקט הטמזלינק 2009 החל כרעיון של בריטיש רייל (מושחטים לאפריט) עוד לפני ההפרטה ב1994, המשיך תחת ריילטראק (מושחטים לאלאים) ונטוורק רייל (מושחטים לאפריט). באמת שסוג הבעלות לא הכי משנה.
צרת רבים, חצי נחמה
 
ממש מעניין השרשור, ככה צריך להיות כל יום :)

מוקדש לכל חברי הפורום המקטרים על איחור בA1


http://abc30.com/politics/high-speed-rail-project-cost-jumps-to-$77-billion-opening-delayed/3194858/
ובכן עלות הקמת הרכבת המהירה מLA לSF עלתה שוב.
הפעם ל77 מיליארד דולר (נזכיר שבשנת 2008 דובר על תקציב של 10 מיליארד בלבד.
כמו כן הפרוייקט נדחה בעוד 4 שנים עד לשנת 2033 וגם פתיחה חלקית (עד לאיזור central walley) תידחה ב4 שנים לשנת 2029.

טוב כל זה בטח באשמת טראמפ
ממש מעניין השרשור, ככה צריך להיות כל יום :)
שרשור תחצי שלא משתנה לפוליטיקה כלכלה\ימין שמאל
\טרמאפ שחיתות...
 

עופר פ7

New member
הקיטור על A1 הוא על התנהלות שר התחבורה והנהלת הרכבת

מוקדש לכל חברי הפורום המקטרים על איחור בA1


http://abc30.com/politics/high-speed-rail-project-cost-jumps-to-$77-billion-opening-delayed/3194858/
ובכן עלות הקמת הרכבת המהירה מLA לSF עלתה שוב.
הפעם ל77 מיליארד דולר (נזכיר שבשנת 2008 דובר על תקציב של 10 מיליארד בלבד.
כמו כן הפרוייקט נדחה בעוד 4 שנים עד לשנת 2033 וגם פתיחה חלקית (עד לאיזור central walley) תידחה ב4 שנים לשנת 2029.

טוב כל זה בטח באשמת טראמפ
הקיטור על A1 הוא על התנהלות שר התחבורה והנהלת הרכבת
הקיטור בנושא A1 אינו על עצם הפיגור. פרויקטים נחים ועלותם עולה וזה קורה בכל התחומים, לא שזהתמיד מוצדק, להפך, אך אין בזה חדש.
הקיטור הוא על התנהלות שר התחבורה שמגדיר פעם אחר פעם תאריכי יעד לא ריאליים שאין מאחוריהם כלום למעט פופוליזם, ועל הנהלת הרכבת שמתקרנפת ולא עומדת על רגליים אחוריות להגדיר תאריכי יעד עם תכולות ראליות.
כל זה מעיד על ניהול פרויקטים לקוי בלשון המעטה.
כמו כן יש קיטור על העיתונות שלא מבצעת את תפקידה ומאתרגת את שר התחבורה ואת הנהלת הרכבת בנושא זה. לא היה שום מאמר של כתב בכיר באף אחד משלושת העיתונים הכלכליים בנושא המחדל הזה.
 

matrix200200

Active member
אתה סותר את עצמך

הקיטור על A1 הוא על התנהלות שר התחבורה והנהלת הרכבת
הקיטור בנושא A1 אינו על עצם הפיגור. פרויקטים נחים ועלותם עולה וזה קורה בכל התחומים, לא שזהתמיד מוצדק, להפך, אך אין בזה חדש.
הקיטור הוא על התנהלות שר התחבורה שמגדיר פעם אחר פעם תאריכי יעד לא ריאליים שאין מאחוריהם כלום למעט פופוליזם, ועל הנהלת הרכבת שמתקרנפת ולא עומדת על רגליים אחוריות להגדיר תאריכי יעד עם תכולות ראליות.
כל זה מעיד על ניהול פרויקטים לקוי בלשון המעטה.
כמו כן יש קיטור על העיתונות שלא מבצעת את תפקידה ומאתרגת את שר התחבורה ואת הנהלת הרכבת בנושא זה. לא היה שום מאמר של כתב בכיר באף אחד משלושת העיתונים הכלכליים בנושא המחדל הזה.
אתה סותר את עצמך
פיגור בפרוייקט הוא לפי הגדרה מצב שבו הוגדר תאריך סיום לא ריאלי (אלה אם כן מדובר בפיגור לא צפוי).
במקרה של A1 אפשר ואפילו די בקלות לומר שהפיגור נבע בחלק גדול בגלל עיכובים בבית משפט ודחייה חוזרת נשנית של עבודות החשמול.
לכל היותר אתה יכול להאשים את השר שלא הודה בדחייה של הפרוייקט מוקדם יותר, אבל ממש לא בהצבת יעדים לא ריאלים.
תזכיר לי מתי הוא הציב את פסח 2018 בתור יעד לפתיחה?
אני בזמנו שאלתי מישהוא מאוסטריה בפורום אחר, כמה זמן לדעתו ייקח חשמול של הקו, והוא אמר שזה אמורים להיות כמה חודשים עד שנה מקסימום.
כמה זמן עבר בפועל מאז הכרזת הזוכים בפרוייקט החשמול?
אני אעזור לך, עברו כבר שלוש שנים מאז.
אגב בנושא של האשכול היה ברור לכל בר דעת שתאריך סיום אינו ריאלי מלכתחילה ושלטונות מדינת קליפורניה פשוט שיקרו לציבור כשדיברו על עלויות הפרוייקט ועל תאריך הפתיחה המובטח.
זה אפילו יותר גרוע כי שם נפתחה תוכנית גיוס כספים מהציבור שבה אנשים שילמו 10 מיליארד דולר בbonds על הפרוייקט הזה.
תאר לעצמך ששר התחבורה בארץ היה מנפיק אגרות חוב למימון A1.
מדובר במעשה שגובל בפשע כלכלי לכל דבר, ואתה מקטר על דחייה בפתיחה של כמה חודשים?
ובמיוחד מצחיק לראות ישראלים שאוהבים לקטר על כמה הכל טוב במדינות "מתוקנות" בהשוואה לישראל.
זאת כבר ממש בורות וטפשות.
אם כבר הדבר בדיוק הפוך.
כמה שמדינה בעיני אותם טפשים "מתוקנת" יותר ככה יש יותר סיכוי שפרוייקטים לוקחים יותר זמן מהצפוי ולא עומדים ביעדי תקציב.
דווקא במדינות "לא מתוקנות" הפרוייקטים זזים יותר מהר, כי אין שמה מתנגדים, או שמתנגדים מהר מאוד מוצאים את עצמם מפורקים לחלקי חילוף למכירה בשוק השחור (סין מצטיינת בזה).
אז באמת אין לי בעיה עם הביקורת, אבל מה עם קצת ביקורת מבוססת עובדות ולא דחיפת אומונות טפלות על מדינות "מתוקנות" שאין להן קשר למציאות?
 

Rubim88

New member
אתה מודע לזה שר"י הנפיקה אג"ח בבורסה

אתה סותר את עצמך
פיגור בפרוייקט הוא לפי הגדרה מצב שבו הוגדר תאריך סיום לא ריאלי (אלה אם כן מדובר בפיגור לא צפוי).
במקרה של A1 אפשר ואפילו די בקלות לומר שהפיגור נבע בחלק גדול בגלל עיכובים בבית משפט ודחייה חוזרת נשנית של עבודות החשמול.
לכל היותר אתה יכול להאשים את השר שלא הודה בדחייה של הפרוייקט מוקדם יותר, אבל ממש לא בהצבת יעדים לא ריאלים.
תזכיר לי מתי הוא הציב את פסח 2018 בתור יעד לפתיחה?
אני בזמנו שאלתי מישהוא מאוסטריה בפורום אחר, כמה זמן לדעתו ייקח חשמול של הקו, והוא אמר שזה אמורים להיות כמה חודשים עד שנה מקסימום.
כמה זמן עבר בפועל מאז הכרזת הזוכים בפרוייקט החשמול?
אני אעזור לך, עברו כבר שלוש שנים מאז.
אגב בנושא של האשכול היה ברור לכל בר דעת שתאריך סיום אינו ריאלי מלכתחילה ושלטונות מדינת קליפורניה פשוט שיקרו לציבור כשדיברו על עלויות הפרוייקט ועל תאריך הפתיחה המובטח.
זה אפילו יותר גרוע כי שם נפתחה תוכנית גיוס כספים מהציבור שבה אנשים שילמו 10 מיליארד דולר בbonds על הפרוייקט הזה.
תאר לעצמך ששר התחבורה בארץ היה מנפיק אגרות חוב למימון A1.
מדובר במעשה שגובל בפשע כלכלי לכל דבר, ואתה מקטר על דחייה בפתיחה של כמה חודשים?
ובמיוחד מצחיק לראות ישראלים שאוהבים לקטר על כמה הכל טוב במדינות "מתוקנות" בהשוואה לישראל.
זאת כבר ממש בורות וטפשות.
אם כבר הדבר בדיוק הפוך.
כמה שמדינה בעיני אותם טפשים "מתוקנת" יותר ככה יש יותר סיכוי שפרוייקטים לוקחים יותר זמן מהצפוי ולא עומדים ביעדי תקציב.
דווקא במדינות "לא מתוקנות" הפרוייקטים זזים יותר מהר, כי אין שמה מתנגדים, או שמתנגדים מהר מאוד מוצאים את עצמם מפורקים לחלקי חילוף למכירה בשוק השחור (סין מצטיינת בזה).
אז באמת אין לי בעיה עם הביקורת, אבל מה עם קצת ביקורת מבוססת עובדות ולא דחיפת אומונות טפלות על מדינות "מתוקנות" שאין להן קשר למציאות?
אתה מודע לזה שר"י הנפיקה אג"ח בבורסה
שמיועד למימון פיתוח פרוייקטים של הרכבת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה