דיון בהפקדת תוכנית למסילת יד מרדכי-מעבר ארז

מצב
הנושא נעול.
דיון בהפקדת תוכנית למסילת יד מרדכי-מעבר ארז

דיון בהפקדת תוכנית למסילת יד מרדכי-מעבר ארז
מחר בועדת תכנון ובניה מחוז דרום - דיון בהפקדת תוכנית מס' 633-0523670 למסילת יד מרדכי-מעבר ארז.

קישור למסמכי התוכנית: [URL]https://goo.gl/EGJ8C7[/URL]

מטרות התוכנית: קביעת הוראות מפורטות לשדרוג והקמה של מסילת ברזל כפולה בין צומת יד מרדכי ומעבר ארז, והקמת תחנת רכבת ומסוף מטענים במעבר ארז.

בראיה רחבה יותר, התוכנית היא חלק מתוכניתו של השר ישראל כ"ץ להקים מתחם בנמל אשדוד שישמש את צרכי היבוא והייצוא של רצועת עזה. כמו כן מקודמת התוכנית במטרה לאפשר בעתיד הרחוק מעבר נוסעים וסחורות בין אזח"ע ואיו"ש, ובעתיד היותר רחוק גם מעבר לירדן ולסעודיה.



 

Bus Nerd

Active member
איזה מצחיק כץ הזה

דיון בהפקדת תוכנית למסילת יד מרדכי-מעבר ארז
מחר בועדת תכנון ובניה מחוז דרום - דיון בהפקדת תוכנית מס' 633-0523670 למסילת יד מרדכי-מעבר ארז.

קישור למסמכי התוכנית: [URL]https://goo.gl/EGJ8C7[/URL]

מטרות התוכנית: קביעת הוראות מפורטות לשדרוג והקמה של מסילת ברזל כפולה בין צומת יד מרדכי ומעבר ארז, והקמת תחנת רכבת ומסוף מטענים במעבר ארז.

בראיה רחבה יותר, התוכנית היא חלק מתוכניתו של השר ישראל כ"ץ להקים מתחם בנמל אשדוד שישמש את צרכי היבוא והייצוא של רצועת עזה. כמו כן מקודמת התוכנית במטרה לאפשר בעתיד הרחוק מעבר נוסעים וסחורות בין אזח"ע ואיו"ש, ובעתיד היותר רחוק גם מעבר לירדן ולסעודיה.
איזה מצחיק כץ הזה
כל הזמן מדבר על חיבור לירדן למרות שירדן לא מעוניינת בכלל לפתח את רשת הרכבות שלה.

(לא רבים יודעים אבל למשרד התחבורה תוכניות מגירה לחיבור דומה עם לבנון למקרה שאי פעם יהיה שלום, אבל רשת הרכבות הלבנונית פורקה וננטשה מזמן וגם לבנון לא מעוניינת להקימה מחדש)
 

luckydude

Active member
לא מדוייק.

איזה מצחיק כץ הזה
כל הזמן מדבר על חיבור לירדן למרות שירדן לא מעוניינת בכלל לפתח את רשת הרכבות שלה.

(לא רבים יודעים אבל למשרד התחבורה תוכניות מגירה לחיבור דומה עם לבנון למקרה שאי פעם יהיה שלום, אבל רשת הרכבות הלבנונית פורקה וננטשה מזמן וגם לבנון לא מעוניינת להקימה מחדש)
לא מדוייק.
ירדן דווקא מאוד מעוניינת בפיתוח רשת הרכבות שלה אבל לה אין את האמצעים לממן את זה. מדי פעם הממשל שם משחרר אזושהיא הודעה זו או אחרת על פרוייקט רכבתי כלשהו אבל שבסופו של דבר לא יוצא לפועל. ת׳כלס מדובר במדינה ענייה עד כדי כך שלפני כמה שבועות היו בה מהומות על העלאת מחיר הלחם. לזכותו ניתן לומר שהמלך עושה ככל שביכולתו לשפר את המצב הכלכלי הבעייתי תוך כדי שימור על האיזון העדין במדינה. דוגמא לכך היא הסכם ייבוא הגז הטבעי מישראל שלמרות שהוא מאוד לא פופולארי בקרב הציבור, הממשלה בכל זאת מקדמת אותו כי היא זקוקה נואשות לחיסכון בעלויות האנרגיה שהוא יביא איתו.
&nbsp
בקשר ללבנון... יש שם מדי פעם גישושים לגבי חידוש תנועת רכבות בתוואים מסויימים (בעיקר מצפון לביירות) אבל שם יש לא רק בעיות של מימון אלא כמו שציינת גם העובדה שרשת המסילות שלה הרוסה ונטושה לגמרי.
 

סנוי

New member
לגבי לבנון, שלא לדבר על כך שלא נשמרו זכויות הדרך...

לא מדוייק.
ירדן דווקא מאוד מעוניינת בפיתוח רשת הרכבות שלה אבל לה אין את האמצעים לממן את זה. מדי פעם הממשל שם משחרר אזושהיא הודעה זו או אחרת על פרוייקט רכבתי כלשהו אבל שבסופו של דבר לא יוצא לפועל. ת׳כלס מדובר במדינה ענייה עד כדי כך שלפני כמה שבועות היו בה מהומות על העלאת מחיר הלחם. לזכותו ניתן לומר שהמלך עושה ככל שביכולתו לשפר את המצב הכלכלי הבעייתי תוך כדי שימור על האיזון העדין במדינה. דוגמא לכך היא הסכם ייבוא הגז הטבעי מישראל שלמרות שהוא מאוד לא פופולארי בקרב הציבור, הממשלה בכל זאת מקדמת אותו כי היא זקוקה נואשות לחיסכון בעלויות האנרגיה שהוא יביא איתו.
&nbsp
בקשר ללבנון... יש שם מדי פעם גישושים לגבי חידוש תנועת רכבות בתוואים מסויימים (בעיקר מצפון לביירות) אבל שם יש לא רק בעיות של מימון אלא כמו שציינת גם העובדה שרשת המסילות שלה הרוסה ונטושה לגמרי.
לגבי לבנון, שלא לדבר על כך שלא נשמרו זכויות הדרך...
 

luckydude

Active member
אכן. זה במידה רבה תוצאה של הממשל החלש והלא יעיל שם

לגבי לבנון, שלא לדבר על כך שלא נשמרו זכויות הדרך...
אכן. זה במידה רבה תוצאה של הממשל החלש והלא יעיל שם
שהוא בעצמו תוצאה של ריבוי הפלגים במדינה.
&nbsp
גם המצב הכלכלי לא משהו. החוב הלאומי של לבנון הוא כה עצום כך שמחצית(!) מהוצאות הממשלה הולכות לתשלומי ריבית על החוב.
 
ואצלנו זה גם יותר משליש כמדומני

אכן. זה במידה רבה תוצאה של הממשל החלש והלא יעיל שם
שהוא בעצמו תוצאה של ריבוי הפלגים במדינה.
&nbsp
גם המצב הכלכלי לא משהו. החוב הלאומי של לבנון הוא כה עצום כך שמחצית(!) מהוצאות הממשלה הולכות לתשלומי ריבית על החוב.
ואצלנו זה גם יותר משליש כמדומני
 

25306yosef

New member
יתכן והמצב הכלכלי לא משהו, אני לא מבין בכלכלה כלום.

אכן. זה במידה רבה תוצאה של הממשל החלש והלא יעיל שם
שהוא בעצמו תוצאה של ריבוי הפלגים במדינה.
&nbsp
גם המצב הכלכלי לא משהו. החוב הלאומי של לבנון הוא כה עצום כך שמחצית(!) מהוצאות הממשלה הולכות לתשלומי ריבית על החוב.
יתכן והמצב הכלכלי לא משהו, אני לא מבין בכלכלה כלום.
אבל בעיר בירות יש חנויות יוקרה מכל הסוגים, אז ככל הנראה שיש שם אוכלוסיה עשירה מאוד שיכולה להרשות לעצמה לרכוש בחנויות יוקרה.
 

luckydude

Active member
בהחלט.

יתכן והמצב הכלכלי לא משהו, אני לא מבין בכלכלה כלום.
אבל בעיר בירות יש חנויות יוקרה מכל הסוגים, אז ככל הנראה שיש שם אוכלוסיה עשירה מאוד שיכולה להרשות לעצמה לרכוש בחנויות יוקרה.
בהחלט.
יש הרבה אנשים עשירים בלבנון וגם יש תיירות ענפה ללבנון מארצות המפרץ הפרסי.

בנוסף יש גם הרבה לבנונים-לשעבר שבאים לבקר.

ללבנונים אמנם אין נפט אבל הם בעלי חוש עסקי מפותח וידועים כסוחרים ממולחים עוד מימי הפיניקים. רבים מהם עזבו את לבנון בעקבות מלחמת האזרחים וחלק לא רע מהם עשה חיל בתפוצות. בלבנון יש מערכת בנקאות ענפה והלבנונים-לשעבר מרבים להפקיד בבנקים הלבנונים כספים. הבנקים הלבנונים לוקחים את הפקדונות של ה"יורדים" האלו ומשקיעים אותם באגרות חוב של ממשלת לבנון וכך היא מצליחה ללוות כספים לחוב הציבורי העצום שלה (שהוא השלישי בגובהו בעולם במונחי יחס חוב\תוצר).
 

25306yosef

New member
למיטב ידיעתי מגיעים לעיר ביירות גם תיירים רבים מצרפת

בהחלט.
יש הרבה אנשים עשירים בלבנון וגם יש תיירות ענפה ללבנון מארצות המפרץ הפרסי.

בנוסף יש גם הרבה לבנונים-לשעבר שבאים לבקר.

ללבנונים אמנם אין נפט אבל הם בעלי חוש עסקי מפותח וידועים כסוחרים ממולחים עוד מימי הפיניקים. רבים מהם עזבו את לבנון בעקבות מלחמת האזרחים וחלק לא רע מהם עשה חיל בתפוצות. בלבנון יש מערכת בנקאות ענפה והלבנונים-לשעבר מרבים להפקיד בבנקים הלבנונים כספים. הבנקים הלבנונים לוקחים את הפקדונות של ה"יורדים" האלו ומשקיעים אותם באגרות חוב של ממשלת לבנון וכך היא מצליחה ללוות כספים לחוב הציבורי העצום שלה (שהוא השלישי בגובהו בעולם במונחי יחס חוב\תוצר).
למיטב ידיעתי מגיעים לעיר ביירות גם תיירים רבים מצרפת
ויש בה גם מסעדות איכותיות והיא גן עדן לחובבי סיגרים.
 
תבדיל בין תכנון מפורט לשמירת שטח

איזה מצחיק כץ הזה
כל הזמן מדבר על חיבור לירדן למרות שירדן לא מעוניינת בכלל לפתח את רשת הרכבות שלה.

(לא רבים יודעים אבל למשרד התחבורה תוכניות מגירה לחיבור דומה עם לבנון למקרה שאי פעם יהיה שלום, אבל רשת הרכבות הלבנונית פורקה וננטשה מזמן וגם לבנון לא מעוניינת להקימה מחדש)
תבדיל בין תכנון מפורט לשמירת שטח
מסילות שמתחברות לירדן (בית שאן), למצריים (דרך פתחת ניצנה), ללבנון (ליד שלומי וליד קרית שמונה), לעזה (מה שעכשיו מקודם עד ארז) ולגדה (מקרית גת לקלנדיה, מ-A1 לרמאללה, מעפולה לג'נין ומנתניה לטול כרם) קיימות בתוכנית תמ"א 23 בכדי לשמור על השטח, כדי שאם בעתיד הרחוק, גם בעוד עשרות שנים תהיה היכולת והצורך יוכלו לפתח. זה נקרא תכנון אחראי.

בין זה לבין תכנון מפורט ובטח ביצוע יש פער גדול. לא צריך לבקר על כך.
 

Bus Nerd

Active member
לא אמרתי שזה לא בסדר!

תבדיל בין תכנון מפורט לשמירת שטח
מסילות שמתחברות לירדן (בית שאן), למצריים (דרך פתחת ניצנה), ללבנון (ליד שלומי וליד קרית שמונה), לעזה (מה שעכשיו מקודם עד ארז) ולגדה (מקרית גת לקלנדיה, מ-A1 לרמאללה, מעפולה לג'נין ומנתניה לטול כרם) קיימות בתוכנית תמ"א 23 בכדי לשמור על השטח, כדי שאם בעתיד הרחוק, גם בעוד עשרות שנים תהיה היכולת והצורך יוכלו לפתח. זה נקרא תכנון אחראי.

בין זה לבין תכנון מפורט ובטח ביצוע יש פער גדול. לא צריך לבקר על כך.
לא אמרתי שזה לא בסדר!
זה נהדר! אני אוהב תוכניות מגירה כאלו

אבל אני חושב שזה מצחיק שכץ משתמש בזה בשביל הצהרות בובמסטיות לעיתונות כשברור שלא ייצא מזה כלום
 

Rubim88

New member
מילא פנטזיות מצחיקות

איזה מצחיק כץ הזה
כל הזמן מדבר על חיבור לירדן למרות שירדן לא מעוניינת בכלל לפתח את רשת הרכבות שלה.

(לא רבים יודעים אבל למשרד התחבורה תוכניות מגירה לחיבור דומה עם לבנון למקרה שאי פעם יהיה שלום, אבל רשת הרכבות הלבנונית פורקה וננטשה מזמן וגם לבנון לא מעוניינת להקימה מחדש)
מילא פנטזיות מצחיקות
אבל לא רבים יודעים, וזה לא בדיוק מצחיק, שעל כל שקל שמכניסה ר"י על הובלת מטענים, אזרחי ישראל שמים עוד שקל(רק על תפעול!).
 

Bus Nerd

Active member
כל משאית שזה מוריד מהכביש שווה את הסבסוד הזה

מילא פנטזיות מצחיקות
אבל לא רבים יודעים, וזה לא בדיוק מצחיק, שעל כל שקל שמכניסה ר"י על הובלת מטענים, אזרחי ישראל שמים עוד שקל(רק על תפעול!).
כל משאית שזה מוריד מהכביש שווה את הסבסוד הזה
 

Rubim88

New member
אז למה לא להגביל נסיעת משאיות ולחייב שימוש ברכבת?

כל משאית שזה מוריד מהכביש שווה את הסבסוד הזה
אז למה לא להגביל נסיעת משאיות ולחייב שימוש ברכבת?
למה פעילות שכדאית כלכלית בעולם(בניגוד לתח"צ) צריכה לקבל בישראל סבסוד כבד?
 

Bus Nerd

Active member
כי הפעילות הזו עדיין לא כדאית כלכלית בארץ

אז למה לא להגביל נסיעת משאיות ולחייב שימוש ברכבת?
למה פעילות שכדאית כלכלית בעולם(בניגוד לתח"צ) צריכה לקבל בישראל סבסוד כבד?
כי הפעילות הזו עדיין לא כדאית כלכלית בארץ
בגלל שאין מספיק מסופי מטען ובגלל שהארץ מאוד קטנה בסה"כ. אנחנו לא אירופה ולא ארה"ב. וכשצריך להעביר ממשאית לרכבת ואז שוב למשאית במרחקים קצרים זה יוצא כדאי רק במקרים מאוד ספציפיים.

עם תוכניות הפיתוח העתידיות לרשת המטענים (עוד מסופי מטען, עוד שלוחות מטען) סביר להניח שהמצב יישתפר ואז יהיה אפשר לדבר על הפחתת הסבסוד למטענים. עד אז - אין בעיה עם הסבסוד הזה (ויש הרבה הוצאות ממשלתיות גדולות יותר שהן *באמת* מיותרות ולא תורמות לשום דבר, בניגוד להוצאה הזו שכן תורמת להפחתת זיהום אוויר ולשיפור הבטיחות בדרכים)
 

Rubim88

New member
איך אבל קבעת שאינה כלכלית?

כי הפעילות הזו עדיין לא כדאית כלכלית בארץ
בגלל שאין מספיק מסופי מטען ובגלל שהארץ מאוד קטנה בסה"כ. אנחנו לא אירופה ולא ארה"ב. וכשצריך להעביר ממשאית לרכבת ואז שוב למשאית במרחקים קצרים זה יוצא כדאי רק במקרים מאוד ספציפיים.

עם תוכניות הפיתוח העתידיות לרשת המטענים (עוד מסופי מטען, עוד שלוחות מטען) סביר להניח שהמצב יישתפר ואז יהיה אפשר לדבר על הפחתת הסבסוד למטענים. עד אז - אין בעיה עם הסבסוד הזה (ויש הרבה הוצאות ממשלתיות גדולות יותר שהן *באמת* מיותרות ולא תורמות לשום דבר, בניגוד להוצאה הזו שכן תורמת להפחתת זיהום אוויר ולשיפור הבטיחות בדרכים)
איך אבל קבעת שאינה כלכלית?
ואולי היא כן, הרי אין אפשרות כיום(מונופול) להוכיח אחרת(ועלויות התפעול של חטיבת הנוסעים בהשוואה לעולם רק מחזקות טענה זו).
ואם ההוצאה הזו תורמת, למה לא לחייב מעבר של מטען לרכבת(תוך סבסוד ממשלתי עקיף לחברות פרטיות)? ואולי עם אותה הוצאה אפשר לגרום לתרומה גדולה יותר בדרך אחרת?
איך הגעת למסקנה שמסופי מטען ושלוחות נוספות יקטינו את הסבסוד? ואולי בסיס הבעיה הוא המרחקים הקצרים(שישארו קצרים גם בעתיד), תמהיל המטענים או יעילות פעילות נמוכה?
 

Bus Nerd

Active member
אם יש מסוף מטענים ליד כל איזור תעשייה גדול וליד נתב"ג

איך אבל קבעת שאינה כלכלית?
ואולי היא כן, הרי אין אפשרות כיום(מונופול) להוכיח אחרת(ועלויות התפעול של חטיבת הנוסעים בהשוואה לעולם רק מחזקות טענה זו).
ואם ההוצאה הזו תורמת, למה לא לחייב מעבר של מטען לרכבת(תוך סבסוד ממשלתי עקיף לחברות פרטיות)? ואולי עם אותה הוצאה אפשר לגרום לתרומה גדולה יותר בדרך אחרת?
איך הגעת למסקנה שמסופי מטען ושלוחות נוספות יקטינו את הסבסוד? ואולי בסיס הבעיה הוא המרחקים הקצרים(שישארו קצרים גם בעתיד), תמהיל המטענים או יעילות פעילות נמוכה?
אם יש מסוף מטענים ליד כל איזור תעשייה גדול וליד נתב"ג
אז זה מוזיל משמעותית את עלות ההובלה, כי רוב הדרך יכולה להיות ברכבת.
לעומת זאת במצב היום יש מעט מאוד מסופי מטען והם כולם רחוקים מאזורי תעשייה, מה שמחייב יותר דרך במשאית למסוף המטען, ואז ממסוף המטען ליעד, ואז זה לא משתלם כי בכסף הזה + הכסף ששילמת לרכבת יכולת כבר להביא את המטען במשאית כל הדרך.
צמצום המרחק שהמשאיות צריכות לעשות יקטין את עלות הובלת המטענים ברכבת, מה שייאפשר בטווח הרחוק להקטין את הסבסוד.

וכן, זה לא כלכלי עכשיו כי המרחקים כאן קצרים. רכבת יעילה כשיש לך הרבה מטען שאתה צריך להעביר רחוק וב bulk
כשיש לך קצת מטען ואתה רוצה להביא אותו ליעד מהר, משאית קטנה יותר עדיפה - אתה לא צריך לחכות שיעמיסו רכבת שלמה, רק את המטען שאתה אישית רוצה להוביל.

איך תיתן לחברות מטען פרטיות לעבוד על רשת המסילות הארצית? כשבקושי יש לנו מספיק מסילות לנוסעים והמטען (למזלנו) בעדיפות אחרונה? איך תמנע שיקרה מצב כמו שקורה בארה"ב שהנוסעים שוב ושוב נדפקים בגלל שיש עדיפות לרכבות מטען?

ולמה נראה לך הגיוני לחייב מעבר של מטען לרכבת? זה יגדיל את העלות לתעשיינים ולצרכן. בחיים לא תוכל לסבסד מספיק את רכבות המטען כדי שהן ייצאו יותר משתלם ממשאיות *לכל* לקוח.
 

Rubim88

New member
איזה אזור תעשיה יכול לייצר כמויות מטען לרכבות משא?

אם יש מסוף מטענים ליד כל איזור תעשייה גדול וליד נתב"ג
אז זה מוזיל משמעותית את עלות ההובלה, כי רוב הדרך יכולה להיות ברכבת.
לעומת זאת במצב היום יש מעט מאוד מסופי מטען והם כולם רחוקים מאזורי תעשייה, מה שמחייב יותר דרך במשאית למסוף המטען, ואז ממסוף המטען ליעד, ואז זה לא משתלם כי בכסף הזה + הכסף ששילמת לרכבת יכולת כבר להביא את המטען במשאית כל הדרך.
צמצום המרחק שהמשאיות צריכות לעשות יקטין את עלות הובלת המטענים ברכבת, מה שייאפשר בטווח הרחוק להקטין את הסבסוד.

וכן, זה לא כלכלי עכשיו כי המרחקים כאן קצרים. רכבת יעילה כשיש לך הרבה מטען שאתה צריך להעביר רחוק וב bulk
כשיש לך קצת מטען ואתה רוצה להביא אותו ליעד מהר, משאית קטנה יותר עדיפה - אתה לא צריך לחכות שיעמיסו רכבת שלמה, רק את המטען שאתה אישית רוצה להוביל.

איך תיתן לחברות מטען פרטיות לעבוד על רשת המסילות הארצית? כשבקושי יש לנו מספיק מסילות לנוסעים והמטען (למזלנו) בעדיפות אחרונה? איך תמנע שיקרה מצב כמו שקורה בארה"ב שהנוסעים שוב ושוב נדפקים בגלל שיש עדיפות לרכבות מטען?

ולמה נראה לך הגיוני לחייב מעבר של מטען לרכבת? זה יגדיל את העלות לתעשיינים ולצרכן. בחיים לא תוכל לסבסד מספיק את רכבות המטען כדי שהן ייצאו יותר משתלם ממשאיות *לכל* לקוח.
איזה אזור תעשיה יכול לייצר כמויות מטען לרכבות משא?
ועוד מטען שמתאים מלכתחילה להעביר ברכבת(כמו מחצבים/דלקים/קונטיינרים בכמויות גדולות עם ערך זמן נמוך) מיעד X ליעד Y. בנתב"ג מטיסים מטען עם ערך זמן גבוה בכמויות קטנות, איך זה מסתדר עם רכבות מטען?
גם עם תוספת מסופים(שכיום יש להם פריסה די טובה במקומות המרכזיים) יהיה צורך בשטעונים, זה שהמטען יעשה עוד כמה ק"מ ברכבת במקום במשאית לא בדיוק יחסוך המון כסף.

"וכן, זה לא כלכלי עכשיו כי המרחקים כאן קצרים. רכבת יעילה כשיש לך הרבה מטען שאתה צריך להעביר רחוק וב bulk
כשיש לך קצת מטען ואתה רוצה להביא אותו ליעד מהר, משאית קטנה יותר עדיפה - אתה לא צריך לחכות שיעמיסו רכבת שלמה, רק את המטען שאתה אישית רוצה להוביל." - תוסיף כמה מסופי מטען שאתה רוצה, זה לא יגרום לארץ ישראל להתארך, ולא ישנה את תנאי הבסיס לכדאיות בהובלה רכבתית. אם יותר לקוחות ימשיכו לקבל תעריפי הובלה מסובסדים, זה יעלה את היקף הפעילות, אבל אם הפעילות לא כלכלית בגלל תנאי הבסיס היא תמשיך להיות כזו רק בהיקף גדול יותר.

"איך תיתן לחברות מטען פרטיות לעבוד על רשת המסילות הארצית? כשבקושי יש לנו מספיק מסילות לנוסעים והמטען (למזלנו) בעדיפות אחרונה? איך תמנע שיקרה מצב כמו שקורה בארה"ב שהנוסעים שוב ושוב נדפקים בגלל שיש עדיפות לרכבות מטען?" - קודם כל רכבות מטען בישראל תמיד יהיה בעדיפות נמוכה, לא משנה מי יפעיל אותן. הן גם לא בדיוק מתחרות על זמני המסילה עם רכבות הנוסעים, ויש להן לא מעט "מרחב מסילתי" ואפילו מסילות יעודיות, לא בכל מסילה ברשת פועלות 12 רכבות בשעה בשעות השיא. בארה"ב המסילות ברוב המקומות קיימות ראשית לרכבות המשא, והרשת גם מותאמת לכך במיוחד בשביל יעילות-עלות מקסימלית.

"ולמה נראה לך הגיוני לחייב מעבר של מטען לרכבת?" - לי זה ממש לא נראה הגיוני, אבל זה מתאים להגיון שלך "כל משאית שזה מוריד מהכביש שווה את הסבסוד הזה".

"זה יגדיל את העלות לתעשיינים ולצרכן." - למה יגדיל את העלות לתעשיינים? הם הרי יקבלו תעריפים מסובסדים. העלות לצרכן גדלה באופן עקיף בעצם הסבסוד.

"בחיים לא תוכל לסבסד מספיק את רכבות המטען כדי שהן ייצאו יותר משתלם ממשאיות *לכל* לקוח." - אז איפה בעצם עובר הגבול? 50 אחוז זה בסדר אבל 60 אחוז לא? למה בכלל לסבסד גופים פרטיים ספיציפים בכספי ציבור?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה