שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ

מצב
הנושא נעול.

RavKav903

New member
שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ

שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ
היי, אשמח לשאול שתי שאלות קטנות:
  1. לאור השינויים בירושלים פירסמו באתר של אגד שאפשר להגיע לאחת מכמה עמדות ירושלמיות ולהחליף לרב קו עם צ'יפ.
    האם אפשר לבצע את ההחלפה בכל עיר ועם כל מפעילה (וכמובן לשמור על החוזים)?
    ספציפית, יש לי רב קו של אגד (ללא צ'יפ), ונוח לי להגיע דווקא לעמדה של רכבת ישראל בתל אביב.
  2. אני זוכר שפעם היו בעיות מכך שלאדם יש רב קו של מפעיל X, הוא קונה חוזה ממפעיל Y ונוסע בקו של מפעיל Z.
    האם זה עדיין המצב?
תודה רבה ושבת שלום
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך

שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ
היי, אשמח לשאול שתי שאלות קטנות:
  1. לאור השינויים בירושלים פירסמו באתר של אגד שאפשר להגיע לאחת מכמה עמדות ירושלמיות ולהחליף לרב קו עם צ'יפ.
    האם אפשר לבצע את ההחלפה בכל עיר ועם כל מפעילה (וכמובן לשמור על החוזים)?
    ספציפית, יש לי רב קו של אגד (ללא צ'יפ), ונוח לי להגיע דווקא לעמדה של רכבת ישראל בתל אביב.
  2. אני זוכר שפעם היו בעיות מכך שלאדם יש רב קו של מפעיל X, הוא קונה חוזה ממפעיל Y ונוסע בקו של מפעיל Z.
    האם זה עדיין המצב?
תודה רבה ושבת שלום
לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
או שהערך הצבור יוטען בשם רכבת ישראל (לטעון לכרטיס הקיים במכונה של הרכבת מעל היתרה הקיימת) כדי שהרכבת תוכל להעבירו לכרטיס חדש שלה במקום ומיד

לגבי קיומן של חוזים אחרים ממפעיל אחר בכרטיס, הדבר הולך כפי שבמהלך שחזור חוזים, שחוזה של מפעיל אחר "מועבר" למספר כרטיס החדש ברשימה ירוקה, אבל כדי לבצע את הטעינה בפועל, צריך להגיע שוב לעמדה לאחר 3 ימים כדי לטעונו לכרטיס החדש, כי לוקח זמן לקבל מהמפעיל האחר שחרור חוזה עד שכל שימושי החוזה ייסתנכרנו מהדיווחים שהולידטורים מעבירים

אם צריך להעביר מיד, אז הדרך היא או לבקש החזר כספי או העברה ורק ממפעיל שאליו משויך החוזה, כי כל אחד יכול לטפל רק בחוזה שלו במיידי

רק לגבי החלק של "נוסע עם חוזה של מפעיל Y על קו של מפעיל Z" אין בעיה, כלומר לא משנה היכן הוטען החוזה ושל מי הכרטיס אם החוזה תקף בתחבורה Z באשכול זה (!) - כלומר אך ורק לצרכי תיקוף נסיעה!

טיפול מיידי ברשומות חוזים יכול לבצע רק המפעיל שטען אותו, אז יוצא שאם יש לך ערך צבור של אגד, ואתה רוצה להעביר לכרטיס אחר של רכבת ישראל או לקבל החזר כספי כדי לטעון את זה לכרטיס האחר בעצמך, מרכבת ישראל, אז אתה צריך "לצבוע" את החוזה של אגד בצבע רכבת ישראל על ידי טעינת ₪30 נוספים ברכבת, ורק אז לבקש החזר על כל היתרה

שזה בעייתי לצבוע במקרה של אם פג לך פרופיל, כי לא ניתן לצבוע חוזה כלוא, אז צריך להגיע לעמדה של המפעיל של החוזה הכלוא כדי לעשות המרות*

*או לבד ברב-קו אונליין - לא ניסיתי, אבל כנראה לפעולה זו כפי שהכספונט, בוחר בעצמו מפעיל כלשהו בעבור חוזה היעד ההמרה, יש מישהו שניסה את זה? של מי היו החוזים המפוצלים ולאיזה מפעיל נרשם החוזה הערך הצבור המאוחד?!!

יתר מכך, שינוי פרופילים (רישום רשומת סביבה ראשית- Environment) מבצע רק המפעיל המנפיק כרטיס או מפעיל אחר באישור של המפעיל המנפיק בלבד**
אז יוצא ככה: אם יש לך כרטיס שהנפיק אגד, ואתה רוצה פרופיל סטודנט מרכבת ישראל על סמך כך שהם מקבלים תעודת הנדסאי כאסמכתא, אבל מפעילים אחרים לא מקבלים את זה (לא מצאתי מידע בדבר מהמפעילים האחרים) אז אתה ניגש לרכבת, מבקש פרופיל, ונאמר לך שאי אפשר כי הכרטיס לא שלהם, ו... תלוי בהכשרת הפקיד, יש אלו שלא יודעים לעשות את זה ולכן שולחים אותך לעזאזל! - מוציאים לך טופס החתמה למפעיל המנפיק להחתמה על ידי אגד אשר בו כתוב בערך ככה "רכבת ישראל מעונינת לשנות פרופיל על סמך נהלי ההטבות שלהם, אבל הכרטיס הוא שלכם, להתיר? כן/לא , חתימה, חותמת", אז אגד חותם לך, אבל לא משנה לך פרופיל במקום גם אם הוא יכול, כי תעודת הנדסאי לא מוכרת לו, אז אתה חוזר לעמדה של הרכבת עם הטופס החתום, ורק אז הרכבת משנה לך פרופיל לכרטיס של המנפיק שהחתים את הטופס
ואז אתה צריך עדיין להתרוצץ חצי ארץ אם וכאשר הערך הצבור שהטענת לפני שינוי הפרופיל שייך לנניח נתיב אקספרס (מזכיר המנפיק כרטיס למשל אגד), אז אין לך ברירה אלא לטעון ערך צבור סטודנטי מהרכבת לרשומה חדשה, לנסוע לעמדה של נתיב אקספרס, לטעון שוב ערך צבור שלהם מעל היתרה של הפרופיל החדש שטענת ברכבת, ולבקש מהם מיזוג יתרות או החזר כספי מהערך הצבור הכלוא הרגיל, וכל זה אחרי שהתרוצצת כדי לשנות פרופיל, תתרוצץ גם כדי לתקן חוזים. יתר מכך, לאזרחים ותיקים נחסם פרופיל הרגיל ביום ההולדת שלהם שבו הם הופכים לאזרח ותיק, אז הם צריכים להתרוצץ כדי לעשות פרופיל אזרח ותיק ואז גם כדי להעביר חוזים (גם התקופתיים) כפי שמפורט

**מישהו ניסה לעשות פרופיל ברב-קו אונליין? אם כן, השאלות:
של מי הכרטיס? ולאיזה מפעיל השתייך אירוע ההנפקה/שינוי פרופיל?!!

עכשיו לתמונה נכנס האיום לבטל נסיעה בודדת במזומן, לפני שעושים את זה, חייבים לוודא שכל זה מתוקן, כי כך אתה נתקע ללא יכולת לנסוע בזמן שאתה או שיש לך חוזים של מפעיל אחר ופג לך או חודש לך פרופיל!


תוכנית התיקון:
- רישום כל ההנפקות של כל כרטיס חדש על שם מרכז השירות (מפעיל 1) בלבד, החלפה הדרגתית של כל כרטיס של מפעיל מנפיק X לכרטיס של מרכז שירות
- רישום כל החוזים על שם מרכז השירות ("חברת הרב-קו"), הפעלת כל החוזים כתקפים בתחבורה הרלוונטית לחוזה (כרגע אומנם מפעיל מרכז שירות קיים אבל חוזים בשמו לא תקפים לשום תחבורה), כלומר רק מרכז השירות היחיד יימכור חוזים (ורק אז הכספונט יהיה רלוונטי כי בוחר מפעיל כלשהו בעצמו, שיבחר מרכז שירות)
- כל השירות המאוייש וטעינות חוזים בכל מסוף אוטומטי ואינטרנטי יהיה לשם מרכז השירות
- שינוי פרופילים יתבצע גם בשם מרכז השירות
- נציגי "על הקו" יפעלו בשם מרכז השירות לכל הפעולות על ידם
- זיהוי כל מפעיל בנפרד חייב להשאר עבור פעולות תיקוף חוזה/טרום טיקוף/ביטול טרום תיקוף/ביטול תיקוף/יציאה בלבד, כלומר רק לרשומות אירועים בכרטיס
- הנפקה, שינוי פרופיל וטעינות חוזה ירשמו בשם מרכז השירות בלבד
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אשמח אם מישהו יעביר את הפוסט המסודר לארגוני התח"צ ולקשרים ב

לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
או שהערך הצבור יוטען בשם רכבת ישראל (לטעון לכרטיס הקיים במכונה של הרכבת מעל היתרה הקיימת) כדי שהרכבת תוכל להעבירו לכרטיס חדש שלה במקום ומיד

לגבי קיומן של חוזים אחרים ממפעיל אחר בכרטיס, הדבר הולך כפי שבמהלך שחזור חוזים, שחוזה של מפעיל אחר "מועבר" למספר כרטיס החדש ברשימה ירוקה, אבל כדי לבצע את הטעינה בפועל, צריך להגיע שוב לעמדה לאחר 3 ימים כדי לטעונו לכרטיס החדש, כי לוקח זמן לקבל מהמפעיל האחר שחרור חוזה עד שכל שימושי החוזה ייסתנכרנו מהדיווחים שהולידטורים מעבירים

אם צריך להעביר מיד, אז הדרך היא או לבקש החזר כספי או העברה ורק ממפעיל שאליו משויך החוזה, כי כל אחד יכול לטפל רק בחוזה שלו במיידי

רק לגבי החלק של "נוסע עם חוזה של מפעיל Y על קו של מפעיל Z" אין בעיה, כלומר לא משנה היכן הוטען החוזה ושל מי הכרטיס אם החוזה תקף בתחבורה Z באשכול זה (!) - כלומר אך ורק לצרכי תיקוף נסיעה!

טיפול מיידי ברשומות חוזים יכול לבצע רק המפעיל שטען אותו, אז יוצא שאם יש לך ערך צבור של אגד, ואתה רוצה להעביר לכרטיס אחר של רכבת ישראל או לקבל החזר כספי כדי לטעון את זה לכרטיס האחר בעצמך, מרכבת ישראל, אז אתה צריך "לצבוע" את החוזה של אגד בצבע רכבת ישראל על ידי טעינת ₪30 נוספים ברכבת, ורק אז לבקש החזר על כל היתרה

שזה בעייתי לצבוע במקרה של אם פג לך פרופיל, כי לא ניתן לצבוע חוזה כלוא, אז צריך להגיע לעמדה של המפעיל של החוזה הכלוא כדי לעשות המרות*

*או לבד ברב-קו אונליין - לא ניסיתי, אבל כנראה לפעולה זו כפי שהכספונט, בוחר בעצמו מפעיל כלשהו בעבור חוזה היעד ההמרה, יש מישהו שניסה את זה? של מי היו החוזים המפוצלים ולאיזה מפעיל נרשם החוזה הערך הצבור המאוחד?!!

יתר מכך, שינוי פרופילים (רישום רשומת סביבה ראשית- Environment) מבצע רק המפעיל המנפיק כרטיס או מפעיל אחר באישור של המפעיל המנפיק בלבד**
אז יוצא ככה: אם יש לך כרטיס שהנפיק אגד, ואתה רוצה פרופיל סטודנט מרכבת ישראל על סמך כך שהם מקבלים תעודת הנדסאי כאסמכתא, אבל מפעילים אחרים לא מקבלים את זה (לא מצאתי מידע בדבר מהמפעילים האחרים) אז אתה ניגש לרכבת, מבקש פרופיל, ונאמר לך שאי אפשר כי הכרטיס לא שלהם, ו... תלוי בהכשרת הפקיד, יש אלו שלא יודעים לעשות את זה ולכן שולחים אותך לעזאזל! - מוציאים לך טופס החתמה למפעיל המנפיק להחתמה על ידי אגד אשר בו כתוב בערך ככה "רכבת ישראל מעונינת לשנות פרופיל על סמך נהלי ההטבות שלהם, אבל הכרטיס הוא שלכם, להתיר? כן/לא , חתימה, חותמת", אז אגד חותם לך, אבל לא משנה לך פרופיל במקום גם אם הוא יכול, כי תעודת הנדסאי לא מוכרת לו, אז אתה חוזר לעמדה של הרכבת עם הטופס החתום, ורק אז הרכבת משנה לך פרופיל לכרטיס של המנפיק שהחתים את הטופס
ואז אתה צריך עדיין להתרוצץ חצי ארץ אם וכאשר הערך הצבור שהטענת לפני שינוי הפרופיל שייך לנניח נתיב אקספרס (מזכיר המנפיק כרטיס למשל אגד), אז אין לך ברירה אלא לטעון ערך צבור סטודנטי מהרכבת לרשומה חדשה, לנסוע לעמדה של נתיב אקספרס, לטעון שוב ערך צבור שלהם מעל היתרה של הפרופיל החדש שטענת ברכבת, ולבקש מהם מיזוג יתרות או החזר כספי מהערך הצבור הכלוא הרגיל, וכל זה אחרי שהתרוצצת כדי לשנות פרופיל, תתרוצץ גם כדי לתקן חוזים. יתר מכך, לאזרחים ותיקים נחסם פרופיל הרגיל ביום ההולדת שלהם שבו הם הופכים לאזרח ותיק, אז הם צריכים להתרוצץ כדי לעשות פרופיל אזרח ותיק ואז גם כדי להעביר חוזים (גם התקופתיים) כפי שמפורט

**מישהו ניסה לעשות פרופיל ברב-קו אונליין? אם כן, השאלות:
של מי הכרטיס? ולאיזה מפעיל השתייך אירוע ההנפקה/שינוי פרופיל?!!

עכשיו לתמונה נכנס האיום לבטל נסיעה בודדת במזומן, לפני שעושים את זה, חייבים לוודא שכל זה מתוקן, כי כך אתה נתקע ללא יכולת לנסוע בזמן שאתה או שיש לך חוזים של מפעיל אחר ופג לך או חודש לך פרופיל!


תוכנית התיקון:
- רישום כל ההנפקות של כל כרטיס חדש על שם מרכז השירות (מפעיל 1) בלבד, החלפה הדרגתית של כל כרטיס של מפעיל מנפיק X לכרטיס של מרכז שירות
- רישום כל החוזים על שם מרכז השירות ("חברת הרב-קו"), הפעלת כל החוזים כתקפים בתחבורה הרלוונטית לחוזה (כרגע אומנם מפעיל מרכז שירות קיים אבל חוזים בשמו לא תקפים לשום תחבורה), כלומר רק מרכז השירות היחיד יימכור חוזים (ורק אז הכספונט יהיה רלוונטי כי בוחר מפעיל כלשהו בעצמו, שיבחר מרכז שירות)
- כל השירות המאוייש וטעינות חוזים בכל מסוף אוטומטי ואינטרנטי יהיה לשם מרכז השירות
- שינוי פרופילים יתבצע גם בשם מרכז השירות
- נציגי "על הקו" יפעלו בשם מרכז השירות לכל הפעולות על ידם
- זיהוי כל מפעיל בנפרד חייב להשאר עבור פעולות תיקוף חוזה/טרום טיקוף/ביטול טרום תיקוף/ביטול תיקוף/יציאה בלבד, כלומר רק לרשומות אירועים בכרטיס
- הנפקה, שינוי פרופיל וטעינות חוזה ירשמו בשם מרכז השירות בלבד
אשמח אם מישהו יעביר את הפוסט המסודר לארגוני התח"צ ולקשרים ב
משרד התחבורה
&nbsp
העניין הנוחכי נובע מתקנות העבר כאשר כל מפעיל בעצמו קבע והכתיב איזה מסמכים לקבל להטבות, ואיזה כרטיסים תקפים למעברים וכו'
&nbsp
בעידן רגולציה של הכל על ידי משרד התחבורה, האופן המתואר יותר סביר, יתר מכך גם פותר את בעיית המכרזים לכל מקרה שבו מפעיל עובר למקום אחר או חדל להתקיים (עילית, קונקס ויאוליה, מטרודן...), כי כרגע אם יש לך כרטיס כזה ואתה צריך שירותי מנפיק, אתה בבעיה רצינית
 

RavKav903

New member
לגבי מה שרשמת על "טיפול מיידי"

לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
או שהערך הצבור יוטען בשם רכבת ישראל (לטעון לכרטיס הקיים במכונה של הרכבת מעל היתרה הקיימת) כדי שהרכבת תוכל להעבירו לכרטיס חדש שלה במקום ומיד

לגבי קיומן של חוזים אחרים ממפעיל אחר בכרטיס, הדבר הולך כפי שבמהלך שחזור חוזים, שחוזה של מפעיל אחר "מועבר" למספר כרטיס החדש ברשימה ירוקה, אבל כדי לבצע את הטעינה בפועל, צריך להגיע שוב לעמדה לאחר 3 ימים כדי לטעונו לכרטיס החדש, כי לוקח זמן לקבל מהמפעיל האחר שחרור חוזה עד שכל שימושי החוזה ייסתנכרנו מהדיווחים שהולידטורים מעבירים

אם צריך להעביר מיד, אז הדרך היא או לבקש החזר כספי או העברה ורק ממפעיל שאליו משויך החוזה, כי כל אחד יכול לטפל רק בחוזה שלו במיידי

רק לגבי החלק של "נוסע עם חוזה של מפעיל Y על קו של מפעיל Z" אין בעיה, כלומר לא משנה היכן הוטען החוזה ושל מי הכרטיס אם החוזה תקף בתחבורה Z באשכול זה (!) - כלומר אך ורק לצרכי תיקוף נסיעה!

טיפול מיידי ברשומות חוזים יכול לבצע רק המפעיל שטען אותו, אז יוצא שאם יש לך ערך צבור של אגד, ואתה רוצה להעביר לכרטיס אחר של רכבת ישראל או לקבל החזר כספי כדי לטעון את זה לכרטיס האחר בעצמך, מרכבת ישראל, אז אתה צריך "לצבוע" את החוזה של אגד בצבע רכבת ישראל על ידי טעינת ₪30 נוספים ברכבת, ורק אז לבקש החזר על כל היתרה

שזה בעייתי לצבוע במקרה של אם פג לך פרופיל, כי לא ניתן לצבוע חוזה כלוא, אז צריך להגיע לעמדה של המפעיל של החוזה הכלוא כדי לעשות המרות*

*או לבד ברב-קו אונליין - לא ניסיתי, אבל כנראה לפעולה זו כפי שהכספונט, בוחר בעצמו מפעיל כלשהו בעבור חוזה היעד ההמרה, יש מישהו שניסה את זה? של מי היו החוזים המפוצלים ולאיזה מפעיל נרשם החוזה הערך הצבור המאוחד?!!

יתר מכך, שינוי פרופילים (רישום רשומת סביבה ראשית- Environment) מבצע רק המפעיל המנפיק כרטיס או מפעיל אחר באישור של המפעיל המנפיק בלבד**
אז יוצא ככה: אם יש לך כרטיס שהנפיק אגד, ואתה רוצה פרופיל סטודנט מרכבת ישראל על סמך כך שהם מקבלים תעודת הנדסאי כאסמכתא, אבל מפעילים אחרים לא מקבלים את זה (לא מצאתי מידע בדבר מהמפעילים האחרים) אז אתה ניגש לרכבת, מבקש פרופיל, ונאמר לך שאי אפשר כי הכרטיס לא שלהם, ו... תלוי בהכשרת הפקיד, יש אלו שלא יודעים לעשות את זה ולכן שולחים אותך לעזאזל! - מוציאים לך טופס החתמה למפעיל המנפיק להחתמה על ידי אגד אשר בו כתוב בערך ככה "רכבת ישראל מעונינת לשנות פרופיל על סמך נהלי ההטבות שלהם, אבל הכרטיס הוא שלכם, להתיר? כן/לא , חתימה, חותמת", אז אגד חותם לך, אבל לא משנה לך פרופיל במקום גם אם הוא יכול, כי תעודת הנדסאי לא מוכרת לו, אז אתה חוזר לעמדה של הרכבת עם הטופס החתום, ורק אז הרכבת משנה לך פרופיל לכרטיס של המנפיק שהחתים את הטופס
ואז אתה צריך עדיין להתרוצץ חצי ארץ אם וכאשר הערך הצבור שהטענת לפני שינוי הפרופיל שייך לנניח נתיב אקספרס (מזכיר המנפיק כרטיס למשל אגד), אז אין לך ברירה אלא לטעון ערך צבור סטודנטי מהרכבת לרשומה חדשה, לנסוע לעמדה של נתיב אקספרס, לטעון שוב ערך צבור שלהם מעל היתרה של הפרופיל החדש שטענת ברכבת, ולבקש מהם מיזוג יתרות או החזר כספי מהערך הצבור הכלוא הרגיל, וכל זה אחרי שהתרוצצת כדי לשנות פרופיל, תתרוצץ גם כדי לתקן חוזים. יתר מכך, לאזרחים ותיקים נחסם פרופיל הרגיל ביום ההולדת שלהם שבו הם הופכים לאזרח ותיק, אז הם צריכים להתרוצץ כדי לעשות פרופיל אזרח ותיק ואז גם כדי להעביר חוזים (גם התקופתיים) כפי שמפורט

**מישהו ניסה לעשות פרופיל ברב-קו אונליין? אם כן, השאלות:
של מי הכרטיס? ולאיזה מפעיל השתייך אירוע ההנפקה/שינוי פרופיל?!!

עכשיו לתמונה נכנס האיום לבטל נסיעה בודדת במזומן, לפני שעושים את זה, חייבים לוודא שכל זה מתוקן, כי כך אתה נתקע ללא יכולת לנסוע בזמן שאתה או שיש לך חוזים של מפעיל אחר ופג לך או חודש לך פרופיל!


תוכנית התיקון:
- רישום כל ההנפקות של כל כרטיס חדש על שם מרכז השירות (מפעיל 1) בלבד, החלפה הדרגתית של כל כרטיס של מפעיל מנפיק X לכרטיס של מרכז שירות
- רישום כל החוזים על שם מרכז השירות ("חברת הרב-קו"), הפעלת כל החוזים כתקפים בתחבורה הרלוונטית לחוזה (כרגע אומנם מפעיל מרכז שירות קיים אבל חוזים בשמו לא תקפים לשום תחבורה), כלומר רק מרכז השירות היחיד יימכור חוזים (ורק אז הכספונט יהיה רלוונטי כי בוחר מפעיל כלשהו בעצמו, שיבחר מרכז שירות)
- כל השירות המאוייש וטעינות חוזים בכל מסוף אוטומטי ואינטרנטי יהיה לשם מרכז השירות
- שינוי פרופילים יתבצע גם בשם מרכז השירות
- נציגי "על הקו" יפעלו בשם מרכז השירות לכל הפעולות על ידם
- זיהוי כל מפעיל בנפרד חייב להשאר עבור פעולות תיקוף חוזה/טרום טיקוף/ביטול טרום תיקוף/ביטול תיקוף/יציאה בלבד, כלומר רק לרשומות אירועים בכרטיס
- הנפקה, שינוי פרופיל וטעינות חוזה ירשמו בשם מרכז השירות בלבד
לגבי מה שרשמת על "טיפול מיידי"
אם הרב קו שלי והחוזה שעליו הם של אגד, ואני אלך לעמדת רב קו של אגד, האם הם יוכלו לתת לי באופן מיידי רב קו עם צ'יפ ועם החוזים הישנים שהיו לי?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, אם יש להם כרטיסים עם צ'יפ, אבל

לגבי מה שרשמת על "טיפול מיידי"
אם הרב קו שלי והחוזה שעליו הם של אגד, ואני אלך לעמדת רב קו של אגד, האם הם יוכלו לתת לי באופן מיידי רב קו עם צ'יפ ועם החוזים הישנים שהיו לי?
כן, אם יש להם כרטיסים עם צ'יפ, אבל
כבר היו פה מקרים של נוסעים שאו שלא נתנו להם רב-קו עם צ'יפ כי "הנוחכי" עדיין תקף (למרות הקמפיין, עובדי עלהקו שלהם בהכשרה לא משהו כנראה), או שקיבלו שוב רב-קו ללא צ'יפ...
&nbsp
אם נוח לך להגיע לרכבת ישראל, אז פשוט תטעין 30 נוספים במכונת הרכבת בתחנה כדי לצבוע את החוזה לרכבת, ואז תיגש אל העמדה, בקש להעביר את הערך הצבור לכרטיס עם צ'יפ, לא משנה מנפיק הכרטיס, מפעיל החוזה כן, הסיבוך מתחיל אם יש חוזים אחרים (תקופתיים וכרטיסיות למניהם) של מפעילים אחרים ופרופילים מיוחדים (שאותם אם יש לך תוכל לעשות גם לפרופיל החדש)
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
בעד תוכנית התיקון שלך, מקווה שיגיע לגורם הרלוונטי

לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
או שהערך הצבור יוטען בשם רכבת ישראל (לטעון לכרטיס הקיים במכונה של הרכבת מעל היתרה הקיימת) כדי שהרכבת תוכל להעבירו לכרטיס חדש שלה במקום ומיד

לגבי קיומן של חוזים אחרים ממפעיל אחר בכרטיס, הדבר הולך כפי שבמהלך שחזור חוזים, שחוזה של מפעיל אחר "מועבר" למספר כרטיס החדש ברשימה ירוקה, אבל כדי לבצע את הטעינה בפועל, צריך להגיע שוב לעמדה לאחר 3 ימים כדי לטעונו לכרטיס החדש, כי לוקח זמן לקבל מהמפעיל האחר שחרור חוזה עד שכל שימושי החוזה ייסתנכרנו מהדיווחים שהולידטורים מעבירים

אם צריך להעביר מיד, אז הדרך היא או לבקש החזר כספי או העברה ורק ממפעיל שאליו משויך החוזה, כי כל אחד יכול לטפל רק בחוזה שלו במיידי

רק לגבי החלק של "נוסע עם חוזה של מפעיל Y על קו של מפעיל Z" אין בעיה, כלומר לא משנה היכן הוטען החוזה ושל מי הכרטיס אם החוזה תקף בתחבורה Z באשכול זה (!) - כלומר אך ורק לצרכי תיקוף נסיעה!

טיפול מיידי ברשומות חוזים יכול לבצע רק המפעיל שטען אותו, אז יוצא שאם יש לך ערך צבור של אגד, ואתה רוצה להעביר לכרטיס אחר של רכבת ישראל או לקבל החזר כספי כדי לטעון את זה לכרטיס האחר בעצמך, מרכבת ישראל, אז אתה צריך "לצבוע" את החוזה של אגד בצבע רכבת ישראל על ידי טעינת ₪30 נוספים ברכבת, ורק אז לבקש החזר על כל היתרה

שזה בעייתי לצבוע במקרה של אם פג לך פרופיל, כי לא ניתן לצבוע חוזה כלוא, אז צריך להגיע לעמדה של המפעיל של החוזה הכלוא כדי לעשות המרות*

*או לבד ברב-קו אונליין - לא ניסיתי, אבל כנראה לפעולה זו כפי שהכספונט, בוחר בעצמו מפעיל כלשהו בעבור חוזה היעד ההמרה, יש מישהו שניסה את זה? של מי היו החוזים המפוצלים ולאיזה מפעיל נרשם החוזה הערך הצבור המאוחד?!!

יתר מכך, שינוי פרופילים (רישום רשומת סביבה ראשית- Environment) מבצע רק המפעיל המנפיק כרטיס או מפעיל אחר באישור של המפעיל המנפיק בלבד**
אז יוצא ככה: אם יש לך כרטיס שהנפיק אגד, ואתה רוצה פרופיל סטודנט מרכבת ישראל על סמך כך שהם מקבלים תעודת הנדסאי כאסמכתא, אבל מפעילים אחרים לא מקבלים את זה (לא מצאתי מידע בדבר מהמפעילים האחרים) אז אתה ניגש לרכבת, מבקש פרופיל, ונאמר לך שאי אפשר כי הכרטיס לא שלהם, ו... תלוי בהכשרת הפקיד, יש אלו שלא יודעים לעשות את זה ולכן שולחים אותך לעזאזל! - מוציאים לך טופס החתמה למפעיל המנפיק להחתמה על ידי אגד אשר בו כתוב בערך ככה "רכבת ישראל מעונינת לשנות פרופיל על סמך נהלי ההטבות שלהם, אבל הכרטיס הוא שלכם, להתיר? כן/לא , חתימה, חותמת", אז אגד חותם לך, אבל לא משנה לך פרופיל במקום גם אם הוא יכול, כי תעודת הנדסאי לא מוכרת לו, אז אתה חוזר לעמדה של הרכבת עם הטופס החתום, ורק אז הרכבת משנה לך פרופיל לכרטיס של המנפיק שהחתים את הטופס
ואז אתה צריך עדיין להתרוצץ חצי ארץ אם וכאשר הערך הצבור שהטענת לפני שינוי הפרופיל שייך לנניח נתיב אקספרס (מזכיר המנפיק כרטיס למשל אגד), אז אין לך ברירה אלא לטעון ערך צבור סטודנטי מהרכבת לרשומה חדשה, לנסוע לעמדה של נתיב אקספרס, לטעון שוב ערך צבור שלהם מעל היתרה של הפרופיל החדש שטענת ברכבת, ולבקש מהם מיזוג יתרות או החזר כספי מהערך הצבור הכלוא הרגיל, וכל זה אחרי שהתרוצצת כדי לשנות פרופיל, תתרוצץ גם כדי לתקן חוזים. יתר מכך, לאזרחים ותיקים נחסם פרופיל הרגיל ביום ההולדת שלהם שבו הם הופכים לאזרח ותיק, אז הם צריכים להתרוצץ כדי לעשות פרופיל אזרח ותיק ואז גם כדי להעביר חוזים (גם התקופתיים) כפי שמפורט

**מישהו ניסה לעשות פרופיל ברב-קו אונליין? אם כן, השאלות:
של מי הכרטיס? ולאיזה מפעיל השתייך אירוע ההנפקה/שינוי פרופיל?!!

עכשיו לתמונה נכנס האיום לבטל נסיעה בודדת במזומן, לפני שעושים את זה, חייבים לוודא שכל זה מתוקן, כי כך אתה נתקע ללא יכולת לנסוע בזמן שאתה או שיש לך חוזים של מפעיל אחר ופג לך או חודש לך פרופיל!


תוכנית התיקון:
- רישום כל ההנפקות של כל כרטיס חדש על שם מרכז השירות (מפעיל 1) בלבד, החלפה הדרגתית של כל כרטיס של מפעיל מנפיק X לכרטיס של מרכז שירות
- רישום כל החוזים על שם מרכז השירות ("חברת הרב-קו"), הפעלת כל החוזים כתקפים בתחבורה הרלוונטית לחוזה (כרגע אומנם מפעיל מרכז שירות קיים אבל חוזים בשמו לא תקפים לשום תחבורה), כלומר רק מרכז השירות היחיד יימכור חוזים (ורק אז הכספונט יהיה רלוונטי כי בוחר מפעיל כלשהו בעצמו, שיבחר מרכז שירות)
- כל השירות המאוייש וטעינות חוזים בכל מסוף אוטומטי ואינטרנטי יהיה לשם מרכז השירות
- שינוי פרופילים יתבצע גם בשם מרכז השירות
- נציגי "על הקו" יפעלו בשם מרכז השירות לכל הפעולות על ידם
- זיהוי כל מפעיל בנפרד חייב להשאר עבור פעולות תיקוף חוזה/טרום טיקוף/ביטול טרום תיקוף/ביטול תיקוף/יציאה בלבד, כלומר רק לרשומות אירועים בכרטיס
- הנפקה, שינוי פרופיל וטעינות חוזה ירשמו בשם מרכז השירות בלבד
בעד תוכנית התיקון שלך, מקווה שיגיע לגורם הרלוונטי
לצערי אין לי קשרים בארגוני נוסעים או במשרד התחבורה, אבל אני יודע שלאחרים בפורום יש. מקווה שיעבירו הלאה.
 

RavKav903

New member
אגב, האם רב קו בלי צ'יפ מכובד בקווים בינעירוניים?

שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ
היי, אשמח לשאול שתי שאלות קטנות:
  1. לאור השינויים בירושלים פירסמו באתר של אגד שאפשר להגיע לאחת מכמה עמדות ירושלמיות ולהחליף לרב קו עם צ'יפ.
    האם אפשר לבצע את ההחלפה בכל עיר ועם כל מפעילה (וכמובן לשמור על החוזים)?
    ספציפית, יש לי רב קו של אגד (ללא צ'יפ), ונוח לי להגיע דווקא לעמדה של רכבת ישראל בתל אביב.
  2. אני זוכר שפעם היו בעיות מכך שלאדם יש רב קו של מפעיל X, הוא קונה חוזה ממפעיל Y ונוסע בקו של מפעיל Z.
    האם זה עדיין המצב?
תודה רבה ושבת שלום
אגב, האם רב קו בלי צ'יפ מכובד בקווים בינעירוניים?
למשל קו ירושלים-תל-אביב.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כל רב-קו מכובד בכל הארץ בין אם יש לו שבב מגעים או לא

אגב, האם רב קו בלי צ'יפ מכובד בקווים בינעירוניים?
למשל קו ירושלים-תל-אביב.
כל רב-קו מכובד בכל הארץ בין אם יש לו שבב מגעים או לא
למעשה כל התיקוף מבוצע בטווח אפס (NFC) בלבד
להכניס כרטיס לקורא כרטיסים לוקח קצת יותר זמן מאשר להניח אל קורא NFC
למתקף אין דרך לדעת אם הכרטיס בעל שבב או לא, ההתממשקות ביישום הכרטיס מבוצעת באותן פעולות, זה רק שלכרטיס עם שבב יש שני דרכי גישה, ולכרטיס ללא שבב יש דרך גישה רק אחת
במשרד התחבורה חסכו כסף על חשבון הציבור והפריסו לציבור (ולבתי העסק) קוראי כרטיסים למחשב עבור שבב המגעים בלבד לטעינה ביתית ברב-קו אונליין והופ-און, כאשר יכלו להפריס קוראי NFC
כמו כן הכספונט גם משתמש רק בשבב
אבל כל המסופים ועמדות הטעינה של המפעילים מתממשקות עם הכרטיס רק דרך טווח האפס
במילים אחרות אם אין בכוונתך להשתמש בטעינה בבתי עסק במזומן (המוכר מכניס כרטיס לאותו הקורא לשבב המגעים), בקורא ביתי למחשב או כספונט, אין צורך ממשי בכלל להחליף את הכרטיס הקיים
כמו כן ראה כאן
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995553/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995301/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182976656/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
ההתנהלות של אגד מאוד דפוקה: קודם בוחרים בספק שסיפק כרטיסים ללא שבב, אחר כך משרד התחבורה מפריס לציבור קוראי כרטיסים לשבב בלבד, אחר כך עושים אפשרות טעינת חידוש חוזה בלבד דרך הכספונט המצ'וקמק (חוזה אחר רק דרך הזמנת טעינה), אחר כך מציבים בירושליים רק 400 עמדות טעינה כאשר רק 100 מקבלים מזומן, תוך כדי הפרסה לבתי העסק של אותו הקורא לשבב המגעים, מבטלים טעינה אצל נהג, ועושים עוגמת נפש לנוסעים עם קמפיין ההפחדות שכרטיס בלי שבב לא יפעל יותר כשזה לא כך, כי בעמדות הטעינה ובמסופי תיקוף השימוש הוא בטווח האפס
 

RavKav903

New member
משום מה חשבתי שהרפורמה האחרונה בירושלים היא...

כל רב-קו מכובד בכל הארץ בין אם יש לו שבב מגעים או לא
למעשה כל התיקוף מבוצע בטווח אפס (NFC) בלבד
להכניס כרטיס לקורא כרטיסים לוקח קצת יותר זמן מאשר להניח אל קורא NFC
למתקף אין דרך לדעת אם הכרטיס בעל שבב או לא, ההתממשקות ביישום הכרטיס מבוצעת באותן פעולות, זה רק שלכרטיס עם שבב יש שני דרכי גישה, ולכרטיס ללא שבב יש דרך גישה רק אחת
במשרד התחבורה חסכו כסף על חשבון הציבור והפריסו לציבור (ולבתי העסק) קוראי כרטיסים למחשב עבור שבב המגעים בלבד לטעינה ביתית ברב-קו אונליין והופ-און, כאשר יכלו להפריס קוראי NFC
כמו כן הכספונט גם משתמש רק בשבב
אבל כל המסופים ועמדות הטעינה של המפעילים מתממשקות עם הכרטיס רק דרך טווח האפס
במילים אחרות אם אין בכוונתך להשתמש בטעינה בבתי עסק במזומן (המוכר מכניס כרטיס לאותו הקורא לשבב המגעים), בקורא ביתי למחשב או כספונט, אין צורך ממשי בכלל להחליף את הכרטיס הקיים
כמו כן ראה כאן
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995553/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995301/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182976656/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
ההתנהלות של אגד מאוד דפוקה: קודם בוחרים בספק שסיפק כרטיסים ללא שבב, אחר כך משרד התחבורה מפריס לציבור קוראי כרטיסים לשבב בלבד, אחר כך עושים אפשרות טעינת חידוש חוזה בלבד דרך הכספונט המצ'וקמק (חוזה אחר רק דרך הזמנת טעינה), אחר כך מציבים בירושליים רק 400 עמדות טעינה כאשר רק 100 מקבלים מזומן, תוך כדי הפרסה לבתי העסק של אותו הקורא לשבב המגעים, מבטלים טעינה אצל נהג, ועושים עוגמת נפש לנוסעים עם קמפיין ההפחדות שכרטיס בלי שבב לא יפעל יותר כשזה לא כך, כי בעמדות הטעינה ובמסופי תיקוף השימוש הוא בטווח האפס
משום מה חשבתי שהרפורמה האחרונה בירושלים היא...
...שמפסיקים לכבד רב קו ללא צ'יפ (ועכשיו אני מבין שלא בכך מדובר).
תודה שהארת את עיניי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
והשטויות האלו.... "יתאפשרו דרכי הטענה ותשלום חדשות ומגוונות

משום מה חשבתי שהרפורמה האחרונה בירושלים היא...
...שמפסיקים לכבד רב קו ללא צ'יפ (ועכשיו אני מבין שלא בכך מדובר).
תודה שהארת את עיניי.
והשטויות האלו.... "יתאפשרו דרכי הטענה ותשלום חדשות ומגוונות
...לבעלי כרטיס רב-קו עם שבב חכם"

עאלעק חדשות ומגוונות, מדובר בטעינה בבתי העסק והכספונט המצ'וקמק. אם יהיו דרכים חדשות, סביר להניח שדרך הטעינה על ידי ה-NFC עדיין תישאר (אם לחסום את ה-NFC בכרטיס לשימוש כל דבר שאינו מתקף, כמו שעשו עם הנביגו בפריז אז לא יהיה ניתן להשתמש ביישום הרב-קו אונליין בטלפון), כי אם פתאום יחליטו להוציא כסף משלמי מיסים על מכרז החלפת כל מכונות הטעינה לאלו שמצריכים להכניס כרטיס עם שבב, אז זה שוב עוגמות לציבור.

דרכי תשלום חדשות כמו תשלום בהוראת קבע או כרטיס אשראי על נסיעות בצורה מרוכזת בסוף חודש לא ילך עם קליפסו בצורה ישירה, דבר שכזה ילך רק על ידי זיהוי הנוסע באזור האישי על פי פרטיו ומספר כרטיס הרב-קו (מתקף יקרא מספר כרטיס גם ללא חוזים למי שהסדיר תשלום כזה למספר כרטיסו ואז המתקף ירשום אשראי חובה לחשבון על פי נסיעותיו (ואז הנוסע ישלם אותם) כי המתקף כן מחובר לרשת אבל לא הכרטיס).
אבל דבר שכזה רלוונטי רק עבור מסלקה ארצית נורמלית וזיהוי כל כרטיס מונפק בשם מרכז שירות עם חוזים בשם מרכז שירות
ולזה לא חייב שבב, כי מדובר על תיקוף בולידטור שחייב להיות מהיר

------------
מציין שכדי ליישם את התיקון שהצעתי בסוף ההודעה הראשונה להודעת פתיח השירשור, ממש לא חייבים להחליף את כל המסופים הקיימים לאלו "של מרכז השירות", אלא מספיק רק לבצע שינוי בקבצי הגדרות של יישום המסוף, שירשום פעולות בשם מרכז השירות לכרטיס

לגבי הטענה (לפני שמישהו מפנה לזה לב בהתנגדות בלי לחשוב לעומק) שמפעילים צריכים את המודל הקיים כדי לדווח על טעינות בשמם כדי לקבל כסף נוסף ממשרד התחבורה על דיווחי כמות הטעינות שהם ביצעו, אז חשבתי גם על זה, זה יכול לעבור בקבצי הגדרות יישום המסוף במחוץ לתקן, כלומר פרטי החוזים בכרטיס הנוסע לא חייבים להיות מעורבים בזיהוי מפעיל החוזה לדיווח, אלא רק מסוף הטעינה אשר בנפרד מדווח למרכז שבוצעו X טעינות באותו המסוף שלו (מפעיל X) ביום בשם מרכז שירות, לזה לא חייב לרשום את דגל שייכות כל מפעיל שמכר את החוזה על ידי המסוף לכרטיס הנוסע לכל טעינה, מבחינת קליפסו לנוסע יירשם מפעיל מרכז שירות לחוזה בכרטיס (מבחינת נוסע מפעיל מרכז השירות יימכור חוזים ולא משנה אם רכשת כרטיס לשימוש ברכבת ממפעיל ברמת הגולן) כדי שהשירות למשתמש הקצה יהיה אחיד

כלומר, נניח
- הנוסע ניגש לעמדת כרטוס של הרכבת (מפעיל 2) (או עמדה קיימת של כל מפעיל אחר) וטוען חוזה, מתקף חוזה לטרום תיקוף וכו' (כי חיוב התיקוף בפועל בשם המפעיל בארועים נרשם בשער הכניסה לרציפים)
- עמדת הכרטוס/טעינה תרשום לכרטיס הנוסע לפעולה על ידה ובאירועים ולפרטים בחוזה הנטען בזיהוי מפעיל 1 מרכז שירות, הדבר גם ייאפשר טעינות חוזים עבור שימוש אצל מפעיל אחר, למשל לבצע חיפוש חוזים אחיד לטעינה (כפי שברב-קו אונליין) בעמדת טעינה של דן באר שבע (אותומטית או קופה מאויישת במרכזית ב"ש, לא משנה) גם אם החוזה שאתה רוצה הוא מראש חוזה תקופתי לצפון הרחוק כי כל החוזים יהיו שייכים למרכז שירות
- בלילה בעת תעבורת הדיווח למרכז על ידי המסוף (או ביניים בהפסקות), קובץ הדיווח נחתם על ידי המסוף שביצע את הטעינות ומועבר למרכז בשם המפעיל שאליו המסוף שייך
- המפעיל מקבל תוספת משכורת חודשית לכמות הטעינות שהיו על ידי המסוף על פי דיווחיו
- כלומר המסוף טעינה עדיין שייך למפעיל, אבל עבור הנוסע ולכרטיס אין שוני מפעילים לחוזים, שוני רק עבור אירועי מסוג תיקוף כדי לתת חיווי לנוסע אחר כך באיזו תחבורה הוא נסע אם הנוסע מעונין לקבל היסטוריית נסיעותיו, כי כרגע כל מי שרוצה לקבל פירוט כזה צריך לגשת לכל מפעיל בנפרד, כי תלות בחוזים על שם מפעיל. רישום הכל למרכז שירות יפתור את הדבר ויאפשר להוציא פירוט מאוחד. בנוסף אפשר לבטל את זמן ההמתנה לשחזור חוזים במקרה אובדן/גניבת כרטיס, כי אם מרכז השירות ישר מקבל את כל הדיווחים על חוזים בשמו, ונציגי על-הקו פועלים בשמו, אין צורך לחכות ימים לשחרור חוזה על ידי מפעיל אחר

- משום שבעבור הנוסע הטעינות בשם מרכז השירות, בהמשך אפשר לתת מידע מרוכז לנוסע עבור כל הפעולות בכרטיסו דרך אזור אישי באתר ניהול כרטיסו לאחר זיהוי פרטיו (כרטיס אישי משוייך לתעודה מזהה), אפשר לעשות כך שאחרי שכרטיס נסרק ברב-קו אונליין, אפשר יהיה להציג גם נסיעות ופעולות קודמות אשר לא על הכרטיס אלא הסתנכרנו ממרכז השירות
- ניהול פרופילים באותו אזור אישי, העלאת מסמכים, טעינה של הפרופיל בפועל בכל מסוף טעינה (כפי שעכשיו יש את ההזמנת חוזים במטרונית ורכבת, מכיוון שכל מסוף ירשום בשם מרכז שירות לכרטיס, לא יהיה משנה של מי המכונה) אם הכרטיס הנפיק גם "מרכז השירות" או בסריקת הכרטיס באתר או באפליקציה
- מפעיל מרכז שירות הינו המפתח להשלמת המסלקה הארצית לרב-קו (Ccyclist, איך נראה האזור האישי עם פירוט נסיעות של האויסטר? תמונה, אפשר לשים blur על זיהוי מידע אישי כמו רשימת תחנות העלייה/ירידה/מעבר אם זה מפריע להדליף איפה אתה גר, אבל שיהיה מובן בערך איך זה נראה, כולל שוני מפעילים לנסיעות (או ששם כולם על שם TFL?) )


*אשמח אם מי שקורא את כל זה, יעביר גם את זה לקשרים בארגונים ומשרד התחבורה
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת האויסטר לא דורשת התעסקות רבה כל-כך.

והשטויות האלו.... "יתאפשרו דרכי הטענה ותשלום חדשות ומגוונות
...לבעלי כרטיס רב-קו עם שבב חכם"

עאלעק חדשות ומגוונות, מדובר בטעינה בבתי העסק והכספונט המצ'וקמק. אם יהיו דרכים חדשות, סביר להניח שדרך הטעינה על ידי ה-NFC עדיין תישאר (אם לחסום את ה-NFC בכרטיס לשימוש כל דבר שאינו מתקף, כמו שעשו עם הנביגו בפריז אז לא יהיה ניתן להשתמש ביישום הרב-קו אונליין בטלפון), כי אם פתאום יחליטו להוציא כסף משלמי מיסים על מכרז החלפת כל מכונות הטעינה לאלו שמצריכים להכניס כרטיס עם שבב, אז זה שוב עוגמות לציבור.

דרכי תשלום חדשות כמו תשלום בהוראת קבע או כרטיס אשראי על נסיעות בצורה מרוכזת בסוף חודש לא ילך עם קליפסו בצורה ישירה, דבר שכזה ילך רק על ידי זיהוי הנוסע באזור האישי על פי פרטיו ומספר כרטיס הרב-קו (מתקף יקרא מספר כרטיס גם ללא חוזים למי שהסדיר תשלום כזה למספר כרטיסו ואז המתקף ירשום אשראי חובה לחשבון על פי נסיעותיו (ואז הנוסע ישלם אותם) כי המתקף כן מחובר לרשת אבל לא הכרטיס).
אבל דבר שכזה רלוונטי רק עבור מסלקה ארצית נורמלית וזיהוי כל כרטיס מונפק בשם מרכז שירות עם חוזים בשם מרכז שירות
ולזה לא חייב שבב, כי מדובר על תיקוף בולידטור שחייב להיות מהיר

------------
מציין שכדי ליישם את התיקון שהצעתי בסוף ההודעה הראשונה להודעת פתיח השירשור, ממש לא חייבים להחליף את כל המסופים הקיימים לאלו "של מרכז השירות", אלא מספיק רק לבצע שינוי בקבצי הגדרות של יישום המסוף, שירשום פעולות בשם מרכז השירות לכרטיס

לגבי הטענה (לפני שמישהו מפנה לזה לב בהתנגדות בלי לחשוב לעומק) שמפעילים צריכים את המודל הקיים כדי לדווח על טעינות בשמם כדי לקבל כסף נוסף ממשרד התחבורה על דיווחי כמות הטעינות שהם ביצעו, אז חשבתי גם על זה, זה יכול לעבור בקבצי הגדרות יישום המסוף במחוץ לתקן, כלומר פרטי החוזים בכרטיס הנוסע לא חייבים להיות מעורבים בזיהוי מפעיל החוזה לדיווח, אלא רק מסוף הטעינה אשר בנפרד מדווח למרכז שבוצעו X טעינות באותו המסוף שלו (מפעיל X) ביום בשם מרכז שירות, לזה לא חייב לרשום את דגל שייכות כל מפעיל שמכר את החוזה על ידי המסוף לכרטיס הנוסע לכל טעינה, מבחינת קליפסו לנוסע יירשם מפעיל מרכז שירות לחוזה בכרטיס (מבחינת נוסע מפעיל מרכז השירות יימכור חוזים ולא משנה אם רכשת כרטיס לשימוש ברכבת ממפעיל ברמת הגולן) כדי שהשירות למשתמש הקצה יהיה אחיד

כלומר, נניח
- הנוסע ניגש לעמדת כרטוס של הרכבת (מפעיל 2) (או עמדה קיימת של כל מפעיל אחר) וטוען חוזה, מתקף חוזה לטרום תיקוף וכו' (כי חיוב התיקוף בפועל בשם המפעיל בארועים נרשם בשער הכניסה לרציפים)
- עמדת הכרטוס/טעינה תרשום לכרטיס הנוסע לפעולה על ידה ובאירועים ולפרטים בחוזה הנטען בזיהוי מפעיל 1 מרכז שירות, הדבר גם ייאפשר טעינות חוזים עבור שימוש אצל מפעיל אחר, למשל לבצע חיפוש חוזים אחיד לטעינה (כפי שברב-קו אונליין) בעמדת טעינה של דן באר שבע (אותומטית או קופה מאויישת במרכזית ב"ש, לא משנה) גם אם החוזה שאתה רוצה הוא מראש חוזה תקופתי לצפון הרחוק כי כל החוזים יהיו שייכים למרכז שירות
- בלילה בעת תעבורת הדיווח למרכז על ידי המסוף (או ביניים בהפסקות), קובץ הדיווח נחתם על ידי המסוף שביצע את הטעינות ומועבר למרכז בשם המפעיל שאליו המסוף שייך
- המפעיל מקבל תוספת משכורת חודשית לכמות הטעינות שהיו על ידי המסוף על פי דיווחיו
- כלומר המסוף טעינה עדיין שייך למפעיל, אבל עבור הנוסע ולכרטיס אין שוני מפעילים לחוזים, שוני רק עבור אירועי מסוג תיקוף כדי לתת חיווי לנוסע אחר כך באיזו תחבורה הוא נסע אם הנוסע מעונין לקבל היסטוריית נסיעותיו, כי כרגע כל מי שרוצה לקבל פירוט כזה צריך לגשת לכל מפעיל בנפרד, כי תלות בחוזים על שם מפעיל. רישום הכל למרכז שירות יפתור את הדבר ויאפשר להוציא פירוט מאוחד. בנוסף אפשר לבטל את זמן ההמתנה לשחזור חוזים במקרה אובדן/גניבת כרטיס, כי אם מרכז השירות ישר מקבל את כל הדיווחים על חוזים בשמו, ונציגי על-הקו פועלים בשמו, אין צורך לחכות ימים לשחרור חוזה על ידי מפעיל אחר

- משום שבעבור הנוסע הטעינות בשם מרכז השירות, בהמשך אפשר לתת מידע מרוכז לנוסע עבור כל הפעולות בכרטיסו דרך אזור אישי באתר ניהול כרטיסו לאחר זיהוי פרטיו (כרטיס אישי משוייך לתעודה מזהה), אפשר לעשות כך שאחרי שכרטיס נסרק ברב-קו אונליין, אפשר יהיה להציג גם נסיעות ופעולות קודמות אשר לא על הכרטיס אלא הסתנכרנו ממרכז השירות
- ניהול פרופילים באותו אזור אישי, העלאת מסמכים, טעינה של הפרופיל בפועל בכל מסוף טעינה (כפי שעכשיו יש את ההזמנת חוזים במטרונית ורכבת, מכיוון שכל מסוף ירשום בשם מרכז שירות לכרטיס, לא יהיה משנה של מי המכונה) אם הכרטיס הנפיק גם "מרכז השירות" או בסריקת הכרטיס באתר או באפליקציה
- מפעיל מרכז שירות הינו המפתח להשלמת המסלקה הארצית לרב-קו (Ccyclist, איך נראה האזור האישי עם פירוט נסיעות של האויסטר? תמונה, אפשר לשים blur על זיהוי מידע אישי כמו רשימת תחנות העלייה/ירידה/מעבר אם זה מפריע להדליף איפה אתה גר, אבל שיהיה מובן בערך איך זה נראה, כולל שוני מפעילים לנסיעות (או ששם כולם על שם TFL?) )


*אשמח אם מי שקורא את כל זה, יעביר גם את זה לקשרים בארגונים ומשרד התחבורה
מערכת האויסטר לא דורשת התעסקות רבה כל-כך.
אם אתה על חוזה תקופתי תקבל איזו אזהרה שהתקופה מסתיימת על השערים לפני שאתה יוצא. אם אתה משתמש בערך צבור אז יש אלמנט שצריך לעקוב אחרי הערך בכרטיס אבל אפשר לתת ל TFL לגבות £5 מחשבון בנק כל פעם שאתה מגיע ליתרה של £5 אבל מי שלא רוצה או לא סומך עליהם צריך לוודא יתרה יכול לגשת למכונת כירטוס בכל תחנת תחתית או תחנות אחרות עם מוספים של TFL ולראות פירוט נסיעות אחרונות.
&nbsp
מבנה התעריפים עירוני מבוסס על טבעות תשלום וכפולות ישירות בין מחירים תקופתיים (שנתי, חודשי, שבועי, יומי מערך צבור) לפי טבלת אזורים. זה הרבה יותר פשוט ממבנה תעריפים בינעירוני וארצי וממש שאין את ההתעסקות הזו. כמו כן אין קבלות מודפסות באוטובוסים.
&nbsp
הערך הצבור נועד גם לבעלי כרטיס תקופתי כדי שיוכלו לצאת לאזורים אחרים מדי פעם. אם למשל אתה על כרטיס 1-3 ויוצא למשהו באזור 4 פעם-פעמיים בשבוע אז אתה משלם רק השלמה של כרטיס בודד מאזור 3 ל4 למחיר מהערך הצבור ולא כרטיס שלם, גם אם הנסיעה היא מאזור 1 לאזור 4.
&nbsp
כשנוגעים במכשיר שבתחנה אפשר לוודא מה היתרה או מה תוקף הכרטיס התקופתי ורק כשהיתרה לא נראית לך הגיונית (קורה, במיוחד במקרה שלי שכלל שיחוב אופניים ורכבת, קשה לערוב אחרי שברים) מתעסקים עם מסך הפירוט.
&nbsp
יש אתר אינטרנט אבל מעולם לא היה לי צורך בו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תוכל להרשם לאתר שם ולהראות איך הדבר נראה באזור האישי?

מערכת האויסטר לא דורשת התעסקות רבה כל-כך.
אם אתה על חוזה תקופתי תקבל איזו אזהרה שהתקופה מסתיימת על השערים לפני שאתה יוצא. אם אתה משתמש בערך צבור אז יש אלמנט שצריך לעקוב אחרי הערך בכרטיס אבל אפשר לתת ל TFL לגבות £5 מחשבון בנק כל פעם שאתה מגיע ליתרה של £5 אבל מי שלא רוצה או לא סומך עליהם צריך לוודא יתרה יכול לגשת למכונת כירטוס בכל תחנת תחתית או תחנות אחרות עם מוספים של TFL ולראות פירוט נסיעות אחרונות.
&nbsp
מבנה התעריפים עירוני מבוסס על טבעות תשלום וכפולות ישירות בין מחירים תקופתיים (שנתי, חודשי, שבועי, יומי מערך צבור) לפי טבלת אזורים. זה הרבה יותר פשוט ממבנה תעריפים בינעירוני וארצי וממש שאין את ההתעסקות הזו. כמו כן אין קבלות מודפסות באוטובוסים.
&nbsp
הערך הצבור נועד גם לבעלי כרטיס תקופתי כדי שיוכלו לצאת לאזורים אחרים מדי פעם. אם למשל אתה על כרטיס 1-3 ויוצא למשהו באזור 4 פעם-פעמיים בשבוע אז אתה משלם רק השלמה של כרטיס בודד מאזור 3 ל4 למחיר מהערך הצבור ולא כרטיס שלם, גם אם הנסיעה היא מאזור 1 לאזור 4.
&nbsp
כשנוגעים במכשיר שבתחנה אפשר לוודא מה היתרה או מה תוקף הכרטיס התקופתי ורק כשהיתרה לא נראית לך הגיונית (קורה, במיוחד במקרה שלי שכלל שיחוב אופניים ורכבת, קשה לערוב אחרי שברים) מתעסקים עם מסך הפירוט.
&nbsp
יש אתר אינטרנט אבל מעולם לא היה לי צורך בו.
תוכל להרשם לאתר שם ולהראות איך הדבר נראה באזור האישי?
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לגגל תמונות עם הביטוי oyster customer screen

תוכל להרשם לאתר שם ולהראות איך הדבר נראה באזור האישי?
אפשר לגגל תמונות עם הביטוי oyster customer screen
הנה המסך שעולה כששמים כרטיס על מסך מכונת הכירטוס
&nbsp
https://goo.gl/images/sQ13zc
&nbsp
הכרטיס שלי הוא כרטיס מבוגר ולכן אין בו שום מידע של פרופיל הנחה. אין בבריטניה מספרי זהות לדרוש בעת הוצאת הכרטיס. הכל הרבה יותר פשוט מהמערכת בארץ. מי שצריך פרופיל הנחה צריך להתעסק מול מערכת אחת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
התכוונתי לזה:

אפשר לגגל תמונות עם הביטוי oyster customer screen
הנה המסך שעולה כששמים כרטיס על מסך מכונת הכירטוס
&nbsp
https://goo.gl/images/sQ13zc
&nbsp
הכרטיס שלי הוא כרטיס מבוגר ולכן אין בו שום מידע של פרופיל הנחה. אין בבריטניה מספרי זהות לדרוש בעת הוצאת הכרטיס. הכל הרבה יותר פשוט מהמערכת בארץ. מי שצריך פרופיל הנחה צריך להתעסק מול מערכת אחת.
התכוונתי לזה:
https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/link/0004.do ומראה דף פירוט הנסיעות (אפשר ל-blur מידע חסוי כמו תחנות כניסה/יציאה מדויקות, אבל להציג את סוג התחבורה/מפעיל ודברים כאלו אם יש (זיהוי נפרד עבור אוטובוס, רכבת, תחתית...), וסוגי הפעולות שניתן לבצע אונליין בחשבון)

אם יש זיהוי ברור של סוג תחבורה ומפעילים, אז זה בערך דוגמא למה שאני מציע פה: מערכת אחידה להנפקות וטעינת סוגי כרטיסים (חוזים) (קרי "חברת הרב-קו") ורק התיקוף מזהה מפעילים בנפרד
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי סגור לתחזוקה הלילה. אנסה. מבחינת הנוסע רק ברכבת יש מפע

התכוונתי לזה:
https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/link/0004.do ומראה דף פירוט הנסיעות (אפשר ל-blur מידע חסוי כמו תחנות כניסה/יציאה מדויקות, אבל להציג את סוג התחבורה/מפעיל ודברים כאלו אם יש (זיהוי נפרד עבור אוטובוס, רכבת, תחתית...), וסוגי הפעולות שניתן לבצע אונליין בחשבון)

אם יש זיהוי ברור של סוג תחבורה ומפעילים, אז זה בערך דוגמא למה שאני מציע פה: מערכת אחידה להנפקות וטעינת סוגי כרטיסים (חוזים) (קרי "חברת הרב-קו") ורק התיקוף מזהה מפעילים בנפרד
לצערי סגור לתחזוקה הלילה. אנסה. מבחינת הנוסע רק ברכבת יש מפע
במערכת הרכבות הארצית (והפרברית) יש מיתוג מפעילים (הגבייה בעיר דרך מערכת האויסטר ושיטת התשלום שלה) אך אתפלא אם כתוב יותר מ National Rail. במערכת האוטובוסים יש צביעה אדומה אחידה וגם אם יש לוגו מפעיל מדובר בהפעלה ישירה מטעם TFL ולא מטעם החברות עצמן אז מרבית הנוסעים לא מודעים לזהות מפעילת האוטובוסים בקווים בהם הם משתמשים. הכירטוס אחיד.
&nbsp
באוטובוסים הלונדוניים יש מחיר אחיד של פאונד וחצי באויסטר לכל נסיעה בתחום העיר ללא קשר לאורכה. יש להדגיש שרוב נסיעות האוטובוס הן משלימות או איטיות משמעותית בהשוואה למערכת המסילתית.
&nbsp
אם אני זוכר נכון דף הפירוט יגיד מאיפה לאיפה נסעת כולל זמני כניסה ויציאה מהמערכת ומה הכרטיס התקופתי האחרון שהיה לך.
&nbsp
ההתחשבנות בין TFL למערכות השונות השייכות לה - התחתית, ה DLR, האוברגראונד והרק"ל של קרוידן היא פנים ארגונית. ההתחשבנות שלה מול חברות האוטובוס היא כשל מזמין מול קבלן ביצוע. ההתחשבנות שלה מול חברות הרכבת עוברת דרך מנגנון תשלום עירוני באויסטר לקווי הרכבת שבתחום העיר (בתחילת דרכו של האויסטר הערך הצבור היה קביל רק במספר קווים מצומצם בעיר עד לשידרוג מכונות התשלום והצבת ולידטורים של האויסטר לכמיסה ויציאה. כמו כן במערכת הנייר חברות הרכבת משתתפות בשיטת כירטוס אחידה של National Rail ולא מפעילות תשלום נפרד אם כי יש להם כרטיסים חכמים נפרדים שאין לי כוונה להשיג עד שיהיה אפשר לטעון כרטיס יומי שכולל גם רכבת ללונדון וגם כרטיס יומי בעיר כפי שיש במערכת הנייר. כרטיס תקופתי תקף מול כל האמצעים האוטובוסיים והמסילתיים בעיר למעט מחלקות ראשונות ברכבות בינעירוניות, רכבות האקספרס לשדות התעופה והקו המהיר 300 קמ"ש מסט' פנקרס שלכולם מחירים אחרים.
&nbsp
באף שלב הנוסע בלונדון לא רואה את התשלום למפעילה הספציפית או ההתפלגות. ההתחשבנות נעשית בין החברות ולא מול הלקוח, תוך התבססות על מספרי תיקופים.

 

Ccyclist

Well-known member
נכנסתי, אין הרבה פירוט, שומרים רק 8 שבועות אחורה ואני בספרד

לצערי סגור לתחזוקה הלילה. אנסה. מבחינת הנוסע רק ברכבת יש מפע
במערכת הרכבות הארצית (והפרברית) יש מיתוג מפעילים (הגבייה בעיר דרך מערכת האויסטר ושיטת התשלום שלה) אך אתפלא אם כתוב יותר מ National Rail. במערכת האוטובוסים יש צביעה אדומה אחידה וגם אם יש לוגו מפעיל מדובר בהפעלה ישירה מטעם TFL ולא מטעם החברות עצמן אז מרבית הנוסעים לא מודעים לזהות מפעילת האוטובוסים בקווים בהם הם משתמשים. הכירטוס אחיד.
&nbsp
באוטובוסים הלונדוניים יש מחיר אחיד של פאונד וחצי באויסטר לכל נסיעה בתחום העיר ללא קשר לאורכה. יש להדגיש שרוב נסיעות האוטובוס הן משלימות או איטיות משמעותית בהשוואה למערכת המסילתית.
&nbsp
אם אני זוכר נכון דף הפירוט יגיד מאיפה לאיפה נסעת כולל זמני כניסה ויציאה מהמערכת ומה הכרטיס התקופתי האחרון שהיה לך.
&nbsp
ההתחשבנות בין TFL למערכות השונות השייכות לה - התחתית, ה DLR, האוברגראונד והרק"ל של קרוידן היא פנים ארגונית. ההתחשבנות שלה מול חברות האוטובוס היא כשל מזמין מול קבלן ביצוע. ההתחשבנות שלה מול חברות הרכבת עוברת דרך מנגנון תשלום עירוני באויסטר לקווי הרכבת שבתחום העיר (בתחילת דרכו של האויסטר הערך הצבור היה קביל רק במספר קווים מצומצם בעיר עד לשידרוג מכונות התשלום והצבת ולידטורים של האויסטר לכמיסה ויציאה. כמו כן במערכת הנייר חברות הרכבת משתתפות בשיטת כירטוס אחידה של National Rail ולא מפעילות תשלום נפרד אם כי יש להם כרטיסים חכמים נפרדים שאין לי כוונה להשיג עד שיהיה אפשר לטעון כרטיס יומי שכולל גם רכבת ללונדון וגם כרטיס יומי בעיר כפי שיש במערכת הנייר. כרטיס תקופתי תקף מול כל האמצעים האוטובוסיים והמסילתיים בעיר למעט מחלקות ראשונות ברכבות בינעירוניות, רכבות האקספרס לשדות התעופה והקו המהיר 300 קמ"ש מסט' פנקרס שלכולם מחירים אחרים.
&nbsp
באף שלב הנוסע בלונדון לא רואה את התשלום למפעילה הספציפית או ההתפלגות. ההתחשבנות נעשית בין החברות ולא מול הלקוח, תוך התבססות על מספרי תיקופים.
נכנסתי, אין הרבה פירוט, שומרים רק 8 שבועות אחורה ואני בספרד
אולי אשלח איזה פירוט באפריל.
&nbsp
לגבי האזהרה שמדובר בכרטיס דור ראשון: יש אפשרות לבקש שיעבירו את היתרה וישלחו את הכרטיס החדש בדואר. כך הישר מהאתר לבית ללא צורך בבירוקרטיה מעבר לכניסה לחשבון. בלי סיפורים של עמדה של מפעילה X, מסמכים מזהים (יתכן שהם דרושים להוכחת גיל זכאות להנחה ומעמד סטודנט) ושאר ירקות.
&nbsp
אני לא בטוח מה הפואנטה בהוספת כרטיסי אשראי מגע לחשבון אויסטר. יתכן שזה אמצעי נגד התנגשות בין צ'יפים שונים. לפי הדף שנפתח לא נראה שיש אפשרות לטעון כרטיסים תקופתיים לכרטיסים אלו.
&nbsp
כאמור כל ההתחשבנות נעשית ברמה הממסדית ולא ברמת הנוסע עצמו ולכן אין את מרכיב הסליקה למפעילות שונות שקריטי למערכת הקיימת בארץ.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה