לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
שתי שאלות לגבי רב קו עם צ'יפ
היי, אשמח לשאול שתי שאלות קטנות:
- לאור השינויים בירושלים פירסמו באתר של אגד שאפשר להגיע לאחת מכמה עמדות ירושלמיות ולהחליף לרב קו עם צ'יפ.
האם אפשר לבצע את ההחלפה בכל עיר ועם כל מפעילה (וכמובן לשמור על החוזים)?
ספציפית, יש לי רב קו של אגד (ללא צ'יפ), ונוח לי להגיע דווקא לעמדה של רכבת ישראל בתל אביב.
- אני זוכר שפעם היו בעיות מכך שלאדם יש רב קו של מפעיל X, הוא קונה חוזה ממפעיל Y ונוסע בקו של מפעיל Z.
האם זה עדיין המצב?
תודה רבה ושבת שלום
לצערי כן, כך עדיין המצב, אם אתה מחליף מנפיק, צריך
או שהערך הצבור יוטען בשם רכבת ישראל (לטעון לכרטיס הקיים במכונה של הרכבת מעל היתרה הקיימת) כדי שהרכבת תוכל להעבירו לכרטיס חדש שלה במקום ומיד
לגבי קיומן של חוזים אחרים ממפעיל אחר בכרטיס, הדבר הולך כפי שבמהלך שחזור חוזים, שחוזה של מפעיל אחר "מועבר" למספר כרטיס החדש ברשימה ירוקה, אבל כדי לבצע את הטעינה בפועל, צריך להגיע שוב לעמדה לאחר 3 ימים כדי לטעונו לכרטיס החדש, כי לוקח זמן לקבל מהמפעיל האחר שחרור חוזה עד שכל שימושי החוזה ייסתנכרנו מהדיווחים שהולידטורים מעבירים
אם צריך להעביר מיד, אז הדרך היא או לבקש החזר כספי או העברה
ורק ממפעיל שאליו משויך החוזה, כי כל אחד יכול לטפל רק בחוזה שלו במיידי
רק לגבי החלק של "נוסע עם חוזה של מפעיל Y על קו של מפעיל Z" אין בעיה, כלומר לא משנה היכן הוטען החוזה ושל מי הכרטיס אם החוזה תקף בתחבורה Z באשכול זה (!) - כלומר אך ורק לצרכי
תיקוף נסיעה!
טיפול מיידי ברשומות חוזים יכול לבצע רק המפעיל שטען אותו, אז יוצא שאם יש לך ערך צבור של אגד, ואתה רוצה להעביר לכרטיס אחר של רכבת ישראל או לקבל החזר כספי כדי לטעון את זה לכרטיס האחר בעצמך, מרכבת ישראל, אז אתה צריך "לצבוע" את החוזה של אגד בצבע רכבת ישראל על ידי טעינת ₪30 נוספים ברכבת, ורק אז לבקש החזר על כל היתרה
שזה בעייתי לצבוע במקרה של אם פג לך פרופיל, כי לא ניתן לצבוע חוזה כלוא, אז צריך להגיע לעמדה של המפעיל של החוזה הכלוא כדי לעשות המרות*
*או לבד ברב-קו אונליין - לא ניסיתי, אבל כנראה לפעולה זו כפי שהכספונט, בוחר בעצמו מפעיל כלשהו בעבור חוזה היעד ההמרה, יש מישהו שניסה את זה? של מי היו החוזים המפוצלים ולאיזה מפעיל נרשם החוזה הערך הצבור המאוחד?!!
יתר מכך,
שינוי פרופילים (רישום רשומת סביבה ראשית- Environment) מבצע רק המפעיל המנפיק כרטיס או מפעיל אחר
באישור של המפעיל המנפיק בלבד**
אז יוצא ככה: אם יש לך כרטיס שהנפיק אגד, ואתה רוצה פרופיל סטודנט מרכבת ישראל על סמך כך שהם מקבלים תעודת הנדסאי כאסמכתא, אבל מפעילים אחרים לא מקבלים את זה (לא מצאתי מידע בדבר מהמפעילים האחרים) אז אתה ניגש לרכבת, מבקש פרופיל, ונאמר לך שאי אפשר כי הכרטיס לא שלהם, ו... תלוי בהכשרת הפקיד, יש אלו שלא יודעים לעשות את זה ולכן שולחים אותך לעזאזל! - מוציאים לך טופס החתמה למפעיל המנפיק להחתמה על ידי אגד אשר בו כתוב בערך ככה "רכבת ישראל מעונינת לשנות פרופיל על סמך נהלי ההטבות שלהם, אבל הכרטיס הוא שלכם, להתיר? כן/לא , חתימה, חותמת", אז אגד חותם לך, אבל לא משנה לך פרופיל במקום גם אם הוא יכול, כי תעודת הנדסאי לא מוכרת לו, אז אתה חוזר לעמדה של הרכבת עם הטופס החתום, ורק אז הרכבת משנה לך פרופיל לכרטיס של המנפיק שהחתים את הטופס
ואז אתה צריך עדיין להתרוצץ חצי ארץ אם וכאשר הערך הצבור שהטענת לפני שינוי הפרופיל שייך לנניח נתיב אקספרס (מזכיר המנפיק כרטיס למשל אגד), אז אין לך ברירה אלא לטעון ערך צבור סטודנטי מהרכבת לרשומה חדשה, לנסוע לעמדה של נתיב אקספרס, לטעון שוב ערך צבור שלהם מעל היתרה של הפרופיל החדש שטענת ברכבת, ולבקש מהם מיזוג יתרות או החזר כספי מהערך הצבור הכלוא הרגיל, וכל זה אחרי שהתרוצצת כדי לשנות פרופיל, תתרוצץ גם כדי לתקן חוזים. יתר מכך, לאזרחים ותיקים נחסם פרופיל הרגיל ביום ההולדת שלהם שבו הם הופכים לאזרח ותיק, אז הם צריכים להתרוצץ כדי לעשות פרופיל אזרח ותיק ואז גם כדי להעביר חוזים (גם התקופתיים) כפי שמפורט
**מישהו ניסה לעשות פרופיל ברב-קו אונליין? אם כן, השאלות:
של מי הכרטיס? ולאיזה מפעיל השתייך אירוע ההנפקה/שינוי פרופיל?!!
עכשיו לתמונה נכנס האיום לבטל נסיעה בודדת במזומן, לפני שעושים את זה, חייבים לוודא שכל זה מתוקן, כי כך אתה נתקע ללא יכולת לנסוע בזמן שאתה או שיש לך חוזים של מפעיל אחר ופג לך או חודש לך פרופיל!
תוכנית התיקון:
- רישום כל ההנפקות של כל כרטיס חדש על שם מרכז השירות (מפעיל 1) בלבד, החלפה הדרגתית של כל כרטיס של מפעיל מנפיק X לכרטיס של מרכז שירות
- רישום כל החוזים על שם מרכז השירות ("חברת הרב-קו"), הפעלת כל החוזים כתקפים בתחבורה הרלוונטית לחוזה (כרגע אומנם מפעיל מרכז שירות קיים אבל חוזים בשמו לא תקפים לשום תחבורה), כלומר רק מרכז השירות היחיד יימכור חוזים (ורק אז הכספונט יהיה רלוונטי כי בוחר מפעיל כלשהו בעצמו, שיבחר מרכז שירות)
- כל השירות המאוייש וטעינות חוזים בכל מסוף אוטומטי ואינטרנטי יהיה לשם מרכז השירות
- שינוי פרופילים יתבצע גם בשם מרכז השירות
- נציגי "על הקו" יפעלו בשם מרכז השירות לכל הפעולות על ידם
- זיהוי כל מפעיל בנפרד חייב להשאר עבור פעולות תיקוף חוזה/טרום טיקוף/ביטול טרום תיקוף/ביטול תיקוף/יציאה בלבד, כלומר רק לרשומות אירועים בכרטיס
- הנפקה, שינוי פרופיל וטעינות חוזה ירשמו בשם מרכז השירות בלבד