משרוקית פה ברכבת - לשם מה, ולמה זה מגיע לנו?

מצב
הנושא נעול.

Citizen Y

New member
משרוקית פה ברכבת - לשם מה, ולמה זה מגיע לנו?


משרוקית פה ברכבת - לשם מה, ולמה זה מגיע לנו?

לעיתים כשאני יורד מהרכבת או מחכה לעלות, עובדי הרכבת חמושים במשרוקיות מפיקים קול מחריש אוזניים ממש על ידי. פשוט להנות מהדרך, ואז בסוף שלה להתחרש.

אני חושב שהם משתמשים במשרוקית כדי לסמן משהו לעובד אחר בהקשר לדלתות, אך לא נראה שזה מקרה חירום אלא סתם נוהל גרוע.

למה זה קיים? מאיפה הביאו את המנהג הזה, לא זכור לי שנאלצתי לסבול רעש כזה במדינות אחרות. לא שמעו על אוזניה? עבורי זה מפגע רעש נוראי
 

25306yosef

New member
אם כבר אתה מלין על מפגע רעש נוראי...

משרוקית פה ברכבת - לשם מה, ולמה זה מגיע לנו?

לעיתים כשאני יורד מהרכבת או מחכה לעלות, עובדי הרכבת חמושים במשרוקיות מפיקים קול מחריש אוזניים ממש על ידי. פשוט להנות מהדרך, ואז בסוף שלה להתחרש.

אני חושב שהם משתמשים במשרוקית כדי לסמן משהו לעובד אחר בהקשר לדלתות, אך לא נראה שזה מקרה חירום אלא סתם נוהל גרוע.

למה זה קיים? מאיפה הביאו את המנהג הזה, לא זכור לי שנאלצתי לסבול רעש כזה במדינות אחרות. לא שמעו על אוזניה? עבורי זה מפגע רעש נוראי
אם כבר אתה מלין על מפגע רעש נוראי...
אז אומר שמפגע רעש איום ונורא יש בכל פעם כשעובר בכביש אמבולנס עם סירנה. אני אדם רגיש מאוד ולא יכול לסבול רעשים מיותרים ובלתי יעילים, לכן אני נאלץ לסתום את האוזניים כל פעם על מנת להפחית את עוצמת הרעש הבלתי נסבל של האמבולנס.

רעש המשרוקית של מנהל התחנה המסמן לפקח הרכבת שאפשר להוציא את הרכבת, הוא קצר ביותר וגם סביל. האם אתה רוצה לומר שרעש המשרוקית מפריע לך אך רעש האמבולנס אינו מפריע לך כלל?

הנוהל הזה של שימוש במשרוקית ע"י מנהל התחנה לצורך הוצאת רכבת מהתחנה, קיים כבר שנים רבות ועוד מלפני שהחל השימוש במכשירי קשר אלקטרוניים ומסתבר שהוא יעיל ביותר גם כיום לצורך העברת מסרים ממנהל התחנה לפקח של הרכבת. ומסתבר שגם כיום הוא יעיל הרבה יותר משימוש במכשירי קשר אלקטרוניים למיניהם ועל אחת כמה וכמה כאשר המסר המועבר אינו סודי ואין כל סיבה שהוא יהיה סודי.
 

Citizen Y

New member
מנהל? עושה את זה אדם שירד מהקרון וישר לאוזן שלי

אם כבר אתה מלין על מפגע רעש נוראי...
אז אומר שמפגע רעש איום ונורא יש בכל פעם כשעובר בכביש אמבולנס עם סירנה. אני אדם רגיש מאוד ולא יכול לסבול רעשים מיותרים ובלתי יעילים, לכן אני נאלץ לסתום את האוזניים כל פעם על מנת להפחית את עוצמת הרעש הבלתי נסבל של האמבולנס.

רעש המשרוקית של מנהל התחנה המסמן לפקח הרכבת שאפשר להוציא את הרכבת, הוא קצר ביותר וגם סביל. האם אתה רוצה לומר שרעש המשרוקית מפריע לך אך רעש האמבולנס אינו מפריע לך כלל?

הנוהל הזה של שימוש במשרוקית ע"י מנהל התחנה לצורך הוצאת רכבת מהתחנה, קיים כבר שנים רבות ועוד מלפני שהחל השימוש במכשירי קשר אלקטרוניים ומסתבר שהוא יעיל ביותר גם כיום לצורך העברת מסרים ממנהל התחנה לפקח של הרכבת. ומסתבר שגם כיום הוא יעיל הרבה יותר משימוש במכשירי קשר אלקטרוניים למיניהם ועל אחת כמה וכמה כאשר המסר המועבר אינו סודי ואין כל סיבה שהוא יהיה סודי.
מנהל? עושה את זה אדם שירד מהקרון וישר לאוזן שלי
כאשר נושפים חזק במשרוקית כזאת ונמצאים ליד אנשים, זה משמיע רעש צורם וחזק יותר מאמבולנס בכביש- זה ממש ליד האוזן.אין מה להשוות

אין מקום ברציף עמוס למכשיר קשר פרימיטיבי כזה בווליום כזה
 
הפקחים שורקים לעיתים כאשר הם מבחינים (...)

מנהל? עושה את זה אדם שירד מהקרון וישר לאוזן שלי
כאשר נושפים חזק במשרוקית כזאת ונמצאים ליד אנשים, זה משמיע רעש צורם וחזק יותר מאמבולנס בכביש- זה ממש ליד האוזן.אין מה להשוות

אין מקום ברציף עמוס למכשיר קשר פרימיטיבי כזה בווליום כזה
הפקחים שורקים לעיתים כאשר הם מבחינים (...)
(...) באדם המחזיק את הדלת על מנת לעכב את הרכבת או דברים מהסוג הזה.
 

Citizen Y

New member
יש משרוקיות שלא מאפשרות עוצמות חזקות

הפקחים שורקים לעיתים כאשר הם מבחינים (...)
(...) באדם המחזיק את הדלת על מנת לעכב את הרכבת או דברים מהסוג הזה.
יש משרוקיות שלא מאפשרות עוצמות חזקות
אולי זה הפתרון, עם "רענון נהלים" איפה ומתי לשרוק
 
אמבולנס זה מקרה חירום. פה זה דבר שבשגרה ומאוד לא נעים

אם כבר אתה מלין על מפגע רעש נוראי...
אז אומר שמפגע רעש איום ונורא יש בכל פעם כשעובר בכביש אמבולנס עם סירנה. אני אדם רגיש מאוד ולא יכול לסבול רעשים מיותרים ובלתי יעילים, לכן אני נאלץ לסתום את האוזניים כל פעם על מנת להפחית את עוצמת הרעש הבלתי נסבל של האמבולנס.

רעש המשרוקית של מנהל התחנה המסמן לפקח הרכבת שאפשר להוציא את הרכבת, הוא קצר ביותר וגם סביל. האם אתה רוצה לומר שרעש המשרוקית מפריע לך אך רעש האמבולנס אינו מפריע לך כלל?

הנוהל הזה של שימוש במשרוקית ע"י מנהל התחנה לצורך הוצאת רכבת מהתחנה, קיים כבר שנים רבות ועוד מלפני שהחל השימוש במכשירי קשר אלקטרוניים ומסתבר שהוא יעיל ביותר גם כיום לצורך העברת מסרים ממנהל התחנה לפקח של הרכבת. ומסתבר שגם כיום הוא יעיל הרבה יותר משימוש במכשירי קשר אלקטרוניים למיניהם ועל אחת כמה וכמה כאשר המסר המועבר אינו סודי ואין כל סיבה שהוא יהיה סודי.
אמבולנס זה מקרה חירום. פה זה דבר שבשגרה ומאוד לא נעים
לדעתי זה ממש נורא.
זה כאילו לזרז את האנשים שיעלו לרכבת כדי שהיא תיסע.
באושוויץ חיכו ליהודים עם משרוקיות.
פה אפשר להסתדר בלי. זה רעש ממש לא נעים.
יש אנשים שיש להם טיניטוס (צפצופים באוזניים) ו/או היפר אקוזיס (רעשים נשמעים חזק מכפי שהם באמת) שהם יכולים לסבול ימים אחרי חשיפה לרעש כזה.
 

down und

New member
"טוב" שלא נסחפת וישר הגעת למחוזות הנאציזם

אמבולנס זה מקרה חירום. פה זה דבר שבשגרה ומאוד לא נעים
לדעתי זה ממש נורא.
זה כאילו לזרז את האנשים שיעלו לרכבת כדי שהיא תיסע.
באושוויץ חיכו ליהודים עם משרוקיות.
פה אפשר להסתדר בלי. זה רעש ממש לא נעים.
יש אנשים שיש להם טיניטוס (צפצופים באוזניים) ו/או היפר אקוזיס (רעשים נשמעים חזק מכפי שהם באמת) שהם יכולים לסבול ימים אחרי חשיפה לרעש כזה.
"טוב" שלא נסחפת וישר הגעת למחוזות הנאציזם
צפצוף של מכוניות ברחוב, ויש מאות כאלו רק במרכז של עיר אחת במשך שעה
הוא הרבה יותר חזק מהשריקה הזו.
ומתוך מאות האנשים שיורדים/עולים לרכבת, הרוב המוחץ ממש לא עומד בצמוד
לאדם ששורק במשרוקית.
 

alantan

New member
שלא נדבר אפילו על אופנועים...

"טוב" שלא נסחפת וישר הגעת למחוזות הנאציזם
צפצוף של מכוניות ברחוב, ויש מאות כאלו רק במרכז של עיר אחת במשך שעה
הוא הרבה יותר חזק מהשריקה הזו.
ומתוך מאות האנשים שיורדים/עולים לרכבת, הרוב המוחץ ממש לא עומד בצמוד
לאדם ששורק במשרוקית.
שלא נדבר אפילו על אופנועים...
 
צפצוף מכוניות הוא גם נורא. רק במדינתינו הלבנטינית

"טוב" שלא נסחפת וישר הגעת למחוזות הנאציזם
צפצוף של מכוניות ברחוב, ויש מאות כאלו רק במרכז של עיר אחת במשך שעה
הוא הרבה יותר חזק מהשריקה הזו.
ומתוך מאות האנשים שיורדים/עולים לרכבת, הרוב המוחץ ממש לא עומד בצמוד
לאדם ששורק במשרוקית.
צפצוף מכוניות הוא גם נורא. רק במדינתינו הלבנטינית
מצפצפים ככה.
תעמוד לך בברלין בצומת דרכים, אתה יכול לעמוד עד הערב ולא תשמע צפצוף.
מי שלא מעודכן כמה ישראלים יש שם...כל חודש מגיעים עוד מטובי בנינו.
&nbsp
&nbsp
 

iritilan

New member
הצפירות הן באמת בלתי נסבלות

צפצוף מכוניות הוא גם נורא. רק במדינתינו הלבנטינית
מצפצפים ככה.
תעמוד לך בברלין בצומת דרכים, אתה יכול לעמוד עד הערב ולא תשמע צפצוף.
מי שלא מעודכן כמה ישראלים יש שם...כל חודש מגיעים עוד מטובי בנינו.
&nbsp
&nbsp
הצפירות הן באמת בלתי נסבלות
לא מובן למה נהגים חושבים שאם יצפצפו, אז הם יתקדמו יותר מהר. חבל שאי אפשר לצרף מבחן 'התחשבות באחרים' לטסט. תקף להרבה תחומים, לא רק לעניין הצפירות.
 

down und

New member
את טועה בגדול לגבי האמירה שהם חושבים שיתקדמו מהר

הצפירות הן באמת בלתי נסבלות
לא מובן למה נהגים חושבים שאם יצפצפו, אז הם יתקדמו יותר מהר. חבל שאי אפשר לצרף מבחן 'התחשבות באחרים' לטסט. תקף להרבה תחומים, לא רק לעניין הצפירות.
את טועה בגדול לגבי האמירה שהם חושבים שיתקדמו מהר
יותר אם יצפרו.
במעל ל-85% מהמקרים הם אכן כן יתקדמו מהר יותר אם יצפרו.
בעיקר כי יש המון שחולמים או משתמשים בסלולרי כשיש אור אדום
והם לא שמים לב שהתחלף לירוק.
בהרבה מאוד מקרים זה הגבול בין לעבור בירוק הראשון לבין להשאר למחזור
הבא של הירוק, שמגיע, בד"כ (במיוחד אם המכונית של החולם היא בקטע שבו יש
ירוק קצר יחסית) רק אחרי דקה וחצי או שתי דקות.
כלומר אם אני מכונית חמישית מהצומת, יש 4 לפני, והירוק מספיק ל-6 או 7 מכוניות אם יש זמן תגובה זריז של הנהג/ת
אבל מתוך ה-4 שלפני אחד חלם והשניה גלשה בפייסבוק ולא שמו לב, אם לא יצפרו
להם הם ימשיכו לא לשים לב.
דבר זה, אי שימת לבם, תגרום לזה שאני אעבור רק במחזור הבא של הירוק.

בנסיעה בעיר גדולה, זה עלול להיות לא רק בצומת אחד אלא בלפחות 3 צמתים מרומזרים.
ככה שבהחלט תוספת הזמן אם איש לא היה מצפצף היא לפחות 4.5 דקות.
 

iritilan

New member
ממש לא

את טועה בגדול לגבי האמירה שהם חושבים שיתקדמו מהר
יותר אם יצפרו.
במעל ל-85% מהמקרים הם אכן כן יתקדמו מהר יותר אם יצפרו.
בעיקר כי יש המון שחולמים או משתמשים בסלולרי כשיש אור אדום
והם לא שמים לב שהתחלף לירוק.
בהרבה מאוד מקרים זה הגבול בין לעבור בירוק הראשון לבין להשאר למחזור
הבא של הירוק, שמגיע, בד"כ (במיוחד אם המכונית של החולם היא בקטע שבו יש
ירוק קצר יחסית) רק אחרי דקה וחצי או שתי דקות.
כלומר אם אני מכונית חמישית מהצומת, יש 4 לפני, והירוק מספיק ל-6 או 7 מכוניות אם יש זמן תגובה זריז של הנהג/ת
אבל מתוך ה-4 שלפני אחד חלם והשניה גלשה בפייסבוק ולא שמו לב, אם לא יצפרו
להם הם ימשיכו לא לשים לב.
דבר זה, אי שימת לבם, תגרום לזה שאני אעבור רק במחזור הבא של הירוק.

בנסיעה בעיר גדולה, זה עלול להיות לא רק בצומת אחד אלא בלפחות 3 צמתים מרומזרים.
ככה שבהחלט תוספת הזמן אם איש לא היה מצפצף היא לפחות 4.5 דקות.
ממש לא
במקרים רבים הצפירות הן כאשר ממילא הנהג שלפני לא יכול להתקדם - כי הכביש חסום, הצומת חסום, הנהג שלפני עצר עבור הולכי רגל.. וכו'.
אני גרה ברחוב די קטן, בלי רמזורים ובגלל שהרחוב קטן אז לפעמים התנועה מתערכת כי רכב קצת גדול יותר מתקשה לנוע/לפנות או כל סיבה אחרת וכמובן אנשים צופרים שוב ושוב. לשם מה מה? זה לא מועיל לאף אחד ורק מהווה מטרד רציני לכל הסביבה.
בכל מקרה צפירה נועדה למקרי חירום, למניעת תאונה ולא לכל מקרה שלמישהו אין סבלנות לחכות כמה שניות ומתעקש להטריד את כל הסביבה בגלל זה.
 

down und

New member
לא ממש כן ולא ממש לא

ממש לא
במקרים רבים הצפירות הן כאשר ממילא הנהג שלפני לא יכול להתקדם - כי הכביש חסום, הצומת חסום, הנהג שלפני עצר עבור הולכי רגל.. וכו'.
אני גרה ברחוב די קטן, בלי רמזורים ובגלל שהרחוב קטן אז לפעמים התנועה מתערכת כי רכב קצת גדול יותר מתקשה לנוע/לפנות או כל סיבה אחרת וכמובן אנשים צופרים שוב ושוב. לשם מה מה? זה לא מועיל לאף אחד ורק מהווה מטרד רציני לכל הסביבה.
בכל מקרה צפירה נועדה למקרי חירום, למניעת תאונה ולא לכל מקרה שלמישהו אין סבלנות לחכות כמה שניות ומתעקש להטריד את כל הסביבה בגלל זה.
לא ממש כן ולא ממש לא
יש ויש מלא מקרים.

ראשית, לא מאמין שאת לא מבינה שיש מלא מקרים מהסוג שאני מדבר עליו.
אנשים באדום מחטטים באף, חולמים, מתעסקים עם התינוק שמאחורה או סתם גולשים
בסלולרי שלהם ולפתע מתחלף האור לירוק והם לא שמו לב ונשארו לעמוד.


נחזור למקרים שאת מתארת.
גם אני גר ברחוב קטן וצדדי ללא רמזורים שנגמר בצומת T וחייבים לפנות שמאלה
(כי הוא חד סטרי, התנועה מימין לשמאל).
הרחוב אליו נכנסים גם הוא צדדי ונגמר ברחוב ראשי מאוד בר"ג בצומת T גם כן.

בצומת ה-T השני מכוניות שצריכות שמאלה מפריעות במרכאות לכאלו שבאו מהצדדי ורוצות ימינה. כאשר המכוניות שפונות שמאלה אם יתקדמו ממש קצת,
נניח מטר אחד יהיה מקום למכונית שרוצה ימינה אופציה לפנות, שכן
ברחוב הראשי יש באותו רגע תנועה שבאה רק מימין.
זו דוגמא לכך שאם המכונית הראשונה לא תתקדם מעט גם השניה תתעכב, והשניה
מתעכבת לשוא.
ואה, כן, גם מכוניות בצומת זה שבאות מהרחוב הצדדי לפתע הנהג/ת מתעסק בכל
מני דברים ולא בודק האם הוא יכול להשתלב ברחוב הראשי.
 

alantan

New member


ממש לא
במקרים רבים הצפירות הן כאשר ממילא הנהג שלפני לא יכול להתקדם - כי הכביש חסום, הצומת חסום, הנהג שלפני עצר עבור הולכי רגל.. וכו'.
אני גרה ברחוב די קטן, בלי רמזורים ובגלל שהרחוב קטן אז לפעמים התנועה מתערכת כי רכב קצת גדול יותר מתקשה לנוע/לפנות או כל סיבה אחרת וכמובן אנשים צופרים שוב ושוב. לשם מה מה? זה לא מועיל לאף אחד ורק מהווה מטרד רציני לכל הסביבה.
בכל מקרה צפירה נועדה למקרי חירום, למניעת תאונה ולא לכל מקרה שלמישהו אין סבלנות לחכות כמה שניות ומתעקש להטריד את כל הסביבה בגלל זה.
 

נתנאל531

Well-known member
מספיק להבהב עם אורות גבוהים

את טועה בגדול לגבי האמירה שהם חושבים שיתקדמו מהר
יותר אם יצפרו.
במעל ל-85% מהמקרים הם אכן כן יתקדמו מהר יותר אם יצפרו.
בעיקר כי יש המון שחולמים או משתמשים בסלולרי כשיש אור אדום
והם לא שמים לב שהתחלף לירוק.
בהרבה מאוד מקרים זה הגבול בין לעבור בירוק הראשון לבין להשאר למחזור
הבא של הירוק, שמגיע, בד"כ (במיוחד אם המכונית של החולם היא בקטע שבו יש
ירוק קצר יחסית) רק אחרי דקה וחצי או שתי דקות.
כלומר אם אני מכונית חמישית מהצומת, יש 4 לפני, והירוק מספיק ל-6 או 7 מכוניות אם יש זמן תגובה זריז של הנהג/ת
אבל מתוך ה-4 שלפני אחד חלם והשניה גלשה בפייסבוק ולא שמו לב, אם לא יצפרו
להם הם ימשיכו לא לשים לב.
דבר זה, אי שימת לבם, תגרום לזה שאני אעבור רק במחזור הבא של הירוק.

בנסיעה בעיר גדולה, זה עלול להיות לא רק בצומת אחד אלא בלפחות 3 צמתים מרומזרים.
ככה שבהחלט תוספת הזמן אם איש לא היה מצפצף היא לפחות 4.5 דקות.
מספיק להבהב עם אורות גבוהים
גם באמצע היום הבזק האור מעיר את כל המעופפים, אין שום צורך בצפירה מעבר לצורך רגשי של פריקת כעסים
 

down und

New member
בלילה אני לא צופר ורק עושה עם האורות

מספיק להבהב עם אורות גבוהים
גם באמצע היום הבזק האור מעיר את כל המעופפים, אין שום צורך בצפירה מעבר לצורך רגשי של פריקת כעסים
בלילה אני לא צופר ורק עושה עם האורות
אבל ביום, בעיקר בקיץ או ביום בהיר לחלוטין של חורף
זה ממש ממש לא נכון.
אם הנהג שלפניך לא מסתכל במראה הוא לא ישים לב להבהוב האורות.

האמן לי, אני נוהג כבר 35 שנה. הרשיון שלי בחודש שעבר חגג יום הולדת 35...
 

iritilan

New member
מסכימה לגמרי

מספיק להבהב עם אורות גבוהים
גם באמצע היום הבזק האור מעיר את כל המעופפים, אין שום צורך בצפירה מעבר לצורך רגשי של פריקת כעסים
מסכימה לגמרי
במיוחד הצופרים שלא מסתפקים בלחיצה קצרה על מנת למשוך תשומת לב, אלא מצפצפים צפירות ארוכות ומחרישות אוזניים.
במיוחד כאשר הצפירות הללו מיותרות לחלוטין וממילא אין לאן לזוז.
בכל מקרה קצת התחשבות בסביבה לא תזיק, אם כולם יתאפקו קצת יותר לפני שלוחצים על הצופר ובכלל היו קצת יותר סבלניים, אז אולי מדי פעם יחכו טיפה יותר, אבל כולנו נחיה בסביבה קצת נעימה יותר.
 

down und

New member
מסכים לגמרי שלא צריך צפירות ארוכות אלא קצרצרות

מסכימה לגמרי
במיוחד הצופרים שלא מסתפקים בלחיצה קצרה על מנת למשוך תשומת לב, אלא מצפצפים צפירות ארוכות ומחרישות אוזניים.
במיוחד כאשר הצפירות הללו מיותרות לחלוטין וממילא אין לאן לזוז.
בכל מקרה קצת התחשבות בסביבה לא תזיק, אם כולם יתאפקו קצת יותר לפני שלוחצים על הצופר ובכלל היו קצת יותר סבלניים, אז אולי מדי פעם יחכו טיפה יותר, אבל כולנו נחיה בסביבה קצת נעימה יותר.
מסכים לגמרי שלא צריך צפירות ארוכות אלא קצרצרות
אבל ההתעסקויות המיותרות בסלולרי כשנוסעים בעיר גדולה שיש בה עשרות
צמתים מרומזרים מגדילה את זמן הנסיעה בלפחות 5 עד 8 דקות נוספות וללא שום
הצדקה שהיא.
בזבוז זמן שגם תורם לא רק לעצבים של נהגים רבים אלא מגדיל את זיהום האויר.
 
גם בלי צפצופים כביש בגין למשל מרעיש מאוד והרעש נשמע גם למרחו

צפצוף מכוניות הוא גם נורא. רק במדינתינו הלבנטינית
מצפצפים ככה.
תעמוד לך בברלין בצומת דרכים, אתה יכול לעמוד עד הערב ולא תשמע צפצוף.
מי שלא מעודכן כמה ישראלים יש שם...כל חודש מגיעים עוד מטובי בנינו.
&nbsp
&nbsp
גם בלי צפצופים כביש בגין למשל מרעיש מאוד והרעש נשמע גם למרחו
ק. נזק עקיף שגורמים הרכבים הפרטיים.
חוץ מזה החלונות שלהם מסנוורים לתוך הבית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה