לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2241022,410 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי'
תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
08/03/2018 | 11:45
45
1386
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:
 
שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.
 
בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.
 
שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.
 
זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.
 
שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.
 
שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.
 
שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.
 
שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.
 
-----
 
חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.
 
אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.
 
(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חותם על כל מילה'
חותם על כל מילה
08/03/2018 | 13:10
26
210
לגבי שירותי טעינה מהבית או מכונות טעינה וכספונטים יש גם את העניין הנגשת הנושא לתיירים, כי זה לא כזה עוזר שרב-קו אונליין מחייב לזהות אישורי תשלום אשראי לפי תעודת זהות של בעל האשראי (ולא לפי בדיקת CVV, שאומנם מאוסר לשמור לבית עסק אז קרי בדיקת נתונים מול האשראי לכל הזנה ואישור מסגרת כפי שזה הולך בכל העולם)
 
לגבי העניין של משאבת דלק שהצגת לא מזמן אז קרי ת"ז הם 9 ספרות העוברים בדיקת luhn אבל לא כל תייר יודע זאת כדי לעבור על המגבלה
 
אז קרי תמיכה בסליקה בינלאומית כדי שגם תייר יוכל לרכוש חוזים בלי טרחה עם מזומנים
 
ולפני שמישהו אומר שעם התקן והנהלים הנוחכיים זה לא מעשי, הרשו לתת דוגמא למקום שגם משתמש בקליפסו, ויישם מזמן את רוב הדברים המוצעים בשירשור זה (לא הייתי בגוטבורג, אז לא יודע פרטים שם, אבל יצא לי לבקר בליסבון כחלק ממסע ה-eurail שלי שהזכרתי לפני חודשים)
 
 
יש אתר מסודר, וגם איזור אישי שייתכן וגם מסודר, יש טעינה ביתית, קורא כרטיסים, כמו רב-קו אונליין
 
מידע על ערך צבור ומפעילות
 
תקופתיים
 
אזורים
 
 
יש גם מקום ליישום תשלום חניה לבעלי רכב פרטי על ידי ה-"רב-קו" (אז לא צריך את פנגו שחייב מספר טלפון ישראלי אז תייר ששכר רכב לא יכול לשלם כי אין פרקומטים קלאסיים)
 
טעינה בכל כספומט נורמלי ולא הצחוק של הכספונט
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!'
בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!
08/03/2018 | 15:19
2
78
לצפיה ב-'מתוכננת אחת בהמשך החודש. הנושא נידון ב"יהיה בסדר" השבוע'
מתוכננת אחת בהמשך החודש. הנושא נידון ב"יהיה בסדר" השבוע
08/03/2018 | 21:28
102
כולל עיבוי דרכי רכישת רב-קו, תוספת עמדות בקיוסקים, בכספונטים, בעמדות נוספות, רכישה אצל הנהג וגם הגעה למרכזי קשישים כמו מועדונים ובתי אבות למכירה/טעינה מרוכזת בהתאם לצורך פעם–פעמיים בחודש.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ובעובדה ומעברים יבשתיים, חייב אם מבטלים נסיעה בודדת במזומן'
ובעובדה ומעברים יבשתיים, חייב אם מבטלים נסיעה בודדת במזומן
08/03/2018 | 23:39
33
לצפיה ב-'למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק'
למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק
08/03/2018 | 20:58
12
119
ברב-קו אונליין.
 
למיטב ידיעתי, אין כל בעיה של תשלום לתיירים בכרטיסי אשראי שהונפקו בחו"ל ברכבת ישראל, מטרונית, כרמלית, סיטי פס רק"ל ירושלים. שם לא צריך להקיש מספר תעודת זהות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה'
אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה
08/03/2018 | 21:04
7
84
והסיבה היא שחלק חשוב מההצעה היא להשתמש בתשתית הקיימת של רב קו אונליין כדי לאפשר הקמת עמדות טעינה מאויישות בכל חנות מכולת.
 
אם התשתית הזו משתמשת בשירות סליקה שלא עובד לתיירים, זו בעיה.
לכן כחלק מהתוכנית צריך או להקים שירות מתחרה לרב קו אונליין (ממשלתי או לא, זה לא משנה) או שמשרד התחבורה ישכנע את פיסנטרה להחליף לחברת סליקה קצת יותר ידידותית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא בעייתית וככל הנראה כך'
התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא בעייתית וככל הנראה כך
08/03/2018 | 21:33
2
85
זה ישאר.
 
כפי שהבנתי מהשרשור הקודם, התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא למעשה של חברת לאומי קארד והיא מהסיבות העסקיות שלה לא מתכוונת לשנות את המצב (שינוי המצב עלול לפעול לטובת מתחרותיה...).
 
אז הפתרון צריך להיות מכונות כפי שיש במטרונית בחיפה או כפי שיש ברכבת ישראל. לא ניתן לסמוך על מוצר כמו רב קו אונליין.
 
ובאשר לשירות סליקה שלא עובד לתיירים,
 
חברת לאומי קארד סולקת רק את מותגי ויזה ומאסטרקארד. מותגים בינלאומיים אחרים אינם מכובדים בבתי עסק העובדים רק עם הסולק לאומי קארד. את החובה להזין מספר ת.ז. אפשר לשנות אבל שאר המותגים לא יכובדו כל עוד לאומי קארד היא הסולק היחיד של רב קו אונליין.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשתית הטענת רב קו היא יותר מרכיב הסליקה'
תשתית הטענת רב קו היא יותר מרכיב הסליקה
08/03/2018 | 21:55
1
58
היא ממשק המשתמש
היא האינטגרציה עם קוראי כרטיסים/אפליקציות
היא שיתוף הפעולה עם חברות האוטובוס
היא האפשרות לחדש פרופיל סטודנט
היא האפשרות לבצע הזמנת טעינה במכשיר אחד ולקבל אותה במכשיר אחר
היא כל תשתית המחשוב מאחורי זה
 
רכיב הסליקה הוא רק רכיב אחד ממערכת שלמה.
להגיד שהתשתית "בעייתית" כי רכיב סליקת האשראי בעייתי זה כמו להגיד שמכונית פרטית בעייתית רק כי הזרוע שמחזיקה את הסלולרי קטנה מדי - זה משהו קטן שאפשר להחליף בקלות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא צריך להחליף דבר. רק לבצע עדכון של קבצי פרמטרים.'
לא צריך להחליף דבר. רק לבצע עדכון של קבצי פרמטרים.
08/03/2018 | 22:27
59
כל מה שצריך על מנת שכל מותגי האשראי יכובדו כולל כל כרטיסי התייר זה רק לחתום על הסכמים עם שתי חברות הסליקה הנוספות ולאחר מכן לבצע תקשורת מחשבים לשב"א לצורך עדכון קבצי הפרמטרים. זה הכל, לא צריך כאמור להחליף דבר מאחר והתוכנה בנויה לכבד את כל המותגים. אם מותג מסוים לא מכובד זה רק בגלל שהמסוף לא הוגדר לכבד אותו וניתן כאמור לשנות את זה בלחיצת כפתור פשוטה.
 
לגבי החובה להקיש מספר תעודת זהות, גם את זה ניתן לשנות בעדכון תוכנה ולא צריך להחליף דבר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שלא לדבר גם על כך שאין גרסא אנגלית של האתר, אפליקציה וכספונט'
שלא לדבר גם על כך שאין גרסא אנגלית של האתר, אפליקציה וכספונט
08/03/2018 | 22:09
24
לצפיה ב-'לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים'
לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים
10/03/2018 | 10:15
2
65
מענה לשאלות תמיכה בקשר לאתר או יישום הטעינה, או שזמן התגובה נמשך חודשים, בנוסף הם גם הפעילו מענה אותומטי להודעות הפרטיות לדף בפייסבוק, אבל נציג אנושי אין בכלל, ובטלפונים לא עונים, עדכונים אין, זה כפי שהחברה לא קיימת בכלל
 
כאשר רב-קו אונלין נותן יותר מענה ותמיכה לציבור בנושא, ויותר פתוחים לשיפורי השירות
 
שים לב שרב-קו אונליין מייחס את עצמו כשירות רשמי בדף האודות ובשם כל דף בטאב הדפדפן, ולכן שינוי הגדרות פרמטרים של מסוף יישום סליקת האשראי יותר מועדף כדי שאישור טעינה יהיה לא לפי תעודת זהות אלא לפי CVV כמו בכל העולם, ולאפשר סליקה בינלאומית, וגם לעשות גרסה אנגלית של האתר, אפליקציה וכל הממשקים
 
 
זה בנוסף להודעה עם ההצעה להגדיר את כל הכרטיסים, פרופילים, וחוזים אל שיוך למפעיל "מרכז השירות", אם ליישם את מה שהצעתי
 
אז זה יפתור את כל הבעיות, אם האפליקציה הינה רשמית, אז שרב-קו אונליין יהיה מרכז השירות, ואפשר להטמיע את האפליקציה לכל מסוף טעינה של כל מפעיל וכדי שהחוזים ירשמו לשם מרכז השירות
 
אחר כך אפשר לממש שירותי מנפיק אונליין דרך האתר, אם הכרטיס הרב-קו האישי משוייך לתעודת זהות/דרכון, ליישם בדיקות אותומטיות של זכאויות להנחות, של נניח זכאי ביטוח לאומי, נכה וכדומה (לב"ל יש מזמן ממשק בדיקת זכאויות לפי ת"ז, שהמפעילים כבר מזמן משתמשים בו, בנוסף לבדיקת כרטיס התעודת זכאות או תעודת נכה הפיזיים), ובהתאם לאפשר טעינת פרופיל והמרות (כי לבסס כמו טעינת הסטודנט ע"י העלאת מסמכים ובדיקה על ידי נציג זה לא כזה ממש בטיחותי כי אפשר לצייר אישורים בפוטושופ, אז בדיקות אלקטרוניות עדיף).
 
דבר נוסף זה שמשום שכל כרטיס אישי כולל תאריך לידה של הנוסע, כולל כרטיס אישי לדרכון זר, אז בהתאם לאפשר טעינת פרופיל אזרח ותיק, כי זה אבסורדי אם סבא תייר בן 80 עולה לאוטובוס, יכול לרכוש כרטיס נייר בהנחה כי אף אחד לא מבקש תעודת אזרח ותיק, אבל רב-קו עדיין עושים לו רק רגיל. כנ"ל לילדים: לילד בן 4 לא מבקשים תעודת תושב ישראל (ואפשר לרכוש נסיעה בודדת בהנחה לנוער מתחת ל-18 למי שיותר בוגר), ובכלל אין סיבה לא לתת פרופיל נוער בכלל, כי בכל העולם כן יש הנחות גיל לכולם, יתר מכך, נסיעות חינם במטרו לנכים
 
תשתית יש, אבל צריך שהיא תהיה מסודרת, אז יותר עדיף שחברת דן והבנות שלה גם תעבורנה לרב-קו אונליין כשיתקנו את הסליקה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד בקשר לאבסורד של האזרח ותיק שברכבת ישראל לא ניתן כרטיס'
ועוד בקשר לאבסורד של האזרח ותיק שברכבת ישראל לא ניתן כרטיס
10/03/2018 | 11:58
41
אזרח ותיק ללא רב-קו בפרופיל זה בחלק מהתחנות, גם לא מהקופה
 
באגד לאילת הזמנת מקום גם מחייבת רב-קו בפרופיל, אבל בקופה ומנהג ללא מקום מוזמן מראש אפשר לרכוש נסיעה בודדת לכיוון אחד בהנחה לאזרח ותיק ונוער ואף אחד לא מבקש תעודות
 
הנגשה ללא תושבים על הפנים, שיתנו גם לתיירים לממש זכאויות גיל לפחות, בכל העולם זה ככה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כל עוד חברת לאומי קארד היא בעלת עניין ברב קו אונליין,'
כל עוד חברת לאומי קארד היא בעלת עניין ברב קו אונליין,
10/03/2018 | 17:07
25
אז סביר להניח שלא יכובדו כרטיסי אשראי שעל מנת לסלוק אותם יש צורך לחתום על הסכמי סליקה עם המתחרים.
 
למותר לציין שעל מנת לכבד את כל מותגי האשראי הנסלקים בישראל יש צורך לחתום על הסכמי סליקה עם חברת ישראכרט וגם עם חברת כאל.
 
חברת ישראכרט היא הסולקת הבלעדית בישראל של כרטיסי אמקס ו-JCB. ואילו חברת כאל היא הסולקת הבלעדית בישראל של כרטיסי דיינרס.
 
כל שאר המותגים שלא הזכרתי (כולל המותג ישראכרט) נסלקים כיום (לאחר שחוק ישראכרט נכנס לתוקף) על ידי כל שלושת הסולקים.
 
אשר על כן, אינני רואה כל אפשרות לשינוי בקרוב ברב קו אונליין. המקסימום האפשרי זה שרב קו אונליין יכבד כרטיסי תיירים ממותגי ויזה ומאסטרכרד בלבד. סביר להניח כאמור שכל שאר המותגים לא יכובדו כל עוד לאומי היא בעלת עניין ברב קו אונליין.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באויסטר הלונדוני פשוט שמים כרטיס אשראי מגע על הולידטור וזהו!'
באויסטר הלונדוני פשוט שמים כרטיס אשראי מגע על הולידטור וזהו!
09/03/2018 | 02:13
3
126
למשתמש המזדמן (תייר או אדם שאינו תושב העיר) זה אידאלי אם מדובר בביקור של יום עד מספר ימים (*יש נקודה ממנה כרטיס שבועי יותר משתלם). פשוט דואגים לכך שהכרטיס יהיה בצד הארנק שיגע בולידטור (ומוודאים שאין מספר כרטיסי מגע צמודים).
 
תייר כזה יכול להחזיק ארנק פלסטיק פשוט בן שני תאים בגודל של כרטיס אשראי, כרטיס אשראי או דביט אחד, כרטיסי נייר לרכבת הארצית אם צריך ומספר שטרות. יותר לא צריך. (תעודות הזהות  היו אמצעי חירום למלחמה ובוטלו ב45, אז אין חובת נשיאת מסמך זיהוי)
 
* הגבלת תשלום יומי כולל שעות העומס של הבוקר יקר יותר מהגבלת תשלום יומי אחרי 9:30 בבוקר ולכן לנוסע עיסקי משתלם לקנות כרטיס שבועי אם הוא שוהה בעיר ונוסע באותם אזורים 4 ימים ומעלה. לתייר שיושב בחדר האוכל של המלון ב9 בבוקר ויוצא לטייל אחרי 9:30 לא משתלם לרכוש כרטיס שבועי עד שהביקור מתארך מעבר ל 5 ימים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ואיך הביקורת כרטיסים אם תיקפת באשראי, והפקח הרי לא יכול לגשת'
ואיך הביקורת כרטיסים אם תיקפת באשראי, והפקח הרי לא יכול לגשת
09/03/2018 | 02:36
2
68
לעסקות שביצעת וזה שונה ממדינה למדינה, יש מדינות שנותנות מידע מיד באפליקציה של הבנק בטלפון, ויש כמו ישראל מחזיקים מידע ימים לפני שהחיוב מוצג באתר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי כרטיס האשראי נרשם במאגר הנגיש למכשיר של הפקח'
אולי כרטיס האשראי נרשם במאגר הנגיש למכשיר של הפקח
09/03/2018 | 11:46
1
23
לצפיה ב-'אני לא יודע איך, אבל זה קיים 4 שנים. '
אני לא יודע איך, אבל זה קיים 4 שנים.
09/03/2018 | 12:40
63
וזה מסוג הדברים שאם היו בעיות הן היו מגיעות לחדשות המקומיות. תיירים רבים בעיר באים לבקר תושבים ולכן חריקות בעניין היו מגיעות לחדשות גם אם התיירים עצמם לא היו יודעים למי לפנות.
 
לגבי פקחים הנה מה שכתוב באתר TFL בעמוד של התשלום בכרטיסי אשראי מגע
 
 
Ticket inspectionIf you have used contactless to pay for your journey, you must touch it on an inspector's portable card reader when asked. You do not need to give your card to an inspector for it to be checked.
 
On buses, if you show the wrong card, the bus inspector will be able to see that the card was not used at the start of the bus journey and ask you to touch the correct card on the reader.
 
On rail services, the revenue inspection will be recorded.
 
You can see revenue inspections in your journey history in your contactless and Oyster online account. If you have a query about a revenue inspection that you cannot resolve online, contact our Customer Services on 0343 222 1234 (TfL call charges).
 
Our staff can't see any of your card account or personal details when you touch your card on a portable card reader.
 
  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר'
ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר
08/03/2018 | 22:02
9
131
(כי אצלי יש יותר מ-900 ערך צבור, הצגתי תמונה פה אתמול)
 
אז ככה היה
כספונט בהרצליה
הוכנס כ"א
לא נשאל פין, ישר בחירת משיכה או רב-קו
ניתן רק או לחדש חוזה קיים או לרכוש תקופתי באזור
טוב, בחרתי לחדש את הערך צבור 30 אשר הפעם האחרונה הוטען ב... דן!
ובדיוק הסתיים אז לכן ההטענה כי אין לי טלפון עם NFC תומך (וכרגע אני בכלל תקוע עם Nokia 1200 מלפני עשור אז אין אינטרנט כדי קודם להזמין חוזה ממפעיל נכון זה לא כזה עוזר)
המסך הבא - ערך צבור 30 רכישה ממפעיל סופרבוס - אישור/ביטול
טוב אישרתי, והכרטיס הוטען אבל...
 
- אין חיווי על כך שהאם הטעינה הצליחה או לא
- היה אמור לשאול פין כי מדובר על מסוף שבו קיים לוח המקשים, כמו כן כל עסקה חייבת לשאול פין אם ייתכן והעסקה תהיה בסכום גבוה כמו למשל חידוש/רכישת חוזה חודשי
- מה פתאום סופרבוס כאשר אין אותו בכלל באזור? אז אילו היתה בעיה כלשהי הייתי נאלץ לנסוע חצי ארץ כדי לחפש עמדה שלהם?! בכספונט אין בחירת מפעיל אז מה פתאום שהוא בעצמו יבחר מה שבא לו?!
- לא ניתנה קבלה עם רכישת חוזה, אין קבלת חיוב אשראי, כלום, אבל לפי הנהלים רכישת חוזה חייבת לתת קבלות. ואילו הייתי טוען על חשבון מעסיק? אין אסמכתא לזיכויים!
 
שתי דקות אחר כך החוזה תוקף תקין במטרופולין והקבלה מהנהג מציגה את היתרה המעודכנת מינוס תעריף הנסיעה בקוד 44 (לחזרה לתל אביב)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול'
נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול
08/03/2018 | 22:05
6
104
שנבנה בזמן קצר ובלי מספיק מחשבה.
 
 
נראה לי שמעתה לא אמליץ לאף אחד על לנסות להשתמש בכספונט כדי לטעון רב קו. מקווה שיתקנו את זה בקרוב.
 
אגב בתוכנית שהצגתי בהודעה הפותחת של השרשור אני מציע מכונות טעינה אמיתיות, לא כספומטים מצ'וקמקים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה '
כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה
09/03/2018 | 00:09
4
67
בכספומט רגיל של הבנקים אשר מוגדר לעולם לא לבלוע כרטיס תח"צ (תמיד לפלוט אותו החוצה בסיום פעולה) ולא להחשיבו לכ"א שעמם בליעה יכולה לפעמים לקרות
 
בכספומטים נורמליים יש מקום לממשק משתמש נרחב (וגם הפקדת מזומנים שאפשר להשמיש גם עבור תשלום חוזים - הבנק מקבל מזומן ומעביר תשלומים למשרד התחבורה על פי הדיווחים של הטעינות במסוף, ואם המחיר של החוזה אינו בכפילות 50/20/70 אז או לתת שובר זיכוי במרכז שירות או מכונה נורמלית כדי לקבל את העודף, ו/או להציע להעביר את השערית לחשבון בנק, או במידה ולא ניתן, לטעון את השארית כערך צבור גמיש) לעומת הכספונט עם המסך הקטן שלו והאי יעילות בטיחותית כי לא כל אחד אוהב שהכספונט זוכר את האשראי מספר דקות גם כשהוצאת אותו כדי להכניס רב-קו כי יש רק חריץ אחד ואתה גם לא יודע כמה הכספונט אכל לך לאישור בדיקת המסגרת (אין התראות מיידיות מדויקות בסמס על עסקאות שאושרו אבל לא חויבו חלקית או במלואו ובאתר האשראי דברים מופיעים רק אחרי ימים) כי אתה מאשר טעינה של חוזה כאשר הרב-קו בפנים, אז זה אומר אישור מסגרת בסכום כלשהו עוד לפני שהוכנס הרב-קו ונקראו חוזים ממנו כדי לדעת בכמה מהסכום יהיה ניתן לחייב עבור חידוש חוזה קיים או רכישת משהו מהאזור
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כספונט פותח במקור ע"י חברת ליפמן הנדסה אלקטרונית'
כספונט פותח במקור ע"י חברת ליפמן הנדסה אלקטרונית
09/03/2018 | 00:28
2
77
שנרכשה לפני כעשור ע"י חברת וריפון.
 
כנראה שחלק מהפגמים של כספונט מקורם בפיתוח המקורי של ליפמן שנועד במקור לפני למעלה מעשור לצורך משיכת מזומנים בלבד ולא לצורך הטענת כרטיסי רב קו.
 
לצורך הטענת כרטיסי רב קו צריך פיתוח מסוג אחר מסוג המכונות שיש ברכבת ובמטרונית שנועדו למטרה זו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'...כי זה הולך ככה: מכניסים אשראי, והוא מיד מבקש להוציאו ורק '
...כי זה הולך ככה: מכניסים אשראי, והוא מיד מבקש להוציאו ורק
09/03/2018 | 00:54
1
78
אז מראה שני אפשרויות: משיכה (כמה? הכרטיס כבר לא מוכנס לחריץ כדי לעשות שרייוני מסגרת לעסקה גם אם זה דביט ישר לבנק!) ורב-קו כאשר רק אחרי זה מתבקש להכניס את הרב-קו כדי לקרוא ממנו חוזים ולבחור מה מתוכן הכרטיס אתה צריך לחדש, אז אתה מאשר חוזה רצוי וזהו, הכרטיס מוטען (ולא יוצאת שום קבלה ושום פתקית), העסקה מחויבת לחשבון אשראי (ואתה לא יודע כמה מסגרת לקחו ממך לפני סכום החיוב בפועל והאם היא בוטלה או שסכום האישור ישאר משוריין חודש), אתה לא מכניס את האשראי שוב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר לפנות למחלקת אישורים בחברת האשראי'
אפשר לפנות למחלקת אישורים בחברת האשראי
09/03/2018 | 01:07
56
או לשירות הלקוחות של חברת האשראי לצורך בירור הסכום שאושר ללא עיסקה (המסגרת שנלקחה ממך).
 
הפעולה הזו נקראת בשם: אישור ללא עיסקה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולגבי לטעון את השארית כערך צבור גמיש'
ולגבי לטעון את השארית כערך צבור גמיש
09/03/2018 | 00:36
64
כאמור אפשר, ובאותה ההזדמנות לבטל את החובה של כל טעינת ערך צבור להיות רק 30 או יותר ולאפשר לטעון גם אגורה אחת אם אין ברירה כי לא תכניס מטבעות לחריץ השטרות להפקדה, במידה והמשתמש רוצה להסתפק בזה ולא לטרוח עם החלפות כרטיסים בחריץ אחד כאשר אתה רוכש חוזה עם מחיר שאינו כפילות שטרות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה לא ממליץ כי אתה בעל עיניין במכשירים שלך ?'
אתה לא ממליץ כי אתה בעל עיניין במכשירים שלך ?
10/03/2018 | 14:07
17
לצפיה ב-'החיוב הוא של כרטיס האשראי ולא ישיר של חשבון הבנק, ולכן:'
החיוב הוא של כרטיס האשראי ולא ישיר של חשבון הבנק, ולכן:
10/03/2018 | 14:04
1
36
אין צורך בהקשת הקוד האישי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם יש לוח מקשים והביצוע מול הצ'יפ של האשראי, חייב להיות EMV'
אם יש לוח מקשים והביצוע מול הצ'יפ של האשראי, חייב להיות EMV
10/03/2018 | 18:26
35
ללא קשר אם זה לבנק או לאשראי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד אפשרות'
עוד אפשרות
08/03/2018 | 15:02
1
102
שלב א: הצפת "השוק" עם קוראי כרטיסים למחשב,
כלומר:  "מדף" קטן ליד נהג האוטובוס שבו יהיו קוראי כרטיסים למחשב (בעלות סמלית)
בנוסף כל מי שיעשה חודשי חופשי יקבל אחד בחינם.
 
שלב ב כרטוס באמצעות אפליקציה לנייד ללא כרטיס רב קו.
 
שלב ג: כדי לקנות כרטיס במזומן, הנוסע יצטרך לרכוש רב קו אנונימי בחמישה שקלים ואז לטעון אותו
 
שלב ד: עמלה קבוע של חמישה שקלים על כל פעולה מצד הנהג, כשעל הקבלה יהיה רשום במפורש עמלת פעולה אצל הנהג
 
שלב ה: כרטיס רב קו חדש וחכם ובמקביל שדרוג האפליקציה,
כך שהנוסע לא טוען את בחוזה.
כלומר הנוסע מבצע את הנסיעות שלו במהלך החודש,
ובסוף החודש "הכרטיס/האפליקציה" מחשב רטרואקטיבית איזה חוזה/חוזי נסיעה הוא היה אמור לקנות כדי לשלם את הסכום הנמוך ביותר.
התשלום יתבצע באמצעות כרטיס אשראי המוגדר לכרטיס או בהוראת קבע...
 
שלב ו: ביטול התשלום אצל הנהג
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני אוסיף אפשרות לטעינה בתוך האוטובוסים'
אני אוסיף אפשרות לטעינה בתוך האוטובוסים
08/03/2018 | 17:06
35
לצפיה ב-'אני מסכים שהנהג יעסוק בנהיגה זהירה (!!!)בלבד ולא בכל דבר אחר'
אני מסכים שהנהג יעסוק בנהיגה זהירה (!!!)בלבד ולא בכל דבר אחר
08/03/2018 | 15:21
3
132
יחד עם זאת אין לאפשר לנוסעים לעלות לרכב ללא בקרה וללא עין בוחנת
לפיכך לצערי עדין לא הגיע הזמן ל"התיר את הרסן" ולאפשר כניסה מכל הכוונים חייבים לעבור במסלול מבוקר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות'
איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות
08/03/2018 | 15:23
2
127
האם בקווים 1/138 בגוש דן, או בבאר שבע, או במטרונית בחיפה היו אי פעם בעיות בגלל שאנשים עלו "ללא בקרה ועין בוחנת"? לא.
נהג הוא לא מאבטח.
הוא לא עושה תשאול בטחוני לנוסע.
זה לא התפקיד שלו.
 
יש מצלמות אבטחה וכפתור אזעקה באוטובוסים. זה מספיק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מהנסיון בדן באר שבע...'
מהנסיון בדן באר שבע...
08/03/2018 | 20:17
105
גם כיום אני רואה מדי פעם שאנשים עולים ולא ניגשים למכונת התשלום או מתקפים את כרטיס הרב-קו.
בעבר, כלומר בהתחלה - היו הרבה יותר מקרים כאלה.
לכן להערכתי - הציבור מתרגל לעובדה שהוא משלם על הנסיעה באופן עצמאי.
כמובן שהנהג לא מעיר לנוסע שלא שילם או תיקף כרטיס. מדי פעם עולים פקחים ובודקים .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא כתבתי שהנהג הוא מאבטח-הנהג תפקידו לנהוג בזהירות'
לא כתבתי שהנהג הוא מאבטח-הנהג תפקידו לנהוג בזהירות
11/03/2018 | 12:46
20
לצערינו במדינתנו חייבת להיות עין בוחנת של הנכנסים לאוטובוס זה יכול להיות מאבטח או כל אמצעי אחר בפירוש לא הנהג.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.'
כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.
08/03/2018 | 21:13
7
312
כך שאין כל צורך בכרטיסי debit.
 
רבים גם יסרבו לעשות שימוש בכרטיסי debit מאחר והם אינם כרטיסי אשראי כלל וחשבון הבנק מחויב בגין העסקאות ב-debit למחרת כמו במשיכת מזומן. אז בנק ישראל והמחוקקים יכולים באמצעות חקיקה לדחוף לכל לקוחות הבנקים כרטיסי debit, זה לא אומר שלקוחות הבנקים יעשו שימוש ב-debit. אצל רבים זה יהיה עוד כרטיס בארנק כמו כל כרטיסי המועדון למיניהם.
 
עכשיו בוא אגלה לך סוד הקשור ישירות לנושא השרשור,
 
כיום בעת כתיבת שורות אלה יש ברשותי 3 כרטיסי רב קו.  עם הרב קו אני עושה בימים אלו ניסיונות נסיעה באוטובוסים, אני מטעין ערך צבור במכונות של המטרונית....
 
לעומת זאת ולהבדיל מהרב קו שאני עורך איתו כאמור ניסיונות נסיעה באוטובוסים, עם ה-debit אני לא אשתמש כלל אם יהיה לי כזה כרטיס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מזל טוב על הרב קו'
מזל טוב על הרב קו
08/03/2018 | 21:23
1
131
הסיבה שצריך לקדם כרטיסי דביט היא שיש אנשים שלא אחראים מספיק (מסיבות שונות) לשימוש באשראי, ולהם בנק ישראל רוצה שהבנקים יספקו כרטיסי debit. המטרה היא שלא יהיה אף אדם בוגר בארץ בעל חשבון בנק שאין לו כרטיס חיוב, כדי לצמצם את השימוש במזומן.
 
בקשר לתשלומים במגע וכרטיסי האשראי התומכים בהם - לרוב הישראלים עדיין אין כרטיסים כאלו, אבל זה לא החלק "המסובך", החלק ה"מסובך" הוא להטמיע תמיכה בזה באוטובוסים. וזה "מסובך" רק כי משרד התחבורה גורר רגליים במקום לעשות את הדבר המתבקש.
 
במובן מסויים ביטול התשלום לנהג באוטובוסים דומה לדחיפה למעבר לשיטת chip&pin בתשלומים באשראי - זה מהיר יותר, זה בטוח יותר, זה נוח יותר, אבל מממשים את זה לא נכון

במקרה של chip&pin בהרבה בתי עסק יש מסופים שתומכים, אבל לא משתמשים בזה, או יותר גרוע - מכניסים את הכרטיס עם הצ'יפ אבל עדיין מבקשים ממני לחתום על מסך מגע, חתימה שאין לה משמעות כי היא עם האצבע ולא עם עט ולכן היא לא יכולה להיות החתימה "האמיתית" שלי (ואף אחד לא בודק את זה כמובן).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לי כרטיס אשראי בינלאומי התומך בתשלום במגע.'
יש לי כרטיס אשראי בינלאומי התומך בתשלום במגע.
08/03/2018 | 21:50
103
וכך זה כבר הרבה מאוד שנים.
 
מה בדיוק קורה בארנק אצל ישראלים אחרים אני לא יודע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא נכון. לאומי קארד לא מנפיקים כרטיסי מגע.'
לא נכון. לאומי קארד לא מנפיקים כרטיסי מגע.
09/03/2018 | 21:43
4
54
למיטב ידיעתי גם כאל לא, אבל אולי הם שינו את דעתם בזמן האחרון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא יודע מה קורה בלאומי קארד מאחר ואני לא לקוח שלה.'
אני לא יודע מה קורה בלאומי קארד מאחר ואני לא לקוח שלה.
09/03/2018 | 23:44
3
49
אני לקוח של חברה מתחרה שהנפיקה לי לפני שנים כרטיס מגע בינלאומי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם אתה לא יודע מה קורה בלאומי קארד, מדוע אתה טוען: "כל '
אם אתה לא יודע מה קורה בלאומי קארד, מדוע אתה טוען: "כל
10/03/2018 | 15:41
2
39
כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע"?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כי אני מניח שכיום בנק ישראל מחייב את כל המנפיקות בישראל'
כי אני מניח שכיום בנק ישראל מחייב את כל המנפיקות בישראל
10/03/2018 | 16:55
1
37
להנפיק כרטיסים התומכים בתשלום במגע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז אתה טועה.'
אז אתה טועה.
10/03/2018 | 17:51
15
לצפיה ב-'הייתי משאיר את האפשרות לטעון רב קו באוטובוס '
הייתי משאיר את האפשרות לטעון רב קו באוטובוס
09/03/2018 | 19:57
2
73
שלום!הייתי משאיר את האפשרות לטעון רב קו באוטובוס  מדובר בשטרות ואין צורך בעודף טוענים ב50 ,100 או 200 ש"ח ובזה נגמר הסיפור . ואם רוצים לבטל צריך לעשות אמצעי טעינה אלקטרוניים באוטובוס .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה מתחילה כשמישהו נותן 100 ואומר "תטעין לי ב30"'
הבעיה מתחילה כשמישהו נותן 100 ואומר "תטעין לי ב30"
09/03/2018 | 20:34
1
36
לצפיה ב-'הבעיה מתחילה כשהנהג מתעסק בכסף מזומן.'
הבעיה מתחילה כשהנהג מתעסק בכסף מזומן.
09/03/2018 | 23:39
100
לכן צריך לבטל לחלוטין את הכסף המזומן ולאמץ את השיטה של המטרונית והרכבת ולהתקין מכונות אוטומטיות וגם קופות מאוישות עבור הנוסעים בתח"צ.
 
שם במכונות האוטומטיות ובקופות המאוישות ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים וגם להטעין את כרטיסי הרב קו. והנהג יכול סוף סוף לנשום לרווחה ולעסוק בנהיגה בלבד.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אצרף גם את תיקון הסלט של הפרופילים, המרות וחוזים של א' מול'
אצרף גם את תיקון הסלט של הפרופילים, המרות וחוזים של א' מול
<< ההודעה הנוכחית
10/03/2018 | 11:17
1540
מפעיל ב' על כרטיס שהנפיק מפעיל ג'
 
 
והפוסט שלאחריו
 
וגם הנגשה לתיירים (אפליקציה ואתר מסודר באנגלית, ושירות הממשק טעינה באנגלית כולל סוגי החוזים), וסליקה בינלאומית, כי גם תייר יכול להנפיק רב-קו אישי ולקנות קורא כרטיסים ולהתקין אפליקציה בטלפון, בעיקר כאשר האפליקציה זמינה לכל העולם, וגם אם להגביל פרסום לישראל, כל אחד יכול לשנות את הארץ בהגדרות הטלפון כדי לראות את החנות של מדינה אחרת, האפליקציה בחינם, אז אין בעיות של תשלום בחנות שהיא לא של ארצך
חייב אם מבטלים נסיעה בודדת במזומן. אגב בליסבון על Carris לפחות, חייב את כרטיס הויוה (אישי או ה-viagem המתכלה) עוד מ-2004, אין תשלום לנהג בכלל, שום נסיעה בודדת במזומן
 
 
ותיקון של הצחוק שנקרא הכספונט כדי שזה ישוקף לתיקון בהודעה הראשונה המקושרת למעלה - כי מה פתאום הוא בוחר לי סופרבוס במקום שאין בו אותו? אז בעפולה הוא יבחר לי את נניח קווים?!
שלא לדבר גם על כך שכשלא נשאל פין, אז זה לא תקני. יש לוח מקשי ספרות חיצוני ומקשי אישור (ירוק), ביטול פעולה (צהוב), ביטול הכל (אדום)? אם כן, חייב לשאול פין.
PCI DSS? לא שמענו, חח
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ