A1 - נמשכות השליפות של ישראל כ"ץ

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
ת"א השלום לא יכולה להיות תחנת קצה

A1 - נמשכות השליפות של ישראל כ"ץ
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.5870773

אנחנו עוברים מחול מועד אחד לשני. די ישראל, תעזוב אותנו מחגי ישראל. הפעם עד תחנת השלום
ת"א השלום לא יכולה להיות תחנת קצה
"בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, וייצאו שלוש רכבות מדי שעה."
 
אז על דעת מי הוא מוציא את ההצהרות האלה לתקשורת?

ת"א השלום לא יכולה להיות תחנת קצה
"בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, וייצאו שלוש רכבות מדי שעה."
אז על דעת מי הוא מוציא את ההצהרות האלה לתקשורת?
ברור שהרכבת לא תציע משהו שהוא בלתי אפשרי, אז איך הוא המציא את התוכנית הזאת?
איך אפשר בכלל להתייחס לכל ההצהרות שלו?
 

נתנאל531

Well-known member
למי אכפת? בחירות בקרוב ואף אחד לא זוכר...

אז על דעת מי הוא מוציא את ההצהרות האלה לתקשורת?
ברור שהרכבת לא תציע משהו שהוא בלתי אפשרי, אז איך הוא המציא את התוכנית הזאת?
איך אפשר בכלל להתייחס לכל ההצהרות שלו?
למי אכפת? בחירות בקרוב ואף אחד לא זוכר...
 

Bus Nerd

Active member
תיאורטית זה אפשרי אבל מאוד מאוד לא יעיל

ת"א השלום לא יכולה להיות תחנת קצה
"בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, וייצאו שלוש רכבות מדי שעה."
תיאורטית זה אפשרי אבל מאוד מאוד לא יעיל
אם רכבת תחנה בין הנסיעות בתפעולית ההגנה, תיסע צפונה עד השלום, ייתנו לנוסעים לעלות תוך כדי שהנהג רץ לקרון הניהוג בצד השני ומבצע חיוג, ואז הרכבת תמשיך להגנה ומשם לירושלים.

זה אפשרי, אבל זה מאוד מאוד לא יעיל ותופס המון סלוטים שידפקו את כ ל הקווים האחרים, לכן אני לא מאמין שבאמת יעשו את זה.
 

25306yosef

New member
זה משבש לחלוטין את פעילותה של מערכת האיתות

תיאורטית זה אפשרי אבל מאוד מאוד לא יעיל
אם רכבת תחנה בין הנסיעות בתפעולית ההגנה, תיסע צפונה עד השלום, ייתנו לנוסעים לעלות תוך כדי שהנהג רץ לקרון הניהוג בצד השני ומבצע חיוג, ואז הרכבת תמשיך להגנה ומשם לירושלים.

זה אפשרי, אבל זה מאוד מאוד לא יעיל ותופס המון סלוטים שידפקו את כ ל הקווים האחרים, לכן אני לא מאמין שבאמת יעשו את זה.
זה משבש לחלוטין את פעילותה של מערכת האיתות
כאשר רכבת יוצאת מתחנה א' (ת"א ההגנה) לכיוון תחנה ב' (ת"א סבידור) היא תופסת את הקטע המסילתי שבין שתי התחנות ומונה הצירים סופר את מספר הסרנים ביציאה מתחנה א'.

על מנת שהקטע המסילתי ישתחרר מהרכבת שתופסת אותו, מונה הצירים בכניסה לתחנה ב' (סבידור) צריך לספור שוב את מספר הסרנים והמספר צריך להיות זהה למספר הסרנים שנספרו ביציאה מתחנה א' (ההגנה).

אם מספר הסרנים שנספר בכניסה לתחנה ב' נמוך מהמספר שנספר ביציאה מתחנה א', אזי שקרון התנתק בדרך.

אם לא בוצעה ספירת סרנים כלל בכניסה לתחנה ב', אזי הרכבת עדיין בקטע והוא ישאר תפוס כל עוד הרכבת לא תיכנס בשלמותה למגרש של תחנה ב' ותפנה את כל הקטע.

ניתן אמנם לבצע שחרור נעילת מיחסם באופן ידני, אבל זה מתכון לאסונות כאשר זה נעשה באופן קבוע. בתפעול תקין של רכבות המיחסם צריך להשתחרר באופן אוטומטי כאשר הרכבת מפנה את הקטע ומונה הצירים סופר מספר זהה של סרנים משני הצדדים של הקטע המסילתי. שחרור נעילה ידני נועד רק לצורך תפעול רכבות במקרה של תקלה ולא לצורך תפעול שוטף. במקרה של תקלה שבה מבוצע שחרור מיחסם ידני אז מהירות נסיעת הרכבת נמוכה ביותר וזאת במטרה להספיק לעצור את הרכבת במקרה של נייד מסילתי על המסילה.
 

25306yosef

New member
הקטע שבין ת"א ההגנה לת"א סבידור מופעל בשיטת קטע מחולק

תיאורטית זה אפשרי אבל מאוד מאוד לא יעיל
אם רכבת תחנה בין הנסיעות בתפעולית ההגנה, תיסע צפונה עד השלום, ייתנו לנוסעים לעלות תוך כדי שהנהג רץ לקרון הניהוג בצד השני ומבצע חיוג, ואז הרכבת תמשיך להגנה ומשם לירושלים.

זה אפשרי, אבל זה מאוד מאוד לא יעיל ותופס המון סלוטים שידפקו את כ ל הקווים האחרים, לכן אני לא מאמין שבאמת יעשו את זה.
הקטע שבין ת"א ההגנה לת"א סבידור מופעל בשיטת קטע מחולק
מה שמסבך את התפעול עוד יותר במקרה של הוצאת רכבת מתחנת השלום בלבד.

כאשר רכבת יוצאת מההגנה ועד לשלום בלבד ומשם חוזרת חזרה (ללא פינוי הקטע בסבידור), כל הסימנורים בדרך חזרה יהיו במצב אדום ובמקרה שכזה הנהג חייב לעצור את הרכבת. אסור לנסוע באדום ובוודאי שלא ברכבת עם נוסעים.

האם ניתן בצורה שכזו להפעיל רכבות נוסעים כאשר כל כמה מטר הרכבת עוצרת בסימנור אדום בכניסה לקטע מחולק?

הסימנור ישאר במצב אדום וזאת מאחר וכיוון הנסיעה בקטע המסילתי מכוון ונעול לכיוון צפון (כי הרכבת הגיעה לפני כן מתחנת ההגנה) ולכן כמערכת הגנה כל הסימנורים בצד הנגדי לכיוון הנסיעה הם במצב אדום.

על מנת להפוך אותם לירוק צריך לבצע שינוי כיוון נסיעה אבל כאמור כיוון הנסיעה נעול על ידי הרכבת שיצאה מההגנה ולא פינתה את הקטע בסבידור. בשביל לשנות את כיוון הנסיעה צריך קודם לכן לשחרר את הקטע מהרכבת ורק לאחר מכן לבצע את שינוי כיוון הנסיעה.
 

easylivin

New member
אפשר לומר בהחלט שזה לא אפשרי, אפילו "תיאורטית".

תיאורטית זה אפשרי אבל מאוד מאוד לא יעיל
אם רכבת תחנה בין הנסיעות בתפעולית ההגנה, תיסע צפונה עד השלום, ייתנו לנוסעים לעלות תוך כדי שהנהג רץ לקרון הניהוג בצד השני ומבצע חיוג, ואז הרכבת תמשיך להגנה ומשם לירושלים.

זה אפשרי, אבל זה מאוד מאוד לא יעיל ותופס המון סלוטים שידפקו את כ ל הקווים האחרים, לכן אני לא מאמין שבאמת יעשו את זה.
אפשר לומר בהחלט שזה לא אפשרי, אפילו "תיאורטית".
 

amit1270

New member
זאת טעות מן הסתם. הכוונה היא לתחנת ההגנה

ת"א השלום לא יכולה להיות תחנת קצה
"בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, וייצאו שלוש רכבות מדי שעה."
זאת טעות מן הסתם. הכוונה היא לתחנת ההגנה
 

GLSRA

Active member
רק עדכון קצר מהשטח לגבי פרויקט החשמול - גשר 1

A1 - נמשכות השליפות של ישראל כ"ץ
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.5870773

אנחנו עוברים מחול מועד אחד לשני. די ישראל, תעזוב אותנו מחגי ישראל. הפעם עד תחנת השלום
רק עדכון קצר מהשטח לגבי פרויקט החשמול - גשר 1
בתום הפסקה מאוד ארוכה, שלא לגמרי ברורה, המשיכו בשעה טובה להתקין את עמודי החישמולת על גשר 1 (מחלף ענבה).
אתמול עברתי במקום, למעט עמוד אחד שחסר, ביימו להעמיד את כל העמודים על הגשר, כך שניתן להתחיל להתקדם מערבה מהקטע הפעיל.
אשתדל להביא תמונות במהלך הסופ"ש
 
תודה!

רק עדכון קצר מהשטח לגבי פרויקט החשמול - גשר 1
בתום הפסקה מאוד ארוכה, שלא לגמרי ברורה, המשיכו בשעה טובה להתקין את עמודי החישמולת על גשר 1 (מחלף ענבה).
אתמול עברתי במקום, למעט עמוד אחד שחסר, ביימו להעמיד את כל העמודים על הגשר, כך שניתן להתחיל להתקדם מערבה מהקטע הפעיל.
אשתדל להביא תמונות במהלך הסופ"ש
תודה!
 

sweetums

New member
גלובוס:המועד החדש לא ריאלי;עיכוב בהקמת ת.השנאה

A1 - נמשכות השליפות של ישראל כ"ץ
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.5870773

אנחנו עוברים מחול מועד אחד לשני. די ישראל, תעזוב אותנו מחגי ישראל. הפעם עד תחנת השלום
גלובוס:המועד החדש לא ריאלי;עיכוב בהקמת ת.השנאה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001226700
"... לטענת מהנדסים שמכירים את הפרויקט, לא ניתן יהיה להפעילו לפני סוף השנה ■ לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", ברכבת ידעו אך לא התריעו בפני השר על העיכובים..."
 

Rubim88

New member
דווקא תחנות ההשנאה(הזמניות) מתקדמות

גלובוס:המועד החדש לא ריאלי;עיכוב בהקמת ת.השנאה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001226700
"... לטענת מהנדסים שמכירים את הפרויקט, לא ניתן יהיה להפעילו לפני סוף השנה ■ לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", ברכבת ידעו אך לא התריעו בפני השר על העיכובים..."
דווקא תחנות ההשנאה(הזמניות) מתקדמות
שער הגיא מוכנה, בשפלה עובדים והולץ בהכנות.. הן לא צפויות להיות גורם מעכב, אמנם הספקן נמוך מהקבועות אבל גם ככה בהתחלה הקו יפעל במתכונת מצומצמת.
 

amit1270

New member
לא צריך לקבל כל מילה של "מומחים" אנונימיים..

דווקא תחנות ההשנאה(הזמניות) מתקדמות
שער הגיא מוכנה, בשפלה עובדים והולץ בהכנות.. הן לא צפויות להיות גורם מעכב, אמנם הספקן נמוך מהקבועות אבל גם ככה בהתחלה הקו יפעל במתכונת מצומצמת.
לא צריך לקבל כל מילה של "מומחים" אנונימיים..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה