תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי

תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:

שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.

בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.

שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.

זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.

שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.

שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.

שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.

שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.

-----

חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.

אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.

(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חותם על כל מילה

תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:

שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.

בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.

שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.

זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.

שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.

שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.

שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.

שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.

-----

חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.

אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.

(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
חותם על כל מילה
לגבי שירותי טעינה מהבית או מכונות טעינה וכספונטים יש גם את העניין הנגשת הנושא לתיירים, כי זה לא כזה עוזר שרב-קו אונליין מחייב לזהות אישורי תשלום אשראי לפי תעודת זהות של בעל האשראי (ולא לפי בדיקת CVV, שאומנם מאוסר לשמור לבית עסק אז קרי בדיקת נתונים מול האשראי לכל הזנה ואישור מסגרת כפי שזה הולך בכל העולם)

לגבי העניין של משאבת דלק שהצגת לא מזמן אז קרי ת"ז הם 9 ספרות העוברים בדיקת luhn אבל לא כל תייר יודע זאת כדי לעבור על המגבלה

אז קרי תמיכה בסליקה בינלאומית כדי שגם תייר יוכל לרכוש חוזים בלי טרחה עם מזומנים

ולפני שמישהו אומר שעם התקן והנהלים הנוחכיים זה לא מעשי, הרשו לתת דוגמא למקום שגם משתמש בקליפסו, ויישם מזמן את רוב הדברים המוצעים בשירשור זה (לא הייתי בגוטבורג, אז לא יודע פרטים שם, אבל יצא לי לבקר בליסבון כחלק ממסע ה-eurail שלי שהזכרתי לפני חודשים)

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/cartões/transportes/lisboa-viva.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/faq.aspx

יש אתר מסודר, וגם איזור אישי שייתכן וגם מסודר, יש טעינה ביתית, קורא כרטיסים, כמו רב-קו אונליין

מידע על ערך צבור ומפעילות
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifa-zapping.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/transportes-públicos/autocarro.aspx

תקופתיים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/bilhetes.aspx

אזורים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-mensais/passes-intermodais.aspx

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifário-caixa-viva.aspx

יש גם מקום ליישום תשלום חניה לבעלי רכב פרטי על ידי ה-"רב-קו" (אז לא צריך את פנגו שחייב מספר טלפון ישראלי אז תייר ששכר רכב לא יכול לשלם כי אין פרקומטים קלאסיים)
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/estacionamento.aspx

טעינה בכל כספומט נורמלי ולא הצחוק של הכספונט
https://www.portalviva.pt/lx/pt/hom...omo-carregar-o-lisboa-viva-no-multibanco.aspx
 

Bus Nerd

Active member
בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!

חותם על כל מילה
לגבי שירותי טעינה מהבית או מכונות טעינה וכספונטים יש גם את העניין הנגשת הנושא לתיירים, כי זה לא כזה עוזר שרב-קו אונליין מחייב לזהות אישורי תשלום אשראי לפי תעודת זהות של בעל האשראי (ולא לפי בדיקת CVV, שאומנם מאוסר לשמור לבית עסק אז קרי בדיקת נתונים מול האשראי לכל הזנה ואישור מסגרת כפי שזה הולך בכל העולם)

לגבי העניין של משאבת דלק שהצגת לא מזמן אז קרי ת"ז הם 9 ספרות העוברים בדיקת luhn אבל לא כל תייר יודע זאת כדי לעבור על המגבלה

אז קרי תמיכה בסליקה בינלאומית כדי שגם תייר יוכל לרכוש חוזים בלי טרחה עם מזומנים

ולפני שמישהו אומר שעם התקן והנהלים הנוחכיים זה לא מעשי, הרשו לתת דוגמא למקום שגם משתמש בקליפסו, ויישם מזמן את רוב הדברים המוצעים בשירשור זה (לא הייתי בגוטבורג, אז לא יודע פרטים שם, אבל יצא לי לבקר בליסבון כחלק ממסע ה-eurail שלי שהזכרתי לפני חודשים)

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/cartões/transportes/lisboa-viva.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/faq.aspx

יש אתר מסודר, וגם איזור אישי שייתכן וגם מסודר, יש טעינה ביתית, קורא כרטיסים, כמו רב-קו אונליין

מידע על ערך צבור ומפעילות
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifa-zapping.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/transportes-públicos/autocarro.aspx

תקופתיים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/bilhetes.aspx

אזורים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-mensais/passes-intermodais.aspx

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifário-caixa-viva.aspx

יש גם מקום ליישום תשלום חניה לבעלי רכב פרטי על ידי ה-"רב-קו" (אז לא צריך את פנגו שחייב מספר טלפון ישראלי אז תייר ששכר רכב לא יכול לשלם כי אין פרקומטים קלאסיים)
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/estacionamento.aspx

טעינה בכל כספומט נורמלי ולא הצחוק של הכספונט
https://www.portalviva.pt/lx/pt/hom...omo-carregar-o-lisboa-viva-no-multibanco.aspx
בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מתוכננת אחת בהמשך החודש. הנושא נידון ב"יהיה בסדר" השבוע

בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!
מתוכננת אחת בהמשך החודש. הנושא נידון ב"יהיה בסדר" השבוע
כולל עיבוי דרכי רכישת רב-קו, תוספת עמדות בקיוסקים, בכספונטים, בעמדות נוספות, רכישה אצל הנהג וגם הגעה למרכזי קשישים כמו מועדונים ובתי אבות למכירה/טעינה מרוכזת בהתאם לצורך פעם–פעמיים בחודש.
&nbsp
https://glz.co.il/גלצ/תוכניות/יהיה-בסדר/יהיה-בסדר07-03-2018-1501/רב-קו-070318/
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ובעובדה ומעברים יבשתיים, חייב אם מבטלים נסיעה בודדת במזומן

בנוסף לסליקה תומכת כ"א בינ"ל - עמדת רב קו בנתב"ג!
ובעובדה ומעברים יבשתיים, חייב אם מבטלים נסיעה בודדת במזומן
 

25306yosef

New member
למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק

חותם על כל מילה
לגבי שירותי טעינה מהבית או מכונות טעינה וכספונטים יש גם את העניין הנגשת הנושא לתיירים, כי זה לא כזה עוזר שרב-קו אונליין מחייב לזהות אישורי תשלום אשראי לפי תעודת זהות של בעל האשראי (ולא לפי בדיקת CVV, שאומנם מאוסר לשמור לבית עסק אז קרי בדיקת נתונים מול האשראי לכל הזנה ואישור מסגרת כפי שזה הולך בכל העולם)

לגבי העניין של משאבת דלק שהצגת לא מזמן אז קרי ת"ז הם 9 ספרות העוברים בדיקת luhn אבל לא כל תייר יודע זאת כדי לעבור על המגבלה

אז קרי תמיכה בסליקה בינלאומית כדי שגם תייר יוכל לרכוש חוזים בלי טרחה עם מזומנים

ולפני שמישהו אומר שעם התקן והנהלים הנוחכיים זה לא מעשי, הרשו לתת דוגמא למקום שגם משתמש בקליפסו, ויישם מזמן את רוב הדברים המוצעים בשירשור זה (לא הייתי בגוטבורג, אז לא יודע פרטים שם, אבל יצא לי לבקר בליסבון כחלק ממסע ה-eurail שלי שהזכרתי לפני חודשים)

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/cartões/transportes/lisboa-viva.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/faq.aspx

יש אתר מסודר, וגם איזור אישי שייתכן וגם מסודר, יש טעינה ביתית, קורא כרטיסים, כמו רב-קו אונליין

מידע על ערך צבור ומפעילות
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifa-zapping.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/transportes-públicos/autocarro.aspx

תקופתיים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/bilhetes.aspx

אזורים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-mensais/passes-intermodais.aspx

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifário-caixa-viva.aspx

יש גם מקום ליישום תשלום חניה לבעלי רכב פרטי על ידי ה-"רב-קו" (אז לא צריך את פנגו שחייב מספר טלפון ישראלי אז תייר ששכר רכב לא יכול לשלם כי אין פרקומטים קלאסיים)
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/estacionamento.aspx

טעינה בכל כספומט נורמלי ולא הצחוק של הכספונט
https://www.portalviva.pt/lx/pt/hom...omo-carregar-o-lisboa-viva-no-multibanco.aspx
למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק
ברב-קו אונליין.

למיטב ידיעתי, אין כל בעיה של תשלום לתיירים בכרטיסי אשראי שהונפקו בחו"ל ברכבת ישראל, מטרונית, כרמלית, סיטי פס רק"ל ירושלים. שם לא צריך להקיש מספר תעודת זהות.
 

Bus Nerd

Active member
אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה

למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק
ברב-קו אונליין.

למיטב ידיעתי, אין כל בעיה של תשלום לתיירים בכרטיסי אשראי שהונפקו בחו"ל ברכבת ישראל, מטרונית, כרמלית, סיטי פס רק"ל ירושלים. שם לא צריך להקיש מספר תעודת זהות.
אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה
והסיבה היא שחלק חשוב מההצעה היא להשתמש בתשתית הקיימת של רב קו אונליין כדי לאפשר הקמת עמדות טעינה מאויישות בכל חנות מכולת.

אם התשתית הזו משתמשת בשירות סליקה שלא עובד לתיירים, זו בעיה.
לכן כחלק מהתוכנית צריך או להקים שירות מתחרה לרב קו אונליין (ממשלתי או לא, זה לא משנה) או שמשרד התחבורה ישכנע את פיסנטרה להחליף לחברת סליקה קצת יותר ידידותית.
 

25306yosef

New member
התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא בעייתית וככל הנראה כך

אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה
והסיבה היא שחלק חשוב מההצעה היא להשתמש בתשתית הקיימת של רב קו אונליין כדי לאפשר הקמת עמדות טעינה מאויישות בכל חנות מכולת.

אם התשתית הזו משתמשת בשירות סליקה שלא עובד לתיירים, זו בעיה.
לכן כחלק מהתוכנית צריך או להקים שירות מתחרה לרב קו אונליין (ממשלתי או לא, זה לא משנה) או שמשרד התחבורה ישכנע את פיסנטרה להחליף לחברת סליקה קצת יותר ידידותית.
התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא בעייתית וככל הנראה כך
זה ישאר.

כפי שהבנתי מהשרשור הקודם, התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא למעשה של חברת לאומי קארד והיא מהסיבות העסקיות שלה לא מתכוונת לשנות את המצב (שינוי המצב עלול לפעול לטובת מתחרותיה...).

אז הפתרון צריך להיות מכונות כפי שיש במטרונית בחיפה או כפי שיש ברכבת ישראל. לא ניתן לסמוך על מוצר כמו רב קו אונליין.

ובאשר לשירות סליקה שלא עובד לתיירים,

חברת לאומי קארד סולקת רק את מותגי ויזה ומאסטרקארד. מותגים בינלאומיים אחרים אינם מכובדים בבתי עסק העובדים רק עם הסולק לאומי קארד. את החובה להזין מספר ת.ז. אפשר לשנות אבל שאר המותגים לא יכובדו כל עוד לאומי קארד היא הסולק היחיד של רב קו אונליין.
 

Bus Nerd

Active member
תשתית הטענת רב קו היא יותר מרכיב הסליקה

התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא בעייתית וככל הנראה כך
זה ישאר.

כפי שהבנתי מהשרשור הקודם, התשתית הקיימת של רב קו אונליין היא למעשה של חברת לאומי קארד והיא מהסיבות העסקיות שלה לא מתכוונת לשנות את המצב (שינוי המצב עלול לפעול לטובת מתחרותיה...).

אז הפתרון צריך להיות מכונות כפי שיש במטרונית בחיפה או כפי שיש ברכבת ישראל. לא ניתן לסמוך על מוצר כמו רב קו אונליין.

ובאשר לשירות סליקה שלא עובד לתיירים,

חברת לאומי קארד סולקת רק את מותגי ויזה ומאסטרקארד. מותגים בינלאומיים אחרים אינם מכובדים בבתי עסק העובדים רק עם הסולק לאומי קארד. את החובה להזין מספר ת.ז. אפשר לשנות אבל שאר המותגים לא יכובדו כל עוד לאומי קארד היא הסולק היחיד של רב קו אונליין.
תשתית הטענת רב קו היא יותר מרכיב הסליקה
היא ממשק המשתמש
היא האינטגרציה עם קוראי כרטיסים/אפליקציות
היא שיתוף הפעולה עם חברות האוטובוס
היא האפשרות לחדש פרופיל סטודנט
היא האפשרות לבצע הזמנת טעינה במכשיר אחד ולקבל אותה במכשיר אחר
היא כל תשתית המחשוב מאחורי זה

רכיב הסליקה הוא רק רכיב אחד ממערכת שלמה.
להגיד שהתשתית "בעייתית" כי רכיב סליקת האשראי בעייתי זה כמו להגיד שמכונית פרטית בעייתית רק כי הזרוע שמחזיקה את הסלולרי קטנה מדי - זה משהו קטן שאפשר להחליף בקלות.
 

25306yosef

New member
לא צריך להחליף דבר. רק לבצע עדכון של קבצי פרמטרים.

תשתית הטענת רב קו היא יותר מרכיב הסליקה
היא ממשק המשתמש
היא האינטגרציה עם קוראי כרטיסים/אפליקציות
היא שיתוף הפעולה עם חברות האוטובוס
היא האפשרות לחדש פרופיל סטודנט
היא האפשרות לבצע הזמנת טעינה במכשיר אחד ולקבל אותה במכשיר אחר
היא כל תשתית המחשוב מאחורי זה

רכיב הסליקה הוא רק רכיב אחד ממערכת שלמה.
להגיד שהתשתית "בעייתית" כי רכיב סליקת האשראי בעייתי זה כמו להגיד שמכונית פרטית בעייתית רק כי הזרוע שמחזיקה את הסלולרי קטנה מדי - זה משהו קטן שאפשר להחליף בקלות.
לא צריך להחליף דבר. רק לבצע עדכון של קבצי פרמטרים.
כל מה שצריך על מנת שכל מותגי האשראי יכובדו כולל כל כרטיסי התייר זה רק לחתום על הסכמים עם שתי חברות הסליקה הנוספות ולאחר מכן לבצע תקשורת מחשבים לשב"א לצורך עדכון קבצי הפרמטרים. זה הכל, לא צריך כאמור להחליף דבר מאחר והתוכנה בנויה לכבד את כל המותגים. אם מותג מסוים לא מכובד זה רק בגלל שהמסוף לא הוגדר לכבד אותו וניתן כאמור לשנות את זה בלחיצת כפתור פשוטה.

לגבי החובה להקיש מספר תעודת זהות, גם את זה ניתן לשנות בעדכון תוכנה ולא צריך להחליף דבר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שלא לדבר גם על כך שאין גרסא אנגלית של האתר, אפליקציה וכספונט

אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה
והסיבה היא שחלק חשוב מההצעה היא להשתמש בתשתית הקיימת של רב קו אונליין כדי לאפשר הקמת עמדות טעינה מאויישות בכל חנות מכולת.

אם התשתית הזו משתמשת בשירות סליקה שלא עובד לתיירים, זו בעיה.
לכן כחלק מהתוכנית צריך או להקים שירות מתחרה לרב קו אונליין (ממשלתי או לא, זה לא משנה) או שמשרד התחבורה ישכנע את פיסנטרה להחליף לחברת סליקה קצת יותר ידידותית.
שלא לדבר גם על כך שאין גרסא אנגלית של האתר, אפליקציה וכספונט
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים

אתה צודק, אבל יש סיבה שהוא הזכיר את זה
והסיבה היא שחלק חשוב מההצעה היא להשתמש בתשתית הקיימת של רב קו אונליין כדי לאפשר הקמת עמדות טעינה מאויישות בכל חנות מכולת.

אם התשתית הזו משתמשת בשירות סליקה שלא עובד לתיירים, זו בעיה.
לכן כחלק מהתוכנית צריך או להקים שירות מתחרה לרב קו אונליין (ממשלתי או לא, זה לא משנה) או שמשרד התחבורה ישכנע את פיסנטרה להחליף לחברת סליקה קצת יותר ידידותית.
לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים
מענה לשאלות תמיכה בקשר לאתר או יישום הטעינה, או שזמן התגובה נמשך חודשים, בנוסף הם גם הפעילו מענה אותומטי להודעות הפרטיות לדף בפייסבוק, אבל נציג אנושי אין בכלל, ובטלפונים לא עונים, עדכונים אין, זה כפי שהחברה לא קיימת בכלל

כאשר רב-קו אונלין נותן יותר מענה ותמיכה לציבור בנושא, ויותר פתוחים לשיפורי השירות

שים לב שרב-קו אונליין מייחס את עצמו כשירות רשמי בדף האודות ובשם כל דף בטאב הדפדפן, ולכן שינוי הגדרות פרמטרים של מסוף יישום סליקת האשראי יותר מועדף כדי שאישור טעינה יהיה לא לפי תעודת זהות אלא לפי CVV כמו בכל העולם, ולאפשר סליקה בינלאומית, וגם לעשות גרסה אנגלית של האתר, אפליקציה וכל הממשקים

https://ravkavonline.co.il/he/about

זה בנוסף להודעה עם ההצעה להגדיר את כל הכרטיסים, פרופילים, וחוזים אל שיוך למפעיל "מרכז השירות", אם ליישם את מה שהצעתי

אז זה יפתור את כל הבעיות, אם האפליקציה הינה רשמית, אז שרב-קו אונליין יהיה מרכז השירות, ואפשר להטמיע את האפליקציה לכל מסוף טעינה של כל מפעיל וכדי שהחוזים ירשמו לשם מרכז השירות

אחר כך אפשר לממש שירותי מנפיק אונליין דרך האתר, אם הכרטיס הרב-קו האישי משוייך לתעודת זהות/דרכון, ליישם בדיקות אותומטיות של זכאויות להנחות, של נניח זכאי ביטוח לאומי, נכה וכדומה (לב"ל יש מזמן ממשק בדיקת זכאויות לפי ת"ז, שהמפעילים כבר מזמן משתמשים בו, בנוסף לבדיקת כרטיס התעודת זכאות או תעודת נכה הפיזיים), ובהתאם לאפשר טעינת פרופיל והמרות (כי לבסס כמו טעינת הסטודנט ע"י העלאת מסמכים ובדיקה על ידי נציג זה לא כזה ממש בטיחותי כי אפשר לצייר אישורים בפוטושופ, אז בדיקות אלקטרוניות עדיף).

דבר נוסף זה שמשום שכל כרטיס אישי כולל תאריך לידה של הנוסע, כולל כרטיס אישי לדרכון זר, אז בהתאם לאפשר טעינת פרופיל אזרח ותיק, כי זה אבסורדי אם סבא תייר בן 80 עולה לאוטובוס, יכול לרכוש כרטיס נייר בהנחה כי אף אחד לא מבקש תעודת אזרח ותיק, אבל רב-קו עדיין עושים לו רק רגיל. כנ"ל לילדים: לילד בן 4 לא מבקשים תעודת תושב ישראל (ואפשר לרכוש נסיעה בודדת בהנחה לנוער מתחת ל-18 למי שיותר בוגר), ובכלל אין סיבה לא לתת פרופיל נוער בכלל, כי בכל העולם כן יש הנחות גיל לכולם, יתר מכך, נסיעות חינם במטרו לנכים

תשתית יש, אבל צריך שהיא תהיה מסודרת, אז יותר עדיף שחברת דן והבנות שלה גם תעבורנה לרב-קו אונליין כשיתקנו את הסליקה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ועוד בקשר לאבסורד של האזרח ותיק שברכבת ישראל לא ניתן כרטיס

לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים
מענה לשאלות תמיכה בקשר לאתר או יישום הטעינה, או שזמן התגובה נמשך חודשים, בנוסף הם גם הפעילו מענה אותומטי להודעות הפרטיות לדף בפייסבוק, אבל נציג אנושי אין בכלל, ובטלפונים לא עונים, עדכונים אין, זה כפי שהחברה לא קיימת בכלל

כאשר רב-קו אונלין נותן יותר מענה ותמיכה לציבור בנושא, ויותר פתוחים לשיפורי השירות

שים לב שרב-קו אונליין מייחס את עצמו כשירות רשמי בדף האודות ובשם כל דף בטאב הדפדפן, ולכן שינוי הגדרות פרמטרים של מסוף יישום סליקת האשראי יותר מועדף כדי שאישור טעינה יהיה לא לפי תעודת זהות אלא לפי CVV כמו בכל העולם, ולאפשר סליקה בינלאומית, וגם לעשות גרסה אנגלית של האתר, אפליקציה וכל הממשקים

https://ravkavonline.co.il/he/about

זה בנוסף להודעה עם ההצעה להגדיר את כל הכרטיסים, פרופילים, וחוזים אל שיוך למפעיל "מרכז השירות", אם ליישם את מה שהצעתי

אז זה יפתור את כל הבעיות, אם האפליקציה הינה רשמית, אז שרב-קו אונליין יהיה מרכז השירות, ואפשר להטמיע את האפליקציה לכל מסוף טעינה של כל מפעיל וכדי שהחוזים ירשמו לשם מרכז השירות

אחר כך אפשר לממש שירותי מנפיק אונליין דרך האתר, אם הכרטיס הרב-קו האישי משוייך לתעודת זהות/דרכון, ליישם בדיקות אותומטיות של זכאויות להנחות, של נניח זכאי ביטוח לאומי, נכה וכדומה (לב"ל יש מזמן ממשק בדיקת זכאויות לפי ת"ז, שהמפעילים כבר מזמן משתמשים בו, בנוסף לבדיקת כרטיס התעודת זכאות או תעודת נכה הפיזיים), ובהתאם לאפשר טעינת פרופיל והמרות (כי לבסס כמו טעינת הסטודנט ע"י העלאת מסמכים ובדיקה על ידי נציג זה לא כזה ממש בטיחותי כי אפשר לצייר אישורים בפוטושופ, אז בדיקות אלקטרוניות עדיף).

דבר נוסף זה שמשום שכל כרטיס אישי כולל תאריך לידה של הנוסע, כולל כרטיס אישי לדרכון זר, אז בהתאם לאפשר טעינת פרופיל אזרח ותיק, כי זה אבסורדי אם סבא תייר בן 80 עולה לאוטובוס, יכול לרכוש כרטיס נייר בהנחה כי אף אחד לא מבקש תעודת אזרח ותיק, אבל רב-קו עדיין עושים לו רק רגיל. כנ"ל לילדים: לילד בן 4 לא מבקשים תעודת תושב ישראל (ואפשר לרכוש נסיעה בודדת בהנחה לנוער מתחת ל-18 למי שיותר בוגר), ובכלל אין סיבה לא לתת פרופיל נוער בכלל, כי בכל העולם כן יש הנחות גיל לכולם, יתר מכך, נסיעות חינם במטרו לנכים

תשתית יש, אבל צריך שהיא תהיה מסודרת, אז יותר עדיף שחברת דן והבנות שלה גם תעבורנה לרב-קו אונליין כשיתקנו את הסליקה
ועוד בקשר לאבסורד של האזרח ותיק שברכבת ישראל לא ניתן כרטיס
אזרח ותיק ללא רב-קו בפרופיל זה בחלק מהתחנות, גם לא מהקופה
&nbsp
באגד לאילת הזמנת מקום גם מחייבת רב-קו בפרופיל, אבל בקופה ומנהג ללא מקום מוזמן מראש אפשר לרכוש נסיעה בודדת לכיוון אחד בהנחה לאזרח ותיק ונוער ואף אחד לא מבקש תעודות
&nbsp
הנגשה ללא תושבים על הפנים, שיתנו גם לתיירים לממש זכאויות גיל לפחות, בכל העולם זה ככה
 

25306yosef

New member
כל עוד חברת לאומי קארד היא בעלת עניין ברב קו אונליין,

לא צריך שירות מתחרה,יש כזה בשם הופ-און, אבל הם או שלא נותנים
מענה לשאלות תמיכה בקשר לאתר או יישום הטעינה, או שזמן התגובה נמשך חודשים, בנוסף הם גם הפעילו מענה אותומטי להודעות הפרטיות לדף בפייסבוק, אבל נציג אנושי אין בכלל, ובטלפונים לא עונים, עדכונים אין, זה כפי שהחברה לא קיימת בכלל

כאשר רב-קו אונלין נותן יותר מענה ותמיכה לציבור בנושא, ויותר פתוחים לשיפורי השירות

שים לב שרב-קו אונליין מייחס את עצמו כשירות רשמי בדף האודות ובשם כל דף בטאב הדפדפן, ולכן שינוי הגדרות פרמטרים של מסוף יישום סליקת האשראי יותר מועדף כדי שאישור טעינה יהיה לא לפי תעודת זהות אלא לפי CVV כמו בכל העולם, ולאפשר סליקה בינלאומית, וגם לעשות גרסה אנגלית של האתר, אפליקציה וכל הממשקים

https://ravkavonline.co.il/he/about

זה בנוסף להודעה עם ההצעה להגדיר את כל הכרטיסים, פרופילים, וחוזים אל שיוך למפעיל "מרכז השירות", אם ליישם את מה שהצעתי

אז זה יפתור את כל הבעיות, אם האפליקציה הינה רשמית, אז שרב-קו אונליין יהיה מרכז השירות, ואפשר להטמיע את האפליקציה לכל מסוף טעינה של כל מפעיל וכדי שהחוזים ירשמו לשם מרכז השירות

אחר כך אפשר לממש שירותי מנפיק אונליין דרך האתר, אם הכרטיס הרב-קו האישי משוייך לתעודת זהות/דרכון, ליישם בדיקות אותומטיות של זכאויות להנחות, של נניח זכאי ביטוח לאומי, נכה וכדומה (לב"ל יש מזמן ממשק בדיקת זכאויות לפי ת"ז, שהמפעילים כבר מזמן משתמשים בו, בנוסף לבדיקת כרטיס התעודת זכאות או תעודת נכה הפיזיים), ובהתאם לאפשר טעינת פרופיל והמרות (כי לבסס כמו טעינת הסטודנט ע"י העלאת מסמכים ובדיקה על ידי נציג זה לא כזה ממש בטיחותי כי אפשר לצייר אישורים בפוטושופ, אז בדיקות אלקטרוניות עדיף).

דבר נוסף זה שמשום שכל כרטיס אישי כולל תאריך לידה של הנוסע, כולל כרטיס אישי לדרכון זר, אז בהתאם לאפשר טעינת פרופיל אזרח ותיק, כי זה אבסורדי אם סבא תייר בן 80 עולה לאוטובוס, יכול לרכוש כרטיס נייר בהנחה כי אף אחד לא מבקש תעודת אזרח ותיק, אבל רב-קו עדיין עושים לו רק רגיל. כנ"ל לילדים: לילד בן 4 לא מבקשים תעודת תושב ישראל (ואפשר לרכוש נסיעה בודדת בהנחה לנוער מתחת ל-18 למי שיותר בוגר), ובכלל אין סיבה לא לתת פרופיל נוער בכלל, כי בכל העולם כן יש הנחות גיל לכולם, יתר מכך, נסיעות חינם במטרו לנכים

תשתית יש, אבל צריך שהיא תהיה מסודרת, אז יותר עדיף שחברת דן והבנות שלה גם תעבורנה לרב-קו אונליין כשיתקנו את הסליקה
כל עוד חברת לאומי קארד היא בעלת עניין ברב קו אונליין,
אז סביר להניח שלא יכובדו כרטיסי אשראי שעל מנת לסלוק אותם יש צורך לחתום על הסכמי סליקה עם המתחרים.

למותר לציין שעל מנת לכבד את כל מותגי האשראי הנסלקים בישראל יש צורך לחתום על הסכמי סליקה עם חברת ישראכרט וגם עם חברת כאל.

חברת ישראכרט היא הסולקת הבלעדית בישראל של כרטיסי אמקס ו-JCB. ואילו חברת כאל היא הסולקת הבלעדית בישראל של כרטיסי דיינרס.

כל שאר המותגים שלא הזכרתי (כולל המותג ישראכרט) נסלקים כיום (לאחר שחוק ישראכרט נכנס לתוקף) על ידי כל שלושת הסולקים.

אשר על כן, אינני רואה כל אפשרות לשינוי בקרוב ברב קו אונליין. המקסימום האפשרי זה שרב קו אונליין יכבד כרטיסי תיירים ממותגי ויזה ומאסטרכרד בלבד. סביר להניח כאמור שכל שאר המותגים לא יכובדו כל עוד לאומי היא בעלת עניין ברב קו אונליין.
 

Ccyclist

Well-known member
באויסטר הלונדוני פשוט שמים כרטיס אשראי מגע על הולידטור וזהו!

למיטב ידיעתי, הבעיה שאתה מתאר בעניין תשלום לתיירים קיימת רק
ברב-קו אונליין.

למיטב ידיעתי, אין כל בעיה של תשלום לתיירים בכרטיסי אשראי שהונפקו בחו"ל ברכבת ישראל, מטרונית, כרמלית, סיטי פס רק"ל ירושלים. שם לא צריך להקיש מספר תעודת זהות.
באויסטר הלונדוני פשוט שמים כרטיס אשראי מגע על הולידטור וזהו!
למשתמש המזדמן (תייר או אדם שאינו תושב העיר) זה אידאלי אם מדובר בביקור של יום עד מספר ימים (*יש נקודה ממנה כרטיס שבועי יותר משתלם). פשוט דואגים לכך שהכרטיס יהיה בצד הארנק שיגע בולידטור (ומוודאים שאין מספר כרטיסי מגע צמודים).
&nbsp
תייר כזה יכול להחזיק ארנק פלסטיק פשוט בן שני תאים בגודל של כרטיס אשראי, כרטיס אשראי או דביט אחד, כרטיסי נייר לרכבת הארצית אם צריך ומספר שטרות. יותר לא צריך. (תעודות הזהות היו אמצעי חירום למלחמה ובוטלו ב45, אז אין חובת נשיאת מסמך זיהוי)
&nbsp
* הגבלת תשלום יומי כולל שעות העומס של הבוקר יקר יותר מהגבלת תשלום יומי אחרי 9:30 בבוקר ולכן לנוסע עיסקי משתלם לקנות כרטיס שבועי אם הוא שוהה בעיר ונוסע באותם אזורים 4 ימים ומעלה. לתייר שיושב בחדר האוכל של המלון ב9 בבוקר ויוצא לטייל אחרי 9:30 לא משתלם לרכוש כרטיס שבועי עד שהביקור מתארך מעבר ל 5 ימים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ואיך הביקורת כרטיסים אם תיקפת באשראי, והפקח הרי לא יכול לגשת

באויסטר הלונדוני פשוט שמים כרטיס אשראי מגע על הולידטור וזהו!
למשתמש המזדמן (תייר או אדם שאינו תושב העיר) זה אידאלי אם מדובר בביקור של יום עד מספר ימים (*יש נקודה ממנה כרטיס שבועי יותר משתלם). פשוט דואגים לכך שהכרטיס יהיה בצד הארנק שיגע בולידטור (ומוודאים שאין מספר כרטיסי מגע צמודים).
&nbsp
תייר כזה יכול להחזיק ארנק פלסטיק פשוט בן שני תאים בגודל של כרטיס אשראי, כרטיס אשראי או דביט אחד, כרטיסי נייר לרכבת הארצית אם צריך ומספר שטרות. יותר לא צריך. (תעודות הזהות היו אמצעי חירום למלחמה ובוטלו ב45, אז אין חובת נשיאת מסמך זיהוי)
&nbsp
* הגבלת תשלום יומי כולל שעות העומס של הבוקר יקר יותר מהגבלת תשלום יומי אחרי 9:30 בבוקר ולכן לנוסע עיסקי משתלם לקנות כרטיס שבועי אם הוא שוהה בעיר ונוסע באותם אזורים 4 ימים ומעלה. לתייר שיושב בחדר האוכל של המלון ב9 בבוקר ויוצא לטייל אחרי 9:30 לא משתלם לרכוש כרטיס שבועי עד שהביקור מתארך מעבר ל 5 ימים.
ואיך הביקורת כרטיסים אם תיקפת באשראי, והפקח הרי לא יכול לגשת
לעסקות שביצעת וזה שונה ממדינה למדינה, יש מדינות שנותנות מידע מיד באפליקציה של הבנק בטלפון, ויש כמו ישראל מחזיקים מידע ימים לפני שהחיוב מוצג באתר
 

david80

Member
אולי כרטיס האשראי נרשם במאגר הנגיש למכשיר של הפקח

ואיך הביקורת כרטיסים אם תיקפת באשראי, והפקח הרי לא יכול לגשת
לעסקות שביצעת וזה שונה ממדינה למדינה, יש מדינות שנותנות מידע מיד באפליקציה של הבנק בטלפון, ויש כמו ישראל מחזיקים מידע ימים לפני שהחיוב מוצג באתר
אולי כרטיס האשראי נרשם במאגר הנגיש למכשיר של הפקח
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא יודע איך, אבל זה קיים 4 שנים.

אולי כרטיס האשראי נרשם במאגר הנגיש למכשיר של הפקח
אני לא יודע איך, אבל זה קיים 4 שנים.
וזה מסוג הדברים שאם היו בעיות הן היו מגיעות לחדשות המקומיות. תיירים רבים בעיר באים לבקר תושבים ולכן חריקות בעניין היו מגיעות לחדשות גם אם התיירים עצמם לא היו יודעים למי לפנות.
&nbsp
לגבי פקחים הנה מה שכתוב באתר TFL בעמוד של התשלום בכרטיסי אשראי מגע
&nbsp
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless/how-to-use-it
&nbsp
Ticket inspectionIf you have used contactless to pay for your journey, you must touch it on an inspector's portable card reader when asked. You do not need to give your card to an inspector for it to be checked.
&nbsp
On buses, if you show the wrong card, the bus inspector will be able to see that the card was not used at the start of the bus journey and ask you to touch the correct card on the reader.
&nbsp
On rail services, the revenue inspection will be recorded.
&nbsp
You can see revenue inspections in your journey history in your contactless and Oyster online account. If you have a query about a revenue inspection that you cannot resolve online, contact our Customer Services on 0343 222 1234 (TfL call charges).
&nbsp
Our staff can't see any of your card account or personal details when you touch your card on a portable card reader.
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר

חותם על כל מילה
לגבי שירותי טעינה מהבית או מכונות טעינה וכספונטים יש גם את העניין הנגשת הנושא לתיירים, כי זה לא כזה עוזר שרב-קו אונליין מחייב לזהות אישורי תשלום אשראי לפי תעודת זהות של בעל האשראי (ולא לפי בדיקת CVV, שאומנם מאוסר לשמור לבית עסק אז קרי בדיקת נתונים מול האשראי לכל הזנה ואישור מסגרת כפי שזה הולך בכל העולם)

לגבי העניין של משאבת דלק שהצגת לא מזמן אז קרי ת"ז הם 9 ספרות העוברים בדיקת luhn אבל לא כל תייר יודע זאת כדי לעבור על המגבלה

אז קרי תמיכה בסליקה בינלאומית כדי שגם תייר יוכל לרכוש חוזים בלי טרחה עם מזומנים

ולפני שמישהו אומר שעם התקן והנהלים הנוחכיים זה לא מעשי, הרשו לתת דוגמא למקום שגם משתמש בקליפסו, ויישם מזמן את רוב הדברים המוצעים בשירשור זה (לא הייתי בגוטבורג, אז לא יודע פרטים שם, אבל יצא לי לבקר בליסבון כחלק ממסע ה-eurail שלי שהזכרתי לפני חודשים)

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/cartões/transportes/lisboa-viva.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/faq.aspx

יש אתר מסודר, וגם איזור אישי שייתכן וגם מסודר, יש טעינה ביתית, קורא כרטיסים, כמו רב-קו אונליין

מידע על ערך צבור ומפעילות
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifa-zapping.aspx
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/transportes-públicos/autocarro.aspx

תקופתיים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/bilhetes.aspx

אזורים
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-mensais/passes-intermodais.aspx

https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/tarifários/tarifas-ocasionais/tarifário-caixa-viva.aspx

יש גם מקום ליישום תשלום חניה לבעלי רכב פרטי על ידי ה-"רב-קו" (אז לא צריך את פנגו שחייב מספר טלפון ישראלי אז תייר ששכר רכב לא יכול לשלם כי אין פרקומטים קלאסיים)
https://www.portalviva.pt/lx/pt/homepage/serviços/estacionamento.aspx

טעינה בכל כספומט נורמלי ולא הצחוק של הכספונט
https://www.portalviva.pt/lx/pt/hom...omo-carregar-o-lisboa-viva-no-multibanco.aspx
ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר
(כי אצלי יש יותר מ-900 ערך צבור, הצגתי תמונה פה אתמול)
&nbsp
אז ככה היה
כספונט בהרצליה
הוכנס כ"א
לא נשאל פין, ישר בחירת משיכה או רב-קו
ניתן רק או לחדש חוזה קיים או לרכוש תקופתי באזור
טוב, בחרתי לחדש את הערך צבור 30 אשר הפעם האחרונה הוטען ב... דן!
ובדיוק הסתיים אז לכן ההטענה כי אין לי טלפון עם NFC תומך (וכרגע אני בכלל תקוע עם Nokia 1200 מלפני עשור אז אין אינטרנט כדי קודם להזמין חוזה ממפעיל נכון זה לא כזה עוזר)
המסך הבא - ערך צבור 30 רכישה ממפעיל סופרבוס - אישור/ביטול
טוב אישרתי, והכרטיס הוטען אבל...
&nbsp
- אין חיווי על כך שהאם הטעינה הצליחה או לא
- היה אמור לשאול פין כי מדובר על מסוף שבו קיים לוח המקשים, כמו כן כל עסקה חייבת לשאול פין אם ייתכן והעסקה תהיה בסכום גבוה כמו למשל חידוש/רכישת חוזה חודשי
- מה פתאום סופרבוס כאשר אין אותו בכלל באזור? אז אילו היתה בעיה כלשהי הייתי נאלץ לנסוע חצי ארץ כדי לחפש עמדה שלהם?! בכספונט אין בחירת מפעיל אז מה פתאום שהוא בעצמו יבחר מה שבא לו?!
- לא ניתנה קבלה עם רכישת חוזה, אין קבלת חיוב אשראי, כלום, אבל לפי הנהלים רכישת חוזה חייבת לתת קבלות. ואילו הייתי טוען על חשבון מעסיק? אין אסמכתא לזיכויים!
&nbsp
שתי דקות אחר כך החוזה תוקף תקין במטרופולין והקבלה מהנהג מציגה את היתרה המעודכנת מינוס תעריף הנסיעה בקוד 44 (לחזרה לתל אביב)
 

Bus Nerd

Active member
נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול

ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר
(כי אצלי יש יותר מ-900 ערך צבור, הצגתי תמונה פה אתמול)
&nbsp
אז ככה היה
כספונט בהרצליה
הוכנס כ"א
לא נשאל פין, ישר בחירת משיכה או רב-קו
ניתן רק או לחדש חוזה קיים או לרכוש תקופתי באזור
טוב, בחרתי לחדש את הערך צבור 30 אשר הפעם האחרונה הוטען ב... דן!
ובדיוק הסתיים אז לכן ההטענה כי אין לי טלפון עם NFC תומך (וכרגע אני בכלל תקוע עם Nokia 1200 מלפני עשור אז אין אינטרנט כדי קודם להזמין חוזה ממפעיל נכון זה לא כזה עוזר)
המסך הבא - ערך צבור 30 רכישה ממפעיל סופרבוס - אישור/ביטול
טוב אישרתי, והכרטיס הוטען אבל...
&nbsp
- אין חיווי על כך שהאם הטעינה הצליחה או לא
- היה אמור לשאול פין כי מדובר על מסוף שבו קיים לוח המקשים, כמו כן כל עסקה חייבת לשאול פין אם ייתכן והעסקה תהיה בסכום גבוה כמו למשל חידוש/רכישת חוזה חודשי
- מה פתאום סופרבוס כאשר אין אותו בכלל באזור? אז אילו היתה בעיה כלשהי הייתי נאלץ לנסוע חצי ארץ כדי לחפש עמדה שלהם?! בכספונט אין בחירת מפעיל אז מה פתאום שהוא בעצמו יבחר מה שבא לו?!
- לא ניתנה קבלה עם רכישת חוזה, אין קבלת חיוב אשראי, כלום, אבל לפי הנהלים רכישת חוזה חייבת לתת קבלות. ואילו הייתי טוען על חשבון מעסיק? אין אסמכתא לזיכויים!
&nbsp
שתי דקות אחר כך החוזה תוקף תקין במטרופולין והקבלה מהנהג מציגה את היתרה המעודכנת מינוס תעריף הנסיעה בקוד 44 (לחזרה לתל אביב)
נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול
שנבנה בזמן קצר ובלי מספיק מחשבה.


נראה לי שמעתה לא אמליץ לאף אחד על לנסות להשתמש בכספונט כדי לטעון רב קו. מקווה שיתקנו את זה בקרוב.

אגב בתוכנית שהצגתי בהודעה הפותחת של השרשור אני מציע מכונות טעינה אמיתיות, לא כספומטים מצ'וקמקים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה