הדרישה לחזית צהובה בבריטניה היא דרישה מקומית
החזית הכהה הזו לא בטיחותית. כתבתי על הנושא בעבר.
במערכת הבריטית חזית -כ-ל- הרכבות היא בצהוב בהיר או כוללת בלוק גדול בצהוב בהיר ללא קשר לצבעי החברה המפעילה. הסיבה היא בטיחותית כי הצבע מאפשר לראות את הרכבת מרחוק.
 
בדיון שהיה על העניין נאמר בזמנו שבגרמניה כל חזיתות הרכבות הארציות הן אדומות מאותה הסיבה.
 
הסיבה לדיון ההוא היה קטר בצביעה לבנה אפורה שיכולה להוות הסוואה בתוספת שכבת האבק הקטנה ביותר. הצביעה בהצעה כאן היא צבע כהה מדי ושני בלוקים לבנים שעלולים להיות מבלבלים ויזואלית ממרחק. עדיף שהבלוק בכחול כהה יהיה בצבע בטיחותי כמו צהוב או אדום.
 
יש לציין שיש הנחיות בריטיות לצביעת הדלתות בצבע שונה מגוף הרכבת וזה אמור לסייע לנוסעים עם בעיות ראיה למצוא את מיקומן בעת ההאטה והעצירה לפני פתיחת הדלתות.
הדרישה לחזית צהובה בבריטניה היא דרישה מקומית
שכבר
אבד עליה הכלח, בגרמניה אין תקנה מחייבת כזו והציוד הנייד קיים בשלל צבעים, אפילו ב
צבע שחור. וכמובן שאין שום התייחסות לעניין בספציפיקציות הבטיחות של TSI שהרכבת דורשת התאמה אליהן, ההתייחסות היחידה לעניין הנראות של הרכבת היא לפנסים בראש הרכבת ובזנבה לצורך סימון סוף הרכבת, ובצדק - פנסים הרבה יותר בולטים מכל צביעה שתהיה.