הכפלת קו החוף בוות"ל

  • פותח הנושא GxM3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
וזה מה שהתושבים רוצים שיהיה בעתיד

אנשים עדיין לא גרים במרכז החיים אלא בבתים שלהם
המיקום של התחנה בהחלט נחמד, אבל אם נצמדים לעובדות הוא לא "במרכז המושבה".
למה שתושב פרדס חנה ירצה בעתיד(לאחר חשמול + ריבוע) להגיע לתחנת בינימינה במיקומה הנוכחי אם יש לו תחנה קרובה יותר?

לפי מה שאני מבין התושבים לא רוצים את המסילה מכיוון שהיא יוצרת חיץ בישוב, לכן הם מעוניינים(ואף קבעו זאת כמטרה של תוכנית המתאר) שהמסילה(ואיתה כמובן המסילה) תזוז מערבה לעיר בצמוד לכביש 4. אם הישובים יתקרבו אחד אל השני כביש 4 עדיין יהיה שם בתור חיץ הרבה יותר מסיבי.

כמובן שהמצב האופטימלי היה להשאיר את המסילה בנוסף לשינוי התוואי כך שיהיה שירות פרברי גם לאור עקיבא וגם לבינימינה. אבל אם זה רצון התושבים, אז זה רצונם.
וזה מה שהתושבים רוצים שיהיה בעתיד

 

easylivin

New member
א', הם יכלו לקבל את זה במיקום הנוכחי

וזה מה שהתושבים רוצים שיהיה בעתיד
א', הם יכלו לקבל את זה במיקום הנוכחי
בלי להזיז הרים וגבעות, אפשר היה להרחיב את אזור התעסוקה הקיים ולבנות גם בנייה למגורים בסמוך בשפע.
וב', דווקא בנייה למגורים נמצאת בצדק רב בתחתית סולם העדיפויות כשמדברים על פיתוח מוטה-תחבורה. לתושבים כדאי היה לרצות שאזור התחנה יישאר להיות מרכז החיים של היישוב, ולא עוד פרבר שינה.
המפה לפחות משאירה מקום לאופטימיות שיהיה שם פיתוח מהסוג הנכון מתישהו בעתיד (במקום להתבסס על הקיים, וזה לא מעט בכלל, אבל להתבסס על הקיים זה לא מספיק סקסי כנראה, ועם זה לא מנצחים בבחירות למועצה). ועדיין, תוכניות יפות לא מבטלות ולא מצדיקות את העובדה שמדובר ב-NIMBYism שיעלה ביוקר. עלויות שאפשר וצריך היה לחסוך. ואם הגישה לא תשתנה, היא עוד תעלה ביוקר בעתיד (שוב, כשביום מן הימים גם התחנה החדשה תהווה "חיץ" שיידרשו להסיר ממרכז היישוב).
&nbsp
אבל אני מבין שמעידן של סגירת פערים בתשתיות דילגנו כבר היישר לעידן המגאלומניה, זה מה שהציבור רוצה ולכן הציבור ישלם (עד שייגמר התקציב).
 

alantan

New member
בכל זאת מדובר במרחק של 750 מ' עד ק"מ אחד

א', הם יכלו לקבל את זה במיקום הנוכחי
בלי להזיז הרים וגבעות, אפשר היה להרחיב את אזור התעסוקה הקיים ולבנות גם בנייה למגורים בסמוך בשפע.
וב', דווקא בנייה למגורים נמצאת בצדק רב בתחתית סולם העדיפויות כשמדברים על פיתוח מוטה-תחבורה. לתושבים כדאי היה לרצות שאזור התחנה יישאר להיות מרכז החיים של היישוב, ולא עוד פרבר שינה.
המפה לפחות משאירה מקום לאופטימיות שיהיה שם פיתוח מהסוג הנכון מתישהו בעתיד (במקום להתבסס על הקיים, וזה לא מעט בכלל, אבל להתבסס על הקיים זה לא מספיק סקסי כנראה, ועם זה לא מנצחים בבחירות למועצה). ועדיין, תוכניות יפות לא מבטלות ולא מצדיקות את העובדה שמדובר ב-NIMBYism שיעלה ביוקר. עלויות שאפשר וצריך היה לחסוך. ואם הגישה לא תשתנה, היא עוד תעלה ביוקר בעתיד (שוב, כשביום מן הימים גם התחנה החדשה תהווה "חיץ" שיידרשו להסיר ממרכז היישוב).
&nbsp
אבל אני מבין שמעידן של סגירת פערים בתשתיות דילגנו כבר היישר לעידן המגאלומניה, זה מה שהציבור רוצה ולכן הציבור ישלם (עד שייגמר התקציב).
בכל זאת מדובר במרחק של 750 מ' עד ק"מ אחד
מרחק הליכה סביר ממרכז המושבה, לא תחנה מרוחקת מאוד.
 

Rubim88

New member
הקנ"מ בתמונה שגוי, צריך להיות כפול

בכל זאת מדובר במרחק של 750 מ' עד ק"מ אחד
מרחק הליכה סביר ממרכז המושבה, לא תחנה מרוחקת מאוד.
הקנ"מ בתמונה שגוי, צריך להיות כפול
כלומר 1000 = 2000. כנראה כשהעתיקו למצגת שמו אותו בגודל כפול מהמקור.
 

alantan

New member
זה באמת היה נראה לי מרחק קטן מדי יחסית לגודל הבתים...

הקנ"מ בתמונה שגוי, צריך להיות כפול
כלומר 1000 = 2000. כנראה כשהעתיקו למצגת שמו אותו בגודל כפול מהמקור.
זה באמת היה נראה לי מרחק קטן מדי יחסית לגודל הבתים...
 

Rubim88

New member
העלויות היחידות שיש פה זה עלויות פירוק המסילה

א', הם יכלו לקבל את זה במיקום הנוכחי
בלי להזיז הרים וגבעות, אפשר היה להרחיב את אזור התעסוקה הקיים ולבנות גם בנייה למגורים בסמוך בשפע.
וב', דווקא בנייה למגורים נמצאת בצדק רב בתחתית סולם העדיפויות כשמדברים על פיתוח מוטה-תחבורה. לתושבים כדאי היה לרצות שאזור התחנה יישאר להיות מרכז החיים של היישוב, ולא עוד פרבר שינה.
המפה לפחות משאירה מקום לאופטימיות שיהיה שם פיתוח מהסוג הנכון מתישהו בעתיד (במקום להתבסס על הקיים, וזה לא מעט בכלל, אבל להתבסס על הקיים זה לא מספיק סקסי כנראה, ועם זה לא מנצחים בבחירות למועצה). ועדיין, תוכניות יפות לא מבטלות ולא מצדיקות את העובדה שמדובר ב-NIMBYism שיעלה ביוקר. עלויות שאפשר וצריך היה לחסוך. ואם הגישה לא תשתנה, היא עוד תעלה ביוקר בעתיד (שוב, כשביום מן הימים גם התחנה החדשה תהווה "חיץ" שיידרשו להסיר ממרכז היישוב).
&nbsp
אבל אני מבין שמעידן של סגירת פערים בתשתיות דילגנו כבר היישר לעידן המגאלומניה, זה מה שהציבור רוצה ולכן הציבור ישלם (עד שייגמר התקציב).
העלויות היחידות שיש פה זה עלויות פירוק המסילה
והתחנה, הרי שינוי התוואי מפרדס חנה לזכרון יהיה בכל מקרה, כי בבינמינה אין מקום וגם יש עיקולים במסילה. גם תחנה בין אור עקיבא לבנימינה תהיה בכל מקרה. אולי עד שהתוכנית תצא לפועל הדעה של התושבים בכלל תשתנה והמסילה+התחנה תשאר, הרי אין להמצאות שלה/פירוק שלה קשר לתת"ל 65 עצמו, זה פשוט צעד שניתן לעשות אחרי שהפרוייקט יושלם.
 

GxM3

New member
לא בטוח שזה מדויק וצריך יהיה לקבל את ההחלטה לפני

העלויות היחידות שיש פה זה עלויות פירוק המסילה
והתחנה, הרי שינוי התוואי מפרדס חנה לזכרון יהיה בכל מקרה, כי בבינמינה אין מקום וגם יש עיקולים במסילה. גם תחנה בין אור עקיבא לבנימינה תהיה בכל מקרה. אולי עד שהתוכנית תצא לפועל הדעה של התושבים בכלל תשתנה והמסילה+התחנה תשאר, הרי אין להמצאות שלה/פירוק שלה קשר לתת"ל 65 עצמו, זה פשוט צעד שניתן לעשות אחרי שהפרוייקט יושלם.
לא בטוח שזה מדויק וצריך יהיה לקבל את ההחלטה לפני
האם יעבירו את כל 4 המסילות בתוואי החדש בכל מקרה או שאם יחליטו לא לפרק את התחנה בבינימינה יעבירו רק את 2 המסילות המהירות
 

Rubim88

New member
אם לא יקימו 4 מסילות, אז יהיו חייבים לתת שירות

לא בטוח שזה מדויק וצריך יהיה לקבל את ההחלטה לפני
האם יעבירו את כל 4 המסילות בתוואי החדש בכל מקרה או שאם יחליטו לא לפרק את התחנה בבינימינה יעבירו רק את 2 המסילות המהירות
אם לא יקימו 4 מסילות, אז יהיו חייבים לתת שירות
לתחנה בין אור עקיבא לבינימינה על גבי המסילה המהירה, זה אמנם אפשרי אבל לא רצוי תפעולית. וגם אם זו באמת אופציה של 2 או 4, להוסיף עוד 2 מסילות על תוואי שבכל מקרה יוקם לאורך 6 ק"מ כשהכל מתוכנן מראש זה לא בדיוק נורא תקציבית.
 
חותם על כל מילה


מרכז החיים של בנימינה הוא באזור התחנה, ויש לו יתרון נוסף:
בסמוך לתחנה במיקומה הנוכחי נמצא אזור התעסוקה של בנימינה, שכולל גם מקומות בילוי, ומעבר לכך גם יש (או שאפשר כבר להגיד "היה"?) למקום הזה פוטנציאל רב לפיתוח. לתחנה גם נגישות מצויינת לא רק לתושבי בנימינה אלא לאזור כולו, כולל פרדס חנה-כרכור שמתחברת אליה בכביש ראשי ישיר. אילו התחנה באמת הייתה תקועה במרכז הגיאוגרפי של היישוב, המצב היה שונה.

ומה יקרה כשהערים אכן תתרחבנה כך שהתחנה העתידית תהיה שוב "תקועה" להן באמצע? יש לי, יש לי - בואו שוב נעביר אותה לשומקום - העיקר, כמה שיותר רחוק ממשתמשים פוטנציאליים. יש כאן מקרה של NIMBY קלאסי, וריבוע המסילות הוא רק התירוץ התורן.

ועם כל הכבוד לתחבורה המשלימה שיש (או "שתהיה", כלומר - כרגע אין), נגישות בהליכה ליעדים מבוקשים היא מצרך נדיר עוד יותר במחוזותינו, ונראה שגם לא ממש מעריכים אצלנו את המעט שעוד לא נהרס. במקום אחר, נאמר זאת בעדינות: היו אולי, רק אולי, שוקלים "קצת יותר ברצינות" את האופציה להמשיך ולפתח את אזור התחנה תוך העברת המסילות המהירות מסביב, ולא מחליטים מראש שרוצים "להסיר את החיץ" ואז רק בוכים בלי הפסקה לאמא ודופקים את הראש בקירות עד שאמא תסכים.
חותם על כל מילה

הנימביזם הישראלי שובר שיאים. בנימינה אחת הדוגמאות הבודדות אצלנו של עיירה שהתפתחה סביב תחנת הרכבת לפי הדגם האירופאי, התחנה נגישה ברגל לחלק גדול מהיישוב בהליכה של עשר דקות, עכשיו רוצים להרוס גם את זה. למרוט את השערות מרוב תסכול.
 

easylivin

New member
טבעי שתוגשנה התנגדויות בדרישה לבטל את הביטול

חותם על כל מילה

הנימביזם הישראלי שובר שיאים. בנימינה אחת הדוגמאות הבודדות אצלנו של עיירה שהתפתחה סביב תחנת הרכבת לפי הדגם האירופאי, התחנה נגישה ברגל לחלק גדול מהיישוב בהליכה של עשר דקות, עכשיו רוצים להרוס גם את זה. למרוט את השערות מרוב תסכול.
טבעי שתוגשנה התנגדויות בדרישה לבטל את הביטול
בעיניי, אין בכלל ספק שהמרכז הנוכחי הולך להתייבש לעומת היום בעקבות הריסת התחנה. בעלי העסקים וגם בעלי הבתים הולכים להפסיד מכך. מעניין לאיזה סכום יוכל להגיע סך כל הפיצויים עבור תוכנית... כדאית שכזו.

למעשה, מה שקרה הוא שהמועצה החליטה לקחת את המרכז ולהעביר אותו למקום אחר. אם במקרה שכחו לשאול את אלה שנמצאים במרכז כרגע, אז הם עלולים עוד לקבל תזכורת בקרוב, ולא בטוח שפארק מסילה על הנייר יעזור להם להתחמק מתשלום.

זה המקום להזכיר מושג נוסף: YIMBY - Yes, In My Backyard!
אם יש כבר בארץ מספיק אנשים ובעלי עניין שראו כי טוב, אז אולי הפעם יהיה מי שייתן פייט.
 
אני לא יודע מתי היית פעם אחרונה במרכז בנימינה

טבעי שתוגשנה התנגדויות בדרישה לבטל את הביטול
בעיניי, אין בכלל ספק שהמרכז הנוכחי הולך להתייבש לעומת היום בעקבות הריסת התחנה. בעלי העסקים וגם בעלי הבתים הולכים להפסיד מכך. מעניין לאיזה סכום יוכל להגיע סך כל הפיצויים עבור תוכנית... כדאית שכזו.

למעשה, מה שקרה הוא שהמועצה החליטה לקחת את המרכז ולהעביר אותו למקום אחר. אם במקרה שכחו לשאול את אלה שנמצאים במרכז כרגע, אז הם עלולים עוד לקבל תזכורת בקרוב, ולא בטוח שפארק מסילה על הנייר יעזור להם להתחמק מתשלום.

זה המקום להזכיר מושג נוסף: YIMBY - Yes, In My Backyard!
אם יש כבר בארץ מספיק אנשים ובעלי עניין שראו כי טוב, אז אולי הפעם יהיה מי שייתן פייט.
אני לא יודע מתי היית פעם אחרונה במרכז בנימינה
אבל דוכן פלאפל באיכות סבירה במרחק הליכה מהכניסה לתחנה עוד לא נקרא מרכז.
אזור התעשיה ממערב לתחנה (רחוב ה"טחנה" הוא פחות או יותר רחוב אחד עם מבנים קטנים דמויי מחסנים, אחד מהם סופרמרקט והשאר גם לא משהו.
רחוב המסילה לעומת זאת הפך לרחוב "סואן מדי" לאופיה של בנימינה גם בגלל שהוא תמיד היה ציר מקשר חשוב בין פרדס חנה לזכרון וגם בגלל המוקד של תחנת הרכבת בנימינה שבגלל שעוצרות בה רכבות מהירות משמשת כמוקד משיכה מכל הצפון וגם קצת מהדרום (רבים מתושבי פרדס חנה נוסעים אליה).
במקביל להזזת המסילה מתוכנן גם כביש עוקף מזרחי וכך רחוב המסילה יהפוך לרחוב בנימיני רגיל, שקט ומשעמם. בדיוק כמו שהתושבים רוצים. סמוך לרחוב מהמסילה יש רק מבנים צמודי קרקע שבחיים לא יהפכו לאינטנסיביים יותר. התושבים אמנם יפסידו מהתרחקות הרכבת, אבל ירוויחו מהחזרת השקט לרחוב המסילה ולכן לא יהיה להם בסיס מובן מאליו לפיצויים. מנגד התושבים במערב בנימינה דווקא יתקרבו לרכבת.
מנגד גם בנימינה וגם אור עקיבא יבנו אזורי תעסוקה עתירי עובדים סמוך לכביש 4 ולתחנת הרכבת וכך ייהנו מאיזון תקציבי ואף יותר מכך. שזה לא פחות חשוב לתושבים.
תושבי זכרון יקבלו תחנה במול זכרון שנמצאת פחות או יותר באותו מרחק מתחנת בנימינה מבחינתם אז הם לא מרוויחים ולא מפסידים (חלקם כן מרוויחים, ואני כבר מחכה לשמוע הכרזה על רכבל בין תחנת זכרון למלון עלמא
.
תושבי פרדס חנה, שאגב גם מקדמים אזור תעסוקה גדול סמוך לתחנת הרכבת, יקבלו תחנת רכבת שווה באיכותה לתחנת בנימינה (כלומר כמו היום, אבל בנימינה תשונמך אליהם), ואז הם יחליטו אם להתמש בתחנה שלהם או לנסוע לחדרה, בכל מקרה הם לא יצטרכו לנסוע צפונה בשביל רכבות מהירות לתל אביב.

זו תוכנית עם הגיון בראיה של פיתוח מרחבי. לא בדיוק נימבי קלאסי אלא מקרה בו נימבי מצד אחד מתכתב יפה עם רצונות הפיתוח של הרכבת (ארבע מסילות אחודות ללא פיצולים שמקשים על התפעול).
 

easylivin

New member
מבקר שם הרבה. בין היתר, חברה שהיא ספקית שלנו נמצאת במתחם

אני לא יודע מתי היית פעם אחרונה במרכז בנימינה
אבל דוכן פלאפל באיכות סבירה במרחק הליכה מהכניסה לתחנה עוד לא נקרא מרכז.
אזור התעשיה ממערב לתחנה (רחוב ה"טחנה" הוא פחות או יותר רחוב אחד עם מבנים קטנים דמויי מחסנים, אחד מהם סופרמרקט והשאר גם לא משהו.
רחוב המסילה לעומת זאת הפך לרחוב "סואן מדי" לאופיה של בנימינה גם בגלל שהוא תמיד היה ציר מקשר חשוב בין פרדס חנה לזכרון וגם בגלל המוקד של תחנת הרכבת בנימינה שבגלל שעוצרות בה רכבות מהירות משמשת כמוקד משיכה מכל הצפון וגם קצת מהדרום (רבים מתושבי פרדס חנה נוסעים אליה).
במקביל להזזת המסילה מתוכנן גם כביש עוקף מזרחי וכך רחוב המסילה יהפוך לרחוב בנימיני רגיל, שקט ומשעמם. בדיוק כמו שהתושבים רוצים. סמוך לרחוב מהמסילה יש רק מבנים צמודי קרקע שבחיים לא יהפכו לאינטנסיביים יותר. התושבים אמנם יפסידו מהתרחקות הרכבת, אבל ירוויחו מהחזרת השקט לרחוב המסילה ולכן לא יהיה להם בסיס מובן מאליו לפיצויים. מנגד התושבים במערב בנימינה דווקא יתקרבו לרכבת.
מנגד גם בנימינה וגם אור עקיבא יבנו אזורי תעסוקה עתירי עובדים סמוך לכביש 4 ולתחנת הרכבת וכך ייהנו מאיזון תקציבי ואף יותר מכך. שזה לא פחות חשוב לתושבים.
תושבי זכרון יקבלו תחנה במול זכרון שנמצאת פחות או יותר באותו מרחק מתחנת בנימינה מבחינתם אז הם לא מרוויחים ולא מפסידים (חלקם כן מרוויחים, ואני כבר מחכה לשמוע הכרזה על רכבל בין תחנת זכרון למלון עלמא
.
תושבי פרדס חנה, שאגב גם מקדמים אזור תעסוקה גדול סמוך לתחנת הרכבת, יקבלו תחנת רכבת שווה באיכותה לתחנת בנימינה (כלומר כמו היום, אבל בנימינה תשונמך אליהם), ואז הם יחליטו אם להתמש בתחנה שלהם או לנסוע לחדרה, בכל מקרה הם לא יצטרכו לנסוע צפונה בשביל רכבות מהירות לתל אביב.

זו תוכנית עם הגיון בראיה של פיתוח מרחבי. לא בדיוק נימבי קלאסי אלא מקרה בו נימבי מצד אחד מתכתב יפה עם רצונות הפיתוח של הרכבת (ארבע מסילות אחודות ללא פיצולים שמקשים על התפעול).
מבקר שם הרבה. בין היתר, חברה שהיא ספקית שלנו נמצאת במתחם
ופשוט האמן לי שזה לא "מבנה דמוי מוסך" אלא חברה שמגלגלת מיליונים, והבניינים שלה לא נראים כמוסכים כלל וכלל. כן, וזה נמצא במתחם הסמוך לרכבת בנימינה, בלי שהרבה אנשים יודעים. יוצא לי גם להינות מדי פעם ממבחר המסעדות שיש במתחם, ושוב, האמן לי שלא מדובר על "שווארמה". את הפוטנציאל הרב ואת השטח הפנוי לחלוטין לפיתוח בלתי-מוגבל, כבר הזכרתי.

מוכן להאמין להבטחות שבעתיד הכל יהיה הרבה יותר טוב, אבל עצם השיטה הזאת של להרוס מהיסוד את הקיים, בעלויות גבוהות בהרבה כי בא לנו, מפריעה ותמשיך להפריע כאן ובמקומות אחרים "שרוצים גם".

נ.ב. ארבע מסילות מפוצלות ל-2 תוואים אינן מקשות על התפעול. התחזוקה שלהן יקרה יותר, זה נכון, בערך כמו להוסיף עוד תחנה.
 
דוכן הפלאפל למיטב ידיעתי עומד הרוס למחצה מזה זמן...

אני לא יודע מתי היית פעם אחרונה במרכז בנימינה
אבל דוכן פלאפל באיכות סבירה במרחק הליכה מהכניסה לתחנה עוד לא נקרא מרכז.
אזור התעשיה ממערב לתחנה (רחוב ה"טחנה" הוא פחות או יותר רחוב אחד עם מבנים קטנים דמויי מחסנים, אחד מהם סופרמרקט והשאר גם לא משהו.
רחוב המסילה לעומת זאת הפך לרחוב "סואן מדי" לאופיה של בנימינה גם בגלל שהוא תמיד היה ציר מקשר חשוב בין פרדס חנה לזכרון וגם בגלל המוקד של תחנת הרכבת בנימינה שבגלל שעוצרות בה רכבות מהירות משמשת כמוקד משיכה מכל הצפון וגם קצת מהדרום (רבים מתושבי פרדס חנה נוסעים אליה).
במקביל להזזת המסילה מתוכנן גם כביש עוקף מזרחי וכך רחוב המסילה יהפוך לרחוב בנימיני רגיל, שקט ומשעמם. בדיוק כמו שהתושבים רוצים. סמוך לרחוב מהמסילה יש רק מבנים צמודי קרקע שבחיים לא יהפכו לאינטנסיביים יותר. התושבים אמנם יפסידו מהתרחקות הרכבת, אבל ירוויחו מהחזרת השקט לרחוב המסילה ולכן לא יהיה להם בסיס מובן מאליו לפיצויים. מנגד התושבים במערב בנימינה דווקא יתקרבו לרכבת.
מנגד גם בנימינה וגם אור עקיבא יבנו אזורי תעסוקה עתירי עובדים סמוך לכביש 4 ולתחנת הרכבת וכך ייהנו מאיזון תקציבי ואף יותר מכך. שזה לא פחות חשוב לתושבים.
תושבי זכרון יקבלו תחנה במול זכרון שנמצאת פחות או יותר באותו מרחק מתחנת בנימינה מבחינתם אז הם לא מרוויחים ולא מפסידים (חלקם כן מרוויחים, ואני כבר מחכה לשמוע הכרזה על רכבל בין תחנת זכרון למלון עלמא
.
תושבי פרדס חנה, שאגב גם מקדמים אזור תעסוקה גדול סמוך לתחנת הרכבת, יקבלו תחנת רכבת שווה באיכותה לתחנת בנימינה (כלומר כמו היום, אבל בנימינה תשונמך אליהם), ואז הם יחליטו אם להתמש בתחנה שלהם או לנסוע לחדרה, בכל מקרה הם לא יצטרכו לנסוע צפונה בשביל רכבות מהירות לתל אביב.

זו תוכנית עם הגיון בראיה של פיתוח מרחבי. לא בדיוק נימבי קלאסי אלא מקרה בו נימבי מצד אחד מתכתב יפה עם רצונות הפיתוח של הרכבת (ארבע מסילות אחודות ללא פיצולים שמקשים על התפעול).
דוכן הפלאפל למיטב ידיעתי עומד הרוס למחצה מזה זמן...
הוצאת כלי הרכב, האוטובוסים והרכבת מרחוב המסילה היא בדיוק נימבי קלאסי. אבל נעזוב את זה. חוץ מזה, איך סלילת העוקף המזרחי קשורה לרכבת?

מבחינת בנימינה חלק מהתושבים ייקבלו הרעת תנאים וחלק ירוויחו, אז אולי בנטו הנזק לא גדול מדי. אבל מיקום התחנה המוצע לדעתי חסר תועלת לחלוטין מבחינת אור עקיבא. כל מה שיש כיום בין המיקום המוצע לשכונות המגורים באור עקיבא הוא אזור תעשיה גדול ומצחין. שכונות המגורים באור עקיבא מתפשטות מערבה ודרומה, בדיוק במגמה ההפוכה למיקום התחנה. לתושבי פרדס חנה העניין לדעתי לא יישנה כלום.

אני מסכים שיש מקום להוציא מבינימינה תנועת רכבות משא ורכבות לילה, ולכן הרעיון להשאיר זוג מסילות בבנימינה לשירות פרברי בהחלט מקובל עליי. הוצאה מוחלטת של התחנה מרח' המסילה - לדעתי תושבי בנימינה עוד ייצטערו על כך.
 

Rubim88

New member
התכנון הוא שאור עקיבא תתפתח גם לכיוון כביש 4

דוכן הפלאפל למיטב ידיעתי עומד הרוס למחצה מזה זמן...
הוצאת כלי הרכב, האוטובוסים והרכבת מרחוב המסילה היא בדיוק נימבי קלאסי. אבל נעזוב את זה. חוץ מזה, איך סלילת העוקף המזרחי קשורה לרכבת?

מבחינת בנימינה חלק מהתושבים ייקבלו הרעת תנאים וחלק ירוויחו, אז אולי בנטו הנזק לא גדול מדי. אבל מיקום התחנה המוצע לדעתי חסר תועלת לחלוטין מבחינת אור עקיבא. כל מה שיש כיום בין המיקום המוצע לשכונות המגורים באור עקיבא הוא אזור תעשיה גדול ומצחין. שכונות המגורים באור עקיבא מתפשטות מערבה ודרומה, בדיוק במגמה ההפוכה למיקום התחנה. לתושבי פרדס חנה העניין לדעתי לא יישנה כלום.

אני מסכים שיש מקום להוציא מבינימינה תנועת רכבות משא ורכבות לילה, ולכן הרעיון להשאיר זוג מסילות בבנימינה לשירות פרברי בהחלט מקובל עליי. הוצאה מוחלטת של התחנה מרח' המסילה - לדעתי תושבי בנימינה עוד ייצטערו על כך.
התכנון הוא שאור עקיבא תתפתח גם לכיוון כביש 4
אזור התעשיה יורחב לכיוון תחנת הרכבת ודרומה לו תבנה שכונת מגורים.
 

GxM3

New member
הרעה היא לא רק לתושבים אלא גם למשתמשים ברכבת

רעה לתושבים טובה לבנימינה.
א. התחנה הקיימת אכן במרכז המושבה, ובמרחק הליכה רגלי/אופניים למריבת התושבים אבל חשוב לזכור שזה ממש מעט תושבים. מנגד אין כמעט שום מקום לפיתוח בקרבת המסילה כי בתים צמודי קרקע לא ייהרסו לטובת פיתוח אינטנסיבי יותר (לצערי זה המצב גם בתל אביב, אף אחד לא עושה פינוי בינוי לוילות למרות שזה מכפיל צפיפות הרבה יותר טוב מהריסת בנייני רכבת).
ב. התחנה החדשה "ליד אור עקיבא" תהיה גם בשטח בנימינה ותשלם ארנונה לעיריית בנימינה, וזו תהיה לפחות כפולה מהארנונה שהתחנה הקיימת מניבה כי התחנה תהיה לפחות כפולה בגודלה.
ג. התחנה החדשה צמודה לכביש 4 באזור שיש בו הרבה יותר שטחים שאפשר לפתח לתעסוקה, שזה מה שבנימינה באמת רוצה. "פארק תעסוקה" משלה שייהנה מהנגישות הטובה הן של הרכבת והן של כביש 4.
ד. היא כמובן קרובה יותר לאור עקיבא שהולכת וגדלה.
ה. מבחינה תפעולית ברור שתהיה פגיעה, כנראה שהפרברית עד בנימינה תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית, אך המהירות יעצרו בחדרה במקום בבנימינה. כלומר מבנימינה הם יסעו שתי תחנות בפרברית ואז יחליפו בתזמון מושלם (כמובן) למהירה. אבל זו פגיעה סבילה. תחנת הרכבת של חדרה תפתח יציאה מערבה לכיוון האנרג'י פארק שנבנה בימים אלה וגם מסוף אוטובוסים גדול ייבנה לידה. ויהיו לפארק הזה רכבות מהירות גם מתל אביב וגם מחיפה כך שהוא יהיה אטרקטיבי לרכבת. לרוע המזל התכנון של אנרג'י פארק מבוסס רכב פרטי בדומה לאירפורט סיטי כך שחלק מהפוטנציאל הזה יילך לאיבוד.
בקיצור התחילו גם ברכבת וגם בהרבה מקומות לחשוב על tod, פיתוח לצד תחנות רכבת, אבל עדיין לא עושים את זה בדיוק בלב שלם. בעיקר אנחנו רואים שתחנות רכבת מחוץ לערים מתוכננות מלכתחילה עם עורף תכנוני של משרדים ומסחר שיהיה צמוד אליהם (לדוגמה תחנת עירון ליד חריש שלידה מועצה אזורית מנשה מקדמת פארק תעסוקה).
הרעה היא לא רק לתושבים אלא גם למשתמשים ברכבת
לכל אלו שנוסעים מתחנת בנימינה ברכבות המהירות לתל אביב זו בטוח תהיה הרעה מכיוון שהצורך החילוף בחדרה - מלבד הטרטור - יגרור הארכה של זמן הנסיעה. יתכן שעד שהתוכנית תצא לפעול זמן הנסיעה הכללי יתקצר בעקבות החשמול וכו' אבל עדין כמו שמכירים את הרכבת היום החלפת רכבות בתאום בין מהירות לפרבריות זה לא בדיוק הצד החזק שלהם.
 

Rubim88

New member
זמן הנסיעה בעידן החשמול ושימוש בקרנועים ברכבת מאספת

הרעה היא לא רק לתושבים אלא גם למשתמשים ברכבת
לכל אלו שנוסעים מתחנת בנימינה ברכבות המהירות לתל אביב זו בטוח תהיה הרעה מכיוון שהצורך החילוף בחדרה - מלבד הטרטור - יגרור הארכה של זמן הנסיעה. יתכן שעד שהתוכנית תצא לפעול זמן הנסיעה הכללי יתקצר בעקבות החשמול וכו' אבל עדין כמו שמכירים את הרכבת היום החלפת רכבות בתאום בין מהירות לפרבריות זה לא בדיוק הצד החזק שלהם.
זמן הנסיעה בעידן החשמול ושימוש בקרנועים ברכבת מאספת
יהיה דומה לזמן הנסיעה של הרכבת המהירה כיום, ככה שהרעה לא תהיה פה. גם תדירות הרכבות תהיה גדולה יותר כך שזמן ההחלפה אפילו בלי תיאום מיוחד יהיה קצר. אם כבר תהיה פה הטבה לפי כמה יותר תושבים בחדרה ופרדס חנה.
 

asmopil

New member
אושרה בות"ל במסגרת זו חלופת המנהור בחיפה

הכפלת קו החוף בוות"ל
http://www.migdalor-news.co.il/13612-2/

נשמע כמו הרעה למשתמשים באזור מבנימינה.
אושרה בות"ל במסגרת זו חלופת המנהור בחיפה
לפי המפורסם במקומון החיפאי כלבו, הות"ל מאשרת את הצעת עיריית יפה למנהור המנהרות בחיפה וביטול כליל של החיץ המסילתי.
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/29282/
 

easylivin

New member
האם התקבלה כבר חלופת מנהור ספציפית, או שום דבר חדש, כרגיל?

אושרה בות"ל במסגרת זו חלופת המנהור בחיפה
לפי המפורסם במקומון החיפאי כלבו, הות"ל מאשרת את הצעת עיריית יפה למנהור המנהרות בחיפה וביטול כליל של החיץ המסילתי.
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/29282/
האם התקבלה כבר חלופת מנהור ספציפית, או שום דבר חדש, כרגיל?
 
זה ייקח עוד עשור לפחות. בינתיים לא יהיה חשמול בצפון?

אושרה בות"ל במסגרת זו חלופת המנהור בחיפה
לפי המפורסם במקומון החיפאי כלבו, הות"ל מאשרת את הצעת עיריית יפה למנהור המנהרות בחיפה וביטול כליל של החיץ המסילתי.
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/29282/
זה ייקח עוד עשור לפחות. בינתיים לא יהיה חשמול בצפון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה