תקן לסלילת נת"צ בקרבת מבני מגורים

מצב
הנושא נעול.
תקן לסלילת נת"צ בקרבת מבני מגורים

תקן לסלילת נת"צ בקרבת מבני מגורים
שלום רב,

ברצוני לברר האם ישנו תקן מחייב עבור מרחק בין נתיב נת"צ לבניין מגורים בתוך שכונה ?
עיריית ירושלים בעצה אחת כנראה עם משרד התחבורה החליטו להפקיע חניות של דיירים ונכים לצורך סלילת נת"צ עבור תושבים שמגיעים מחוץ לירושלים דרך השכונה הצ]ונית פסגת זאב , ההפקעה נקראת - זכות דרך ועל כן אינה מחייבת שינוי תב"ע .
הקירבה מהנת"צ לבניין מגורים יהיה כ 3-4 מטרים בלבד , שאלתי זה חוקי ?
אשמח לקבל עזרה , תשובה , הפנייה לתקן או לצרף מסמך תומך מכל גורם אפשרי .
 

Bus Nerd

Active member
מה ההבדל בין נת"צ לכביש? ודאי שזה חוקי!

תקן לסלילת נת"צ בקרבת מבני מגורים
שלום רב,

ברצוני לברר האם ישנו תקן מחייב עבור מרחק בין נתיב נת"צ לבניין מגורים בתוך שכונה ?
עיריית ירושלים בעצה אחת כנראה עם משרד התחבורה החליטו להפקיע חניות של דיירים ונכים לצורך סלילת נת"צ עבור תושבים שמגיעים מחוץ לירושלים דרך השכונה הצ]ונית פסגת זאב , ההפקעה נקראת - זכות דרך ועל כן אינה מחייבת שינוי תב"ע .
הקירבה מהנת"צ לבניין מגורים יהיה כ 3-4 מטרים בלבד , שאלתי זה חוקי ?
אשמח לקבל עזרה , תשובה , הפנייה לתקן או לצרף מסמך תומך מכל גורם אפשרי .
מה ההבדל בין נת"צ לכביש? ודאי שזה חוקי!
כמו שחוקי לסלול כביש 3 מטר מהבית (זה רחב יותר ממדרה ממוצעת בישראל) כך אין בעיה לסמן נת"צ במרחק כזה.

נת"צ זה סה"כ סימון צהוב על הכביש + שלט שמורה שאסור לנסוע שם בשעות מסויימות.
 
אבל יש הבדל בין חניות לבין נתיב נסיעה

מה ההבדל בין נת"צ לכביש? ודאי שזה חוקי!
כמו שחוקי לסלול כביש 3 מטר מהבית (זה רחב יותר ממדרה ממוצעת בישראל) כך אין בעיה לסמן נת"צ במרחק כזה.

נת"צ זה סה"כ סימון צהוב על הכביש + שלט שמורה שאסור לנסוע שם בשעות מסויימות.
אבל יש הבדל בין חניות לבין נתיב נסיעה
קל וחומר שבנתיב הנסיעה אמורים ליסוע האוטובוסים, שהם מזהמים אוויר ורעש יותר ממכוניות. (כמובן שבטווח הארוך הם גורמים לפחות זיהום אם הם מצליחים לגרום לאחרים לזנוח את הרכב הפרטי, אבל לתושבי הרחוב זה לא משנה כי מה שייסעו לידם וכמעט ממש בצמוד לחלונם יהיו האוטובוסים)
מצרף תמונה, תשים לב כמה שזה צמוד לחלונות הסלון או חדר השינה של התושבים
נקודה נוספת: בשדרות סיירת דוכיפת מה שמקומם זה שהעירייה שמה פס על התושבים שהם לא עשירים כמו רמת שרת שתקעו שנים ארוכות את סלילת בגין דרום ממחלף גולומב דרומה, תושבי רמת שרת שחייבו להקים קיר אקוסטי מכביש שנמצא מטרים עמוקים מתחתם, והדוגמה האחרונה תושבי עמק רפאים שתקעו את הקו הכחול של הרק"ל, ובכל אחד מהמקרים הנ"ל העוול אם בכלל היה הרבה פחות ממה שקורה אצלם.
גם מי שתומך פיתוח תח"צ (כמוני) צריך לחשוב איך עושים זאת בשיקול דעת ובלי למרר את חייהם של תושבים שבגלל מתקפות טרור נאלצו לקבל כביש ראשי ליד ביתם
מצרף קישור לעצומה של תושבי בנימין (עבורם מיועד הנת"ץ, לתושבי פסגת זאב הנת"ץ לא רלוונטי בכלל כי האוטובוסים לא נוסעים דרכו) שמתנגדים לסלילת הנת"ץ.



 
מדוע אתה חושב שנסייע לך בנימבי?

תקן לסלילת נת"צ בקרבת מבני מגורים
שלום רב,

ברצוני לברר האם ישנו תקן מחייב עבור מרחק בין נתיב נת"צ לבניין מגורים בתוך שכונה ?
עיריית ירושלים בעצה אחת כנראה עם משרד התחבורה החליטו להפקיע חניות של דיירים ונכים לצורך סלילת נת"צ עבור תושבים שמגיעים מחוץ לירושלים דרך השכונה הצ]ונית פסגת זאב , ההפקעה נקראת - זכות דרך ועל כן אינה מחייבת שינוי תב"ע .
הקירבה מהנת"צ לבניין מגורים יהיה כ 3-4 מטרים בלבד , שאלתי זה חוקי ?
אשמח לקבל עזרה , תשובה , הפנייה לתקן או לצרף מסמך תומך מכל גורם אפשרי .
מדוע אתה חושב שנסייע לך בנימבי?
כאן מנסים לחשוב על תחבורה ציבורית לטובת הציבור כולו, ולא שכן אחד שהכביש לא משתלב לו טוב בנוף מהחלון
 
בדיוק ההיפך ידידי

מדוע אתה חושב שנסייע לך בנימבי?
כאן מנסים לחשוב על תחבורה ציבורית לטובת הציבור כולו, ולא שכן אחד שהכביש לא משתלב לו טוב בנוף מהחלון
בדיוק ההיפך ידידי
אני תושב בנימין, הנת"צ נבנה בדיוק עבור תושבים כמוני, והוא לכאורה אמור לסייע לי.
אבל: א. אני קודם כל בן-אדם, אני יודע להסתכל גם על אחרים. ואני מבין שהמקרה פה ייחודי. יש כאן תושבי רחוב שכשנכנסו אליו היה רחוב מקומי, אך בעקבות סגירת כבישים לאחר טרור ערבי נאלצו לקבל סמוך לביתם כביש ראשי שע"פ ספירה עוברים בו מכוניות בכמות דומה לכמות הנכנסת בכניסה המערבית הראשית של ירושלים.
איני זוכר אם אתה תושב פסגת זאב (זכור לי משהו כזה), אבל אתה מוזמן לראות את הרחוב עצמו. במקומות שיש בהם עצים בקושי עגלה יכולה לעבור ומעבר לקיר קיים בית, בו מתגוררת משפחה, וכבר כיום סובלת, ותסבול עוד יותר כשיצמידו דווקא לצד הזה את האוטובוסים. זה הרבה יותר צמוד ממקומות אחרים בהם אכן נעשה נימבי.
וגם, מבחינה תחבורתית די ברור שמי שהחליט על זה הסתכל על מפות ולא חי את המקום עצמו - כיום אין רמזורים בין חיזמה עד צומת סיירת דוכיפת/משה דיין, וסלילת הנת"ץ תחייב הוספת 4 רמזורים.
שלב ב של התכנית הוא יצירת הפרדה מפלסית בצומת הנ"ל, וסלילת נת"ץ תגרום דווקא לאוטובוסים לא ליהנות מהפרדה זו.
כמו כן, בעתיד הקרוב אמורים להיפתח כבישים אחרים (ענתות-א-זעיים, אדם-עטרות) שלמען האמת כבר קיימים אך לא היו פתוחים לתנועה, ואז הצורך בנת"ץ אולי יתייתר.
&nbsp
 
כבישים מביאים עוד רכבים פרטים הצורך בנת"ץ לא יתייתר

בדיוק ההיפך ידידי
אני תושב בנימין, הנת"צ נבנה בדיוק עבור תושבים כמוני, והוא לכאורה אמור לסייע לי.
אבל: א. אני קודם כל בן-אדם, אני יודע להסתכל גם על אחרים. ואני מבין שהמקרה פה ייחודי. יש כאן תושבי רחוב שכשנכנסו אליו היה רחוב מקומי, אך בעקבות סגירת כבישים לאחר טרור ערבי נאלצו לקבל סמוך לביתם כביש ראשי שע"פ ספירה עוברים בו מכוניות בכמות דומה לכמות הנכנסת בכניסה המערבית הראשית של ירושלים.
איני זוכר אם אתה תושב פסגת זאב (זכור לי משהו כזה), אבל אתה מוזמן לראות את הרחוב עצמו. במקומות שיש בהם עצים בקושי עגלה יכולה לעבור ומעבר לקיר קיים בית, בו מתגוררת משפחה, וכבר כיום סובלת, ותסבול עוד יותר כשיצמידו דווקא לצד הזה את האוטובוסים. זה הרבה יותר צמוד ממקומות אחרים בהם אכן נעשה נימבי.
וגם, מבחינה תחבורתית די ברור שמי שהחליט על זה הסתכל על מפות ולא חי את המקום עצמו - כיום אין רמזורים בין חיזמה עד צומת סיירת דוכיפת/משה דיין, וסלילת הנת"ץ תחייב הוספת 4 רמזורים.
שלב ב של התכנית הוא יצירת הפרדה מפלסית בצומת הנ"ל, וסלילת נת"ץ תגרום דווקא לאוטובוסים לא ליהנות מהפרדה זו.
כמו כן, בעתיד הקרוב אמורים להיפתח כבישים אחרים (ענתות-א-זעיים, אדם-עטרות) שלמען האמת כבר קיימים אך לא היו פתוחים לתנועה, ואז הצורך בנת"ץ אולי יתייתר.
&nbsp
כבישים מביאים עוד רכבים פרטים הצורך בנת"ץ לא יתייתר
בנוסף בנת"ץ עוברים הרבה פחות כלי רכב מאשר בנתיב לרכבים פרטיים, ועוד כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים.
עדיפה טובת הציבור מאשר שכן שפוגע בציבור הנוסעים בתח"ץ.
 
ראשית

בדיוק ההיפך ידידי
אני תושב בנימין, הנת"צ נבנה בדיוק עבור תושבים כמוני, והוא לכאורה אמור לסייע לי.
אבל: א. אני קודם כל בן-אדם, אני יודע להסתכל גם על אחרים. ואני מבין שהמקרה פה ייחודי. יש כאן תושבי רחוב שכשנכנסו אליו היה רחוב מקומי, אך בעקבות סגירת כבישים לאחר טרור ערבי נאלצו לקבל סמוך לביתם כביש ראשי שע"פ ספירה עוברים בו מכוניות בכמות דומה לכמות הנכנסת בכניסה המערבית הראשית של ירושלים.
איני זוכר אם אתה תושב פסגת זאב (זכור לי משהו כזה), אבל אתה מוזמן לראות את הרחוב עצמו. במקומות שיש בהם עצים בקושי עגלה יכולה לעבור ומעבר לקיר קיים בית, בו מתגוררת משפחה, וכבר כיום סובלת, ותסבול עוד יותר כשיצמידו דווקא לצד הזה את האוטובוסים. זה הרבה יותר צמוד ממקומות אחרים בהם אכן נעשה נימבי.
וגם, מבחינה תחבורתית די ברור שמי שהחליט על זה הסתכל על מפות ולא חי את המקום עצמו - כיום אין רמזורים בין חיזמה עד צומת סיירת דוכיפת/משה דיין, וסלילת הנת"ץ תחייב הוספת 4 רמזורים.
שלב ב של התכנית הוא יצירת הפרדה מפלסית בצומת הנ"ל, וסלילת נת"ץ תגרום דווקא לאוטובוסים לא ליהנות מהפרדה זו.
כמו כן, בעתיד הקרוב אמורים להיפתח כבישים אחרים (ענתות-א-זעיים, אדם-עטרות) שלמען האמת כבר קיימים אך לא היו פתוחים לתנועה, ואז הצורך בנת"ץ אולי יתייתר.
&nbsp
ראשית
מבחינה חוקית אין בעיה. אין שום חוק שמגביל זאת.

שנית עליי להרגיע אותך. מבחינת זיהום אויר אוטובוסים עומדים בתנאים מחמירים בהרבה מרכבים פרטיים. כיום כבר מרבית האוטובוסים בישראל הם יורו 5 או 6, עם פליטות זעומות. נכון שאוטובוס מזהם יותר מרכב פרטי בגלל משקלו, אבל בחלוקה למספר הנוסעים בו הוא כל נוסע מזהם עשירית או אף פחות מזה מנוסע ברכב פרטי.
בנוסף, בנת"צ עוברים פחות רכבים (אבל יותר אנשים) מאשר בנתיב מעורב תנועה. כך שסך הפליטות האבסולוטי מהנתיב הזה, שהכי צמוד לבתי התושבים דווקא יורד.
רכב, כל רכב, מזהם יותר במהירויות נמוכות ופחות במהירויות גבוהות. המהירות הגבוהה שהנת"צ מאפשר מקטינה את הזיהום הנפלט.
הרעש העיקרי שמיוצר הוא בהאצה. הנת"צ מאפשר מהירות קבועה לאורך חלק גדול יותר מהדרך ולכן גם סוגיית הרעש יורדת לעומת זחילה בפקקים.
ולבסוף, האוטובוסים בכל מקרה נוסעים בנתיב הימני או קרוב אליו כי יש להם תחנות. כך שלמעשה ביום הפתיחה אתה לא משנה את כמות האוטובוסים בנתיב הימני, רק מאפשר להם לנסוע מהר יותר ובקצב יציב יותר. שסביבתית זה טוב יותר. גם אחר כך תוספת האוטובוסים שתגיע בזכות תוספת הנוסעים תהיה זניחה יחסית לכמות המכוניות הפרטיות שיירדו ולא תשפיע על זיהום האויר והרעש כהוא זה. (בשעת שיא בוקר כל אוטובוסים מסיע בין 30-ל-50 נוסעים).
המכוניות שעומדות היום בפקק של שלושה נתיבים יעמדו בפקק של שני נתיבים בלי שום הבדל מבחינת הזיהום שהם פולטים ליד אותו בניין, למעט העובדה שהם יהיו רחוקים יותר בנתיב אחד מהבניין. האוטובוסים, שהיום עומדים איתם בפקק על כל המשמעויות שציינתי קודם, יסעו מהר יותר ויזהמו וירעישו פחות.

מקווה ששכנעתי אותך. כל ההתנגדות לנת"צים נובעת מחוסר ידע. אז טוב שאתה שואל.
 
תודה על התשובה המפורטת והמחכימה רוכב

ראשית
מבחינה חוקית אין בעיה. אין שום חוק שמגביל זאת.

שנית עליי להרגיע אותך. מבחינת זיהום אויר אוטובוסים עומדים בתנאים מחמירים בהרבה מרכבים פרטיים. כיום כבר מרבית האוטובוסים בישראל הם יורו 5 או 6, עם פליטות זעומות. נכון שאוטובוס מזהם יותר מרכב פרטי בגלל משקלו, אבל בחלוקה למספר הנוסעים בו הוא כל נוסע מזהם עשירית או אף פחות מזה מנוסע ברכב פרטי.
בנוסף, בנת"צ עוברים פחות רכבים (אבל יותר אנשים) מאשר בנתיב מעורב תנועה. כך שסך הפליטות האבסולוטי מהנתיב הזה, שהכי צמוד לבתי התושבים דווקא יורד.
רכב, כל רכב, מזהם יותר במהירויות נמוכות ופחות במהירויות גבוהות. המהירות הגבוהה שהנת"צ מאפשר מקטינה את הזיהום הנפלט.
הרעש העיקרי שמיוצר הוא בהאצה. הנת"צ מאפשר מהירות קבועה לאורך חלק גדול יותר מהדרך ולכן גם סוגיית הרעש יורדת לעומת זחילה בפקקים.
ולבסוף, האוטובוסים בכל מקרה נוסעים בנתיב הימני או קרוב אליו כי יש להם תחנות. כך שלמעשה ביום הפתיחה אתה לא משנה את כמות האוטובוסים בנתיב הימני, רק מאפשר להם לנסוע מהר יותר ובקצב יציב יותר. שסביבתית זה טוב יותר. גם אחר כך תוספת האוטובוסים שתגיע בזכות תוספת הנוסעים תהיה זניחה יחסית לכמות המכוניות הפרטיות שיירדו ולא תשפיע על זיהום האויר והרעש כהוא זה. (בשעת שיא בוקר כל אוטובוסים מסיע בין 30-ל-50 נוסעים).
המכוניות שעומדות היום בפקק של שלושה נתיבים יעמדו בפקק של שני נתיבים בלי שום הבדל מבחינת הזיהום שהם פולטים ליד אותו בניין, למעט העובדה שהם יהיו רחוקים יותר בנתיב אחד מהבניין. האוטובוסים, שהיום עומדים איתם בפקק על כל המשמעויות שציינתי קודם, יסעו מהר יותר ויזהמו וירעישו פחות.

מקווה ששכנעתי אותך. כל ההתנגדות לנת"צים נובעת מחוסר ידע. אז טוב שאתה שואל.
תודה על התשובה המפורטת והמחכימה רוכב
אכן על נתונים רבים לא שמתי לב קודם לכן. (רעש בעיקר בהאצה מול מהירות נסיעה קבועה, זיהום מופחת כיום של אוטובוסים).
עם זאת, במקרה הספציפי כאן עדיין קיימת הבעיה שנתיב שלישי לנת"צ יחייב הוספת 4 רמזורים, שגם יפריעו למהירות הקבועה שאמורה להיות לאוטובוסים.
אבל אני מודה שכן הצלחת לערער לי את ההתנגדות.
מכל מקום, לפני כמה חודשים פורסם שתתקיים איזושהי פגישה נוספת ובה יוחלט סופית, ומאז לא שמעתי על שינוי כלשהו. בשטח כמעט סיימו להרחיב את הקטע המזרחי שהיה בעל נתיב אחד, אך עוד לא סגרו את החניות בקטע המערבי.
&nbsp
 
לגבי רמזורים

תודה על התשובה המפורטת והמחכימה רוכב
אכן על נתונים רבים לא שמתי לב קודם לכן. (רעש בעיקר בהאצה מול מהירות נסיעה קבועה, זיהום מופחת כיום של אוטובוסים).
עם זאת, במקרה הספציפי כאן עדיין קיימת הבעיה שנתיב שלישי לנת"צ יחייב הוספת 4 רמזורים, שגם יפריעו למהירות הקבועה שאמורה להיות לאוטובוסים.
אבל אני מודה שכן הצלחת לערער לי את ההתנגדות.
מכל מקום, לפני כמה חודשים פורסם שתתקיים איזושהי פגישה נוספת ובה יוחלט סופית, ומאז לא שמעתי על שינוי כלשהו. בשטח כמעט סיימו להרחיב את הקטע המזרחי שהיה בעל נתיב אחד, אך עוד לא סגרו את החניות בקטע המערבי.
&nbsp
לגבי רמזורים
אני מקווה שאלה יהיו רמזורים עם תוכנית העדפה לאוטובוסים. גם אם לא בשלב ההתחלתי (כי הנושא בחיתולים בארץ) אז בהמשך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה