הכפלת קו החוף בוות"ל

  • פותח הנושא GxM3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
הרעה משמעותית וגם יקרה שלא כצורך

הכפלת קו החוף בוות"ל
http://www.migdalor-news.co.il/13612-2/

נשמע כמו הרעה למשתמשים באזור מבנימינה.
הרעה משמעותית וגם יקרה שלא כצורך
הרבה יותר הגיוני אם הפרבריות היו נוסעות דרך בנימינה והמהירות היו ממשיכות בכביש 4.

עד שיש תחנה כלשהיא במיקום "טוב", בתוך העיר ולא רחוק ממנה, למה להוציא אותה החוצה?
 

jp3raptor

Member
זאת הדרישה של התושבים של בנימינה

הרעה משמעותית וגם יקרה שלא כצורך
הרבה יותר הגיוני אם הפרבריות היו נוסעות דרך בנימינה והמהירות היו ממשיכות בכביש 4.

עד שיש תחנה כלשהיא במיקום "טוב", בתוך העיר ולא רחוק ממנה, למה להוציא אותה החוצה?
זאת הדרישה של התושבים של בנימינה
אני פשוט לא מבין אותם
 

asifp

New member
במידה וזו באמת דרישתם-

זאת הדרישה של התושבים של בנימינה
אני פשוט לא מבין אותם
במידה וזו באמת דרישתם-
אז מדובר בסופו של דבר בבעיה בעיקר של תושבי בנימינה.
השאלה היא האם במהלך זה קיימת תועלת תחבורתית לשאר התושבים?
&nbsp
- האם הוצאת התחנה מבנימיה תקל על הגעת תושבים אל תחנה חדשה מחוץ לבנימינה?
- האם התחנה החדשה תקל על ריבוע מסילות החוף?
אני לא כל כך מכיר את אופי הישובים והפופולריות של התחנה הנוכחית.
 

Bus Nerd

Active member
תחנה חדשה תעלה המון

במידה וזו באמת דרישתם-
אז מדובר בסופו של דבר בבעיה בעיקר של תושבי בנימינה.
השאלה היא האם במהלך זה קיימת תועלת תחבורתית לשאר התושבים?
&nbsp
- האם הוצאת התחנה מבנימיה תקל על הגעת תושבים אל תחנה חדשה מחוץ לבנימינה?
- האם התחנה החדשה תקל על ריבוע מסילות החוף?
אני לא כל כך מכיר את אופי הישובים והפופולריות של התחנה הנוכחית.
תחנה חדשה תעלה המון
להזכירכם תחנת עפולה החדשה עלתה 90 מיליון ש"ח (!)
בנוסף העלות תהיה עלות סלילה של 4 מסילות, במקום 2.

לעומת זאת אם משאירים את צמד המסילות הקיימות בבינימינה
צריך להוסיף רק שתי מסילות בתוואי כביש 3, ושני מחלפים מסילתיים (לפגישה בין התוואי החדש לישן)
לי זה נשמע *הרבה* יותר זול, ולכן גם הרבה יותר פשוט. בעיקר כי הרכבות המהירות במילא לא אמורות לעצור שם.

מבחינת "נוחות הגעה",
היום תחנת בנימינה היא במיקום טוב, לא רחוקה מדי ממרכז העיירה וצמודה לאיזור התעשייה

https://www.openstreetmap.org/#map=16/32.5184/34.9513

אם יעבירו אותה לכביש 4 היא תהיה בוודאות יותר רחוקה ממרכז העיר ופחות נגישה ברגל.

כל פעם שפותחים תחנה חדשה בארץ, מתלוננים שהיא רחוקה ממרכז העיר.
אבל כשבונים את המסילות כל אותם תושבים עושים NIMBY כדי רק להרחייק מעצמם את הרכבת כמה שיותר
(ואחר כך מתלוננים שאין להם ברירה אלא להשתמש ברכב פרטי כי הרי הרכבת כל כך לא נגישה ו"מדינת חלם" וכל התירוצים האחרים).

צריך להפסיק להיכנע לNIMBY. ויתור על זכות דרך כזו זו טעות לדורות. זכות דרך שמוותרים עליה לעולם לא תחזור.
 

Rubim88

New member
עלות הסלילה של זוג מסילות נוסף לצד מסילות שבכל מקרה

תחנה חדשה תעלה המון
להזכירכם תחנת עפולה החדשה עלתה 90 מיליון ש"ח (!)
בנוסף העלות תהיה עלות סלילה של 4 מסילות, במקום 2.

לעומת זאת אם משאירים את צמד המסילות הקיימות בבינימינה
צריך להוסיף רק שתי מסילות בתוואי כביש 3, ושני מחלפים מסילתיים (לפגישה בין התוואי החדש לישן)
לי זה נשמע *הרבה* יותר זול, ולכן גם הרבה יותר פשוט. בעיקר כי הרכבות המהירות במילא לא אמורות לעצור שם.

מבחינת "נוחות הגעה",
היום תחנת בנימינה היא במיקום טוב, לא רחוקה מדי ממרכז העיירה וצמודה לאיזור התעשייה

https://www.openstreetmap.org/#map=16/32.5184/34.9513

אם יעבירו אותה לכביש 4 היא תהיה בוודאות יותר רחוקה ממרכז העיר ופחות נגישה ברגל.

כל פעם שפותחים תחנה חדשה בארץ, מתלוננים שהיא רחוקה ממרכז העיר.
אבל כשבונים את המסילות כל אותם תושבים עושים NIMBY כדי רק להרחייק מעצמם את הרכבת כמה שיותר
(ואחר כך מתלוננים שאין להם ברירה אלא להשתמש ברכב פרטי כי הרי הרכבת כל כך לא נגישה ו"מדינת חלם" וכל התירוצים האחרים).

צריך להפסיק להיכנע לNIMBY. ויתור על זכות דרך כזו זו טעות לדורות. זכות דרך שמוותרים עליה לעולם לא תחזור.
עלות הסלילה של זוג מסילות נוסף לצד מסילות שבכל מקרה
יקימו הוא נמוך יותר, ובכל מקרה מדובר בהיקף סלילה קטן, גם דרומית לתחנת חדרה הולכים לסלול 4 מסילות חדשות עד פארק תעשיות עמק חפר בשביל להתרחק מבריכת סמר ולשמור על רדיוס סיבוב גדול. בסה"כ מדובר ב10~ ק"מ של מסילה מרובעת חדשה. מצד שני חוסכים מחלפים מסילתיים(אם הזוג המהיר לא מתוכנן כבר בצד המערבי). כנראה שהרציונל הוא לעשות תחנה מאוחדת של בינימינה ואור עקיבא בצומת בינימינה, אולי הכיוון שהוא שבעתיד הישובים יתקדמו אחד לכיוון השני ויתחברו עם תחנת רכבת במרכז.

 
השארת התוואי בבנימינה לא יחסוך הקמת תחנות

תחנה חדשה תעלה המון
להזכירכם תחנת עפולה החדשה עלתה 90 מיליון ש"ח (!)
בנוסף העלות תהיה עלות סלילה של 4 מסילות, במקום 2.

לעומת זאת אם משאירים את צמד המסילות הקיימות בבינימינה
צריך להוסיף רק שתי מסילות בתוואי כביש 3, ושני מחלפים מסילתיים (לפגישה בין התוואי החדש לישן)
לי זה נשמע *הרבה* יותר זול, ולכן גם הרבה יותר פשוט. בעיקר כי הרכבות המהירות במילא לא אמורות לעצור שם.

מבחינת "נוחות הגעה",
היום תחנת בנימינה היא במיקום טוב, לא רחוקה מדי ממרכז העיירה וצמודה לאיזור התעשייה

https://www.openstreetmap.org/#map=16/32.5184/34.9513

אם יעבירו אותה לכביש 4 היא תהיה בוודאות יותר רחוקה ממרכז העיר ופחות נגישה ברגל.

כל פעם שפותחים תחנה חדשה בארץ, מתלוננים שהיא רחוקה ממרכז העיר.
אבל כשבונים את המסילות כל אותם תושבים עושים NIMBY כדי רק להרחייק מעצמם את הרכבת כמה שיותר
(ואחר כך מתלוננים שאין להם ברירה אלא להשתמש ברכב פרטי כי הרי הרכבת כל כך לא נגישה ו"מדינת חלם" וכל התירוצים האחרים).

צריך להפסיק להיכנע לNIMBY. ויתור על זכות דרך כזו זו טעות לדורות. זכות דרך שמוותרים עליה לעולם לא תחזור.
השארת התוואי בבנימינה לא יחסוך הקמת תחנות
תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא יוקמו בכל מקרה במסגרת פרויקט הריבוע.
תחנת בנימינה אינה תחנה בתוך עיר. זו תחנה במיקום לא אופטימלי במושבה קטנה של כמה אלפי תושבים (בנימינה הרבה יותר קטנה מזכרון יעקב, אור עקיבא, שלא לדבר על פרדס חנה-כרכור ועל חדרה, ורק מסיבות היסטוריות התחנה בה משמשת כתחנה הראשית של האזור).
לכן הוצאת הרכבת מבנימינה הרבה יותר הגיונית מהשארת המצב שבו תחנת בנימינה היא התחנה הראשית באזור וצריכה לשרת ערים וישובים שגדולים בהרבה מבנימינה עצמה.
 

easylivin

New member
המטרה היא לא לחסוך והתחנה לא נמצאת "בתוך מושבה של כמה אלפים"

השארת התוואי בבנימינה לא יחסוך הקמת תחנות
תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא יוקמו בכל מקרה במסגרת פרויקט הריבוע.
תחנת בנימינה אינה תחנה בתוך עיר. זו תחנה במיקום לא אופטימלי במושבה קטנה של כמה אלפי תושבים (בנימינה הרבה יותר קטנה מזכרון יעקב, אור עקיבא, שלא לדבר על פרדס חנה-כרכור ועל חדרה, ורק מסיבות היסטוריות התחנה בה משמשת כתחנה הראשית של האזור).
לכן הוצאת הרכבת מבנימינה הרבה יותר הגיונית מהשארת המצב שבו תחנת בנימינה היא התחנה הראשית באזור וצריכה לשרת ערים וישובים שגדולים בהרבה מבנימינה עצמה.
המטרה היא לא לחסוך והתחנה לא נמצאת "בתוך מושבה של כמה אלפים"
אלא במיקום נגיש ("אופטימלי" הייתי קורא לזה - זכותי, בתור תושב האזור שלא רק מסתכל על מפות אלא גם נוסע שם מדי יום ביומו), במיקום שיש לו פוטנציאל רב לפיתוח, והוא גם קרוב מאוד לאשכרה מקום מיושב - להבדיל מהרבה תחנות אחרות. גם המושבה, אגב, יכולה לגדול, ועוד תגדל.

ואפרופו, אין שום סיבה "לחסוך" תחנות רכבת, להיפך - עוד מעט יבינו פה שהגיע הזמן גם להרחיב את פריסת הרשת ממסילה בודדת לכל אורך הארץ למשהו שמזכיר "קצת" יותר רשת אמיתית. אבל אז אפשר יהיה להאשים את מקבלי ההחלטות של היום.
 

asmopil

New member
המיקום של תחנת בנימינה לא טוב

המטרה היא לא לחסוך והתחנה לא נמצאת "בתוך מושבה של כמה אלפים"
אלא במיקום נגיש ("אופטימלי" הייתי קורא לזה - זכותי, בתור תושב האזור שלא רק מסתכל על מפות אלא גם נוסע שם מדי יום ביומו), במיקום שיש לו פוטנציאל רב לפיתוח, והוא גם קרוב מאוד לאשכרה מקום מיושב - להבדיל מהרבה תחנות אחרות. גם המושבה, אגב, יכולה לגדול, ועוד תגדל.

ואפרופו, אין שום סיבה "לחסוך" תחנות רכבת, להיפך - עוד מעט יבינו פה שהגיע הזמן גם להרחיב את פריסת הרשת ממסילה בודדת לכל אורך הארץ למשהו שמזכיר "קצת" יותר רשת אמיתית. אבל אז אפשר יהיה להאשים את מקבלי ההחלטות של היום.
המיקום של תחנת בנימינה לא טוב
כמי ששקלו לגור שם, היינו נדרשים לזמן הליכה של 25 דקות בממוצע מהשכונות המרכזיות. זה לא מעודד הליכה. וכן, לאור מבנה הישוב זה לא באמת משנה היכן תעבור התחנה, זה לא אופטימלי ללכת אל התחנה.
אין מנוס מהעתקת התחנה מאחר והכביש החוצה את בנימינה הוא פקוק מאד בשל הרכבת, ואין להיותה של בנימינה תחנת קצה שום תפקיד בכך. הכביש עמוס מאד והוא לא בנוי לתחנת רכבת כה משמעותית.
אני גם מוכן להסתכן בלומר שרוב המשתמשים בתחנה מגיעים אליה ברכב פרטי והיא עדיין פופלרית מאד. לפיכך, גם אם התחנה תמוקם בכביש 4 בצומת בנימינה/ אור עקיבא התחנה תהיה מוצלחת בתנאי שיכשירו מגרש חנייה ראוי לשמו. וכן, תחבורה ציבורית טובה אל התחנה.
אגב לעניין תחנת קצה, תחנת זכרון יעקב החדשה מתאימה יותר להיות תחנת קצה מאשר תחנת בנימינה הנכוחית או המתוכננת.
 

Rubim88

New member
איך הוצאת המסילה מבינימינה קשורה להכתרת חדרה

השארת התוואי בבנימינה לא יחסוך הקמת תחנות
תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא יוקמו בכל מקרה במסגרת פרויקט הריבוע.
תחנת בנימינה אינה תחנה בתוך עיר. זו תחנה במיקום לא אופטימלי במושבה קטנה של כמה אלפי תושבים (בנימינה הרבה יותר קטנה מזכרון יעקב, אור עקיבא, שלא לדבר על פרדס חנה-כרכור ועל חדרה, ורק מסיבות היסטוריות התחנה בה משמשת כתחנה הראשית של האזור).
לכן הוצאת הרכבת מבנימינה הרבה יותר הגיונית מהשארת המצב שבו תחנת בנימינה היא התחנה הראשית באזור וצריכה לשרת ערים וישובים שגדולים בהרבה מבנימינה עצמה.
איך הוצאת המסילה מבינימינה קשורה להכתרת חדרה
כתחנה לרכבות המהירות?
 
הקשר אינו ספציפי בין הוצאת המסילות מבנימינה להעברת העצירות

איך הוצאת המסילה מבינימינה קשורה להכתרת חדרה
כתחנה לרכבות המהירות?
הקשר אינו ספציפי בין הוצאת המסילות מבנימינה להעברת העצירות
של הרכבות הבינעירוניות לחדרה, אבל יש מכלול שלם של מרכיבים שכולם קשורים ביניהם:
1. הוצאת הרכבות הבינעירוניות מבנימינה והעברת העצירה שלהם לתחנה דרומית יותר - חדרה-מערב.
2. תוואי מסילות חדש צמוד לכביש 4 שישרת גם רכבות בינעירוניות מהירות וגם רכבות פרבריות (תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא).
3. הוצאת הרכבות מבנימינה.

אם משאירים את התוואי בבנימינה יהיה פיצול של השירות הפרברי בין תחנת בנימינה לתחנת אור עקיבא.
שתי התחנות יהיו צריכות להיות מקושרות לתחנת חדרה אבל גם לחיפה (לפחות אחת מהן תצטרך להיות מקושרת ישירות לחיפה כי הרכבות המהירות לא יעצרו צפונית לחדרה ודרומית לחיפה, השניה יכולה להיות מקושרת על ידי החלפה בזכרון יעקב).
פיצול כזה יגרום לתדירות נמוכה בכל אחת מהתחנות, מה שיקטין את האטרקטיביות של כל אחת מהן.

אם מסתכלים על תוכניות הפיתוח באזור (תוכניות באור עקיבא לעמות תוכניות בבנימינה), אפשר לראות היכן צפוי הגידול המשמעותי באוכלוסיה והוא לא צפוי בבנימינה.

העיר אור עקיבא רוצה רכבת שאינה בתוך בנימינה. המושבה בנימינה לא רוצה רכבת בתוכה שמשרתת תושבים מחוץ לה יותר מאשר תושבים מתוכה.
ולכן מהלך של העברת הפעילות הרכבתית מכיוון בנימינה לכיוון אור עקיבא הוא הגיוני.

תמיד אפשר לטעון שאחד לא צריך לבוא על חשבון השני, אבל מהניסיון של איך דברים כאלה פועלים בישראל, אפשר להניח שאם ינסו להחזיק את שניהם, השירות גם לבנימינה וגם לאור עקיבא יהיה שירות רע.
אז מה עדיף? שירות רע לשתיהן או שירות טוב בין שתיהן?
אפילו יותר מזה, מה עדיף? שירות טוב בתוך המושבה בנימינה או שירות טוב בתוך העיר המתפתחת אור עקיבא?
אם כבר הולכים לכיוון של טיעונים על בתוך או מחוץ לעיר, אז אני רוצה להציג אלטרנטיבה ל"בתוך בנימינה" - "בתוך אור עקיבא". אם כבר מסתייגים מתחנה על כביש 4, אז למה האלטרנטיבה צריכה להיות דווקא בתוך המושבה הקטנה בנימינה (כי היסטורית זה מה שקיים?) ולא בתוך העיר הגדולה פי כמה אור עקיבא?
(וזה עוד בלי להתייחס לאחוז משתמשי הרכב הפרטי והתחבורה הציבורית בכל אחת מהן ולנתונים סוציו-אקונומיים)
 

Bus Nerd

Active member
זה לא יהיה "בתוך" אור עקיבא

הקשר אינו ספציפי בין הוצאת המסילות מבנימינה להעברת העצירות
של הרכבות הבינעירוניות לחדרה, אבל יש מכלול שלם של מרכיבים שכולם קשורים ביניהם:
1. הוצאת הרכבות הבינעירוניות מבנימינה והעברת העצירה שלהם לתחנה דרומית יותר - חדרה-מערב.
2. תוואי מסילות חדש צמוד לכביש 4 שישרת גם רכבות בינעירוניות מהירות וגם רכבות פרבריות (תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא).
3. הוצאת הרכבות מבנימינה.

אם משאירים את התוואי בבנימינה יהיה פיצול של השירות הפרברי בין תחנת בנימינה לתחנת אור עקיבא.
שתי התחנות יהיו צריכות להיות מקושרות לתחנת חדרה אבל גם לחיפה (לפחות אחת מהן תצטרך להיות מקושרת ישירות לחיפה כי הרכבות המהירות לא יעצרו צפונית לחדרה ודרומית לחיפה, השניה יכולה להיות מקושרת על ידי החלפה בזכרון יעקב).
פיצול כזה יגרום לתדירות נמוכה בכל אחת מהתחנות, מה שיקטין את האטרקטיביות של כל אחת מהן.

אם מסתכלים על תוכניות הפיתוח באזור (תוכניות באור עקיבא לעמות תוכניות בבנימינה), אפשר לראות היכן צפוי הגידול המשמעותי באוכלוסיה והוא לא צפוי בבנימינה.

העיר אור עקיבא רוצה רכבת שאינה בתוך בנימינה. המושבה בנימינה לא רוצה רכבת בתוכה שמשרתת תושבים מחוץ לה יותר מאשר תושבים מתוכה.
ולכן מהלך של העברת הפעילות הרכבתית מכיוון בנימינה לכיוון אור עקיבא הוא הגיוני.

תמיד אפשר לטעון שאחד לא צריך לבוא על חשבון השני, אבל מהניסיון של איך דברים כאלה פועלים בישראל, אפשר להניח שאם ינסו להחזיק את שניהם, השירות גם לבנימינה וגם לאור עקיבא יהיה שירות רע.
אז מה עדיף? שירות רע לשתיהן או שירות טוב בין שתיהן?
אפילו יותר מזה, מה עדיף? שירות טוב בתוך המושבה בנימינה או שירות טוב בתוך העיר המתפתחת אור עקיבא?
אם כבר הולכים לכיוון של טיעונים על בתוך או מחוץ לעיר, אז אני רוצה להציג אלטרנטיבה ל"בתוך בנימינה" - "בתוך אור עקיבא". אם כבר מסתייגים מתחנה על כביש 4, אז למה האלטרנטיבה צריכה להיות דווקא בתוך המושבה הקטנה בנימינה (כי היסטורית זה מה שקיים?) ולא בתוך העיר הגדולה פי כמה אור עקיבא?
(וזה עוד בלי להתייחס לאחוז משתמשי הרכב הפרטי והתחבורה הציבורית בכל אחת מהן ולנתונים סוציו-אקונומיים)
זה לא יהיה "בתוך" אור עקיבא
מקסימום בקצה העיר בקצה איזור התעשייה, לא משהו שמישהו שגר שם אי פעם יוכל ללכת אליו ברגל.

הקטע הישראלי הזה של תחנות רכבת קרובות *רק* לאיזורי תעשייה, וגם זה רק במקרה הטוב, הוא קטע מטומטם. העיר עצמה לא תתפתח לכיוון איזור התעשייה שלה. הוא לא יהיה איזור מגורים. אף אחד לא יבוא לתחנת הרכבת הזו ברגל או באופניים.
 
אני יודע שהתחנה לא מתוכננת בתוך אור עקיבא

זה לא יהיה "בתוך" אור עקיבא
מקסימום בקצה העיר בקצה איזור התעשייה, לא משהו שמישהו שגר שם אי פעם יוכל ללכת אליו ברגל.

הקטע הישראלי הזה של תחנות רכבת קרובות *רק* לאיזורי תעשייה, וגם זה רק במקרה הטוב, הוא קטע מטומטם. העיר עצמה לא תתפתח לכיוון איזור התעשייה שלה. הוא לא יהיה איזור מגורים. אף אחד לא יבוא לתחנת הרכבת הזו ברגל או באופניים.
אני יודע שהתחנה לא מתוכננת בתוך אור עקיבא
אני מציג כאן טיעון אלטרנטיבי לטיעון של בתוך בנימינה כנגד התחנה בכביש 4, טיעון של למה לא להקים תחנה בתוך אור עקיבא במקום על כביש 4?
למה "הבתוך" חשוב עבור בנימינה ולא חשוב עבור אור עקיבא? כי זה מה שקיים עד היום?
הטענה שלי היא שכאשר עוסקים במיקום תחנות באזור הזה צריך להתייחס לכלל הישובים באזור ועל הרקע הזה לבחון את כדאיות השארת התחנה בבנימינה.
 

Bus Nerd

Active member
איך תקים תחנה בתוך אור עקיבא? מנהרה?

אני יודע שהתחנה לא מתוכננת בתוך אור עקיבא
אני מציג כאן טיעון אלטרנטיבי לטיעון של בתוך בנימינה כנגד התחנה בכביש 4, טיעון של למה לא להקים תחנה בתוך אור עקיבא במקום על כביש 4?
למה "הבתוך" חשוב עבור בנימינה ולא חשוב עבור אור עקיבא? כי זה מה שקיים עד היום?
הטענה שלי היא שכאשר עוסקים במיקום תחנות באזור הזה צריך להתייחס לכלל הישובים באזור ועל הרקע הזה לבחון את כדאיות השארת התחנה בבנימינה.
איך תקים תחנה בתוך אור עקיבא? מנהרה?
אין לך בדיוק ציר פנוי ברוחב המתאים באמצע העיר, האפשרות היחידה היא מנהרה (זה לא Cities Skylines או Sim City כאן, אי אפשר לשטח חצי עיר כדי לבנות תחנת רכבת חדשה). מי ישלם על מנהרה שם, וחפירת תחנה תת קרקעית? ואיך זה יסתדר עם העובדה שאנחנו תקועים עם דיזל לעוד הרבה הרבה זמן?
 

Rubim88

New member
רק 2 ו3 יכולים להיות קשורים בניהם(אבל גם לא חייבים)

הקשר אינו ספציפי בין הוצאת המסילות מבנימינה להעברת העצירות
של הרכבות הבינעירוניות לחדרה, אבל יש מכלול שלם של מרכיבים שכולם קשורים ביניהם:
1. הוצאת הרכבות הבינעירוניות מבנימינה והעברת העצירה שלהם לתחנה דרומית יותר - חדרה-מערב.
2. תוואי מסילות חדש צמוד לכביש 4 שישרת גם רכבות בינעירוניות מהירות וגם רכבות פרבריות (תחנות זכרון יעקב ואור עקיבא).
3. הוצאת הרכבות מבנימינה.

אם משאירים את התוואי בבנימינה יהיה פיצול של השירות הפרברי בין תחנת בנימינה לתחנת אור עקיבא.
שתי התחנות יהיו צריכות להיות מקושרות לתחנת חדרה אבל גם לחיפה (לפחות אחת מהן תצטרך להיות מקושרת ישירות לחיפה כי הרכבות המהירות לא יעצרו צפונית לחדרה ודרומית לחיפה, השניה יכולה להיות מקושרת על ידי החלפה בזכרון יעקב).
פיצול כזה יגרום לתדירות נמוכה בכל אחת מהתחנות, מה שיקטין את האטרקטיביות של כל אחת מהן.

אם מסתכלים על תוכניות הפיתוח באזור (תוכניות באור עקיבא לעמות תוכניות בבנימינה), אפשר לראות היכן צפוי הגידול המשמעותי באוכלוסיה והוא לא צפוי בבנימינה.

העיר אור עקיבא רוצה רכבת שאינה בתוך בנימינה. המושבה בנימינה לא רוצה רכבת בתוכה שמשרתת תושבים מחוץ לה יותר מאשר תושבים מתוכה.
ולכן מהלך של העברת הפעילות הרכבתית מכיוון בנימינה לכיוון אור עקיבא הוא הגיוני.

תמיד אפשר לטעון שאחד לא צריך לבוא על חשבון השני, אבל מהניסיון של איך דברים כאלה פועלים בישראל, אפשר להניח שאם ינסו להחזיק את שניהם, השירות גם לבנימינה וגם לאור עקיבא יהיה שירות רע.
אז מה עדיף? שירות רע לשתיהן או שירות טוב בין שתיהן?
אפילו יותר מזה, מה עדיף? שירות טוב בתוך המושבה בנימינה או שירות טוב בתוך העיר המתפתחת אור עקיבא?
אם כבר הולכים לכיוון של טיעונים על בתוך או מחוץ לעיר, אז אני רוצה להציג אלטרנטיבה ל"בתוך בנימינה" - "בתוך אור עקיבא". אם כבר מסתייגים מתחנה על כביש 4, אז למה האלטרנטיבה צריכה להיות דווקא בתוך המושבה הקטנה בנימינה (כי היסטורית זה מה שקיים?) ולא בתוך העיר הגדולה פי כמה אור עקיבא?
(וזה עוד בלי להתייחס לאחוז משתמשי הרכב הפרטי והתחבורה הציבורית בכל אחת מהן ולנתונים סוציו-אקונומיים)
רק 2 ו3 יכולים להיות קשורים בניהם(אבל גם לא חייבים)
את קביעת חדרה כתחנת החלפה אפשר ורצוי לעשות בלי קשר לאיפה יקומו תחנות חדשות, לאן יזוז התוואי, עם כמה מסילות ואיפה יעקרו מסילות. פשוט מוסיפים רציף בחדרה ועוצרים שם את הרכבות, זה אפילו לא חייב להיות קשור לתת"ל 65.

"אם משאירים את התוואי בבנימינה יהיה פיצול של השירות הפרברי בין תחנת בנימינה לתחנת אור עקיבא.
שתי התחנות יהיו צריכות להיות מקושרות לתחנת חדרה אבל גם לחיפה (לפחות אחת מהן תצטרך להיות מקושרת ישירות לחיפה כי הרכבות המהירות לא יעצרו צפונית לחדרה ודרומית לחיפה, השניה יכולה להיות מקושרת על ידי החלפה בזכרון יעקב). פיצול כזה יגרום לתדירות נמוכה בכל אחת מהתחנות, מה שיקטין את האטרקטיביות של כל אחת מהן." - אין בעיה לקשר גם את שניהם לחיפה, בעתיד כשכל התוכנית הזו תהיה רלוונטית תהיה מספיק קיבולת מסילה ודרישה לרכבות שהתדירות לישובים בסדר גודל כזה תהיה מספקת.

"אם מסתכלים על תוכניות הפיתוח באזור (תוכניות באור עקיבא לעמות תוכניות בבנימינה), אפשר לראות היכן צפוי הגידול המשמעותי באוכלוסיה והוא לא צפוי בבנימינה." - גם תוכנית המתאר של בינימינה-גבעת עדה רואה גידול לא קטן ל30 אלף תושבים,זה שישאירו את התחנה בבינימינה לא אומר שמוותרים על אור עקיבא, בעתיד הישובים פשוט יתקרבו אחד לשני ואין דבר רע ב2 תחנות באזורים שונים של הגוש העירוני.

"המושבה בנימינה לא רוצה רכבת בתוכה שמשרתת תושבים מחוץ לה יותר מאשר תושבים מתוכה. ולכן מהלך של העברת הפעילות הרכבתית מכיוון בנימינה לכיוון אור עקיבא הוא הגיוני." - כיום יש הרבה משתמשים מחוץ לישוב בגלל האטרקטיביות שלה, חוץ מזה שהתחנה לא בדיוק בתוכה אלא בקצה הדרומי שלה. התושבים לא מעוניינים ברכבת בגלל החסימה שהיא יוצרת, הרי גם אם תהיה תחנה חדשה מערבית לישוב עדיין תושבים מהאזור יעברו דרך הישוב בשביל להגיע אליה.



"תמיד אפשר לטעון שאחד לא צריך לבוא על חשבון השני, אבל מהניסיון של איך דברים כאלה פועלים בישראל, אפשר להניח שאם ינסו להחזיק את שניהם, השירות גם לבנימינה וגם לאור עקיבא יהיה שירות רע.
אז מה עדיף? שירות רע לשתיהן או שירות טוב בין שתיהן?" - זה לא אחד על חשבון השני, הרי את התוואי עוקף בינימינה יקימו בכל מקרה, את התחנה צמוד לכביש 4 יקימו בכל מקרה. וכמו שכבר רשמתי למעלה, זה שהיום יש 4 רכבות בשעה בפרברית זה ממש לא מה שיהיה בעתיד, יהיה אפשר לספק שירות טוב לשני הישובים(שבעתיד בכלל יהיו גוש עירוני אחד).
 

Bus Nerd

Active member
בקריאה שנייה - יש טעות הקלדה בהודעה זו, כביש 4 לא 3 כמובן

תחנה חדשה תעלה המון
להזכירכם תחנת עפולה החדשה עלתה 90 מיליון ש"ח (!)
בנוסף העלות תהיה עלות סלילה של 4 מסילות, במקום 2.

לעומת זאת אם משאירים את צמד המסילות הקיימות בבינימינה
צריך להוסיף רק שתי מסילות בתוואי כביש 3, ושני מחלפים מסילתיים (לפגישה בין התוואי החדש לישן)
לי זה נשמע *הרבה* יותר זול, ולכן גם הרבה יותר פשוט. בעיקר כי הרכבות המהירות במילא לא אמורות לעצור שם.

מבחינת "נוחות הגעה",
היום תחנת בנימינה היא במיקום טוב, לא רחוקה מדי ממרכז העיירה וצמודה לאיזור התעשייה

https://www.openstreetmap.org/#map=16/32.5184/34.9513

אם יעבירו אותה לכביש 4 היא תהיה בוודאות יותר רחוקה ממרכז העיר ופחות נגישה ברגל.

כל פעם שפותחים תחנה חדשה בארץ, מתלוננים שהיא רחוקה ממרכז העיר.
אבל כשבונים את המסילות כל אותם תושבים עושים NIMBY כדי רק להרחייק מעצמם את הרכבת כמה שיותר
(ואחר כך מתלוננים שאין להם ברירה אלא להשתמש ברכב פרטי כי הרי הרכבת כל כך לא נגישה ו"מדינת חלם" וכל התירוצים האחרים).

צריך להפסיק להיכנע לNIMBY. ויתור על זכות דרך כזו זו טעות לדורות. זכות דרך שמוותרים עליה לעולם לא תחזור.
בקריאה שנייה - יש טעות הקלדה בהודעה זו, כביש 4 לא 3 כמובן
 
רעה לתושבים טובה לבנימינה.

הרעה משמעותית וגם יקרה שלא כצורך
הרבה יותר הגיוני אם הפרבריות היו נוסעות דרך בנימינה והמהירות היו ממשיכות בכביש 4.

עד שיש תחנה כלשהיא במיקום "טוב", בתוך העיר ולא רחוק ממנה, למה להוציא אותה החוצה?
רעה לתושבים טובה לבנימינה.
א. התחנה הקיימת אכן במרכז המושבה, ובמרחק הליכה רגלי/אופניים למריבת התושבים אבל חשוב לזכור שזה ממש מעט תושבים. מנגד אין כמעט שום מקום לפיתוח בקרבת המסילה כי בתים צמודי קרקע לא ייהרסו לטובת פיתוח אינטנסיבי יותר (לצערי זה המצב גם בתל אביב, אף אחד לא עושה פינוי בינוי לוילות למרות שזה מכפיל צפיפות הרבה יותר טוב מהריסת בנייני רכבת).
ב. התחנה החדשה "ליד אור עקיבא" תהיה גם בשטח בנימינה ותשלם ארנונה לעיריית בנימינה, וזו תהיה לפחות כפולה מהארנונה שהתחנה הקיימת מניבה כי התחנה תהיה לפחות כפולה בגודלה.
ג. התחנה החדשה צמודה לכביש 4 באזור שיש בו הרבה יותר שטחים שאפשר לפתח לתעסוקה, שזה מה שבנימינה באמת רוצה. "פארק תעסוקה" משלה שייהנה מהנגישות הטובה הן של הרכבת והן של כביש 4.
ד. היא כמובן קרובה יותר לאור עקיבא שהולכת וגדלה.
ה. מבחינה תפעולית ברור שתהיה פגיעה, כנראה שהפרברית עד בנימינה תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית, אך המהירות יעצרו בחדרה במקום בבנימינה. כלומר מבנימינה הם יסעו שתי תחנות בפרברית ואז יחליפו בתזמון מושלם (כמובן) למהירה. אבל זו פגיעה סבילה. תחנת הרכבת של חדרה תפתח יציאה מערבה לכיוון האנרג'י פארק שנבנה בימים אלה וגם מסוף אוטובוסים גדול ייבנה לידה. ויהיו לפארק הזה רכבות מהירות גם מתל אביב וגם מחיפה כך שהוא יהיה אטרקטיבי לרכבת. לרוע המזל התכנון של אנרג'י פארק מבוסס רכב פרטי בדומה לאירפורט סיטי כך שחלק מהפוטנציאל הזה יילך לאיבוד.
בקיצור התחילו גם ברכבת וגם בהרבה מקומות לחשוב על tod, פיתוח לצד תחנות רכבת, אבל עדיין לא עושים את זה בדיוק בלב שלם. בעיקר אנחנו רואים שתחנות רכבת מחוץ לערים מתוכננות מלכתחילה עם עורף תכנוני של משרדים ומסחר שיהיה צמוד אליהם (לדוגמה תחנת עירון ליד חריש שלידה מועצה אזורית מנשה מקדמת פארק תעסוקה).
 

Rubim88

New member
התחנה לא בדיוק במרכז המושבה, אלא בקצה הדרומי שלה

רעה לתושבים טובה לבנימינה.
א. התחנה הקיימת אכן במרכז המושבה, ובמרחק הליכה רגלי/אופניים למריבת התושבים אבל חשוב לזכור שזה ממש מעט תושבים. מנגד אין כמעט שום מקום לפיתוח בקרבת המסילה כי בתים צמודי קרקע לא ייהרסו לטובת פיתוח אינטנסיבי יותר (לצערי זה המצב גם בתל אביב, אף אחד לא עושה פינוי בינוי לוילות למרות שזה מכפיל צפיפות הרבה יותר טוב מהריסת בנייני רכבת).
ב. התחנה החדשה "ליד אור עקיבא" תהיה גם בשטח בנימינה ותשלם ארנונה לעיריית בנימינה, וזו תהיה לפחות כפולה מהארנונה שהתחנה הקיימת מניבה כי התחנה תהיה לפחות כפולה בגודלה.
ג. התחנה החדשה צמודה לכביש 4 באזור שיש בו הרבה יותר שטחים שאפשר לפתח לתעסוקה, שזה מה שבנימינה באמת רוצה. "פארק תעסוקה" משלה שייהנה מהנגישות הטובה הן של הרכבת והן של כביש 4.
ד. היא כמובן קרובה יותר לאור עקיבא שהולכת וגדלה.
ה. מבחינה תפעולית ברור שתהיה פגיעה, כנראה שהפרברית עד בנימינה תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית, אך המהירות יעצרו בחדרה במקום בבנימינה. כלומר מבנימינה הם יסעו שתי תחנות בפרברית ואז יחליפו בתזמון מושלם (כמובן) למהירה. אבל זו פגיעה סבילה. תחנת הרכבת של חדרה תפתח יציאה מערבה לכיוון האנרג'י פארק שנבנה בימים אלה וגם מסוף אוטובוסים גדול ייבנה לידה. ויהיו לפארק הזה רכבות מהירות גם מתל אביב וגם מחיפה כך שהוא יהיה אטרקטיבי לרכבת. לרוע המזל התכנון של אנרג'י פארק מבוסס רכב פרטי בדומה לאירפורט סיטי כך שחלק מהפוטנציאל הזה יילך לאיבוד.
בקיצור התחילו גם ברכבת וגם בהרבה מקומות לחשוב על tod, פיתוח לצד תחנות רכבת, אבל עדיין לא עושים את זה בדיוק בלב שלם. בעיקר אנחנו רואים שתחנות רכבת מחוץ לערים מתוכננות מלכתחילה עם עורף תכנוני של משרדים ומסחר שיהיה צמוד אליהם (לדוגמה תחנת עירון ליד חריש שלידה מועצה אזורית מנשה מקדמת פארק תעסוקה).
התחנה לא בדיוק במרכז המושבה, אלא בקצה הדרומי שלה
כפי שניתן לראות בתמונה.
לגבי ג', דווקא התכנון הוא להרחיב את אזור התעשיה הצפוני באור עקיבא עד לכביש 4 ותחנת הרכבת.

 

easylivin

New member
מרכז החיים של בנימינה הוא באזור התחנה, ויש לו יתרון נוסף:

התחנה לא בדיוק במרכז המושבה, אלא בקצה הדרומי שלה
כפי שניתן לראות בתמונה.
לגבי ג', דווקא התכנון הוא להרחיב את אזור התעשיה הצפוני באור עקיבא עד לכביש 4 ותחנת הרכבת.
מרכז החיים של בנימינה הוא באזור התחנה, ויש לו יתרון נוסף:
בסמוך לתחנה במיקומה הנוכחי נמצא אזור התעסוקה של בנימינה, שכולל גם מקומות בילוי, ומעבר לכך גם יש (או שאפשר כבר להגיד "היה"?) למקום הזה פוטנציאל רב לפיתוח. לתחנה גם נגישות מצויינת לא רק לתושבי בנימינה אלא לאזור כולו, כולל פרדס חנה-כרכור שמתחברת אליה בכביש ראשי ישיר. אילו התחנה באמת הייתה תקועה במרכז הגיאוגרפי של היישוב, המצב היה שונה.

ומה יקרה כשהערים אכן תתרחבנה כך שהתחנה העתידית תהיה שוב "תקועה" להן באמצע? יש לי, יש לי - בואו שוב נעביר אותה לשומקום - העיקר, כמה שיותר רחוק ממשתמשים פוטנציאליים. יש כאן מקרה של NIMBY קלאסי, וריבוע המסילות הוא רק התירוץ התורן.

ועם כל הכבוד לתחבורה המשלימה שיש (או "שתהיה", כלומר - כרגע אין), נגישות בהליכה ליעדים מבוקשים היא מצרך נדיר עוד יותר במחוזותינו, ונראה שגם לא ממש מעריכים אצלנו את המעט שעוד לא נהרס. במקום אחר, נאמר זאת בעדינות: היו אולי, רק אולי, שוקלים "קצת יותר ברצינות" את האופציה להמשיך ולפתח את אזור התחנה תוך העברת המסילות המהירות מסביב, ולא מחליטים מראש שרוצים "להסיר את החיץ" ואז רק בוכים בלי הפסקה לאמא ודופקים את הראש בקירות עד שאמא תסכים.
 

Rubim88

New member
אנשים עדיין לא גרים במרכז החיים אלא בבתים שלהם

מרכז החיים של בנימינה הוא באזור התחנה, ויש לו יתרון נוסף:
בסמוך לתחנה במיקומה הנוכחי נמצא אזור התעסוקה של בנימינה, שכולל גם מקומות בילוי, ומעבר לכך גם יש (או שאפשר כבר להגיד "היה"?) למקום הזה פוטנציאל רב לפיתוח. לתחנה גם נגישות מצויינת לא רק לתושבי בנימינה אלא לאזור כולו, כולל פרדס חנה-כרכור שמתחברת אליה בכביש ראשי ישיר. אילו התחנה באמת הייתה תקועה במרכז הגיאוגרפי של היישוב, המצב היה שונה.

ומה יקרה כשהערים אכן תתרחבנה כך שהתחנה העתידית תהיה שוב "תקועה" להן באמצע? יש לי, יש לי - בואו שוב נעביר אותה לשומקום - העיקר, כמה שיותר רחוק ממשתמשים פוטנציאליים. יש כאן מקרה של NIMBY קלאסי, וריבוע המסילות הוא רק התירוץ התורן.

ועם כל הכבוד לתחבורה המשלימה שיש (או "שתהיה", כלומר - כרגע אין), נגישות בהליכה ליעדים מבוקשים היא מצרך נדיר עוד יותר במחוזותינו, ונראה שגם לא ממש מעריכים אצלנו את המעט שעוד לא נהרס. במקום אחר, נאמר זאת בעדינות: היו אולי, רק אולי, שוקלים "קצת יותר ברצינות" את האופציה להמשיך ולפתח את אזור התחנה תוך העברת המסילות המהירות מסביב, ולא מחליטים מראש שרוצים "להסיר את החיץ" ואז רק בוכים בלי הפסקה לאמא ודופקים את הראש בקירות עד שאמא תסכים.
אנשים עדיין לא גרים במרכז החיים אלא בבתים שלהם
המיקום של התחנה בהחלט נחמד, אבל אם נצמדים לעובדות הוא לא "במרכז המושבה".
למה שתושב פרדס חנה ירצה בעתיד(לאחר חשמול + ריבוע) להגיע לתחנת בינימינה במיקומה הנוכחי אם יש לו תחנה קרובה יותר?

לפי מה שאני מבין התושבים לא רוצים את המסילה מכיוון שהיא יוצרת חיץ בישוב, לכן הם מעוניינים(ואף קבעו זאת כמטרה של תוכנית המתאר) שהמסילה(ואיתה כמובן המסילה) תזוז מערבה לעיר בצמוד לכביש 4. אם הישובים יתקרבו אחד אל השני כביש 4 עדיין יהיה שם בתור חיץ הרבה יותר מסיבי.

כמובן שהמצב האופטימלי היה להשאיר את המסילה בנוסף לשינוי התוואי כך שיהיה שירות פרברי גם לאור עקיבא וגם לבינימינה. אבל אם זה רצון התושבים, אז זה רצונם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה