רעה לתושבים טובה לבנימינה.
א. התחנה הקיימת אכן במרכז המושבה, ובמרחק הליכה רגלי/אופניים למריבת התושבים אבל חשוב לזכור שזה ממש מעט תושבים. מנגד אין כמעט שום מקום לפיתוח בקרבת המסילה כי בתים צמודי קרקע לא ייהרסו לטובת פיתוח אינטנסיבי יותר (לצערי זה המצב גם בתל אביב, אף אחד לא עושה פינוי בינוי לוילות למרות שזה מכפיל צפיפות הרבה יותר טוב מהריסת בנייני רכבת).
ב. התחנה החדשה "ליד אור עקיבא" תהיה גם בשטח בנימינה ותשלם ארנונה לעיריית בנימינה, וזו תהיה לפחות כפולה מהארנונה שהתחנה הקיימת מניבה כי התחנה תהיה לפחות כפולה בגודלה.
ג. התחנה החדשה צמודה לכביש 4 באזור שיש בו הרבה יותר שטחים שאפשר לפתח לתעסוקה, שזה מה שבנימינה באמת רוצה. "פארק תעסוקה" משלה שייהנה מהנגישות הטובה הן של הרכבת והן של כביש 4.
ד. היא כמובן קרובה יותר לאור עקיבא שהולכת וגדלה.
ה. מבחינה תפעולית ברור שתהיה פגיעה, כנראה שהפרברית עד בנימינה תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית, אך המהירות יעצרו בחדרה במקום בבנימינה. כלומר מבנימינה הם יסעו שתי תחנות בפרברית ואז יחליפו בתזמון מושלם (כמובן) למהירה. אבל זו פגיעה סבילה. תחנת הרכבת של חדרה תפתח יציאה מערבה לכיוון האנרג'י פארק שנבנה בימים אלה וגם מסוף אוטובוסים גדול ייבנה לידה. ויהיו לפארק הזה רכבות מהירות גם מתל אביב וגם מחיפה כך שהוא יהיה אטרקטיבי לרכבת. לרוע המזל התכנון של אנרג'י פארק מבוסס רכב פרטי בדומה לאירפורט סיטי כך שחלק מהפוטנציאל הזה יילך לאיבוד.
בקיצור התחילו גם ברכבת וגם בהרבה מקומות לחשוב על
tod, פיתוח לצד תחנות רכבת, אבל עדיין לא עושים את זה בדיוק בלב שלם. בעיקר אנחנו רואים שתחנות רכבת מחוץ לערים מתוכננות מלכתחילה עם עורף תכנוני של משרדים ומסחר שיהיה צמוד אליהם (לדוגמה תחנת עירון ליד חריש שלידה מועצה אזורית מנשה מקדמת פארק תעסוקה).