חודשיים ללג בעומר, והשנה יש רכבת לכרמיאל

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
חודשיים ללג בעומר, והשנה יש רכבת לכרמיאל

חודשיים ללג בעומר, והשנה יש רכבת לכרמיאל
לג בעומר, אירוע התחבורה הציבורית השנתי הגדול בישראל מתקרב, והשנה לראשונה יש תחנת רכבת קרובה למקום האירוע, על פי הנתונים הבאים, איך הייתם מתכננים את ההיסעים לאירוע?

בשנים האחרונות הביקושים המרכזיים הם מהריכוזים החרדים הגדולים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, קרית גת, ביתר עילית, בית שמש, מודיעין עילית, אלעד, נתניה, חיפה, רכסים, עפולה וטבריה (וגם צפת).

מנהרות גילון בין אחיהוד לכרמיאל מורשות למעבר של קטרי דיזל מהסדרה האחרונה בלבד בגלל בעייה של איוורור וזיהום אוויר, לא ניתן להעביר שם ic3 או קטרי דיזל מסדרות ישנות, הציוד הנייד הרכבתי מוגבל.

תחנות רכבת נוספות במרחק בינוני ממירון יש בנהריה, עכו, קריות, חיפה ועפולה

עד היום נעשה שימוש בלעדי באוטובוסים להסעה לאירוע, ללא החלפות (למעט שאטלים בנקודת הקצה)

איך הייתם משלבים את הרכבת במערך ההיסעים (אם בכלל משלבים)?
 

Bus Nerd

Active member
יש לי רעיונות

חודשיים ללג בעומר, והשנה יש רכבת לכרמיאל
לג בעומר, אירוע התחבורה הציבורית השנתי הגדול בישראל מתקרב, והשנה לראשונה יש תחנת רכבת קרובה למקום האירוע, על פי הנתונים הבאים, איך הייתם מתכננים את ההיסעים לאירוע?

בשנים האחרונות הביקושים המרכזיים הם מהריכוזים החרדים הגדולים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, קרית גת, ביתר עילית, בית שמש, מודיעין עילית, אלעד, נתניה, חיפה, רכסים, עפולה וטבריה (וגם צפת).

מנהרות גילון בין אחיהוד לכרמיאל מורשות למעבר של קטרי דיזל מהסדרה האחרונה בלבד בגלל בעייה של איוורור וזיהום אוויר, לא ניתן להעביר שם ic3 או קטרי דיזל מסדרות ישנות, הציוד הנייד הרכבתי מוגבל.

תחנות רכבת נוספות במרחק בינוני ממירון יש בנהריה, עכו, קריות, חיפה ועפולה

עד היום נעשה שימוש בלעדי באוטובוסים להסעה לאירוע, ללא החלפות (למעט שאטלים בנקודת הקצה)

איך הייתם משלבים את הרכבת במערך ההיסעים (אם בכלל משלבים)?
יש לי רעיונות
לא יודע כמה קטרים מהסדרה החדשה ביותר קיימים, אז זה בעירבון מוגבל
למיטב ידיעתי, עד לבית שמש אפשר לנסוע עם רכבת "רגילה" ורק מבית שמש והלאה לירושלים צריך ic3.

לכן,
בהנחה שבית שמש לבדה לא ממלאת רכבת,
רכבת דאבל דק שתצא מבית שמש, תיסע דרך המזרחית - עצירה מיוחדת בראש העין דרום (אוטובוסים יביאו לשם קהל מאלעד. לחלופין אם לא שמישה אפשר להשתמש בסגולה), עצירה בבני ברק (אוטובוסים יביאו לשם קהל מבני ברק), משם ישר למסילת החוף, עצירה בנתניה, ממשיכים, עצירה לפחות באחת מתחנות חיפה, ומשם היישר לכרמיאל.

אין קשת מסילתית בין תחנת קריית גת למסילת חלץ, מה שמקשה על רכבת מיוחדת שמשרתת את אשדוד וקריית גת. קשה לי לחשוב מה תבנית השירות שתתאים, כי קשה לי להאמין שקריית גת לבדה או אשדוד לבדה ימלאו רכבת. מקריית גת יש עוד היגיון בלהמשיך למזרחית ומשם לבני ברק ורק אז למסילת החוף, אבל מאשדוד אין היגיון כזה. אשדוד+נתניה+חיפה ממלאים רכבת?

והאם רוצים רכבות מיוחדות לכולם, או לתת להם לעלות לרכבות הרגילות ואז להחליט שכולם יחליפו רכבת באחת תחנות הביניים לרכבת אקספרס לכרמיאל?

אם היה מספר בלתי מוגבל של רכבות וסלוטים, היה אפשר להוציא רכבות מיוחדות ממודיעין (בשביל מודיעין עלית וחלק מירושלים), אשדוד, בית שמש (עם הצטרפות של כל מי שIC3ים יצליחו להביא ממלחה), וקריית גת עם עצירות בכל תחנות הביניים הרלוונטיות אבל בלי עצירות בתחנות הלא רלוונטיות
כשהמטרה העיקרית היא שיחרור נהגי הסעות מנסיעות ארוכות לצפון - שבמקום זאת יאספו נוסעים לעבר תחנות הרכבת, משם ברכבות צפונה לכרמיאל (או אחיהוד, אם רוצים עוד קיבולת ואין מספיק קטרים חדישים) ומשם אוטובוסים למירון.

אני מקווה שבמשרד התחבורה עשו חישובים חכמים יותר מהניחושים שלי כולל הערכות מספרים, קיבולת, סלוטים, כמות רכבות שאפשר להקצות, וכיו"ב.
כמובן שבחלק מהמקרים עדיין יהיה צורך באוטובוסים ישירים ואין פסול בזה. המטרה של הרכבת זה לא להחליף אלא להוריד מהעומס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה