נפלאות הכספונט

מצב
הנושא נעול.
נפלאות הכספונט


נפלאות הכספונט


ראשית, הגישה לכרטיס אפשרית רק לאחר העברת כרטיס אשראי, שלא כמו במכשירי הטעינה היעודיים (שאני מכיר פה בירושלים).

מכשיר כספונט ראשון לא הסכים לשתף פעולה עם שני כרטיסי הרב קו שברשותי (אישי ואנונימי) ואף לא עם כרטיס שלישי של אדם אחר.

במכשיר הבא שכן שיתף פעולה, הופיעו לי אפשרויות טעינה *כנראה* לפי החוזים שיש/היו על המכשיר שלי, ואפרט בהמשך למה אני אומר כנראה.

בנוסף לחוזים ה"קיימים" בכרטיס, המכשיר מציע את האפשרויות דלהלן בלבד:
סובב ירושלים - גמיש 30
סובב ירושלים - חופשי שבועי
סובב ירושלים - חופשי יומי
ירושלים מורחב - גמיש 30
 

Bus Nerd

Active member
נשמע נורא. מוכיח שכספונט זה לא פתרון יעיל

נפלאות הכספונט


ראשית, הגישה לכרטיס אפשרית רק לאחר העברת כרטיס אשראי, שלא כמו במכשירי הטעינה היעודיים (שאני מכיר פה בירושלים).

מכשיר כספונט ראשון לא הסכים לשתף פעולה עם שני כרטיסי הרב קו שברשותי (אישי ואנונימי) ואף לא עם כרטיס שלישי של אדם אחר.

במכשיר הבא שכן שיתף פעולה, הופיעו לי אפשרויות טעינה *כנראה* לפי החוזים שיש/היו על המכשיר שלי, ואפרט בהמשך למה אני אומר כנראה.

בנוסף לחוזים ה"קיימים" בכרטיס, המכשיר מציע את האפשרויות דלהלן בלבד:
סובב ירושלים - גמיש 30
סובב ירושלים - חופשי שבועי
סובב ירושלים - חופשי יומי
ירושלים מורחב - גמיש 30
נשמע נורא. מוכיח שכספונט זה לא פתרון יעיל
יש להציב בהקדם עמדות טעינה מסודרות אמיתיות
ולאפשר לחנויות מכולת, קיוסקים וכדומה להטעין כרטיסי רב קו גם במזומן וגם באשראי (בצורה מאויישת, ע"י הסדר כלשהו עם רב קו אונליין) ולמכור כרטיסים אנונימיים.

מקווה שארגוני הנוסעים יפעילו השפעה כדי לדחוף להסדר כזה. הוא הכי מתבקש.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בירושלים זה יהיה כך בעוד מספר ימים

נשמע נורא. מוכיח שכספונט זה לא פתרון יעיל
יש להציב בהקדם עמדות טעינה מסודרות אמיתיות
ולאפשר לחנויות מכולת, קיוסקים וכדומה להטעין כרטיסי רב קו גם במזומן וגם באשראי (בצורה מאויישת, ע"י הסדר כלשהו עם רב קו אונליין) ולמכור כרטיסים אנונימיים.

מקווה שארגוני הנוסעים יפעילו השפעה כדי לדחוף להסדר כזה. הוא הכי מתבקש.
בירושלים זה יהיה כך בעוד מספר ימים
מפת הקופיקסים/מכולות יש באתר רב-קו אונליין, רק שפילטר החיפוש לא הכי טוב, כי ברוב במכולות אפשר גם אשראי (נו באמת, מה משנה שיטת התשלום מהלקוח אל בית העסק אם בסוף בית העסק סורק רב-קו באותו הקורא הביתי ומחייב בכ"א שלו בחשבונו ברב-קו אונליין?), אך המפה מציגה את רובן רק אם נבחר תשלום אשראי בפילטר (שמציג גם את כל הכספונטים - אם תבחר "תשלום מזומן"/"מאוייש" מוצגות הרבה פחות מקומות). אותו הקטע עם ה-"שירותי רב-קו" כי בעמדות שירות אפשר גם לטעון במזומן/אשראי והוא גם מאוייש... וזה גם שהמפה הזו לא מסמנת תחנות רכבת שכולן כוללות מכונות כרטוס, ולא מסמנת עמדות שירות של מפעילות שלא עובדות עם רב-קו אונליין, לא תמצא במפה הזו את עמדות השירות של דן למשל ושל רכבת ישראל (את כל עמדות השירות יש באתר עלהקו משרד התחבורה אבל מצריך לפתוח את הדף של כל אחת שם בנפרד). על הצגת עמדות שירות ומכונות טעינה בתחנות מרכזיות (למשל של נתיב אקספרס במרכזית צפת) אין מה לדבר...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ועקרונית יוצא שכל אחד יכול לעשות את ההסדר הזה

נשמע נורא. מוכיח שכספונט זה לא פתרון יעיל
יש להציב בהקדם עמדות טעינה מסודרות אמיתיות
ולאפשר לחנויות מכולת, קיוסקים וכדומה להטעין כרטיסי רב קו גם במזומן וגם באשראי (בצורה מאויישת, ע"י הסדר כלשהו עם רב קו אונליין) ולמכור כרטיסים אנונימיים.

מקווה שארגוני הנוסעים יפעילו השפעה כדי לדחוף להסדר כזה. הוא הכי מתבקש.
ועקרונית יוצא שכל אחד יכול לעשות את ההסדר הזה
1. קונים בעמדה קורא כרטיסים אם אין כזה כבר או בכלל משתמשים בטלפון עם האפליקציה אם לא רוצים לטרוח עם הצבת מחשב בדוכן כדי להשתמש בקורא הכרטיסים
2. מציבים ברחוב דוכן שירות מהסוג של דוכן הלימונדה הקלאסי עם פרסום "טעינת רב-קו כאן!" (וכל פעם במקום אחר, אפשר לשבת על ספסל למשל, והולך הביתה בסוף יום ולא משאיר מאחוריך דבר (אז הערייה לא תדרוש לך ארנונה) - כפי שמוזיקאים רחוב עושים)
3. כל מי שרוצה לטעון רב-קו נותן לך את הרב-קו שלו ומזומן בעבור החוזה שהוא רוצה, כמובן שאתה מנהל קופה ונותן עודף לפי הצורך
4. אתה טוען מחשבונך באשראי שלך את הכרטיס של הנוסע במקום ונותן את הכרטיס לנוסע
5. כיוון שהתשלום בעבור החוזים יורד לך מאשראי, אתה סוגר את הגלגל על ידי הפקדת המזומנים חזרה לבנק

גם טעינה בקופיקס וקיוסקים ככל הנראה הולכת ככה, זה גם לא רווחי אז בית העסק למעשה גם לא חייב לטעון לך, אם זה ללא עמלה בעבור השירות הנוסף הזה
 
למיטב ידיעתי זה עם עמלת "צל"

ועקרונית יוצא שכל אחד יכול לעשות את ההסדר הזה
1. קונים בעמדה קורא כרטיסים אם אין כזה כבר או בכלל משתמשים בטלפון עם האפליקציה אם לא רוצים לטרוח עם הצבת מחשב בדוכן כדי להשתמש בקורא הכרטיסים
2. מציבים ברחוב דוכן שירות מהסוג של דוכן הלימונדה הקלאסי עם פרסום "טעינת רב-קו כאן!" (וכל פעם במקום אחר, אפשר לשבת על ספסל למשל, והולך הביתה בסוף יום ולא משאיר מאחוריך דבר (אז הערייה לא תדרוש לך ארנונה) - כפי שמוזיקאים רחוב עושים)
3. כל מי שרוצה לטעון רב-קו נותן לך את הרב-קו שלו ומזומן בעבור החוזה שהוא רוצה, כמובן שאתה מנהל קופה ונותן עודף לפי הצורך
4. אתה טוען מחשבונך באשראי שלך את הכרטיס של הנוסע במקום ונותן את הכרטיס לנוסע
5. כיוון שהתשלום בעבור החוזים יורד לך מאשראי, אתה סוגר את הגלגל על ידי הפקדת המזומנים חזרה לבנק

גם טעינה בקופיקס וקיוסקים ככל הנראה הולכת ככה, זה גם לא רווחי אז בית העסק למעשה גם לא חייב לטעון לך, אם זה ללא עמלה בעבור השירות הנוסף הזה
למיטב ידיעתי זה עם עמלת "צל"
כלומר, אתה לא משלם עמלה, אבל משרד התחבורה כן, בהתאם לדיווחים שכל בעל מכשירי טעינה פרטי (כספונט, קופיקס וכו') מעביר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מי שטוען הוא ללא עמלה, כלומר במקרה זה רק משרד התחבורה, ו

למיטב ידיעתי זה עם עמלת "צל"
כלומר, אתה לא משלם עמלה, אבל משרד התחבורה כן, בהתאם לדיווחים שכל בעל מכשירי טעינה פרטי (כספונט, קופיקס וכו') מעביר.
מי שטוען הוא ללא עמלה, כלומר במקרה זה רק משרד התחבורה, ו
פיסנטרה (רב-קו אונליין) או אדום תחבורה (הופאון) הם אלו שמשלמים את העמלה של כמות הטעינות (הדיווחים) והעמלה לסליקת האשראי
בעל יישום הקצה (בית עסק המשתמש באותו היישום טעינה המתואר או אני ואתה כמשתמשי קצה ישירים) לא משלמים עמלה, ולכן אם נרגש חיסרון ממשי בעמדות טעינה לציבור, כל אחד יכול לאלתר דוכן טעינת רב-קו
יש כאלה העושים בדיוק את הגלגל הזה: טוענים בעבור כל השכנים בבית/שכונה וסוגרים את המזומן המתקבל חזרה לבנק של בעל המטעין למי שממנו יורד הסכום של כל הטעינות האלו
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן, חתיכת "ממשק"

נפלאות הכספונט


ראשית, הגישה לכרטיס אפשרית רק לאחר העברת כרטיס אשראי, שלא כמו במכשירי הטעינה היעודיים (שאני מכיר פה בירושלים).

מכשיר כספונט ראשון לא הסכים לשתף פעולה עם שני כרטיסי הרב קו שברשותי (אישי ואנונימי) ואף לא עם כרטיס שלישי של אדם אחר.

במכשיר הבא שכן שיתף פעולה, הופיעו לי אפשרויות טעינה *כנראה* לפי החוזים שיש/היו על המכשיר שלי, ואפרט בהמשך למה אני אומר כנראה.

בנוסף לחוזים ה"קיימים" בכרטיס, המכשיר מציע את האפשרויות דלהלן בלבד:
סובב ירושלים - גמיש 30
סובב ירושלים - חופשי שבועי
סובב ירושלים - חופשי יומי
ירושלים מורחב - גמיש 30
אכן, חתיכת "ממשק"
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995452/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
לגבי אי שיתוף פעולה ייתכן וזה קשור לכך שכרטיסי הרב-קו שיש לך לא היו רשומים במערכת של רב-קו אונליין, ו/או שכרטיס האשראי והת"ז המקושר אליו מעולם לא היה משומש בשירות זה (בגלל אישור ע"י ת"ז עקב http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995719/אקטואליה/תחבורה_ציבורית )
&nbsp
כלומר כאשר טוענים בכספונט, נוצר חשבון מזדמן ברב-קו אונליין, אשר מתמזג עם חשבון משתמש אם קיים כזה לת"ז של בעל האשראי
וכאשר נרשמים לאתר ומוסיפים את כרטיס האשראי הזה, החשבון מתמזג..
זו חתיכת פתח אם משתמש מוחק אמצעי תשלום מהחשבון ומוסיף לאחר
&nbsp
שים לב שניתן להשתמש באתר האינטרנט ברב-קו אונליין בחשבון המשתמש ללא סריקת כרטיס דרך הדפדפן וגם באייפון אשר ה-NFC שלו כיידוע חסום על ידי אפל
אז רוכשים הזמנת טעינה לפרופיל ומספר כרטיס רב-קו, ואז מכניסים את הרב-קו ישר לכספונט (ללא הכנסת כרטיס האשראי קודם) כדי לטעון את ההזמנה למספר כרטיס זה, וכך למעשה טוענים בכרטיס חוזה אשר לא קיים כבר בכרטיס הרב-קו שזמין לחידוש
 
כרטיס האשראי שלי והרב קו שלי מוכרים במערכת

אכן, חתיכת "ממשק"
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995452/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
לגבי אי שיתוף פעולה ייתכן וזה קשור לכך שכרטיסי הרב-קו שיש לך לא היו רשומים במערכת של רב-קו אונליין, ו/או שכרטיס האשראי והת"ז המקושר אליו מעולם לא היה משומש בשירות זה (בגלל אישור ע"י ת"ז עקב http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995719/אקטואליה/תחבורה_ציבורית )
&nbsp
כלומר כאשר טוענים בכספונט, נוצר חשבון מזדמן ברב-קו אונליין, אשר מתמזג עם חשבון משתמש אם קיים כזה לת"ז של בעל האשראי
וכאשר נרשמים לאתר ומוסיפים את כרטיס האשראי הזה, החשבון מתמזג..
זו חתיכת פתח אם משתמש מוחק אמצעי תשלום מהחשבון ומוסיף לאחר
&nbsp
שים לב שניתן להשתמש באתר האינטרנט ברב-קו אונליין בחשבון המשתמש ללא סריקת כרטיס דרך הדפדפן וגם באייפון אשר ה-NFC שלו כיידוע חסום על ידי אפל
אז רוכשים הזמנת טעינה לפרופיל ומספר כרטיס רב-קו, ואז מכניסים את הרב-קו ישר לכספונט (ללא הכנסת כרטיס האשראי קודם) כדי לטעון את ההזמנה למספר כרטיס זה, וכך למעשה טוענים בכרטיס חוזה אשר לא קיים כבר בכרטיס הרב-קו שזמין לחידוש
כרטיס האשראי שלי והרב קו שלי מוכרים במערכת

טענתי את הכרטיס שלי באפליקציה (ובאתר) עשרות פעמים.
שים לב שבכספונט הנוסף זה כן עבד.

השאלה היא כמה תקלות כאלה תהיינה תדירות, כי כיום אם יש תקלה במכשיר באוטובוס, הנוסע רשאי לנסוע ללא תשלום.
 
בשביל לטעון בכספונט לא צריך להרשם לרב קו אונליין

אכן, חתיכת "ממשק"
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995452/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
לגבי אי שיתוף פעולה ייתכן וזה קשור לכך שכרטיסי הרב-קו שיש לך לא היו רשומים במערכת של רב-קו אונליין, ו/או שכרטיס האשראי והת"ז המקושר אליו מעולם לא היה משומש בשירות זה (בגלל אישור ע"י ת"ז עקב http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182995719/אקטואליה/תחבורה_ציבורית )
&nbsp
כלומר כאשר טוענים בכספונט, נוצר חשבון מזדמן ברב-קו אונליין, אשר מתמזג עם חשבון משתמש אם קיים כזה לת"ז של בעל האשראי
וכאשר נרשמים לאתר ומוסיפים את כרטיס האשראי הזה, החשבון מתמזג..
זו חתיכת פתח אם משתמש מוחק אמצעי תשלום מהחשבון ומוסיף לאחר
&nbsp
שים לב שניתן להשתמש באתר האינטרנט ברב-קו אונליין בחשבון המשתמש ללא סריקת כרטיס דרך הדפדפן וגם באייפון אשר ה-NFC שלו כיידוע חסום על ידי אפל
אז רוכשים הזמנת טעינה לפרופיל ומספר כרטיס רב-קו, ואז מכניסים את הרב-קו ישר לכספונט (ללא הכנסת כרטיס האשראי קודם) כדי לטעון את ההזמנה למספר כרטיס זה, וכך למעשה טוענים בכרטיס חוזה אשר לא קיים כבר בכרטיס הרב-קו שזמין לחידוש
בשביל לטעון בכספונט לא צריך להרשם לרב קו אונליין
נשמע שבמקרה הזה היתה בעיה ספיציפית בכמדת הכספונט
 
חוזים "קיימים" בכרטיס

נפלאות הכספונט


ראשית, הגישה לכרטיס אפשרית רק לאחר העברת כרטיס אשראי, שלא כמו במכשירי הטעינה היעודיים (שאני מכיר פה בירושלים).

מכשיר כספונט ראשון לא הסכים לשתף פעולה עם שני כרטיסי הרב קו שברשותי (אישי ואנונימי) ואף לא עם כרטיס שלישי של אדם אחר.

במכשיר הבא שכן שיתף פעולה, הופיעו לי אפשרויות טעינה *כנראה* לפי החוזים שיש/היו על המכשיר שלי, ואפרט בהמשך למה אני אומר כנראה.

בנוסף לחוזים ה"קיימים" בכרטיס, המכשיר מציע את האפשרויות דלהלן בלבד:
סובב ירושלים - גמיש 30
סובב ירושלים - חופשי שבועי
סובב ירושלים - חופשי יומי
ירושלים מורחב - גמיש 30
חוזים "קיימים" בכרטיס

בעמודה הראשונה הופיעו לי שלושה חוזים אליהם אני יכול להטעין - אך באפליקציית הרב קו שלי מופיע רק חוזה אחד מהם! (ערך צבור 56.90)

האם שני החוזים הנוספים אמיתיים או וירטואליים?!

אני מצרף תמונת מסך ממכשיר הכספונט:

 

arseny92

Well-known member
מנהל
שני האחרים הם חוזים מבוטלים, כי

חוזים "קיימים" בכרטיס

בעמודה הראשונה הופיעו לי שלושה חוזים אליהם אני יכול להטעין - אך באפליקציית הרב קו שלי מופיע רק חוזה אחד מהם! (ערך צבור 56.90)

האם שני החוזים הנוספים אמיתיים או וירטואליים?!

אני מצרף תמונת מסך ממכשיר הכספונט:
שני האחרים הם חוזים מבוטלים, כי
כאשר אתה טוען ערך צבור באגד, החוזה מטבטל, וניתרה המעודכנת נרשמת לרשומת החוזה הבה
כבר כתבתי על זה כאן בזמנו (וגם זה שמרכז שירות לא עוזר בכלל כי רואה אצלו רק את החוזים הפעילים כי קורא רק את הרשימה הראשית (contract list) ולא את תוכן כל אחת משמונה רשומות החוזים (contract record) בנפרד)
מכרטיס רב-קו לא מבוצעת פעולת מחיקת רשומת חוזה, אלא פעולת עדכון סטטוס בלבד כדי למזער כמוד פעולות (עד 6 פעולות ב-session אחד)
בפועל הרשומות נשארות בכרטיס עד שאם יוחלפו על ידי חוזים אחרים
כך זה קורא גם בכל מכונת טעינה כי הכרטיס נקרא כפי שהוא בעבור כל רשומה ולכן מסוף יכול להציג לך קיום של חוזים שניצלת לפני שנים
 
איך האדם הפשוט ידע אלו חוזים מבוטלים?

שני האחרים הם חוזים מבוטלים, כי
כאשר אתה טוען ערך צבור באגד, החוזה מטבטל, וניתרה המעודכנת נרשמת לרשומת החוזה הבה
כבר כתבתי על זה כאן בזמנו (וגם זה שמרכז שירות לא עוזר בכלל כי רואה אצלו רק את החוזים הפעילים כי קורא רק את הרשימה הראשית (contract list) ולא את תוכן כל אחת משמונה רשומות החוזים (contract record) בנפרד)
מכרטיס רב-קו לא מבוצעת פעולת מחיקת רשומת חוזה, אלא פעולת עדכון סטטוס בלבד כדי למזער כמוד פעולות (עד 6 פעולות ב-session אחד)
בפועל הרשומות נשארות בכרטיס עד שאם יוחלפו על ידי חוזים אחרים
כך זה קורא גם בכל מכונת טעינה כי הכרטיס נקרא כפי שהוא בעבור כל רשומה ולכן מסוף יכול להציג לך קיום של חוזים שניצלת לפני שנים
איך האדם הפשוט ידע אלו חוזים מבוטלים?

לא נסיתי לטעון בפועל לתוך אחד החוזים, אך איך ניתן לדעת?
שים לב שהחוזה הפעיל הוא זה האמצעי ולא הראשון ברשימה.

לגבי קריאת הרשומות, לא הבנתי למה הכספונט קורא אותם ולמה מופיעה שם יתרה בפועל.
גם האפליקציה קוראת חוזים ישנים לא פעילים (באפור ועם כיתוב 0), אך איננה מציגה את החוזים שהוצגו לי בכספונט כבעלי יתרה קיימת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כאמור, הוא קורא את כל הדאמפ ולא רק את מה שתקף

איך האדם הפשוט ידע אלו חוזים מבוטלים?

לא נסיתי לטעון בפועל לתוך אחד החוזים, אך איך ניתן לדעת?
שים לב שהחוזה הפעיל הוא זה האמצעי ולא הראשון ברשימה.

לגבי קריאת הרשומות, לא הבנתי למה הכספונט קורא אותם ולמה מופיעה שם יתרה בפועל.
גם האפליקציה קוראת חוזים ישנים לא פעילים (באפור ועם כיתוב 0), אך איננה מציגה את החוזים שהוצגו לי בכספונט כבעלי יתרה קיימת.
כאמור, הוא קורא את כל הדאמפ ולא רק את מה שתקף

כך זה גם במכונות....

מה שתקף מוצג ברב-קו אונליין בשחור
"ולמה מופיעה שם יתרה בפועל." - כי לחוזים מבוטלים נרשם רק גדל בוטל בעבור כל הרשומה ולא נוגע ברשונת המונה המקושרת
"גם האפליקציה קוראת חוזים ישנים לא פעילים (באפור ועם כיתוב 0), אך איננה מציגה את החוזים שהוצגו לי בכספונט כבעלי יתרה קיימת. " - כי באפליקציה ובאתר פשוט מסתירים חוזים אלה כדי למנוע טיעונים ממשתמשים שחושבים שגונבים להם כסך בגלל הקטע של אגד למטה, אתה עדיין יכול לראות חוזים אלה על ידי בדיקה בכלי המפתח בדפדפן (ב-JSON הנתקבל מהדף)

קריאת מצב כרטיס במצב קריאה בלבד ניתנת לכל החוזים בפעולה אחת
קריאת כרטיס כאשר נתקבל מפתח גישה למצב כתיבה, מחשב פעולות בעבור רשומת חוזה שאליה יש לכתוב ורק במצב מורחב זה נבדק איזה חוזה תקף, ואם זה ערך צבור, רק הרשומה עם היתרה העדכנית תתעדכן
לא מדובר פה על פעולות אירועים שמוצגים ב-"פעולות" אלא על ההגבלה של 6 פעולות ל-session כתיבה אחד
אז בחירת חוזה ערך צבור לטעינה זה יוצא ככה:
פעולה 1 - קריאת תוכן רשומת חוזה ערך צבור תקף, ביטול תוכן רשומת חוזה זו על ידי כתיבת דגל מבוטל ושמירת יתרת המונה בזיכרון המטמון של המסוף
פעולה 2 - רישום לאירועים של אירוע ביטול חוזה
פעולה 3 - כתיבת תוכן רשומת חוזה חדשה עם החוזה הנבחר לטעינה יחד עם תוכן היתרת המונה מהמטמון
פעולה 4 - רישום לאירועים של אירוע טעינת חוזה
כבר 4 פעולות, לא שתיים כפי שמוצג באירועים לטעינה (ואם מוסיפים באותה ההזדמנות למשל עדכון פרופיל אז אף יותר)
מחיקת רשומה כליל היתה מצריכה שתי פעולות נוספות בעבור כל רשומת חוזה שלא רלוונטית כדי להפוך אותן לריקות (29 בייט FF)
כיוון שעושים כמה שפחות פעולות, אז החוזים נשארים בכרטיס (אומנם אפשר היה לבקש מהנוסע לסרוק את הכרטיס פעם נוספת כדי לקבל session פעולות נוסף, אבל זה סרבול)
הקטע באגד זה שכאשר טוענים אצלם, אז בין פעולה 2 לפעולה 3 המסוף שלהם עושה מעבר לרשומת חוזה הפנויה הבאה שזמינה לדריסה (ולכן כיוון שהרשונה המבטולת נשארת בכרטיס אז החוזה התקף עובר רשומה)
אז אם יש לך 7 חוזים פעילים וגם ערך צבור, ואתה טןען באגד, המסוף יגיד שהכרטיס מלא כי הוא לא יכול לעבור לרשומת חוזה הבאה..
ועוד דבר שבמסוף טעינה המפתח מאפשר לכתוב רשומות חוזים, אירועים, מונים
אבל במסוף תיקוף המפתח מאפשר לכתוב אירועים ומונים (counters) שמקושרים לחוזים בלבד. אין דבר במכונת תיקוף שימחק מתוכן הכרטיס חוזה שנוצל או פג תוקף, אז הוא נשאר שם עד שלא יידרס במסוף טעינה על ידי חוזה אחר
 
החוזה הפעיל היחיד שמופיע באפליקציית רב קו אונליין

נפלאות הכספונט


ראשית, הגישה לכרטיס אפשרית רק לאחר העברת כרטיס אשראי, שלא כמו במכשירי הטעינה היעודיים (שאני מכיר פה בירושלים).

מכשיר כספונט ראשון לא הסכים לשתף פעולה עם שני כרטיסי הרב קו שברשותי (אישי ואנונימי) ואף לא עם כרטיס שלישי של אדם אחר.

במכשיר הבא שכן שיתף פעולה, הופיעו לי אפשרויות טעינה *כנראה* לפי החוזים שיש/היו על המכשיר שלי, ואפרט בהמשך למה אני אומר כנראה.

בנוסף לחוזים ה"קיימים" בכרטיס, המכשיר מציע את האפשרויות דלהלן בלבד:
סובב ירושלים - גמיש 30
סובב ירושלים - חופשי שבועי
סובב ירושלים - חופשי יומי
ירושלים מורחב - גמיש 30
החוזה הפעיל היחיד שמופיע באפליקציית רב קו אונליין

(לא ברור למה הכרטיס זוכר חוזה מ-2013... )

 

arseny92

Well-known member
מנהל
כאמור בהודעתי, חוזים שלא רלונטיים יותר אף אחד לא מרוקן

החוזה הפעיל היחיד שמופיע באפליקציית רב קו אונליין

(לא ברור למה הכרטיס זוכר חוזה מ-2013... )
כאמור בהודעתי, חוזים שלא רלונטיים יותר אף אחד לא מרוקן
כדי לצמצם פעולות, אבל הדבר גורם בדיוק לשאלות מהסוג הזה, כי ככה זה גם נראה במכונת טעינה (במרכזית, רכבת....)
ביזיון הייתי אומר
&nbsp
יתר מכך כאשר מחדשים כרטיס, הנציג פשוט מעתיק לכרטיס חדש את כל הדאמפ ללא בחירת מה תקף ומה כבר לא רלוונטי (כי כאמור הנציג רק קורא את הרשומה העליונה עם הקישורים לרשומות. כאשר חוזה מנוצל, הוא נמחק מהרשימה הראשית, אבל לא מהתוכן!)
&nbsp
תראו, את שלי חידשתי בשנה שעברה, לכן תקף עד 2025, מ-2017, אבל התוכן מכרטיס ישן (2009-2017) הועבר יחד עם הרשומות של חוזים מ-2014

 
שתי שאלות:

כאמור בהודעתי, חוזים שלא רלונטיים יותר אף אחד לא מרוקן
כדי לצמצם פעולות, אבל הדבר גורם בדיוק לשאלות מהסוג הזה, כי ככה זה גם נראה במכונת טעינה (במרכזית, רכבת....)
ביזיון הייתי אומר
&nbsp
יתר מכך כאשר מחדשים כרטיס, הנציג פשוט מעתיק לכרטיס חדש את כל הדאמפ ללא בחירת מה תקף ומה כבר לא רלוונטי (כי כאמור הנציג רק קורא את הרשומה העליונה עם הקישורים לרשומות. כאשר חוזה מנוצל, הוא נמחק מהרשימה הראשית, אבל לא מהתוכן!)
&nbsp
תראו, את שלי חידשתי בשנה שעברה, לכן תקף עד 2025, מ-2017, אבל התוכן מכרטיס ישן (2009-2017) הועבר יחד עם הרשומות של חוזים מ-2014
שתי שאלות:

למה מופיעה יתרה באותם חוזים לא מחוקים?

היכן הם אותם חוזים לא פעילים שמופיעים באפליקציה אך לא בכספונט?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
התשובות לכל זה בהודעה שעתה כתבתי

שתי שאלות:

למה מופיעה יתרה באותם חוזים לא מחוקים?

היכן הם אותם חוזים לא פעילים שמופיעים באפליקציה אך לא בכספונט?
התשובות לכל זה בהודעה שעתה כתבתי
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182996023/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
-----
"ולמה מופיעה שם יתרה בפועל." - כי לחוזים מבוטלים נרשם רק דגל בוטל בעבור כל הרשומה ולא נוגע ברשונת המונה המקושרת
"גם האפליקציה קוראת חוזים ישנים לא פעילים (באפור ועם כיתוב 0), אך איננה מציגה את החוזים שהוצגו לי בכספונט כבעלי יתרה קיימת. " - כי באפליקציה ובאתר פשוט מסתירים חוזים אלה כדי למנוע טיעונים ממשתמשים שחושבים שגונבים להם כסף בגלל הקטע של אגד למטה, אתה עדיין יכול לראות חוזים אלה על ידי בדיקה בכלי המפתח בדפדפן (ב-JSON הנתקבל מהדף)
-----
&nbsp
"מסתירים חוזים אלה" הכוונה רק לחוזי ערך צבור הנוספים ולא לשאר סוגי החוזים (עבר הזמן לעריכת הודעה הקודמת)
&nbsp
"היכן הם אותם חוזים לא פעילים שמופיעים באפליקציה אך לא בכספונט?"
&nbsp
בכספונט מופיע רק מה שניתן לחידוש, אילו היה אפשר היום לרכוש כרטיסיות 62 ו42, אז הן היו גם מופיעות שם
בקשר ל-"היכן" - מתוך תוכן קריאת הדאמפ של הכרטיס (נתקבל ע"י יישום הלקוח קריאת כרטיס, ומועבר אל דף האינורנט/אפליקציה רב-קו אונלין ב-JSON להצגה למשתמש) כי לא מוחקים חוזים כליל, רק דורסים על ידי אחרים
כל החוזים שאתה רואה, הם פיזית בכרטיס, כולל שני הערך הצבור הנוספים (כלומר יש לך שם למעשה לכל הפחות 6 חוזים לא ריקים מתוך 8, אבל רק הערך צבור עם יתרה 56.90 הוא התקף, וכל חוזה אחר ניתן לדריסה)
תראה מה הולך עם הכרטיס שלך במכונה של אגד או במכונה של הרכבת או למשל במכונה של קווים (יש בתמח"ת) ואולי תבין
 
"ואולי תבין" - את זה הבנתי


התשובות לכל זה בהודעה שעתה כתבתי
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182996023/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
-----
"ולמה מופיעה שם יתרה בפועל." - כי לחוזים מבוטלים נרשם רק דגל בוטל בעבור כל הרשומה ולא נוגע ברשונת המונה המקושרת
"גם האפליקציה קוראת חוזים ישנים לא פעילים (באפור ועם כיתוב 0), אך איננה מציגה את החוזים שהוצגו לי בכספונט כבעלי יתרה קיימת. " - כי באפליקציה ובאתר פשוט מסתירים חוזים אלה כדי למנוע טיעונים ממשתמשים שחושבים שגונבים להם כסף בגלל הקטע של אגד למטה, אתה עדיין יכול לראות חוזים אלה על ידי בדיקה בכלי המפתח בדפדפן (ב-JSON הנתקבל מהדף)
-----
&nbsp
"מסתירים חוזים אלה" הכוונה רק לחוזי ערך צבור הנוספים ולא לשאר סוגי החוזים (עבר הזמן לעריכת הודעה הקודמת)
&nbsp
"היכן הם אותם חוזים לא פעילים שמופיעים באפליקציה אך לא בכספונט?"
&nbsp
בכספונט מופיע רק מה שניתן לחידוש, אילו היה אפשר היום לרכוש כרטיסיות 62 ו42, אז הן היו גם מופיעות שם
בקשר ל-"היכן" - מתוך תוכן קריאת הדאמפ של הכרטיס (נתקבל ע"י יישום הלקוח קריאת כרטיס, ומועבר אל דף האינורנט/אפליקציה רב-קו אונלין ב-JSON להצגה למשתמש) כי לא מוחקים חוזים כליל, רק דורסים על ידי אחרים
כל החוזים שאתה רואה, הם פיזית בכרטיס, כולל שני הערך הצבור הנוספים (כלומר יש לך שם למעשה לכל הפחות 6 חוזים לא ריקים מתוך 8, אבל רק הערך צבור עם יתרה 56.90 הוא התקף, וכל חוזה אחר ניתן לדריסה)
תראה מה הולך עם הכרטיס שלך במכונה של אגד או במכונה של הרכבת או למשל במכונה של קווים (יש בתמח"ת) ואולי תבין
"ואולי תבין" - את זה הבנתי


לאחר שקראתי את הודעתך המקושרת ואת השלמתה כאן, נהייתי פחות חכם ויותר מבולבל.

בינתיים אנחנו בשקט שלפני הסערה...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כפי שאמרתי מלחתחילה: ביזיון וחוסר מידע נגיש נורמלי לציבור

"ואולי תבין" - את זה הבנתי


לאחר שקראתי את הודעתך המקושרת ואת השלמתה כאן, נהייתי פחות חכם ויותר מבולבל.

בינתיים אנחנו בשקט שלפני הסערה...
כפי שאמרתי מלחתחילה: ביזיון וחוסר מידע נגיש נורמלי לציבור
ותשתית תפעול נורמלית
&nbsp
1. חוזה לא נמחק מכרטיס כאשר הוא מנוצל או מסתיים אלא רק "מתבטל" (נמחק הקישור מ-"תוכן עניינים" אבל תוכן הרשומות נשאר כפי שהיה)
2. במסוף טעינה, לא משנה איזה, מוצג תוכן כרטיס כפישהו נקרא מתוכן הכרטיס (נקרא תוכן של כל רשומה בנפרד, אך לרוב לא מסומן האם זה תקף או לא)
2.1. ברב-קו אונליין מוצג חוזה ערך צבור פעיל אחד גם אם בפועל בכרטיס יש כמה חוזים כאלה שבוטלו, בגלל סעיף 3 כדי שלא יחשבו ש"גונבים כסף" כי הנוסע היה רואה כמה חוזים אשר "לא פועלים"
2.2. סריקה בכספונט מציגה רק חוזים של האזור וחוזים שכבר נמצאים בכרטיס כפי שנקראו ממנו (ישר מהתוכן), אשר ניתנים לרכישה חוזרת (חידוש) מרב-קו אונליין (אם באפליקציה יש לחצן רכישה ישר בדף החוזים (כאשר לא צריך לעבור לדף חיפוש חוזה אחר לטעינה, כלומר הכספונט היה ישר מציע לך לחדש גם את הכרטיסיה קוד 2 - מאגד תעבורה כי היא היחידה שממשיכה למכור אותו דרך רב-קו אונליין - אילו מסיטיפס היה חוזה נוצל מהסוג של 1, 2 או 10 נסיעות ולא ה-20 שלא נמכר דרך רב-קו אונליין) )
3. טעינת חוזה במסוף של אגד (קופה/אוטובוס, בעיקר במסוף מהסוג הישן, אבל לרוב קורה גם בחדש) טוענת אותו לחוזה ה-"פנוי" הבא (מעבירה חוזה)
4. מרכז שירות רואה רק חוזים פעילים מ-"תוכן עניינים" (ולכן בכלל לא עוזר בנושא של "אבל מכונת טעינה מציגה ככה!"), אבל כאשר מבקשים הנפקה והעברת חוזים הוא פשוט מעביר את תוכן כל הכרטיס כפישהו, אז אתה ממשיך להיות תקוע עם חוזים מלפני עידן הדינוזאורים
&nbsp
&nbsp
יותר טוב?
 
טוב הוא עניין יחסי

כפי שאמרתי מלחתחילה: ביזיון וחוסר מידע נגיש נורמלי לציבור
ותשתית תפעול נורמלית
&nbsp
1. חוזה לא נמחק מכרטיס כאשר הוא מנוצל או מסתיים אלא רק "מתבטל" (נמחק הקישור מ-"תוכן עניינים" אבל תוכן הרשומות נשאר כפי שהיה)
2. במסוף טעינה, לא משנה איזה, מוצג תוכן כרטיס כפישהו נקרא מתוכן הכרטיס (נקרא תוכן של כל רשומה בנפרד, אך לרוב לא מסומן האם זה תקף או לא)
2.1. ברב-קו אונליין מוצג חוזה ערך צבור פעיל אחד גם אם בפועל בכרטיס יש כמה חוזים כאלה שבוטלו, בגלל סעיף 3 כדי שלא יחשבו ש"גונבים כסף" כי הנוסע היה רואה כמה חוזים אשר "לא פועלים"
2.2. סריקה בכספונט מציגה רק חוזים של האזור וחוזים שכבר נמצאים בכרטיס כפי שנקראו ממנו (ישר מהתוכן), אשר ניתנים לרכישה חוזרת (חידוש) מרב-קו אונליין (אם באפליקציה יש לחצן רכישה ישר בדף החוזים (כאשר לא צריך לעבור לדף חיפוש חוזה אחר לטעינה, כלומר הכספונט היה ישר מציע לך לחדש גם את הכרטיסיה קוד 2 - מאגד תעבורה כי היא היחידה שממשיכה למכור אותו דרך רב-קו אונליין - אילו מסיטיפס היה חוזה נוצל מהסוג של 1, 2 או 10 נסיעות ולא ה-20 שלא נמכר דרך רב-קו אונליין) )
3. טעינת חוזה במסוף של אגד (קופה/אוטובוס, בעיקר במסוף מהסוג הישן, אבל לרוב קורה גם בחדש) טוענת אותו לחוזה ה-"פנוי" הבא (מעבירה חוזה)
4. מרכז שירות רואה רק חוזים פעילים מ-"תוכן עניינים" (ולכן בכלל לא עוזר בנושא של "אבל מכונת טעינה מציגה ככה!"), אבל כאשר מבקשים הנפקה והעברת חוזים הוא פשוט מעביר את תוכן כל הכרטיס כפישהו, אז אתה ממשיך להיות תקוע עם חוזים מלפני עידן הדינוזאורים
&nbsp
&nbsp
יותר טוב?
טוב הוא עניין יחסי

תודה רבה על ההסברים, יתכן מאוד שהם יועילו לציבור בהמשך..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה