נת"ע פירסמה היום מכרז לתכנון מפורט של התחנות התת קרקעיות בקו

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
כמה זמן לקח לתכנן את תחנות הקו האדום בזמנו?

נת"ע פירסמה היום מכרז לתכנון מפורט של התחנות התת קרקעיות בקו
הירוק
[URL]https://www.nta.co.il/tender/2109[/URL]
[URL]https://www.nta.co.il/sites/default/files/hzmnh_lhtsy_htsvt_vtpsym.pdf[/URL]
כמה זמן לקח לתכנן את תחנות הקו האדום בזמנו?
האם עדיין יש סיכוי שבנייה תתחיל במלוא הכוח עוד השנה?
 

GLSRA

Active member
איך השנה, אפילו תחנת אלנבי המתקדמת מכולן עדיין כל כך רחוקה

כמה זמן לקח לתכנן את תחנות הקו האדום בזמנו?
האם עדיין יש סיכוי שבנייה תתחיל במלוא הכוח עוד השנה?
איך השנה, אפילו תחנת אלנבי המתקדמת מכולן עדיין כל כך רחוקה
משלב בניית התחנה. אנחנו כבר במרץ ולא יתחילו לבנות אף תחנה השנה. קשה לי להעריך אבל אולי חלקן (בטח לא קרליבך) מתישהו באמצע 2019
 

matrix200200

Active member
זה לא מה ששאלתי

איך השנה, אפילו תחנת אלנבי המתקדמת מכולן עדיין כל כך רחוקה
משלב בניית התחנה. אנחנו כבר במרץ ולא יתחילו לבנות אף תחנה השנה. קשה לי להעריך אבל אולי חלקן (בטח לא קרליבך) מתישהו באמצע 2019
זה לא מה ששאלתי
ברור לי שלא יתחילו לבנות את קופסאות התחנות כבר השנה.
השאלה שלי היתה מתי יתחילו העבודות הנרחבות (מבחינתי עבור הקו האדום הם התחילו עם פיצוץ גשר מעריב ותחילת חפירות של תחנת אלנבי.

לגבי מה שאמרת, ברור שקרליבך תהיה התחנה המאוחרת (היא המסובכת מכולם ופרוייקט שלה גם כולל דברים לא שייכים כמו השיקוע של הכבישים).
לגבי תחנות אחרות, אני בהחלט סבור שנראה את שאר התחנות מתחילות להיבנות עוד השנה.
ברוב התחנות אנחנו נמצאים בערך ב50-60 אחוז מהחפירות.
אפשר לסיים את החפירות שנשאר בכ 4-6 חודשים לדעתי ולהתחיל לבנות את התחנות לקראת חגי תשרי.
זה בהחלט בר השגה.
 

darkshadow1

New member
אני מניח שלפחות שנתיים-שלוש במקרה הטוב.

זה לא מה ששאלתי
ברור לי שלא יתחילו לבנות את קופסאות התחנות כבר השנה.
השאלה שלי היתה מתי יתחילו העבודות הנרחבות (מבחינתי עבור הקו האדום הם התחילו עם פיצוץ גשר מעריב ותחילת חפירות של תחנת אלנבי.

לגבי מה שאמרת, ברור שקרליבך תהיה התחנה המאוחרת (היא המסובכת מכולם ופרוייקט שלה גם כולל דברים לא שייכים כמו השיקוע של הכבישים).
לגבי תחנות אחרות, אני בהחלט סבור שנראה את שאר התחנות מתחילות להיבנות עוד השנה.
ברוב התחנות אנחנו נמצאים בערך ב50-60 אחוז מהחפירות.
אפשר לסיים את החפירות שנשאר בכ 4-6 חודשים לדעתי ולהתחיל לבנות את התחנות לקראת חגי תשרי.
זה בהחלט בר השגה.
אני מניח שלפחות שנתיים-שלוש במקרה הטוב.
הרי העבודות על הקו האדום התחילו לצבור תאוצה רק אחרי שסיימו להקים את פירי השילוח ל-TBM, ובמקרה של הקו הירוק טרם התחילו להקים אותם...
 

Bus Nerd

Active member
זה מאוד לא מדויק

אני מניח שלפחות שנתיים-שלוש במקרה הטוב.
הרי העבודות על הקו האדום התחילו לצבור תאוצה רק אחרי שסיימו להקים את פירי השילוח ל-TBM, ובמקרה של הקו הירוק טרם התחילו להקים אותם...
זה מאוד לא מדויק
פירי השילוח של הTBM, למעט אולי פיר הרצל, היו מוכנים עוד בתקופה של MTS.
MTS הם אלו שחפרו בגלי גיל, הם אלו שחפרו באם המושבות. הפירים עמדו ריקים שנים בגלל שMTS לא עמדו בהתחייבות שלהם ולא גייסו את הכסף שהם היו צריכים.

העבודות על הקו האדום התחילו "לצבור תאוצה" ברגע שהתחילו לחפור את קופסאות התחנות, ולא לפני.

בהינתן מצב שנת"ע תהיה קצת יותר טובה מMTS (וכרגע הם מוכיחים את עצמם לדעתי) בהחלט יהיה אפשר לעשות דברים מהר יותר בקו הירוק, ולא לחכות שנים עם הפירים ריקים.
 

Ccyclist

Well-known member
קשה להאשים את MTS בתיזמון הגרוע של 2008-9

זה מאוד לא מדויק
פירי השילוח של הTBM, למעט אולי פיר הרצל, היו מוכנים עוד בתקופה של MTS.
MTS הם אלו שחפרו בגלי גיל, הם אלו שחפרו באם המושבות. הפירים עמדו ריקים שנים בגלל שMTS לא עמדו בהתחייבות שלהם ולא גייסו את הכסף שהם היו צריכים.

העבודות על הקו האדום התחילו "לצבור תאוצה" ברגע שהתחילו לחפור את קופסאות התחנות, ולא לפני.

בהינתן מצב שנת"ע תהיה קצת יותר טובה מMTS (וכרגע הם מוכיחים את עצמם לדעתי) בהחלט יהיה אפשר לעשות דברים מהר יותר בקו הירוק, ולא לחכות שנים עם הפירים ריקים.
קשה להאשים את MTS בתיזמון הגרוע של 2008-9
אבל זו דוגמה טובה לבעייתיות שבהסתמכות על חברות פרטיות, ובייחוד שיטת המכרזים ויצירת חברות פרטיות חדשות יש מאין לפרוייקטים מסוג חדש לחלוטין. MTS צלחה בהצלחה את המכרזים אך כשהגיע הזמן לגייס כספים עבור הפרוייקט משבר האשראי כבר פרץ והיה בלתי אפשרי לגייס כספים. גם הבעיות של אפריקה ישראל ולב לבייב היו חלק מהעניין ומשום שאותם אחוזים (20?) היו העוגן המקומי של צירוף החברות שהקימו את MTS לצורך עבודות הרק"ל כל העסק התמוטט.
&nbsp
ההתעקשות על שותף מקומי במדינה שאין בה חברה פרטית שהקימה קו מסילתי תת קרקעי היתה תחילת הסוף. שיטות ההפרטה האלו שמעודדות גורמים ללא ניסיון להתמודד על רישיונות וזיכיונות בתחומי תשתית יוצרת מצב שבו על החברות החדשות ללמוד מהר או שהן מתמוטטות עקב חוסר יכולת לספק שירות. עדיף היה להביא חברת הקמה זרה בעלת ניסיון בתחום או הפתרון שנבחר והוא ליצור חברה ציבורית שתנהל את העניין ללא חשיפה לשוק.
 
זה לא מדוייק

קשה להאשים את MTS בתיזמון הגרוע של 2008-9
אבל זו דוגמה טובה לבעייתיות שבהסתמכות על חברות פרטיות, ובייחוד שיטת המכרזים ויצירת חברות פרטיות חדשות יש מאין לפרוייקטים מסוג חדש לחלוטין. MTS צלחה בהצלחה את המכרזים אך כשהגיע הזמן לגייס כספים עבור הפרוייקט משבר האשראי כבר פרץ והיה בלתי אפשרי לגייס כספים. גם הבעיות של אפריקה ישראל ולב לבייב היו חלק מהעניין ומשום שאותם אחוזים (20?) היו העוגן המקומי של צירוף החברות שהקימו את MTS לצורך עבודות הרק"ל כל העסק התמוטט.
&nbsp
ההתעקשות על שותף מקומי במדינה שאין בה חברה פרטית שהקימה קו מסילתי תת קרקעי היתה תחילת הסוף. שיטות ההפרטה האלו שמעודדות גורמים ללא ניסיון להתמודד על רישיונות וזיכיונות בתחומי תשתית יוצרת מצב שבו על החברות החדשות ללמוד מהר או שהן מתמוטטות עקב חוסר יכולת לספק שירות. עדיף היה להביא חברת הקמה זרה בעלת ניסיון בתחום או הפתרון שנבחר והוא ליצור חברה ציבורית שתנהל את העניין ללא חשיפה לשוק.
זה לא מדוייק
mts ישבו בחיבוק ידיים במשך שנים ולא עשו כלום.

אולמרט המושחת פיטר את זליכה ולכן לא היה אף אחד בממשלה שיכריח את mts להזיז ת'תחת.

אחרי שנים ללא סגירה פיננסית פרץ המשבר העולמי ואז כמובן היה תירוץ טוב לא לעשות כלום.

לשמחתנו ממשלת אולמרט המושחת נפלה אחרי כמה חדשים והוחלפה בממשלת ביבי/כץ שבעטה בזכיין לכל הרוחות ואז הפרויקט יצא לדרך (אם כי עדיין לאט).

כך שהזכיין אשם לחלוטין ב"עיתוי הגרוע" שיצר במו ידיו. הכל סוקר לעומק בזמן אמת בפורום.
 

matrix200200

Active member
שבתשתיות מדווח על חידוש הכרייה מאם המושבות מערבה

נת"ע פירסמה היום מכרז לתכנון מפורט של התחנות התת קרקעיות בקו
הירוק
[URL]https://www.nta.co.il/tender/2109[/URL]
[URL]https://www.nta.co.il/sites/default/files/hzmnh_lhtsy_htsvt_vtpsym.pdf[/URL]
שבתשתיות מדווח על חידוש הכרייה מאם המושבות מערבה
גם מעדכנים בפוסט שבתחנת בן גוריון כבר עובדים על הכנת פיר השליפה של המכונות שיגיעו לשם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה