קו 1 הוא לא "מטרונית", הוא קו אוטובוס רגיל
זה קו מס' 1. אתה יודע מי תכנן אותו בפ"ת? תושב העיר יצחק
עופרי. לא פקידי משרד התחבורה. יצחק עופרי נאם בכל וועדות התכנון של הקו האדום בכנסת ושכנע אותם להעביר את הקו דרך כיכר המייסדים במרכז העיר. הוא הציג להם תכנית לבניית תחנה מרכזית תחתית לקו האדום בשטח של כיכר המייסדים. קו מס' 1 עובר לפי המסלול שהוא תכנן דרך כיכר המייסדים ולא לפי המסלול שהפקידים מירושלים רצו. אולי יום אחד גם תהיה תחנה מרכזית בכיכר המייסדים לפי אחוז ההצלחות שלו בשינוי פ"ת.
קו 1 הוא לא "מטרונית", הוא קו אוטובוס רגיל
אני מציע שתשימי את הגאווה העירונית שלך בצד.
המשותף היחיד בין קו 1 למטרונית הוא דגם האוטובוס, "אורבנית" של חברת הארגז.
לקרוא לקו 1 "מטרונית" זה כמו לקרוא לקו 947 "הרכבת המהירה לירושלים" כי הוא מגיע לתחנה המרכזית בירושלים.
לקרוא לקו 1 "מטרונית" זה כמו לקרוא לדוד שמש "קומקום חשמלי" כי שניהם מחממים מים.
לקרוא לקו 1 "מטרונית" זה כמו לקרוא לכיריים המופעלות בגז "מנגל" כי על שניהם אפשר לבשל.
לקרוא לקו 1 "מטרונית" זה כמו לקרוא לחתול "כלב" כי שניהם הולכים על ארבע רגליים.
אני מאוד מקווה שלא תהיה "תחנה מרכזית" בכיכר המיסדים, כי לאיזור הזה יש יופי של פונטיציאל להתחדשות עירונית ולהפוך לאחד המרכזים העירוניים הטובים ביותר בארץ - מקום לאנשים (ולא מחסן לאוטובוסים כמו שאת מציעה), אם עיריית פ"ת (סליחה על הביטוי) תוציא את הראש מהתחת של עצמה ואם חברי מועצת העיר ינסו לשם שינוי ללכת ברגל בעיר שלהם.