הש כ״ץ מתכוון לקבוע את ראש השנה כתאריך היעד להפעלת הקו המהיר

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
הש כ״ץ מתכוון לקבוע את ראש השנה כתאריך היעד להפעלת הקו המהיר

הש כ״ץ מתכוון לקבוע את ראש השנה כתאריך היעד להפעלת הקו המהיר
לירושלים.

כתבה מגלובס:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001225442

הוא גם טוען שיהיו 4 רכבות בשעה לכל כיוון. למיטב ידיעתי נתון זה הוא בלתי אפשרי ללא יישום מלא של איתות הETCS באייילון, מה שלא ייקרה רק בעוד שנים (עדיין לא בחרו קבלן זוכה למכרז האחרון בפרוייקט - עבור אספקת והתקנת ציוד האיתות והתקשורת החדש על הציוד הנע).
 

Bus Nerd

Active member
זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא הבטיח משהו שאי אפשר לקיים

הש כ״ץ מתכוון לקבוע את ראש השנה כתאריך היעד להפעלת הקו המהיר
לירושלים.

כתבה מגלובס:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001225442

הוא גם טוען שיהיו 4 רכבות בשעה לכל כיוון. למיטב ידיעתי נתון זה הוא בלתי אפשרי ללא יישום מלא של איתות הETCS באייילון, מה שלא ייקרה רק בעוד שנים (עדיין לא בחרו קבלן זוכה למכרז האחרון בפרוייקט - עבור אספקת והתקנת ציוד האיתות והתקשורת החדש על הציוד הנע).
זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא הבטיח משהו שאי אפשר לקיים
 

luckydude

Active member


זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא הבטיח משהו שאי אפשר לקיים
 

Ccyclist

Well-known member
כבר קבע לראש השנה למלכים (נורוז / פסח) ודחה. לגבי הטענה ל 4:

הש כ״ץ מתכוון לקבוע את ראש השנה כתאריך היעד להפעלת הקו המהיר
לירושלים.

כתבה מגלובס:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001225442

הוא גם טוען שיהיו 4 רכבות בשעה לכל כיוון. למיטב ידיעתי נתון זה הוא בלתי אפשרי ללא יישום מלא של איתות הETCS באייילון, מה שלא ייקרה רק בעוד שנים (עדיין לא בחרו קבלן זוכה למכרז האחרון בפרוייקט - עבור אספקת והתקנת ציוד האיתות והתקשורת החדש על הציוד הנע).
כבר קבע לראש השנה למלכים (נורוז / פסח) ודחה. לגבי הטענה ל 4:
יתכן שהתיכנון הראשוני הוא לסיים רכבות בהגנה, מה שיפתור את בעיית הסלוטים באיילון ואף את בעיית חישמול האיילון בצורה העקומה של החלפת רכבות לשאר הקווים בנקודה העמוסה ביותר ברשת. בטווח הביניים שאחרי חיבור הרצליה ולפני חישמול הקווים הפרבריים שמדרום לגוש דן ושיפור האיתות באיילון אני מהמר ששתי רכבות מירושלים תסענה עד הרצליה ושתיים אחרות תסתיימנה בהגנה. זה מזכיר איכשהו את התנהלות הקו המטרופוליטני בלונדון, רכבות מהשלוחות הקרובות ביותר ממשיכות דרך הצד הצפון מזרחי של לולאת הקו המעגלי עד אולדגייט בעוד שרכבות מהשלוחות הרחוקות יותר ורכבות אקספרס מסתיימות ברציפי הטרמינל של תחנת בייקר סטריט.
&nbsp
נקווה שיפתח בראש השנה לשנים ולא בראש השנה לאילנות.
 

Bus Nerd

Active member
ההתעקשות על הסימבוליזם של פתיחה בערב חג די מוזרה

כבר קבע לראש השנה למלכים (נורוז / פסח) ודחה. לגבי הטענה ל 4:
יתכן שהתיכנון הראשוני הוא לסיים רכבות בהגנה, מה שיפתור את בעיית הסלוטים באיילון ואף את בעיית חישמול האיילון בצורה העקומה של החלפת רכבות לשאר הקווים בנקודה העמוסה ביותר ברשת. בטווח הביניים שאחרי חיבור הרצליה ולפני חישמול הקווים הפרבריים שמדרום לגוש דן ושיפור האיתות באיילון אני מהמר ששתי רכבות מירושלים תסענה עד הרצליה ושתיים אחרות תסתיימנה בהגנה. זה מזכיר איכשהו את התנהלות הקו המטרופוליטני בלונדון, רכבות מהשלוחות הקרובות ביותר ממשיכות דרך הצד הצפון מזרחי של לולאת הקו המעגלי עד אולדגייט בעוד שרכבות מהשלוחות הרחוקות יותר ורכבות אקספרס מסתיימות ברציפי הטרמינל של תחנת בייקר סטריט.
&nbsp
נקווה שיפתח בראש השנה לשנים ולא בראש השנה לאילנות.
ההתעקשות על הסימבוליזם של פתיחה בערב חג די מוזרה
למה כל פעם לדחות את זה לערב החג הבא, תאריך שרירותי לגמרי, במקום לשבת על לוחות הזמנים ולתת הערכת זמן אמיתית? למי זה עוזר בדיוק לפתוח את הקו דווקא בערב חג ולא סתם ככה באמצע השנה?
 

Ccyclist

Well-known member
אני דווקא בעד ההתנסות בחגים כי מדובר במערכת בינעירונית.

ההתעקשות על הסימבוליזם של פתיחה בערב חג די מוזרה
למה כל פעם לדחות את זה לערב החג הבא, תאריך שרירותי לגמרי, במקום לשבת על לוחות הזמנים ולתת הערכת זמן אמיתית? למי זה עוזר בדיוק לפתוח את הקו דווקא בערב חג ולא סתם ככה באמצע השנה?
אני דווקא בעד ההתנסות בחגים כי מדובר במערכת בינעירונית.
הפתיחה בתקופה שהציבור חופשי לזרום בהמוניו לקווי הרכבת החדשים ולהתנסות בהם אינו " לונה פארק" אלא פרסומת חינם אפקטיבית. עשרות אלפי הנוסעים שבאים לקווים הפועלים במקומות שונים ואף מרוחקים ברחבי הארץ מספרים ומדווחים לחבריהם וקרוביהם על השירות החדש ובעידן המדיה החברתית הכיסוי נרחב עוד יותר מעידן הפה לאוזן. ההמונים מצטלמים טוב גם למהדורות החדשות בטלוויזיה. התוצאה היא שכאשר אדם שאינו נוסע קבוע ולא נסע בקווים החדשים רוצה או צריך להגיע למקום שמקבל שירות מקווי הרכבת האלו יש סיכוי גבוה שהוא שמע על קו הרכבת החדש ויתן לו סיכוי. יש לזכור שהמערכת הבינעירונית אינה פונה אך ורק ליומם אלא גם לנוסע המזדמן. מהבחינה הזו אני מקווה שיהיה גם ארוע בנתב"ג לקידום החיבור ב20 דקות ממנו לירושלים ולא רק הדגשת החיבור לתל-אביב.
 

Bus Nerd

Active member
אז עדיף חג שיש לו חול מועד, לא חג שהרכבת מושבתת בו

אני דווקא בעד ההתנסות בחגים כי מדובר במערכת בינעירונית.
הפתיחה בתקופה שהציבור חופשי לזרום בהמוניו לקווי הרכבת החדשים ולהתנסות בהם אינו " לונה פארק" אלא פרסומת חינם אפקטיבית. עשרות אלפי הנוסעים שבאים לקווים הפועלים במקומות שונים ואף מרוחקים ברחבי הארץ מספרים ומדווחים לחבריהם וקרוביהם על השירות החדש ובעידן המדיה החברתית הכיסוי נרחב עוד יותר מעידן הפה לאוזן. ההמונים מצטלמים טוב גם למהדורות החדשות בטלוויזיה. התוצאה היא שכאשר אדם שאינו נוסע קבוע ולא נסע בקווים החדשים רוצה או צריך להגיע למקום שמקבל שירות מקווי הרכבת האלו יש סיכוי גבוה שהוא שמע על קו הרכבת החדש ויתן לו סיכוי. יש לזכור שהמערכת הבינעירונית אינה פונה אך ורק ליומם אלא גם לנוסע המזדמן. מהבחינה הזו אני מקווה שיהיה גם ארוע בנתב"ג לקידום החיבור ב20 דקות ממנו לירושלים ולא רק הדגשת החיבור לתל-אביב.
אז עדיף חג שיש לו חול מועד, לא חג שהרכבת מושבתת בו
 
כי הוא מכוון לקהל הבוחרים שלו

ההתעקשות על הסימבוליזם של פתיחה בערב חג די מוזרה
למה כל פעם לדחות את זה לערב החג הבא, תאריך שרירותי לגמרי, במקום לשבת על לוחות הזמנים ולתת הערכת זמן אמיתית? למי זה עוזר בדיוק לפתוח את הקו דווקא בערב חג ולא סתם ככה באמצע השנה?
כי הוא מכוון לקהל הבוחרים שלו
ובכלל זאת ממשלה שפוטה של המפלגות הדתיות.
 

asmopil

New member
סימבוליות

ההתעקשות על הסימבוליזם של פתיחה בערב חג די מוזרה
למה כל פעם לדחות את זה לערב החג הבא, תאריך שרירותי לגמרי, במקום לשבת על לוחות הזמנים ולתת הערכת זמן אמיתית? למי זה עוזר בדיוק לפתוח את הקו דווקא בערב חג ולא סתם ככה באמצע השנה?
סימבוליות
אם כבר סימבוליות, אני מציע לכבוד השר לפתוח את הקו המהיר דווקא ב א' באלול שהוא ראש השנה למעשר בהמה! מה יכול להיות יותר סימבולי מזה?!
הגיע הזמן ששר התחבורה (המצוין) שיש לנו, יבין שאין כל משמעות בגזירות הסרטים, עוד כמה שבועות או חודשים של דחייה יאפשרו למערכת לעשות את הבקרות הנדרשות, ולהעמיד מוצר ראוי לשמו.
 

luckydude

Active member
גם אני חשבתי על זה

כבר קבע לראש השנה למלכים (נורוז / פסח) ודחה. לגבי הטענה ל 4:
יתכן שהתיכנון הראשוני הוא לסיים רכבות בהגנה, מה שיפתור את בעיית הסלוטים באיילון ואף את בעיית חישמול האיילון בצורה העקומה של החלפת רכבות לשאר הקווים בנקודה העמוסה ביותר ברשת. בטווח הביניים שאחרי חיבור הרצליה ולפני חישמול הקווים הפרבריים שמדרום לגוש דן ושיפור האיתות באיילון אני מהמר ששתי רכבות מירושלים תסענה עד הרצליה ושתיים אחרות תסתיימנה בהגנה. זה מזכיר איכשהו את התנהלות הקו המטרופוליטני בלונדון, רכבות מהשלוחות הקרובות ביותר ממשיכות דרך הצד הצפון מזרחי של לולאת הקו המעגלי עד אולדגייט בעוד שרכבות מהשלוחות הרחוקות יותר ורכבות אקספרס מסתיימות ברציפי הטרמינל של תחנת בייקר סטריט.
&nbsp
נקווה שיפתח בראש השנה לשנים ולא בראש השנה לאילנות.
גם אני חשבתי על זה
שחלק מהרכבות (נגיד אלו שלא יעצרו בנתב״ג) יגיעו רק עד ההגנה.
&nbsp
בכל מקרה, אני בספק אם יחשמלו בשלב הראשון עד הרצליה מיכיוון שברכבת טוענים שייקח להם עוד שנה וחצי להכפיל את המסילות בין האוניברסיטה להרצליה ובזמן הזה אני מניח שתהיה הרבה תזוזה של המסילות בתוך התוואי בזמן הבנייה. נראה יותר סביר שעד ספטמבר יחשמלו רק עד ת״א מרכז.
 

Bus Nerd

Active member
תיאורטית אפשר לחשמל לפני שמכפילים

גם אני חשבתי על זה
שחלק מהרכבות (נגיד אלו שלא יעצרו בנתב״ג) יגיעו רק עד ההגנה.
&nbsp
בכל מקרה, אני בספק אם יחשמלו בשלב הראשון עד הרצליה מיכיוון שברכבת טוענים שייקח להם עוד שנה וחצי להכפיל את המסילות בין האוניברסיטה להרצליה ובזמן הזה אני מניח שתהיה הרבה תזוזה של המסילות בתוך התוואי בזמן הבנייה. נראה יותר סביר שעד ספטמבר יחשמלו רק עד ת״א מרכז.
תיאורטית אפשר לחשמל לפני שמכפילים
מזיזים מסילה אחת לתוואי הסופי שלה, מחשמלים אותה, מזיזים מסילה
שנייה, מחשמלים אותה, ואז בונים את השתיים הנוספות.

מעשית עדיף שלא כי זה יחייב השבתות ארוכות יותר.
 

luckydude

Active member
תיאורתית כן,

תיאורטית אפשר לחשמל לפני שמכפילים
מזיזים מסילה אחת לתוואי הסופי שלה, מחשמלים אותה, מזיזים מסילה
שנייה, מחשמלים אותה, ואז בונים את השתיים הנוספות.

מעשית עדיף שלא כי זה יחייב השבתות ארוכות יותר.
תיאורתית כן,
מעשית זה אומר שצמ״ה כבד יעבוד מתחת לפורטלים במשך זמן רב וזה מתכון לבעיות.
 
תזוזת המסילות בין האוניברסיטה להרצליה כבר בוצעה

גם אני חשבתי על זה
שחלק מהרכבות (נגיד אלו שלא יעצרו בנתב״ג) יגיעו רק עד ההגנה.
&nbsp
בכל מקרה, אני בספק אם יחשמלו בשלב הראשון עד הרצליה מיכיוון שברכבת טוענים שייקח להם עוד שנה וחצי להכפיל את המסילות בין האוניברסיטה להרצליה ובזמן הזה אני מניח שתהיה הרבה תזוזה של המסילות בתוך התוואי בזמן הבנייה. נראה יותר סביר שעד ספטמבר יחשמלו רק עד ת״א מרכז.
תזוזת המסילות בין האוניברסיטה להרצליה כבר בוצעה
כיום הרצועה למסילות המזרחיות (שמתחברות למסילות השרון) כבר פנויה.
זו בדיוק ההפרדה שהרכבת ביצעה בין פרויקט הנתיב הקריטי לבין פרויקט הריבוע שקשור לפרויקט מסילות השרון.
 

luckydude

Active member
עדיין...

תזוזת המסילות בין האוניברסיטה להרצליה כבר בוצעה
כיום הרצועה למסילות המזרחיות (שמתחברות למסילות השרון) כבר פנויה.
זו בדיוק ההפרדה שהרכבת ביצעה בין פרויקט הנתיב הקריטי לבין פרויקט הריבוע שקשור לפרויקט מסילות השרון.
עדיין...
בניית המסילות תדרוש תנועה מסיבית של צמ״ה כבד, דבר שאינו רצוי אם הכלים האלו יצטרכו לעבוד מתחת לפורטלים.
 

Bus Nerd

Active member
מישהו צריך לעדכן בOSM

תזוזת המסילות בין האוניברסיטה להרצליה כבר בוצעה
כיום הרצועה למסילות המזרחיות (שמתחברות למסילות השרון) כבר פנויה.
זו בדיוק ההפרדה שהרכבת ביצעה בין פרויקט הנתיב הקריטי לבין פרויקט הריבוע שקשור לפרויקט מסילות השרון.
מישהו צריך לעדכן בOSM
 

קו32

New member
לא מחשמלים עד הרצליה???

גם אני חשבתי על זה
שחלק מהרכבות (נגיד אלו שלא יעצרו בנתב״ג) יגיעו רק עד ההגנה.
&nbsp
בכל מקרה, אני בספק אם יחשמלו בשלב הראשון עד הרצליה מיכיוון שברכבת טוענים שייקח להם עוד שנה וחצי להכפיל את המסילות בין האוניברסיטה להרצליה ובזמן הזה אני מניח שתהיה הרבה תזוזה של המסילות בתוך התוואי בזמן הבנייה. נראה יותר סביר שעד ספטמבר יחשמלו רק עד ת״א מרכז.
לא מחשמלים עד הרצליה???
חשבתי שהחשמול כולל את כל הקו כולל תחנות תל אביב ולא רק להגנה. מההגנה הוא יסע על דיזל?
 

Bus Nerd

Active member
מחשמלים עד הרצליה, אבל ייקח זמן

לא מחשמלים עד הרצליה???
חשבתי שהחשמול כולל את כל הקו כולל תחנות תל אביב ולא רק להגנה. מההגנה הוא יסע על דיזל?
מחשמלים עד הרצליה, אבל ייקח זמן
לא יחליפו קטר בהגנה. הרכבת פשוט תסיים את נסיעתה בהגנה.

בשלב מאוחר יותר כשיהיה חשמול עד הרצליה הרכבות החשמליות יוכלו להמשיך עד שם. בשלב *הרבה* יותר מאוחר, כשיהיה חשמול עד כרמיאל, זו תהיה התחנה הסופית של הקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה