בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...

מצב
הנושא נעול.
הגיע הזמן שהתיקוף יעשה כמו ברומא,אתונה ,בודפשט וברלין

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
הגיע הזמן שהתיקוף יעשה כמו ברומא,אתונה ,בודפשט וברלין
קונים כרטיס יומי/מספר ימים/שבועי או כרטיס נטען לחודש ,מתקפים פעם אחת וזהו .את הציות אוכפים על ידי צבא פקחים .ככה מבטיחים זרימה מהירה אל בתוך ומחוץ לאוטובוס ונסיעה רצופה ללא התעסקות מיותרת בתיקוף וכסף .
 

סילון91

New member
פה לא חושבים על יעילות- אוטובוסים כאן זה לעניים בלבד לצערי

הגיע הזמן שהתיקוף יעשה כמו ברומא,אתונה ,בודפשט וברלין
קונים כרטיס יומי/מספר ימים/שבועי או כרטיס נטען לחודש ,מתקפים פעם אחת וזהו .את הציות אוכפים על ידי צבא פקחים .ככה מבטיחים זרימה מהירה אל בתוך ומחוץ לאוטובוס ונסיעה רצופה ללא התעסקות מיותרת בתיקוף וכסף .
פה לא חושבים על יעילות- אוטובוסים כאן זה לעניים בלבד לצערי
 

Ccyclist

Well-known member
השיטה האירופאית קצת מבלבלת את מי שרגיל לשיטה הבריטית.

פה לא חושבים על יעילות- אוטובוסים כאן זה לעניים בלבד לצערי
השיטה האירופאית קצת מבלבלת את מי שרגיל לשיטה הבריטית.
השיטה שמנית נהוגה גם באיטליה, שם לרוב אסור לנהג למכור כרטיסים (הייתי לאחרונה במספר מקומות איטלקיים שהנהג מכר את הכרטיסים). הבעיה הספציפית באיטליה היא שלעיתים אין קופה מסודרת בתחנת אוטובוס גדולה כמו מסוף האוטובוסים של Ponte Mammolo והנוסע צריך לדעת שכרטיסים נרכשים בקיוסק / פיצוצייה שבקומת הקרקע.
&nbsp
מי שרגיל לכך ויודע איפה לקנות יכול להסתדר, אבל מי שאינו ליד נקודות המכירה עלול להסתבך קצת.
&nbsp
בשבוע שעבר נסענו למאלגה, מהפרברים למרכז הגענו ברכבת הפרברית שלה מכשירי כירטוס בכל תחנה. מהמרכז לנמל לקחנו אוטובוס אבל היה קשה לברר גם באתר של חברת האוטובוסים באנגלית אם התשלום הוא על האוטובוס או מראש. למזלנו התשלום היה על האוטובוס. לנוסע המזדמן שאינו חלק מהשיטה זה נוח יותר. השיטה בספרד דומה לשיטה בבריטניה ובישראל שבהן הנהג הוא שומר הסף.
&nbsp
יש תחנת אוטובוס עיקרית במסלול האוטובוס הבינעירוני שחולף ליד ביתי בספרד שיש בה הקפדה עוד יותר מעכבת. הנהג מגיע לתחנה ופותח רק את הדלת האחורית ליורדים. רק אחרי שכולם ירדו הוא סוגר את הדלת האחורית ופותח את הדלת הקדמית. בניגוד לתחנות הבינעירוניות שעולים בהם 5-10 נוסעים גג מדובר בתחנה בעיירה שעולים ויורדים בה עשרות נוסעים. מה שהכי מעצבן הוא שאין בקן אפילו כרטיס הלוך חזור, הכל תשלומים לנסיעה בודדת, במזומן, ובמחירים מדוייקים מוזרים שתמיד מחזירים לך כמה מטבעות סנט בודד !
 
אי אפשר לתקף רב קו מאחורה, להפריט אותובוס מותחשש

השיטה האירופאית קצת מבלבלת את מי שרגיל לשיטה הבריטית.
השיטה שמנית נהוגה גם באיטליה, שם לרוב אסור לנהג למכור כרטיסים (הייתי לאחרונה במספר מקומות איטלקיים שהנהג מכר את הכרטיסים). הבעיה הספציפית באיטליה היא שלעיתים אין קופה מסודרת בתחנת אוטובוס גדולה כמו מסוף האוטובוסים של Ponte Mammolo והנוסע צריך לדעת שכרטיסים נרכשים בקיוסק / פיצוצייה שבקומת הקרקע.
&nbsp
מי שרגיל לכך ויודע איפה לקנות יכול להסתדר, אבל מי שאינו ליד נקודות המכירה עלול להסתבך קצת.
&nbsp
בשבוע שעבר נסענו למאלגה, מהפרברים למרכז הגענו ברכבת הפרברית שלה מכשירי כירטוס בכל תחנה. מהמרכז לנמל לקחנו אוטובוס אבל היה קשה לברר גם באתר של חברת האוטובוסים באנגלית אם התשלום הוא על האוטובוס או מראש. למזלנו התשלום היה על האוטובוס. לנוסע המזדמן שאינו חלק מהשיטה זה נוח יותר. השיטה בספרד דומה לשיטה בבריטניה ובישראל שבהן הנהג הוא שומר הסף.
&nbsp
יש תחנת אוטובוס עיקרית במסלול האוטובוס הבינעירוני שחולף ליד ביתי בספרד שיש בה הקפדה עוד יותר מעכבת. הנהג מגיע לתחנה ופותח רק את הדלת האחורית ליורדים. רק אחרי שכולם ירדו הוא סוגר את הדלת האחורית ופותח את הדלת הקדמית. בניגוד לתחנות הבינעירוניות שעולים בהם 5-10 נוסעים גג מדובר בתחנה בעיירה שעולים ויורדים בה עשרות נוסעים. מה שהכי מעצבן הוא שאין בקן אפילו כרטיס הלוך חזור, הכל תשלומים לנסיעה בודדת, במזומן, ובמחירים מדוייקים מוזרים שתמיד מחזירים לך כמה מטבעות סנט בודד !
אי אפשר לתקף רב קו מאחורה, להפריט אותובוס מותחשש
תייר מישראל, אצלנו זה לא היה קורה.
 

Ccyclist

Well-known member
מושכטים מושכטים לאפרית לאלאים ! הכוונה ברורה.

אולי זו פארודיה
מושכטים מושכטים לאפרית לאלאים ! הכוונה ברורה.
ישראל היא בסדר גודל אוכלוסייתי של מטרופולין אירופאי או צפון אמריקאי גדול (בעולם השלישי יש ערים גדולות אף יותר של 20 מיליון) ומה שמשרד התחבורה חצי עשה עם הרב קו היה ליצור כרטיס ארצי אחד, למרות שההתעסקות מול כל המפעילות השונות והיעדר מערכת כירטוס מרכזית מחלישה את הכרטיס בהשוואה לכרטיסים מטרופטליטניים בחו"ל.
&nbsp
נתתי דוגמה לקו שהייתי צריך לנסוע בו פעם-פעמיים בשבוע לשיעורי נהיגה (השתמשתי בקו גם כאמצעי בינעירוני לפני ואחרי הרישיון ובמקביל אני רוכב לעיתים במסלול זה) שאין בו אמצעי תשלום מראש וחובה לשלם בו במזומן על כל נסיעה, וכן דוגמה לתחנה מרובת נוסעים בקו זה המהווה עיכוב ניכר בנסיעה.
&nbsp
התגובה של ניצן במקומה כי בישראל זה לא יקרה, "או באירופה או בספרד" וכו'
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי... אבל עדיין לא הבנתי. אפשר פירוש רש"י?


אולי זו פארודיה
אולי... אבל עדיין לא הבנתי. אפשר פירוש רש"י?
 

Bus Nerd

Active member
את המילה האחרונה בהודעה של ניצן לא הבנתי גם

אולי... אבל עדיין לא הבנתי. אפשר פירוש רש"י?
את המילה האחרונה בהודעה של ניצן לא הבנתי גם
אבל שאר המשפט היה נראה כמו פארודייה על כל מי שישר צועק "להפריט" כל פעם שיש בעיה קטנה בתחבורה ציבורית (או שירות ממשלתי אחר), במקרה הספציפי הזה על כך שבאוטובוס שCcyclist דיבר עליו באיטליה לא הייתה אפשרות לעלות מהדלת האחורית.

אבל גם אני לא הבנתי את זה ב100% אז יכול להיות שהפרשנות שלי שגויה
 

olli3

New member
מנהל
תקנה 434 ב מחייבת את הנהג/כרטיסן לקבל שטר כדמי נסיעה.

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
תקנה 434 ב מחייבת את הנהג/כרטיסן לקבל שטר כדמי נסיעה.
חובה כללית להסיע
&nbsp
434. (א) נהג וכרטיסן חייבים להסיע כל נוסע המוכן לשלם את שכר הנסיעה, בכפוף לאמור בחלק זה.
&nbsp
תק' תשמ"ו-1985
&nbsp
(ב) הנהג והכרטיסן חייבים להסיע נוסע שהציע שכר הנסיעה בשטר שערכו לא יעלה על מכפלת תעריף הנסיעה בעשר.
&nbsp
מכאן נובע, כי כל נוסע המציע לשלם את עלות הנסיעה בשטר של 20 ש"ח ובמקומות בהם תעריף הנסיעה, כמו בירושלים הינו 5 ש"ח או יותר, הנוסע רשאי לשלם לנהג/כרטיסן באמצעות שטר של 20 או 50 ש"ח וחובה על הנהג/כרטיסן לקבל שטר זה כאמצעי תשלום.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שהתקנה בתוקף בהקשר הזה

תקנה 434 ב מחייבת את הנהג/כרטיסן לקבל שטר כדמי נסיעה.
חובה כללית להסיע
&nbsp
434. (א) נהג וכרטיסן חייבים להסיע כל נוסע המוכן לשלם את שכר הנסיעה, בכפוף לאמור בחלק זה.
&nbsp
תק' תשמ"ו-1985
&nbsp
(ב) הנהג והכרטיסן חייבים להסיע נוסע שהציע שכר הנסיעה בשטר שערכו לא יעלה על מכפלת תעריף הנסיעה בעשר.
&nbsp
מכאן נובע, כי כל נוסע המציע לשלם את עלות הנסיעה בשטר של 20 ש"ח ובמקומות בהם תעריף הנסיעה, כמו בירושלים הינו 5 ש"ח או יותר, הנוסע רשאי לשלם לנהג/כרטיסן באמצעות שטר של 20 או 50 ש"ח וחובה על הנהג/כרטיסן לקבל שטר זה כאמצעי תשלום.
אני לא חושב שהתקנה בתוקף בהקשר הזה
אחרת איך אפשר להסביר את האוטובוסים העירוניים בבאר שבע, קווים 1 ו־189 בגוש דן, והמטרונית בחיפה? בקווים האלו הנהג לעולם לא ייקבל מזומן.

האם זה אומר שמשרד התחבורה מפר את התקנה שהוא עצמו קבע, או שפשוט מפרשים את התקנה כך שהיא תקפה רק לגבי נהגים שמקבלים תשלום?

בכל מקרה כדאי לשנות את התקנה הזו כי צריך להוציא את ההתעסקות בכסף מידי הנהגים.
אם מחליטים בכל זאת לאפשר לנהגים לעסוק בכסף צריך אולי לאמץ את המודל של בריסל, שם אפשר לקנות את הכרטיס על האוטובוס אבל הוא עולה *הרבה* יותר מכשקונים אותו במכונה.
 

olli3

New member
מנהל
התקנות תמיד בתוקף! הן החוק. איך אפשר להסביר? פשוט מאד...

אני לא חושב שהתקנה בתוקף בהקשר הזה
אחרת איך אפשר להסביר את האוטובוסים העירוניים בבאר שבע, קווים 1 ו־189 בגוש דן, והמטרונית בחיפה? בקווים האלו הנהג לעולם לא ייקבל מזומן.

האם זה אומר שמשרד התחבורה מפר את התקנה שהוא עצמו קבע, או שפשוט מפרשים את התקנה כך שהיא תקפה רק לגבי נהגים שמקבלים תשלום?

בכל מקרה כדאי לשנות את התקנה הזו כי צריך להוציא את ההתעסקות בכסף מידי הנהגים.
אם מחליטים בכל זאת לאפשר לנהגים לעסוק בכסף צריך אולי לאמץ את המודל של בריסל, שם אפשר לקנות את הכרטיס על האוטובוס אבל הוא עולה *הרבה* יותר מכשקונים אותו במכונה.
התקנות תמיד בתוקף! הן החוק. איך אפשר להסביר? פשוט מאד...
תקנות התעבורה אוסרות על נהג להסיע נוסעים שיכורים, אז ישראל כ"ץ טוען שקווי הלילה נועדו להוריד שיכורים מההגה ושיסעו באוטובוסים, קורה...

בתקנות התעבורה עגלת ילדים דורשת תשלום (יחד עם מזוודה בגודל מסוים, מקלט רדיו ומשהו ארוך שקשור לשרטוט).

זה לא שונה מההנחיה שיצאה בעבר לגבי כלבים גדולים באוטובוסים והעניין שתקנות התעבורה אוסרות את זה (עזוב את זה שהחוק שנחקק בנוגע לכלבים במקומות ציבוריים מחייב שיוחזקו רק ברצועה וללא זמם, למעט כלבים שהוגדרו גזע מסוכן ובאוטובוסים מחייבים אותם להיות עם זמם על פי תקנה ישנה).

תקנות התעבורה הן מעל להנחיות כאלו ואחרות, העניין הוא שאנשים לא מכירים אותן... זה כמו שבפקודת מסילות הברזל, סעיף 11 תחת "העושה אחד מאלו, דינו - מאסר חודש": מניח רגליו, או עומד, על מושב בקרון רכבת.

ויש עוד 10 סעיפים שמזכים אותך בחודש מאסר אם תעבור עליהם.

הפקודה תקפה כל עוד לא הוחלפה, כמו שפקודת הביטוח תקפה ובה אסור להציע פוליסה בתנאי לרכישת פוליסה אחרת. קרי, אף אחד לא יכול לחייב אותך לעשות ביטוח צד ג' או מקיף כתנאי לרכישת ביטוח חובה. העובר על כך דינו קנס - 5000 לירות (אם כי בפועל, בימינו זה יכול להיגמר במאסר, מחמירים בכך היום). אף אחד לא טרח לעדכן את גובה הקנס או לשנות את המטבע:) אבל הפקודה תקפה.

יש המון חוקים שאינם נאכפים, אבל עצם זה שאף אחד לא טורח לשנות אותם, יכול לשחק לידי האזרח לא פעם, רק אם הוא בקיא מעט בחוק, לרבות תקנות ופקודות.

ועל כן, אזרח אשר יבקש לבוא מול שופט, יוכל לטעון את האמור בתקנה 434 על שני סעיפייה. האם הוא ייצצר תקדים? האם לא? אין לדעת. אך לטעמי סביר שבמידה ואכן הנוסע פעל תוך שהוא מגיש שטר נסיעה לנהג, מגיש את שטר הנסיעה לכרטיסן (מבקר הכרטיסים) ושניהם לא מתרשמים מכך ומבקר הכרטיסים נותן לנוסע דו"ח, למרות שזה הציע לשלם בעבור הנסיעה באמצעות שטר שאינו עולה על מכפלת 10 מתעריף נסיעה בודדת, הרי שהנהג והכרטיסן עברו דבר עבירה.

וכמו שכאשר מערכת הכריזה באוטובוס אינה פעילה וקיים בקר של משרד התחבורה באוטובוס, ייכתב דו"ח בגין אי כריזת שמות התחנות (גם לכך יש תקנה בתקנות התעבורה, חובה על הנהג להקריא את תחנות הקו או מהלך הקו). אז המפעיל יקבל על כך דו"ח...

גם שוטרים נותנים לנהגים דו"ח על עיסוק בכסף בזמן נסיעה. אז חלק מהתקנות רלוונטיות וחלק לא? אןי דבר כזה, כולן רלוונטיות.
 

Bus Nerd

Active member
למה לא עדכנו את התקנות כשהקימו את המטרונית בחיפה?

התקנות תמיד בתוקף! הן החוק. איך אפשר להסביר? פשוט מאד...
תקנות התעבורה אוסרות על נהג להסיע נוסעים שיכורים, אז ישראל כ"ץ טוען שקווי הלילה נועדו להוריד שיכורים מההגה ושיסעו באוטובוסים, קורה...

בתקנות התעבורה עגלת ילדים דורשת תשלום (יחד עם מזוודה בגודל מסוים, מקלט רדיו ומשהו ארוך שקשור לשרטוט).

זה לא שונה מההנחיה שיצאה בעבר לגבי כלבים גדולים באוטובוסים והעניין שתקנות התעבורה אוסרות את זה (עזוב את זה שהחוק שנחקק בנוגע לכלבים במקומות ציבוריים מחייב שיוחזקו רק ברצועה וללא זמם, למעט כלבים שהוגדרו גזע מסוכן ובאוטובוסים מחייבים אותם להיות עם זמם על פי תקנה ישנה).

תקנות התעבורה הן מעל להנחיות כאלו ואחרות, העניין הוא שאנשים לא מכירים אותן... זה כמו שבפקודת מסילות הברזל, סעיף 11 תחת "העושה אחד מאלו, דינו - מאסר חודש": מניח רגליו, או עומד, על מושב בקרון רכבת.

ויש עוד 10 סעיפים שמזכים אותך בחודש מאסר אם תעבור עליהם.

הפקודה תקפה כל עוד לא הוחלפה, כמו שפקודת הביטוח תקפה ובה אסור להציע פוליסה בתנאי לרכישת פוליסה אחרת. קרי, אף אחד לא יכול לחייב אותך לעשות ביטוח צד ג' או מקיף כתנאי לרכישת ביטוח חובה. העובר על כך דינו קנס - 5000 לירות (אם כי בפועל, בימינו זה יכול להיגמר במאסר, מחמירים בכך היום). אף אחד לא טרח לעדכן את גובה הקנס או לשנות את המטבע:) אבל הפקודה תקפה.

יש המון חוקים שאינם נאכפים, אבל עצם זה שאף אחד לא טורח לשנות אותם, יכול לשחק לידי האזרח לא פעם, רק אם הוא בקיא מעט בחוק, לרבות תקנות ופקודות.

ועל כן, אזרח אשר יבקש לבוא מול שופט, יוכל לטעון את האמור בתקנה 434 על שני סעיפייה. האם הוא ייצצר תקדים? האם לא? אין לדעת. אך לטעמי סביר שבמידה ואכן הנוסע פעל תוך שהוא מגיש שטר נסיעה לנהג, מגיש את שטר הנסיעה לכרטיסן (מבקר הכרטיסים) ושניהם לא מתרשמים מכך ומבקר הכרטיסים נותן לנוסע דו"ח, למרות שזה הציע לשלם בעבור הנסיעה באמצעות שטר שאינו עולה על מכפלת 10 מתעריף נסיעה בודדת, הרי שהנהג והכרטיסן עברו דבר עבירה.

וכמו שכאשר מערכת הכריזה באוטובוס אינה פעילה וקיים בקר של משרד התחבורה באוטובוס, ייכתב דו"ח בגין אי כריזת שמות התחנות (גם לכך יש תקנה בתקנות התעבורה, חובה על הנהג להקריא את תחנות הקו או מהלך הקו). אז המפעיל יקבל על כך דו"ח...

גם שוטרים נותנים לנהגים דו"ח על עיסוק בכסף בזמן נסיעה. אז חלק מהתקנות רלוונטיות וחלק לא? אןי דבר כזה, כולן רלוונטיות.
למה לא עדכנו את התקנות כשהקימו את המטרונית בחיפה?
בעצם זה אומר שמשרד התחבורה מורה למפעילות לפעול בצורה לא חוקית, עוד מאז שהקימו את המטרונית בחיפה.
 

olli3

New member
מנהל
כי על מנת לעדכן את התקנות, נדרשת חקיקה.

למה לא עדכנו את התקנות כשהקימו את המטרונית בחיפה?
בעצם זה אומר שמשרד התחבורה מורה למפעילות לפעול בצורה לא חוקית, עוד מאז שהקימו את המטרונית בחיפה.
כי על מנת לעדכן את התקנות, נדרשת חקיקה.
ואם זה לא חשוב מספיק לאנשים, לא משנים את החקיקה.
 

cwen

New member
לא הבנתי למה לא לשים מכונות כמו בתל אביב

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
לא הבנתי למה לא לשים מכונות כמו בתל אביב
בקו 1 ו 189 זה עובד יופי עם המכונות, ואפשר לקנות בהן כרטיס נסיעה בודד במזומן או אשראי.
 

נתנאל531

Well-known member
כי במשרד התחבורה יושבים כנראה קומוניסטים

לא הבנתי למה לא לשים מכונות כמו בתל אביב
בקו 1 ו 189 זה עובד יופי עם המכונות, ואפשר לקנות בהן כרטיס נסיעה בודד במזומן או אשראי.
כי במשרד התחבורה יושבים כנראה קומוניסטים
שמתנשאים על הנתינים הלבנטינים ובטוחים שהם מבינים טוב יותר, וכופים את דעתם בכח. בנוסף כדרכה של חברה סוציאליסיטת-קומוניסטית הם עניים, ולכן גם קמצנים.
&nbsp
גישה מערבית-מודרנית צריכה להיות עידוד רכישת הסדרי נסיעה שלא מהנהג, לצורך זה אפשר לקבל הטלת 'קנס' תוספת 10% לכל רכישת הסדר באמצעות הנהג.
&nbsp
כל המהלך הזה מטופש אם לא ניתן יהיה להמיר 'ערך צבור' שנטען בכרטיס לחופשי יומי / שבועי / חודשי, או לטעון הסדרי נסיעה באשראי / מזומן במכונה בתוך האוטובוס, לצורך זה ניתן לקבל שבמקום עודף ינתן פתק זיכוי, ובתנאי שאפשר יהיה לקבל את הזיכוי במקומות רבים, ולא רק במשרד עירוני בודד. מה אמור לעשות נוסע שעולה בתחנה נידחת ורוצה לטעון חופשי יומי (ואין לו סמארטפון עם שבב nfc)? בנוסף צריך לאפשר לנהג לטעון ערך צבור, כשלא צריך להחזיר עודף מדובר בעיכוב קל וסביר
 

sweetums

New member
כי מישהו יצטרך לרוקן ולטפל בכסף מהמכונות, זה עולה כסף...

לא הבנתי למה לא לשים מכונות כמו בתל אביב
בקו 1 ו 189 זה עובד יופי עם המכונות, ואפשר לקנות בהן כרטיס נסיעה בודד במזומן או אשראי.
כי מישהו יצטרך לרוקן ולטפל בכסף מהמכונות, זה עולה כסף...
זו הסיבה שבב"ש בוטלה האופציה להטעין רב קו, באוטובוסים במזומן.
 

tberger

New member
מהו ההבדל לעומת כרטיס ללא שבב?

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
מהו ההבדל לעומת כרטיס ללא שבב?
האם הכרטיס עם שבב גם פועל בטכנולוגיית NFC?
האם יש הבדל לשימוש בטלפון או בקורא כרטיסים המחובר למחשב?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קרא בשירשור בעמוד הקודם

מהו ההבדל לעומת כרטיס ללא שבב?
האם הכרטיס עם שבב גם פועל בטכנולוגיית NFC?
האם יש הבדל לשימוש בטלפון או בקורא כרטיסים המחובר למחשב?
קרא בשירשור בעמוד הקודם
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182955611/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

כרטיס עם שבב פועל גם דרך שבב מגעים וגם דרך NFC
כרטיס ללא שבב מגעים כולל ממשק NFC !בלבד! ומכך אינו פועל בקורא שהוא רק לשבב המגעים שאליו צריך ממש להכניס כרטיס (ועד כמה שזכור לי קורא כרטיסים לשבב מגעים בעל דפקט שבו ככל שאתה מרבה להכניס ולהוציא את הכרטיס, הצד המגעים בתוך הקורא יכול להשרט מרוב ההכנסות והוצאות הכרטיסים כך שהקורא לא יפעל יותר, וזאת כשכרטיס רב-קו אינו הדבר היחיד שאפשר להכניס לקורא, ניתן להשמיש כל כרטיס אם יש יישום מחשב מתאים)

אין ממש הבדל
ההבדל הוא רק שמשרד התחבורה הפרישׂ בשוק רק קורא מגעים למחשב
כאשר היה יכול להסתפק בקורא NFC כי אין התחיבות שכרטיס מסוג זה או אחר יעבוד רק עם קורא ספציפי כלשהו, זה באותה רמת היזיון כמו לחייב אותך להשתמש במקלדת ועכבר ספציפיים, מבחינת המערכת לא משנה סוג כרטיס או סוג קורא, רק דרך הגישה לאותו היישום
מתמיכת רב-קו אונלין ניתן לבקש גרסת יישום המאפשרת שימוש בכל קורא

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה