הוכרז סכסוך עבודה ברכבת; חשש לשביתה מאמצע חודש מרץ

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
הוכרז סכסוך עבודה ברכבת; חשש לשביתה מאמצע חודש מרץ

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת; חשש לשביתה מאמצע חודש מרץ
גילה אדרעי חזרה ו...
"בהודעת הרכבת נמסר כי מהות הסכסוך הינה, בין היתר, בקשר עם דרישת נציגות העובדים בנוגע להסכמים הטכנו-לוגיסטיים של החברה עם חברות חיצוניות וכן בנוגע להשלכות לכאורה של פרויקט חשמול ומנהור על העובדים"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3732699,00.html
 

luckydude

Active member
הג׳דאי חזרה ואיתה התיאבון.

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת; חשש לשביתה מאמצע חודש מרץ
גילה אדרעי חזרה ו...
"בהודעת הרכבת נמסר כי מהות הסכסוך הינה, בין היתר, בקשר עם דרישת נציגות העובדים בנוגע להסכמים הטכנו-לוגיסטיים של החברה עם חברות חיצוניות וכן בנוגע להשלכות לכאורה של פרויקט חשמול ומנהור על העובדים"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3732699,00.html
הג׳דאי חזרה ואיתה התיאבון.
״עוד דורשים העובדים פיצוי על העברת חלק מהתחזוקה החיצונית של הציוד החשמלי לחברה חיצונית (סימנס, שזכתה במכרז שם בהיקף של כ-4 מיליארד שקל)״
&nbsp
רק להזכיר שלא מדובר על הוצאת ציוד קיים למיקור חוץ אלא על ציוד חדש (שלא קיים היום ברכבת) שיסופק בעוד שנים ושאי פעם לא טופל או תוחזק בידי עובדי הרכבת.
 

bralor4247

New member
חזרה גילה הב..........ז.............

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת; חשש לשביתה מאמצע חודש מרץ
גילה אדרעי חזרה ו...
"בהודעת הרכבת נמסר כי מהות הסכסוך הינה, בין היתר, בקשר עם דרישת נציגות העובדים בנוגע להסכמים הטכנו-לוגיסטיים של החברה עם חברות חיצוניות וכן בנוגע להשלכות לכאורה של פרויקט חשמול ומנהור על העובדים"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3732699,00.html
חזרה גילה הב..........ז.............
ערסית שעושה נזק למדינת ישראל, יש לתלוט על עץ
 

אפרים55

New member
למה לתלות אם אפשר להפריט? איך ביבי אמר? הם מ-פ-ח-ד-י-ם.

חזרה גילה הב..........ז.............
ערסית שעושה נזק למדינת ישראל, יש לתלוט על עץ
למה לתלות אם אפשר להפריט? איך ביבי אמר? הם מ-פ-ח-ד-י-ם.
ביבי הוא אשף הפרטה ואם הוא יישאר בשילטון לעוד ארבע שנים לא יישאר זכר מרכבת ישראל. היא תופרט, היא תפורק והיא תוחלף בחברות פרטיות של רכבות קלות מצפון ועד לדרום.

הקרונות שלה יימסרו בסוף למדינות באפריקה. יישארו לה רק הקרונות לרכבות משא.
 
עוד 4 שנים עם ביבי ישארו כאן רק תילי חורבות

למה לתלות אם אפשר להפריט? איך ביבי אמר? הם מ-פ-ח-ד-י-ם.
ביבי הוא אשף הפרטה ואם הוא יישאר בשילטון לעוד ארבע שנים לא יישאר זכר מרכבת ישראל. היא תופרט, היא תפורק והיא תוחלף בחברות פרטיות של רכבות קלות מצפון ועד לדרום.

הקרונות שלה יימסרו בסוף למדינות באפריקה. יישארו לה רק הקרונות לרכבות משא.
עוד 4 שנים עם ביבי ישארו כאן רק תילי חורבות
 
בתקופת נתניהו רכבת ישראל עברה מהפך

למה לתלות אם אפשר להפריט? איך ביבי אמר? הם מ-פ-ח-ד-י-ם.
ביבי הוא אשף הפרטה ואם הוא יישאר בשילטון לעוד ארבע שנים לא יישאר זכר מרכבת ישראל. היא תופרט, היא תפורק והיא תוחלף בחברות פרטיות של רכבות קלות מצפון ועד לדרום.

הקרונות שלה יימסרו בסוף למדינות באפריקה. יישארו לה רק הקרונות לרכבות משא.
בתקופת נתניהו רכבת ישראל עברה מהפך
ראש ממשלתנו ושר התחבורה ישראל כ"ץ הובילו ביחד מהפכה אמיתית ברכבת ישראל לאורך העשור האחרון: פתיחת תחנות וקווים חדשים: מסילת הנגב המערבי, מסילת העמק, המסילה לכרמיאל, הקו המהיר לירושלים ומסילת השרון, השקיעו רבות בהצטיידות בקרונות ובקטרים חדשים, התניעו את פרוייקט החשמול, הצליחו להלחם בשביתות הפרא של ועד הרכבת וממשיכים עם הפנים קדימה בתכנון המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית, מסילת 431 ותכנון להמשך הרכבת למרכז ירושלים.
קשה לי לראות מגמה של פגיעה ברכבת ישראל. בטח לא שינוי כיוון חד לסגירה שלה והפיכתה לרשת לקרונות משא (אחד הדברים המופרכים ביותר ששמעתי).

כל זה לא אומר שאין השקעה בתחומים נוספים: מערכות להסעת המונים בגוש דן בירושלים ובחיפה, נת"צים ואוטוסטרדות אופניים בגוש דן, הקמת רשויות מטרופליניות לתחבורה בב"ש ובחיפה ועוד הרבה שיפורים נוספים. לא נחים לרגע במשרד התחבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
שורשי הפיתוח המואץ בתקופות שרון ואולמרט.

בתקופת נתניהו רכבת ישראל עברה מהפך
ראש ממשלתנו ושר התחבורה ישראל כ"ץ הובילו ביחד מהפכה אמיתית ברכבת ישראל לאורך העשור האחרון: פתיחת תחנות וקווים חדשים: מסילת הנגב המערבי, מסילת העמק, המסילה לכרמיאל, הקו המהיר לירושלים ומסילת השרון, השקיעו רבות בהצטיידות בקרונות ובקטרים חדשים, התניעו את פרוייקט החשמול, הצליחו להלחם בשביתות הפרא של ועד הרכבת וממשיכים עם הפנים קדימה בתכנון המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית, מסילת 431 ותכנון להמשך הרכבת למרכז ירושלים.
קשה לי לראות מגמה של פגיעה ברכבת ישראל. בטח לא שינוי כיוון חד לסגירה שלה והפיכתה לרשת לקרונות משא (אחד הדברים המופרכים ביותר ששמעתי).

כל זה לא אומר שאין השקעה בתחומים נוספים: מערכות להסעת המונים בגוש דן בירושלים ובחיפה, נת"צים ואוטוסטרדות אופניים בגוש דן, הקמת רשויות מטרופליניות לתחבורה בב"ש ובחיפה ועוד הרבה שיפורים נוספים. לא נחים לרגע במשרד התחבורה.
שורשי הפיתוח המואץ בתקופות שרון ואולמרט.
ביבי פשוט ראה כי טוב (והקשר לבוסטון וודאי הביא אותו לעשות השוואות לחו"ל) והמשיך את הפרוייקטים שהחלו כתוכניות וכעבודה בשטח בתקופה זו. לראייה - אנו נמצאים בשלב שנגמרים הפרוייקטים החדשים מרצף הבינוי של 20 השנים האחרונות ואין תוכניות לקווים חדשים לגמרי באופק, רק תוכניות לשיפור ושיחזור קווים קיימים והקו לשעבר במסילה המזרחית. העובדה שמסילת עירון אינה בשלבי התיכנון שבהם היו קווי A1 וכרמיאל לפני כעשור מצביעה על ההסתמכות על רצף תיכנון ובינוי קודם והאטת התיכנון לעתיד.
 
לא מסכים איתך

שורשי הפיתוח המואץ בתקופות שרון ואולמרט.
ביבי פשוט ראה כי טוב (והקשר לבוסטון וודאי הביא אותו לעשות השוואות לחו"ל) והמשיך את הפרוייקטים שהחלו כתוכניות וכעבודה בשטח בתקופה זו. לראייה - אנו נמצאים בשלב שנגמרים הפרוייקטים החדשים מרצף הבינוי של 20 השנים האחרונות ואין תוכניות לקווים חדשים לגמרי באופק, רק תוכניות לשיפור ושיחזור קווים קיימים והקו לשעבר במסילה המזרחית. העובדה שמסילת עירון אינה בשלבי התיכנון שבהם היו קווי A1 וכרמיאל לפני כעשור מצביעה על ההסתמכות על רצף תיכנון ובינוי קודם והאטת התיכנון לעתיד.
לא מסכים איתך
נכון שיש קרדיט רב לממשלות הקודמות בהבאת התוכניות לאישור, אך אל תשכח את העובדה שבפרויקטים כאלו יש משקל רב גם לתקצוב שלהם ולבנייה בפועל. אלו קרו בעיקר בתקופת הקדנציה השנייה של נתניהו (2009-2012).
לגבי העתיד: ציינתי כבר את המסילה המזרחית, המסילה הרביעית ואת מסילת 431, ויש רמזים לקווים הבאים: ריבוע מסילות החוף, קו עפולה-טבריה וקו כרמיאל-קריית שמונה.
והכי חשוב: פרוייקט החשמול שסוף סוף מתחיל להתממש.
גם אם ממשלות קודמות רצו לעשות את הדברים האלו, מה שמשנה זה מבחן התוצאה, ושם ביבי וכ"ץ תרמו יותר.
הם לא חפים מטעויות, רק לאחרונה כל העניין עם ההכרזה על פתיחת הקו בפסח למרות שידעו שיקח חודשים נוספים של בנייה עד הפתיחה פגעה ביוקרה של השר ושל הרכבת (כמו שחזיתי, הטוקבקיסטים צלבו אותם על ה"איחור" בתגובות). אבל בסופו של יום, הצמד נתניהו-כ"ץ הוא מהטובים ביותר שהיו לתחבורה בישראל.
 

easylivin

New member
לא מסכים לחלוטין. המדד האמיתי ל"פיתוח מואץ" הוא מדד הנוסעים

שורשי הפיתוח המואץ בתקופות שרון ואולמרט.
ביבי פשוט ראה כי טוב (והקשר לבוסטון וודאי הביא אותו לעשות השוואות לחו"ל) והמשיך את הפרוייקטים שהחלו כתוכניות וכעבודה בשטח בתקופה זו. לראייה - אנו נמצאים בשלב שנגמרים הפרוייקטים החדשים מרצף הבינוי של 20 השנים האחרונות ואין תוכניות לקווים חדשים לגמרי באופק, רק תוכניות לשיפור ושיחזור קווים קיימים והקו לשעבר במסילה המזרחית. העובדה שמסילת עירון אינה בשלבי התיכנון שבהם היו קווי A1 וכרמיאל לפני כעשור מצביעה על ההסתמכות על רצף תיכנון ובינוי קודם והאטת התיכנון לעתיד.
לא מסכים לחלוטין. המדד האמיתי ל"פיתוח מואץ" הוא מדד הנוסעים
והמדד הזה מדבר בעד עצמו. הפיתוח המואץ החל בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה, אבל שורשיו החלו לצמוח עוד אצל קודמותיה.

למעשה, על הפרוייקטים החשובים שהביאו לפיתוח הזה, כגון: הפעלת קווים פרבריים, רכש קרונועים, תוואי האיילון, תחילת העבודות להכפלת מסילת החוף ועוד - היו חתומות גם ממשלות שמיר האחרונה, וגם רבין ופרס - שלאחריהן שוב בא הליכוד המושחת™ שבסך הכל המשיך והתמיד בכך בהצלחה.

אין ספק שאצל שרון כראש ממשלה, שדרך אגב היה שר התשתיות בדיוק באותה התקופה שבה החל הגידול המואץ של רכבת ישראל (1996-1998) הפיתוח הזה קיבל משנה תוקף. אולמרט לעומת זאת, יכול לזקוף לזכותו אך ורק את "ההקפאה הגדולה" שאת תוצאותיה ארוכות-השנים גם כן אפשר לראות בגרף בבירור.

בהסתמך על נתוני הנוסעים, אפשר להגיד שהממשלה הנוכחית "בסך הכל" החזירה עטרה ליושנה: הפיתוח חזר לקצב שהיה לפני אולמרט ועבר אותו. כמובן שמדובר בהישג.
 

matrix200200

Active member
מה שאמרת על A1 פשוט לא נכון עובדתית.

שורשי הפיתוח המואץ בתקופות שרון ואולמרט.
ביבי פשוט ראה כי טוב (והקשר לבוסטון וודאי הביא אותו לעשות השוואות לחו"ל) והמשיך את הפרוייקטים שהחלו כתוכניות וכעבודה בשטח בתקופה זו. לראייה - אנו נמצאים בשלב שנגמרים הפרוייקטים החדשים מרצף הבינוי של 20 השנים האחרונות ואין תוכניות לקווים חדשים לגמרי באופק, רק תוכניות לשיפור ושיחזור קווים קיימים והקו לשעבר במסילה המזרחית. העובדה שמסילת עירון אינה בשלבי התיכנון שבהם היו קווי A1 וכרמיאל לפני כעשור מצביעה על ההסתמכות על רצף תיכנון ובינוי קודם והאטת התיכנון לעתיד.
מה שאמרת על A1 פשוט לא נכון עובדתית.
תזכיר לי שוב מתי סיימו לבנות את גשר עמק איילון?
הסיבה היחידה שאין לנו קו A1 קיימת כבר קרוב לעשור, זה ממשלת אולמרט שהקפיאה את הבנייה (בגלל חריגות תקציב יש לומר אם אנחנו רוצים להיות הוגנים).
לגבי פרוייקטים לעתיד, אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מצפה.
יש לא מעט פרוייקטים, שנידונו כאן בפורום.
אולי אין פרוייקטים בולטים כמו A1 (אולי קו לאילת היה יכול להתחרות איתו מבחינת PR).
יש פרוייקטים יקרים (הקו המזרחי), יש פרוייקטים מאתגרים מבחינה הנדסית (המסילה הרביעית), יש פרוייקטים בעלי חשיבות פוליטית (כמו התחנה או תחנות נוספות בירושלים, כמו המשך הרכבת צפונה לטבריה או לקריית שמונה, יש פרוייקטים כמו הקו 431 שחשובים לגוש דן.
ועל תשכח שיש את הפרוייקט הגדול של הסעת המונים (הקוים האדום והירוק) וגם המשך הבנייה של רק"ל בירושלים.
אז איפה בדיוק אתה רואה רק המשך פרוייקטים ישנים?
 

Ccyclist

Well-known member
תזכיר לי מי היה ראש הממשלה ב2001 שהחליט לבצע את A1

מה שאמרת על A1 פשוט לא נכון עובדתית.
תזכיר לי שוב מתי סיימו לבנות את גשר עמק איילון?
הסיבה היחידה שאין לנו קו A1 קיימת כבר קרוב לעשור, זה ממשלת אולמרט שהקפיאה את הבנייה (בגלל חריגות תקציב יש לומר אם אנחנו רוצים להיות הוגנים).
לגבי פרוייקטים לעתיד, אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מצפה.
יש לא מעט פרוייקטים, שנידונו כאן בפורום.
אולי אין פרוייקטים בולטים כמו A1 (אולי קו לאילת היה יכול להתחרות איתו מבחינת PR).
יש פרוייקטים יקרים (הקו המזרחי), יש פרוייקטים מאתגרים מבחינה הנדסית (המסילה הרביעית), יש פרוייקטים בעלי חשיבות פוליטית (כמו התחנה או תחנות נוספות בירושלים, כמו המשך הרכבת צפונה לטבריה או לקריית שמונה, יש פרוייקטים כמו הקו 431 שחשובים לגוש דן.
ועל תשכח שיש את הפרוייקט הגדול של הסעת המונים (הקוים האדום והירוק) וגם המשך הבנייה של רק"ל בירושלים.
אז איפה בדיוק אתה רואה רק המשך פרוייקטים ישנים?
תזכיר לי מי היה ראש הממשלה ב2001 שהחליט לבצע את A1
מדובר כמובן באריאל שרון שהזכרתי אותו בתגובה שהגבת אליה.
&nbsp
אני מדבר על ה Pipeline של תוכניות עתידיות בשלב תיכנון מאז אביב 2009, 9 שנים שהיו די והותר לתיכנון מסילות עירון או רמת מנשה (כבישים 65 / 70) שהינה מסילת מפתח בחיבור בצפון למרכז (כולל הקו לטבריה שהזכרת), וקווים אזוריים נוספים מעבר לתוכניות המוכרות למשתתפי הפורום מלפני הכהונה השניה של נתניהו כראש ממשלה לרמת התיכנון שקווי עידן שרון-אולמרט היו בהם לפני כעשור.
&nbsp
וסליחה אבל אתה מגיע ממורשת רכבתית מפוארת שעבורה שלוחת אילת היא שום כלום קטנטן, קו מקומי לאיזה מכרה בהרי אוראל או בקוקז. היחס המקומי כאילו מדובר במסילה הטרנס סיבירת או הניסיון הבריטי שכמעט הצליח לחבר את קייפטאון לקהיר במסילה אינו נכון לפרוייקט גם אם מבחינת מדינה שאורכה 425 ק"מ מרחק כמו 200 ק"מ נשמע ארוך.
 

matrix200200

Active member
רגע אז תן לי להבין

תזכיר לי מי היה ראש הממשלה ב2001 שהחליט לבצע את A1
מדובר כמובן באריאל שרון שהזכרתי אותו בתגובה שהגבת אליה.
&nbsp
אני מדבר על ה Pipeline של תוכניות עתידיות בשלב תיכנון מאז אביב 2009, 9 שנים שהיו די והותר לתיכנון מסילות עירון או רמת מנשה (כבישים 65 / 70) שהינה מסילת מפתח בחיבור בצפון למרכז (כולל הקו לטבריה שהזכרת), וקווים אזוריים נוספים מעבר לתוכניות המוכרות למשתתפי הפורום מלפני הכהונה השניה של נתניהו כראש ממשלה לרמת התיכנון שקווי עידן שרון-אולמרט היו בהם לפני כעשור.
&nbsp
וסליחה אבל אתה מגיע ממורשת רכבתית מפוארת שעבורה שלוחת אילת היא שום כלום קטנטן, קו מקומי לאיזה מכרה בהרי אוראל או בקוקז. היחס המקומי כאילו מדובר במסילה הטרנס סיבירת או הניסיון הבריטי שכמעט הצליח לחבר את קייפטאון לקהיר במסילה אינו נכון לפרוייקט גם אם מבחינת מדינה שאורכה 425 ק"מ מרחק כמו 200 ק"מ נשמע ארוך.
רגע אז תן לי להבין
אתה לא מתלונן שיש חוסר פרוייקטים בתכנון אלה על פרוייקטים ספציפיים האלה?
זה כבר משהוא אחר.
התגובה שלי היתה רק לתקן אותך על הקביעה כאילו היתה תנופה מדהימה בתחילת שנות ה2000 ושהיא נעצרה לאחרונה.
לגבי A1 זה פשוט לא נכון.
מי שעצר את הפרוייקט הוא לא אחר מראש ממשלה אולמרט (טוב יותר מדויק להגיד שקרה בתקופתו).

לגבי הסיפה של דבריך, זה נכון, אבל גם בשביל רוסיה של היום מדובר בפרוייקט לא כזה קטן.
תקרא בהזדמנות על שדרוג הקו בין מוסקווה לסנט פטרסבורג וכמה זמן זה לקח ועלה.
ייתכן ותתאכזב

היית מאמין לקח כמעט שלוש שנים "סתם" להשיק רכבות מהירות של 250 קמ"ש בקטע של בסה"כ 600 קילומטר.
ואני אפילו לא רוצה לדבר על הסיפורים של שחיתות (לכאורה) וביטול רכבות זולות יותר באותו קו.
מה לעשות, ימי המאה ה19 העליזים נגמרו.
אז אם היה קם איזה שמוק מחברה להגנת הטבע ומנסה לטרפד את הפרוייקט, הבריטים המתורבתים היו בסה"כ תולים אותו על כיכר של איזו עיר קקיונית בדרך והרוסים היו עושים קרקס שהיה כולל האכלתו לדובים או פירוקו לחלקי גוף כדי לשעשע קצת את העיקרים המשועממים.
מה אני אגיד לך?
good times
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה של המאה ה19 היו מחוקקים חוק לכל מסילה ומסילה.

רגע אז תן לי להבין
אתה לא מתלונן שיש חוסר פרוייקטים בתכנון אלה על פרוייקטים ספציפיים האלה?
זה כבר משהוא אחר.
התגובה שלי היתה רק לתקן אותך על הקביעה כאילו היתה תנופה מדהימה בתחילת שנות ה2000 ושהיא נעצרה לאחרונה.
לגבי A1 זה פשוט לא נכון.
מי שעצר את הפרוייקט הוא לא אחר מראש ממשלה אולמרט (טוב יותר מדויק להגיד שקרה בתקופתו).

לגבי הסיפה של דבריך, זה נכון, אבל גם בשביל רוסיה של היום מדובר בפרוייקט לא כזה קטן.
תקרא בהזדמנות על שדרוג הקו בין מוסקווה לסנט פטרסבורג וכמה זמן זה לקח ועלה.
ייתכן ותתאכזב

היית מאמין לקח כמעט שלוש שנים "סתם" להשיק רכבות מהירות של 250 קמ"ש בקטע של בסה"כ 600 קילומטר.
ואני אפילו לא רוצה לדבר על הסיפורים של שחיתות (לכאורה) וביטול רכבות זולות יותר באותו קו.
מה לעשות, ימי המאה ה19 העליזים נגמרו.
אז אם היה קם איזה שמוק מחברה להגנת הטבע ומנסה לטרפד את הפרוייקט, הבריטים המתורבתים היו בסה"כ תולים אותו על כיכר של איזו עיר קקיונית בדרך והרוסים היו עושים קרקס שהיה כולל האכלתו לדובים או פירוקו לחלקי גוף כדי לשעשע קצת את העיקרים המשועממים.
מה אני אגיד לך?
good times
בבריטניה של המאה ה19 היו מחוקקים חוק לכל מסילה ומסילה.
כך הצליחו להעביר מסילות ארוכות כששיטת הממשל המקומי היתה מורכבת מלפחות פי 3 רשויות מקומיות מבימינו. גם הפחדות היו, מהטענה שנסיעה ב 50 קמ"ש (במנהרה?) תרוקן את ריאות הנוסעים ועד לטענה שחפירת מנהרות התחתית מתחת לפארק - אחו כפרי בצפון לונדון ( Hampstead Heath ) ינקזו את כל מי התהום תוך הרס הסביבה והצפת אזור האמפסטד כולו.
&nbsp
העובדה היא שמימוש הפרוייקטים המבורך של העשור האחרון - פתיחת מסילות רבות כולל חולון, הנגב המערבי, העמק, כרמיאל, ובקרוב הקו הסטנדרטי לירושלים והשלמת לולאת השרון מבוססת על תיכנון בן כעשרים שנה ושכיום התמעטו התוכניות לעתיד כך שהתנופה הזו תתמעט.
&nbsp
יישור מסילות בקטע בינעירוני די מפותח בין שתי ערים ראשיות מחייב וודאי הזזות רבות של מבנים פרטיים וציבוריים בייחוד אם הוחלט ליישר קו שעובר דרך ערים במקום להקים קו מהיר ייעודי ( 250 קמ"ש זו מהירות ביניים בדומה ל 200 קמ"ש של הקווים הראשיים באנגליה, הטענה שניתן להפעיל רכבות טילטינג ב225 קמ"ש על קווים אלו, או קווי ה AVANT ב 250 קמ"ש בספרד. לקווי 300 קמ"ש יוצרים תוואים חדשים לחלוטין כמו HS1, מערכת ה AVE וכו').
&nbsp
אני לא מצפה שבמדינת ישראל יהיה קצב בנייה סיני אלא שיהיה רצף מסויים של תיכנון לקראת ביצוע וכן תחילות ביצוע חדשות בקצה דומה להתנהלות בשני העשורים האחרונים. כרגע הפתיחות מחפות על כך שאין התחלות בנייה חדשות ברשת הארצית בטווח של השנתיים - שלושה הבאים שיבשילו לקווים חדשים באמצע העשור הבא. זה חור של לפחות 5 שנים בין גל הפיתוח הנוכחי להתרחבות הבאה. כמו כן את המסילה הרביעית באיילון היה אפשר לבנות מזמן על תוואי המסילות הנוכחי ע"י הסטת המסילות הקיימות (והתשתית הנלווית) מערבה.
&nbsp
הנה ערך של מסילה שחברה בריטית בנתה בהרים שמאחורי אזורי בספרד בתחילת המאה ה19. האורך והפרשי הגבהים ברי השוואה לקו לאילת https://en.m.wikipedia.org/wiki/Algeciras-Bobadilla_railway
&nbsp
בעשור הראשון של האלף הזה הספרדים בנו קו 300 קמ"ש שחיבר את קורדובה למאלגה https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madrid–Málaga_high-speed_rail_line
 

matrix200200

Active member
ייתכן שתהיה הפסקה של כמה שנים.

בבריטניה של המאה ה19 היו מחוקקים חוק לכל מסילה ומסילה.
כך הצליחו להעביר מסילות ארוכות כששיטת הממשל המקומי היתה מורכבת מלפחות פי 3 רשויות מקומיות מבימינו. גם הפחדות היו, מהטענה שנסיעה ב 50 קמ"ש (במנהרה?) תרוקן את ריאות הנוסעים ועד לטענה שחפירת מנהרות התחתית מתחת לפארק - אחו כפרי בצפון לונדון ( Hampstead Heath ) ינקזו את כל מי התהום תוך הרס הסביבה והצפת אזור האמפסטד כולו.
&nbsp
העובדה היא שמימוש הפרוייקטים המבורך של העשור האחרון - פתיחת מסילות רבות כולל חולון, הנגב המערבי, העמק, כרמיאל, ובקרוב הקו הסטנדרטי לירושלים והשלמת לולאת השרון מבוססת על תיכנון בן כעשרים שנה ושכיום התמעטו התוכניות לעתיד כך שהתנופה הזו תתמעט.
&nbsp
יישור מסילות בקטע בינעירוני די מפותח בין שתי ערים ראשיות מחייב וודאי הזזות רבות של מבנים פרטיים וציבוריים בייחוד אם הוחלט ליישר קו שעובר דרך ערים במקום להקים קו מהיר ייעודי ( 250 קמ"ש זו מהירות ביניים בדומה ל 200 קמ"ש של הקווים הראשיים באנגליה, הטענה שניתן להפעיל רכבות טילטינג ב225 קמ"ש על קווים אלו, או קווי ה AVANT ב 250 קמ"ש בספרד. לקווי 300 קמ"ש יוצרים תוואים חדשים לחלוטין כמו HS1, מערכת ה AVE וכו').
&nbsp
אני לא מצפה שבמדינת ישראל יהיה קצב בנייה סיני אלא שיהיה רצף מסויים של תיכנון לקראת ביצוע וכן תחילות ביצוע חדשות בקצה דומה להתנהלות בשני העשורים האחרונים. כרגע הפתיחות מחפות על כך שאין התחלות בנייה חדשות ברשת הארצית בטווח של השנתיים - שלושה הבאים שיבשילו לקווים חדשים באמצע העשור הבא. זה חור של לפחות 5 שנים בין גל הפיתוח הנוכחי להתרחבות הבאה. כמו כן את המסילה הרביעית באיילון היה אפשר לבנות מזמן על תוואי המסילות הנוכחי ע"י הסטת המסילות הקיימות (והתשתית הנלווית) מערבה.
&nbsp
הנה ערך של מסילה שחברה בריטית בנתה בהרים שמאחורי אזורי בספרד בתחילת המאה ה19. האורך והפרשי הגבהים ברי השוואה לקו לאילת https://en.m.wikipedia.org/wiki/Algeciras-Bobadilla_railway
&nbsp
בעשור הראשון של האלף הזה הספרדים בנו קו 300 קמ"ש שחיבר את קורדובה למאלגה https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madrid–Málaga_high-speed_rail_line
ייתכן שתהיה הפסקה של כמה שנים.
אני לא יודע להגיד בוודאות.
בפורום הזה עבר מסמך לפני מספר חודשים כמדומני שהיה בו תוכניות ותאריכים של כל מיני פרוייקטים תחבורתיים כולל גם מסילות חדשות.
צריך למצוא את המסמך הזה ולראות, מה צופה לנו העתיד.
נדמה לי שאם יהיה תקציב ורצון, ניתן לתכנן פרוייקטים כאלה די מהר ולקדם אותם במהירות.
הרגשה שלי שיש שינוי עדיפויות מסוים לטובת מערכבת הסעת המונים לגוש דן שהולכת לעלות עשרות מיליארדים (אם תיבנה במלואה) ומיליארדים רבים גם אם רק שלושת הקווים של הרק"ל יבנו.
הפרוייקטים הקרובים הם כפי שאמרתי במשאל כאן בפורום זה כנראה 431 והקו המזרחי.
מסילה רביעית כנראה תבוא די מיד אחרי זה (תלוי בחסמים שיקומו לפרוייקט).
אני לא חושב שבשום שלב היה מצב שהיו יותר משניים שלושה פרוייקטים גדולים שהסתיימו (או התחילו באותה שנה או אפילו בשנתיים).
כך שהמצב הצפוי הוא לא כל כך גרוע גם בהשוואה לשנים "הטובות".
לגבי הקצב של הבניה, אני מקווה ומייחל, שנראה יותר ויותר חברות סיניות מגיעות לפה ולוקחות את הפרוייקטים האלה וכמה שפחות חברות אירופאיות (וכמובן ישראליות).
בינתיים יש שני פרוייקטים של חברות סיניות שעל אחד כבר אפשר להגיד שהיה הצלחה (מנהרות כרמל) וגם הקו האדום (לפחות עד עכשיו) הוכח כהצלחה.
לדעתי בהחלט יהיה ניתן להדביק את הפער אם יהיו פה יותר חברות סיניות (וגם פועלים סינים) לאומת חברות ישראליות ואירופאיות.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיחה של ידיעת רוסית: שיגיעו פועלים דרדסים (כחולים, синий )

ייתכן שתהיה הפסקה של כמה שנים.
אני לא יודע להגיד בוודאות.
בפורום הזה עבר מסמך לפני מספר חודשים כמדומני שהיה בו תוכניות ותאריכים של כל מיני פרוייקטים תחבורתיים כולל גם מסילות חדשות.
צריך למצוא את המסמך הזה ולראות, מה צופה לנו העתיד.
נדמה לי שאם יהיה תקציב ורצון, ניתן לתכנן פרוייקטים כאלה די מהר ולקדם אותם במהירות.
הרגשה שלי שיש שינוי עדיפויות מסוים לטובת מערכבת הסעת המונים לגוש דן שהולכת לעלות עשרות מיליארדים (אם תיבנה במלואה) ומיליארדים רבים גם אם רק שלושת הקווים של הרק"ל יבנו.
הפרוייקטים הקרובים הם כפי שאמרתי במשאל כאן בפורום זה כנראה 431 והקו המזרחי.
מסילה רביעית כנראה תבוא די מיד אחרי זה (תלוי בחסמים שיקומו לפרוייקט).
אני לא חושב שבשום שלב היה מצב שהיו יותר משניים שלושה פרוייקטים גדולים שהסתיימו (או התחילו באותה שנה או אפילו בשנתיים).
כך שהמצב הצפוי הוא לא כל כך גרוע גם בהשוואה לשנים "הטובות".
לגבי הקצב של הבניה, אני מקווה ומייחל, שנראה יותר ויותר חברות סיניות מגיעות לפה ולוקחות את הפרוייקטים האלה וכמה שפחות חברות אירופאיות (וכמובן ישראליות).
בינתיים יש שני פרוייקטים של חברות סיניות שעל אחד כבר אפשר להגיד שהיה הצלחה (מנהרות כרמל) וגם הקו האדום (לפחות עד עכשיו) הוכח כהצלחה.
לדעתי בהחלט יהיה ניתן להדביק את הפער אם יהיו פה יותר חברות סיניות (וגם פועלים סינים) לאומת חברות ישראליות ואירופאיות.
בדיחה של ידיעת רוסית: שיגיעו פועלים דרדסים (כחולים, синий )
 
בעבר זכורה לי הרצאה של מנכ"ל רכבת ישראל

ייתכן שתהיה הפסקה של כמה שנים.
אני לא יודע להגיד בוודאות.
בפורום הזה עבר מסמך לפני מספר חודשים כמדומני שהיה בו תוכניות ותאריכים של כל מיני פרוייקטים תחבורתיים כולל גם מסילות חדשות.
צריך למצוא את המסמך הזה ולראות, מה צופה לנו העתיד.
נדמה לי שאם יהיה תקציב ורצון, ניתן לתכנן פרוייקטים כאלה די מהר ולקדם אותם במהירות.
הרגשה שלי שיש שינוי עדיפויות מסוים לטובת מערכבת הסעת המונים לגוש דן שהולכת לעלות עשרות מיליארדים (אם תיבנה במלואה) ומיליארדים רבים גם אם רק שלושת הקווים של הרק"ל יבנו.
הפרוייקטים הקרובים הם כפי שאמרתי במשאל כאן בפורום זה כנראה 431 והקו המזרחי.
מסילה רביעית כנראה תבוא די מיד אחרי זה (תלוי בחסמים שיקומו לפרוייקט).
אני לא חושב שבשום שלב היה מצב שהיו יותר משניים שלושה פרוייקטים גדולים שהסתיימו (או התחילו באותה שנה או אפילו בשנתיים).
כך שהמצב הצפוי הוא לא כל כך גרוע גם בהשוואה לשנים "הטובות".
לגבי הקצב של הבניה, אני מקווה ומייחל, שנראה יותר ויותר חברות סיניות מגיעות לפה ולוקחות את הפרוייקטים האלה וכמה שפחות חברות אירופאיות (וכמובן ישראליות).
בינתיים יש שני פרוייקטים של חברות סיניות שעל אחד כבר אפשר להגיד שהיה הצלחה (מנהרות כרמל) וגם הקו האדום (לפחות עד עכשיו) הוכח כהצלחה.
לדעתי בהחלט יהיה ניתן להדביק את הפער אם יהיו פה יותר חברות סיניות (וגם פועלים סינים) לאומת חברות ישראליות ואירופאיות.
בעבר זכורה לי הרצאה של מנכ"ל רכבת ישראל
לשעבר (אני חושב שבכנס של תחבורה היום ומחר).

הוא ממש הציג את זה כתפיסה שהעשור של 2010-2019 יועד להרחבת הרשת באופן משמעותי והעשור של 2020-2029 מיועד בעיקר לעבודות חישמול נרחבות.
את המסילה המזרחית מתכננת ותבנה חברת נתיבי ישראל כך שהעומס על הרכבת מבחינה זאת לא יהיה גדול והם יוכלו להתמקד באמת בחישמול.
כנראה שגם את המסילות האחרות שנמצאות בשלבים מתקדמים בצינור, בדגש על המסילה הרביעית באיילון תבנה חברת נתיבי ישראל או חברת חוצה ישראל ולא רכבת ישראל.
 

luckydude

Active member
כדאי לזכור שרק הליך האישור של תוכנית ברמה לאומית

בבריטניה של המאה ה19 היו מחוקקים חוק לכל מסילה ומסילה.
כך הצליחו להעביר מסילות ארוכות כששיטת הממשל המקומי היתה מורכבת מלפחות פי 3 רשויות מקומיות מבימינו. גם הפחדות היו, מהטענה שנסיעה ב 50 קמ"ש (במנהרה?) תרוקן את ריאות הנוסעים ועד לטענה שחפירת מנהרות התחתית מתחת לפארק - אחו כפרי בצפון לונדון ( Hampstead Heath ) ינקזו את כל מי התהום תוך הרס הסביבה והצפת אזור האמפסטד כולו.
&nbsp
העובדה היא שמימוש הפרוייקטים המבורך של העשור האחרון - פתיחת מסילות רבות כולל חולון, הנגב המערבי, העמק, כרמיאל, ובקרוב הקו הסטנדרטי לירושלים והשלמת לולאת השרון מבוססת על תיכנון בן כעשרים שנה ושכיום התמעטו התוכניות לעתיד כך שהתנופה הזו תתמעט.
&nbsp
יישור מסילות בקטע בינעירוני די מפותח בין שתי ערים ראשיות מחייב וודאי הזזות רבות של מבנים פרטיים וציבוריים בייחוד אם הוחלט ליישר קו שעובר דרך ערים במקום להקים קו מהיר ייעודי ( 250 קמ"ש זו מהירות ביניים בדומה ל 200 קמ"ש של הקווים הראשיים באנגליה, הטענה שניתן להפעיל רכבות טילטינג ב225 קמ"ש על קווים אלו, או קווי ה AVANT ב 250 קמ"ש בספרד. לקווי 300 קמ"ש יוצרים תוואים חדשים לחלוטין כמו HS1, מערכת ה AVE וכו').
&nbsp
אני לא מצפה שבמדינת ישראל יהיה קצב בנייה סיני אלא שיהיה רצף מסויים של תיכנון לקראת ביצוע וכן תחילות ביצוע חדשות בקצה דומה להתנהלות בשני העשורים האחרונים. כרגע הפתיחות מחפות על כך שאין התחלות בנייה חדשות ברשת הארצית בטווח של השנתיים - שלושה הבאים שיבשילו לקווים חדשים באמצע העשור הבא. זה חור של לפחות 5 שנים בין גל הפיתוח הנוכחי להתרחבות הבאה. כמו כן את המסילה הרביעית באיילון היה אפשר לבנות מזמן על תוואי המסילות הנוכחי ע"י הסטת המסילות הקיימות (והתשתית הנלווית) מערבה.
&nbsp
הנה ערך של מסילה שחברה בריטית בנתה בהרים שמאחורי אזורי בספרד בתחילת המאה ה19. האורך והפרשי הגבהים ברי השוואה לקו לאילת https://en.m.wikipedia.org/wiki/Algeciras-Bobadilla_railway
&nbsp
בעשור הראשון של האלף הזה הספרדים בנו קו 300 קמ"ש שחיבר את קורדובה למאלגה https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madrid–Málaga_high-speed_rail_line
כדאי לזכור שרק הליך האישור של תוכנית ברמה לאומית
בארץ לוקח עשור בערך בדכ״ל.
&nbsp
וגם אז יישויות שהיו מעורבות באישור התוכנית לפעמים מתכחשות לה (ע״ע חיבור משה דיין והראשונים שרשל״צ הסכימה בזמנו למעבר המסילה דרך גן רווה בזמן אישור התוכנית ועכשיו תובעת לשנות את התוואי כך שבמקום שיעבור במקום נגיש ומרכזי יעבור בקצה העיר בסמוך לשומקום, בנוסף לכל מיני שינויים בכביש 431 שיידרשו כי הוא נבנה לפי התוכנית שאושרה בזמנו).
 

matrix200200

Active member
צריך לשנות גם את המצב הזה.

כדאי לזכור שרק הליך האישור של תוכנית ברמה לאומית
בארץ לוקח עשור בערך בדכ״ל.
&nbsp
וגם אז יישויות שהיו מעורבות באישור התוכנית לפעמים מתכחשות לה (ע״ע חיבור משה דיין והראשונים שרשל״צ הסכימה בזמנו למעבר המסילה דרך גן רווה בזמן אישור התוכנית ועכשיו תובעת לשנות את התוואי כך שבמקום שיעבור במקום נגיש ומרכזי יעבור בקצה העיר בסמוך לשומקום, בנוסף לכל מיני שינויים בכביש 431 שיידרשו כי הוא נבנה לפי התוכנית שאושרה בזמנו).
צריך לשנות גם את המצב הזה.
זה מצב בלתי נסבל שכל ראש כפר יכול להשפיע על פרוייקטים שנוגעים למאות אלפי אנשים.
אגב כבר היום ניתן להפעיל כמעט על כל עירייה.
פשוט מאוד להגיד להם : "חבריה, אתם רוצים מימון ממשלתי? הועילו בטובכם ותסתמו את הפה, רוצים להיות עצמאיים? גם סבבה, נראה אותכם מסתדרים רק מכסף של ארנונה ללא שום כסף של משרד הפנים".
אני די בטוח שרוב רובם של ראשי ערים יסתמו את הפה כמו ילדים טובים.
פעם אחרונה שבדקתי כל הנושא של העברת תקציבים לרשויות מקומיות הוא אך ורק בסמכות של שר הפנים שיכול פשוט להפעיל את סמכותו.
 
שכחת את הארגונים הירוקים שעתרו לשינוי הבנייה

מה שאמרת על A1 פשוט לא נכון עובדתית.
תזכיר לי שוב מתי סיימו לבנות את גשר עמק איילון?
הסיבה היחידה שאין לנו קו A1 קיימת כבר קרוב לעשור, זה ממשלת אולמרט שהקפיאה את הבנייה (בגלל חריגות תקציב יש לומר אם אנחנו רוצים להיות הוגנים).
לגבי פרוייקטים לעתיד, אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מצפה.
יש לא מעט פרוייקטים, שנידונו כאן בפורום.
אולי אין פרוייקטים בולטים כמו A1 (אולי קו לאילת היה יכול להתחרות איתו מבחינת PR).
יש פרוייקטים יקרים (הקו המזרחי), יש פרוייקטים מאתגרים מבחינה הנדסית (המסילה הרביעית), יש פרוייקטים בעלי חשיבות פוליטית (כמו התחנה או תחנות נוספות בירושלים, כמו המשך הרכבת צפונה לטבריה או לקריית שמונה, יש פרוייקטים כמו הקו 431 שחשובים לגוש דן.
ועל תשכח שיש את הפרוייקט הגדול של הסעת המונים (הקוים האדום והירוק) וגם המשך הבנייה של רק"ל בירושלים.
אז איפה בדיוק אתה רואה רק המשך פרוייקטים ישנים?
שכחת את הארגונים הירוקים שעתרו לשינוי הבנייה
ורכבת ישראל שהציגה תוכנית שידעה שתהיה בעייתית מבחינתם.
לולא הם העבודות היו מתחילות בתקופת אולמרט,
לא מסכים קרא בארכיון הפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה