כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:

 
יש שינוי במספור הרציפים בהרצליה ובאופן השימוש ברציפים

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
יש שינוי במספור הרציפים בהרצליה ובאופן השימוש ברציפים
הרציפים ימוספרו 1-6 ממזרח למערב.
רציף 6 (עד עתה מוספר 3) ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות החוף.
רציף 4 (עד עתה מוספר 1) משמש לרכבות לכיוון דרום במסילות החוף.
רציף 2 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות השרון.
רציף 1 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון דרום במסילות השרון.
רציפים 3 החדש ו-5 (5 מוספר עד עתה 2) ישמשו כרציפי קצה לרכבות שמתחילות ומסיימות בהרצליה.

בתמונה: המסילה המערבית ביותר (המסילה של רציף 6) תשמש לרכבות לכיוון צפון.
המסילה האמצעית (של רציף 5) זו מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
המסילה המזרחית (של רציף 4) זו המסילה שכבר משמשת את הרכבות לכיוון דרום.
המסילות הקטועות בקצה התמונה:
המערבית מביניהן תתחבר לרציף 3 ותהיה מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
שתי המזרחיות אלה המסילות של השרון שיתחברו לרציפים 1-2.
 

Ccyclist

Well-known member
האם זה לא מסיפור הפוך לנהוג בשאר הרשת (מערב-מזרח) ?

יש שינוי במספור הרציפים בהרצליה ובאופן השימוש ברציפים
הרציפים ימוספרו 1-6 ממזרח למערב.
רציף 6 (עד עתה מוספר 3) ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות החוף.
רציף 4 (עד עתה מוספר 1) משמש לרכבות לכיוון דרום במסילות החוף.
רציף 2 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות השרון.
רציף 1 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון דרום במסילות השרון.
רציפים 3 החדש ו-5 (5 מוספר עד עתה 2) ישמשו כרציפי קצה לרכבות שמתחילות ומסיימות בהרצליה.

בתמונה: המסילה המערבית ביותר (המסילה של רציף 6) תשמש לרכבות לכיוון צפון.
המסילה האמצעית (של רציף 5) זו מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
המסילה המזרחית (של רציף 4) זו המסילה שכבר משמשת את הרכבות לכיוון דרום.
המסילות הקטועות בקצה התמונה:
המערבית מביניהן תתחבר לרציף 3 ותהיה מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
שתי המזרחיות אלה המסילות של השרון שיתחברו לרציפים 1-2.
האם זה לא מסיפור הפוך לנהוג בשאר הרשת (מערב-מזרח) ?
אחידות כמו מיספור הרציף המערבי ביותר צפונה כרציף 1 מאפשרת התמצאות מהירה יותר בכל התחנות שברשת כי גם הנוסע הלא מתעמק יכול ללמוד בצורה בלתי מודעת את הקשר בין כיוון הנסיעה שלו למספר הרציף. בתחנות החלפה חד מפלסיות מרובות רציפים היתרון בידיעה הזו היא שהנוסע יודע ברמה מסויימת איפה לחפש את הרציף שלו במקום לחפש שילוט לשני הצדדים. בבריטניה מקובל שהמסילה השמאלית ביותר בכיוון לונדון היא רציף 1 אלא אם יש פיצול אחר שמאלה שיקבל את המספרים מ 1 ועד המספר הגבוה ביותר לפיצול (נגיד 2 או 3 לשם הדוגמה) ואז הרציף השמאלי ביותר ללונדון יקבל את המספר הנמוך ביותר מעל למספרי הרציפים שמאלה. (ללונדון תחנות טרמינל רבות, אני משתמש במונח "שמאל" כי ממזרח לעיר זו תהיה המסילה הדרומית, מדרום - המערבית, ממערב - הצפונית ומצפון - המזרחית. האחידות היא שכשעומדים בתחנה עם הפנים ללונדון מדובר במסילה השמאלית ביותר או השמאלית ביותר ללונדון מימין לפיצול).
 
אין אחידות בתחנות בישראל

האם זה לא מסיפור הפוך לנהוג בשאר הרשת (מערב-מזרח) ?
אחידות כמו מיספור הרציף המערבי ביותר צפונה כרציף 1 מאפשרת התמצאות מהירה יותר בכל התחנות שברשת כי גם הנוסע הלא מתעמק יכול ללמוד בצורה בלתי מודעת את הקשר בין כיוון הנסיעה שלו למספר הרציף. בתחנות החלפה חד מפלסיות מרובות רציפים היתרון בידיעה הזו היא שהנוסע יודע ברמה מסויימת איפה לחפש את הרציף שלו במקום לחפש שילוט לשני הצדדים. בבריטניה מקובל שהמסילה השמאלית ביותר בכיוון לונדון היא רציף 1 אלא אם יש פיצול אחר שמאלה שיקבל את המספרים מ 1 ועד המספר הגבוה ביותר לפיצול (נגיד 2 או 3 לשם הדוגמה) ואז הרציף השמאלי ביותר ללונדון יקבל את המספר הנמוך ביותר מעל למספרי הרציפים שמאלה. (ללונדון תחנות טרמינל רבות, אני משתמש במונח "שמאל" כי ממזרח לעיר זו תהיה המסילה הדרומית, מדרום - המערבית, ממערב - הצפונית ומצפון - המזרחית. האחידות היא שכשעומדים בתחנה עם הפנים ללונדון מדובר במסילה השמאלית ביותר או השמאלית ביותר ללונדון מימין לפיצול).
אין אחידות בתחנות בישראל
המספור מתחיל ברציף הקרוב לכניסה (הראשית או היחידה) לתחנה.
גם המספור הישן בתחנת הרצליה היה ממזרח למערב.
המספור בבת גלים למשל הפוך למספור בחיפה מרכז.
המספור בקרית אריה הפוך למספור בבני ברק ובסגולה.
 
גם בבנימינה ועתלית המספור ממזרח למערב וגם המספור בחדרה

האם זה לא מסיפור הפוך לנהוג בשאר הרשת (מערב-מזרח) ?
אחידות כמו מיספור הרציף המערבי ביותר צפונה כרציף 1 מאפשרת התמצאות מהירה יותר בכל התחנות שברשת כי גם הנוסע הלא מתעמק יכול ללמוד בצורה בלתי מודעת את הקשר בין כיוון הנסיעה שלו למספר הרציף. בתחנות החלפה חד מפלסיות מרובות רציפים היתרון בידיעה הזו היא שהנוסע יודע ברמה מסויימת איפה לחפש את הרציף שלו במקום לחפש שילוט לשני הצדדים. בבריטניה מקובל שהמסילה השמאלית ביותר בכיוון לונדון היא רציף 1 אלא אם יש פיצול אחר שמאלה שיקבל את המספרים מ 1 ועד המספר הגבוה ביותר לפיצול (נגיד 2 או 3 לשם הדוגמה) ואז הרציף השמאלי ביותר ללונדון יקבל את המספר הנמוך ביותר מעל למספרי הרציפים שמאלה. (ללונדון תחנות טרמינל רבות, אני משתמש במונח "שמאל" כי ממזרח לעיר זו תהיה המסילה הדרומית, מדרום - המערבית, ממערב - הצפונית ומצפון - המזרחית. האחידות היא שכשעומדים בתחנה עם הפנים ללונדון מדובר במסילה השמאלית ביותר או השמאלית ביותר ללונדון מימין לפיצול).
גם בבנימינה ועתלית המספור ממזרח למערב וגם המספור בחדרה
למעשה תואם למסילות בכיוון הכללי ממזרח למערב (בחדרה הכיוון של המספור הוא יותר מדרום לצפון בגלל כיוון המסילות בתחנה).
 

Ccyclist

Well-known member
יתכו שבעידן שלפני האיילון היה הגיון במספור שונה לפי ת"א.

גם בבנימינה ועתלית המספור ממזרח למערב וגם המספור בחדרה
למעשה תואם למסילות בכיוון הכללי ממזרח למערב (בחדרה הכיוון של המספור הוא יותר מדרום לצפון בגלל כיוון המסילות בתחנה).
יתכו שבעידן שלפני האיילון היה הגיון במספור שונה לפי ת"א.
לא שהיו תחנות מרובות רציפים רבות לפני פתיחת האיילון אבל בעידן שלא היה חיבור בין תחנות תל אביב היה הגיון בכך שהרציף השמאלי לכיוון ת"א דרום יהיה 1 ובקו מירושלים זה יהיה הרציף המערבי ביותר בלוד, אך שהרציף השמאלי ביותר בכיוון תל אביב מרכז יהיה גם הוא רציף 1 ומכיוון חיפה מדובר ברציף המזרחי ביותר.
&nbsp
אך ברבע המאה האחרונה כשכל הרשת הארצית מתנקזת לאיילון וכל רציפי האיילון ממוספרים ממערב למזרח הגיוני ששיטת האיילון תקבע לשאר הרשת, קרי הרציף השמאלי / צפונה או צפונה ומזרחה בכיוון נהריה, כרמיאל ובית שאן יהיה רציף 1 ושאר המספרים יגזרו ממנו. החשיבות היא שנוסע שמחליף רכבות ידע תמיד איך מסודרים הרציפים בתחנות ההחלפה. המצב כיום הוא שעם פתיחת הקו לירושלים נוסע מחיפה שצריך להחליף בהגנה ירד ברציף 2 והמספרים יגדלו משמאל לכיוון הנסיעה ממנה בא וכשהקו יגיע להרצליה אותו נוסע מחיפה ירד ברציף 5 או 3 (תלוי בריבוע מסילת החוף, אם רציפים 4 ו 5 יהיו רציפי טרמינל אז הרכבות מחיפה יעברו ברציף 3) והמספרים יקטנו משמאל לכיוון הנסיעה. בהגנה הרציף לירושלים יהיה רציף 3 שמשמאל לרציף 2 של הרכבת מחיפה ובהרצליה 4 או 5 מימין לרציף 3 מחיפה. חוסר האחידות עלול לבלבל נוסע שצריך לבצע החלפה מהירה כי תחנות הרכבת משנות כיוון בקטע שהנוסע הסביר יזהה כאיילון (עם הזזת כביש 20 תחנת הרצליה תהיה התחנה החמישית באיילון).
&nbsp
דרך אגב את לולאת השרון אפשר למספר כאילו היא קו שמתחבר למסילת החוף וממשיך צפונה מבלי לשבור את השיטה. בבני ברק רציף 1 יכול להיות הצפוני, בראש העין צפון - המערבי, ובתחנות רעננה - הדרומי. אם מתעקשים שהמיספור יהיה לפי האיילון או הצפון אז אפשר להפוך את המיספור בלולאה אחרי ראש העין צפון (שהרציף המערבי שלה כרציף 1 מתייחס גם לתוכניות המסילה המזרחית) ולקבוע שהרציפים הדרומיים במסילת השרון הם רציף 2 (לכיוון האיילון / דרומה) ושהרציפים הצפוניים הם רציף 1 (מהאיילון צפונה)
 

25306yosef

New member
את השינוי ברציפים בהרצליה גיליתי לאחר מבצע אוגוסט.

יש שינוי במספור הרציפים בהרצליה ובאופן השימוש ברציפים
הרציפים ימוספרו 1-6 ממזרח למערב.
רציף 6 (עד עתה מוספר 3) ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות החוף.
רציף 4 (עד עתה מוספר 1) משמש לרכבות לכיוון דרום במסילות החוף.
רציף 2 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון צפון במסילות השרון.
רציף 1 החדש והלא פעיל ישמש לרכבות לכיוון דרום במסילות השרון.
רציפים 3 החדש ו-5 (5 מוספר עד עתה 2) ישמשו כרציפי קצה לרכבות שמתחילות ומסיימות בהרצליה.

בתמונה: המסילה המערבית ביותר (המסילה של רציף 6) תשמש לרכבות לכיוון צפון.
המסילה האמצעית (של רציף 5) זו מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
המסילה המזרחית (של רציף 4) זו המסילה שכבר משמשת את הרכבות לכיוון דרום.
המסילות הקטועות בקצה התמונה:
המערבית מביניהן תתחבר לרציף 3 ותהיה מסילה פנימית בתחנת הרצליה.
שתי המזרחיות אלה המסילות של השרון שיתחברו לרציפים 1-2.
את השינוי ברציפים בהרצליה גיליתי לאחר מבצע אוגוסט.
מאז מבצע אוגוסט ועד ליום ראשון האחרון שעבר לפני ההשבתה הנוכחית, כל הרכבות לצפון עברו בהרצליה במסוט הדרומי למסילה 5. לפני מבצע אוגוסט כל הרכבות המשיכו על המסילה הראשית למסילה 5 שהיתה אז מסילה 2.

ממחר כל הרכבות לצפון אמורות לנסוע על המסילה הראשית שהיא כאמור מסילה 6.
 
היו גם נסיעות מבחן כבר.

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
היו גם נסיעות מבחן כבר.





 
למה בעצם בוצע השינוי הזה?

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
למה בעצם בוצע השינוי הזה?
מדוע היה צריך להסיט את טווי המסילה?
 
כדי לפנות מקום לכביש 20 לכיוון דרום, להרחיק את המסילה מבתי

למה בעצם בוצע השינוי הזה?
מדוע היה צריך להסיט את טווי המסילה?
כדי לפנות מקום לכביש 20 לכיוון דרום, להרחיק את המסילה מבתי
כפר שמריהו ולבטל שלושה מפגשים של המסילה עם כבישים/שבילים.
 
החלפת מערכת איתות ופעימת תקשורת גוררות תקלת איתות

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
החלפת מערכת איתות ופעימת תקשורת גוררות תקלת איתות
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5130487,00.html[/URL]
זה שכיח מאוד ברכבת ישראל שאחרי שינויים במערכת האיתות מתרחשת תקלה רצינית.
 

25306yosef

New member
זה קורה בגלל שאין מספיק זמן לבחון את המערכת החדשה

החלפת מערכת איתות ופעימת תקשורת גוררות תקלת איתות
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5130487,00.html[/URL]
זה שכיח מאוד ברכבת ישראל שאחרי שינויים במערכת האיתות מתרחשת תקלה רצינית.
זה קורה בגלל שאין מספיק זמן לבחון את המערכת החדשה
לאחר שמתקינים מערכת איתות חדשה ומבצעים פעימת תקשורת, צריך לבצע נסיעות מבחן ולבחון היטב את המערכת החדשה מכל הכיוונים ומכל הצדדים. ככל הנראה לא היה מספיק זמן בשביל לבחון היטב את המערכת החדשה ולבצע נסיעות מבחן על מנת לראות כיצד המערכת החדשה עובדת והיכן יש כשלים.
 

25306yosef

New member
מסתבר שמבצע פברואר עדיין לא הסתיים.

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
מסתבר שמבצע פברואר עדיין לא הסתיים.
להלן תוכן ההודעה שפורסמה הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 לערך בדף הפייסבוק של רכבת ישראל:

לקוחות יקרים,
בשל תקלת איתות באזור שפיים נגרמים עיכובים בתנועת הרכבות.
רכבות בקו בית שמש - הרצליה ובקו אשקלון/ראשונים - נתניה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ת״'א מרכז.
נמשיך לעדכן בהמשך.
אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית מודים לכם על הסבלנות.

*****************************

זו מערכת האיתות החדשה שהותקנה בימים האחרונים. "התקלה" היא ככל הנראה בגלל שלא היה מספיק זמן לבחון את המערכת החדשה.
 

25306yosef

New member
על פי הודעה שפורסמה בפייסבוק של הרכבת, תקלת האיתות תוקנה.

כמעט והסתיים מבצע פברואר בהרצליה
כל מסילות הרכבת הועברו לתוואי החדש. על פי שבתשתיות עובדים היום על התקנת מערכת האיתות החדשה ומחר בבוקר אמורה להתחדש תנועת הרכבות בקטע תל ברוך - שפיים ולמעשה בכל הקטע מבת גלים ועד לתל ברוך. התמונה משבתשתיות:
על פי הודעה שפורסמה בפייסבוק של הרכבת, תקלת האיתות תוקנה.
פורסם היום (ראשון) בשעה 13:00 לערך:

לקוחות יקרים,
תקלת האיתות באזור שפיים תוקנה. תנועת הרכבות תחזור לסדרה בהדרגה.

***

האם אכן זה הסוף?
 
צ'מעו קטע

על פי הודעה שפורסמה בפייסבוק של הרכבת, תקלת האיתות תוקנה.
פורסם היום (ראשון) בשעה 13:00 לערך:

לקוחות יקרים,
תקלת האיתות באזור שפיים תוקנה. תנועת הרכבות תחזור לסדרה בהדרגה.

***

האם אכן זה הסוף?
צ'מעו קטע
היום קו 347 עמד בפקק הרגיל בכפר שמריהו (ללמדכם שמחסום הרכבת לא היה הסיבה לפקקים), אבל מאחר ומחסום הרכבת התבטל לא היתה לו בעיה לעמוד ממש על הפסים, ביחד עם מכוניות אחרות. הנוסעת שישבה לידי הסתכלה מהחלון וראתה את הפסים ונבהלה, הייתי צריך להסביר לה שרכבות כבר לא עוברות שם...

לולא הייתי יודע זה היה מפחיד גם אותי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה