בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
 

david80

Member
הגזימו, זה יותר גרוע מאשר בשוודיה

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
הגזימו, זה יותר גרוע מאשר בשוודיה
בשוודיה הנהגים אמנם לא מתעסקים בכסף מזומן אבל לפחות ניתן:
1) לרכוש כרטיס מנייר לנסיעה בודדת במזומן ובאשראי בתחנות רכבת.
2) לרכוש כרטיס מנייר לנסיעה בודדת בכרטיס אשראי באוטובוסים הפרבריים.
3) לרכוש נסיעה בודדת בעזרת שליחת SMS מהסלולרי.
 

נתנאל531

Well-known member
יש פה כמה שמתייחסים למשתמשי התחבורה הציבורית כאל נתינים

הגזימו, זה יותר גרוע מאשר בשוודיה
בשוודיה הנהגים אמנם לא מתעסקים בכסף מזומן אבל לפחות ניתן:
1) לרכוש כרטיס מנייר לנסיעה בודדת במזומן ובאשראי בתחנות רכבת.
2) לרכוש כרטיס מנייר לנסיעה בודדת בכרטיס אשראי באוטובוסים הפרבריים.
3) לרכוש נסיעה בודדת בעזרת שליחת SMS מהסלולרי.
יש פה כמה שמתייחסים למשתמשי התחבורה הציבורית כאל נתינים
תושבי ירושלים צריכים להכריז על שביתת תשלום, לא משלמים למשך יום לא ברכבת הקלה ולא באגד, אחר כך יתחילו להתייחס אליהם קצת יותר ברצינות במנהלת תחבורה ציבורית של משרד התחבורה
 

Ccyclist

Well-known member
ונגיד אני מגיע עם מונית נשר מנתב"ג?

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
ונגיד אני מגיע עם מונית נשר מנתב"ג?
בלונדון מי שאינו חלק מהמערכת יכול פשוט לשלם עם כרטיס האשראי מגע אם הוא מגיע לעיר שלא במערכת הראשית. במצב בו חייבים רב קו כדי להשתמש בתח"צ אך אין בהכרח איך להשיג את הכרטיס אם שוהים במקום שאינו מרכזי מספיק התייר עלול להיות מודר ממערכת התח"צ. במערכת הלונדונית ניתן להוציא כרטיס אויסטר מכל מכונת כרטיסים בכל תחנת תחתית וזו מערכת מאד נפוצה. גם אם יש מכונות רב קו במרכז ירושלים ומוקדי התחבורה הבינעירוניים שלה אין בהכרח מכשיר במקום כמו המושבה הגרמנית שיש בו בתי הארחה ומלונות בוטיק, או בשכונות (אם מתארחים אצל קרובים, ואז לא רוצים להעיק עליהם עם בירוקרטיה).
 

Bus Nerd

Active member
עצם העובדה שאין בנתב"ג עמדת רב קו היא מחדל

ונגיד אני מגיע עם מונית נשר מנתב"ג?
בלונדון מי שאינו חלק מהמערכת יכול פשוט לשלם עם כרטיס האשראי מגע אם הוא מגיע לעיר שלא במערכת הראשית. במצב בו חייבים רב קו כדי להשתמש בתח"צ אך אין בהכרח איך להשיג את הכרטיס אם שוהים במקום שאינו מרכזי מספיק התייר עלול להיות מודר ממערכת התח"צ. במערכת הלונדונית ניתן להוציא כרטיס אויסטר מכל מכונת כרטיסים בכל תחנת תחתית וזו מערכת מאד נפוצה. גם אם יש מכונות רב קו במרכז ירושלים ומוקדי התחבורה הבינעירוניים שלה אין בהכרח מכשיר במקום כמו המושבה הגרמנית שיש בו בתי הארחה ומלונות בוטיק, או בשכונות (אם מתארחים אצל קרובים, ואז לא רוצים להעיק עליהם עם בירוקרטיה).
עצם העובדה שאין בנתב"ג עמדת רב קו היא מחדל
ועצם העובדה שלא מוכרים רב קו אנונימי בכל קיוסק גם היא מחדל.
 
אז מה קורה למי ששכח או איבד את הרב קו, או שסתם הרב קו לא בתו

בהמשך לנושא החלפת רב-קו ללא שבב...
מתבטל תשלום נסיעה בודדת במזומן בירושלים, כעת רב-קו בלבד, באוטובוס יהיה ניתן לטעון רק יומי או נסיעה בודדת על גבי רב-קו, לזמן תקופת הסתגלות, בעוד מספר חודשים יבטלו גם את כל הטעינה אצל נהג כליל

וגם טעינה בבתי עסק משתתפים, קופיקס ומכולות

http://www.trans-reform.org.il/charge.html
http://www.trans-reform.org.il/flyer_WEB.pdf
אז מה קורה למי ששכח או איבד את הרב קו, או שסתם הרב קו לא בתו
לא בתוקף.
נראה שמכריחים אותו להתפלח.
 

Ccyclist

Well-known member
ואיך מי שאינו חלק מהמערכת אמור להשיג כרטיס כזה?

Off the bus
למי שאין רב קו, שלא יעלה לאוטובוס
גם מי ששוכח את הארנק בבית, לא יכול לקנות במכולת
ואיך מי שאינו חלק מהמערכת אמור להשיג כרטיס כזה?
במודל של לונדון עשו הכל כדי להנגיש את הכרטיס: עמדות בכל שדות התעופה ותחנות בטרמינל העיקריות, אפשרות לקנות את הכרטיס מכל מכונת כרטיסים בכל אחת ואחת מ 270 מתחנות התחתית, ויכולת לשלם בשיטת ערך צבור עם כל כרטיס אשראי מגע (פחות משתלם מכרטיס שבועי או חודשי על הכרטיס הרשמי). תיירים יכולים להזמין את הכרטיס אליהם הביתה בארצם לפני הטיסה.
&nbsp
במודל הישראלי צריך לגשת למספר עמדות מצומצם במוקדי תחבורה די מרכזיים שהגישה אליהם מחייבת גישה לתח"צ. נתתי דוגמה מאד ריאלית של תייר שעולה על מונית שירות בנתב"ג ומוצא את עצמו בשכונה שאינה מרכזית (בעידן האייר B&B זה אפשרי ביותר וזו אוכלוסיית תיירים שנוהגת להסתמך על התח"צ) שינעל מחוץ למערכת בגלל המדיניות הזו. לא מדובר בהיעדר ארנק אלא במצב בו אדם סביר שרוצה לשלם לא יכול לרכוש כרטיס למערכת.
 
הדוגמה שאתה נותן מתאימה לתיירים

ואיך מי שאינו חלק מהמערכת אמור להשיג כרטיס כזה?
במודל של לונדון עשו הכל כדי להנגיש את הכרטיס: עמדות בכל שדות התעופה ותחנות בטרמינל העיקריות, אפשרות לקנות את הכרטיס מכל מכונת כרטיסים בכל אחת ואחת מ 270 מתחנות התחתית, ויכולת לשלם בשיטת ערך צבור עם כל כרטיס אשראי מגע (פחות משתלם מכרטיס שבועי או חודשי על הכרטיס הרשמי). תיירים יכולים להזמין את הכרטיס אליהם הביתה בארצם לפני הטיסה.
&nbsp
במודל הישראלי צריך לגשת למספר עמדות מצומצם במוקדי תחבורה די מרכזיים שהגישה אליהם מחייבת גישה לתח"צ. נתתי דוגמה מאד ריאלית של תייר שעולה על מונית שירות בנתב"ג ומוצא את עצמו בשכונה שאינה מרכזית (בעידן האייר B&B זה אפשרי ביותר וזו אוכלוסיית תיירים שנוהגת להסתמך על התח"צ) שינעל מחוץ למערכת בגלל המדיניות הזו. לא מדובר בהיעדר ארנק אלא במצב בו אדם סביר שרוצה לשלם לא יכול לרכוש כרטיס למערכת.
הדוגמה שאתה נותן מתאימה לתיירים
ותיירים לא יעשו רב קו גם ככה.
בכל מקרה, הנסיעות בתח"צ מסובסדות בצורה כבדה. למה שהמדינה תממן תח"צ לתיירים? עדיף שיסעו במוניות וישאירו ככה יותר כסף במדינה
 

Ccyclist

Well-known member
התייר העצמאי המודרני נוסע בתח"צ.

הדוגמה שאתה נותן מתאימה לתיירים
ותיירים לא יעשו רב קו גם ככה.
בכל מקרה, הנסיעות בתח"צ מסובסדות בצורה כבדה. למה שהמדינה תממן תח"צ לתיירים? עדיף שיסעו במוניות וישאירו ככה יותר כסף במדינה
התייר העצמאי המודרני נוסע בתח"צ.
עידן התיירים באוטובוס מאורגן פס מהעולם וכך גם עידן התיירים שנתנו לנהגי המוניות המקומיים לרמות אותם. מי שמספיק אינטיליגנט להזמין טיסה ומלון או דירה ברשת חכם מספיק להשתמש במערכת התחבורה הציבורית הראשית (רכבת, מטרו, רק"ל, קווי אוטובוס תדירים) ביעד. מי שיעדם פרברי או כפרי יותר ישכרו רכב, שגם אותו יזמינו ברשת. מי שיעדם עירוני בעיקרו יעדיפו לחסוך את ההוצאה הזו שהינה מיותרת לחלוטין בחופשה שעיקרה ערים תיירותיות.
&nbsp
TFL הלונדונית מוכנה לשלוח את כרטיס האויסטר בדואר עוד לפני שתעלה על המטוס. במטרו של מדריד וברצלונה ימכורו לך כרטיס תיירים ייעודי בכל תחנה (במערכות אלו אין כרטיס שבועי רגיל אלא נסיעות בודדות, חודשי וכרטיס תיירים לתקופות של מספר ימים עד שבוע). אין סיבה שמערכת הרב קו בישראלית לא תציע כרטיסים לתייר העצמאי המודרני. מדינה שמנסה לעשוק את התייר או שלתושביה יש מנטאליות לפיה התייר אינו צרכן נבון בארצו ובעל יכולת להשוות מחירים ויחס בין יעדים שונים לא תצליח לטפח תעשיית תיירות משגשגת. מספיק גרוע שישראל אינה רלוונטית לחופשות סופ"ש קצרות הנהוגות באירופה (טסים בערב שישי, חוזרים בערב ראשון, שני לילות ביעד ולא מבזבזים ימי חופשה) בגלל היעדר התח"צ בליל שישי ויום שבת.

 

trilliane

Well-known member
מנהל


התייר העצמאי המודרני נוסע בתח"צ.
עידן התיירים באוטובוס מאורגן פס מהעולם וכך גם עידן התיירים שנתנו לנהגי המוניות המקומיים לרמות אותם. מי שמספיק אינטיליגנט להזמין טיסה ומלון או דירה ברשת חכם מספיק להשתמש במערכת התחבורה הציבורית הראשית (רכבת, מטרו, רק"ל, קווי אוטובוס תדירים) ביעד. מי שיעדם פרברי או כפרי יותר ישכרו רכב, שגם אותו יזמינו ברשת. מי שיעדם עירוני בעיקרו יעדיפו לחסוך את ההוצאה הזו שהינה מיותרת לחלוטין בחופשה שעיקרה ערים תיירותיות.
&nbsp
TFL הלונדונית מוכנה לשלוח את כרטיס האויסטר בדואר עוד לפני שתעלה על המטוס. במטרו של מדריד וברצלונה ימכורו לך כרטיס תיירים ייעודי בכל תחנה (במערכות אלו אין כרטיס שבועי רגיל אלא נסיעות בודדות, חודשי וכרטיס תיירים לתקופות של מספר ימים עד שבוע). אין סיבה שמערכת הרב קו בישראלית לא תציע כרטיסים לתייר העצמאי המודרני. מדינה שמנסה לעשוק את התייר או שלתושביה יש מנטאליות לפיה התייר אינו צרכן נבון בארצו ובעל יכולת להשוות מחירים ויחס בין יעדים שונים לא תצליח לטפח תעשיית תיירות משגשגת. מספיק גרוע שישראל אינה רלוונטית לחופשות סופ"ש קצרות הנהוגות באירופה (טסים בערב שישי, חוזרים בערב ראשון, שני לילות ביעד ולא מבזבזים ימי חופשה) בגלל היעדר התח"צ בליל שישי ויום שבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה שלא יקנו רב קו? אנחנו קנינו כרטיסי מקבילים בחו"ל

הדוגמה שאתה נותן מתאימה לתיירים
ותיירים לא יעשו רב קו גם ככה.
בכל מקרה, הנסיעות בתח"צ מסובסדות בצורה כבדה. למה שהמדינה תממן תח"צ לתיירים? עדיף שיסעו במוניות וישאירו ככה יותר כסף במדינה
למה שלא יקנו רב קו? אנחנו קנינו כרטיסי מקבילים בחו"ל
ונסענו המון בתחבורה הציבורית (לא לכולם יש כסף למונית).
&nbsp
המדינה לא מממנת תח"צ לתיירים, התח"צ קיימת איתם או בלעדיהם, ועדיף איתם... הכסף שתיירים מכניסים למדינה לא מתחיל ונגמר בתחבורה, ואם יקשו על תיירים להתנייד רבים מהם יוותרו ותיירו במדינות ידידותיות יותר (גם ככה התחבורה הציבורית כאן אינה מהמפוארות, כן?).
 
כל כרטיס נסיעה באוטובוס או רכבת מסובסד מאוד

למה שלא יקנו רב קו? אנחנו קנינו כרטיסי מקבילים בחו"ל
ונסענו המון בתחבורה הציבורית (לא לכולם יש כסף למונית).
&nbsp
המדינה לא מממנת תח"צ לתיירים, התח"צ קיימת איתם או בלעדיהם, ועדיף איתם... הכסף שתיירים מכניסים למדינה לא מתחיל ונגמר בתחבורה, ואם יקשו על תיירים להתנייד רבים מהם יוותרו ותיירו במדינות ידידותיות יותר (גם ככה התחבורה הציבורית כאן אינה מהמפוארות, כן?).
כל כרטיס נסיעה באוטובוס או רכבת מסובסד מאוד
המדינה מעבירה מסבסדת מאוד את חברות האוטובוסים ואת רכבת ישראל בין היתר כדי שמחירי הכרטיסים יהיו נמוכים.
תייר שקונה כרטיס נהנה מההנחה הזאת.
בנוסף לאמור לכך, למשתמשי רב קו אוטומטית יש הנחה נוספת.

אז אני חושב שחבל שנסבסד לתיירים את הנסיעות בתח"צ. חלק מהיתרון שתיירים מגיעים זה שבדר"כ הם לא מודעים לרמת המחירים במדינה, ונהגי מוניות יכולים "לעשות עליהם קופה". ככה הם משאירים יותר כסף בארץ. אדגיש שהתנהגות כזו של נהגי מוניות נפוצה בכל העולם והיא מעין מוסכמה בינלאומית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הרישא ידוע, אני חולקת על המסקנה ועל הפרשנות

כל כרטיס נסיעה באוטובוס או רכבת מסובסד מאוד
המדינה מעבירה מסבסדת מאוד את חברות האוטובוסים ואת רכבת ישראל בין היתר כדי שמחירי הכרטיסים יהיו נמוכים.
תייר שקונה כרטיס נהנה מההנחה הזאת.
בנוסף לאמור לכך, למשתמשי רב קו אוטומטית יש הנחה נוספת.

אז אני חושב שחבל שנסבסד לתיירים את הנסיעות בתח"צ. חלק מהיתרון שתיירים מגיעים זה שבדר"כ הם לא מודעים לרמת המחירים במדינה, ונהגי מוניות יכולים "לעשות עליהם קופה". ככה הם משאירים יותר כסף בארץ. אדגיש שהתנהגות כזו של נהגי מוניות נפוצה בכל העולם והיא מעין מוסכמה בינלאומית.
הרישא ידוע, אני חולקת על המסקנה ועל הפרשנות
הסיפא שקרי ומחליא
. תיירים רבים בהחלט מודעים לרמת המחירים כי זה חלק מהתכנון ומהשיקולים שלהם לאן לטוס וכמה הם יכולים להרשות לעצמם להוציא. אתה מציע ברצינות שנהגי המוניות "יעשו עליהם קופה"? הגישה הדוחה הזאת רק מבריחה תיירים. זו ממש לא "מוסכמה" בין-לאומית, אולי קנוניה... וכאמור, תיירים רבים (ואנחנו ביניהם) משתמשים בתחבורה הציבורית הרגילה ולא במוניות בכל העולם. אם תמנע מהם להשתמש בה בישראל הם פשוט לא יגיעו לכאן.
 
אם אכן זה יפגע בתיירות

הרישא ידוע, אני חולקת על המסקנה ועל הפרשנות
הסיפא שקרי ומחליא
. תיירים רבים בהחלט מודעים לרמת המחירים כי זה חלק מהתכנון ומהשיקולים שלהם לאן לטוס וכמה הם יכולים להרשות לעצמם להוציא. אתה מציע ברצינות שנהגי המוניות "יעשו עליהם קופה"? הגישה הדוחה הזאת רק מבריחה תיירים. זו ממש לא "מוסכמה" בין-לאומית, אולי קנוניה... וכאמור, תיירים רבים (ואנחנו ביניהם) משתמשים בתחבורה הציבורית הרגילה ולא במוניות בכל העולם. אם תמנע מהם להשתמש בה בישראל הם פשוט לא יגיעו לכאן.
אם אכן זה יפגע בתיירות
אז יש מקום להנגיש יותר את הרב קו, למרות שאולי צריך לעשות הבחנה בין תייר (שהנסיעה שלו לא תסובסד) לבין תושב (שנסיעה שלו כן תסובסד).
אדגיש שאין בהצעה שלי כוונה לפגוע בתיירות או בתיירים, אלא רק שאין הצדקה לסבסד להם נסיעות.
לגבי נהגי מונית: אם הם יעקצו את התיירים, אז הם לא יצטרכו לעקוץ את התושבים. האם לא עדיף ככה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן יפגע. בערים רבות יש כרטיסים תקופתיים מוזלים לתיירים

אם אכן זה יפגע בתיירות
אז יש מקום להנגיש יותר את הרב קו, למרות שאולי צריך לעשות הבחנה בין תייר (שהנסיעה שלו לא תסובסד) לבין תושב (שנסיעה שלו כן תסובסד).
אדגיש שאין בהצעה שלי כוונה לפגוע בתיירות או בתיירים, אלא רק שאין הצדקה לסבסד להם נסיעות.
לגבי נהגי מונית: אם הם יעקצו את התיירים, אז הם לא יצטרכו לעקוץ את התושבים. האם לא עדיף ככה?
אכן יפגע. בערים רבות יש כרטיסים תקופתיים מוזלים לתיירים
למעשה אפילו כאלה שהמקומיים לא קונים... אז אתה מציע להקשות?
ההסתכלות שלך עקומה. המדינה בלאו הכי מסבסדת את התבורה הציבורית, כאמור, והתיירים מקבלים, אם בכלל, רק את ההנחות הבסיסיות שמקבלים אוטומטית כולם (20%, כמו על כרטיסיות והלוך-חזור שכיום מגולמים כבר בערך הצבור). כל עוד המדינה נותנת אותם לכולם (אפילו בכרטיסים אנונימיים), על אחת כמה וכמה כשהיא מחייבת להשתמש ברב-קו, אני באמת לא מבינה למי בדיוק אתה בא בטענות.
&nbsp
לגבי נהגי המוניות, עדיף שהם לא יעקצו אף אחד, נקודה. בכל מקרה לתושבים המקומיים יש יכולת טובה יותר לעמוד על זכויותיהם (ולהבין שמרמים אותם בנסיעה לא הגיונית או במחיר) ולכן אני ממש לא חושבת שזה "עדיף". תיירים שרומו לא יחזרו לכאן, יספרו לחבריהם, ישתפו ברשתות החברתיות ויוציאו לישראל שם רע בגלל תאוות הבצע של כמה עוסקים פרטיים (וזו לא תאוריה, זה כבר קרה). באמת נראה לך שעדיף ככה?
 
האם באמת תיירים שנעקצים מבחינים בכך?

אכן יפגע. בערים רבות יש כרטיסים תקופתיים מוזלים לתיירים
למעשה אפילו כאלה שהמקומיים לא קונים... אז אתה מציע להקשות?
ההסתכלות שלך עקומה. המדינה בלאו הכי מסבסדת את התבורה הציבורית, כאמור, והתיירים מקבלים, אם בכלל, רק את ההנחות הבסיסיות שמקבלים אוטומטית כולם (20%, כמו על כרטיסיות והלוך-חזור שכיום מגולמים כבר בערך הצבור). כל עוד המדינה נותנת אותם לכולם (אפילו בכרטיסים אנונימיים), על אחת כמה וכמה כשהיא מחייבת להשתמש ברב-קו, אני באמת לא מבינה למי בדיוק אתה בא בטענות.
&nbsp
לגבי נהגי המוניות, עדיף שהם לא יעקצו אף אחד, נקודה. בכל מקרה לתושבים המקומיים יש יכולת טובה יותר לעמוד על זכויותיהם (ולהבין שמרמים אותם בנסיעה לא הגיונית או במחיר) ולכן אני ממש לא חושבת שזה "עדיף". תיירים שרומו לא יחזרו לכאן, יספרו לחבריהם, ישתפו ברשתות החברתיות ויוציאו לישראל שם רע בגלל תאוות הבצע של כמה עוסקים פרטיים (וזו לא תאוריה, זה כבר קרה). באמת נראה לך שעדיף ככה?
האם באמת תיירים שנעקצים מבחינים בכך?
הרי אם עושקים אותם, סימן שהם לא שמו לב, אחרת היו מסרבים לשלם את המחיר המופרז.
כמובן שבעולם אידיאלי אף אחד לא עוקץ את התיירים, אך מכיוון שאנחנו חיים בעולם לא אידיאלי שבו נהוג שנהגי המוניות גובים תשלום מופרז מתיירים (בכל העולם) אז זה מתקזז: תיירים מחו"ל ישלמו הרבה בנסיעות במונית בארץ. תיירים ישראלים ישלמו הרבה בנסיעות במונית בחו"ל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי לא בזמן אמת ואולי לא כולם, אבל חלקם בהחלט, גם אם בדיעבד

האם באמת תיירים שנעקצים מבחינים בכך?
הרי אם עושקים אותם, סימן שהם לא שמו לב, אחרת היו מסרבים לשלם את המחיר המופרז.
כמובן שבעולם אידיאלי אף אחד לא עוקץ את התיירים, אך מכיוון שאנחנו חיים בעולם לא אידיאלי שבו נהוג שנהגי המוניות גובים תשלום מופרז מתיירים (בכל העולם) אז זה מתקזז: תיירים מחו"ל ישלמו הרבה בנסיעות במונית בארץ. תיירים ישראלים ישלמו הרבה בנסיעות במונית בחו"ל.
אולי לא בזמן אמת ואולי לא כולם, אבל חלקם בהחלט, גם אם בדיעבד
למשל כשהם בטעות נופלים על נהג צדיק (כלומר "בוגד"
) שלא עושק אותם... או כשהם נתקלים במקומיים נחמדים שמסבירים להם פנים ומסבירים להם את המצב. חלקם מרגישים מרומים גם בזמן אמת אבל לא תמיד יש להם יכולת לבדוק / להתווכח / להתמקח. הם הצד החלש והמנוצל, ולך תתחיל ללכת ראש בראש מול נהג בארץ זרה, קל וחומר אם אתה ממהר (לסיור / הצגה / טיסה) או מותש אחרי טיסה וכו'.
&nbsp
התפרסמו לא מעט כתבות בנושא, וכיום אפשר למצוא כאלה גם ברשתות החברתיות. בבקשה, כמה דוגמאות באדיבות גוגל:
&nbsp
פרצופה של המדינה: נהגי המוניות בנתב"ג - והבעיה האמיתית / דעה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4975704,00.html
&nbsp
תיירת מאנגליה ''נעקצה'' ע''י נהג מונית בכמעט 400 ש''ח לנסיעה של 30 דקות. פרסמה את תמונתו בפייסבוק
http://rotter.net/forum/scoops1/438354.shtml
&nbsp
‏זוג תיירים פולנים שנסעו במונית מנתב״ג לת''א חויבו ב-1,400 ש״ח (תמונה) הוגשה תלונה במשטרה
http://rotter.net/forum/scoops1/411522.shtml
&nbsp
עוקץ המוניות: כך מרמים תיירים בישראל
ישראל נלחמת על כל תייר ותייר, הם מכניסים מיליוני שקלים לקופת המדינה, אבל מתברר שיש מי שעושים עליהם קופה לא חוקית ולא מוסרית ועלולים להרחיק אותם מפה, וכך לפגוע בכולנו. עוקץ נהגי המוניות.
https://news.walla.co.il/item/2669243
&nbsp
מספיק, או שאתה רוצה עוד? גוגל עובד בשבילך לא פחות; במקום להתווכח סתם ולהמציא המצאות והנחות מופרכות, לא עדיף ללמוד קצת על הנושא לפני שאתה שולף הצעות מפוקפקות?
&nbsp
לגבי ה"קיזוז" שלך, מעבר לכך שמדובר בתפיסת עולם מסולפת ולקויה מוסרית, היא גם לא מחזיקה מים. למרבה השמחה לא בכל המדינות זו "מצווה" לרמות תיירים. שלא לדבר על כך שכיום התיירים מתוחכמים יותר, קל להם לחפש ולשתף מידע לפני, אחרי ותוך כדי. נהג שדופק קופה אולי מצליח לשלשל לכיסו הפרטי סכום נאה, אבל הוא דופק את התדמית של ישראל. ברמה המוסרית הוא פשוט עלוקה, טפיל, סוציומט שחושב רק על טובתו האישית; ברמה החוקית הוא רמאי, עבריין פלילי. ההתייחסות לשקר שהמצאת לעצמך כ"מובן מאליו" עוד הייתה איכשהו נסלחת אלמלא ניסית להצדיק ולהכשיר אותו כדבר נורמלי ו"רצוי". בשלב הזה אני פורשת מאחר שהנחות המוצא שלך מעוותות ואין לנו בסיס משותף לדיון.
 

Ccyclist

Well-known member
תיירים עצמאיים ישלמו מחיר רגיל בתח"צ.

האם באמת תיירים שנעקצים מבחינים בכך?
הרי אם עושקים אותם, סימן שהם לא שמו לב, אחרת היו מסרבים לשלם את המחיר המופרז.
כמובן שבעולם אידיאלי אף אחד לא עוקץ את התיירים, אך מכיוון שאנחנו חיים בעולם לא אידיאלי שבו נהוג שנהגי המוניות גובים תשלום מופרז מתיירים (בכל העולם) אז זה מתקזז: תיירים מחו"ל ישלמו הרבה בנסיעות במונית בארץ. תיירים ישראלים ישלמו הרבה בנסיעות במונית בחו"ל.
תיירים עצמאיים ישלמו מחיר רגיל בתח"צ.
חבל שאתה מאמין שעל התייר להיות פארייר ועל הישראלי להיות רמאי.
&nbsp
הבאתי מספר דוגמאות לרשתות תח"צ שעושות כל מאמץ שהתייר ידע איך להשתלב בכירטוס שלהן ויוכל להשתמש במערכת בזמן החופשה.
&nbsp
אפתיע אותך גם לגבי מוניות - בספרד יש לנהגי המוניות ספרון עם טבלאת מחירים מסודרת והם מציגים אותה לתייר (האמת שב14 חורפים בספרד אפשר לספור את המוניות שנסעתי בהן על יד אחת).
&nbsp
העמדה שלך מונעת מדיעות קדומות וחוסר הגינות ואני מקווה שתבין שהתייר הוא אדם רגיל שבחר להשתמש בכספו וזמנו החופשי לנסוע לכל מני מקומות והוא צרכן נבון שמגיע לו יחס הוגן.
&nbsp
כמו כן בימינו יש את טריפאדוויזר שנותן טיפים על איך להמנע מעקיצות של מקומיים ובכל מדינה אירופאית יש מידע באנגלית באתר מפעילות התח"צ העיקריות.
 
המידע ששניכם צרפתם שכנע אותי

תיירים עצמאיים ישלמו מחיר רגיל בתח"צ.
חבל שאתה מאמין שעל התייר להיות פארייר ועל הישראלי להיות רמאי.
&nbsp
הבאתי מספר דוגמאות לרשתות תח"צ שעושות כל מאמץ שהתייר ידע איך להשתלב בכירטוס שלהן ויוכל להשתמש במערכת בזמן החופשה.
&nbsp
אפתיע אותך גם לגבי מוניות - בספרד יש לנהגי המוניות ספרון עם טבלאת מחירים מסודרת והם מציגים אותה לתייר (האמת שב14 חורפים בספרד אפשר לספור את המוניות שנסעתי בהן על יד אחת).
&nbsp
העמדה שלך מונעת מדיעות קדומות וחוסר הגינות ואני מקווה שתבין שהתייר הוא אדם רגיל שבחר להשתמש בכספו וזמנו החופשי לנסוע לכל מני מקומות והוא צרכן נבון שמגיע לו יחס הוגן.
&nbsp
כמו כן בימינו יש את טריפאדוויזר שנותן טיפים על איך להמנע מעקיצות של מקומיים ובכל מדינה אירופאית יש מידע באנגלית באתר מפעילות התח"צ העיקריות.
המידע ששניכם צרפתם שכנע אותי
אם הנזק עולה על התועלת אז כמובן שאין צורך לשאוף לרמות תיירים.
בכל מקרה, מאמין כי גם אם ינגישו רק קו לתיירים הם עדיין יעדיפו מוניות. לרוב הם נוסעים עם מטען רב ולא נוח לעשות זאת באוטובוס. רכבת לרוב תהיה יותר נוחה אך לרוב לא תגיע לאזורים של מלונות או אזורים מתויירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה