כתבה מעניינית על תחנות מרכזיות

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
כתבה מעניינית על תחנות מרכזיות

כתבה מעניינית על תחנות מרכזיות
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001224052
מה שתפס את העין שלי זה משפט על סיבה לכך שאין תחנות רכבת במרכזי ערים.
לפי הכותב, אגד היא בעצם האשם בכך והיא זאת שמנעה בניית תחנות רכבת במרכזי ערים.
עוד בכתבה, ציון עובדה (שאני ממשיך כל הזמן לחזור עליה גם) על כך שאוטובוסים היום זה אמצעי תחבורה לעניים.
בכל מקרה כתבה מעניינת בהחלט.
 

DRORIKO8

New member
לא ממש הבנתי את הפואנטה של הכתבה

כתבה מעניינית על תחנות מרכזיות
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001224052
מה שתפס את העין שלי זה משפט על סיבה לכך שאין תחנות רכבת במרכזי ערים.
לפי הכותב, אגד היא בעצם האשם בכך והיא זאת שמנעה בניית תחנות רכבת במרכזי ערים.
עוד בכתבה, ציון עובדה (שאני ממשיך כל הזמן לחזור עליה גם) על כך שאוטובוסים היום זה אמצעי תחבורה לעניים.
בכל מקרה כתבה מעניינת בהחלט.
לא ממש הבנתי את הפואנטה של הכתבה
אז בסדר יש כמה תחנות כושלות, אם זה בגלל הזנחה של הבעלים ואם זה בגלל מיקום בעייתי, אבל לא צריך להכליל ולקבוע ש"תחנות מרכזיות תוקעות את העיר". קח למשל את תל אביב, אין ספק שהתמח"ת זאת תחנה כושלת, אבל מסוף רידינג הוא לא כושל ומסוף רכבת האוניברסיטה(המערבי והמזרחי) הוא לא כושל וכן הלאה.
עניין התחנות המרכזיות הוא אכן סוגיה מורכבת, בעיקר עקב מחסור הולך וגדל בשטחים פתוחים. הדוגמא הכי טובה שאני מכיר זה בני ברק, בעיר הזאת אין מקום אפילו להכניס סיכה אבל איכשהוא מסתדרים עם האוטובוסים, איכשהוא.
מה שכן צריך להיזהר מראשי הערים שחושבים אך ורק על נדל"ן והתחבורה הציבורית מעניינת אותם כשלג דאשתקד. חולדאי למשל ניסה לסגור את הכרמלית אבל דן עתרה למחוזי והוא בתגובה זרק את רעיון העוועים הזה לפח. מקווה שהוא לא יחזור להיות רלבנטי בעתיד.
 

matrix200200

Active member
אני לא מסכים עם הקביעות שלך

לא ממש הבנתי את הפואנטה של הכתבה
אז בסדר יש כמה תחנות כושלות, אם זה בגלל הזנחה של הבעלים ואם זה בגלל מיקום בעייתי, אבל לא צריך להכליל ולקבוע ש"תחנות מרכזיות תוקעות את העיר". קח למשל את תל אביב, אין ספק שהתמח"ת זאת תחנה כושלת, אבל מסוף רידינג הוא לא כושל ומסוף רכבת האוניברסיטה(המערבי והמזרחי) הוא לא כושל וכן הלאה.
עניין התחנות המרכזיות הוא אכן סוגיה מורכבת, בעיקר עקב מחסור הולך וגדל בשטחים פתוחים. הדוגמא הכי טובה שאני מכיר זה בני ברק, בעיר הזאת אין מקום אפילו להכניס סיכה אבל איכשהוא מסתדרים עם האוטובוסים, איכשהוא.
מה שכן צריך להיזהר מראשי הערים שחושבים אך ורק על נדל"ן והתחבורה הציבורית מעניינת אותם כשלג דאשתקד. חולדאי למשל ניסה לסגור את הכרמלית אבל דן עתרה למחוזי והוא בתגובה זרק את רעיון העוועים הזה לפח. מקווה שהוא לא יחזור להיות רלבנטי בעתיד.
אני לא מסכים עם הקביעות שלך
דווקא בזה הכותב צודק.
תחנות מרכזיות הן אכן בעיה ובכתבה הביאו מספיק דוגמאות לכך.
סלח לי אבל קידום תחבורה ציבורית זה פחות או יותר דבר אחרון שמקדמות תחנות מרכזיות.
מה כל כך טוב במבנה ענק שמכריח אותך להיעזר במפה בשביל למצוא את האוטובוס שאתה צריך (שללא לדבר על הצורך להיכנס ולנווט מרחק לא מבוטל בכלל בשביל להגיע לתחנה של האוטובוס שאתה צריך?
לא מכיר תחנה של האוניברסיטה, אבל למשל גם המסוף אוטובוסי של סבידור הוא כשלון חרוץ.
אתה באמת חושב שזה כזה כיף לנווט בין אוטובוסים על הכביש סוען ולחפש את המספר שאתה צריך?
אני אספר לך שגם אם אני רוצה לקחת אוטובוס 5 למשל, אני בוחר כבר ללכת עד התחנה הבאה שלו על ארלוזורוב במקום ללכת למסוף הסמוך (טוב בדרך כלל אני פשוט הולך ברגל כי המרחק ליעד שלי יחסית קצר).
או שאולי אתה טוען שכרמלית זה דבר טוב?
גם היא מקום מזוויע.
תנסה לשים את עצמך בנעלי מישהוא שלא מרבה לשהתמש בתחבורה ציבורית וצריך לחפש תחנה של מספר כל שהוא בכרמלית.
אתה יכול להגיד שתחנות מרכזיות נחוצות מבחינה לוגיסטית, כי צריך מקום כלשהוא שממנו יצאו הרבה קווים ויהיה צדק מסוים בדבריך, אבל איך בדיוק תחנות מרכזיות מעודדות שימוש בתחבורה ציבורית?
אם כבר הן מרחיקות ומרתיעות אנשים משימוש בה.

ולעניין עצמו, הרי ברור שתחנה מרכזית הורסת את הסביבה האורבנית שלה.
היא יוצרת זיהום, רעש ופקקים (לא רק בגלל האוטובוסים עצמם אלה בגלל שמה לעשות גם מכוניות פרטיות נוסעות במקומות האלה והמון אוטובוסים שמנסים לצאת מתחנה מרכזית בשילוב תנועה של מכוניות פרטיות בכל רחוב מרכזי בעיר זה שילוב רע.
תחנת רכבת (שאפשר להגיד שהיא גם מקור רעש) הרבה פחות בעייתית, כי לשמחתינו אף אחד לא חושב לשלב רכבות כבדות בכישים קיימים ויש הפרדות מפלסיות.
אתה מתגד למסחור תחנות מרכזיות?
למה?
הרי גם על תחנות רכבת אומרים (ובצדק) שאם היו ממסחרים אותן ויוצרים מקומות בילוי, הן היו יותר מצליחות ואולי היינו רואים את העיר מתקרבת אליהם יותר.
העניין בכלל לא קשור לרצון להרוויח כסף מבחינתי, העניין הוא לא ליצור חור שחור באמצע העיר.
 

DRORIKO8

New member
איזה מפות צריך בשביל למצוא אוטובוסים ברידינג או בכרמלית?

אני לא מסכים עם הקביעות שלך
דווקא בזה הכותב צודק.
תחנות מרכזיות הן אכן בעיה ובכתבה הביאו מספיק דוגמאות לכך.
סלח לי אבל קידום תחבורה ציבורית זה פחות או יותר דבר אחרון שמקדמות תחנות מרכזיות.
מה כל כך טוב במבנה ענק שמכריח אותך להיעזר במפה בשביל למצוא את האוטובוס שאתה צריך (שללא לדבר על הצורך להיכנס ולנווט מרחק לא מבוטל בכלל בשביל להגיע לתחנה של האוטובוס שאתה צריך?
לא מכיר תחנה של האוניברסיטה, אבל למשל גם המסוף אוטובוסי של סבידור הוא כשלון חרוץ.
אתה באמת חושב שזה כזה כיף לנווט בין אוטובוסים על הכביש סוען ולחפש את המספר שאתה צריך?
אני אספר לך שגם אם אני רוצה לקחת אוטובוס 5 למשל, אני בוחר כבר ללכת עד התחנה הבאה שלו על ארלוזורוב במקום ללכת למסוף הסמוך (טוב בדרך כלל אני פשוט הולך ברגל כי המרחק ליעד שלי יחסית קצר).
או שאולי אתה טוען שכרמלית זה דבר טוב?
גם היא מקום מזוויע.
תנסה לשים את עצמך בנעלי מישהוא שלא מרבה לשהתמש בתחבורה ציבורית וצריך לחפש תחנה של מספר כל שהוא בכרמלית.
אתה יכול להגיד שתחנות מרכזיות נחוצות מבחינה לוגיסטית, כי צריך מקום כלשהוא שממנו יצאו הרבה קווים ויהיה צדק מסוים בדבריך, אבל איך בדיוק תחנות מרכזיות מעודדות שימוש בתחבורה ציבורית?
אם כבר הן מרחיקות ומרתיעות אנשים משימוש בה.

ולעניין עצמו, הרי ברור שתחנה מרכזית הורסת את הסביבה האורבנית שלה.
היא יוצרת זיהום, רעש ופקקים (לא רק בגלל האוטובוסים עצמם אלה בגלל שמה לעשות גם מכוניות פרטיות נוסעות במקומות האלה והמון אוטובוסים שמנסים לצאת מתחנה מרכזית בשילוב תנועה של מכוניות פרטיות בכל רחוב מרכזי בעיר זה שילוב רע.
תחנת רכבת (שאפשר להגיד שהיא גם מקור רעש) הרבה פחות בעייתית, כי לשמחתינו אף אחד לא חושב לשלב רכבות כבדות בכישים קיימים ויש הפרדות מפלסיות.
אתה מתגד למסחור תחנות מרכזיות?
למה?
הרי גם על תחנות רכבת אומרים (ובצדק) שאם היו ממסחרים אותן ויוצרים מקומות בילוי, הן היו יותר מצליחות ואולי היינו רואים את העיר מתקרבת אליהם יותר.
העניין בכלל לא קשור לרצון להרוויח כסף מבחינתי, העניין הוא לא ליצור חור שחור באמצע העיר.
איזה מפות צריך בשביל למצוא אוטובוסים ברידינג או בכרמלית?
זה לא התמח"ת ששם באמת אתה יכול תוך שניה ללכת לאיבוד. אני מסכים שהתחנות עצמן מיושנות וצריכות לעבור שדרוג(למשל קירוי,למשל שלטי הכוונה) אבל אלה פרטים טכניים, ובארלוזורוב למשל כן משפצים. אני מדבר עכשיו על המקרו. התחנות האלה הן תחנות מאד חשובות ובמיקום מצויין. והעיריות ועוד איך רוצות להרוויח כסף. חולדאי רצה להרוס את הכרמלית בשביל לבנות שם (עוד) מגדלים. הוא אפילו לא טרח לבדוק אם יש מקום חלופי. זה לא מעניין אותו בכלל.
 

matrix200200

Active member
כן צריך מפות, אני הלכתי שם לאיבוד פעם ורצתי כמו אידיוט

איזה מפות צריך בשביל למצוא אוטובוסים ברידינג או בכרמלית?
זה לא התמח"ת ששם באמת אתה יכול תוך שניה ללכת לאיבוד. אני מסכים שהתחנות עצמן מיושנות וצריכות לעבור שדרוג(למשל קירוי,למשל שלטי הכוונה) אבל אלה פרטים טכניים, ובארלוזורוב למשל כן משפצים. אני מדבר עכשיו על המקרו. התחנות האלה הן תחנות מאד חשובות ובמיקום מצויין. והעיריות ועוד איך רוצות להרוויח כסף. חולדאי רצה להרוס את הכרמלית בשביל לבנות שם (עוד) מגדלים. הוא אפילו לא טרח לבדוק אם יש מקום חלופי. זה לא מעניין אותו בכלל.
כן צריך מפות, אני הלכתי שם לאיבוד פעם ורצתי כמו אידיוט
מתחנה לתחנה כי לא ידעתי מאיפה האוטובוס שאני צריך יוצא.
וכמובן שאף נהג לא ידע כלום,אגב איפה יש שם מודיעין בכלל?
מה קשר שילוט והכוונה?
זה כוסות רוח למת, מה שאתה מציע.
כן צריך את כל זה, אבל גם עם שילוט והכוונה, תחנות מרכזיות לא ממש מזמינות נוסע מזדמן להשתמש בתחבורה ציבורית.
במקרה הטוב הן רוע הכרחי.
לגבי ארלוזורוב, במה זה עוזר שמשפצים?
איך זה יעזור לי בתור נוסע למצוא יותר מהר את הרציף שאני צריך?

תבין, אי אפשר לגרום למקום מעל מספר רציפים מסוים להיות נגיש ונוח.
זה פשוט בלטי אפשרי ולא משנה מה תעשה.
אז כן כרמלית, רידינג או תחנה מרכזית ברחובות יותר נוחות מתחנה מרכזית חדשה בתל אביב, אבל זה לא כי הן "טובות".
הן הרע במיעוטו.
הראיון הזה של מסופים גדולים עם עשרות קווים שמשרתים את כל העולם,זה פשוט ראיון פסול, זה לא עובד, זה מבלבל, זה מרתיע.
זה גם יוצר סביבה אורבנית גרועה גם לתושבים, אבל בעיקר לעוברים ושבים במקום הזה.
נסיון ליצור מסוף אוטובוסים "ידידותי" זה נסיון לרבע את המעגל.
חבל על המאמץ.
ככל שתוסיף יותר קווים ויותר רציפים כך זה יהפוך לסיוט יותר מהר, לא תוכל לברוח מזה.
 

DRORIKO8

New member
שוב

כן צריך מפות, אני הלכתי שם לאיבוד פעם ורצתי כמו אידיוט
מתחנה לתחנה כי לא ידעתי מאיפה האוטובוס שאני צריך יוצא.
וכמובן שאף נהג לא ידע כלום,אגב איפה יש שם מודיעין בכלל?
מה קשר שילוט והכוונה?
זה כוסות רוח למת, מה שאתה מציע.
כן צריך את כל זה, אבל גם עם שילוט והכוונה, תחנות מרכזיות לא ממש מזמינות נוסע מזדמן להשתמש בתחבורה ציבורית.
במקרה הטוב הן רוע הכרחי.
לגבי ארלוזורוב, במה זה עוזר שמשפצים?
איך זה יעזור לי בתור נוסע למצוא יותר מהר את הרציף שאני צריך?

תבין, אי אפשר לגרום למקום מעל מספר רציפים מסוים להיות נגיש ונוח.
זה פשוט בלטי אפשרי ולא משנה מה תעשה.
אז כן כרמלית, רידינג או תחנה מרכזית ברחובות יותר נוחות מתחנה מרכזית חדשה בתל אביב, אבל זה לא כי הן "טובות".
הן הרע במיעוטו.
הראיון הזה של מסופים גדולים עם עשרות קווים שמשרתים את כל העולם,זה פשוט ראיון פסול, זה לא עובד, זה מבלבל, זה מרתיע.
זה גם יוצר סביבה אורבנית גרועה גם לתושבים, אבל בעיקר לעוברים ושבים במקום הזה.
נסיון ליצור מסוף אוטובוסים "ידידותי" זה נסיון לרבע את המעגל.
חבל על המאמץ.
ככל שתוסיף יותר קווים ויותר רציפים כך זה יהפוך לסיוט יותר מהר, לא תוכל לברוח מזה.
שוב
אני מסכים איתך שהמסופים האלה הם מיושנים ושצריך להתאים אותם למאה הנוכחית. אבל להגיד שעצם הקיום שלהם הוא שגוי נראה לי מגוחך.
 

matrix200200

Active member
הקיום שלהם לא שגוי, לצערי הוא הכרחי

שוב
אני מסכים איתך שהמסופים האלה הם מיושנים ושצריך להתאים אותם למאה הנוכחית. אבל להגיד שעצם הקיום שלהם הוא שגוי נראה לי מגוחך.
הקיום שלהם לא שגוי, לצערי הוא הכרחי
במודל תחבורה ציבורית בישראל שבה יש קווים מתל אביב לאילת, חיפה, מטולה וקריית שמונה).
רק על תצפה ממני לאהוב אותם, כי אין ממש מה לאהוב.
וגם על תצפה שאנשים שלא משתמשים בתחבורה ציבורית היום יתחילו להשתמש בה בעקבות שיפוץ כלשהוא של תחנות האלה, כי זה לא יקרה.
 

Bus Nerd

Active member
מסופים צריך בכל מודל שיש בו אוטובוסים

הקיום שלהם לא שגוי, לצערי הוא הכרחי
במודל תחבורה ציבורית בישראל שבה יש קווים מתל אביב לאילת, חיפה, מטולה וקריית שמונה).
רק על תצפה ממני לאהוב אותם, כי אין ממש מה לאהוב.
וגם על תצפה שאנשים שלא משתמשים בתחבורה ציבורית היום יתחילו להשתמש בה בעקבות שיפוץ כלשהוא של תחנות האלה, כי זה לא יקרה.
מסופים צריך בכל מודל שיש בו אוטובוסים
גם בניו יורק וגם בלונדון יש מסופים. Ccyclist בוודאי יכול לספר על תחנת האוטובוסים הגדולה בויקטוריה.
וכמובן אם אתה בארה"ב ורוצה לקחת אוטובוס בין-עירוני (ששם הם פרטיים לחלוטין, אגב) אתה צריך לקחת אותו מאיזה מסוף - וכן, גם שם יש קווים למרחק ארוך הרבה יותר מחיפה-אילת, וגם שם יש לפעמים מסופים נוראיים (למרות שהם מופעלים ע"י חברות פרטיות)

אפשר לבנות מסוף אוטובוסים נוח ונגיש ופחות מבלבל. תחנה מרכזית ירושלים, למשל, היא "סבבה לגמרי" לעומת מקומות כמו התמח"ת או התחנה המרכזית בפתח תקווה.

אני לא מסכים עם הקביעה של אחרים כאן בשרשור הזה שארלרוזורוב, כרמלית, או רידינג הם מסופים "טובים". הם לא. הם אמנם לא הכי גרועים בארץ, אבל הם גם ממש לא האידיאל.

אולי כשיסיימו את השיפוץ בארלרוזורוב הוא יהיה יותר טוב - ראיתי תרשימים של מה שמתוכנן שם ואם הם באמת סופיים אז זה בהחלט יהיה הרבה יותר נגיש להולכי רגל ומעוצב נכון מבחינה עירונית בצורה שבה לא יהיה צורך לחצות כבישים כדי להגיע לאוטובוס.

המסוף הקטן ליד קניון אבנת בפתח תקווה (שעדיין לא בשימוש בכלל) זו עוד דוגמה למסוף שמתוכנן "טוב" מבחינת נגישות הנוסעים לקווי האוטובוס.

כשמדובר על מסופים גדולים יותר, אפשר לבנות מבנה ממוזג עם מסחר ומסעדות, שילוט ברור לרציפים, מקום ישיבה וכו' - כמו טרמינל של שדה תעופה. זה רק עניין של כמה מוכנים להשקיע וכמה תשומת לב נותנים לפרטים הקטנים כדי להפוך את החוויה לנוחה, פשוטה ונעימה. לצערי בארץ לא נותנים תשומת לב לפרטים הקטנים, והרבה מהתחנות המרכזיות שקיימות תוכננו עם פוקוס על מסחר במקום פוקוס על השימוש התחבורתי של המבנה, מה שמביא להרבה חסרונות.
 

matrix200200

Active member
גם אני יכול לספר לך על ויקטוריה וגם על מסוף הניו יורק


מסופים צריך בכל מודל שיש בו אוטובוסים
גם בניו יורק וגם בלונדון יש מסופים. Ccyclist בוודאי יכול לספר על תחנת האוטובוסים הגדולה בויקטוריה.
וכמובן אם אתה בארה"ב ורוצה לקחת אוטובוס בין-עירוני (ששם הם פרטיים לחלוטין, אגב) אתה צריך לקחת אותו מאיזה מסוף - וכן, גם שם יש קווים למרחק ארוך הרבה יותר מחיפה-אילת, וגם שם יש לפעמים מסופים נוראיים (למרות שהם מופעלים ע"י חברות פרטיות)

אפשר לבנות מסוף אוטובוסים נוח ונגיש ופחות מבלבל. תחנה מרכזית ירושלים, למשל, היא "סבבה לגמרי" לעומת מקומות כמו התמח"ת או התחנה המרכזית בפתח תקווה.

אני לא מסכים עם הקביעה של אחרים כאן בשרשור הזה שארלרוזורוב, כרמלית, או רידינג הם מסופים "טובים". הם לא. הם אמנם לא הכי גרועים בארץ, אבל הם גם ממש לא האידיאל.

אולי כשיסיימו את השיפוץ בארלרוזורוב הוא יהיה יותר טוב - ראיתי תרשימים של מה שמתוכנן שם ואם הם באמת סופיים אז זה בהחלט יהיה הרבה יותר נגיש להולכי רגל ומעוצב נכון מבחינה עירונית בצורה שבה לא יהיה צורך לחצות כבישים כדי להגיע לאוטובוס.

המסוף הקטן ליד קניון אבנת בפתח תקווה (שעדיין לא בשימוש בכלל) זו עוד דוגמה למסוף שמתוכנן "טוב" מבחינת נגישות הנוסעים לקווי האוטובוס.

כשמדובר על מסופים גדולים יותר, אפשר לבנות מבנה ממוזג עם מסחר ומסעדות, שילוט ברור לרציפים, מקום ישיבה וכו' - כמו טרמינל של שדה תעופה. זה רק עניין של כמה מוכנים להשקיע וכמה תשומת לב נותנים לפרטים הקטנים כדי להפוך את החוויה לנוחה, פשוטה ונעימה. לצערי בארץ לא נותנים תשומת לב לפרטים הקטנים, והרבה מהתחנות המרכזיות שקיימות תוכננו עם פוקוס על מסחר במקום פוקוס על השימוש התחבורתי של המבנה, מה שמביא להרבה חסרונות.
גם אני יכול לספר לך על ויקטוריה וגם על מסוף הניו יורק

שניהם די גרועים לטעמי ובכלל לא נוחים.
מה שכן לפחות בניו יורק חשיבותם בכלל לא מתקרבת לחשיבות תחנה מרכזית בתל אביב למשל.
לגבי ויקטוריה אני לא יודע, עד כמה הוא חשוב בראייה כללית של לונדון, אז אני לא רוצה לדבר עליו.
קוים למרחק ערוך זה סבבה במינון הנכון.
המינון בארץ הוא בהחלט מוגזם.
עד שתהיה רשת רכבתית מפותחת מדובר ברוע הכרחי, אבל חשוב להודות בפה מלא שמדובר ברוע ולא בדבר רצוי.
מסכים לגמרי לגבי מה שאמרת על מסופים תל אביביים.

אתה צודק שאפשר לבנות מבנה כמו שדה תעופה, אבל יש כמה הבדלים בין שדה תעופה לבין מסוף אוטובוסים.
משדה תעופה אף אחד לא מצפה נגישות ונוחות כמו מתחנת אוטובוס ומה זה בסופו של דבר מסוף אוטובוסים אם לא תחנת אוטובוס גדולה?
כמו כן רוב האנשים לא מבקרים בשדה תעופה כל יום או אפילו כל שבוע.
בתחנות מרכזיות לצערי כן.
והדבר אחרון, אף אחד במחשבה צלולה לא מציע לבנות שדה תעופה במרכז העיר.
כולם מבינים שזה מפגע סביבתי וצריך להרחיק אותו ככל הניתן ובו בזמן להנגיש אותו לציבור.
לעומת זאת, תחנות מרכזיות מן הסתם רוצים לתקוע רק במרכזי ערים שפה אני מזדהה עם הכתבה שזה דבר פסול ויש להעיף אותן משם ויפה שעה אחת קודם.
אני מוכן להשלים עם קיום מסופים קטנים (לא מכיר את התוכניות של התחנה בפתח תקווה שהזכרת אבל נניח שהיא דוגמא לכך).
גם תחנה מרכזית ברחובות היום היא "נסבלת" למרות שהיא כבר מתקרבת לגבול של יותר מדי.
תחנות מרכזיות גדולות כמו זאת של ירושלים למשל?
רק בפאתי העיר ובשום פנים ואופן לא במרכז!
 

Bus Nerd

Active member
התוכניות לתחנה המרכזית בפתח תקווה הן זוועה

גם אני יכול לספר לך על ויקטוריה וגם על מסוף הניו יורק

שניהם די גרועים לטעמי ובכלל לא נוחים.
מה שכן לפחות בניו יורק חשיבותם בכלל לא מתקרבת לחשיבות תחנה מרכזית בתל אביב למשל.
לגבי ויקטוריה אני לא יודע, עד כמה הוא חשוב בראייה כללית של לונדון, אז אני לא רוצה לדבר עליו.
קוים למרחק ערוך זה סבבה במינון הנכון.
המינון בארץ הוא בהחלט מוגזם.
עד שתהיה רשת רכבתית מפותחת מדובר ברוע הכרחי, אבל חשוב להודות בפה מלא שמדובר ברוע ולא בדבר רצוי.
מסכים לגמרי לגבי מה שאמרת על מסופים תל אביביים.

אתה צודק שאפשר לבנות מבנה כמו שדה תעופה, אבל יש כמה הבדלים בין שדה תעופה לבין מסוף אוטובוסים.
משדה תעופה אף אחד לא מצפה נגישות ונוחות כמו מתחנת אוטובוס ומה זה בסופו של דבר מסוף אוטובוסים אם לא תחנת אוטובוס גדולה?
כמו כן רוב האנשים לא מבקרים בשדה תעופה כל יום או אפילו כל שבוע.
בתחנות מרכזיות לצערי כן.
והדבר אחרון, אף אחד במחשבה צלולה לא מציע לבנות שדה תעופה במרכז העיר.
כולם מבינים שזה מפגע סביבתי וצריך להרחיק אותו ככל הניתן ובו בזמן להנגיש אותו לציבור.
לעומת זאת, תחנות מרכזיות מן הסתם רוצים לתקוע רק במרכזי ערים שפה אני מזדהה עם הכתבה שזה דבר פסול ויש להעיף אותן משם ויפה שעה אחת קודם.
אני מוכן להשלים עם קיום מסופים קטנים (לא מכיר את התוכניות של התחנה בפתח תקווה שהזכרת אבל נניח שהיא דוגמא לכך).
גם תחנה מרכזית ברחובות היום היא "נסבלת" למרות שהיא כבר מתקרבת לגבול של יותר מדי.
תחנות מרכזיות גדולות כמו זאת של ירושלים למשל?
רק בפאתי העיר ובשום פנים ואופן לא במרכז!
התוכניות לתחנה המרכזית בפתח תקווה הן זוועה
מה שהזכרתי *לטובה* הוא המסוף הקטן ליד הקניון הגדול.

ורגע, אתה אומר שהמסוף של האוטובוסים הבין עירוניים הפרטיים בניו יורק לא נוח? חשבתי שאתה חושב שחברה פרטית לא יכולה לעשות משהו רע כי השוק החופשי יימנע מהם לעשות את זה
(זה בצחוק, למקרה שלא ברור)

מסופים צריך גם לאוטובוסים עירוניים, לא רק בין-עירוניים. אז גם אם תהיה רשת רכבות מושלמת ומטרו ורק"ל, עדיין נצטרך מסופים, והם עדיין יצטרכו להיות מפוזרים בין הייתר באיזורים עירוניים כמו ארלוזורוב כדי לתת שירות אוטובוסים טוב ויעיל (אחרת יהיה צריך להאריך את הקווים יותר מדי).

וכן, תחנה מרכזית *גדולה* כמו תמח"ת לא צריכה להיות במרכז העיר. באופן אדיאלי עדיף שכל רכב ממונע חוץ מאולי טראם וכמה משאיות אספקה בבוקר לא יהיה במרכז העיר, כמו בהרבה ערים באירופה. זה מעולה לאיכות החיים של האנשים, לעירוניות ולכלכלה :)

אבל מסופים קטנים - בהחלט יכולים להיות במרכז העיר, ובהחלט יכולים להיות נוחים יותר ממה שהם היום.

בת"א אגב התוכנית לטווח הארוך זה שני מסופים גדולים במקום התמח"ת - אחד בארלרוזורוב (איפה שקיים היום) ואחד בצומת חולון צמוד לתחנת הרכבת ולמתחם המשרדים והתעסוקה שמתוכנן להיבנות שם.
 

matrix200200

Active member
לא ברור על מה הוויכוח, אנחנו די מסכימים על הכל


התוכניות לתחנה המרכזית בפתח תקווה הן זוועה
מה שהזכרתי *לטובה* הוא המסוף הקטן ליד הקניון הגדול.

ורגע, אתה אומר שהמסוף של האוטובוסים הבין עירוניים הפרטיים בניו יורק לא נוח? חשבתי שאתה חושב שחברה פרטית לא יכולה לעשות משהו רע כי השוק החופשי יימנע מהם לעשות את זה
(זה בצחוק, למקרה שלא ברור)

מסופים צריך גם לאוטובוסים עירוניים, לא רק בין-עירוניים. אז גם אם תהיה רשת רכבות מושלמת ומטרו ורק"ל, עדיין נצטרך מסופים, והם עדיין יצטרכו להיות מפוזרים בין הייתר באיזורים עירוניים כמו ארלוזורוב כדי לתת שירות אוטובוסים טוב ויעיל (אחרת יהיה צריך להאריך את הקווים יותר מדי).

וכן, תחנה מרכזית *גדולה* כמו תמח"ת לא צריכה להיות במרכז העיר. באופן אדיאלי עדיף שכל רכב ממונע חוץ מאולי טראם וכמה משאיות אספקה בבוקר לא יהיה במרכז העיר, כמו בהרבה ערים באירופה. זה מעולה לאיכות החיים של האנשים, לעירוניות ולכלכלה :)

אבל מסופים קטנים - בהחלט יכולים להיות במרכז העיר, ובהחלט יכולים להיות נוחים יותר ממה שהם היום.

בת"א אגב התוכנית לטווח הארוך זה שני מסופים גדולים במקום התמח"ת - אחד בארלרוזורוב (איפה שקיים היום) ואחד בצומת חולון צמוד לתחנת הרכבת ולמתחם המשרדים והתעסוקה שמתוכנן להיבנות שם.
לא ברור על מה הוויכוח, אנחנו די מסכימים על הכל

השטן הוא כנראה בפרטים הקטנים.
אני אומר שגם מסופים "קטנים" הם לא קטנים מספיק וצריך להקטין אותם עוד יותר.
הייתי מרחיק לכת ואומר שכל מסוף שיש בו יותר מ10 תחנות צריך להעיף אל מחוץ לעיר.
בעצם, המסוף בחולון (בתקווה שיבנה) יהיה מחוץ לעיר ואני אישית שמח מאוד שכך הדבר.
לגבי ארלוזורוב, אני אשמור את השיפוט עד אחרי השיפוץ, למרות שאני פסימי.
אותי אישית הרבה יותר מעניין כיצד יפעל השילוב בין הקו האדום לבין סבידור.
אני אישית מקווה שבעקבות פתיחת הקו האדום (והירוק) יהיה ניתן לצמצם בצורה משמעותית כמות האוטובוסים שיעברו בארלוזורוב ולהפוך אותו לטיפה יותר נגיש ממה שהוא היום.
לגבי ההערה שלך על מסוף בניו יורק, אתה בטח מכיר את הפתגם הידוע:
you get what you pay for

בארה"ב אף אחד לא מסתיר שאוטובוסים ביןעירוניים זה ללוזרים ורמת השרות היא בהתאם.
 

EHP12

Active member
מרכזית חוף הכרמל למשל די מזכירה צורה של טרמינל

גם אני יכול לספר לך על ויקטוריה וגם על מסוף הניו יורק

שניהם די גרועים לטעמי ובכלל לא נוחים.
מה שכן לפחות בניו יורק חשיבותם בכלל לא מתקרבת לחשיבות תחנה מרכזית בתל אביב למשל.
לגבי ויקטוריה אני לא יודע, עד כמה הוא חשוב בראייה כללית של לונדון, אז אני לא רוצה לדבר עליו.
קוים למרחק ערוך זה סבבה במינון הנכון.
המינון בארץ הוא בהחלט מוגזם.
עד שתהיה רשת רכבתית מפותחת מדובר ברוע הכרחי, אבל חשוב להודות בפה מלא שמדובר ברוע ולא בדבר רצוי.
מסכים לגמרי לגבי מה שאמרת על מסופים תל אביביים.

אתה צודק שאפשר לבנות מבנה כמו שדה תעופה, אבל יש כמה הבדלים בין שדה תעופה לבין מסוף אוטובוסים.
משדה תעופה אף אחד לא מצפה נגישות ונוחות כמו מתחנת אוטובוס ומה זה בסופו של דבר מסוף אוטובוסים אם לא תחנת אוטובוס גדולה?
כמו כן רוב האנשים לא מבקרים בשדה תעופה כל יום או אפילו כל שבוע.
בתחנות מרכזיות לצערי כן.
והדבר אחרון, אף אחד במחשבה צלולה לא מציע לבנות שדה תעופה במרכז העיר.
כולם מבינים שזה מפגע סביבתי וצריך להרחיק אותו ככל הניתן ובו בזמן להנגיש אותו לציבור.
לעומת זאת, תחנות מרכזיות מן הסתם רוצים לתקוע רק במרכזי ערים שפה אני מזדהה עם הכתבה שזה דבר פסול ויש להעיף אותן משם ויפה שעה אחת קודם.
אני מוכן להשלים עם קיום מסופים קטנים (לא מכיר את התוכניות של התחנה בפתח תקווה שהזכרת אבל נניח שהיא דוגמא לכך).
גם תחנה מרכזית ברחובות היום היא "נסבלת" למרות שהיא כבר מתקרבת לגבול של יותר מדי.
תחנות מרכזיות גדולות כמו זאת של ירושלים למשל?
רק בפאתי העיר ובשום פנים ואופן לא במרכז!
מרכזית חוף הכרמל למשל די מזכירה צורה של טרמינל
יחסית קל להתמצא בה והיא די נעימה ונקיה.
 

matrix200200

Active member
בוא אני אשאל אותך שאלה כזאת.

מרכזית חוף הכרמל למשל די מזכירה צורה של טרמינל
יחסית קל להתמצא בה והיא די נעימה ונקיה.
בוא אני אשאל אותך שאלה כזאת.
נניח אני בן אדם שמעולם לא נסע באוטובוס והחלטתי לקחת קו כלשהוא מהמסוף.
כמה זמן ייקח לי מכניסה לתחנה מרכזית עד למציאת הרציף שאני צריך?
עוד פעם, מעולם לא נסעתי באוטובוס, לא מכיר בכלל איך התחנה נראית מבפנים.
לא הסתכלתי באינטרנט.
 

darkshadow1

New member
הנקודה הזאת נכונה לאוטובוסים בארץ באופן כללי.

בוא אני אשאל אותך שאלה כזאת.
נניח אני בן אדם שמעולם לא נסע באוטובוס והחלטתי לקחת קו כלשהוא מהמסוף.
כמה זמן ייקח לי מכניסה לתחנה מרכזית עד למציאת הרציף שאני צריך?
עוד פעם, מעולם לא נסעתי באוטובוס, לא מכיר בכלל איך התחנה נראית מבפנים.
לא הסתכלתי באינטרנט.
הנקודה הזאת נכונה לאוטובוסים בארץ באופן כללי.
להגיע מנקודה A לנקודה B בישראל באמצעות אוטובוס זה עניין לא טריוויאלי, גם למי שמכיר את האזור: השילוט בתחנות לא ברור, ה-GPS באוטובוסים לא רלוונטי, הכריזה לעיתים לא עובדת ו/או לא תואמת לשמות התחנות ב-DB של משרד התחבורה, הלו"ז הוא המלצה בלבד ועוד ועוד.
 

matrix200200

Active member
כל זה נכון ותחנות מרכזיות זה פשוט עוד דבר אחד רע במצב הזה.

הנקודה הזאת נכונה לאוטובוסים בארץ באופן כללי.
להגיע מנקודה A לנקודה B בישראל באמצעות אוטובוס זה עניין לא טריוויאלי, גם למי שמכיר את האזור: השילוט בתחנות לא ברור, ה-GPS באוטובוסים לא רלוונטי, הכריזה לעיתים לא עובדת ו/או לא תואמת לשמות התחנות ב-DB של משרד התחבורה, הלו"ז הוא המלצה בלבד ועוד ועוד.
כל זה נכון ותחנות מרכזיות זה פשוט עוד דבר אחד רע במצב הזה.
על זה הווכיוח שניהלתי עם דרוריקו שאם הבנתי אותו נכון טען שבעצם מי שמתנגד לתחנות מרכזיות במרכזי ערים, מתנגד לתחבורה ציבורית.
אני אומר שזה פשוט לא נכון.
 

Ccyclist

Well-known member
לפני כמה חודשים עשיתי החלפה בתחנה של עיר איטלקית.

כל זה נכון ותחנות מרכזיות זה פשוט עוד דבר אחד רע במצב הזה.
על זה הווכיוח שניהלתי עם דרוריקו שאם הבנתי אותו נכון טען שבעצם מי שמתנגד לתחנות מרכזיות במרכזי ערים, מתנגד לתחבורה ציבורית.
אני אומר שזה פשוט לא נכון.
לפני כמה חודשים עשיתי החלפה בתחנה של עיר איטלקית.
היה אוטובוס משדה התעופה ואוטובוס מקומי. התחנה היתה בכניסה לתחנת הרכבת בשולי מרכז העיר (כלומר היו הרבה פרברים החוצה ממנה). תחנת האוטובוסים חולקה ל4 אזורים שונים A-D והנהג באוטובוס משדה התעופה הסביר לנו איפה הרציף הנכון, שלא היה באזור שנראה כמו תחנה אלא מעבר לאיזה כביש. הגענו לתחנה הנכונה והיה שם קטע מרכזי תדיר של מזלג קווי אוטובוס ואחרי 5 דקות היינו על אוטובוס למלון. אני חייב לציין שאי אפשר היה למצוא את הרציף הנכון במפות גוגל אבל הדיאגרמה במפה של חברת האוטובוסים היתה מדוייקת. הכרטיס משדה התעופה היה כרטיס מעבר תקף לאוטובוס העירוני ובניגוד לנהוג בקווים עירוניים באיטליה נהג האוטובוס מכר אותו ישירות באוטובוס. אפילו חווינו פקחים שהיה צריך לנפנף בכרטיסים מולם. כל זאת הישר משדה התעופה בעיר שלא ביקרנו בה מעולם (יתכן שאעשה שירשור מסע ולכן אני שומר על אלמנט ההפתעה).
&nbsp
באיטליה לא נדיר שמונית לשדה התעופה תעלה מאה יורו אז תח"צ עדיפה על הונאה ואי נוחות.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
יש שתי ויקטוריות, אך יש לעיתים יתרון לאוטובוס.

גם אני יכול לספר לך על ויקטוריה וגם על מסוף הניו יורק

שניהם די גרועים לטעמי ובכלל לא נוחים.
מה שכן לפחות בניו יורק חשיבותם בכלל לא מתקרבת לחשיבות תחנה מרכזית בתל אביב למשל.
לגבי ויקטוריה אני לא יודע, עד כמה הוא חשוב בראייה כללית של לונדון, אז אני לא רוצה לדבר עליו.
קוים למרחק ערוך זה סבבה במינון הנכון.
המינון בארץ הוא בהחלט מוגזם.
עד שתהיה רשת רכבתית מפותחת מדובר ברוע הכרחי, אבל חשוב להודות בפה מלא שמדובר ברוע ולא בדבר רצוי.
מסכים לגמרי לגבי מה שאמרת על מסופים תל אביביים.

אתה צודק שאפשר לבנות מבנה כמו שדה תעופה, אבל יש כמה הבדלים בין שדה תעופה לבין מסוף אוטובוסים.
משדה תעופה אף אחד לא מצפה נגישות ונוחות כמו מתחנת אוטובוס ומה זה בסופו של דבר מסוף אוטובוסים אם לא תחנת אוטובוס גדולה?
כמו כן רוב האנשים לא מבקרים בשדה תעופה כל יום או אפילו כל שבוע.
בתחנות מרכזיות לצערי כן.
והדבר אחרון, אף אחד במחשבה צלולה לא מציע לבנות שדה תעופה במרכז העיר.
כולם מבינים שזה מפגע סביבתי וצריך להרחיק אותו ככל הניתן ובו בזמן להנגיש אותו לציבור.
לעומת זאת, תחנות מרכזיות מן הסתם רוצים לתקוע רק במרכזי ערים שפה אני מזדהה עם הכתבה שזה דבר פסול ויש להעיף אותן משם ויפה שעה אחת קודם.
אני מוכן להשלים עם קיום מסופים קטנים (לא מכיר את התוכניות של התחנה בפתח תקווה שהזכרת אבל נניח שהיא דוגמא לכך).
גם תחנה מרכזית ברחובות היום היא "נסבלת" למרות שהיא כבר מתקרבת לגבול של יותר מדי.
תחנות מרכזיות גדולות כמו זאת של ירושלים למשל?
רק בפאתי העיר ובשום פנים ואופן לא במרכז!
יש שתי ויקטוריות, אך יש לעיתים יתרון לאוטובוס.
במתחם של תחנת הרכבת ויקטוריה ישנם 19 רציפים עיליים של רכבות פרבריות ואזוריות לדרום ודרום מזרח אנגליה (דרום לונדון, חלק ממחוז האמפשייר מחוזות מז' ומע' סאסיקס וקנט) ישנם 4 רציפים של התחתית - זוג לקו המעגלי וקו הדיסטריקט שחולקים מסילות במפלס התת-שטח וזוג לקו הויקטוריה התחתי עמוק. תחנת התחתית עמוסה במידה שמדי פעם מגבילים את כמות הנוסעים הנכנסים בשעות העומס. בחזית המתחם הזה ישנו מסוף אוטובוסים עירוני המשוייך לתחנה (אין לו שם נפרד, הוא אלמנט מהמכלול שנקרא תחנת ויקטוריה.) מסופים עירוניים כאלו מאד נפוצים בתחנות הרכבת הראשיות וגם בקרבת תחנות תחתית או רכבת פרבריות שמתאימות לכך. מדובר במסופים המשרתים בעיקר אוטובוסים של חברות הפעלה בזיכיונות של TFL העירונית. בעיר כמו לונדון לא נהוג להכיר קווי אוטובוס מעבר למה שמשרת את האזורים שאתה מכיר אך ספציפית מויקטוריה יש את קו 38 שחוצה את העיר באלכסון של רחובות די משמעותיים שאין להם חיבור רכבתי תחתי ישיר דומה. בעבר היה קו 73 שחיבר את האזור לצד המזרחי של אוקספורד סטריט (כולבו סלפרידג'יס) אבל כיום המסלול קוצץ לכיכר שנמצאת במקביל לאמצע הרחוב בגלל ההסתמכות על המערכת המסילתית כמערכת ראשית אינני יודע כמה מסופים יש, אך אני יודע באילו מסופים נתקלתי במקומות פרבריים שהחיבור הרדיאלי ביניהם מהיר יותר באוטובוס (גולדרס גרין למשל, שהחיבור בינה לענף המקביל של הקו הצפוני באוטובוס עדיף מנסיעה עד לצומת המסילות בקמדן טאון). יתכן מאד שבהשוואה לתחנות המרכזיות באזור המרכז הישראלי מדובר במסופים קטנים יותר כי זו אינה המערכת הראשית, ושמספרם רב יותר ומבוזר יותר גם כשעושים שיקלול פר תושב. כמו כן בהשוואה למצב בארץ הבחירה היא לבסס את רשת האוטובוסים על תחנות הרכבת העיקריות ולא להתעלם מהן או לשלוח קו XYא' נדיר.
&nbsp
שני בלוקים מדרום מזרח לתחנת ויקטוריה נמצאת תחנת ויקטוריה קוץ'. Victoria Coach Station. זהו מסוף אוטובוסים בינעירוני ואפילו בינלאומי (יש אוטובוס מווארשה !) של אוטובוסים פרטיים. בעבר הרחוק היו הרבה חברות אוטובוס בינעירוני פרטיות אך בשנות השישים והשבעים היתה קונסולידציה שיצרה בסוף חברה מולאמת שהופרטה בשנות השמונים וכיום שמה National Express . חברה זו הפעילה בשלב מסויים גם את הרכבות מקינגס קרוס לאדינברה. יש גם חברות משנה כמו מגהבאס ואחרות שפועלות מהטרמינל. ברוב המקרים מדובר באלטרנטיבה זולה יותר למערך הרכבות הארצי, אך ניתן להבין משהו על בסיס העובדה שלרכבות הארציות 13 תחנות טרמינל סביב מרכז לונדון ולמערכת האוטובוסית ישנה תחנה ראשית אחת בלבד. צריך להבין שכאשר רכבת מהצפון עלולה לעלות סכום תלת ספרתי אם מגיעים לתחנה ורוצים לעלות על רכבת יש מקום בשוק לאוטובוס במחיר סביר יותר. אני לא כל כך מכיר את המערכת אישית אבל כשהיתה לנו טיסה לתקופה ארוכה מהית'רו והחיבור הישיר ביותר לשדה התעופה היה אוטובוסי השתמשנו באוטובוס של National Express. בתחנה שעלינו היה נוסע שהיה בדרכו למלון 5 כוכבים שכן לשלנו באותה עיירה באותו אי טרופי. האוטובוס חסך סיבוב של שעה למרכז לונדון וממנה, אורך החופשה היה כזה שחנייה בשדה היתה יקרה באופן בלתי סביר (אפשר לחנות לשבוע פלוס במחיר סביר אבל אז המחיר מתחיל להצטבר) אז האוטובוס היה אטרקטיבי גם לאנשים במעמדנו.
 

matrix200200

Active member
נסעתי מספר פעמים באוטובוסים של national express

יש שתי ויקטוריות, אך יש לעיתים יתרון לאוטובוס.
במתחם של תחנת הרכבת ויקטוריה ישנם 19 רציפים עיליים של רכבות פרבריות ואזוריות לדרום ודרום מזרח אנגליה (דרום לונדון, חלק ממחוז האמפשייר מחוזות מז' ומע' סאסיקס וקנט) ישנם 4 רציפים של התחתית - זוג לקו המעגלי וקו הדיסטריקט שחולקים מסילות במפלס התת-שטח וזוג לקו הויקטוריה התחתי עמוק. תחנת התחתית עמוסה במידה שמדי פעם מגבילים את כמות הנוסעים הנכנסים בשעות העומס. בחזית המתחם הזה ישנו מסוף אוטובוסים עירוני המשוייך לתחנה (אין לו שם נפרד, הוא אלמנט מהמכלול שנקרא תחנת ויקטוריה.) מסופים עירוניים כאלו מאד נפוצים בתחנות הרכבת הראשיות וגם בקרבת תחנות תחתית או רכבת פרבריות שמתאימות לכך. מדובר במסופים המשרתים בעיקר אוטובוסים של חברות הפעלה בזיכיונות של TFL העירונית. בעיר כמו לונדון לא נהוג להכיר קווי אוטובוס מעבר למה שמשרת את האזורים שאתה מכיר אך ספציפית מויקטוריה יש את קו 38 שחוצה את העיר באלכסון של רחובות די משמעותיים שאין להם חיבור רכבתי תחתי ישיר דומה. בעבר היה קו 73 שחיבר את האזור לצד המזרחי של אוקספורד סטריט (כולבו סלפרידג'יס) אבל כיום המסלול קוצץ לכיכר שנמצאת במקביל לאמצע הרחוב בגלל ההסתמכות על המערכת המסילתית כמערכת ראשית אינני יודע כמה מסופים יש, אך אני יודע באילו מסופים נתקלתי במקומות פרבריים שהחיבור הרדיאלי ביניהם מהיר יותר באוטובוס (גולדרס גרין למשל, שהחיבור בינה לענף המקביל של הקו הצפוני באוטובוס עדיף מנסיעה עד לצומת המסילות בקמדן טאון). יתכן מאד שבהשוואה לתחנות המרכזיות באזור המרכז הישראלי מדובר במסופים קטנים יותר כי זו אינה המערכת הראשית, ושמספרם רב יותר ומבוזר יותר גם כשעושים שיקלול פר תושב. כמו כן בהשוואה למצב בארץ הבחירה היא לבסס את רשת האוטובוסים על תחנות הרכבת העיקריות ולא להתעלם מהן או לשלוח קו XYא' נדיר.
&nbsp
שני בלוקים מדרום מזרח לתחנת ויקטוריה נמצאת תחנת ויקטוריה קוץ'. Victoria Coach Station. זהו מסוף אוטובוסים בינעירוני ואפילו בינלאומי (יש אוטובוס מווארשה !) של אוטובוסים פרטיים. בעבר הרחוק היו הרבה חברות אוטובוס בינעירוני פרטיות אך בשנות השישים והשבעים היתה קונסולידציה שיצרה בסוף חברה מולאמת שהופרטה בשנות השמונים וכיום שמה National Express . חברה זו הפעילה בשלב מסויים גם את הרכבות מקינגס קרוס לאדינברה. יש גם חברות משנה כמו מגהבאס ואחרות שפועלות מהטרמינל. ברוב המקרים מדובר באלטרנטיבה זולה יותר למערך הרכבות הארצי, אך ניתן להבין משהו על בסיס העובדה שלרכבות הארציות 13 תחנות טרמינל סביב מרכז לונדון ולמערכת האוטובוסית ישנה תחנה ראשית אחת בלבד. צריך להבין שכאשר רכבת מהצפון עלולה לעלות סכום תלת ספרתי אם מגיעים לתחנה ורוצים לעלות על רכבת יש מקום בשוק לאוטובוס במחיר סביר יותר. אני לא כל כך מכיר את המערכת אישית אבל כשהיתה לנו טיסה לתקופה ארוכה מהית'רו והחיבור הישיר ביותר לשדה התעופה היה אוטובוסי השתמשנו באוטובוס של National Express. בתחנה שעלינו היה נוסע שהיה בדרכו למלון 5 כוכבים שכן לשלנו באותה עיירה באותו אי טרופי. האוטובוס חסך סיבוב של שעה למרכז לונדון וממנה, אורך החופשה היה כזה שחנייה בשדה היתה יקרה באופן בלתי סביר (אפשר לחנות לשבוע פלוס במחיר סביר אבל אז המחיר מתחיל להצטבר) אז האוטובוס היה אטרקטיבי גם לאנשים במעמדנו.
נסעתי מספר פעמים באוטובוסים של national express
מאיזור גולדרס גרין (המסוף הקטן שם) לשדה תעופה לותון ובחזרה.
לא כל כך נורא ואפילו יחסית נוח.
ואכן גם זול משמעותית מרכבת+מונית שניסיתי בעבר.
במקרה של גולדרס גרין בגלל שזה קו ישיר, זה באמת נוח וזה גם די מהיר, עם מספר תחנות יחסית לא גדול.
 

Ccyclist

Well-known member
אמור להיות מיניבוס של איזיג'ט מתחנת הנדון סנטרל במעלה הקו.

נסעתי מספר פעמים באוטובוסים של national express
מאיזור גולדרס גרין (המסוף הקטן שם) לשדה תעופה לותון ובחזרה.
לא כל כך נורא ואפילו יחסית נוח.
ואכן גם זול משמעותית מרכבת+מונית שניסיתי בעבר.
במקרה של גולדרס גרין בגלל שזה קו ישיר, זה באמת נוח וזה גם די מהיר, עם מספר תחנות יחסית לא גדול.
אמור להיות מיניבוס של איזיג'ט מתחנת הנדון סנטרל במעלה הקו.
אם נקודת המוצא שלך היא בצפון לונדון אפשר לשקול גם את West Hampstead או Hendon ( התחנה הארצית, כקילומטר מהתחנה התחתית ) על הקו האיטי של הטמזלינק ללוטון. אני מודע למסוף הקטן של גולדרס גרין ולשיתוף שיש בו בין קווים עירוניים וקווים בינעירוניים. לטובת הקוראים: ברשת הרכבות יש לבחור ב " Luton Airport " כיעדכם כדי שאוטובוס השאטל מתחנת הרכבת Luton Airport Parkway יכלל בכרטיס. כמו כן ממרכז לונדון הקו המהיר לבדפורד מהרציפים התת קרקעיים של תחנת סט' פנקרס (וכן מתחנות בלאקפריירס, סיטי טמזלינק ופארינגדון שעל קו הטמזלינק) מהיר יותר.
 

matrix200200

Active member
תראה, במקרה אחד שכרתי AirBnB במרחק של חמש דקות הליכה

אמור להיות מיניבוס של איזיג'ט מתחנת הנדון סנטרל במעלה הקו.
אם נקודת המוצא שלך היא בצפון לונדון אפשר לשקול גם את West Hampstead או Hendon ( התחנה הארצית, כקילומטר מהתחנה התחתית ) על הקו האיטי של הטמזלינק ללוטון. אני מודע למסוף הקטן של גולדרס גרין ולשיתוף שיש בו בין קווים עירוניים וקווים בינעירוניים. לטובת הקוראים: ברשת הרכבות יש לבחור ב " Luton Airport " כיעדכם כדי שאוטובוס השאטל מתחנת הרכבת Luton Airport Parkway יכלל בכרטיס. כמו כן ממרכז לונדון הקו המהיר לבדפורד מהרציפים התת קרקעיים של תחנת סט' פנקרס (וכן מתחנות בלאקפריירס, סיטי טמזלינק ופארינגדון שעל קו הטמזלינק) מהיר יותר.
תראה, במקרה אחד שכרתי AirBnB במרחק של חמש דקות הליכה
מהמסוף בגולדרס גרין, ככה שהבחירה היתה ברורה.
באותה הזדמנות גם טסתי לגרמניה ובחזרה ללונדון.
והשתמשתי באוטובוס הזה את כל הפעמים בהצלחה רבה.
גרתי גם במקום אחר בגולדרס גרין שדווקא ההצעה שלך היתה יכולה לעבוד (של השימוש בHendon
אבל לא הכרתי את האיזור אז כל כך טוב.
נסעתי אז ברכבת למרכז לונדון (בכנות לא ממש זוכר לאיזו תחנה) ומשם לקחתי את המונית השחורה הידועה לשמצה

בחזרה בעלת הדירה נתנה לי איזה ידיד שלה שלקח אותי כל הדרך במחיר מאוד סביר (שאני בכנות לא ממש זוכר כבר).
.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה